
رواية حب المراهقه 2
الفصل التاسع عشر 19
بقلم نور ربيع
استغفر الله الذي لا إله إلا هو الحي القيوم واتوب اليه ❤️
في المستشفى. الشخص قام بسرعه لما الدكتور خرج
هو بقلق: دكتور طمني البنت كويسه
الدكتور بهدوء: هي كويسه اطمن هي بس في شويه إصابات مكان خبطه الحادثه
اتنهد جامد بشده ضيق من التصرف بتاعها انها كانت عاوزه تنتحر و خصوصا قدام العربيه بتاعته
هو بضيق جواه شديد: لا حول ولا قوة الا بالله هو في كدا عايزة تموتي نفسك كافرة طيب خافي من ربنا ي بني ادمه
الدكتور بطمانينه: اطمن هتبقي كويسه ان شاءلله
هو بتنهيد: ينفع اشوفها
الدكتور: اكيد طبعا اتفضل
هو: شكرا.. تجاة ناحية الغرفه بتاعتها
فضل واقف جنبها و صمت تام وهو جواه ميت سوأل ليه عملتي كدا
_____________________________
في المساء … في منزل السيوفي
في غرفه وليد و نور
وليد: نور مش هنمشي بقا
نور بصت لي: ماشي يا حبيبي نمشي
وليد بابتسامة: مش حاسه انك بقيتي كويسه
نور بابتسامة:اه الحمدلله والله.. قامت حضنته بابتسامة حب
وليد بدلها الحضن بكل حب
نور بحب: وليد لما ابقي كويسه باذن الله اتحسن اوي نفسي نصلي انا وانت ركعتين شكر الله على النعمه اللى اصبحت في حياتي
وليد بحب: باذن الله يا حبيبي.. باس راسها بحب كبير ليها: حبيبتي انتي اجمل هديه في حياتي. انتي نوري ربنا رزقني بيكي سبحان الله تعالى بنت صالحه جميله جدا رقيقه اوعدك ي صالحتي ااني احبك ل اخر ووقت في عمري. و اسعد قلبك ل اخر عمري. بكل الطرق اللي تسعدك ي جميلتي.❤
نور بابتسامة سعاده: حقيقي انا بحبك اد الدنيا دي كلها يعمري انت وانت فعلاً هديه ربنا اللي كنت بطلبها منه في كل لحظه بتعدي عليا بالحزن بالفرح. انت الزوج الصالح فعلاً اللي ربنا عوضني بيه اللي كانت دايما ماما تدعي ربنا يرزقني بيه اهو جاه اليوم اللي ربنا حقق ليا الحلم الجميل ده. بحبككككك ♥🫶🏻
وليد بابتسامة حب ليها:وانا بموت فيكي يا اغلي حاجه في الدنيا دي
نور باست خده بابتسامة حب لي
حياة دخلت بلهفه : ماما اكرم بيعيط مع تيته
نور طلعت من حضن وليد بضحك
وليد ضحك: يلا يلا هاتي اكرم ع اما اجهز الحاجات اللي ناخدها معانا
نور بضحكه: حاضر حياة عامله زي نشرة الاخبار والله
وليد بضحك: حصل والله كل اما يعيط، اكرم بيعيط اكرم بيعيط
نور طلعت بضحك تجيب اكرم
_____________________________
في غرفه شهد
شهد قاعده بابتسامة تكلم في عمر
شهد بابتسامة: عمري انت حبيت بابا
عمر كان قاعد يلعب بلعبه و كان بيضحك ليها بطفوليه
شهد ابتسمت عليه.. سكتت ل ثواني بعدها سرحت بيأس في لحظه. قالت جواها.. بحزن شديد:طيب وبعدين دا انا فعلاً خسرت.. بدموع: دا مش اول مره تاني مره دي احمد و هو بعد ما اخدني منها معقول يسبني خلاص طيب انا هعمل اي.. بصت ل عمر بدموع وحزن يأس: و عمر هيعيش من غير اب كمان حرام كدا يبقي محروم من الاب
مسكت ايد عمر بدموع وحزن شديد: حقك عليا انا ي عمر عمري ما كنت اتوقع اني يحصل كدا فيا من حد عمري ما كنت اعرف ان ان هيبقي في مهران في حياتي و يحصل فيا كدا منه و انك تجي في الظروف دي.. باست ايده وهي بتبكي بحزن جواها شديد
_____________________________
في منزل هاني
هاني: اومال انت هتعمل ايه دلوقتي ي مهران في موضوعك انت و شهد
امينه: اه ي مهران هتعمل ايه انا شايفه اوي ان شهد عاوزك والله شكلها كمان بقت تحبك علشان دي كانت هتموت من الحزن لما سبتها و كمان لما مشيت لما عرفت انك جيت حقيقي شوفت في عيونها الفرحه و الابتسامة علي ملامحها السعادة
