
الفصل التاسع 9
بقلم هايدى الصعيدي
ف السنه ونص الي عدت دي رهف خست اووي كانت عامله رچيم قاسي ف مرات
كانت هيغمي عليه ورائد ندم جدا
لانه كان بيرخم عليها ..هو كان
بيعمل كده عشان تداري جسمها
الي كان بيفتنه ومكنش عايز
يفكر ف بنت عمه تفكير وحش
كان بيشيل عينه من عليها بالعافيه
وهو شايف بشرتها الي زي البن
الصافي بنعومة الحرير ولا تقاسيم
جسمها الي كانت بتدب ف جسمه سخونه
ومكنش بيسيطر ع نفسه كان ديما يأذيها
بكلامه عشان كان خايف ع نفسه منها
خست وشكلها بقا يجنن ورائد انزعج اكتر من جمالها الي بقا جبار وكان ديما عبدلله لازق
لها..

ولما عرف ان ف حد بيتقدم لها خرج عن صمته
اخيرا من غبائه ميعرفش انه بيعمل ده كلو عشان
كان بيحبها وبيغير عليها او مش راضي يعترف
انه وقع ف الحب بس خلاص انتهي وقت
المكابره ..
رائد : نعمممم يختييي
رهف وغرام بصو لبعض وكتمو ضحكتهم
رائف طلع من جواه بعد ما استأذن باحراج
لطش رائد بالقلم ع قفاه : ف اايه ي لطع انت
رائد : هو ايه الي ف ايه ي كبير
رائف ببسمه : ابدا ي صحبي ده اتنين ولاد عم
جين يتقدمو لرهف وغرام كمان من عيلة
كبيره ابوك كان ماسك المعملات القنونيه
ف شركتهم
غرام اتصدمت وعزام قعد يضحك وف باله ...البسسسس ي لوكي
رائد : اه اه معلشي قولهم معندناش بنات للجواز
رائف : ليه كنت انت العروسه ولا ايه
رائد : ياعم البنات لسه صغيرين
غرام اومأت : ااه البنات لسه صغيرين ااا قصدي انا لسه صغيره ده انا حتي عندي توحد خدو رهف
وزقت رهف نحية رائف
رائد سحب رهف : ااه يعيني ده حتي رهف عندها
تخلف ف دماغها شوفتها امبارح بتلعب مع العيال
بيلي ف الشارع وبتتخانق معاهم ع الكزوز
رهف بصت له بصدمه : بيلي وكزوز وبتشاور ع نفسها ..
غرام دخلت معه ف المود : ااه ايوه صدقني امبارح
كانت بتقولي تعالي نرن الجرس ع الجيران ونطلع
نجري
رائد : اهوو شوفت مجبتش حاجه من نفسي وبص ع رهف ..يلا ي كزوزه اااا يلا ي رهوفه روحي
زكري عشان عندك امتحان ف الكلااس الصبح
اشربي اللبن وغسلي سنانك بقا ي بيضه
غرام : وانااا وانا ي ابييييه هيييه هيييه عندنا امتحاان ماااث يس يس
وطلعت تجري هي ورهف وهما بيضحكو زي المجانين المشكله ان الناس سمعتهم وقامو
استأذنو من غير ما يشربو القهوة حتي
شعيب خرج بعصبيه : فييين ابن الكلب رائد كزووز وبيلي الناااس تقول عليناا ايه تعااالي ي غرااام
