رواية حب المراهقه الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نور ربيع


رواية حب المراهقه 
الفصل التاسع والعشرون 29
بقلم نور ربيع

في منزل السيوفي تحديدأ  في غرفة شهد 
شهد كانت قاعده علي السرير هي و امال
شهد بصت حواليها علي الغرفه بدموع
شهد بدموع: كل حاجه وحشاني يا ماما والله. بصت ليها بابتسامة كلها حزن: حتى انتي وحشاني و بابا و كلكم والله يا ماما. حتى احمد وحشني والله اوى 
امال بعصبيه وحزن: شهد احمد وحشك اي بطلي كلامك دا حرام وبعدين احمد مش بيحبك 
شهد بدموع وجع: والله بيحبني يا ماما هو قالي 
امال بحزن عليها: هو علشان قالك بحبك يبقي بيحبك مفيش واحد هيحب واحده كان بيتكلم معاها ولا انتي عاوزه تموتي نفسك كدا 
شهد بعياط وقهرة: ماما انا انا تعبانه اوى خلاص مش قادره علي كل ده بقا
أمال اخدتها في حضنها: كفايه عياط احنا ما صدقنا اننا شوفناكي قدمنا عايشه و مفيش فيكي حاجه يا بنتي 
شهد حضنتها جامد بعياط وقهرة جواها: عمري ما كنت اتوقع ان حياتي تبقي كدا يا ماما والله عمري 
امال بحزن عليها: ربنا كاتب ليكي كدا يا شهد ان بحصل فيكي كل ده. اتنهدت وقالت بحزن: علشان متثقيش في حد كمان اهي البنت دي كل بسببها هي اللي وصلتك لي الحيوان ده 
شهد بدموع وتوعد ليها: استني بس عليا يا ماما وحيات اللي حصل ليا ده بسببها ما هسيب حقي ليها افوق من اللي انا فيه و هجيبها من شعرها تحتي علشان تبقي تحرم تعمل في حد كدا تاني  
امال بحزن: سبيها ل ربنا هو يجيب حقك منها هي بنت ويجي يوم يحصل فيها اسوء من كده استني بس ربنا مش بيسيب حق حد والله 
شهد بعياط شديد وحزن: ماما معرفش ليه حصل فيا كل ده ليه ربنا وقعني في اللي اسمه مهران ليه عمل فيا كل ده ليه اخدني منكم ليه ليه اخدني من اللي بحبه و ظلمني ليه. وقعت بالشكل ده و كنت هموت ليه كل ده هموت والله العظيم من جوايا خلاص هموت من الكسرة اللي انا فيها بسببه
امال بحزن شديد: بس يا شهد بس ليه كل ده دا ربنا هو اللي عايز كدا يحصل فيكي كل ده والله و اللي حصل ده لي ميت مبرر والله اكيد دا سبب والله وبعدين ده درس يعلمك حاجات كتير وكمان علاقتك مع احمد كانت حرام استغفري ربك
شهد بعياط وقهرة: عمري ما أذيت حد والله مش عارفه ليه يحصل فيا كل ده بس يارب 
امال: امر ربنا والله يا بنتي امر ربنا الحمدلله الحمدلله انك انتي في حضني اهو دلوقتي مفيش حاجه فيكي وحشه اكتر من كدا والله انسي اللي فات انتي دلوقتي معايا و في حضني اهو الحمدلله... طلعتها من حضنها قالت بتهون عليها: دا انا رنيت علي ابوكي جي دلوقتي قولتله تعال في حاجه لما تشوفها هتفرح منها اوي.. ضحكت بحزن شديد: مش هتصدقي قالي اي قالي انتي عقلك معرفش في اي الفتره دي مره تقولي شهد عايشه بتتكلم معايا في التلفون و مره تقولي في حاجه تفرح منها عقلك باظ خالص 
شهد افتكرت لما رنت عليها قالت بدموع: انا رنيت عليكي من عنده وكنت بكلم فعلاً انا بعدها ضربني ضرب موت كنت هموت نفسي. شوفي ايدي 
امال مسحت دموعها بحزن: بس يا شهد بس هو خلاص طلع من حياتك كفايه عياط المهم انك انتي بخير اهو و معانا يا حبيبتي