وليد بابتسامة: كل خير باذن الله شهد ليا وانا ليها صدقوني مش معقول بعد. التعب ده كله و اللي عملته مش هتبقي ليا لا طبعاً ليا
هاني ضحك بثقه منه: واثق فيك والله اوي اوي بس هتعمل اي يا ترى المره دي
مهران ضحك: ولا حاجه هي اللي هتجي
امينه باستغراب: ازاي انت عارف شهد لما تقلب بجد
مهران بابتسامة: عادي اسهل عليها الموضوع هي تلاقيها طلعت كل اللي جواها من طريقه الحب اللي قدامها
هاني بابتسامة: فهمتك.ان شاءلله كل خير ليكم يا مهران المهم بجد خد بالك منها بلاش تزعل فيها خد بالك من عمر اسعد نفسك بنفسك انت و اسرتك البسيطة الجميله
امينه بابتسامة: فرح شهد يا مهران خليها تنسي اللي فات تحبك بجد مش يكون اللي جواها ده شئ عادي متعوده عليك وخلاص لا لازم تتأكد انها بتحبك بجد لو مفيش حب ليك جواها يبقي لازم ترجع تاني و تالت و رابع
مهران اتنهد بابتسامة: باذن الله عندي ثقه من ان كل حلوه كنت بتمناها. هتبقي معايا والله. خلاص زي ما قدرت احقق ليها كل حاجه بتحبها كل بتمناها منها هي برضو هتحقق ليا. قريب
_____________________________
في المستشفى كانت ميار فاقت
الشخص داخل عندها بهدوء
ميار كانت راقضه كلها تعبانه من الجروح اللي فيها
الشخص بهدوء: حمد لله على السلامة
ميار بتعب شديد: ا انت انت مين
" انا المقدم اريان انا اللي وقفتي قدامه علشان تموتي نفسك.. بغضب شديد: انتي انسانه مريضه ي بنتي انتي ازاي تعملي كدا في نفسك في واحده مسلمه تعمل كدا في نفسها حرام عليكي ي بني ادمه اتقي الله
ميار بقت تعيط بشده يأس وتعب شديد مسيطر عليها
اريان بحزن عليها: لا اله الا الله طيب اهدي لو سمحتي انا مش قصدي اقولك اي كلمه سوء صدقيني بس اللي حصل ده لا يرضي ربنا ولا يرضي حد والله
ميار بتعب وعياط شديد: لو سمحت اخرج اخرج ب بره يلا.. بقا قلبها حاسه انه يوقف
اريان بقلق عليها: اهدي طيب انا هخرج.. خرج بسرعه راح نادي ع الدكتور
قال ل الدكتور بعدها داخل يطمن عليها الدكتور هو و الممرضه. في الوقت ده الفون رن.. اريان شاف الرقم ابتسم
اريان بابتسامة: الو حبيبي معلش عارف اني تاخرت عليك انهارده متزعلش منى انا جاي دلوقتي اهو
الطفل بحزن طفوليه: بابا تعال بسرعه بقا علشان انا مش بعرف اقعد معاك والله يلا تعال
اتنهد تنهيد كله حزن طالع من جواه لكنه تصنع السعاده. قدامه: عيوني ي حبيب بابا جاي دلوقتي اهو. سلام
سرح بشده قلق ع ميار و حزن شديد ع صغيرو
اريان بحيرة وحزن: طيب وبعدين اسيبها ولا اروح ل ابني اللي لوحده في البيت ده.. داخل عند الدكتور بشده زهق وضيق. علشان يطمن ع ميار
_____________________________
في يوم جديد
في شقه وليد
نور قامت على صوت اكرم
نور رفعت راسها بنعس شديد
نور بنعس وزهق: ااه عليك ي اكرم كل يوم صوتك هو المنبه ليا والله.. ابتسمت بضحك: بس احلي منبة اصلا والله العظيم.. حملته بابتسامة كلها نعس وتعب بدات تاكل فيه
وليدصحي في الوقت ده
نور بابتسامة: صباح الخير والسعادة
وليد رفع راسه قام بابتسامة: صباح الورد والياسمين يا نوري
نور.بحب: حبيبي
قرب من اكرم باسه بابتسامة. راح قام
نور بسرعه: حبيبي صحي حياة بقا
وليد ابتسم: عيوني اناا عندي كام حياة يا ناس
نور ضحكت بابتسامة: حبيبي اصلا ي ناس
وليد ضحك: اصلا ماشي.. راح داخل الحمام
نور ضحكت: اصلا.. و بصت ل اكرم بحب باسته. بحب لي
_____________♕______________
في منزل السيوفي
احمد كان بيصلي صلاة الضحي. كان خلص.. فاضل قاعد يتفكير مشتت دماغه.. قائلا
