×

رواية غرام المالك الفصل الخامس 5 بقلم هايدى الصعيدي


رواية غرام المالك 
الفصل الخامس 5
بقلم هايدى الصعيدي



خلص اليوم وجيه وقت الزياره وعزام كان متوتر ومش ع بعضو خايف من الرفض اتجهزو كلهم 
وخدو هدايه معاهم وراحو بيت مالك ..

مالك استقبلهم من ع الباب غرام دخلت اخر واحده 
حطت ايدها ف ايد مالك الي تاه ف عيونها 
وحس انه مش عايز يسب ايدها 

مالك : ايه القمر ده عامله ايه ي بسكوته 

غرام بكسوف : الحمدلله ي مستر انت عامل ايه

مالك ابتسم : انا بخير طول مانا شايف ضحكتك الحلوه ي صغنن 

غرام ضحكت بخجل ومالك ساب ايدها ودخلو مع بعض ومالك ف باله ..ربنا يصبرني عليكي ي غرامي 

وبعد سلام وترحيب ودردشه خفيفه بين العالتين

شعيب : احم بص ي مالك ي بني احنا جاين نطلب ايد الانسه ماليكه لابننا عزام واحنا مش هنلاقي 
‏احسن منها ليه وهو انت عارفه وانشالله خير 

مالك ابتسم : والله ي عمي ده شرف لينا وانا مش هلاقي احسن من صحبي واخوي عزام لي 
شمعت بتنا وبنت قلبي ماليكه لكن 
الرأي رأيها ف الاول وف الاخر 

ماليكه سمعت طلب شعيب وتكسفت ونزلت عنيها ف الارض ووشها كان احمر من الكسووف

عزام : بعد اذنك ي عمي ..وبعد اذنك طبعا ي مالك 
حابب اقعد مع الدكتورة خمس دقايق قبل 
ما تسالها ع رأيها ..

مالك : ومالو ي باشا بس خمسه هاا 

عزام ضحك : حبيبي والله 

مالك : خودي عزام ي ماليكه وقعدو ف الجنينه الي برا 

ماليكه وقفت بتوتر وهزت دماغها وخرجت وعزام وراها ..

عزام حاول يخرجها من المود : عامله ايه ي ماليكه 

ماليكه بخجل : بخير الحمدلله

عزام : بصي ي ماليكه انا مش عايزك تتسرعي بس انا واقسملك بالله بقيت مش عارف اخرجك 
من بالي من ساعت ما شوفتك واوعدك لو 
وفقتي مش هتندمي ابدا هراعي ربنا فيكي 
وهحبك ومش هشوف غيرك ف الدنيا 
هبقا وفي ليكي وقلبي الي اختارك 
مش هيخذلك ابدا هنكون اسرة وبيت 
دافي كله حب وحنان وانا بتمني 
انك توفقي وتكوني ام بيتي 
وانا بجد هبقا فرحان اوي لو وافقتي ولو مش مرتاحه ليا انا برضو هتمنالك السعاده من كل 
قلبي ...

ماليكه : انا مش عارفه اقولك ايه ي استاذ عزام انت فجأتني 

عزام : بصي اولا سيبك من استاذ دي خالص ثانيا بقا ي قمر قولي موفقه وخلينا نفرح وانا عندي كام سال ممكن 

ماليكه : ااه طبعا اتفضل 

عزام : شكلي مش عجبك شغلي او سني مرتاحه لي او لا 

ماليكه بخجل : اومأت بالرفض 

عزام ابتسم : بصيلي ي ماليكه عايز اسمع منك بلاش خجل وحيات عيونك الحلوه دي 

ماليكه : لا مفيش مشكله ف شكلك ولا شغلك ولا سنك واذا كنت مرتاحه ولا لا فانا لو مش 
مرتاحه ليك مكنتش هبقا قعده معاك 
دلوقتي ..

عزام : حلوو اوي طب ممكن سؤال رخم شويه 

ماليكه : شويه امم تمام اتفضل 

عزام : ف حد ف حياتك او بتحبي حد حاجه زي كده عرفيني انا هتقبل كل كلامك 

ماليكه : لا طبعا مفيش حد انا مش بفكر غير ف درستي بس 

عزام : وانا واثق فيكي وانشالله هتكوني احله دكتورة كده مفيش مانع من الموافقه اوعد ي ماليكه انك هتحبيني ف اقرب وقت كمان اسمعها منك بقاا 

ماليكه : بس انا عندي طالب 

عزام : عيوني 

ماليكه : فترة خطوبه سنتين هيكون فضلي سنه ع التخرج وكانو عديت الشوط الصعب من الكليه 

عزام : اوبااااااا يعني انتي موافقه هههههههههههههههههه حياتي والله 

مالك الي خرج يشوفهم : حيااتك وبص ع ماليكه 
لوله انها قعده كنت سمعتك حاجه تليق بيك 
يلا قدامي انتو الاتنين ..