شهد بدموع وحزن: ماما بابا هيسامحني لما يعرف موضوع احمد انس كنت بتكلم معاه 
امال اتنهدت وقالت بحزن: مش عارفه اقولك ايه هو اكيد مش هيهون عليه يزعل منك زي ماانا مش قادره كده احنا كنا بنموت من الحسرة عليكي مستحيل نقدر نزعل او نأذيكي والله هو يسامحك ان شاءلله المهم متزعليش وبعدين المهم ان ربنا يسامحك الاول 
شهد حضنتها بدموع: سامحيني يا ماما 
امال بتنهيد: مسامحك يا شهد  مسامحك المهم انتي عندي اهم من اي حاجه في الدنيا
سميره دخلت حطت الاكل وقعت بابتسامة: كفايه بقا انتي وهي يلا كلي يا شهد وانتي يا امال علشان تاخدي العلاج بتاعك 
شهد بصت بــ قرف ل الاكل: لا مش جعانه
سميره بأستغراب: مش جعانه اي بس انتي جيتي من الصبح ماكلتيش حاجه أبداً و من امبارح في الطيارة اكيد مكلتيش فاكلي يلا 
شهد بــ قرف شديد: لا لا مش عاوزه والله كلي انتي يا ماما
امال بــ قلق: مالك بس يا شهد كلي معايا يلا
شهد برفض: لا مش قادره 
اميرة دخلت قعدت جنبهم
اميرة: مش بتكلو ليه؟ 
امال: شهد مش عاوزه تاكل مش عارفه ليه 
اميرة: كلي يا شهد مالك 
شهد: مش جعانه والله يا مرات عمي قرفانه من الاكل
سميره بشك: انتي شكلك حامل يا شهد 
شهد بصدمه: حامل حامل اي لا لا لا حامل اي 
اميرة بهدوء: اهدي يا شهد مالك
شهد بعياط: انا مش عاوزه حمل ولا اطفال منه مش عاوزه والله
امال بحزن وخوف: ان شاءلله مفيش حمل ولا غيره يا شهد اهدي بقا 
سميره: ان شاءلله مفيش حمل اهدي بلاش عياط
اميرة: طالما مش عاوزه تكلي خلاص بس بلاش عياط ان شاءلله خير
يلا كلي يا امال انتي علشان تاخدي العلاج بتاعك 
شهد مسحت دموعها باستغراب: علاج ليه يا ماما مالك 
سميره بابتسامة: علاج علشان العلاج ده بتاع الحمل هي حامل 
شهد بصت لي امال بدموع وصدمه: انتي حامل ي ماما
امال بابتسامة بسيطه: ايوه حامل 
شهد بحزن و دموع: طيب 
اميرة بحزن: انتي مش مبسوطه ليه يا شهد انتي المفروض تبقي مبسوطه ان هيبقي عندك اخ 
شهد بحزن: علشان هي هتجيب غيري هي اكيد نسيتني علشان كدا هتجيب غيري والله 
امال بحزن: لا يا حبيبت قلبي مش كدا انتي كنتي عايشه جوانا والله عمرنا ماننسك أبداً. كانت عاوزه طفل بس مش علشان ننساك
شهد بدموع: هعمل نفسي مصدقه وخلاص 
سميره ضحكت: انتي شكلك غيرانه من اللي جي 
شهد بحزن: اه علشان هو ياخد مكاني هنا 
اميرة بابتسامة بسيطه: لا يا حبيبتي انتي الكل بالكل هنا مفيش حد يقدر ياخد مكانك ابدأ 
امال حضنتها بابتسامة: انتي بنتي حبيبت قلبي مستحيل حد ياخد مكانك
شهد بزعل: طبعاً محدش يقدر اصلا.. حطت ايدها على بطنها بابتسامة: بس هيبقي حبيبي لو بنت هتبقي حبيبتي برضو 
امال بابتسامة: انتوا الاتنين روحي يا حبيبتي 
شهد بغيرة: انا بس 
امال ضحكت: خلاص انتي بس
اميرة بضحك: احنا لسه شوفنا حاجه دي لسه البدايه 
_________________________
في منزل كريم 
ساره كانت جت هي و حياة 
نور لبست دريس  ازرق و عليه خمار ابيض فرنساوي و نقاب و كانت لابسه السلسله بتاعت كريم  من تحت. 