ي بتاعت التوحد انااا هربيكم وطلع يجري
وراهم وعزام ده كلو هيفطس من الضحك
ويارا ورائف مصدومين
وقفت لميا : سيبهم انت ي حبيبي تعاله ارتاح عشان
ضغطك انا هربيهم بتوع الكلاااس وخلعت شبشبها
وبقت تجري وراهم هيا وفاتن عزام مسك رائد
عزام بضحكه : اهوو ي مرات عميي اوس البلاوووي
رائد : سييب ي جدع ده شبشبها جديد وبيلسع اووعه ياعم عااااااااا ايه ي امه ده انا كبرت
ع ضرب التوته ده عيييب عليك انا محامي
قد الدنيا
لميا : انت محاميي انت ي بتاع الكزوز بنت عمك عندها تخلف ي معاااق ونزلت ضرب فيه
وعزام مسكه اخرت ما تعبت حدفت الشبشب
عليه جيه ع رجولت عزام عزام حط ايديه الاتنين
ع نفسه بووجع : اله ي ينووور ي مرات عميي
قناااصه قديمه اممممم مستقبلي ي فااتن
فرحي قرب ..رائد قعد يضحك عليه وهو
بيدعك مكان الشبشب
رائف قاعد بيصورهم وهو ميت ضحك واحد ماسك التوته والتاني ماسك اعضائه وبعتو ع الجروب
بتاعهم هو ومالك ورائد وعزام وعبدلله
وكام زميل ليهم ..فضحهم 😂
خلص اليوم ورائد طلع من حمام السباحه شاف رهف قعده ع المرجيحه عملها رائف ليارا بس هي وغرام ورثوها
قرب منها وزقها رهف قامت مفزوعه : انت يااض مش هتبطل تقل دمك ده
رائد : انا برضو ي رهووفه وماالك منفسنه كده ليه
ولا عشان بوظتلك الجوازه
رهف بسخريه : ده انا حبه اشكرك اصلا انها بااظت
انا اصلا مكنتش هوافق
رائد : ده بجد طب كويس بس ليه
رهف ببرود: اصلي بحب 😊
رائد : وحياة فااتن ما تتعدلي ي بت ايه بحب دي
رهف : وانت ماالك ولا هو الحب حرام
رائد : ايوة حرام
رهف : حرام لما يكون قذر وكلو قلة ادب وبصتله بمغزي غير كده الحب ده حاجه جميله اووي
مش اي حد يفهموو
رائد : ومين سعيد الحظ
رهف : ميشغلكش
رائد قرب منها ومسك فكها بين صوابعه : رههههف اتعدلي بدل معدلك وعبدلله ده طلعيه من دمااغك
عشاان مش هيحصل ع جوثتي
رهف زقته : ابعد عني ي رائد وبعدين وانت مالك اذا كان عبدلله ولا غيره
رائد : متقوليش اسمه ع لسانك ي رهف
رهف بعند : عبدلله عبدلله عبدلله ايه بيضيقك عبدلله عشان چنتل مان ومش لطع زيك
رائد بعصبيه : ررررهف ابعدي مني وشي دلوقتي
رهف : لا مش هبعد وبعدين عبدل...قطع كلامها
رائد الي مسك وشها بين ايديه ومتص شفيفها
بغضب كان عايز يقطع شفيفها الي بتنطق اسم
واحد غيره بسها وهو عايز يعاقبها بس العقاب
قلب ع لذة طعم شفيفها جننه فضل يمص
ف شفيفه ويبدل بينهم وهو هااايم ف جمالها

