×

رواية غرام المالك الفصل الحادي عشر 11 بقلم هايدى الصعيدي


رواية غرام المالك 
الفصل الحادي عشر 11
بقلم هايدى الصعيدي



يلا ي بنات اول حاجه زغروته عندنا فرح انهارده 
هههههههههههههههههه

لمياء كانت طلعه من اوضتها شافت سلمي بتتسحب ودخله اوضة رائد من غير ما تخبط اتصدمت وحطت ايدها ع وشها وبعدها مفيش ثواني 
شافت رهف وقفه مصدومه قدام الاوضة 

رهف شافت سلمي حضنه رائد الي ضحك : اايه وحشتكك

رهف دموعها نزلت بصدمه وبعدت عن الباب بحيل مهدود سلمي هزت دماغها بايوة رائد ابتسم 
ورفع ايدها الي ع صدره عشان يبوسها 

اتصدم دي مش ايد رهف رهف بيضه دي سمره ولف بصدمه وزق سلمي بعيد عنه 

لمياء خرجت من اوضتها مسكت ايد رهف وجرتها وراها وهي عنيها بطق شرار وزقت باب الاوضة 

ودخلت كان رائد بيضرب سلمي بالقلم وصوته عالي: انتي بتعملي ايه ي قذرة وزي تدخلي هنا وتعملي كده .. ورفع عنيه بصدمه لما شاف امه ورهف 
وقفين ع باب اوضته 

جري ع رهف : رهف بالله اوعي تفهمي غلط هي الي دخلت عندي 

رهف بدموع : انا سمعتك بتقولها وحشتك 

رائد مسك وشها : انا فكرتها انتي والله صدقيني بس اتصدمت لما عرفت انها مش انتي وبعدتها والله وحياتك عندي انا مش عايز غيرك ..

لمياء كنت دخلت ومسكت سلمي من شعرها وهاتك ي ضرب : ي كلبه ي وسخه دخله ترمي بلاكي ع ابني وهو خطوبته انهارده ي حيوووانه 

سلمي : انا معملتش حاجه معملتش حاجه.. وبعدين ما تشوفي الي كانت قعده ف حجره امبارح ست 
رهف المحترمه الي هيخطبها 

لمياء ضربتها ع فمها : اخرسي ي زفته اخرسي دي خطبته وكلها سعات وهتكون مراته انتي الي الوساخه عامتك دخله تتلزقي ف واحد مش ليكي 
امشي غوري يلا مش عايزه اشوف وشك هنا تاني
يلااااااا..

سلمي خرجت وهي خرجه خبطت رهف ف كتفها 

رائد بعصبيه مسكها : ماشي ي بنت الكلب ي سووده 

وبص لرهف ..رهوفه انتي مصدقاني صح 

رهف : لوله مرات عمي الي رجعتني وشوفتك وانت بتضربها وتبعدها عنك انا كنت مش هصدقك باقي حيااتي 

رائد بعصبيه : ولما انتي شوفتيها لزقه فيه كده مدخلتيش سحلتيها من شعرها ليه ده انا 
يعتبر جوزك ايه السلبيه دي 

لمياء : خلاص ي ولاد ولا كأن حصل حاجه وانت يلا البس عشان توصلهم وانتي تعالي معايه 

خرجت رهف ولمياء : بصي ي رهف انا عذراكي ان رائد كان لعبي وبتاع بنات بس هو طول ما اختارك 
انتي يعني بيحبك وعايز يتجوزك وهو طول عمره رافض الفكره يعني هو عمره ما هيخونك حطي 
ده ف دماغك ابني بيحبك انا لو مدخلتش كان 
زمان الدنيا خربانه منكم لو بتحبيه وعايزها 
لازم تكوني شرسه ف دفاعك عن حبيبك 
بلاش تكوني كده ده حقك وهيبقا جوزك 
لو شوفتي واحده بتبص ليه بعين افقعي 
لها الاتنين ده حقككك فهمه  مش تشوفي 
وحده لزقه فيه وتطلعي تجري وانتي بتعيطي 
زي الاطفال  الي حد خد لعبتها ..

