الفصل السابع عشر 17
بقلم نجلاء فتحي
على الطرف التانى أتصل شاب تبع سلطان وبلغة أن البنت نفذت وهو داخل العمارة فى المنيب وهنا أتى بسرعة ودخل الشقة وجد صوت همهمات داخل الغرفة فرح وفتح باب الغرفة وأنجلطت عيونة مما رأى ،، قال:- زينات بنتى عملت فيها أي يا أبن******** وقعت عينة على بقة على السرير فقال :- ضيعت بنتى فرحها كمان شهرين
زينات فاقدة وعيها أخذ يهزها أعتقد
ما تت. الصبى الذى بلغة واقف تائة وأدرك المصيبة الذى فعلها حاول يهرب فشل ،،،أمسكة سلطان من رقبتة ولولا تدخل الملكة فى الوقت المناسب كان خلص علية
الملكة شاورت لرجالتها/ أستروا البت ،،،ثم قالت للصبى :- أستر نفسك يا أبن*******
سلطان/ شمس
رنت هى ضحكة عاليا :- فاكرنى الملكة من فراغ حطيتنى فى دماغك وسجنتك وهربت،،، خلتنى مدمنة حشيش غصب عنى ،،وسكت،،،، وجاى لسة تنتقم ومن مين من جوزى أبو أبنى
سلطان بهياج/ ملقتيش غير بنتى الوحيدة إللى فى عيالى إللى فالحة فى التعليم وبحبها دى عروسة يا شمس فاهمة يعنى أية عروسة
الملكة بهياج/ تعديت على حاجة تخصنى ،،،وأبنى إللى كنت عايز تخطفة،،،وتمن البهايم إللى ماتت وخسرت فلوس قد كدة وسمحتك وقولت كفاية عليك السجن غير زمان وإللى عملتة فيا لكن توصل لنوح ويلمس واحدة غيرى أنسفك يا سلطان دوقتك من نفس الكأس إللى شربتة لكتير فاكر المعلم ***** علشان خد منك المزاد عملت فى بنتة القاصر كدة أدام أبوها ومات بحسرتة عليها ،،، والمعلم ****& عملت كدة فى مراتة وصورتها وغيرة وغيرة حبيت أكسرك بيها،، واثقة من جوزى أمال إللى يبص للملكة يكتفى بيها فما بالك بمراتة بقا،،،،
سلطان/ أنتى شيطانة
الملكة/ أنا فى غضبى أتفوق علية
سلطان / اقتلك يا ملكة
أبعدة رجالتها قبل التقرب منها
الملكة/ ضربتة على وشة وقالت:- عايز تضربنى ،،،قلعوة خالص ،،،مرت دقائق وأتى البوليس وقالت الملكة بثبات/ مأجرة شقة أنا وجوزى هنا فى الدور الخامس وبالصدفة سمعت وانا طالعة على السلم صوت بيقول بلاش كدة يا بابا انا بنتك حرام إللى يحصل بينا ،،،قلبى كلنى بالصدفة معايا رجالتى عزماهم على الغدا خبطنا محدش فتح المهم طلعت شقتى شوية ولاقيت البواب بيستنجد بيا نزلت أجرى لاقيت صراخ طالع من الشقة كسرنا الباب كنت مفكرة واحد بيضرب بنتة مجاش فى بالى أشوف أسود منظر فى التاريخ سلطان بيصور بنتة مع دراعة اليمين سترت البت وشكلها ماتت او مغمى عليها معرفش
سلطان/ كدابة الواد إللى وراك هو إللى عمل ،،،،لا يمكن أأذى بنتى ،الواد دة تبعها
الملكة/ولا عمرى شفت الواد دة ،،،،إللى أعرفة دراعة اليمين، ،،يا باشا شوف منظرهم شكلهم أستغفر الله العظيم ليهم فى إللى كدة أهو،،،،،،يا راجل حرام عليك ترمى بلوتك على حد تانى ومين دراعك اليمين
