رواية حب المراهقه 2 الفصل السابع عشر 17بقلم نور ربيع


رواية حب المراهقه 2
الفصل السابع عشر 17
بقلم نور ربيع


لا اله الا الله ❤

في منزل هاني 
هاني بزهق: مش كانت تجي هنا و احنا ناخد بالنا منها نور 
امينه: معلش يا حبيبي بلاش تزعل ولا تقلق هي برضو خالتها عاوزه هي اللي تاخد بالها منها هناك و معاها سميره و امال ياخدو بالهم منها ان شاءلله  
هاني بتنهيد: يلا خير ان شاءلله
امينه بابتسامة: ان شاءلله يا حبيبي مش عايز تشيل رهف ولا اي قاعده تقول بابا 
هاني بص ل رهف بابتسامة: حبيبت قلبي دي تعالي.. راح اخدها بابتسامة وحب..  ابراهيم بقا يعيط 
امينه ضحكت: شكله زعل ولا اي ده كمان..  راحت حملته بحب
هاني بابتسامة ضحك: لا انا عندي شغل كده انا لو هقعد جنب العسلات دول مش هخلص كدا منهم 
_____________________________
في منزل السيوفي
امال جابت الاكل ل نور بكل حب
نور بابتسامة تعب: تسلميلي يا طنط تعبتك معايا 
امال بابتسامة: بس ي بت تعبتيني اي دا انتي زي شهد بنتي و اكتر كمان وبعدين مش انا اللي عملت لوحدي الاكل خالتك كمان 
نور بابتسامة: حبيبتي والله ربنا ميحرمنيش منكم ابدا يارب 
امال بابتسامة: يارب يا حبيبتي 
نور بدأت تاكل بهدوء 
امال بضحك: اكرم شكله غم نوم 
نور ضحكت: اوي زي امه 
امال ضحكت بابتسامة: ربنا يبارك فيه يا.نور عيني يارب 
_____________________________
مهران طبعاً في الست شهور دول و قبل الست شهور كمان بقا ممتلك شغل كبير.
و قرر انه لازم ينزل القاهره اليوم ده اخد القرار في اشياء كتير وهو واثق من كل شيء هيحصل في حياته مالي ايده بالثقه المره دي
مهران ابتسم بثقه.: عارف انك مش عاوزه نسيب بعض لازم ارجع بقا و اجيبلك كل اللي انتي بتتمنيه من زمان يا مغرورة.وتعبت فيه علشانك ..  اخد القرار انه لازم يحجز في لحظه دي علي اول طيارة
فتح الشات بقا يتفرج علي الصور اللي وليد بعتها لي تاني ل عمر. ابتسم اكتر بسعادة جواه 
_____________________________
عند احمد و ميار 
ميار بشده يأس: وانا لما اسافر اسافر من غير رضا اهلي.؟ 
احمد بحزن ما تملكه: مفيش رد ع حاجه علشان محدش قالك تعملي كدا من الاول 
ميار بعياط شديد: وبعدين وبعدين خلاص علي كدا انا انتهيت انتهيت مفيش حد فيكم راضي عني خلاص علي كدا اتبريتوا مني. ونهارت في العياط
احمد مسك ايدها قوامها راح حضنها بحنان رغم انه غضبان منها جامد لكنه كان حنين عليها في اللحظه دي. وجوه قلبه موجوع عليها بشده حزن
ميار بانهيار وحزن: احمد انا تعبانه تعبانه اوي حياتي باظت وانتهيت على كده اعمل ايه يا احمد ميار اتدمرت خلاص على كده
احمد بحزن ويأس: انا نفسي مش عارف حياتك هتبقي عامله ازاي دلوقتي انتي لازم تسافري. بعد كدا يحلها ربنا يا ميار مع الوقت كل حاجه تتنسي باذن الله مع الوقت هيسامحوكي
ميار بعياط وحزن شديد: محدش هيسامحني خلاص ع كدا خلاص 
احمد طبطب عليها بحزن شديد جواه عليها وهو حضنها 
____________________________
في منزل السيوفي 
الرجال كانت قاعده ع السفرة ل الفطور. اميره و سميره و شهد حطو الاكل و قعد
شهد بحب ل حياة: حياتي يلا كلي 
سميره بحنان: ولا اكلك انا 
حياة بابتسامة طفوليه: اكل انا 
اميره ابتسمت عليها بشده حزن جواها 
عبدالله بابتسامة: مبارك ع المولود الجديد يا ابو وليد 
ابو وليد بابتسامة: الله يبارك فيك يا خويا 
وليد بابتسامة: ربنا يديمك يا عمي و يباركلك في اسلام و شهد و عمر يارب 
عبدالله بابتسامة: امين تسلم ياغالي. و يباركلك في اكرم و حياة 
وليد بابتسامة: يارب يا عمي 
ابو وليد باستغراب: محمد في حاجه ولا ايه؟ حاسس انك زعلان او تعبان هو في حاجه حصلت 