رهف اومأت لمرات عمها وحضنتها بحب وباست خدها لميا بخبث : اله قليلي كنت قعده ف حجره ازاي امبارح ي بت 

رهف اتكسفت وشه جاب الوان لميا ضربتها ع 
كتفها : بقا ي موكوسه قعده ف حضنه وحب 
ولڤ لڤه وف الاخر كنت هتسبي ام صرم 
تتحرش بيه البت دي انا مش ببلعه حربايه 
زي عمتها 

رهف ضحكت ع مرات عمها ورائد خرج من الاوضه ومعالم وشه متتفسرش وعده من قدام رهف من غير ما يبصلها 

لمياء : يلا بقا ي حلوه اتشطري وفكي العقده دي قبل كتب الكتاب 

خرجت رهف وغرام ويارا ورائد وصلهم لحد البيوتي سنتر ونزلت غرام ويارا ورهف فضلت قعده 

رهف مسكت ايد رائد وبستها : انا اسفه بس كان لازم تحطلي عذر انت كان ليك مغامرات كتيير 

رائد : انا الي حارق دمي انك جريت ولوله امي ما كنت جرتك وراها كان زمانه ف محزنه مش فرح 

طب لما انتي قلبك مش جيبك تجبيها من شعرها وكنت وقفه عمله فيها المفتش كرمبو كنت استنيتي للاخر انا مشششششش متخيله كان ايه ممكن 
يحصل لو معرفتيش الحقيقه ااااه ع كمية القهر الي الواحد كان هيعشها وانا طبعا لو كنت حلفتلك ع المايه تجمد مكنتيش صدقتيني ص..رهف قطعت 
كلامه لما باست شفيفه : خلاص بقا انت رطاط 

رائد : تاني كده محستش خدتيني ع سهوا 

رهف قربت وبسته بكل رقه : حلو كده 

رائد : اممم وحده كمان كده 

رهف ضحكت : يلا ي مستغل انا اتاخرت يلا بااي 
نتقابل بليل ي قلبي وباست خده وجريت 

رائد ضحك ودور العربيه وطلع ع صالون الحلاقه 

كان هنالك بقا مالك رائف عزام عبدلله وخمسه سته صحابهم وكمان تايسون الي مالك وعزام عزموه  وكانو وخدين الصالون ع حسابهم وكان ضحك ومسخره وحاجه خيال 

دخل رائد وحط ايده ع قلبه : ايهههه ته اااااااااااااهه ايه الشباب القمر ددددي وهو بيقفش 
ف عضلات تايسون 

ورح لكل واحد واحد وهو بيلمس خده ولا صدره : اته اته ايه الرجاااله الجمدددي دي ورح لمالك بمشيه مسخره فطستهم ضحك حط ايده ع كتف مالك ووقف بعوجه..لووووكي مش هتجيب بوسه بقاا مالك بص لرائف الي ميت ضحك : هتشوف الخ** ده ولا اشوفه اناا ولاااااه انت مش مظبووط 
يااه ووقف ي رجاااااااااله تعالو نكشف عليه 

رائد مسك بنطلونه : احااااا ع الطلاق من البت الي لسه متجوزتهااش الي هيجي جمب اشيائي هفشخوو

وطلع يجري مسكوه كلهم وهو ماسك ف بنطلونه وعمال يضرب برجليه كل الي يقرب نحيتهم 
وصوتهم العالي وضحكهم وهزرهم وراح اشتغل 
مهرجاان اخواااتي وكلهم قعدو يرقصو ف الصالون 

ويشيلو رائد ويحدفوه لفوق وكلهم حضنه بعض ف شكل دوريه وقعدو يلفو وينطو وهما بيغنو بصوت 
عاالي وبعد كده قعدو العرساان كل واحد ع كرسي 
مسكات فوطه سخنه بقا وفوطه بارده استشوار وحلاقه كريمات ع البشره وسونه وجكوزي 
طالعين بينووووره بعد ما خلصو وكل واحد 

لبس بدلته رائد قرب من مالك : خد يسطا رطب شفيفك 

مالك : ايه ده 

رائد : ده زبدة كاكو ي ي برنس بس متخفش شفافه 
حته بص 

مالك ضحك : احااا والله ياض انت عايز يتكشف عليك فعلا 

تايسو قاعد يلف سجاير وقرب من مالك : خد ي عريس اضرب ده وهو بيغمزله 

مالك : لا ي صحبييي الله يكرمك اخر مره شربة چوان الدنيا باظت خاالص 

تايسون : عيب عليك ده حاجه نضيفه هتروق دمااغك وتخليككك فوووق 

مالك بص عليهم واحد مديه زبدة كاكو والتاني چوان وقعد يضحك 

رائد : بص يسطا انت تاخد الزبده دي وانا هاخد ده وطير انا والبت رهووفه 

تايسون مسكه : لا يسطا ده توليفه للعرسان تعاله انت معايه ليك حاجه رايقه وحط الچوان 
ف جيب مالك وخد رائد اده برشامه صراصير 
بعد ما مالك قالو اسحلوو وهو بيضحك ..

