
رواية حب المراهقه 2
الفصل الثامن عشر 18
بقلم نور ربيع
سبحان الله ♥
إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا
اللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى نَبَيِّنَا مُحَمَّدٍ.
وليد شد منها المسدس بسرعه راحت داست ع زناد الطلقه جت في الهواء
نور قعدت برعب في الارض في حضنت اكرم بقت تعيط بشده
وليد شد منها المسدس. ميار جت تمسك ايده راح زقها بعنف راحت وقعت دماغها اتخبطت في الترابيزه
و دماغها اتفتحت اغمي عليها من الخبطه القويه
اميره بعياط شديد وخوف: ميااار
شهد بقت تعيط جامد بحزن شديد من ميار
وليد قرب من نور اللي منهارة في العياط راح حضنها هي و اكرم بخوف شديد عليهم
امال بدموع: انتي ااي يا شيخه حرام عليكي اللي انتي بتعمليه ده
سميره راحت بسرعه اخدت اكرم من نور بدموع حضنته جامد الولد كان بيعيط جامد
في الوقت ده محمد و ابو وليد جم من الجامع و احمد
محمد بصدمه: في اي اي اللي حصل
احمد بص ليهم بصدمه وقلق شديد
ابو وليد راح اخد بسرعه اكرم من سميره اللي بيعيط بصريخ
عبدالله بصدمه: في اي اللي حصل. قرب من شهد قوامها من الارض بسرعه اللي منهارة في العياط
احمد قرب من ميار بقا يفوقها
سميره بدموع وغضب: حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا ميار
_____________________________
في الضهر
في المستشفى.. احمد اخد ميار علي المستشفي. هو و عبدالله
عبدالله ضرب على ايديه الاتنين من غير استوعاب من عمايل ميار
عبدالله بصدمه وغضب: هي ايه البني ادمه دي هي اي حيوانه مش بتحس عندها الموت كده سهل مش خايفه من ربنا ابدا
احمد بغير استوعاب وصدمه: انا انا معرفش اي حصل ليها ايه اللي خلاها توصل لي كده وتعمل كده.. بغضب شديد: تبقى شر حقيقي بقت شر
عبدالله بعصبيه: اكبر من الشر والله العظيم.. احمد اتنهد بخنقه جواه وعدم اي رد فعل من عمايل ميار وياس الدنيا كله بقى جوه في اللحظه دي من ميار.. في الوقت ده الممرضه خرجت
احمد بجمود: طمنيني هي عامله ايه
الممرضه: كويسه ما فيش اي حاجه الجرح بس كان كبير خيطناه اللي في دماغها وهي دلوقتي نايمه كمان شويه وهتفوق اطمن ما فيش اي حاجه فيها
عبدالله بتنهيد: تمام شكرا
الممرضه مشيت عبد الله حط ايده على كتف احمد شديد من ميار
احمد بحزن شديد: حقيقي ما فيش اي رد فعل ل وليد ولا هو ولا نور
عبدالله بحزن: المهم و الاهم من كل ده انه ابنه كويس ده اهم من اي حاجه يا احمد ده اهم الحمد لله انه ما فيش اي حاجه حصلت لي كان راح فيها المره دي هو ونور. ده لسه لي يومين بس يعني روح صغيره ملهاش اي ذنب في الدنيا دي
احمد اتنهد بحزن: الحمد لله يا عمي الحمد لله والله
_____________________________
في منزل السيوفي
في غرفه وليد
وليد بحزن شديد: نور يا حبيبي اهدي مفيش حاجه خلاص والله اهدي
نور كانت حاضناه جامد وجنبها اكرم نام
نور بعياط وخوف: دي وحده مجرمه انا خايفه منها تأذي حد من عيالي والله العظيم
وليد اتنهد جامد بحزن: مش هتقدر مش هتقدر صدقيني يا نور
نور بعياط و شهاقات: دي خطر على كل العالم قبل كده موتت البيبي و ضربتني بالسكينه و حطت سم ل حياة احمد كان هيموت بسببها و ساره و دلوقتي و و و حاجات كتيره وحشه.. عيطت اكتر بخوف شديد: دلوقتي جايه تاخد مني ابني اللي حته من روحي يا وليد