دخلو مع بعض وعزام مبسوط وماليكه فرحانه لكن مبينتش من كسوفها 

شعيب : هاا ي ماليكه ي بنتي قولتي ايه 

ماليكه بصت ع مالك بتوتر 

مالك : قولي رايك ي حببتي متقلقيش 

ماليكه : الي تشوفه ي مالك 

مالك ابتسم : يعني موفقه ع عزام 

ماليكه اومأت وجريت ع المطبخ لمياء وفاتن قعدو يزغرطو والعيله كلها كانت فرحانه 

رائد  بهمس : عملتها ازاي دي ي نمس ااه ي لئيم 
البت مخدتش خمس دقايق ف ايدك 

عزام بخفوت : بت مين ي لطع اتكلم عدل هتبقا مراتي 

رائد : اووووهو. وبقينا نداافع ..ايوة بقا حرمك المصون ي بختك يااعم 

شعيب : ربنا يبارك ليكم ي حبايبي والي انتو عايزينو احنا تحت امركم ي مالك وخير 
البر عاجله الخطوبه تبقا الاسبوع 
الجااي نقره الفاتحه 

مالك : عيب ي عم شعيب احنا مفيش بنا الكلام ده والي تشفوه نقره الفاتحه 

عزام : ثانيه عشان يبقا كلو ع نور ماليكه طلبة خطوبة سنتين عشان خاطر تعلمها وانا حابب
انه يكون كتب كتاب عشان ابقا ع رحتي 
معاها يبقا شبكه وكتب كتاب الاسبوع 
الجاي ايه رايكم ...

طه : حلال ربنا مفيش احسن منه

مالك : وانا موافق ي عزام وبديك حته من قلبي وانا مطمن 

عزام : ف قلبي نقره الفاتحه 

مالك بصوت عالي : تعالي ي ماليكه 

جت ماليكه وقرو الفاتحه وعزام مش شايل عينه من عليها والبنات كانو فرحانين وقامو سلمو ع ماليكه والرجاله سلمت ع عزام 

رائف : انا بقول نسيب العرسان مع بعض شوية 

مالك : تااني 

رائف زقه : عدي بقا متنحش 

عزام قعد مع ماليكه وطلع لها الهديه عبره عن انصيال وسلسله دهب ناعمين  ..
وقعدو يتكلمو مع بعض ويحاول 
يخرجها من الموود 

نور نزل وهو ماسك ايد منه الي عمله ميك اب اوفر مالك بص ع غرام بقلق ومشغلش باله بالي منه عمله..

منه : اهلا وسهلا نورتو 

سلوي : دي منه مرات مالك وابنهم نور 

سلمت ع الموجودين وقبل ما توصل عند غرام 

غرام وقفت : عن اذنك ي طنط فين الحمام 

رهف بصت لها هيا ويارا وحسين بيها 

سلوي : تعالي ي حببتي من هنا اتفضلي 

غرام دخلت الحمام ودموعها الي كانت مسكاها نزلت غسلت وشها مره واتنين ودموعها 
مش راضيه توقف فضلت رايحه 
جايه ف الحمام وهيا مش عايزه
تخرج وتشوفها قعده جمبه 

وبعدين يعني هفضل قعده ف الحمام طول الوقت 
لازم اخرج ولازم اشوفهم جمب بعض هو ده 
نصيبي وهو ده مكتوبي لازم ارضي بيه 
هو عمره ما هيكون ليا لازم انساا 

غرام مسحت وشها وخرجت قعدت جمب رهف الي مسكت ايدها ومالك عينه عليها وخايف حد ينطق
اسمهاا ..

مالك : طب ايه ي ماما مش تحطو العشا عشان الضيوف 

سلوي : ااه طبعا تعالي معايه ي منه 

لمياء : والله ما كان في داعي لي تعبك ي سلوي احنا مش غرب 

سلوي : حببتي ولا تعب ولا حاجه ده واجبكم يلا ي منه 

مالك شافها خرجت مع امه زفر براحه وغرام مرفعتش عنيها من الارض ..