رهف اتصدمت من الي عمله وقلبها اتنفض جواه صدرها واعصابها ساابت ودابت من حلاوة الاحساس الي حسته لكن فاقت من غمرة
الشهوة وزقته بعنف.. انا مش وحده
من الي بيعرفهم بيقضي معاه وقت وخلاص
رهف بعصبيه : انت ازاااي تعمل كده ي حيوااان ازاااي تقرب مني كده
رائد بجنون : عشااااان بحبك سمعااااه بحببببك ومش هسمح لاي مخلوووق يخدك مني انتي
بتعتييي ليا انا وبس ومش هسمحلك تنطقي
اسمي اي خو* ع لسااااانك ي رهف

وسابها ومشي ورجع لف ليها : وكل ما تنطقي اسم خراا هبوسك بالشكل ده ولو شفوتك بتتكلمي معااه
هسيبك انت وافكارك عشان مخدش حيائك بالي
هقوولي ..انتييي ملكي خلاص معدتيش صغيره
واخاف عليكي من نفسيي كابرت كتير ..
دخل البيت ورهف قعدت ع المرجيحه وهي مصدومه بيحبني بجد مش معقوول رائد
بيحبني عاااااااااااا و وقفت تتنطط من الفرحه
وهي مش مصدقه انه اعترف بحبه ولا انه
باسها يااااه وبعد كده ملامحها اتحولت
لحزن وده من امته ولا بس عشان خسيت
وشاف غيره معجب بيه ده انانيه ولا حب
تملك ولا عشان خاطر جسمي انا مش
هسلملك بسهوله غير لما اتكد من حبك
ي توور ..وجريت تحكي لغرام
الي فرحت ف رائد واتفقت انهم هيجننو اكتر واكتر
تاني يوم بعد العصر راحو عشان يزورو مالك تاني
هههههههههههههههههه متصاب ي بني من اول الروايه حسدينك ..
وويحدود معاك جواز عزام وماليكه غرام كانت لبسه فستان صيفي خفيفي فيه فتحت صدر
وقصير وصندل سيمبل ورهف كانت لبسه
فستان مشجر ونزلو مع بعض
رائد شاف رهف وتاه ف جمالها وتعصب من فتحت الفستان وبصلها بغضب وهي تنشطه
راحو عند مالك الي كان بيجري ف الجنينه وبينشط
جسمه بعد النومه الطويله ودخل ياخد شور
قبل ما يوصلو

وطلع لبس تيشرت بيبي بلو بنص
كم وبنطلون قطني رمادي
ونزل قعد ف الاستقبال لحد ما يوصلو وهو مشتااق لغرام
وصلو البيت وفتحت ماليكه استقبلتهم بفرحه سلمت عليهم ودخلتهم الاستقبال عند مالك الي كان قاعد سرحان ومبتسم ..

عزام : الي وااخد عقلك يتهني
مالك اتعدل وهو بيضحك وسلم عليهم كلهم وجيه عند غرام وضحكتو اتحولت وهمس لها بخفووت
:ايه الزفت الي انت لبسااه ده واومأ ليها وهو بيجز ع اسنانه
غرام قعدت وهي زعلانه

