رواية حب الصدفة الفصل الرابع 4 بقلم شروق حسام

رواية حب الصدفة 

الفصل الرابع 4

بقلم شروق حسام



_" ايه القمر ده يا اخواتي ده يقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك فرز أمريكي علي مصري علي روسي لا ده جامع من كل بلد صفة اكاد من فرط الجمال أذوب اخيييرا بطل من ابطال الروايات مش الغفر اللي بشوفهم كل يوم وبيسدوا نفسي اعوذ بالله بجد "


_" شكل المهمة دي أحلوت بس يا خسارة مشلول بس مش مشكلة "


_" انتي عمالة تبرطمي مع نفسك تقولي ايه "


شيماء بعدم تركيز " بقول الفرز الأمريكي ده حلو كده ازاي هي ماما كانت نحلة عشان تجيب العسل ده كله "


قاظم ببرود " عارف انِ وسيم ومحدش يجي ربع وسامتي حتي "


شيماء بضحكة خافتة " يخربيت الثقة الجبارة واثق اوي لا وكمان بارد هذا هو ذوقي بس لو كان فيه بس شوية رومانسية كنت انشكحت اكتر "


قاظم بحدة وهو بيقاطع تفكيرها " انتي لو هتفضلي تسرحي كده كتير يبقي برا مع السلامة ونشوف غيرك انا مش ناقص عته انا ووجع دماغ "


شيماء بجدية عشان ماتبوظش كل حاجة " حاضر يا باشا مش هتتكرر وشغلي هو اللي هيحكم عليا مش سرحاني "


كملت بهمس " يابني آدم برأس بخاخة يا غتت " 


_" تمام هتبدأ من دلوقتي "


شيماء راحت ناحيته وحركت الكرسي المتحرك اللي قاعد عليه ناحية جوا 


قاظم ببرود " أنتي بتعملي ايه هو انا أمرتك بكده "


شيماء بغباء " مش فاهمة قصدك ايه "


_" انا بدأت ازهق منك بجد وانتي لسه مكملتيش نص ساعة هنا "


كمل بجدية " بعد كده لما اقولك اعملي حاجة اعمليها حركي الكرسي تحركيها تدعكي لي رقبتي تدعكيها غير كده متعمليش "


شيماء بقرف " تمام أنا داخلة جوا "


قاظم بأمر " هو انا قولت اتحركي تعالي حركي الكرسي ودخليني "


شيماء بضجر وهمس  " اوووف حاضر "


شيماء بهمس " مش بالمظاهر وسيم من برا بس بارد جدا من جوا انا غيرت رأيي هذا ليس ذوقي انا عايزة واحد رومانسي 100 % مش عايزة واحد بارد أنا ينغص عليا عيشتي كته قرف في حلاوته دي اللي شبه غزل البنات "


شيماء فضل تتكلم كتير وده خلي قاظم عايز يقوم يخقنها عشان تسكت بس للأسف هو مش بيقدر حتي يرفع ايده "


..................


بعد كام ساعة 


في أوضة من أوض الخدم 


_" ها عملتي ايه كله تمام "


_" فل الفل يا كابتن متقلقش كله تحت السيطرة "


_" الله يستر مش مطمن منك "


_" ليه بس ده انا ملاك برئ انا بجد زعلت منك "


آسر بضجر " اوووف منك ده مش وقت هزار ركزي في المهمة اللي انتي هناك عشانها "


_" مركزة مركزة بس انا عندي سؤال صغنن قد كده "


آسر بتنهيدة " اسألي "


_" هو مش انت والكابتن اللي هنا اخوات "


_" اه "


_" ومامتك هي مامته "


_" اه "


_" وباباك هو باباه "


آسر بزهق " اه ارغي بسرعة عايزة ايه "


_" اومال هو ازاي حليوة كده وباين عليه أمريكي وانت مش فيك حتي ريحة الوسامة "


آسر فتح عيون بصدمة وكان عايز ينط في قلب الموبايل عشان يخلص عليها


_" هو انتي اتجننتي كل ده ومش وسيم "


_" ايون "


آسر فضل يبص في المرايه اللي في مكتبه في الشركة وهو مش مستوعب اللي هي قالته 


_" حسبي الله ونعم الوكيل كل ده ومش وسيم اقفلي اقفلي يا مصيبة يا كارثة متنقلة "


آسر مخلهاش حتي تقفل الخط وراح قافل السكة في وشها 


شيماء برفعة حاجب " الناس بتزعل لما الحقيقة بتتقال اقول ايه بس مش بيفهم "


_" ااااانتي ياللي اااااسمك شيمااااء انتي متزفتة فين "


شيماء بخضة " حاااضر حااااضر جاااية "


كملت بحزن مصطنع " شكل حد داعي عليا السنة دي الله يستر "


شيماء خرجت بسرعة من اوضتها وراحت ناحية اوضته بسرعة 


شيماء بأنفاس متقطعة " ن...نعم حصل ..حاجة يا باشا "


قاظم بحدة " مش انا قولت لك متتحركيش من هنا غير بأذني انتي كنتي متهببة فين "


شيماء بشر " هوريك كنت متهببة فين يا باشا "


وفي ثواني كانت

                 الفصل الخامس من هنا 

        لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات