رواية أسير الملكة ج2 الفصل الثامن عشر 18 بقلم نجلاء فتحي

   

رواية أسير الملكة ج2
الفصل الثامن عشر 18
بقلم نجلاء فتحي

بدأت الرائحة تداعب أنفة  بلع ريقة ،،نونو بقا الدكتور نوح نونو 
الملكة بدلع/ قولت أدلعك 
نوح/ ملقتيش غير دة المهم جاية لية ،،،ثانية واحد كدة، ،قومى يا بتت من مكانى 
الملكة وهى تهز نفسها على الكرسى يمين وشمال، ،لاااااا
نوح بضيق/ تكسرية يا بقرة مش حملك قومى يا بجرة الزرايب، ريحتك وحشة
الملكة شوية وتبكى من أهانتة ليها/ ريحتى حلوة
نوح/ ريحتك زرايب  يا بجرة  
الملكة بمكر/ تعال أومنى 
نفخ هو ،،،وضع شنطتة على الكرسى ثم شد إيدها ،،،شدتة هى لحضنها 
نوح/😃😲😲😲😲😲،،زقها وبعد عنها ،،،أتجننتى حد يدخل علينا أنفضح
الملكة أعتدلت فى وقفتها أمامة أتسعت عيونة مما ترتدية كانت عباية سمراء سوارية  ضيقة على جزعها العلوى محددة منحنياتها،، واسعة من الوسط لأسفل ومع ارتدائها للكعب العالى يظهر قدميها البيضة بسخاء   ذو أظافر حمراء بفعل الطلاء،،،وأةةة من كعبها الوردى وكم العباية ضيق للغاية ولفة حجابها بعشوائية لأنة جميل على بشرتها ونصف شعرها يتدلى على وجهها ومكياجها الصارخ ودهبها الذى يزينها ،،،فقال:- أنتى ماشية كدة 
الملكة/ عادى  وتعلقت فى رقبتة 
نوح/ أبعدها وجلس على كرسي مكتبة وحاول يلهو عقلة بأى شئ فالرائحة مفعولها كسحر علية لعنها بينة وبين نفسة 
الملكة بضيق مخفى/ نونو تعال نتغدا برا عزماك على الغدا
نوح/ عندى محاضرة 
الملكة بضيق ربعت إيدها على صدرها/ على فكرة محدش يقدر يكلمك ولا يحاسبك ،،،ومن يوم جوازنا مش خرجت معاك غير مرة وأنا حامل وقلبت خناقة وخصام 
نوح/  تجاهل كلامها وقال أشمعنا محدش يحاسبنى 