محمد اتكلم بنبره كلها حزن وتعب:لا يا خويا مفيش حاجه بس تعبان شويه
عبدالله بقلق: سلامتك يا خويا طيب نوديك ل الدكتور 
شهد قالت بحزن شديد جواها:شكلها خلاص ع كده هنفضل كدا طول العمر في العذاب ده بسبب ميار. الله يسامحك ي بنت عمي رغم كل ده والله العظيم مش قادره اكرهك نهائي
وليد بقلق عليه: عمي يلا بين ع المستشفى طيب علشان نطمن عليك 
محمد بتنهيد: يا جماعه انا كويس والله بلاش قلق اهدو 
سميره بحزن شديد: سلامتك يا ابو احمد 
ابو وليد بشك: سلامتك يا محمد 
محمد: الله يسلمكم اطمنو انا كويس والله 
اميره بحزن شديد تملكها: لو تعبان نروح ل الدكتور 
محمد نبره حزن: لا كويس قولت
عبدالله: لو حسيت انك تعبان ولا حاجه با خويا قول و احنا نروح على المستشفى بيك علشان نطمن عليك بلاش تسكت ع نفسك 
محمد اتنهد بحزن: ان شاءلله بلاش تقلقوا كويس والله اهو 
_____________________________
بعد يوم كامل 
في يوم جديد   
في منزل السيوفي 
ليلي قاعده جنب نور حامله اكرم 
ليلي بابتسامة سعادة: يا حبيب قلبي اد انت قمر المهم بارك ماشاءالله تبارك الله ولا حول ولا قوة الا بالله 
سميره بابتسامة: عقبالك يا ليلي ربنا يرزقك بالزوج الصالح و الزريه الصالحه يارب 
ليلي بابتسامة: تسلميلي يا طنط 
نور بابتسامة تعب: حبيبتي يا للوشتي انتي احلي يقلبي 
شهد بقلق: عندي امتحانات الاسبوع ده والله الواحد خايف و قلقان اوي
امال بتنهيد: متخافيش سبيها علي الله يا بنتي اعملي اللي عليكي و التوفيق من الله 
اميره: ان شاءلله ربنا يجبر بخاطرك يا حبيبتي متقلقيش كله في ربنا والله 
نور: صلي و دعي ياقلبي كتير بلاش تخافي ان شاءلله تخرجي مجبور بخاطرك باذن الله
شهد بتنهيد: يارب خير ان شاءلله 
سميره: خدي بالك من كل سوأل  متخافيش اعملي اللي عليكي  يا حبيبتي
ليلي ضحكت بسيط: عمر اخيرا امه تاخد اجازه شويه بعد الامتحانات 
شهد ضحكت: مفيش اجازات يا ستي 
_____________________________
عند كريم كان بيكلم وليد 
كريم بابتسامة: مبارك يا معلم علي البيبي و حمد لله على سلامة ام اكرم 
وليد بابتسامة: الله يبارك فيك يا صاحبي تسلم.
كريم ضحك ابتسامه: مش مصدق انك بقيت اب والله العظيم يا ابو الصحاب اخيرا 
وليد ضحك: لا صدق اهو جاه اليوم ده اخيرا  اتجوزت وخلفت  الحمدلله يارب 
كريم بضحكه: مكنش عندي امل انك تتجوز ولا تخلف كنت بقولك كل مره هروح و اجي وانت علي هذا الحال 
وليد بضحك: الف شكر يارب اهو اتجوزت وخلفت 
كريم بابتسامة ضحك: ربنا يباركلك فيهم يارب و يسعدكم كمان و كمان يا صاحبي يارب 
وليد بابتسامة: يارب يا ابو الصحاب عقبال فرح  ساره يارب كدا 
كريم اتنهد بابتسامة: امين امين 
وليد صحك: كانها حمل علي قلبك كبير مالك بس 
كريم ضحك: لا والله مش حمل ولا حاجه يا وليد.. بابتسامة: بالعكس دي احلي حاجه في حياتي والله هي الدنيا و مافيها ليا هي و حياة.. بضحكه: مش كفايه بنتي اللي وخدينها مني بس عايز تكون مع اللي يستاهل حاجه اسمها ساره كده و يبقي نصيبها حلو
وليد ضحك: ان كان عجبك بقا..كريم بابتسامة: ان جيت ل جد ساره تستاهل كل خير ان شاءلله هيكون نصيبها حلو بس انت سيبها علي الله كل اللي مكتوب هيكون حلو و خير باذن الله يا صاحبي 
كريم: عجبني ي صاحبي يلا ان شاءلله كل خير جاي ليها. في الايام الجايه 
_____________________________
بدايه اليوم  علي الابطال اصبحو في المساء 
نور كانت بتتكلم مع ساره 
نور بابتسامة: حبيبتي يا ساره الله يبارك فيكي يروحي
ساره بابتسامة: طمنيني عليكي ي جميلتي مش كويسه كده 
نور بابتسامة: الحمدلله يا حبيبتي كويسه والله الحمدلله تعبت شويه بس احسن دلوقتي الحمدلله 
ساره بابتسامة: الحمدلله يروحي.. بضحكه: بوسيلي اكرم بقا 