وليد حضنها اكتر بقا يهدي فيها بحنان
وليد طلعها من حضنه: نور اهدي والله العظيم مش هتقدر تقرب منك كده ولا انتي ولا حد من الاطفال ولا حد هنا.. بعهد:وعد منى لو حاولت بس ل محاولة واحده ل اقتلها انا بايدي
نور بدموع وخوف: هي هتروح فين دلوقتي انت خايفه منها هتقعد فين
وليد بعدم اهتمام: تروح مكان ما تروح لو حاولت ترجع البيت مداخلها حتى لو اي.. بثقه: وبعدين محدش هنا خلاص علي كدا عاوزه في حياتهم هما اتبروا منها والله.. مسح دموعها اخدها في حضنه بحنان
نور سندت راسها ع صدره بخوف وتعب شديد. مسكت ايد اكرم بدات تروح في النوم وليد موجود جنبها
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
قُآلَ آلَلَهّ تٌعٌآلَﮯ آلَذِيَنِ آمًنِوٌآ وٌتطمئن قُلَوٌبًهّمً بًذِکْر آلَلَهّ آلَآ بًذِکْر آلَلَهّ تٌطِمًئنِ آلَقُلَوٌبً.. 🩷 اللهم صل وسلم وبارك على نبينا محمد. 🦋🦋
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
محمد بحزن شديد: سامحني يا خويا على اللي بنتي عملته سامحني بالله عليك حقيقي ما عرفتش اربيها صح
ابو وليد بحزن من الرد: انت بتقول ايه اوعا تقول كده تاني يا محمد. اسامحك على ايه انت ما لكش ذنب في حاجه..بغضب: والعيب مش منك ولا من ام احمد العيب منها هي انها قلبها جاحد واسود والله العظيم ومش مقدره اهلها واللي بيحبوها بيعملو ليها ايه مش شايفه كده خالص
اميره بدموع وحزن: سامحونا على اللي بنتي عملته فيكم سامحونا بالله عليكم عمرنا ما كنا نتوقع كده منها ابدا كلنا اتخزلنا منها واتوجعنا منها
امال حضنتها بدموع: بس يا حبيبتي اهدي ربنا يسامحها العيب عمره ما كان منك انتي ولا من ابو احمد والله العظيم وربنا شاهد على كده انكم عمركم ما قصرتو معاها في حاجه طول عمركم بتعملو ليها اللي هي عايزاه لكن هي ما تستاهلش ابدا. قلبها هو اللي كان منافق والشر والحقد جواها. هي من الاساس
سميره بدموع وحزن شديد:عمره العيب ما يبقى عليكم انتوا يشهد العالم والتاريخ على الكلام ده ويشهد على على عمايل ميار احنا كلنا محدش فينا قصر معاها في حاجه عمرنا ما زعلناها عمرنا ما جينا عليها بس للاسف شيطانها كان اكبر منها وحقدها جراها الشر والاجرام وخلاها توصل ل كده واحنا عمرنا ما هنسامحها ابدا مش اللوم عليكم صدقوني انتوا مش عليكم انتوا عليها هي
محمد بجحود وحزن متملكه: انا اتبريت منها اليوم الدين خلاص على كده يشهد الله علي اني ما هسامحها في حياتي وهموت وانا غضبان عليها كده
اميره بعياط وحسرة: ليه عملت فينا كده يا ميار ليه الله يسامحك الله يسامحك حرام عليكي تبقى دنيتك واخرتك سوده يا بعيده.. سميرة راحت حضنتها بدموع
ابو وليد بحزن شديد: ولا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ولا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم. الله يسامحك ي ميار
امال بدموع وحزن شديد: لا اله الا الله اهدي يا اميره بالله عليكى
سميره بدموع وحزن: اهدي يا ختي. ارمي كل حملك على ربنا