غرام بهمس : احنا هنمشي امته ي ماما انا زهقت 

لمياء بخفوت : عيب كده ي روما وبعدين مالك مش ع بعضك ليه احنا شوية وهنمشي اهدي 

رهف : معلشي ي قلبي استحملي 

غرام بخفوت : مخنوقه ي رهف مش قادره وبصت ع نور وبتسمت ليه شورت لنور وهو جيه عندها

غرام ببسمه : اسمك ايه ي صغنن 

نور : اسمي نور مالك 

غرام ضحكت : احله نور ي نااس عندك كام سنه بقا 

نور عد ع صوبعه : ست سنين 

غرام : تعرف انك قمر اووي 

نور : ااه عارف 

غرام : سبحان الله تبا لتوضعك يا عم ..طب ممكن بوسه بقاا 

نور : بوسه واحده بس احسن اسيل تزعل 

غرام بسته : ومين اسيل بقا دي ي استاذ نور 

نور اتكسف : دي صحبتي ف الكلاس 

غرام ضحكت بصوت عالي ومالك كان بيضحك ع ضحكتها الي بترد فيه الروح : يالهوي منك المهم 
هديك حاجه حلوه وتديني بوسه تاني اتفقنا 

نور بتفكير : خلاص اتفقنا هات الحاجه الحلوة 

غرام : لا مغرور وبتحب وانت عندك ست سنين 
ومادي كمان توليفه توب التوب هههههههههههههههههه اتفضل ياعم وخرجت ليه شكولاته من شنطتها 

نور : مرسي وانتي اسمك ايه بقا 

مالك ادخل : قولها ي روما انتو اصلا مفيش فرق 
بينكم كتير هههههههههههههههههه

غرام : والله بقا كده ماشي ي مستر 

نور : خودي بوسه بقا ي روما عشان انتي ادتيني
تو شوكلت 

غرام : والله انا عايزه اكلك زي التو شوكلت ي نوري 

نور : لااااا بليز خلي حته لاسيل احسن تعيط عليا 

كل الموجودين ضحكه ومالك حبها ف قلبه بيزيد 
وفتكر لما كان بيجبلها شكولاته وهيا عندها تلت 
سنين وياخد مكانها بوسه وكانت ماديه اكتر 
من نور اصلا ..

خرجت سلوي بالاكل وحطته ع السفره هيا ومنه 
وغرام رجع الحزن خيم ع عنيها تاني لما شافتها 

مالك وقف ودخل لعزام : يلا ي نحنوح وقتك خلص يلا ع العشاا جاهز 

وخد ماليكه تحت دراعه : ايه رايك ف الطع ده ي حبيبت بابا 

ماليكه بسته من خده وبصت لعزام بخبث : مش بطال هههههههههههههههههه 

مالك ضحك معاها وعزام : ماشي ي ماليكه كلها اسبوع وهتبقي مراتي وهربيكي 

مالك : ده عندها يااه 

عزام : حبيبي تسلم 

كلهم ضحكو مع بعض وخرجو قعدو ع السفره 
وغرام بتقلب ف طبقها بشرود ومالك 
عينه عليها ومنه خدت بالها 

منه : مش بتكلي ليه ي قموره 

نور : اسمها روما ي مامي 

مالك باس نور الي قاعد ع رجله وهو فرحان بيه 

وغرام طنشتها رهف وماليكه ويارا شرقه ف الاكل 
وهما كتمين ضحكتهم 

منه : سفره دايمه وجت تقف مالك كب عليها كاس العصير بالقصد 

مالك : احووو يلا كب العصير خير اطلعي غيري بقا 
وخدي نور نوميه معاده نومه جيه 

نور وقف : تصبحو ع خير كلكم 

وراح عند غرام : تصبح ع خير ي روما وباس خدها 

غرام حضنته بسعاده وهيا بتضحك : وانت من اهل الخير والسعاده ي قلب روما 


وطلع مع منه وغرام اتنفست اخيرا 

وقفت رهف وغرام مع ماليكه يدخلو الاطباق 

وبعد كده غرام خرجت بالشاي وماليكه ورهف ف المطبخ بيتكلمه 

ماليكه : انا اتكلمت مع مالك ع فكره 

رهف : ااه وبعدين 

غرام ادتهم الشاي 

مالك : معلشي ي بسكوته هتعبك عايز فنجان قهوة من ايديك زي الي عملتيه ليا 

رائف : انت كمان بقيت مدمن عدلات بتعتنا اسكت ي اخي عليها فنجان قهوة تقولش حطه فيه 
هروييين ادمان 

مالك ضحك وهو بيلمس الحملات من تحت القميص الي لبسه : والله من نحية مدمن 
فانا بقيت مدمن ..