نور بضحك: عيوني بس لما يصحي و اشيله احسن انا مش قادره اجيبه ولا ابوسه دلوقتي
ساره بابتسامة ضحك: ماشي ي عيوني باذن الله يباركلك فيه يارب و يجعله ابن صالح ليكي انتي و وليد 
نور بابتسامة: يارب يا حبيبتي و يرزقك بالزوج الصالح انتي و ليلي قريب يارب كدا 
ساره: تسلميلي ي جميلتي 
حياة ندت عليها وهي قاعده جنب نور
حياة: ساره 
ساره بابتسامة: ي عيون ساره وحشاني
حياة بابتسامة طفوليه: انتي اكتر وحساني ي يوحي
نور ضحكت بابتسامة: يا خلاثي يا حياتي 
ساره بابتسامة ضحك: يا. حياتي انتي يديمك لينا عامله ايه يا سكرتي 
حياة بابتسامة: الحمدلله 
ساره بابتسامة: زادك الله حمدا ي عيوني انتي
نور: قوليلها يارب 
حياة: يارب 
ساره بابتسامة: اسيبك بقا ي جميلتي 
نور بابتسامة: ماشي يروحي في رعاية الله 
ساره: في رعاية الله.. وقفلو
سميره دخلت راحت قاعده 
سميره: طلعتي ميار من السجن ليه يا نور.؟ 
نور بتوتر: يا طنط اللي حصل بقا كان لازم علشان هي تعبانه 
سميره بغضب: طيب انا هقولك حاجه بقا ي نور انا مش شاغل بالي هي عملت فيكي اي انا اللي عاوزه ربنا ينتقم منها علشان خاطر ابني و اللي عملتو و حفيدي اللي قتلته جواها بدم بارد علشان خاطر حقدها ابني اللي كان بيموت في تراب اللي كانت بتمشي عليه وهي بدم بارد دمرت حياته و في لحظه من غير حتى ما نلحق نفرح نزلته علشان خاطر شرها.. بغضب شديد: وليد يعرف و سكت ليكي لو كان يعرف و متكلمش معاكي يبقي معنديش دم علشان خاطر يسكت كده بالسهل 
نور بدموع من الكلام: ي طنط افهمي.مش علشان هي عملت كدا يبقي خلاص قلوبنا تبقي بالقسوة دي ع  بعض في حاجه اسمها ان الله غفور رحيم علشان ربنا غفور رحيم احنا  كمان كا بشر لازم نسامح و ننسي لازم قلوبنا تبقي راضيه عن بعض علشان الدنيا تمشي و ربنا يرضي عننا 
سميره بغضب وعدم اهتمام: بس ربنا هو اللي يسامح و يغفر مش البشر و انا مش بسامح حد بالسهل كده وخلاص زيك.. راحت قامت طلعت بره بغضب منها
نور زعلت من الكلام جامد دموعها بقت تنزل منها بضيق من الكلام
حياة بزعل: ماما تيته زعلت منك انتي زعلانه مش تزعلي.. قربت منها مسحت دموعها 
نور حضنتها بدموع: لا يروحي مش زعلانه متقلقيش ي حياتي
____________________________
بدايه يوم جديده و احداث جديده 
احمد كان موجود حمل اكرم بابتسامة
احمد ضحك جامد: وليد هو ابنك ده عنده كام سنه كل ده ولد دا قرب يتكلم بيلاغي اهو 
سميره: لا اله الا الله 
اميره: في اي ي احمد قول بسم الله ماشاء الله اللهم بارك الله اكبر اي ده 
وليد بغيظ: الله  اكبر في وشك في لي ي عم انت يخرب عقلك
عبدالله: لا حول ولا قوة الا بالله 
احمد بضحكه: اللهم بارك قولت اشوف رد فعلكم بس ي جدعان
امال بابتسامة: مش عايز اسلام ولا عمر 
احمد ضحك: ما انا لسه معرفش اسلام و عمر طيب 
سميره: اسلام. يبقي ابن عمك و عمر ابن شهد 
احمد ابتسم  ابو وليد اخد اكرم حمل عمر من عبدالله بابتسامة
احمد بابتسامة وهو حمله: ما شاء الله ولا حول ولا قوة الا بالله ربنا يبارك فيه ي عمي 
عبدالله بابتسامة: يارب عقبالك يارب كدا لما تتجوز وتملي علينا البيت بعيالك يا ابو حميد 
احمد بابتسامة: تسلم ي عمي 
وليد: هاتخد اجازه قد اي ان شاءلله 
احمد: اسبوعين ان شاءلله
محمد بتنهيد: ربنا معاك ي بني في كل وقت 
احمد: امين ي بابا 
ابو وليد قام: طيب يلا علشان علشان الشغل ي محمد انت و عبدالله. و انت ي وليد يلا 
الرجال قامت بعدها مشيو 
وليد قام هو ابضأ: عن اذنكم اطمن ع نور و بعدها همشي.. راح الغرفه
عمر بقا يعيط 
اميره راحت اخدته من احمد 
اميره: هروح ادي عمر ل شهد علشان تاكله قبل ما تمشي علي  الامتحانات 