الضابط بقرف/ حد عاقل يضيع بنتة هانت عليك وهى بين إيد الصبى بتاعك وأنت واقف تصورهم ،،،على العموم شكرآ يا ملكة قدمتى خدمة للعدالة كدة هو واخد مؤبد وهرب
الملكة/ دة واجبى أشكر الظروف
ألتقط سلطان سلاح من يد أمين الشرطة وأطلق رصاصة فى الصبى،،،،دراعة اليمين الذى عمل كدة فى بنتة فوقع على الأرض وألقى مصرعة على الحال،،أمسكة الضابط بأحكام قبل أطلاق الرصاصة التانية فى الملكة،،،
سلطان بهياج/ أنا وأنتى والزمن طويل
الضابط بغل/ فى جهنم بقا إللى عملتة أدامنا أعدام يا سلطان
خرج سلطان يولول / مقربتش لبنتى مستحيل دى حتة منى،،،،حد يسلم بنتة لواحد أدام عينة، ،،،،،، أقتلللللللك يا ملكة أقتلللللك
_____
طلعت الملكة للدور الخامس بمفردها ورفضت رجالتها تطلع وراها فتحت باب الشقة ودخلت غرفة النوم
نوح بتوتر/ شمس قبل أى حاجة أنتى فاهمة غلط
شمس/ أثبت ياااض مالك ،،،ثم نظرت للبنت وقالت:- خدى أمك وسيبى القاهرة خلاص أنتى فى آمان
البنت بخوف/ المعلم سلطان
معرفتش أجيب الفديوهات
الملكة/ الفديوهات معايا جبتها بطريقتى ،،،،وسلطان مفيش انتهى
البنت قبلت إيدها / يستر عرضك ،الأستاذ نوح راجل بمعنى الكلمة مقربش منى وكلة دة بقنعة ،بس إيدة تقيلة
الملكة بثقة / دة جوزى يا بت ،،،أتكلى على الله ،،،ثم نظرت لزوجها
نوح/ معملتش حاجة كنت فاكر أمها تعبانة
الملكة شدتة من لياقة قميصة خلفها وقالت:- يلا يا فرفور حتى لو عملت كنت قطعتك وفرمتك ورميتك للبهايم عندى تاكلك
نوح بلع ريقة ،،،،
وبعد دقائق نزلوا الشارع وقال :- البوليس والاسعاف هنا لية
شمس/ أركب العربية ملناش فية رفض يركب بجوارها وأستعر من العربية النصف نقل ثم ركب عربيتة الخاصة الحديثة ،،،نظرت الملكة لة بغل وشاورت لرجالتها الذين قفزوا على صندوق السيارة ثم ركبت هى فى الكبينة وبجوارها دراعها اليمين مرجان الذى رفض هى تسوق وفى الطريق أتى لها بكوب عصير قصب كبير يروق مزاجها على حسابة الخاص ،،،،،
،،،،،،
أتى المساء ،،،
ندهت شمس على زوجها من البلكونة فهو جالس أمام البيت على الرصيف وقالت:- أطلع ياااض بقولك أطلع من ساعة مرجعنا من المنيب وأنت مقصوص يا أبن روحية
نوح/ طردينى الصبح مش طالع
شمس/ أطلع بدل مأقل منك وأنت عارفنى
نوح/ وكدة مش بتقلى
شمس/ لا،،أنا مؤدبة
نوح بسخرية/ على يدى ،خشى جوا يا شمس وبلاش فضايح الحارة سمعت بينا
شمس/ عنيا ،،،ثم أمسكت إناء فخار وألقتة تحت قدمة أتفزع نوح وقال يخربيت أبو إللى جابك
الملكة بعند/ تطلع ولا أحدف واحدة تانية فى دماغك الزرع كتير
نوح/ طالع يا مفترية يا قادرة حسب الله ونعمة الوكيل كان يوم أسود لما أتجوزتك
الملكة/ بتقول أي يا زفت سمعنى
نوح/ بدعيلك
الملكة/ أشك ،،رجالة متجيش غير بالعين الحمرة
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