مالك بس ع نفسه لاخر مره وابتسم وخرج وراهم 

ف عربيتين متزينين بافخم الزينه و الورود واحده لغرام والتانيه لماليكه رائد قال وهي جت ع رهف 
وربط ع كل مرايه جمب الباب خمس بلالين هههههههههههه..

وخرجو مع بعض بعد ما تايسون طلع ع العربيه الي شيله الدرمز وقعد قدامه رما السجاره من بوقه وشتغل الدي چي وتايسون ولع المهرجان 
بالدرمز وبدأت العربيات تتحرك بسرعه 

وتايسون مولع الدنيا بلعبه ع الدرمز رائد البرشامه كانت اشتغلت معااه 

طلع جسمه من شباك العربيه وبصوت عالي : عاااااااااااااااااااااا خطبتي انهارده ي ولاد المراااااااااا 

رائف : انت حيوووان بتعمل ااايه انزل ياااه 

رائد نزل ولسع رائف ع قفاااه قلم محترم 

رائف اتعصب : انت بتضربني ي عر*

رائد:  والله ابدا يسطااا ده كان فيه صرصار هو راح فين وبدأ يشد ف بدلته بيدور عليه 

رائف : ي دين اميي انت مبلبع اايه يااه 

رائد : برشام من غير شااي هييق وحط ايده ع بوقه مكنش ينفع يقول بس خلاص بقا 

رائف اتصل ع ماالك : ااايه ي عم ماالك المجرم الي معاكو ده بلع رائد برشام الواد هبت منه خااالص

مالك ضحك : هو ضربه ع ايده ما هو الي عايز يضرب ايه حاجه وخلاص 

رائف : انت بتضحك ي ماالك الواد لسعني بقلم ع قفايه وعترف ع نفسه بعد كده قفل بوقه 

مالك مات ع نفسه من الضحك : خلاص اركن هتلو كباية قهوة وحصلنا ع الكوافير 

رائف ركن العربيه عند اول كفايه ونزل جبلو قهوة دبل ساده عشان تفوقه 

وقرب منه خد اغسل وشك وشرب القهوة دي 

رائد شرب المايه وكان هيغسل وشه بالقهوة رائف مسكه : ي نهار ابوك مش معدي اعمل فيك والله ابوك لو شافك كده هيلغي الخطوبه 

رائد : لااااا كزوزه لاااا هكتب عليه يعني هكتب عليها 

رائف : طب اتنيل اشرب القهووة يلاا رائد شرب القهوة وتفها جامد رائف رجع لوراه وهو بيمسح 
بدلته : الله يحرق ميتينك ي شيخ 

رائف وهو محتاس معاه 


رائد : دي مش قهوة دي عذاب انا بشربها زيااده 

رائف : ااه اروح احطلك فيها سكر عشان تعلي معاك 
تخلع بنطلونك وتجري بط*** ف الشاارع 

وغصب رائد يشرب القهوة وطلع ع البيوتي سنتر كانو لسه الزفه وصله 

الشباب نزلت ترقص قدام الكوافير وقعدو يضربو شمريخ وكان حاجه خياال 
مالك


عزام


رائد 


البنات كانو خلصو وكل واحده طلعو اجمل من التانيه وجمالها كان من برا الكوكب 

دخل مالك وعزام عشان يخدو عريسهم رائف مسك رائد : بص ي رائد ركز انت فوقت

رائد : ايوه ي عم انا تمام متقلقش و اومأ بدماغه كذا مره 

رائف ضرب ع وشه بالقلم : طب تعاله يلا عشان تدخل تاخد رهف 

رائد نزل مع رائف والدنيا حلوه مفيش حاجه 

دخل البيوتي سنتر سلم ع الفريق وحده وحده : مرسي جدا لتعبكم ..مرسي ..مرسي ...مرسي 
بالدور لحد ما وصل عند واحده قدمها زبونه 

عندها بتاع ستين سنه بتعمل شعرها  : انتي بتعمل ايه ي حجه روحي شفيلك طقم سنان ينفعك بدل
شغل المراهقه ده وسند ايده ع المرايه بس 
تعرفي لو صبغتي الحواجب لون الشعر 
هيبقا خرااغه عليكي 