سميره قامت: وانا هدخل هشوف ورايا اي في المطبخ
امال بضحك: وانت يا غالي هتعمل ايه دلوقتي علي الصبح 
احمد ضحك بزهق: مش عارف انا عندي التدريبات و الكتيبه احسن من قعده البيت والله 
امال ادت اسلام لي وقامت: خد اسلام علشان يسليك  احسن من الزهق وانا هروق البيت بقا 
احمد ضحك: ماشي. المهم هو بيتكلم علشان اعرف اكلم معاه يسلي وقتي 
امال بضحكه:بيلاغي بس كفايه عليك كدا انت عايز تكبر العيال وخلاص ي احمد 
احمد ضحك جامد
_____________________________
في غرفه وليد و نور 
وليد باستغراب: مالك ي نور زعلانه ليه؟ 
نور بتنهيد: مش زعلانه ي حبيبي عادي
وليد بشك: متاكده انك مش زعلانه ولا حاجه 
نور ابتسمت بتعب: صدقني اه 
وليد قرب منها باسها بحب:ماشي يا حبيبي خدي بالك من نفسك و من اكرم بقا 
نور بابتسامة: حاضر ي حبيبي شوفلي كدا حياة شهد لبستها علشان الحضانه 
وليد: ماشي نوري.. الفون رن كان مهران
وليد: طيب سلام بقي ي حبيبي هاخد حياة معايا وانا ماشي
نور: ماشي يعمري ربنا معاك
وليد طلع من الغرفه 
نور بصت ل اكرم اللي نايم بابتسامة وحب 
___________________________
شهد طلعت من الغرفه في ايدها حياة 
وليد: تعالي ي حياتي يلا علشان نمشي 
حياة مسكت ايده بعدها طلعو بره 
شهد: مرات عمي اميره. عمر اكل و نام خدو بالكم منه بقا 
اميره: ماشي ي حبيبتي في رعاية الله سبيها على الله 
شهد بتنهيد: ونعم بالله.. راحت ماشيه تجاة الباب
اميره قعدت جنب احمد 
احمد ابتسم بحزن شديد: ياااه البيت بقا ماليان عيال اهو من كام سنه كان البيت مفيش حد فيه غير انا و ميار و شهد و وليد هنا اللي اطفال اولاد العيله دي 
اميره بدموع وحزن: لو كان ابن وليد و ميار ولا بنتهم كان عايش كان زمانه دلوقتي عنده سنه ونص بس الاسف جت ع دماغنا
احمد اتنهد بخنقه: ليه كدا حصل مكنتش اتوقع كده ي امي انا مش قادر استوعب اي حاجه حرفيأ
اميره حطت ايدها على وشها الاتنين بدموع وحزن شديد وحسرة ع كل شيء حواليها 
احمد بحزن ما تملكه: ميار هتسافر الليله
اميره هزت راسها بدموع و من غير رد فعل لاي شيء 
_______________________________
وليد كان وصل حياة بعدها ماشي تجاة الشركه بتاعته. كان بيتكلم مع مهران 
وليد: لا والله جاي الليله 
وليد وهو في المطار: اه باذن الله معاد الطيارة بتاعتي ربع ساعه 
وليد بابتسامة: ربنا معاك ي ابو عمر تجي بسلامه باذن الله عمر اصبح عنده 9 شهور ربنا يباركلك فيها هتفرح بيه اكتر لما تشوفه ي معلم 
مهران بابتسامة سعاده: يارب فعلاً نفسي اشوفه اخده في حضني والله انا في لحظه دي بس سعيد اوي مش مصدق ان مهران بقا في حياته كل ده مهران اللي كانت حياته كلها معصيه علشان خاطر نفسه بس الحمدلله ربنا رحمته واسعه فعلاً في الاخر امتلكت كل حاجه بتمناها
وليد بابتسامة: قول الحمدلله اللي جاي هيبقي احسن باذن الله اتوكل على الله ي ابو عمر 
مهران اتنهدت بسعادة جواه: ونعم بالله 
_____________________________
في بيت ليلي 
ليلي بابتسامة: معلش يا حبيبتي انا عارفه انك تعبانه حاسه بيكي علشان انا كنت زيك كده لما عملت عمليه 
نور ضحكت جامد: يا خرابي انتي كنتي حامل قبل كدا من ورانا يادي العار 
ليلي ضحكت بصدمه منها: انتي مش كنتي تعبانه دلوقتي بتقولي تعبانه راح فين ده الله وبعدين قصدي ع لما عملت العمليه الزايدة ساعه لماا اختفيتي ي بت 
نور بضحك: عارفه عارفه بهزر معاكي ي روحي 
ليلي بضحكه: انا قولت كدا برضو هههههه
نور ضحكت 
ليلي بابتسامة: اومال فين اكرم حبيب قلبي 
نور بابتسامة: نايم والله مش مبطل نوم أبداً 
ليلي بحب: يروحي نايم.. بضحكه: خلي ينام ي بت هو عنده يومين بس هو كبير يعني 
نور بضحك: عاوزه يقعد معايا شويه 