اميرة بقى تعيط جامد بشده انهيار وجواها خلاص على كده اتبرو من ميار ومش مسامحينها كلهم طلعت من قلوبهم ونزلت من نظرهم واستحقروها للابد وفي اللحظه دي ميار ماتت بالنسبه ليهم وجواهم موجوعين جدا بسببها ( خلينا كده نكون جديين مع بعض ايه شعورك لما تعملي العمايل السوده دي اللي تغضب ربنا ايه شعورك لما اهلك يتبررو منك بسبب حقدك وشرك وحبك لنفسك. بس ايه مش خايفه من ربنا لما تيجي عليكي اللحظه دي. فعشان كده اوعى اوعى يوم من الايام تخلي اللحظه دي تيجي عليكي اوعى كده وخافي من ربنا وخافي من اهلك خافي من ربنا خافي اوعى تخلي اللحظه دي تيجي عليكم عشان ساعتها هتبقى هي دي لحظه الموت بحق وهتبقى الدنيا عذاب والاخره عذاب برضو بس اشد🥹)
____________________________
ميار بدأت تصحى وتفوق من الاغماء
فتحت عيونها بصت حواليها بصداع وجع شديد.. قالت بغضب شديد وحقد جواها
ميار بغل وحقد: حتى المره دي كمان فلتت مني وما عرفتيش برضو اقتلها كل مره كده ما اعرفش وبتفلت مني
ميار بدموع وجع: صدقيني يا نور حتى لو بعد حين مش هرحمك ومش هسيبك ع كل شيء عملتيه فيا وانتي السبب خليتيني اوصل لكده... بتوعد وحسرة: لو فضلت عايشه من هنا حتى لو بعد سنين برضو هرجع وهاخد حقي منك يا نور مش هسيبك عشان انتي اللي خليتي ميار يبقى قلبها كده
في الوقت ده الممرضه دخلت
الممرضه: حمد لله على السلامة حاسه بأي حاجه مش حاسه انك بقيتي احسن دلوقتي
ميار بتعب وجع شديد: راسي وجعاني بس شويه بس دي مكان الخبطه
الممرضه: معلش هي مكان بس الغرز وهتبقى كويسه باذن الله
ميار:بقولك مين مين جبني هنا. حد مستني بره
الممرضه: اه في اتنين بره. مستنيين لحد لما تفوقي هطلع اقولهم انك قوقتي عشان عايزين يطمنو عليكي
ميار بسرعه: لا لا ما تقوليش حاجه.. سكتت ل ثواني. كملت: لو سمحتي عايزه ورقه وقلم ضروري
الممرضه باستغراب: تمام اللي يعجبك..
_____________________________
ميار طلعت من الغرفه اللي كانت فيها وبدات تبعد بعيد وهي عيونها على احمد وعلى عبد الله بدموع وحزن شديد. من غير انتباههم
ميار بعياط وحسرة جواها: سلام انسوني انسوني على كده مش عايزكم تفتكروني في الحلو ولا حتى في الوحش كدا وانا كمان احاول ادوس على قلبي وانساكم لكن انا لسه على وعدي هيجي يوم وانتقم من نور على حياتي اللي اتدمرت بسببها دي وقهرتي وحسرتي على نفسي واقهركم وكسرتكم دي وانا ساعتها مش هرحمها
وهنا مشيت للابد من حياتهم بعد اخدان قرار كبير مع نفسها
الممرضه حزن: لو سمحت المدام سابت ليكم الرساله دي معايا
احمد اخد منها الورقه بسرعه بعدم فهم من ميار فتح الورقه بسرعه. كانت صدمه
عبدالله باستغراب: فيها ايه دي يا احمد.؟
بدا يقول اللي مكتوب بصوت
محتوي الرساله( احمد انا خلاص على كده انا ماشيه من حياتكم ومش هرجع تاني انا عايش لوحدي وهحقق حلمي وهوصل لكل حاجه كانت ميار بتتمناها ومش مهم غضبكم ولا مهم عندي كده كده انا خسرت خسرت بس هيجي يوم وهرجع وهنتقم من نور وهوجع قلبها على ابنها وهخلي وليد يتحسر عليها هي وابنها. انسوني بقى على كده انسوني انا مت خلاص على كده بالنسبه ليكم وانتوا كمان متوا بالنسبه ليا. عايزه اقولك حاجه كمان يا احمد انت اخويا وانا بحبك وعمري ما كان قصدي اني ازعلك مني او اكذب عليك في حاجه بس كنت عايزه اعلم نور الادب على اللي هي عملته فيك وفي شهد وفي حبها ل وليد وكل ده خلاص هي انتهت على كده سلام يا احمد.)