أنحنت الملكة على مكتبة / علشان جوزى ،،ثم قالت بحدة خفيفة :- أستناك ،،من يوم جوازنا مخرجتش معاك غير مرة واحدة وقبلت بمشكلة ،،،،تعمدت تعيد جملتها تانى 
نوح نظر فى ساعة يدة وقال/ مفيش وقت عندى محاضرة وأنتى أرجعى البيت وأياكى تحطى الريحة دى برا البيت منك لله  أشرح المحاضرة أزاى 
رفعت حاجبها وفهمت حالة/ عادى أشرح حد ماسكك وبعدين دول بنات وشباب  صغرين 
نوح بسخرية/ بس بس مش عارفة حاجة ،،
أمسكتة الملكة من معصمة/ عايزة أشوفك وانت بتشرح الدرس
نوح نفخ/ درس أوعى إيدك يا بت من عليا ،،أسمها محاضرة دى أولأ، ،،ثانيا ممنوع. بجد مشفتش فى جهلك حد
الملكة بعشوائية/ لا يا ضنايا دة أنا الملكة محدش يقولى لا هى كلمة أحضر يعنى أحضر 
نوح/ وطى صوتك يا بت وإلا أعاقبك  ،،
الملكة أقتربت منة لا يفصل بينهم شئ وقالت بدلع وليس أى دلع دة دلع خاص ليها مميز :- ورينى عقابك دة أنا قدامك 
نوح/ يا بت الحلال تدوينى فى داهية ،،
الملكة بمكر/ راضى الملكة وهى تمشى 
نوح بمكر/ عنيا لبقرتى ثم جذبها لحضنة  ورفع ذقنها لكى يقبلها
،،غمضت هى عيونها مستسلمه لة ،،،،،ثم زقها هو فسقطت على كرسى  وفر هاربآ لخارج الغرفة يجرى  ،،أنصدمت هى ،لم يقبلها ضحك عليها خرجت برا المكتب وقالت نووووووووووووووح وجدتة يجرى لأخر الممر ،،ويلتفت يمين شمال ،،خوفآ من أى شخص يراة ،،،أخذت تفضى شحنتها فى رجالها عن طريق الصفع على الوجة وتسبهم بأفظع الشتائم، ،وتوعدت لة وقررت لفعل شئ ما ،،،،،،،
________
مرت أيام وعاتبت هى نوح على فعلتة معها فى الجامعة  ورجعوا لحياتهم الطبيعية تانى 
_______
[فى بيت منتصف]
يجلس نوح مدد على الكنبة بكل راحة ،، أتت زينب وقدمت لة طبق الفاكهة ،،،ألتقطة منها وقال:- برتاح هنا فى بيتك
زينب/ بيت أختك إللى عملتة معايا كتير لو ليا أخ من أمى وأبويا مكنش واقف جنبى كدة أنت أخويا فى الله يا نوح
أبتسم نوح  لها وقال :- أعملى معروف فنجان قهوة
منتصف/ كفاية شربت خمسة قلبك يقف
نوح/ صداع رهيب 
منتصف/ أكشف على نفسك ملاحظ ملازمك كدة
نوح/ سلام 
منتصف/ رايح فين
نوح/ شمس بتعملى قهوة محوجة بتضيع الصداع
منتصف بشك/  محوجة أزاى ،،،،وأنت أصلا مش بتحب القهوة ،،أستغربت بقيت بتشربها
نوح/ ولا كنت بطيق ريحتها،،،شمس أصرت أشربها وعجبتني الصراحة  وبتضيع الصداع 
زينب/ إللى شربتهم هنا بن محوج
نوح بتعب/ سلام بقا ،،، 
منتصف نظر فى آثره وقال:- آية القهوة إللى بتضيع الصداع دى ،،معقول محطوط فيها حاجة ،،لايمكن أكيد مش تأذى جوزها ،،،،،ثم شد زوجتة بجوارة وقال بغيرة  :- لو  مش واثق فى نوح كنت منعت دخولة البيت ،،، أياكى تدلعى نوح ولا غيرة،،،،أتكسفت هى  ،،،،  قبل إيدها وقال :- هاتى اللاب توب نسهر على فيلم أجنبى حلو يا قمر 
زينب  بأبتسامة/ حاضر يا قلبى 
 بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
________
فى محل الجزارة، تجلس الملكة كالعادة تضع رجل على رجل  وتشيش وقالت :-مالك 
نوح/ صداع رهيب 
شمس/ ندهت على صبى يطلع شقتها وياخذ القهوة من نجفة الخادمة ثم فتحت القلادة التى تلبسها أخذت منها شئ يعرفة نوح جيدآ ثم قلبتة فى القهوة وقالت:- قهوتك 
نوح بصدمة/ مش عايز أعود نفسى على القرف دة
الملكة بضيق/ الأرف دة يضع صداعك
نوح/ رايح الصيدلية أخذ حاجة 
الملكة بثبات/ علاجك قهوتى أنت شربت منها كتير أعقل وبلاش تهور 
نوح😲😲 / نفسى كله حشيش بدخل الجامعة  وأقف  أدام الطلبة  وأنا مسطول ،   أنا دكتور فى الجامعة وحشاااااش
الملكة/ مكبر الموضوع لية