ليلي بضحكه:عندك حياة الله
نور:حياة مش قاعده معايا معاهم متعوده ع هنا اوي 
ليلي بابتسامة: يلا ربنا يباركلك فيهم يعمري يارب 
نور بابتسامة: حبيبتي يارب و يرزقك بالزوج الصالح يارب و اشوف معاكي اطفال عسل زيك 
ليلي اتنهدت بابتسامة: تسلميلي ي نور عيني.. بقا يتحدثوا سوا 
_____________________________
بعد ساعات كتيره.. في المطار 
احمد حضن ميار بحزن شديد 
ميار بدموع وحزن: سامحني ي احمد سامحني مش هتبقي انت و بابا و ماما و كل العيلة احسن خلاص هموت والله العظيم مش عاوزه تبقي نهايتي.كدا
احمد طلعها من حضنه بص ليها بعدم تسامح وحزن منها: مش قادر اسامحك صدقني خدي بالك من نفسك ي ميار روحي و عملي كل اللي انتي عاوزه انتي كنتي عاوزه كدا من زمان و احنا هندعيلك لكن مش هنكون قادرين نسامحك والله 
ميار بيأس وعياط: احمد 
احمد سبها بعد: سلام ي ميار روحي يمكن بكرا احلي ليكي يمكن يجي يوم نسامحك ي ختي.. دار ضهره راح ماشي
ميار عيطت جامد بيأس و حزن شديد
_____________________________
احمد كان ماشي وجواه حزن غير طبيعي جواه. في الوقت ده مهران كأن طالع من المطار شاف احمد طالع
مهران ناده: اااحمد 
احمد واقف بص وراء عليه 
مهران ابتسم بتنهيد: بما ان شوفتك صدفه هنا في حابب اني اقولك الكلمتين اللي جوايا
احمد بعدم اهتمام: مفيش ما بينا كلام 
مهران: احمد انت عارف اللي انا عملته ده كان غلط كبير.. بحزن شديد: بس فعلاً كنت بحبها مكنش ينفع اعمل كدا بس يأست انت عارف لما اليأس بيدخل جوه الانسان بيحصل اي كويس مش بيبقي قدامه غير انه يمشي في الطريق الغلط 
احمد ببرود تام: كلامك مش داخل دماغي ولا انت ولا كلام دخلين دماغي باختصار. كدا مش فاهم انت عايز دلوقتي او بتقولي كدا ليه يعني انت مش عملت عملتك السوده وخلاص 
مهران اتنهد بحزن: احمد ياريت تسامحني و ننسي اللي فات و نرجع صحاب تاني 
احمد بغضب شديد: دا انا لو خيروني ما بين النار و ما بينك اختار النار بس اسامحك ده مستحيل انا مش بكره اد مهران ابراهيم. مستحيل اسامح واحد زيك 
مهران: احمد 
احمد قطع الكلام: انت مش عملت اللي انت بتحلم بيه من زمان و كان هدفك في الدنيا دي دمر حياه احمد اتبسطت عملت اللي في بالك.. راح ماشي من غير اهتمام لي
مهران قال بحزن جواه: اتمنى انك تسامحني والله عارف اني انا سبب دمر حياتك انت وشهد. و الاسف بقيت وحش في نظركم.. بتنهيد: ربنا يسامحني  و يغفرلي و تسامحوني يارب.. كمل طريقه راح ماشي بره المطار 
_____________________________
في منزل السيوفي 
وليد كان حمل اكرم اللي بيبكي جامد 
نور بقلق عليه: وليد خايفه عليه بيعيط جامد 
وليد بهدوء: اهدي يا حبيبي مفيش حاجه 
نور بدموع: اومال مالو 
مهران اخدها في حضنه بحنان: اهدي مفيش حاجه. والله عياط عادي يروحي 
نور حضنته بتنهيد: يارب يحبيبي مكنش في حاجه بس 
وليد: باذن الله مفيش حاجه والله 
نور بدأت تروح في النوم و اكرم نفس الشيء. وليد كان واخد اكرم وحضنه دراعه ونور على دراعه التانيه حضنها 
وليد اخد باله من الموضوع ده ضحك جامد بحب عليهم 
وليد بضحك وحب: مكنش ناقص غير حياة بس الاسف نايمه مع شهد علشان خاطر اسلام و عمر
نزل اكرم علي السرير و راح شال نور عدلها في نومها. و عدل اكرم هو كمان وبعدها غطاهم وراح يصلي قيام الليل 
_____________________________
في غرفه شهد
 شهد كانت قايمه من ع سجادة الصلاة. راحت. غطت الاطفال بعدها نامت جنبهم
شهد بابتسامة حزن جواها: انت وحشني اوي اه والله بجد وحشتني ي مهران. نفسي اشوفك كدا و نعيش انا وانت و ابننا عمر في هدوء.. غمضت عيونها بدأت تروح في النوم بابتسامة مرسومه ع ملامحها
___________________________
في غرفه اميره
اميره كانت قاعده ع السرير تبكي بشده وجواها حسرة علي ميار
اميره بعياط جواها: يارب انا عمري ما كنت اتمنى ان اشوف عيالي فيهم حاجه وحشه أبداً ليه كدا حصل فيهم. و خصوصأ ميار. طيب احمد الحكاية بتاعته دي يمكن تافهة شويه و عدت خلاص بس بنسبه لي هو وشهد كبيره علشان خسرو بعض ميار ميار اللي حكايتها مصيبه كبيره.. من غير استوعب وصدمه: فعلاً والله العظيم مصيبه كبيره دي عملت مصائب متتغفرش عليها أبداً.. سكتت ل ثواني بشده حزن وحسرة جواها. قائله 
اميره بحسرة وعياط: يارب لا اعتراض علي شئ بس متحسرة فعلاً من جوايا علي عيالي و علي اللي هما فيه.. بتنهيد وحزن شديد: يارب يارب
_____________________________
عند ميار في المطار 
ميار بدأت تسلم. الحاجات الازمه ل السفر ل الظابط. واقفه جواها خوف و توتر حاسه انها لوحدها
الظابط ادها البطاقه. قال: مفيش سفر ليكي انتي القضايا بتاعتك لسه مفتوحه ي مدام 
ميار بصدمة و دموع: اي ازاي لسه ااقضايا مفتوحه بس. حضرتك هما اتنزلو عنها 
الظابط بجديه: اتنزلو لكن مفتوحه لسه. مينفعش سفر طول ما في قضايا عليكي 
ميار في لحظه دي الدنيا بقت سود في وشها اكتر و اكتر. طلعت من المطار من غير ما تحس ع نفسها و هي مش شايفه حاجه قدامها حاسه ان روحها تنسحب منها في لحظه دي
ميار بصرخه وجع: ااااااه مستحيييل يييكون اللييي فييي. حياتيييي دههه واقع مستحيل.. بشده يأس وحسرة وانهيار. قعدت في الارض بوجع جواها
ميار بحسرة وعياط: ااالا ااالا.ازاي حياتي بقت كدا ازايييي.. عيطت جامد بقهرة وشر...كل بسببك يااا ست نورر ككلهه بسببك.. قامت من ع الارض راحت ماشيه. بتوعد. ليها 
ميار بشر وقهرة: انا هقتلك لازم اقتلك و اوجع قلبك علي اللي انتي عملتيه فيا ده والله العظيم ل خليكي هتندمي ياااا نورر. . راحت ماشيه علي المنزل بتاعهم بشر وحقد ل نور 
_____________^_______________
فى الفجر 
نور كانت نايمة بدأت تروح عالم الأحلام 
نور بقت ماشيه بابتسامه سعاده مرسومه ع ملامحها..وهي حمله أكرم 
نور بابتسامة: ماما انتي فين 
منال بدأت تتخيلها انها قدامها 
نور بابتسامة سعادة: ماما انا مبسوطه انا سعيده اوي انا بقا ليا وليد وليد حبني و انا سامحته علشان هو طيب و اتظلم من ميار هو كمان. معايا اكرم يا ماما انا وهو
منال بابتسامة حلوة: أنا مبسوطه ليكي اخيرا بقيت نور مبسوطه اخيرا بقى معاها اللي بتحبه ياااه 
نور بابتسامة:انتي جميله اوي ي ماما خصوصأ لما بتضحكي ضحكتك جميله جدا 
منال بابتسامة حب: بس مش أجمل من نور عيني يا نور العين..بصت ل أكرم. بابتسامة:بنتي اللي كأنت طفله من كام سنة بس بقت ماما مش مصدقه..مدت ايدها اخدت اكرم حضنته ليها بحب:إبنك شبهك يا نور نفسك حتى وانتي صغيره لحد دلوقتي نفس البراءه نفس العيون الجميلة حلو و جميل زيك اوي
نور بابتسامة دموع: بس قبل ده كله وخدها منك كل ده و ابني وراثة ياريتك كنتي معايا يا ماما ياريتك
منال بابتسامة حلوة: بس هنا احلى احلي من الدنيا المؤذيه احسن من البشر الكدابه هنا مفيش تعب هنا مفيش حزن مفيش كل ده زي اللي في الوقع..بصت حواليها بسعاده: الموت علينا حق ي بنتي هنا احلي بكتير..بدأت تبعد عنها:هاخد أكرم معايا علشان يكون مرتاح 
نور بدموع وخوف:ماما لا تاخدي أكرم اي مش كفايه انتي روحتي مني 
منال بدأت بابتسامة سعادة: سلام يا نور العين..اختفت معاها أكرم
نور بصت حواليها بصرخه و انهيار مش شايفه اي حاجه حواليها الدنيا بقت ظلام
نور بصرخه عاليه جدا:ماااااماااا ااااكرم اااابني 
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
نور قامت مره واحده وهي بتبكي ميته من الخوف و الخضه..
كأن أكرم بيعيط جامد
نور بصت لي راحت حملته بسرعه بخوف شديد عليه
نور بخوف وعياط: حبيبي حبيبي اهدي انا معاك موجوده جنبك مش هسيبك والله..مسحت دموعها وهي بترتعش جامد من خضه الحلم بدأت تاكل فيه .بدأ يهدي أكرم. وهو في حضنها
______________________________
فى الصالون 
محمد: يلا علشان صلاة فجر يا احمد 
احمد .كان مسك الفون بيحاول يرن ع ميار مش واخد باله
عبدالله: اااحمد يلا علشان ماشيين على الجامع 
احمد انتبها :ها ماشي 
وليد باستغراب: في اي انت مش مركز خالص
احمد بتنهيد: لسه صاحي والله قومت على صوت المنبه مكنتش قادر اقوم 
ابو وليد: طيب يلا علي الجامع بقى ابقي تعال كمل نومك ان شاء الله 
احمد قام:ان شاءالله. بعدهم مشيو على الجامع 

طلعوا من البيت من غير اي إنتبه ل اللي كانت واقفه جنب البيت  مستنيه يخرجو علشان تدخل البيت تنتقم 
ميار بشر وغل:المره دي ياا انا ي انتي ي نور 
_____________________________
جوه البيت  
الكل قام علشان صلاة الفجر من النساء 
نور لقت أكرم نام راحت حطته على السرير بحنان 
نور بابتسامة حب لي:يروح قلبي انت ي عمري يا قلبي يا كل حاجه ليا في الدنيا دي اد انت قمر وانت نايم ياحبيب قلب ماما..باست راسه و ايده بابتسامة .بعدها بدأت تقوم علشان تطمن على حياة بتعب شديد
نور بوجع:ااه انا مش قادره اقوم والله لوحدي بس وليد في الجامع اكيد كلهم بيصلو ..بدأت تقوم بتعب شديد وهي ماسكه بطنها من الوجع
راحت طلعت براحه خالص 
ميار دخلت البيت براحه خالص وهي عارفه و مطمئنه ان كلهم مشغولين في الصلاة دلوقتي 
لقت نور طالعه من الغرفه. رجعت ورا خطوتين بحقد شديد ليها
نور مكنتش وخدها بالها منها دخلت غرفه شهد علشان تشوف حياة 
ميار دخلت براحه خالص غرفه احمد.جابت منها حاجه بعدها دخلت عند اكرم 
_____________________________ 
ميار بصت ل أكرم اللي نايم باعجاب
ميار بابتسامة و دموع: انت قمر اوي ياااه اد اي شبه الملائكه يا حبيبي جمالك غير طبيعي فعلآ ..مسحت دموعها بحقد: بس متستهلش امك تبقي ليها ولا تبقي ل وليد..بشر وغل:علشان كده لازم اخدك من امك و وجع قلبها عليك.. سكتت ل ثواني دموعها بتنزل منها بحسرة. قالت: نسخه من امك بالظبط مش تفرق عنها حاجه حقيقي

نور طلعت من عند حياة دخلت جبت ميه بعدها راحت علي الاوضه
ميار حست من خطوات حد جاي. راحت مسكت جامد في السلاح اللي في ايدها.. اللي جبته من غرفه احمد بتاعه
نور دخلت في الوقت ده. و كانت الصدمه قدامها ميار 
نور بصدمه شديدة: انتي بتعملي ايه هنا
ميار رفعت بسرعه المسدس علي اكرم
ميار بشر: جيت اخد روحه 
نور بصدمه ورعب عليه صرخت: مياااار ااانتي بتعمليي اااي يا مجنونهههه
ميار ببرود وغل: زي ما سمعتي كدا ما انا مستحيل اسيبك بعد ما اخدتي كل حاجه مني وجعتي قلبي اسيبك 
نور برعب و دموع: ميار ابني ملهاش دعوه ابعدي عنه ابعدي حرام عليكي انك تأذي عيل ملوش ذنب.. بقت تنادي عليهم بصويت و انهيار مرعب جواها عليه 
الكل منهم كان في الوقت ده خلصو صلاة في البيت 
ميار بحقد: اعملي اللي انتي عاوزه مستحيل ارحمك يا نور 
_____________________________
شهد قامت بسرعه من علي سجاده الصلاة بخضه وخوف 
سميره بخضه: في اي نور بتزعق كده ليه 
امال بخضه وخوف: معرفش 
اميره قامت بسرعه راحو ليها في الغرفه

اميره بصدمه وخوف ع اكرم: ميار انتي بتعملي بتعملي اي يا مجنونه انتي
سميره بصرخه فيها وخوف: يااا مجنونههه ااانتي مش مكفيكي اللي انتي عملتيه جايه تكملي كمان دلوقتي 
نور بعياط وصرخه: ميار ابني ملهوش دعوه ابعدي عنه بالله عليكي 
ميار بحسرة وشر: انتي دمرتيني لازم اخد حقي منك لازم اوجع قلبك زي ما عملتي فيا يا نور ان مش هسيب حقي ليكي دا مستحيل
امال بخوف شديد عليه: معقول عاوزه تموتي طفل.. بزعيق: حرااام عليكيي ياا بني ااادمه اتقي. الله 
شهد بدموع وخوف: انتي بقيتي وحشه كده ليه حرام عليكي ي شيخه حرام عليكي ملكيش حق عند نور ولا ليكي عندها حاجه هي اللي ليها حق عندك بس مش هي ولا حد تاخده.. بعياط شديد: ربنا هو اللي هياخد منك.. بحزن منها وعدم سماح: مش مسامحكي نور مش عملت فيكى حاجه وحشه. أبداً انتي ليه بقيتي وحشه كدا زعلانه عليكي اوي زعلانه عليكي يا خساره ميار يا خساره
ميار حزنت اكتر بقهرة جواها منهم
ميار بعياط وحسرة: معقول معقول انتوا بقيتو بتكرهوني بالطريقة دي..بحقد شديد: و علشان خاطر مين علشان خاطر دي
اميره بصرخه وعياط: دي اللي انتي بتقولي عليها معملتش حاجه ليكي انتي اللي اذاتيها ودمرتي حياتها
سميره بعتاب واستحقار: عملنا ليكي هاا..؟ عملنا اي دا احنا كنا بنحبك كنتي جوهره عندنا كنتي اغلي حاجه في حياتنا.. بدموع: عمرنا ما زعلناكي ولا جينا عليكي
نور جت تقرب من ميار 
ميار رفعت عليها السلاح باستسلام
ميار بدموع وشر: ارجعي ورا
نور وقفت بخوف شديد 
_____________________________
صلاة الفجر كانت خلصت. في منهم طلعو لكن الرجال فضلو. 
وليد حاس ان في حاجه قلقان جامد بقا قلقان ع نور و اكرم
ما رضيش. يفضل راح ع البيت بسرعه
و الجامع جنب البيت 
نور بصرخه وعياط: اانا بكرهك بكرهك يا ميار انتي دمرتي حياتي. انا مش مسامحك انتي ااي يا بني ادمه مش مكفيكي اللي حصل بسببك
ميار. حطت ايده علي زناد المسدس استسلام وشر 
شهد سمعت صوت وليد بينادي في الصاله 
صرخت جامد شهد: يااا وليد وليد 
وليد جاه داخل بسرعه بقلق شديد 
وليد بصدمه وخوف ع اكرم: اانتي انتي بتعملي ايه
ميار بسخرية: اهلا بطليقي اهلا 
نور بعياط ورعب: وليد وليد بالله عليك اكرم يا وليد 
اميره بصريخ فيها: مياااار انتي عاوزه اي ارمي اللي في ايدك ده 
وليد بغضب معمي: وعز وجلاله الله لو ابني حصل لي حاجه المره دي بقا انا اللي هقتلك بايدي 
ميار بقهرة وعتاب: كنت بحبك ليه عملت فيا كدا ليه سبتني ليه ليه 
وليد بستحقار: انا مكنتش بحبك حب عادي لا كنت بموت فيكي بس الاسف طلعتي متستهليش يا زبالة
ميار بصدمه وقهرة: زبالة..؟.. كل حاجه بقت حواليها سود في لحظات دي مبقتش طايقه اي حاجه حواليها ولا شايفه غير انهم بيقولوا ليها ينكرهك ملكيش حق ابعدي عن الولد متبريين منك.. ميار رفعت المسدس علي دماغها هي بروح بتسحب منها وغير استوعاب 
شهد بصدمه: انتي بتعملي ايه 
اميره بعياط شديد وخوف: انتي بتعملي ايه اوعي يا ميار اوعي اوعي  
وليد. بدأ يقرب: ابعدي المسدس عنك ابعدي 
نور جريت بسرعه علي اكرم 
ميار داست ع زناد المسدس ضرب بالنار
و كانت الصدمه. 🥹
اميره بصرخه: مياااااااار 
نور وقعت في الارض وهي شيله اكرم بانهيار صادم 
شهد قعدت في الارض بصدمه وصرخه و انهيار 

(انتظر الصدمه. 🥹)...




تعليقات