وعبدلله بدأ يتكلم مع رهف وهي بصه ع رائد الي عنيه بطق شرار
وهيا وغرام عايزين يهربو
عزام : اسكت ي لوكي مش في عريس اتقدم لرهف امبارح
مالك ابتسم : والله
عزام بخبث : ااه والله هو ابن عمه اتقدمو لرهف وغرام
مالك ضحكته اختفت : ااااح ..احم احم ااه وبعدين
عزام ضحك عرف انه كان عايز يقوله احاا هههههههههههههههههه وبقا مش عارف يتكلم ..
رائف : ولا قبلين يسيدي طفشهم رائد بمعونه الست غراام المتوحده وقعدو يضحكو.
مالك ربت ع كتف رائد بقووة : عااش
رائد شنق ف العصير : عااااش انت يسطاا ف ايه ماالك خاف ع صحتك انت لسه خارج برضو
رهف قعدت تضحك هي والبنات ماليكه : تعالي ي رهف انت وغرام ويارا يلا سعدووني ي حلوين
وندردش مع بعض ..
سلوي : ي بت سيبي الضيوف ف حالهم
فاتن : اخص عليكي ي سلوي برضو ضيوف ده احنا بقينا اهل وكلها كام يوم وماليكا تنور بتنا سبيهم يبقو صحاب وحبايب
خرجت ماليكه مع البنات وغرام قعدت وحطه ايدها ع خدها بكأبه
رهف : ايه يست المتوحده هتفضلي كأيبه كده كتير
ماليكه بتتكلم مع يارا : عزاام بيحب برضو الباشميل مالك بيحبه اوي بس انا مش بعرف
اظبطه زي ماما
يارا : خلاص انا ابقا اعلمك انا الي علمتني مرت عمي لميا يختييي نفسها ف الكل تحفه والمضروبه
الصغيره غرام طالعه ليها
ماليكه : والله بجد طب ما تقوم ي غرام ورينا شطرتك واعملي الباشميل
غرام بإحباط : ماليش مزاج
ماليكه بخبث: يلا بقا مالك مالوش نصيب ياكل بشاميل مع انه نفسه فيه
يارا فهمتها : خلاص اعملو انا احنا عندنا كام استاذ مالك
غرام وقفت : بسي ماما روحي ربي عيالك هاتي ي بنتي الحاجه فين قعدو كلهم يضحكو عليها
غرام وقفت زي اللهلوبه خلص اجعد صنية بشاميل
ف اقل من ساعة ودخلته الفرن وماليكه مركزه مع تكات الشيفه غرام هههههههههههههههههه
ورهف بتعمل السلطه وكلت نص الخيار عشان متكلش كتير ع الاكل
ويارا عملت الملوخيه وماليكه كانت محضره الفراخ والحمام ولقمه هنيه تكفي ميه ..
غرام : انا هروح اغسل ايدي ركزو مع الصنيه ماشي يااك تتحرق مالك لمحها وهيا خرجه من المطبخ
وستأذن وقام وراها
غرام دخلت الحمام غسلت ايدها وجت تخرج لقت مالك قدامها
عملت نفسها عبيطه وجت تمشي من قدامه قفشه من قفااه : ع فين ي صغنن
غرام حطت ايدها ف وسطها : افندم
مالك : لا وكمان مش عجبها
غرام : وانا ايه الي هيعجبني ف ستقبللك
مالك : احمدي ربنا اهلك كانو وقفين ايه الي انتي لبساه ده
غرام ببرود : فستاان
مالك : صدقي كنت مفكرو قميص شقه اتعدلي ي غراام ف لبسك احسن لك انا معنديش طولت
بال ..وبعدين مين الي كان متقدملك ي زفته
ده
غرام : وانا مالي انا ياعم انا قلتلو تعاله اتقدملي وبغرور مزيف انا بس الي حلوة وطعمه حبتين
تلاته والعين عليا
مالك اتعصب : طب اظبطي وقفت الرقصين ونزلي حجبك ده بدل ما اظبتك ي غراام
غرام عجبها تنرفزه اكتر : تؤ تؤ وبقت تهز ف رجلها
وهي وقفه ع رجل ونص وجسمها كان زي الكرباج
مالك بلع ريقه وشدها من وسطها خبطت فيه وبفحيح : غراااام
غرام رفعت عيونها وحطت ايدها ع صدره : عيووونها
مالك قلبه دق من دلعها ونوثتها : غراام متلعبيش بالنااار ..ويلا ع جواه ومش عايز اشوفك لبسه كده
تاني وهو بيتكلم قدام شفايفها بعد وشه وشم رقبتها وقربها منه اكتر لحد ما لزقت ف جسمه غرام جسمها اترعش

وبعدت عنه جت تمشي
راحت مصوته وحطت ايدها ع بوقها بسرعه بسبب القلم الي نزل ع مؤخرتها من ماالك

مالك بضحكه : يلا قرصه ودن عشان تعرفي تقفي وتهزيها كويس
غرام جريت ودخلت المطبخ وقعدت متحركتش
رهف : مالك ي بت سمعتك بتصوتي
غرام بتوهان : ده ده انا كنت هقع
حطو الاكل ع السفره ومالك قعد ع مقدمة السفره
وع يمينه امه عبدلله ماليكه وعزام رائف ورائد
وع المقدمه التانيه شعيب طه فاتن لميا يارا
رهف غرام الي كنت جمب مالك ع شماله
رائف كل ملوخيه : ي طعمتك ي لورا
يارا : وانت عرفت من فين بقاا
رائد : متخليهوش ياكل بعقلك حلاوة يختي
البيت كلو سمع شهقتك هههههههههههههههههه
ماليكه كانت قاعده بتحط اكل لعزام الي هيتجنن ويتقفل عليهم بيت واحد
مالك : تسلم ايدك ي ماما البشاميل الدور ده يجنن
سلوي : انا معلتش اي اكل انهارده
ماليكه : ده روما القمر الي عملته ي مالك
غرام اتكسفت مالك ابتسم : تسلم ايدك ي بسكوته
لميا : انت لسه بتقولها ي بسكوته ي مالك خلاص بقا كبرت ع دلعك ده
شعيب : مالك من زمان متعلق بيها من ايام ما كانت لسه مولوده وبيحبها زي ماليكه
عزام ضحك : ااه والله ي عمي
غرام : بالهنا والشفا ي مستر
مالك ف باله..مستر ده اننا هرفعك ي قلب المستر ..
وحط رجله ع رجل غرام الي اتفزعت وكلو بس عليها ضمت بوقها وقعدت تهوي عليه بايدها