لبست حياة تيشرت خروج فرو كشميري عليه بنطلون جينز و عملت شعرها تسريحه حلوة فيها أشكال من توك الأطفال
ساره دخلت بابتسامة: الله الله على الجمال اي ده 
نور بغرور: دا اقل حاجه عندنا 
ساره ضحكت جامد: يااا خراابي على الغرور 
نور ضحكت.: المهم كريم جاهز 
ساره بضحكه: دا كريم قاعد في العربيه من ثلاث ساعات اصلا 
نور بضحك:  دا هيهزق فينا يلا طيب.. نزلت حياة من علي السرير.. بابتسامة: يلا يا حياتي
و طلعو 
نور بــ سؤال: اي رايك في الدريس و الخمار حلوين كنت عاوزه تلبس فستان بس اختارت دول 
ساره بابتسامة: اللهم بارك جميل جداً والله ذوقك جميل كمان 
نور بابتسامة: حبيبتي يا سرسورة 
ساره بغيظ: وبعدين بقي في زفته سرسورة دي 
نور بضحكه: ان كان عجبك 
ساره بضحكه: لا عجبني يا جميلتي 
_________________________
كريم كان مستني في العربيه بزهق وغضب منهم
كريم بزهق: وبعدين فيهم دول وبعدين الله دا انا غلطان اني قولت اخدهم في مكان معايا اصلا 
ساره ركبت هي و نور بسرعة حياة  ركبت جنبه 
ساره بضحك: انا خلصت من بدري دي هي اللي قاعده تتذوق هي و حياة قاعده اقولها يلا يلا كريم هيزعق تقولي لا متخافيش
نور بصدمه وغيظ: والله انا 
سارة بضحكه شديدة: اه
نور بغيظ: عارفه انتي بتكذب عليك 
كريم دار ضهره وبص ليهم
كريم بغيظ: بقولكم اي 
سارة و نور: اي 
كريم بغضب: قومي شدو في شعور بعض يلا 
نور بغيظ: نفسي علشان تبقي تجيب كل حاجه فيا 
سارة بتصنع الزعل والخوف: اخص عليكم دا انا طيبه علشان يعني بهزر معاكم يبقي تعملو فيا كل ده
نور بغيظ: هسامحك المره دي 
كريم ضحك: كل مره تقوليلها كدا والله مفيش حد طيب غيرك اصلا 
سارة بضحك: حصل يا كيمو 
حياة اخدت الكلمه منها وقالت زيها: حصي يا كيمو
كريم بصدمه: يا نهار ابيض عليكي يا سارة علمتي البت اي
سارة بضحك جامد: قولي يا حياتي كيمو 
سارة وهي بتضحك: كيمو 
نور قرصتها في دراعها: اتلمي يا بت انتي 
سارة بغيظ منها: ااه عارفه انتي عاوزه الضرب 
نور بغيظ: انا اي اللي انتي بتعلميه ل البت دي ها
سارة باكيد فيها: قولي يا حياتي كيمو كيمو كيمو 
حياة بــ طفوليه: كيمو كيمو كيمو كيمو
كريم بص ل سارة في المرايه بتاعت العربية بغيظ منها: لسانك ده عايز قطع 
سارة بتمثيل: اهون عليك يا كيمو
نور بغيظ منها: اه اقطع لسانها 
حياة بضحكه طفوليه: وقطع لسانها
كريم بذهول منها: بس يا حياتي مش كل حاجه تقولي زينا 
نور ضحكت: يا خلاثي علي حياتي 
سارة بضحكه: حياتي قولي يا جميلتي بقا كدا 
حياة: دميلتي 
كريم و سارة و نور ضحكو جامد 
كريم بضحكه: دميلتي 
_________________________
جرس الباب رن بتاع المنزل 
سميره فتحت
عبدالله بقلق: في حاجه ولا ايه؟ 
سميره بابتسامة: مفيش اي حاجه 
عبدالله: اومال ايه امال رنت عليا يعني قالتلي تعال 
اميرة بابتسامة: ادخل بس اوضه شهد وانت تعرف 
عبدالله باستغراب: هو في اي 
سميره: ادخل بس 
عبدالله راح ماشي علي الاوضه وهو مش فاهم حاجه 
داخل جواه توتر مش قادر يدخل الاوضه.. واقف بجمود قدام الاوضه بعدها داخل. اول لما داخل عينه جت علي شهد قاعده علي السرير 
عبدالله بقا مصدوم جامد مش قادر مصدق اللي قدام عينه 
شهد قامت بسرعه بدموع حضنته جامد: بابا وحشتني اوى يا بابا 
عبدالله كان مش مصدق نهائي 
شهد بصت لي وضحكت بدموع: بابا وربنا انا شهد عايشه عارفه انك مش مصدق بس انا عايشه والله