عبدالله بصدمه وغضب: هي البنت دي مجنونه ولا ايه هي بتعمل ايه بالظبط في نفسها وفروحها هي هتروح فين ولا هتعمل ايه بالظبط هي الله يهديك يا ميار روحي. على تعبك ده فينا معاكي
احمد حدف الورقه في الارض بغضب شديد منها وغير تسامح
قائل بصوت عالي وغضب شديد: لييييه كداااا ياااا ميااار عمرييي مسااامحك ااابدا.و خصمتك ليوم القيامه
_____________________________
بعد اسبوع كامل
الكل منهم كاان موجود في منزل السيوفي
هاني بهدوء: نور مش كفايه كدا قاعده هنا يلا تعالي معايا كفايه اللي كان هيحصل ليكي ي بنتي
وليد: عمي انا و نور هنمشي ان شاءلله بكره او بعد بكرا اطمن بلاش تقلق عليها بالله عليك
احمد بجديه: بما ان كلنا كدا موجودين. و كلنا هنا في مننا ظلم التاني في انا حابب من هنا نسامح بعض ننسي اللي فات و نتصالح
محمد بتنهيد وحزن شديد:اتمنى انكم تسامحوني بالنيابه عن اللي عملتو فيكم. حقكم عليا
نور بسرعه بحزن: عمي انت بتقول اي بجد انا اللي اسفه علشان دخلت حياتكم من الاول
اميره بحزن شديد: انتي ملكيش ذنب في حاجه ي بنتي
احمد بحزن: صح ي نور العيب مكنش منك من الاول الحق علينا و عليا انا اكتر لو مكنتش سمعت كلام ميار و اللي قالته عليكي مكنش حصل ليكي كل ده
عبدالله بعتاب فيه: انت عملت حاجات كتيره اوي ضد اللي حواليك ان جيت للجد يا احمد
امال ابتسمت بحزن: رغم اللي عرفته منك انت و شهد و اللي حصل ده كله بس عمري ما عرفت اكرهك او اجي عليك ي احمد انا عارفه انك مكنتش بتضحك عليها زي بتقول كان كلام كل ده و غلط كبير فعلاً اللي حصل لكن مش قادره اني ازعل منك ل انت ولا هي
هاني بتنهيد: انا عمري ما اتعملت معاك غير من فتره ي احمد. ما شوفتش منك حاجه وحشه غير لما سمعت اللي حصل في بنتي و اللي حصل معاكم ده ساعاتها كنت بكرهكم فعلاً علشان خاطر بنتي بس طالما بنتي مسامحه عايشه مبسوطه معاكم ف انا مسامح اللي حواليا. لكن نور معرفش رد فعلها
شهد اتكلمت بدموع وحزن: انا مسامحك ع فكره انا عارفه انك كنت بتقول كدا قدامنا انك بتضحك عليا و بتكذب علشان خاطر تخليني أنساك والله. فعلاً انا خلاص سعيده كده اصلا حتى لو مش حياتي كامله و فرحتي بس لعله خير اتمنى ليك كل السعادة لقلبك وحياتك تبقي في سعاده وانا اسفه على اللى حصل في السر يا بابا انت و ماما و كلكم بعتذر منكم سامحوني
احمد بحزن شديد: عمي عبدالله عمري ما كان قصدي اخزل ثقتكم ابدا او اعمل حاجه تغضب ربنا بس ساعه الجد كان في شيطان هو اللي سيطر علينا علشان نقع في الذنب ده سامحني ي عمي انت و مرات عمي و انت يا بابا انت و امي سامحوني من هنا خلاص كل حاجه اتقفلت من حياتي من اللي في الماضي
عبدالله بجديه: مسامحك ي احمد مع انك عملت حاجه مش ترضي ل ربنا ولا حد بس مسامحك من قلبي انت و شهد حقيقي. اتمني ليك كل الخير والسعادة و تلاقي بنت الحلال عاجلا غير اجلا باذن الله
سميره: اللي فات مات الانسان بيعمل غلط علشان يقرب من ربنا و يرجع لي و انتوا خلاص اتعلمتو فعلاً نادمنين بجد من قلوبكم
وليد بابتسامة: يبقي ننسي بقا ننسي اللي فات خلينا في الجديد عاوزين نعيش في السعادة بقا شويه
امينه بابتسامة: ياريت والله المسامح كريم يا جماعه بقا
ابو وليد: صح المسامح كريم انسو اللي فات
احمد بابتسامة: نور اخر حاجه سامحيني...؟
نور اتنهدت جامد بحزن: مش هقدر اقولك مسامحك الله يسامحك
احمد بحزن: يعني مش مسامحني.؟
نور بحزن: سيبها علي الله
اميره بحزن: انسي اللي حصل ي نور عيشي حياتك يا حبيبتي بلاش تنكدي علي نفسك بقا
وليد بتنهيد حزن: احنا كلنا جاينه عليكي يا نور انا اكتر واحد اتمنى تنسي بقا خلينا نعيش اللحظة وننسي بقا نعيش في الحب و السعادة
شهد بتنهيد بحزن: صح والله دا حقيقي انا كمان سامحيني يا نور
نور بابتسامة: مسامحكم مسامحكم والله
_____________________________
شهد كانت قاعده هي و امينه مع الاطفال بابتسامة حب ليهم
امينه بابتسامة ليها: مهران نزل القاهره من اسبوع
شهد بفرحه: بجد والله
امينه ضحكت بابتسامة: اه والله شايفه انك سعيده اهو
شهد ابتسمت بتنهيد: امم عادي
امينه جت تكلم فون شهد رن
شهد باستغراب: دا مهران.. ابتسمت: لسه كنا جايين في سيرته
امينه بسرعه: قومي قومي بسرعه ردي
شهد قامت بابتسامة: حاضر.. راحت تتكلم معاه
شهد فتحت بتوتر
شهد بتوتر: احم احم الو
مهران بحب: عامله ايه
شهد بابتسامة بسيطه:الحمدلله انت اخبارك ايه طمني عليك
مهران بتنهيد: دائما تكوني بخير وسعادة يارب كدا. المهم كنت عاوز عمر علشان انا نزلت القاهره علشان عايز اشوفه.
شهد بعصبيه من رد فعل: تمام حمد لله على السلامة ي بيه ابنك هيكون عندك بكره الصبح باذن الله وانا ماشيه الامتحانات اجبلك عمر
مهران ببرود: تمام هاجي اخده من ***
شهد بغضب: سلام.. و قفلت بغضب شديد منه.. قالت بغيظ: واحد بارد اصلا
امينه باستغراب: في اي اي اللي حصل
شهد بعصبيه: اسألي اخوكي اهه حاجه زهق اصلا
امينه باستغراب جواها: في اي هو عمل اي علشان تضايق كدا ولا قالها اي ده
_____________________________
نور بابتسامة: مبسوطه اننا متجمعين مع بعض يا بابا والله هنا
هاني بابتسامة: ربنا يبسط قلبك كمان و كمان و يسعدكم ببعض. يارب يحفظ اكرم و حياة يارب.
نور بابتسامة: يارب يا بابا و يديمك لينا
وليد بابتسامة حب: منورين والله ي عمي
هاني بابتسامة: دا نورك يا غالي
محمد بابتسامة: ربنا يديم المحبه ما بينا يارب كدا دايما
الكل: يارب
_____________________________
في يوم جديد في الصباح
كانت ماشيه في الشارع مشتت جامد في حاله يأس اكتأب غير طبيعي حاسه بالضعف في للحظات دي مفيش حاجه غير ان الموت بينادي عليها
ميار.بحاله غير طبيعيه:خلاص دي النهاية بتاعتك ي ميار خلاص.. بصت حواليها من غير اي تفكير راحت واقفه قدام الطريق بيأس روح تنسحب منها بشده.. غمضت عيونها استسلام تام
شخص بقا ينادي عليها وهو راكب العربيه بغضب شديد وصدمه
هو بغضب و صدمه: انتي يا مجنونه انتي بتعملي اي ابعدي كدا
ميار كانت مش بترد حالتها في لحظه دي بقت للصفر تمامأ في استسلام تام
الشخص شغل العربيه بزهق لانها مكنتش راضيه ترد: براحتك تموتي ولا تعيشي انتي حره شكلك مجنونه ولا اي البلوة دي.. راح ماشي بسرعه.
