
رواية حب المراهقه 2
الفصل الثاني 2
بقلم نور ربيع
سبحان الله 🤍
أميره بصرخه وعياط: ااااحمد اااحمد اوعى تسيبني يا احمد قوم عشان خاطري قوم يا بني
احمد رجع يتنفس من تاني ونبضه رجع وجهاز بقى يتحرك
وليد بفرحه:مرات عمي احمد النبض رجع من تاني يا مرات عمي .. بقى يهدي فيها ... قائل بفرحه وطمانيه فيها: اهدي يا مرات عمي احمد لسه عايش الحمد لله والنبض شغال الحمد لله يا رب
اميره اتنهدت جامد بطمانينه وبقت تعيط جامد من شده حزنها اللي جواها
الدكتور حط جهاز الاكسجين من تاني لي وبقى يفحصو
_____________________________
نور بعياط وصدمه: ازاي كل ده يحصل ازاي حسبنا الله ونعم الوكيل فيكي يا ميار
هاني بحزن: أهدي يا نور اهدي يا حبيبتي والله العظيم ما هرحمها ولا اعمل فيها محضر بس انتي ما تزعليش يا حبيبتي اهدي
ليلي بدموع: والله العظيم المفروض تاخد يعني مش سجن بس المفروض تاخذ اعدام على اللي هي بتعمله ده بتحط لاخوها سم وبسببها كانت البنت وهو هيموتو حسبنا الله ونعم الوكيل
نور بعياط وقلق على حياه: انا عايزه حاجه حد يجيب ليا حياه او روحوني دلوقتي
امينه باستغراب: حياة مين يا نور..؟
نور بدموع: حياه بنتي انا بنت كريم
هاني بعدم فاهم وصدمه: نور يعني انتي وهو في بنت ما بينكم ..؟
ليلي بصدمه وحزن:نور عندكم بنت كمان طيب هي فين
نور بدموع وحزن: لا افهموني هي مش بنتي انا هي بنت كريم وبنت حياه الله يرحمها لكن انا انا طول السنتين اللي انا كنت فيها دول ربيتها اهتميت فيها وحبيتها وهي حبتني وهي بتقولي يا ماما والله انا بحبها اوي هاتوها ليا بقى
امينه بطمانيه: اه احنا على اخر لحظه افتكرناها بنتك انتي وهو
هاني بتنهيد:امم ماشي يا نور انا اخليه يجيبها ليكي بس انتي اهدي كده ما تزعليش ولا تعيطي
____________________________
فى الوقت ده وصل محمد وعبد الله وابو وليد
محمد بقلق شديد: وليد ابني طمني احمد عامل ايه وساره
عبدالله: ما فيش حد فيهم فاق لحد دلوقتي منهم ..؟
وليد بتنهيد وحزن: لا ساره هي اللي فاقت بس تعبانه احمد حالته خطر اوي يا عمي ادعيله
ابو وليد اتنهد جامد بحزن: ربنا يشفيهم يا رب ويقوم بالسلامه لينا ويشفي نور يا رب يا بني يا رب وما يجيب غير كل خير لينا
عبدالله بتنهيد وحزن: يا رب باذن الله خير باذن الله اتفائلو خير
محمد بحزن شديد: فين ميار يا وليد؟ ؟
وليد بحزن شديد وهو جوه حقد ليها: ما تقلقش على ميار يا عمي ميار كويسه ميار عندي في الشقه محبوسه لحد لما احمد يفوق وهو اللي يحبسها بايده كده كده هيتفتح ليها ثلاث محاضر في جريمه قتل
ابو وليد بحزن: بلاش تعمل حاجه يا بني تندم عليها طول العمر استهدى بالله كده بلاش تخلي الشيطان يسيطر عليك
وليد بلا مبالاه: وانا ولا هعمل اي حاجه انا عليا بس ان انا هاخد حقي منها بطريقتي
محمد بحزن وبعدم امل منها: مش عارف اقولك ايه يا وليد مش عارف اقولك ايه بس بنتي دمرت حياتنا وحياتك انت بلا خص وحياه نور سامحني يا بني والله العظيم فقدت الامل منها خلاص واتبريت منها الله يسامحها على حياتنا اللي دمرتها دي وخلتها في سواد كده بسببها
وليد بحزن شديد:عمي اي اللي انت بتقوله ده انتوا ما لكمش ذنب ميار حقيقي كلنا دلعناها وكنا بنعمل ليها اللي هي عايزاه وكنا بنحبها ولو بايدينا كنا جبنا ليها نجمه كده من السماء للاسف جحدت وطمعت والحق مش عليكم الحق عليها هي ادلعت اوي مننا وشافت كل حاجه في ايديها ما طمرش فيها بقت عايزه كل حاجه لوحدها الشر والحقد في قلبها ما فيش رحمه منها يا عمي
ابو وليد بحزن: ربنا يهديها ليك يا محمد يا خويا يا رب ربنا يهديها
عبدالله بحزن: ربنا يهديها وتعرف غلطها ده وتهدى من اللي هي فيه بكره تعقل وتندم والله
______________________
مهران كأن ماشي سرحان وجواه مخنوق جامد افتكر كلام شهد لما قالتله
شهد بعياط وتعب: مهران انا موافقه اجي اعيش معاك
مهران بصدمه: اي عاوزه تعيشي معايا بالساهل كده
شهد مسحت دموعها بتوتر: اه عادي
مهران بشك: تمام
فاق من السرحان قائلا ل نفسه بشك وحزن: ياتري ناويه علي اي حاسس ان في حاجه من وراكي …اتنهد جامد. بقا يفكر في اللي جاي
_________________________
في شقه وليد
وليد في الوقت ده جاه
فتح الباب و داخل.. بص شمال و يمين باستغراب قال وليد: هي راحت فين؟
داخل اوضه من ضمن الاوضه اللي في الشقه.. لقها راقضه علي السرير و كله دم و الازاز مالي ارض الاوضه
وليد بصدمه وقلق: انتي عملتي ايه
وليد بصدمه وغضب: اي اللي انتي عملتيه ده عاوزه تموتي نفسك كافره يا شيخه ارحمي نفسك شويه
ميار بدموع وجع: ابعد سبني سبني اموت علشان خاطر ارتاح منكم كلكم
وليد بسخرية: ما انتي فعلاً هموتي بس لسه اللحظه دي شويه عليكي ربنا مش بياخد بالسهل كدا يا غاليه
ميار شدت ايديها بغضب وجع: عاوزه امشي من هنا حالا.. سندت علي السرير بدموع وتعب و قعدت: طلعني من هنا عاوزه اطمن علي اخويا
وليد بسخرية وجحود: اخوكي مين اه تقصدي احمد صح اللي انتي سمتيه. احمد مات مات يا ست ميار و مات علي ايديكي انتي ابقي شوفي بقي اللي هيحصلك بقا بعد كدا
ميار بصدمه وغضب: انت بتقول ايه بتقول ايه مات مات ازاي لا مستحيل يكون مات مستحيل …بقت تعيط جامد
وليد بغضب معمي: هتندمي يا ميار علي كل اللي انتي عملتيه هتندمي ندم عمرك والله العظيم.. اعملي حسابك انك انتي هتدخلي السجن..بسخرية: كده كده هتاخدي فيها اعدام يا غاليه
ميار بانهيار وصرخه: لا لا مستحيل يكون اللي بيحصل ده حقيقي مستحيل احمد ما ماتش مستحيل وانا مش هادخل السجن مستحيل بكرهك يا وليد بكرهك
وليد بكره ليها: وانا مش بكره قدك يا ميار حقيقي
ميار قامت بغضب: انا لازم اطلع من هنا لازم اطلع من هنا اشوف احمد فين
وليد بعنف: ما فيش خروج من هنا ابدا
ميار بعياط وغضب: انا عايزه اطلع من هنا بقولك سيبني بقى سيبني خليني امشي بقاا
وليد باستفزاز فيها: لا ما فيش خروج من هنا قلتلك
ميار بقا وكل قوتها وغضبها بقى تصرخ جامد وتعيط عياط هستيري وبقت تكسر كل حاجه في الاوضه وتحس دوخه شديده ووجع في ايديها واديها بقت تنزف دم كتير
ميار بعياط ودوخه: بكرهك يا وليد بكره والله لانتقم منك
وليد ببرود: وانا مستحقرك ومش بكره قدك من ساعه لما عرفت حقيقتك
دار ضهره و راح ماشي وقفل عليها من بره بالمفتاح باب الشقه وحزن الدنيا جواه وندم على حبه ليها وتضحيته اللي هو ضحاها لاجلها
ميار بقى بتصرخ جامد تعيط بانهيار وبتعب جواها
_________________________
بعد اسبوع كامل
في منزل هاني
امينه بابتسامه: حمد لله على سلامتك يا حبيبتي ياااه مش مصدقه ان نور عيني رجعت بعد الفتره الطويله دي البيت والبيت بقا منور اوي بيكي يا نور عيني
هاني بابتسامة: حمد لله على سلامتك يا نور عيني نورتي بيتك والله يا حبيبتي
نور بتعب وحزن: الله يسلمكم
امينه بحزن: هتفضلي زعلانه مني كتير.. بابتسامه وحب: وبعدين انت ما شفتيش اخواتك الصغيرين اول لما تشوفيهم هتصالحيني وهتحبيهم اوي والله
هاني بابتسامة: رهف وابراهيم لما تشوفيهم هتحبيهم اوي يا نور فيهم شبه منك اوي نفس العيون بتاعتك الخضرة ونفس الملامح اللهم بارك
نور ابتسمت بابتسامه بسيطه جدا بتعب
امينه دخلت هي و هاني يجيبوهم
نور استغربت جامد من حاجه
_______________________
في غرفه الاطفال
امينه بحزن: هاني تفتكر ان نور هتسامحنا
هاني اتنهد بحزن: ان شاء الله يا امينه هتسامحنا ان شاء الله هنحاول معاه على قد ما نقدر
امينه بامل وحزن: يارب يا رب ان شاء الله
هاني شال رهف بابتسامه: بسم الله يلا شيلي ابراهيم انتي بقا
امينه بابتسامة حزن: حاضر … واخدت ابراهيم من على سريره في حضنها وطلعو عند نور بيهم
_________________________
هاني اداها البنوته: شوفي البنوته العسل اللي زيك يا نور
نور اخدتها بابتسامه بسيطه وحضنتها بقت تبوس فيها
نور بابتسامة حزينه: اللهم بارك
امينه بابتسامة وضحكه: اومال لما تشوفي بقى ابراهيم كمان. خد منها رهف يا هاني علشان تشيل ابراهيم وتشوفه
هاني اخد ابراهيم بابتسامه وامينه ادتها ابراهيم
نور بابتسامة بسيطه: اللهم بارك عسلات اوي اوي ربنا يبارك ليكم فيهم ويجعلهم من ذريات صالحات يا رب
هاني بابتسامة: ويبارك لينا فيك يا نور عيني يا رب ويبقى زيك كده اولاد صالحين بتمناها من ربنا
امينه بابتسامة: يا رب يا رب ويبقى زيك كده يا نور يوم من الايام اولاد صالحه
نور أبسمت بسخرية: بلاش احسن يبقى فاسدين زي الصالحه دي
هاني بحزن شديد: نور انتي ست البنات يا نور عيني عارف اني جيت عليكي وقسيت
امينه بندم وحزن:سامحيني يا نور عارفه ان كل ده بسببي و طلعتك وحشه في نظره سامحيني بالله عليكي
نور بدموع وحزن شديد: ربنا يسامحكم مش هقدر اقول مسامحاكم
هاني بحزن: نور
نور بدموع وتعب: بابا بالله عليك اقفل على الموضوع انا تعبانه
امينه بحزن شديد: يانور سامحينا بالله عليكي
هاني بتنهيد وحزن:امينه خلاص سبيها على راحتها..بص ليها بحزن وندم: اتمنى انك سامحينا يا نور عيني علشان ضميرنا وجعنا والله
نور مسحت دموعها بتعب شديد فضلت ساكته
إبراهيم عيط
نور بخضه:مالك أهدي يا حبيبي
امينه ابتسمت بحزن: حبتيهم اهو
نور بحزن: الحمد لله ربنا يبارك فيهم يارب..باستغراب: هو انتي مش كنتي حامل قبل الحادثه بتاعتي فين البنوته ولا ولد ..؟؟
هاني بحزن: ما راح يا نور خلاص
نور باستغراب :ازاي. ؟
امينه بدموع وحزن: البيبي مات في بطني لما روحنا اسكندريه جاني نزيف البيبي نزل مني بعدها رجعنا على البت ما لقيناكيش..بندم وعياط: دا يمكن عقاب من ربنا ذنبك ده يا نور
نور أبسمت بسخرية و حزن شديد: تصدقي دا ذنبي يا طنط ..بصت ليها بدموع وقلب مالي بالحزن:شوفتي ربنا بقى مش بيسيب يتيمه ازاي ياااه دا ربنا كبيير اوي بس ربنا مش بيأذي ربنا بيواعي الانسان ويخليه يتوب
امينه بدموع وندم: فعلا والله الحمد لله على كل سامحيني يا نور اتمنى انك تسامحيني
هاني بحزن بس ربنا عوضنا والحمد لله برهف وابراهيم يا نور وربنا قبل التوبه الحمد لله كنت هتتجنن على حته عيل صغير وربنا ادانا بدل الواحد اثنين مره واحده الحمد لله
_____________________________
فى الاسبوع ده احمد فاق لكنه حالته صعبه جدا وتعبان ولسه في المستشفى والدكتور ما كتبش ليه على خروج ... وساره بدات تتحسن شويه لكنها عندها كسور وجروح كتيره من الحادثه وتعبانه جدا ومتابعه مع الدكاتره ولسه ما انكتبش ليها هي ايضا خروج .. طول الوقت كان كريم و وليد معاها وعمتها سميره واميره موجوده معاهم طول الوقت ومحمد وباقي الكل منهم موجود معاهم في المستشفى لحد لما يتعافو من الحادثه ويخرجو من المستشفى
ميار دخلت في حاله اكتئاب شديده وطول الوقت في انهيار وصريخ وعياط من الحبس وعايزه تخرج باي طريقه من الشقه وليد حابسها لكن حالتها كانت بتسوء في الاكتئاب وطول الوقت في انهيار
شهد اخدت القرار انها لازم تعيش مع مهران جواها تعبانه جدا انها اخدت القرار ده غصب عنها لكنها في دماغها حاجه بتخطط ليها
_____________________________
فى المستشفى تحديدا في غرفه اللي فيها احمد
أحمد بتعب شديد: فين ميار...؟
وليد بتنهيد: ميار حبسها عندي في الشقه انا مش سايبها ولا مسامحها على اي حاجه غير لما اخليها تتعلم الادب
محمد بحزن شديد مالي قلبه: مش مصدق انها عملت كله يا احمد يا بني والله العظيم ما مصدق انها بنتي تعمل كده
أحمد بسخرية وتعب: لا صدق يا بابا صدق دي بنتك ميار الدلوعه اللي تعمل اقوى من كده و اكتر من كده اللي عشان خاطر نفسها تدمر الدنيا كلها
أميره بدموع وحزن: ليه ليه تعمل كده انا متحسرة من جوايا والله العظيم
احمد بحزن شديد: هتندم هتندم يا امي والله العظيم علي تندم على كل ده استني بس صبر حلو هتتحسر نفسها قريبأ
عبد الله بحزن : الله يهديها
_____________________________
كريم بابتسامة كلها حزن: الحمد لله على سلامتك يا حبيبتي
ساره ابتسمت بتعب: الله يسلمك يا حبيبي
كريم:عامله ايه دلوقتي يا حبيبتي مش حاسه انك احسن شويه
ساره بتنهيد وتعب: الحمدلله يا كريم احسن شويه، احم كريم احمد مش بقا كويس دلوقتي مش في تحسن ولا اي..؟
كريم: الحمدلله في تحسين يا حبيبتي في حالته
ساره: الحمدلله
_________________________
في منزل السيوفي
امال بصدمه وغضب: انتي بتقولي اي انتي عارفه انتي بتقولي اي كويس..؟
شهد بتوتر: اه يا ماما انا عارفه انا بعمل اي
امال بغضب: عارفه اي عارفه اي انتي عارفه انتي بتقولي اي انتي عارفه لو ابوكي يسمعك هيعمل فيكي اي
شهد بحزن وعصبيه: يا ماما افهميني بقا انا لازم اروح اعيش معاه لو مرحتش هياخد مني البيبي لما يجي
امال: مش هيقدر
شهد بخوف: لا هيقدر صدقيني انا عارفه انا اللي كنت عايشه معاه مش انتوا والله و عارفه عقله المجنون ممكن يعمل اي وانا لازم اروح اعيش معاه …بصت ليها بتوعد: بس والله العظيم ما هكون ضعيفه قدامه المره دي و هيشوف اللي عملو فيا ده هيطلع علي عينه ازاي
امال بغضب: وانا قولت لا سيبك من كل ده … بزعيق: هتستفدي اي هاا فهميني دا عايز يدمر حياتك مش حب ده مستحيل يكون حب بقااا اافهميي
شهد بدموع: هستفاد كتير صدقيني انا عاوزه كدا سبيني بالله عليكي بقا
امال قامت بغضب منها: براحتك براحتك ابقي شوفي ابوكي لما يعرف هيعمل يا شهد انا ماشيه علي المستشفى علشان اطمن علي احمد و ساره خدي بالك من حياة نايمه جوه
شهد مسحت دموعها بحزن وتعب: حاضر بس سبيها علي الله بقا
_________________________
في المساء
في منزل هاني
في غرفه نور
نور كانت قاعده علي السرير هتموت من كتر الوجع و كل عقلها مشتت بالتفكير و دموعها بتنزل منها
نور بيأس و دموع: مالك يا نور اي اللي في دماغك ليه بتفكري و تتعبي نفسك ليه عامله في نفسك كدا ما تسبيها علي الله بقا بطلي تفكير اللي كتبه ربنا هو اللي هيكون …كانت جواها حزينه جدا علي نفسها و شده ضيق جواها وتعب
بدموع وحزن: حتى حياة لما بفكر فيها خايفه كريم يسافر في اي لحظه بعد خروج ساره من المستشفى و ياخد حياة …فاقت من السرحان ع صوت الفون مسحت دموعها بحزن وتعب
نور بابتسامة كلها حزن: حبيبت قلبي عامله ايه دلوقتي طمنيني عليكي
ساره بابتسامة تعب: الحمدلله ياقلبي انتي اخبارك ايه كويسه دلوقتي
نور: الحمدلله يروحي احسن بّـ كتير والله
ساره: الحمدلله ياقلبي ربنا يشفيكي ويعافيكي يارب
نور: امين يروحي وليكي بالمثل و تقومي بالسلامه
ساره: يارب يروحي …بتنهيد: طمنيني عامله ايه مع اهلك في البيت
نور بتنهيد وتعب: الحمدلله يروحي ماشي الحال
ساره بحزن: ربنا يريح قلبك وبالك يارب و يهدي الحال
نور: يارب يارب
ساره بابتسامة بسيطه: كريم بيسلم عليكي يا نور
نور ابتسمت ببساطة: سلميلي
عليه ياقلبي
ساره بابتسامة: حاضر
نور: امتي تخرجي ان شاءلله..؟
ساره: بكره الصبح باذن الله ياقلبي
نور: ان شاءلله بالسلامه
_______________________
في منزل السيوفي
عبدالله بغضب: انتي عارفه بتقولي ايه كويس واعيه على كلامك يا بت انتي
شهد بخوف: اه اه يا بابا والله انا انا عايزه اروح اعيش معاه
عبدالله بغضب: يااا شهد انتي ااي اللي انتي بتقوله ده هو مين ده اللي انت عاوزه تعيشي معاه
شهد بدموع وخوف: يا بابا هو مش عايز يطلقني ولا عايز يسبني في حالي ولا يسيبني ولا انا ولا البيبي سيبني اعيش معاه انا هعيش معاه بطريقتي انا وهديله فرصه اخيرة
امال بغضب وتعب: زعق ليها البت دي فهمها ان اللي هي بتعمله ده غلط
شهد بدموع: بس يا ماما بالله عليكي سبيني بلاش تخلي بابا يجي عليا بالطريقة دي بقا … وجهت الكلام لابوها بجمود: بابا انا موافقه علي كده سبني اروح ل مهران علشان ارتاح بقا من الخوف بتاعه اللي عاملو ليا ده
عبد الله بهدوء رهيب: قولتلك لا
شهد بحزن: بابا لا انا عاوزه امشي بالله عليك
عبدالله بغضب شديد: غوريي ياا شههد غوريي بس اقسم بالله لو روحتي لي ما هسامحك و اعتبري من دلوقتي اهلك ماتو. مش عايز اشوف و شك علي كده
شهد بعياط: بابا لا لا متقولش كدا انا مش هقدر اعيش من غيركم والله
عبدالله بسخرية وعدم اهتمام: والله مش هتقدري اومال عاوزه تمشي ازاي و تعيشي معاه و كلامنا تحت رجلك
شهد بعياط وحزن: يا بابا والله ما بخلف كلامكم ابدا بس هايخد مني البيبي زي ما خطفني من وسطكم و عمل فيا العمايل دي كلها يعمل اكتر من كدا والله
عبدالله بغضب: طالما مش واثقه فيناا اننا نقدر نحميكي خلاص روحي
شهد بعياط: بابا. عبدالله قطع كلامها بغضب.: بسسس اخرصي مش عايز اسمع صوتك بس
امال بدموع وعتاب: عجبك كدا يا ست شهد يارب تكونى مبسوطه باللي انتي عملتيه
شهد بعياط وتعب: ماما اسفه بابا افهمني انا عاوزه اي بالله عليك
عبدالله اهتمش ليها سبها و راح ماشي بحزن شديد منها
شهد بعياط: ماما
امال هي ايضأ مهتمتش ليها بدموع وحزن منها راحت مشيت من قدامها
شهد بعياط وندم: اااه ليه بحط نفسي في حاجه انا مش قداها يارب لييهه بس …بقت تعيط بشده انهيار
_________________________
في غرفه امال
امال بدموع: عبدالله ما تزعلش نفسك سيبها هي لما تعرف هي بتعمل ايه وهتندم بعدها والله
عبدالله بغضب: دي بنت دماغها غريبه اوي يا شيخه ايه اللي بتعمله ده بتودي نفسها الخطر ليه عايزه افهم بتدمر حياتها ليهه كداا الحيوااانه دي
امال بدموع وحزن.: اهدي والله ان شاء الله ما فيش حاجه هتحصل ليها ولا هيقرب منها ولا هيعمل ليها حاجه وهي ربنا يهديها وتعرف هي بتعمل ايه
عبدالله قاعد علي السرير بتعب شديد وحزن منها قائل بحزن تعب: اهديها يا رب اهديها هي وميار اهديهم رجعهم عن اللي هما بيعملو يا رب وابعدهم عن الخطر بقى
امال قعدت جنبه بدموع وحزن: ان شاءلله خير بكره يعرفو اللي غلطهم ده ويوعو عن اللي هما بيعملو ربنا يهديهم
عبدالله بحزن شديد: يارب ويهدي شهد اهم حاجه
امال حضنتها بحزن و دموع: يارب يارب
_________________________
في يوم جديد وصباح جديد واحداث جديده
في منزل السيوفي
كان جرس الباب بيرن جامد
امال بغضب: الله هو في اي ما تستني يا اللي على الباب هو احنا كنا نايمين ورا الباب ولا اي الله
شهد طلعت بخضه: في اي يا ماما..؟
فتحت الباب و كانت الصدمه
امال بصدمه: نعم
شهد اتصدمت بقا جواها خوف شديد
_________________________
في منزل هاني
رهف و ابراهيم كانو بيعيطو جامد
نور بدأت تصحي بقلق من الصوت
نور بتعب: اي العياط ده علي الصبح بس يارب …قامت بوجع شديد في ضهرها من الجرح طلعت في الصالون
_________________________
امينه بحزن: في اي بس مالكم علي الصبح
هاني بهدوء: اهدي يا امينه ممكن يكون فيهم حاجه وجعاهم ما حدش عارف اقراي ليهم قران
اخد رهف بقا يحاول يهدي فيها و امينه شايله ابراهيم تسكت فيه
هاني كان الابتسامه مرسومه على ملامحه لرهف وكان بيسكت فيها وكان حضنها بحبه ليها
نور كانت واخده بالها منه كويس بيعامل البنوته ازاي وبقى جواها بيبكي بشده ودموعه نزلت منها من غير ما تحس … قدمت خطوتين ل ورا بدموع من غير ما يحسو بيها و درات ضهرها وراحت دخلت الغرفه بتاعتها وهي بتبكي
قعدت على السرير وهي بتعيط بوجع جواها وحزن
نور بعياط وحزن شديد: انا انا عمري ما حسيت ان ليا اب عمري ما حسسني بالحنان كده وانا صغيره اللي ما كنتش موجود معايا وانا صغيره ليه ما حبتنيش مختارنيش ليه…بعيط اقوي ويأس: حتى حتى لما خيرتوني برضو ما بين خالتو ما بينك برضو كده ما حاولتش معايا ان انت تختارني طيب ليه ليه كدا.. بتعب وحزن شديد: هو انا وحشه..؟ اه يمكن اكون فعلاً وحشه علشان كدا انت مش عايزني في حياتك وعمرك ما اخترتني عمرك ما قبلتني اني اكون بنتك حتى ماما لما كنت بسال عليك وانا صغيره كانت تقولي مسافر وهيرجع يوم ويشوفك وهيبقى لينا كانت عايشه على امل كاذب
_______________ فلاش باااك
نور بحزن شديد: ماما هو بابا هيرجع امتى..؟
منال بصت ليها بحزن: هيرجع في اي وقت ان شاءلله يا حبيبتي استنيه شويه كمان
نور بدموع: انتي عارفه انا عندي كام سنه يا ماما..؟ عندي ١٢ سنه بتقولي الكلمه دي من ساعه لما وعيت و حسيت ان مفيش اب موجود معانا
منال بيأس و دموع غصب عنها: مش عارفه اقولك اي هو اللي سابنا يا بنتي مش عايزنا خلاص بقي بلاش تسألي عليه هو ربنا معاه ويسعدو في حياته ملناش دعوه بيه
نور بصدمه وحزن: اي ازاي يا ماما
منال بسرعه: قصدي ان ربنا معاه في الشغل هو مختار الشغل اوي يا حبيبتي
اتنهدت جامد بدموع في العيون وهي الحياة يأسانه بيها وفاقده الامل
نور بدموع وحزن: حاسه اني انا ما عنديش اب اصلا و ان هو مش عايزنا في حياته صح..؟
منال بحزن مالي قلبها: بس يا نور سبيها على الله كفايه كلام هو انا حرمك من حاجه يا بنتي عشان تحتاجي لي كده
نور بحزن شديد: ونعم بالله ابدا مش محتاجه حاجه محتاجه حنان الاب بس
ارض الواقع الواقع____________________
نور بانهيار وجع: كنت محتاجاك جنبي كنت محتاجه حنان ليه سبتني ليه اخترت نفسك وسبتني انا وماما ليه خليتني اعيش لوحدي ليه خليت ماما تعيش على امل انك يوم من الايام هترجع ليها كانت دايما تكدب عليا علشان خاطر تساعدني ليه
يا رب ريح قلبي يا رب تعبت والله العظيم يا رب(انت جميله وتتحبي ي قمر الناس ال ظلموكي هما ال وحشين وهييجي يوم يتمنوا التراب ال بتمشي عليه ربناهينصرك متخافيش ودايما قولي زي سيدنانوح عليه السلام(قال رب انصرني بما كذبون،،
سورة المؤمنون) ربنا هياخد لك حقك يا قمري متقلقيش ملامحك ميلقش بيها الحزن )
_________________________
بعد شويه هاني داخل اوضه نور
هاني باستغراب: نور انتي فين...؟؟
بص علي السرير بصدمه
هاني بصدمه: نورر