عبدالله بصدمه مسك وشها مابينا ايديه 
عبدالله من غير استوعاب: شهد شهد انتي عايشه ولا دا حلم ولا ايه بالظبط 
شهد بدموع: والله يا بابا انا شهد و عايشه مش حلم ولا حاجه.. حضنته جامد بابتسامة كلها دموع وحزن
عبدالله حضنها لي جامد وهو مش مصدق انها عايشه قدامه وفي حضنه في لحظه دي
امال كانت بصه ليهم بفرحه جواها وهي قاعده علي سرير
قامت بفرحه جواها. حضنتهم وهي مبسوطه انها شهد موجوده معاهم 
عبدالله حضنهم هما الاتنين بفرحه 
_________________________
في المستشفى في غرفه امينه
هاني بصدمه: امينه اخوكي مهران اتمسك في مخدرات وهو في مطار القاهرة 
امينه بصدمه: هاني انت بتقول اي  ازاي. ازاي اتمسك بــ مخدرات 
هاني بصدمه من الخبر: والله زي ما بقولك كدا دا منتشر في كل مكان
امينه بصدمه ودموع: ازاي يا هاني ازاي مهران ملوش في كل ده والله
قاعد جنبها حضنها بهدوء: اهدي يا حبيبتي اهدي انا هحاول اروح لي افهم منه كل حاجه و شوف محامي لي ان شاءلله خير 
امينه بدموع وتعب: بلاش تسيبه يا هاني بالله عليك روح و افهم منه كل حاجه و شوف بتاع مين الحاجات دي اكيد مش بتاعته والله
هاني بهدوء: حاضر بس اهدي بقا
_________________________
عند ميار في أروبا 
ميار طالعه من الجامعة كانت بتكلم وليد
ميار بابتسامة: هانت هانت خلاص كام اسبوع المتحانات تخلص بعدها احجز وجي بقا نفسي اشوفكم والله 
وليد بابتسامة وحب: علي امتي بقي. ضحك بابتسامة: دا انا اليوم اللي هتنزلي فيه نكتب فيه الكتاب 
ميار ضحكت: موافقه بس اجي اهم حاجه 
وليد بابتسامة: باذن الله باذن الله 
كلها اسابيع والله 
ميار بابتسامة: باذن الله 
وليد: هقفل بقا دلوقتي علشان اشوف الشغل لما توصلي رني 
ميار: ان شاءلله. سلام 
وليد: سلام وقفلو 
_________________________
في السعودية.. كانو وصلو الملاهي 
نور بابتسامة واعجاب: اللهم بارك المكان جميل اوي 
حياة بقت تجري في كل مكان بفرحه بقت تلعب 
سارة باستغراب: كريم هو المكان فاضي ليه.. ضحكت جامد: ل يكون في عفريت هنا
نور بخوف: في الحاجات دي في السعودية كمان 
كريم ضحك بغيظ: بس هبل يا سارة احسن بــ تصدق هي.. بابتسامة: انا المكان ده مخصص ليكم انتوا بس 
نور ضحكت بابتسامة: والله انت مفيش منك اتنين يا كيمو.. رفعت النقاب و دخلت بابتسامة بقت تلعب بالكوره و الحاجات هي و حياة
سارة بضحكه: الحق بتقولك اي ههههههه 
كريم بغيظ منها.و ذهول من نور: ماهو كله منك انتي  علمتي حياة و جميله بــ دلعك ده 
سارة بضحكه: اعيش و دلعك يا.  يا كيمو.. رفعت النقاب و دخلت وهي بتضحك جامد
كريم ضحك بغيظ: مش عارف اي الأطفال اللي عندي دي بس يارب  
كريم قاعد بقا يتفرج عليهم بابتسامة
الملاهي كانت فيها العاب كتيره و كور صغيره الوان حياة و نور كانو يلعبون و سارة كانت بتعلب معاهم
كانو مبسوطين جامد بيضحكو صوت الضحكه كانت مليئة المكان كان هادئ مفيش غيرهم 
كريم بابتسامة عليهم: مبسوط بيكم اوي والله وانا شايفكم كدا عايز اشوفكم كده مبسوطين مش أكتر والله
اتنهد بحزن شديد: بس خايف اخسر حاجه تاني من حياتي زي حياة كده.. بص ل نور بحزن مالي قلبه: وهو انتي يا جميلة خايفه اليوم اللي هرجع بيكي فيه في القاهرة تبقي اكبر صدمه ليا لما حد من اهلك يشوفك.. بسخرية وحزن: انت تطمع في حاجه مش ليك حبيتها امتي اصلا مش مجرد اعجاب بيها مش اكتر

نور بصت علي كريم من بعيد ندهت عليه: كريييم تعال عندناا هناا 
كريم انتبه ليها. راح قام راح ليهم
حياة بــ طفوليه: بابا العب معانا 
كريم ضحك بابتسامة: بس كدا حاضر يا حياتي 
سارة قامت بضحكه: لا انت خد صورنا 
نور ضحكت: اه بعد كدا ابقي العب معانا
كريم ضحك: طيب يا ستي انتي وهي
كريم بقا يصور فيهم بابتسامة
بقا يلعبوا بفرحه مبسوطين. لكن كريم جواه حزن كبير من شئ 
_________________________
المساء كان بدأ يدخل 
عبدالله بصدمه وحزن: كل ده ازاى متقولش يا شهد ها
شهد بعياط: اسفه با با اسفه متزعلش منى بالله عليك والله غصب عني 
عبدالله بعتاب وحزن: اسفه الاعتذار ده ولا بيقدم ولا بــ ياخر والله يا بنتي بسبب حبك لي و كلامك معاه في السر شوفي وصلك لاي دلوقتي
شهد بوجع في بطنها وعياط: ا ا ناا ا اسفه والله يا يا بابا  سامحني  سامحني ب بالله عليك
حطت الاكل بوجع شديد 
اميرة بخوف عليها: مالك يا شهد 
امال حطت ايدها على بطنها بقلق عليها: مالك يا شهد
شهد بوجع شديد: معرفش معرفش بطني فيها نار من الوجع 
سميره بخوف: طيب قومي نروح المستشفى 
شهد بصرخه وعياط: ااااه مش قادره 
بطني يااا مامااا 
عبدالله بخوف عليها: مالك يا شهد 
امال بدموع وخوف: مالك فيكي اي 
شهد من شده الوجع اغمي عليها في حضن والدتها 
امال بدموع وصرخه: شهههد مااالك شهههد
اميرة بخوف وحزن عليها: سميره رني بسرعه على الدكتوره تجي 
سميره بخوف: ماشي.. راحت بسرعه ترن وهي خايفه عليها جامد هي ايضأ 
عبدالله شال شهد بسرعه حطها على السرير بخوف مالي قلبه عليها 
امال بقت تفوق فيها بعياط وخوف: شهد يا بنتي مالك بالله عليكي فوقي 
اميرة بحزن وخوف: اهدي يا امال ان شاءلله مفيش حاجه فيها
_________________________
بعد شويه 
احمد كان وصل عند البيت وهو في نفس الحاله.. ركن العربيه نزل بسرعه داخل البيت. جواه توتر شديد كان بيقدم رجل و ياخر رجل و خايف من جواه يكون كل ده صح

الدكتوره طلعت من الغرفة 
امال بلهفه وخوف: طمنيني يا دكتورة بنتي مالها هي كويسه 
سميره بــ قلق: هي مالها يا دكتورة 
الدكتوره بابتسامة: اهدو مفيش اي حاجه فيها هي كويسه الحمدلله بس في حمل هي ضعيفه جدا ياريت تهتمو فيها شويه 
من هنا و الصدمه كانت كبيره على الكل
عبدالله بصدمه وغضب: دكتورة انتي متاكده انها حامل 
الدكتوره باستغراب منه: اه والله حامل متاكده من الحمل تسعين في الميه كمان لسه في اول الحمل 
امال بصدمه و دموع: ياربي حمل اي بس  هي لسه انفكت من اللي اسمه مهران علشان يبقي في حمل 
اميرة بحزن: ولا حول ولا قوة الا بالله اهدو كدا 
الدكتوره باستغراب منهم: مش فاهمه مالكم بس الخبر حلو بس انتوا مش عارفه زعلانين ليه قولوا ل جوزها بقا. عن اذنكم.. راحت مشيت
احمد في الوقت ده كأن موجود مصدوم جامد مش مصدق كل دة 
اميرة بصت بصدمه لما لقته 
اميرة بصدمه:احمد انت جيت 
سميره بحزن جواها: احمد هيزعل علي كل ده ماهو اكيد بيحبها لحد دلوقتي رغم اللي حصل 
عبدالله داخل عند شهد هو و امال 
_________________________
شهد كانت قاعده علي السرير مصدومه حاطه ايدها على بطنها بكرهه جواها بتعيط.. بصت لقت عبدالله و امال دخلو