غرام ضحكت بسعاده ودخلت المطبخ وسمعت 

ماليكه : بيحبها ي رهف ده مالك مجنون بيها 

غرام عنيها اتملت دموع وفكرت الكلام ع منه وجت تخرج ..

رهف : بجد ي ماليكه متاكده انه بيحب غراام 

غرام اتصدمت لكن اتحكمت ف اعصبها 

ماليكه : بيحبها ده بيعشقها بقوله غرام لقيتو خد نفس عميق كده وقالي غرااام واااه من غرام 
ده هيا غرامي وجنوني راحتي وتعبي 
فرحتي وحزني انتي تعرفي انها 
لما اتولدت مالك كان عندكم 
وهو الي سماها غرام 

غرام دموعها نزلت وغرقت جناين خدودها ودخلت عليهم ومسكت ايد ماليكه : عشان خطري قوليلي
انك انتي كمان مش حلم بالله عليكي

ماليكه حضنتها : اهدي ي حببتي عشان خطري بلاش دموع ورهف وقفه مصدومه وحطه 
ايديها ع بوقها 

غرام ببكي : قليلي الكلام الي سمعته ده صح 

ماليكه بعدتها ومسحت دموعها : بس اهدي خدي نفس عشان الي برا محدش يسمع 
وبخفوت ..قوليلي بقا بتحبيه 

غرام اومأت : اوي بحبه اوي 

ماليكه : انا مش عارفه انتي كان لازم تعرفي الكلام ده مني ولا لا بس هو كمان بيحبك برضو هو قالي

غرام : بس خلاص انا مش عايزه اعرف حاجه تاني دي بنسبالي كفاايهة..هتيلي بقا حاجة القهوة 
عشان هو مستني القهوة برا 

ماليكه استغربت من غرام ازاي هيا عقله بالطريق 
دي : خلاص ارتاحي انتي وانا هعمل

غرام : تؤ هو طالبها من ايديه وابتسمت وهيا مغمضه عيونها وايدها ع قلبها وكانها بتقوله 
اطمن ..ووقفت تعمله القهوة بكل حب 

وخرجت بيها وهيا بتقرب منه بهدوء وعنيها ف عيونه قالت كتير اووي ومالك كان مفتون 
من كمية الحب الي شافها ف عنيها 

ومدت له فنجان القهوة مالك رفع ايده القميص نزل عن الحظاظات غرام شفتهم وعنيها برقت ومالك 
استغراب وبص ع الي هيا بتبص عليه وتصدم 
معاها ونزل الكم غرام ف بالها ..اه ع الكسووف
وانا اقول حملاتي بتروح فين ومشيه بواحده
سوده والتانيه حمرا وانت لبسهم احييه 
‏ي بجح ومسكت اشيائي ينهار كسفه 

ووشها ضرب الوان ومالك ابتسم ف وشها بتوتر ..احاااا طب منظري ايه قدامها 
دلوقتي طب عرفت انهم ليها طب 
وبعدين لما عيله تشوفني لابس
حملات سنتيال ف ايدي هتفهم 
اي دلوقتي والله انا كان عندي اي حد
يشوفهم الا هيا  ي نهار احراج ..

خلص اليوم وغرام روحت من عندهم بفكر تاني خالص الفرحه مكنتش سيعاها وكل الي شاغلها 
بيحبني زي ما بحبه لكن في حاجه كانت معكره 
فرحتها انه برضو مينفعش يكونه مع بعض..

عده اليوم ومالك خد ماليكه وسلوي وراح بيهم مع عزام ورهف وغرام ويارا عشان يشترو الدهب 

عزم : بصي كل الي نفسك فيه خوديها متشغليش بالك بحاجه وقعد جمب مالك الي حاطت رجل ع رجل وبيدخن وعنيه ع غرام 

عزام : تعرف ابويه كان عايز يجوزني غرام 

مالك قلبه اتنفض وتعدل : انت بتقول ايه 

عزام : والله زي ما بكلمك كده ساعتها غرام 
قلتلو عزاام ده اخويه 

مالك برفعة حاجب : وانت 

عزام : وانا ايه يسطا مانا جمبك اهو بنجيب دهب اختك وبمخزه يعني لو انا مخدتهاش ف الف غيري
يتمنه ..