_________
[داخل الشقة ]
لسة زعلان
نوح/ سبينى فى حالى
الملكة/ ينوح مينفعش أحكيلك إللى حصل متعودتش على كدة وبعدين عديت موضوع قفشاك فى أوضة نوم مع واحدة
نوح/ لا حاسبى على كلامك ،،،،بكامل هدومى وهى فى حتة وأنا فى حتة والبت طلعت تبعك يا ماما،،،،،،، وفيديوهات أية ومين سلطان ولية البوليس هناك وأنتى هادية معايا كدة ،،،،،،تعلقت هى برقبتة :- ساعات الجهل بالأمور أفضل ،،سيبك من كل دة مش عايز أخ حلو لسويلم
نوح / نفسى قولى يارب
الملكة/ حلو ،وشدتة على غرفة النوم ،،، أعترض وقال"- يا مفترية الصبح بلف على أبوكى لحد ملاقيتة وبعديها طردينى وبعدها كنت فى شقة مضحوك عليا ودلوقتى عايزة **** ،أنهو راجل عندة طاقة بعد كل دة أرحمينى
الملكة/ هى كلمة تدخل الأوضة بمزاجك ولا أتعامل أنا وبصراحة بحب أنا إللى أتعامل
نوح بلجلجة/ لا ااااااا،،،،،أحنا رجالة قوى ،،قدامى يا هلكة صحتى وفضحانى فى وسط الروايات ومضحكة الناس علينا
الملكة/ أنت لسة عندك يلا يا حليتها بدل متكلم نفسك ذى المجنون
نوح / عايز أنام تعبان وتركها وذهب غرفة تانية ،
شمس بغل / ماشى براحتك
________
[أتى الصباح ]
نوح قلبى أصحى يلا على الجامعة
نوح بنعاس/ سبينى أنام مش قادر مصدع ،،،،،
لسعتة الملكة بكف إيدها على صدرة العارى:- قوم يا فرفور مش قد الجواز أتنيلت لية ،،
أعتدل هو على السرير وأخذ يدلك مكان الصفعة/ حد يعمل كدة ،بوظتى الرومانسية
شمس/ روم أي يا عنيا ،،،، البتاعة إللى بتقول عليها دى بالنسبالى ذى إللى بيحصل بينا ج** وبس ،،،فز من مكانك بقينا الظهر وأنت عندك محاضرة الساعة ٣
نوح/ يانهار النهاردة السبت وطول اليوم محاضرات
الملكة/ ياخويا،،،كدة كدة جيل فاشل ،،يعنى تعدل المايلة ،،،متقلقش كلمتلك مدير المخروبة
نوح/ عميد الجامعة 😲
شمس/ إيش عارفنى عميد ولا أمين شرطة
نوح/ هو أنا عيل أدامك
شمس/ بصراحة كدة وعلى بلاطة مش داخل دماغى الدكترة بتاعتك دى سيبها وأرجع ذى مكنت محاسب فى المحل
نوح بضيق/ لا ،،،،ثم أخذ الفوطة ودخل الحمام
شمس بتفكير/ ومالة أكسر كلمتى كمان جبتة لنفسك يا قلب بقرتك الشباب تكبر وأنت تكبر وتحلو بزيادة وميبنش عليك سن لازم أروح شغلك لو عجبنى الوضع أسيبك فى آمان الله معجبنيش ترجع تحت عينى تانى
،،،،،،،،،،،
مر يومين لا يخلو من هزار الملكة مع نوح أو رخمتهم على بعض،،،وبدآ نوح يتغير فى المعاملة معا ويهينها ، حتى النوم فى غرفة لوحدة
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
وصلت هى بهيبتها الجامعة اول مرة تدخلها ومعها حراستها الخاصة