شهد بخوف وعياط: بابا ماما والله العظيم انا مليش دعوه بالحمل ده هو اللي اللي اغتصبني غصب عني والله.. بــ كسرة جواها: بس بس انا هنزله انا مش عاوزه مش عاوزه والله هنزله 
عبدالله بحزن شديد: اوعي تعملي كدا مش اكتب عليكي كدا خلاص. راح طلع بره الاوضه بحزن مالي قلبه بشده
شهد بعياط: ماما هو سبب الحمل ده والله مليش دعوه بالحمل ده والله
أمال قعدت على السرير جنبها: انتي خايفه ليه و بتحلفي ليه هاا انا وثقه فيكي والله بلاش الخوف ده.. حطت ايدها على بطنها بــ حيرة بابتسامة غصب عنها: وبعدين البيبي ده حته منك مستحيل نفرط فيه ده حفيدي منك انتي يروحي
شهد بــ قهرة وعياط: بس انا مش عايزة انا هنزله 
اميرة دخلت بغضب: انتي بتقولي اي تنزلي اي حرام عليكي يا شيخه انتي مش خايفه من ربنا ولا ايه
امال بحزن و دموع: بس حرام مش هينفع يا شهد انا بتقتلي روح وانت متعمدة وبعدين هيهون عليكي 
شهد بعياط وسخريه: مش هتفرق والله
_________________________
في السعودية في منزل كريم
نور قعدت على السرير بــ سعادة جواها
حياة حضنتها بابتسامة: عاوزه انام يا ماما 
نور بابتسامة: حاضر يا عيوني. اخدتها في حضنها بابتسامة 
سارة دخلت قعدت جنبهم بابتسامة
سارة بابتسامة: كنا مبسوطين جامد انهارده 
نور بابتسامة وهمس: اوى اوى 
سارة بابتسامة: الحمدلله انك مبسوطه معانا يا جميلة 
نور بابتسامة وحب: اه مبسوطه فعلاً والله الحمدلله 
سارة مسكت في الفون بتاعها تتفرج علي الصور 
نور مسكت الفون تتفرج هي ايضأ وهي بــ تنيم حياة 
نور نزلت صوره ليها هي و حياة و كريم و سارة في استوري الفيس
نور بابتسامة.: بصي دي جميله  جدا صح 
سارة بابتسامة: اه جميلة جدا خليها 
نور بابتسامة: حاضر 
 ___________________________
عند ميار 
ميار خلصت مكالمة مع وليد
جت تقفل التليفون علشان تذاكر
فتحت استوري نور 
ميار بسخرية: لبسه نقاب كمان
بعت رساله ليها: عامله ايه

نور شافت الرساله بابتسامة بعتت ريكورد ب بــ صوتها
ميار فتحت الريكورد بصدمه كبيره
ميار بصدمه. كبيره: نور…ميار بغل وصدمه: نور نور معقول هي عند كريم هو اللي اخدها.. ميار بصوت عالي وحقد: اااناااا بكرهككك قولت ااانييي خلاص خلصت منككك موتييي
_________________________
احمد داخل عند شهد بصدمه كبيره 
شهد بصت لي بدموع قامت من علي السرير بدموع: احمد 
احمد بصدمه وكره: انتي ازاي عايشه كنتي فين طول السنتين دول هاا 
شهد بعياط: احمد مهران كان خطفني يا احمد والله مهران
احمد بسخرية: والله اومال مراته ازاي
شهد بــ قهرة وعياط: احمد والله العظيم غصب عني يا احمد. بعياط اقو: احمد انا بحبك انت لحد دلوقتي رغم كل اللي حصل ليا والله بحبك 
احمد بــ كره وسخريه: بتحبيني اومال مين اللي انتي كنتي بتقولي لي دا اليوم اللي انتي عملتي نفسك فيه بتموتي و هربتي معاه احمد انا مش بحبك انا كنت معجب بس بيك  بغضب: هااااا قوليييي 
شهد بصدمه منه وعياط: احمد صدقني والله العظيم كان غصب عني علشان خاطر متكلمش معاك علشان وعد ل مرات عمي 
احمد من غير اي تصديق: سيبك من كل ده ليه طول السنتين دول علي الأقل حتى حاولتي تهربي منه ها او حتي عملتي اي حاجه 
شهد بعياط: معرفش والله العظيم كان حبسني يا احمد 
احمد بــ قسوة وغضب: وانا مش مصدق في كل ده مش مصدق نهائي 
شهد بعياط شديد: والله العظيم زي ما بقولك يا احمد 
احمد مسكها من حجابها بغضب معمي: و الحمل ده كمان.. 