ميار راحت حدفت نفسها قدام العربيه
الشخص ده واقف بصدمه كبيره
هو بصدمه كبيره: نهار ابيض هي ضاقت في وشك جايه تموتي نفسك قدامي هو انا كنت ناقص.. نزل بسرعه من العربيه لاقي الدنيا كلها بقا عبارة عن دم
قرب شاف نبضها لاقها عايشه
هو بقلق شديد: لسه عايشه الحمدلله.. حاملها بسرعه راح على المستشفى
____________________________
في منزل السيوفي
شهد خرجت من الغرفه معاها عمر
شهد قربت باست اسلام اللي كأن قاعد يلعب باللعب ع السجادة
شهد: صباح الخير
امال و اميره و سميره: صباح النور
شهد بهدوء: عمر هاخده معايا علشان مهران عايزو و بعدها امشي الامتحانات هو يبقي يجيبه
امال بتنهيد: ماشي و قوليله يجيبه اليله بقا ان شاءلله
اميره بجدية: خدي الامور بالهدوء يا شهد بلاش عصبيه ورد ع بعض في حاجات تافهة
سميره: هي ولا تتكلم معاه ولا تجيب سيره لي نهائي تودي الولد وبس على كده
اميره: بس هي عاوزه جوزها مش عاوزه خراب
امال: ياريت تاخدي قرر عاوزه اي بالظبط
شهد اتنهدت بحزن: انا مش عارفه انا عاوزه اي.. بتشتت: عقلي مشتت ربنا يقدم اللي في الخير سلام.. راحت ماشيه و معاها عمر
اميره اتنهدت بحزن: ربنا ما يجيب غير الخير ان شاءلله يا امال
امال: يارب يارب
سميره بابتسامة: ان شاءلله كل خير والله ليها اتفائلي.. جابت اسلام بقت تضحك فيه بابتسامة
امال بابتسامة: ان شاءلله يارب
نور خرجت من الغرفه حامله اكرم معاها حياة جنبها
اميره قامت اخدت منها اكرم
نور قعدت بتعب: هو وليد ماشي؟
سميره: اه مشي من بدري يا حبيبتي
نور بحيرة: اومال مين هيودي حياة الحضانه دلوقتي طيب
حياة بنعس: ماما نعسانه سبيني انام عمو مشي اهو
نور: بطلي كسل بقا الله
اميره: احمد هنا اخليه يجي يوديها
نور بتعب: ياريت والله
امال قامت: انا هنادي عليه
_____________________________
شهد كانت ماشيه ع الطريق قريب البيت.. في الوقت ده مهران كان جاي يقبلها زي ما قالها ع المكان
شهد كانت ماشيه ماسكه ايد عمر بتمشي
شهد بحب: حبيبي ي عمري انت.. ضحكت بابتسامة: شغل رجلك شويه انا كدا اخرت ع الامتحانات المدرسين مش هيرضو يدخلوني
في الوقت ده مهران وصل.
شهد وقفت بصت حواليها مش شايفه
شهد باستغراب: هو فين ده يعني لسه مش جاه
مهران كان راكب العربيه بتاعته الجديده شهد مكنتش و خدها بالها منو
مهران نزل نادي ع عمر بابتسامة: عمر
شهد بصت الجنب التاني باستغراب
شهد بصدمه جواه: اي دا اي دا دا حلم ولا واقع مين اللي واقف قدامي ده يعني دا انت راكب عربيه احسن من اللي كانت عندك زمان مرتين كمان
مهران قرب وهو فاهم تفكيرها
شأل عمر بسعادة جواه و فرحه باسه بابتسامة.. قائلا بسعادة بيه: حبيب قلب بابا ي عمور.. حضنه بكل حب و ابتسامه
شهد ابتسمت بحزن شديد جواها فضلت ساكته
مهران طالعه من حضنه بابتسامة:اي الحلاوه دي ي بطل انت
عمر ابتسم. و راح عيط
مهران ضحك بابتسامة: اي اي اهدي
شهد اتنهدت بابتسامة حزينه:ياريت تجيب عمر علي الساعه 6:00 كدا ان شاءلله علشان بخليه ينام بدري
مهران بص ليها: ان شاءلله
شهد تجهالت نظراته راحت درات ضهرها جت تمشي
عمر عليه. قال: ماما
مهران بابتسامة: اي بطل بتعيط ليه بس
شهد بصت لي بابتسامة: حبيبي متزعلش يروحي انا معاك روح مع بابا علي ما اجي ان شاءلله. راحت مشيت
مهران راكب العربيه ب عمر. راح ماشي
مهران حط عمر علي الكرسي اللي جنبه. بابتسامة حب وسعادة بيه: حبيب قلب بابا انت.. باس ايده بابتسامة فرحه بيه...