دخلت الحرم الجامعى حين أعلنت عن هويتها ومعها ٤ من الرجال تبعها ليس بودى جارد بل شباب بلطجية تحتمى فيهم يرتدون ملابس عادية لكن شكلهم يقبض القلب ،،والبُعد عن غنيمة، ،سارت بين الطالبات والطلبة وهى محل الأنظار متجاهلة نقد بعض البنات ليهم جواها شئ يشجعها على الفتك بتلك الفتيات ،،فأقنعت نفسها مجرد هراء عقول مرهقات لا تنكر أنبهارها بهذا المكان ،ثم سارت بين طرقات المبنى الداخلى تسأل على مكتب الدكتور نوح ،حتى وصلت لمقصدها،،،سألت أحد من رجالها الكلام دة أي المكتوب على لوحة صغيرة على الباب ،،،،،،أجابها مكتب الدكتور نوح ،،،فتحت الباب براحة وأمرت رجالها بالبقاء للخارج ممنوع حد يدخل غير زوجها ،مسحت المكان بعيونها، ،غرفة واسعة تتكون من مكتب ضحم وكرسي يجلس علية المفروض نوح وأمامة كرسين أصغر فى الحجم وطاولة صغيرة وعلى الجانب الأخر طقم آنتريه
جلد يتكون من كنبة جلد وكرسين وسجادة وعليها طاولة زجاجية وبجوارهم مكتبة بطول الحائط تضم كتب ومراجع مع نظافة المكان والضوء الداخل من النوافذ الزُجاجية المكان فوق الخيال ،،أبتسمت برضا ثم ترجلت لكرسي المكتب وأخذت تلمسة بأيدها ،،أنحنت لتشم رائحتة الرُجولية التى تعشقها وملأت رئتيها بيها حتى أقلامة ألتقطت واحد تلو الأخر تقبلة بعشق ،،،،عن أى حب تتحدثون أنه العشق يجعلك تهتم بأدق التفاصيل لشريك حياتك حتى نفسة بالنسبة لك أغلى برفان ممكن تشتنشقة فى حياتك ،،، العشق الصح هو إللى يجعلك تكتفى بمعشوقك وتسامحة ولا تقسو علية حتى لو أرتكب ذنب فى حياتك وضرر ليك ،،،تخلق لة الأعذار حتى تسامحة ،،،
سمعت هى بالخارج دوشة أدركت معشوقها يشاكس رجالها،،جلست على كرسى مكتبة وأخذت تضع رجل على رجل بكل راحة بعد ما أخرجت زجاجة برفان معين تضعة فى أوقاتهم الخاصة يجعلها مثيرة وشهية لة وهو رائحة الكاندى لذلك يحرم عليها وضعها خارج البيت وذودت البرفان عليها والمكان فأنشرت الرائحة فى المكان بقوة
فتح نوح الباب وجدها أمامها
نظرت هى لبدلتة الرصاصى العصرية والكرفات والقميص الأبيض تحتة ،،،،مع الحذاء الكلاسكى الأسود النظيف وشنطة اليد التى تضم جهاز اللاب توب ،،وشعرة التى يصففة بطريقة تجعلة حلم كل فتاة وقفز فى بالها هو يقف أمام البنات كدة ،،،،
نوح بغضب/ جاية لية مع البط*جية. إللى برا دى دى جامعة مش المد*بح ،،،
تحملت هى قسوة كلامة فقد فهمت زوجها لا يأتى بالخناق، ،متحملة أى كلام منه
الملكة بدلع/ مفاجأة وحشة يا نونو
نوح بصدمة/ نو أي يا أختى
الملكة بتلذذ/ نونو
بدأت الرائحة تداعب أنفة بلع ريقة ،،نونو بقا الدكتور نوح نونو
الملكة بدلع/ قولت أدلعك
نوح/ ملقتيش غير دة المهم جاية لية ،،،ثانية واحد كدة، ،قومى يا بتت من مكانى
الملكة وهى تهز نفسها على الكرسى يمين وشمال، ،لاااااا
نوح بضيق/ تكسرية يا بقرة مش حملك قومى يا بجرة الزرايب يا أم ريحة وحشة
الملكة بمكر/ تعال أومنى
نفخ هو ،،،وضع شنطتة على الكرسى ثم شد إيدها ،،،شدتة هى لحضنها
نوح/😃😲😲😲😲😲