نوح  ضرب الفنجان فى الأرض بظهر إيدة / أنتى أي!!!!! شيطانة حراااااام عليكى  لوثتينى لييية 
الملكة بغضب/ جزاتى ببسطك ،،،جزاتى عايزك تجرب وتبقا زى ، دى تخليك فوق السحاب،، 
نوح/ أنتى عارفة كويس عمرى ما أبقا زيك، ،،،جوازة منيلة بستين نيلة 
الملكة/ بعد إللى عملتة علشانك
نوح بأنفعال/ عديت موضوع الجامعة بمزاجى  تجرأتى ودخلتى مكتبى عايزة تفضحيني ومعاكى شوية البلطجية متحمية  فيهم ،،،خلتينى مدمن لاااااااااا
الملكة/  مش أدمان 
نوح/ أمااااااال دوا كحة،،،  أنتى خلتينى تحت رحمتك  مستحيل يحصل،، ثم صفعها على وشها  قلمين ،،،،طاااااخ ،،،لولا رجالتها كان ضربها علقة موت 

الملكة وضعت إيدها على وجهها مكان الصفعات  المرادى ليست فى الخفاء لا دى أمام صبيان المحل وأمام الناس الذين أجتمعوا  على صوتها شعرت بأهانتها قالت بثبات/ خليتك دكتور  ركبتك عربية عمرك مكنت تحلم بيها 
 بعدت عنك سلطان بحميك فى ظهرك 
نوح غضبة أعماة بسبب الصداع لدية/ مطلبتش منك دة أنتى إللى عاملتية من نفسك  مكنتيش تحلمى تتجوزى واحد زى
الملكة بغضب/ الفيلا إللى طلبتها منى 
نوح بصدق/ بختبرك بيها وسقطى  ،،،لو كنتى وقتها وافقتى تديني فلوس كنت رفضت عارفت من فعلتك دى مش بتثقى فيا،،،،،،،، قبلت منك العربية علشان هدية،،،،،، بعد حبى ليكى تعيرينى 
الملكة/ نظرت للناس وخصوصآ الأعين الشامتة فيها،،فمش كل العيون تحبك جننها أكتر هبتها نزلت الأرض،،قالت بكل كبرياء فى لحظة غضب  أرمى اليمين بالثلاتة يا أبن روحية خطافة الرجالة
نوح بغضب أعمى/ أمى خط أحمر أنتى ط٠٠،،،،أتت روحية تفج الناس ووضعت إيدها على فم أبنها وقالت بتوسل :- أعقل يابنى  بينكم طفل
نوح بسخرية/ طفل دة أبنك خلاص ،،،هى رفضت ترضعة  رفضت تهتم بية رفضت تغيرلة بجحة عندها شغل  هى متعرفش حاجة عن أبنها وبقولها أدام الناس الملكة فشلت فى الجواز  أنا راجل وعيشت معاها الملكة متشرفش أى راجل  ،،دى واحدة وخدانى للمتعة ،،الملكة بتاعتكم مش فالحة غير فى البهايم والسرير وبس لكن تكون أنثى لااااااا
الملكة بصراااخ/ أسككككت 
لطمت الأم على خدها / كفاية يا أبنى دى مراتك ،فضحتها
الملكة بهستريا/ طلقنننننى
نوح/ أنتى طالق 
الملكة/ بالتلاتة 
تجاهلها نوح وتعصب على أمة / تعالى معايا
روحية/ وجوزى
نوح / قولتلك معايا ملناش عيشة هنا