مالك بنزعاج : متفكك ي عزام وتيجي سكه ودغري 

عزام : انت فهمني وانا فهمك واحنا الاتنين عرفين انك بتحبها وجوزتك كانت بسبب كلمه ادها ابوك 
لعمك ليه بتكابر ي صحبي لحد ما تضيع منك 

مالك : تؤ انسه مينفعش 

عزام بعصبيه : وايه الي مينفعوش ي قلب امك وبعدين لما هو مينفعش داير ليه بذكرها وبص 
ع الحظاظات الي ف ايده وبعدين ي اخي 
بطل ميتين ام البجاحه الي انت فيها 
دي انا حتي ابن عمها 

مالك ابتسم وهو بيشمهم : وانت مين قالك انهم تبعاها انا هعيل ولا ايه 

عزام : مانت الي معرفني انك بتحبها من واحنا عيال بعد كده كبرنا وقلنا حكايات طفوله 
لكن عنيك دلوقتي ي صحبي بتتكلم 
وربي اقطع دراعي انهم تباعه 
انت مش بتحب مراتك واحنا عرفين 
ومالكش ف الشمال واحنا برضو عارفين 
مشكلتي هنا بقا هموت وعرف خدتهم 
ازاي مش معقوله هيا ادتهملك مثلا 

مالك : لا هي بريئه ومالهاش ف الحوديت دي اما خدتهم ازاي ف ريح بالك مش تبعهاا 

عزام ضربه بالرجل : ده انت بني ادم ثقيل وقام قرب من ماليكه وبص لمالك بخبث 

عزام : رهوفا اختاري الي يعجبك ..وانتي برضو ي روما الي عينك تختاره ملكك ي قلبي وضحك 
وهو بينكش شعرها 

مالك من الغيره الي حساها فرك السجاره المولعه 
بايده ورمها ف الارض وقام وقف وقرب من عزام 


مالك بفحيح : المسها تاني وانا هطلع ميتين
امك .. غراااام 

غرام بخضه : نعم ي مستر 

مالك ببتسامه : تعالي ي بسكوته انا هخترلك سيبك من البخيل الي نصه كلام ده 

غرام : مرسي ي مستر متتعبش نفسك 

مالك بصلها بهدوء وشاور بعنيه بمعني تعالي غرام راحت ليه زي المغيبه وسلوي مستغربتش 
لانها عارفه مالك بيعز غرام ازاي من 
ساعت ما تولدت ..

مالك ابتسم لها وغرام قلبها بيدق بعنف : وريني السلاسل الي عندك ي باشا 

الصايغ عطي لمالك السلاسل الي عنده واختار لغرام سلسله ناعمه بفراشتين


مالك بخفوت : ايه رايك ي صغنن حلوه 

غرام : هاا 

مالك ضحك : سلامتك ي قطه بقولك ايه رايك 

غرام بصت ع السلسه : واوو جميله اوي مرسي ي مستر زوقك ي جنن 

مالك : تمام هناخد دي وداه الكرديت كارد 

الصايغ : دخل البسورد لو سمحت 

مالك : 20081212.

غرام بصدمه : ده عيد ميلادي 

مالك بستغراب مزيف : اايه ده بجد رب صدفه خير من الف معااد سبحان الله ..وسابها ومشي

غرام كتمت ضحكتها وفتكرت ان هو الي سماها اصلا ..ااه ي كداب ده انا صدقت ي شيخ 
مالك والله هههههههههههههههههه

غرام قربت من الصايغ بخفوت : بسس بس ي عمو بتاع الدهب 

الصايغ قرب منها : ايوة ي كتكوته 

غرام : ممكن قبل ما تحط السلسله ف العلبه تحفر ع الفراشه الكبيره حرف ال m والصغيره حرف G

الصايغ : حاضر من عيون 

مالك خد السلسله بعد ما الصايغ حفر عليها : يلا البسيها كده 

غرام لبستها : تحفه وباست الفراشه بفرحه 

مالك ابتسم لها وخرجو مع بعض : ثانيه وحده نسيت السجاير جواه 

ودخل قرب من بتاع الدهب : البنوته الي خدت السلسله كانت بتقولك ايه بعد مااختارت السلسله 