لميا : ف ايه ي غرام
غرام بتوتر : هاا بدا ي ماما ده الاكل سخن لسعني
مالك ضحك عليها وهو لسه بيحرك رجله ع رجل غرام براحه وغرام قلبها اترعش وجسمها سخن
من حركت رجله ع رجلها كانت عايزه تبعد بس
مقدرتش الاحساس يجنن وكانت قعده مش ع بعضها ..
خلصو غدا وغرام مكنتش بتاكل اصلا من حركات مالك ..
شعيب : الحمدلله تسلم ايد الي حضر يلا بقا ي روما ي قلبي بابا طقم قهوة من صوابعك الحلوة دي وباس ايدها غرام حضنته
وعدت من جمبه مالك همس لها : يرتني كنت بابا
غرام ضحكت ع عمايله ودخلت المطبخ ورهف وماليكه بيلمو السفره ويارا عملت عصير
للي مش هيشرب قهوة
الرجاله خرجت ف الجنينه وسلوي ولميا وفاتن قعدين بيتكلمو ف التحضيرات
شعيب وطه وعبدلله ورائف بيلعبو دومنه ع جمب
ومالك ورائد وعزام ونضم ليهم رهف وغرام وماليكه قعدو يلعبو كتشينه بعد ما غرام قدمت
لهم القهوة
مالك شرب فنجان القهوة بعد شوية كان هيعمل زي عادل الامام ف فين النمر والانثي ويلحس الفنجان
وكل اتنين عملو فريق غرام مع مالك ورهف مع رائد
وماليكه مع عزام
لعبة كانت استوب بالكاتشينه يعني مثلا لو غرام جمعت اربع ورقات متشابهين وغمزت لمالك
قالها كانت بقا عندهم واحد ولو حد من الفرق
التاني شافها قبل شريكها يقول كانت وقلها
ستوب هو الي فاز والي جمع خسر
وبتتلعب باربعه وست انفار ..وصلت هههههههههههه
كل واحد قعد قدام شريكه وكل اتنين اتفقو ع حركه معينه لما يجمعو اله مالك وغرام
قالها اقعدي ولما اجمع هتعرفي
وقعدو حاولين تربيزه وفرقو الورق كل واحد خد اربع ورقات وربعها ع الارض وبقو يبدلو ورقهم ويجمعو ورق متشابه والورق الي يتبدل يتشال وينزل مكانه اربعه
عزام جمع وماليكه كانت بتفرق الورق ع التربيزه ومش مركزه
مالك ضحك : استوب ي عزام خلاص قطعت منخيرك
عزام رما الورق : متركزي ي ماليكه اله هاتي انا هفرق
تاني دور مالك جمع راح حط رجله ف رجل غرام
غرام رفعة عنها من ع الورق وبصت عليها شاور بعنيه غرام : كااانت كانت
مالك نزل اربع ورقات شبه بعد ع التربيزه وهكذا
كل ما حد فيهم يجمع يغمز التاني ف رجله والي قعدين كان هيتجننه عايزين يعرفو بيشورو لبعض ازاي ومالك كل ما حد يعمل حركه يقوله استوب
لئيم ي لوكه
خلصت سهره كانت ولا اروع وكل واحد دخل بيته
تاني يوم العصر مالك راح عند اهل غرام
مالك قاعد وغرام دخلت بالقهوة : بص ي عمي شعيب من الاخر ومن غير لف ودوران
انا طالب ايد غرام ع سنة الله ورسوله
غرام شهقت ومالك لحق القهوة من ايدها قبل ما تتكب
شعيب : والاه ي مالك انت فجأتني غرام لسه صغيره وانت كنت متجوز وعندك طفل
غير فرق السن وحجات كتير ..
مالك اتصدم وغرام عنيها اتملت دمووع