روحية/ مش سايبة جوزى إللى عقلة فوت ولسة فاكرنى أنا عاشية معاة سنة ونصف نعيم يا نوح تمنيت كنت قابلتة فى شبابى ولما جالة المرض أسيبة على جثتى أبقا قليلة الأصل وأمك مش كدة 
نوح بنفس عالى من شدة الأنفعال/ هاتى أبنى 
روحية/ لااااااا
زق نوح أمة لولا ست وراها لحقتها كانت سقطت فى الأرض ،،طلع شقة أمة وأخذ أبنة وسار بية خارج الحارة وأمة تجرى وتلطم فى الشارع وراة بعد م قال لها لأخر مرة تأتى معة"""""" رفضت،،،،،،،فقال لها:- أشبعى بجوزك 
جريت روحية للملكة بعد نوح م ركب سيارة أجرة وأنطلق خارج المنطقة،،،، أرتحتى ضيعتى أبنك وجوزك ،،،ضيعتى أبنى منى  منك لله  😭😭😭😭 ،،،أياكى لسانك يخاطب لسانى، ،إللى بينى وبينك أبوك وإللى قعدنى أبوكى.٠٠٠ ثم دخلت البيت منهارة وتطلم على وشها فحالة  أبنها غير أى مرة لقد تجرأ عليها ,,,,,,
تابعت شمس سير نوح بأبنها وكلام روحية ولم تنطق عقلها رافض فكرة مطلقة ومن مين من نوح الذى يعشقها وتعشقة فكل مرة يرفض الطلاق لماذا المرادى نفذ طلبها ،،،،لم تتحمل الوضع وسقطت فى الأرض فاقدة وعيها  ،،،،لعنت روحية نفسها  وطيبة قلبها ونزلت للشارع  تجرى عليها ورفضت أحد من الرجال يلمسها  ،،،حملتها النساء  ووضعتها فى سيارة وانطلقوا على أقرب مستشفى ودة إقتراح من أهل الحارة لأنها أفضل  مكان لحالتها، ،،،،،
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
________
أتى الصباح فاقت الملكة وجدت نفسها فى المستشفى، ،أعتدلت فى وقفتها بعد م شدت المحلول من زراعها متجاهلة الد*م الذى يسير من وريدها ،، وجدت نفسها وحيدة لا يوجد معها أحد دمعة شاردة نزلت من عيونها فى لحظة لا يوجد أب ولا زوج ولا أخ ولا أم ولا أخت ولا صديقة ،،نزلت للشارع وهيئتها العباية الرجالى البيضاء  متلوثة من التراب والد*م   وبدون حجاب وشعرها مشعت ومنكوش وحالتها لا تبشر بخير بغض النظر عن الذهب الذى ترتدية لا يقف لها تاكسي وليس معها جوال  مدت إيدها فى جيبها وجدت مال،،،،أوقفت تاكسي بصعوبة الجميع خائف من شكلها لكن عزيزى القارئ مدام الفلوس معاك تغرى أى حد ،،،،أستقلت سيارة أُجرى لمزرعتها الخاصة التى لم يعلم عنها أحد غير المزرعة المعروفة للعامة ،،،أيوة هى بتاعة العجول المستوردة وإللى عاقبت فيها الدكتور الذى تعاون مع سلطان وأذى حيوانات المزرعة التابعة لوالدها 
فى نفس الوقت ذهبت روحية للمستشفى لم تجد شمس فهى لم تبات معها بأمر الدكتور  وأتت المغرب تطمن عليها  يعنى تركتها يعتبر طول اليوم لوحدها 
_________