شهد بصدمه منه: احمد انت بتعمل ايه سبني و اي الكلام ده انا بقولك كان غصب عني كان بيموت فيا كدا
احمد شدها بغضب معمي و قسوة: كل كلامك ده مش داخل دماغي 
شهد بصرخه وعياط: ااااحمد سبنييي اانت بتعمل اااي اناا بقولك الحقيقه والله العظيم 
احمد بغضب: لا كدبه هربتي معااااه غورييي برههه البييت يلا
شهد بصرايخ: ااااحمد كفاااايه بقااا 
عبدالله داخل الاوضه و امال و اميرة بصدمه 
عبدالله بغضب: احمد انت بتعمل ايه 
امال بعياط: احمد بنتي عملت ليك اي علشان تعمل كل ده فيها انت كمان ولا عاوز تظلمها زي نور كده هي مش ناقصه منك انت كمان 
اميرة بعاتب وحزن: بلاش تظلم شهد كمان علشان هتندم اوى نور فاكر نور ظلمتها ازاي 
احمد من هنا افتكر نور  و خالد و انه ظلمها  
عبدالله زق احمد بغضب جواه منه
قال بغضب معمي وعتاب فيه: مااا ااانت لو واااحد غيركك كان حافظ عليهااا من نفسهه مش تحبها حب كدب في السر وتتكلم معاها ومعملتش حساب ربنا حتي دلوقتي مسكها من حجابها وبحبك ومبحبكيش ربنا شايفك يا بني
شهد بعياط وقهرة جواها: لو مش مصدق بلاش تصدق بس حط في بالك انا حبيتك بجد من قلبي مفيش حد في الدنيا دي يعرف يحبك الحب اللي انا حبيتك ليك.. بــ كسرة و انهيار: اااانااا مش مسااامحههه حد فيكم ولا انت ولا مهراااان سامع يااا اااحمد مش مسامحككك ولا اانت ولا مهرااان علشان اللي عملو فيااا بسببك و بسبب حبيي ليكك بكرهكم
احمد سمع الكلام بوجع منهم و جواه مبقاش عايز حاجه غير في الدنيا
_________________________
عند مهران 
هاني بصدمه منه: ازاي كل ده حصل 
مهران بغضب: اللي حصل بقا. انا مكنتش اتوقع كده خالص 
هاني بــ حيرة: طيب و العمل دلوقتى 
مهران بثقه من ده: مفيش غير شهد هي اللي طلعني من هنا وتشهد علي كل ده انه مش ليا
هاني باستغراب: ازاي 
مهران بتفكير: سيبها عليا 
_________________________
قامت من علي السرير بتعب  شديد في روحها وشها مالي بالدموع و الحسرة علي نفسها.. غيرت هدومها راحت طلعت من الاوضه بــ قرار قاسي جواها
امال باستغراب: شهد راحه فين 
شهد ___
امال: شهد 
شهد___
امال باستغراب منها انها طلعه بره البيت من غير رد 
_________________________
بعد شويه وقفت قدام المستشفى 
دخلت جواه بانهيار وكسرة جواها

في مكتب الدكتورة 
الدكتوره باستغراب: ليه عمليه اجهاض فين جوزك.. بشك: ولا مش متجوزه قولي الحقيقه 
شهد بتعب و دموع: لا متجوزه بس كنت مجبورة علي الجواز ده مش عاوزه أطفال منه علشان انا هربانه  منه مش عاوزه حاجه منه تفكرني بيه نهائي 
الدكتوره بحزن: ياريت تفكري كويس بلاش القرار ده علشان حرام 
شهد بعدم اهتمام وعياط: عادي بقا مش هتفرق 
الدكتوره: تمام براحتك بس انتي بدمري حياتك كدا والله 
شهد ___
الدكتوره اتنهدت وقالت: براحتك بس هتندمي والله
شهد قامت درات ضهرها. وقالت: ياريت حضرتك تقولي امتي العمليه قاعده ليكي بره... راحت طلعت بره
شافت بالصدفة الغرفة اللي فيها امينه
راحت دخلت ليها 
امينه بصت بصدمه: شهد انتي عايشه 
شهد قعدت بسخرية علي الكرسي اللي قدام السرير: اه عايشه مصدومه صح 