الصايغ : طلبت اني احفر لها حرف الام والچي 
ع السلسله 

مالك سابه وخرج وطول الطريق بيحاول يعرف مين حرف الام ..طبحرفها وعرفناه طب التاني 
واقنع نفسه انه اول حرف من اسمها واخر حرف 

وروحو مع بعض بعد ما اشترو الفساتين عشان معزومين ع الغدا عند اهل غرام 

غرام دخلت تقيس الفستان وخرجت بيه تفرجو للعيله 

غرام : هاا بقا ايه رايكم وهي بتلف بالفستان 

مالك رفع عنيه وتصدم وعنيه كانت بطق شرار
وبص ع عزام الي كتم ضحكته وهو بيبص ف الارض لانه كان معاهم ومالك انتظر ف العربيه 


الفستان كان قصير ومبين صدرها وفيه كمية اغراء رهيبه 
لمياء : قمر ي حبيبت ماما 

رائد : بس مش قصير الفستان ده روما 

شعيب : اختك لسه صغيره ي رائد سبها براحتها 

مالك وقف بعصبيه: يلا ي بنات عشان تخدو الدرس عشان معدكم هيصادف يوم الشبكه 

غرام دخلت تغير وهيا زعلانه من رد فعل مالك الي مبينش اي اعجاب 

مالك قعد يديهم الدرس ورجليه بتتهز بعنف اول مره يدخن وهو بيشرح لهم 

مالك : هاتي مايه ي رهف 

رهف : حاضر ي مستر وخرجت 

غرام : حضرتك كويس 

مالك : فين قميص النوم الي كنتي لبسااه 

غرام اتصدمت : افندم 

مالك : قوومي ي غراام انجزي هاتي الفستان 

غرام قامت تجيب الفستان ومالك خده : الفستان ده ي بابا مينفعش تلبسيه قدام حد وخده حطه
ف شنطة الاب توب بتاعه ..بكره هبعتلك غيره
ينسبك مفهوووم 

غرام : ايوة بس هو عجبني ممكن اعرف ليه 

مالك بصلها بعصبيه : من غير ليه ي غراام 

دخلت رهف ومالك خد كاس المايه شربه مره واحده والحظاظات ظهرت من تحت القميص 
رهف اتخشبت وهيا وقفه وغرام خدت بالها 
وشدتها تقعد وهيا حطه ايدها ع دماغها 
وبتضحك ع جنون مالك 

رهف بهمس: ااايه الي انا شوفته دددده 

مالك : ركزي ي رهف 

وبص ع غرام الي بتشاور بعنيها ع ايده وترجع تبص لرهف مالك خد باله وونزل ايده من 
ع المكتب وهو قرفان من نفسه اصلا ..

خلص الدرس ومالك حط صوابعه بين عنيه ع عضم منخيره : معلشي ي صغنن هتعبك 
عايز فنجان قهوة 

غرام قربت بقلق : مالك ي مستر 

مالك رفع عنيه : مفيش ي حببتي مصدع شويه 
طب قوم ريح ع السرير شويه وانا هجبلك 
القهوة مالك اومأ وهو عايز كده اصلا 

نام ع مخدتها ودفن وشه فيها وهو هايم ف فرحتها 
الي بقت ادماان 

غرام خرجت تعمل القهوة عزام وماليكه بيدردشو مع بعض ..

سلوي : اومال فين مالك ي بنات 

غرام : جالو صداع وسبته يرتاح ف الاوضه شكلو كان مرهق 

سلوي : خير ما عملتي ي بنتي احسن هو الصداع بتاعه وحش اووي 

لمياء : ربنا يباركلك ف عمره ي حببتي ويخليهولك

غرام دخلت تعمل القهوة وهو بتفكر ف مالك..طب هو الي عمله ده غيره طيب ولا ايه ف محل الدهب 
وع الفستان حجتي الي ربطها ف ايده من غير 
كسوف انا مبقتش عارفه اعمل ايه اااه منك ي مالك 

دخلت بفنجان القهوة وشافت مالك نايم وحاضن المخده ودافن وشه فيها قربت منه وسندت القهوة 
ووقفت جمبه وبقت تتأمله وهو ناايم وملامحه 
الي تجنن مكنتش متخيله ان حبيب احلامها 
هيطلع بالجمال ده عشقته من كل قلبها 
الصغير مدت ايدها وقت تحسس 
ع خده بهدوء 

مالك قام مفزوع وهو قابض ع ايدها : ايدك ي بنت ميتين الكلب ي مومس



للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة
تعليقات