       【【تسريع للأحداث 】】

مر ٣٠ يوم لم يعرف آحد شئ عن الملكة ولا جوزها 
✨️الدراع اليمين للملكة أول مرة يظهر معنا هو الشخص الذى يجلب لها أى معلومة ويحل مكانها فى غيابها  ✨️
أعطى لها 🚬  ،،،وقال:" تسمحيلى أقعد معاكى،،،،أخذت منة السيجارة وشاورت يجلس بجوارها وقال:- مالك يا ست الستات من أمتى ملكة الضرب الأحمر قاعدة فى الأرض وسط التراب ،،،من أمتى الملكة متبهدلة كدة ،،،حالك واقف ،،غيابك يضيع مالك وتعب سنين شقائك،،،،،،،،أخذت هى نفس من 🚬 وأطلقتة فى الفراغ وقالت بتوهان/ ملقتش حد جنبى ،،،الظاهر طول ما أنا بصحتى الكل تحت جزمتى وفى محنتى أنا تحت جزمتهم 
مرجان/ متقليش كدة الملكة تفضل عمرها  كلة الملكة٠
 مفعول ال🚬 أشتغل  عند شمس/ تعرف خليت الدراع اليمين لسلطان يقرب لبنتة هو  ن*جس،،،،،،،،طمع فى ٥٠ ألف جنية مش حاجة مبلغ تافة باع بيهم العيش والملح وولائة لمعلمة ،،،كل دة علشان نوح ،،،خليتة يحقق حلمة من غير مجهود دة جزاتى فضحنى وسط ناسى ورجلتى  كنت عايزاة يجرب العالم بتاعى يشاركنى فية 
مرجان/ أنا عارف كل إللى عمليتة وكنت بساعدك مش لازم تحكى،،،،بس برضو بت سلطان ملهاش ذنب حاولت أمنعك غضبك عماكى
شمس بسخرية/ بنتة الشريفة متجوزة دراعة اليمين فى السر سنتين مش ملاك يعنى  ،الواد أخذ الفلوس منى تمن الفديوهات وقالى على موضوع الجوازة  صدفة حبيت أستغل الموضوع  وافق على طول مقابل الفلوس الزيادة ، يعنى بنت سلطان معاة لمزاجها وكدة كدة جوزها عرفى، ،،،،،معرفش أنة أتغبى عليها لحد منزفت الطبيب الشرعى بيقول كانت حامل فى شهر يومها ومكنتش تعرف ، ،،،،إللى وجعنى  نوح ضربنى أدام الناس 
مرجان /ضربك 😡
الملكة/ بالقلم، ،٣ مرات بس الأخيرة صعبة دى
 أدام رجالتى وأهل الحارة مقدرش أرجع ليهم مكسور عينى  وبكت 
مرجان 😡/ الملكة قوية ودينى أجبهولك متق*طع  تحت رجليكى  تبردى نارك بية
الملكة دماغها تقلت من سيجارة الحشيش / وضعت رأسها على كتف مرجان وقالت:- لية تعمل فيا كدة لافت رزاعها حوالين رقبة مرجان:- أحضنى يا نوح بوسنى ،،أنا مراتك قولى مطلقتكيش لسة على زمتك، ،أقتربت منة وحاولت تقبلة،،،أنصدم  مرجان  وأبعد رأسها حتى لا تلمسة ثم ضمها لصدرة  وتنهد وطبطب عليها وقال:- فوقى يا ملكة أنا مرجان  مش أبن***** إللى طلقك ،،هو ميستهلش كل دة ،،،تململت شمس فى حضنة وقالت:- عايزة أخلف منك يا قلب الملكة دلوقتى عايزة عيل منك يا نوح وبدأت ترفع  ملابسها،،،
مرجان/ نهار مدوحس ،،،وغطها:- فوقى يا ملكة طول عمرك شريفة ومش رخيصة ،،يلعنك يا زفت يا نوح جننت الولية أم عقل دهب 
لو شربت فدان حشيش عقلها حاضر 
الملكة ترى مرجان نوح/ حاوطت وشة وقالت :- طول عمرك بتتكسف الجو حلو وليل والدنيا فاضية  ثم تسطحت على الأرض بظهرها وتدعو مرجان كأنة نوح يقرب منها 
بلع مرجان ريقة وقال :- طب تعالى يا روح نوح الأوضة 
الملكة بأعتراض/ أسمى بقرتك أنت بتقولى كدة ، 
رجلى منملة يا نوح شيلنى 
مرجان/ حملها على زراعة وسار لغرفة كانت مجهزها ليها حين تأتى المزرعة وتبات بحكم شغلها،
يتبع
✨️يا ترى مرجان يستغل الوضع ويقرب من الملكة 
✨️نوح حياتة أي 
✨️المفروض نهيت القصة بعد قبض البوليس على سلطان للمرة التانية لأسف دماغى فتحت أحداث جديدة عااااااااا🤣🤣🤣...



تعليقات