كل الي ف البيوتي سنتر ضحكو عليا ورهف بتبص 
ع غرام ووقفين مصدومين 

دخل رائف خدو من قفاه بعد ما يارا اتصلت عليه 

رائف باحراج : لمؤخذه ي جمااعه من الفرحه اتجنن 

وحده تاني بتكوي شعرها ودخان كتير طالع رائد اتخض وشال رائف وطلع يجري : حريقه حريقه

طلعه وكل واحد خد حبيبته جمبيه عزام جمبيه 
ماليكه ومالك جمب غرام الي لحد دلوقتي مغطيه 
وشها ورائف بيسوق وجمبيه يارا و من وراه 
رائد ورهف 

تاييسون مشي قدامها بعد ما خله صحبه يكمل ع الدرمز وخد المكنه الريس بتعته ونزل يعمل 
حركات قدامه خمسات وسبعات ويرفع 
حصان وكل الزفه بتتفرج عليه 

وصل قدام باب القاعه وراح مطلع شماريخ حمره ولعها لحد ما دخلو جواه الصاله 

زفة ماليكه كانت الاول مالك خدها من ايدها ودخلها لعزام عند الكوشه بتعتهم رقصو سلو 


كان المؤذون حضر اوراق كتب الكتا ب وكتب لمالك بعد كده رائد الي مأذون قاله قول ورايه 
راح رائد قاله قول ورايه وفضلو ع كده 
بتاع مرتين تلاته لحد ما استوعب 

المؤذون كان بيكتب ف الورق ورائد رفع ايده ولسه هينزل ع قفاه مالك مسك ايده وهو بيضحك 

رائد عمال يشاور وهو بيهم صرصار ياعم صرصار 

ومالك يقوله معلشي معلشي وهو حاطت ايده ع صدره 

ابو غرام نزل بيها وسلمها لمالك وحضنهم ومالك 
رفع الطرحه وتاه ف جمالها وبدل ما يقرب 
يبوس راسها بااس شفيفه ف بوسه 
فستان غرام 


طويله وعميقه لحد ما غرام خبطته ع كتفه عشان يسبها فصل البوسه وهمس : مبروك يبسكوتي 
وشالها وهو بيضحك وقعد يلف بيها 

طه سلم رهف لرائد بعد ما وصاه عليها ورائد ف دنيا تانيه خاالص وهو مش مصدق انها بقت 
مراته وبقا بيشد خدها ويرفع وينزل 

رائد بزهول : بجد مراتي ولا ضحكو عليا ودوني عروسه بلاستك يالهوي مش مصدق 

وشدها لحضنه وفضل ينط بيها مخمضها ي عيني 

رهف : خلاص ي خربيتككككك ده لو بلاستك كان زمان اتخلعت من بعض

ودخل يرقصو سلو جمب عزام وماليكه غرام ومالك 
يارا ورائف وكل الكابلز الموجودين 

تايسون غمز بتاع الدي چي چوان : بقولك ايه ي صحبي اقلب بقا عشان قربت اناام وشغل 
لنا مهرجان 

بتاع الدي چي بعد ما كان مشغل موسيقه هاديه قلب ع مهرجان حمي كبونجه ومره وحده 
كل الي بيرقص اتنفض ع ايوووووووة
هههههههههههههههههه

وكلو بقا بيرقص ودخلت الشباب مالك قعد غرام  وعزام نفس الكلام ورائد ماسك ايد رهف وشغال 
مسحات يمين وشمال بيها 

رائف سحلو وقعد رهف ودخله وسط الزيطه وقلو بقا بيستعبط دخل تايسون وطلع الكزلج من رجل 
البنطلون عزام : لاااااا الله يصلح حالك مش هنا 
ده الفرح كلو رتب 

تايسون مسكه لواحد معاه : خلصانه ي صحبي ودخل يعقب وينط من هنا ومن هنا ويطير 
ف الجو وينزل ويطلع وجنن الناس 
الي وقفه برقصه 

سلم ع مالك وعزام وحضن رائد وهو بيضحك عليه بعد ما ده حاجه تفصل المخدرات الي شربها
ومشي خد الرجاله الي معاه والدرمز 
بتاعه الي ع العربيه ومشي قدمهم
بالمكانه بتاعته ...

اتفتح البوفه ورائد فوق شويه : ي دين امي ده انا كنت عايش مع الفضأيين يختييي انا مهبط 
كده ليه وراح ياكل مع المعزيم خد طبق وقعد 
جمب رهف بياكل 

رهف : انا همووت وعرف فيك ايه انهارده 

خلص الفرح بعد ما البنات رقصو مع بعض وخدو صوره عائليه وكل واحد خد مراته ومشي بيها 



للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة
تعليقات