امينه بصدمه كبيره: بس بس ازاي عايشه انتي كنتي فين كل ده
شهد بسخرية وقهرة: كنت فين كنت عند المحروس اخوكي مهران
امينه من غير استوعاب : انا مش فاهمه انتي بتقولي اي ازاي عند مهران 
شهد بدموع: هقولك هقولك اطمني بس هقولك علشان حاجه واحده بس علشان خاطر تروحي تقولي ل اخوكي اني نزلت البيبي اللى منه مش عاوزه منه اي حاجه تفكرني بيه نهائي
امينه بصدمه وقلق: مش فهمك والله انتي كنتي فين كل ده و ازاي حامل و مهران مالك و مالو بس
شهد بدأت تحكي بعياط وقهرة جواها امينه كانت مصدومه منها مش مصدقه
امينه بصدمه و دموع: بس بس ازاي عمل كل ده انا مش مصدقه والله 
شهد بعياط: صدقي لو مش مصدقه روحي اسألي اخوكي 
امينه بعياط و حيرة: بالله عليكي حقك عليا انا انسي اللي حصل مهران هخليه يطلققني والله بلاش تنزلي البيبي بالله عليكي. طلعي مهران من القضيه دي
شهد قامت بعياط: لا مستحيل مستحيل انا بكرهه مستحيل مش عاوزه شخص زي ده في حياتي اصلا ولا حاجه تفكرني بيه والله خسرت كل حاجه كل حاجه بحبها حتى اللي بحبه والله ليه عمل فيا كل ده انا مش مسامحه اخوكي والله
امينه بدموع وحزن: يا شهد انا عارفه ان اللي حصل معاكي بسببه مش سهل بلاش تاخدي القرار ده والله هتندمي
شهد طلعت بتعب شديد و دموع في عيونها جواها هتموت من القهرة 
امينه بعياط: ليه كده يا مهران تعمل كل ده يعني هي طلعت مراتك لما كنت اسألي تقولي مراتي تعبانه مراتي مش عارفه اي مش عايزني اعرفها علشان خاطر اللي انت بتعمله
_________________________
الدكتوره بغضب: بس انا مش بعمل العمليات دي ياريت تفكري كويس بلاش الشيطان يلعب بيكي 
شهد بانهيار: بالله عليكي انا تعبانه والله العظيم مش عاوزه بيبي ده 
الدكتوره طيب اهدي اهدي خلاص: اتنهدت وقالت بحزن: بس هتندمي والله اوي 
شهد مهتمتش وهي ف انهيار 
الدكتوره: طيب جهزي نفسك ل العمليه يلا 
شهد بطنها بقت توجعها جامد 
شهد بوجع: اااه بطني 
الدكتوره بحزن: ربنا وجعك علشان تحسي علشان تغيري رايك
شهد بدأت تستوعب ل نفسها 
الدكتوره بتمثيل: تمام يلا علشان العمليه دلوقتي 
_________________________
شهد قعدت على السرير وهي حاسه بوجع شديد و انها هتخسر حاجه غاليه عليها وهتغضب ربنا (انك تنزلي طفل ده حرام شرعا انت بتقتلي روح عمد وده ذنب عظيم علي فكرة  )
الدكتوره جبت حقنه البنج 
شهد راحت راقضت علي السرير 
شهد حست حاجه خبطت بطنها جامد: شهد بوجع وصرخه: اااه 
الدكتوره بقلق: مالك؟ 
شهد قامت بسرعه برعب جواها وحزن من نفسها: لا لا مش عاوزه مش عاوزه انزل البيبي خلاص 
الدكتوره بابتسامة: كنت عارفه 
شهد قامت وهي ف انهيار شديد و زعلانه من نفسها حطت ايدها بطنها: سامحني سامحني حقك عليا يا حبيبي مليش دعوة بــ كل ده ازاي عاوزه اموتك بايدي بس ازاي ياربي سامحني 
_______________________
عبدالله بغضب: انتي ازاي تسبيها تمشي 
امال بدموع وخوف عليها: معرفش طلعت ازاي بس في لحظة اختفت 
اميرة بقلق: اهدي هي اكيد هنا ولا هنا 
"ماما انا هو بلاش قلق 
بصو علي الصوت بصدمه 

يتبع


                    الفصل الثلاثون من هنا 
      
تعليقات