احمد بحزن جواه: يا تري روحتي فين ي ميار هو دا حل انك تمشي من حياتنا
اتنهد بحزن شديد: زي ما سافرت و اعتمدت علي نفسها يبقي تقدر تعمل اكتر من كدا.. بسخرية: شاغل نفسك بيها ليه دا وقفت معاها كتير اوي عملت عمايل. كبيره و كدبت قولت مش مسامحها بس انا فعلاً مش مسامحها بس كان لازم اقف معاها مهما ان كان احنا اخوات.. مسح وشه بشده صداع من التفكير سكت ل ثواني
قائلا بحزن وضيق شديد: سيبها هي اللي اختارت كدا بس. خليك بقا في حياتك.. قام راح قاعد ع السرير بتنهيد
احمد بحزن: حياتي هتفضل كده كتير انا لازم اساعد نفسي بنفسي علشان خاطر انسي علشان. فعلاً لحد دلوقتي مش قادر انسي حتى لو بتجاهل كل حاجه حواليه يالله خير باذن الله
_____________________________
في غرفه شهد
شهد كانت واقفه قدام المرايا تلف الخمار بتاعها. بتفكير
شهد قائله جواها بحزن: معقول بعد ما خلني اتعلق فيه و احبه يعمل فيا كدا يسبني حرام عليك بقا انت واحد مش تستاهل اصلا. انت تعبتني والله دمرت حياتي قبل و دلوقتي الله يسامحك
اتنهدت بشده حزن منه.. كانت خلصت قربت باست عمر اللي نايم اخدت الشنطه بعدها طلعت من الغرفه
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في المطبخ شهد دخلت
شهد: مرات عمي تحبي اعمل معاكي حاجه يروح قلبي
اميره: لا يا حبيبتي روحي انتي بس الامتحانات خدي بالك من نفسك و من الامتحانات احسن دي اخر سنه اهي عاوزين نفرح بالشهادة بتاع ثانوي عام
شهد بحزن: ان شاءلله ي مرات عمي
اميره بصت ليها: مالك ي شهد زعلانه ليه؟
شهد بحزن شديد: زعلانه ع نفسي و ع ابني ي مرات عمي
اميره اتنهدت بحزن: انتي بتحبي مهران عايزاه
شهد بضيق وحزن: معرفش
اميره ابتسمت ليها: والله ي شهد انك بتحبي مهران اه والله مش مصدقه ان بعد كل ده تحبي بس انتي مش عاوزه تعترفي لنفسك
شهد بدموع: انا نفسي مش مصدقه
اميره اخدتها في حضنها بحزن شديد عليها.. قالت:في يوم من الايام كنتي واقفه نفس الواقفه دي بتقوليلي انا بحب احمد عاوزه احمد ليا مش قادره اعيش من غيره. اهي الايام دارت نفسها بقيتي واقفه نفس الواقفه اهي بتقولي مش عارفه انا بحب ولا عقلك مشتت
شهد بعياط ويأس. كل حاجه بالفعل حصلت كانها دلوقتي قدامها بقت تعيط جامد.. قائله بيأس: اعمل ايه. انا انا كل اللي بحبهم بيسبوني تعبت والله العظيم. المشكله انهم هما اللي بيخلوني احبهم بعد كدا يسبوني انا تعبت بقا
اميره بهدوء: اهدي ي حبيبتي مين اللي شاريكي فيهم دلوقتي في اي ما بينكم
شهد بعياط وحزن: مهران بس شايفه ان مهران حاسه ان هو مش عاوزني بعد كل ده. هو اللي في ما بينا طفل ملوش اي ذنب في الدنيا دي يتربى. من غير اب حرام والله العظيم
اميره طلعتها من حضنها مسحت دموعها: مهران هو اللي شاريكي ي بنتي والله مهران هيبقي ليكي ي شهد صدقيني مش هيسيبك انا وثقه في كدا والله متزعليش نفسك ان شاء الله
شهد بحزن شديد: احنا أطلقنا اصلا معقول نرجع
اميره بابتسامة ثقه: هيحصل صدقيني.. درات ضهرها بقت تعمل الاكل.. يلا روحي الامتحانات لعله خير امشي يمكن خير جاي بعد شويه محدش عارف
شهد اتنهدت بحزن شديد: يارب.. راحت ماشيه بدموع في عيونها.ويأس
------------------------------------------------
في المستشفى عند ميار
اريان كأن في الوقت ده جاه المستشفى علشان يطمن ع ميار
اريان ل الممرضه: لو سمحتي المريضة اللي جبتها عامله ايه دلوقتي
الممرضه: هي كويسه الحمدلله بس هي حالتها النفسيه صعبه جدا. مفيش غير العياط عاوزه تخرج مش هينفع نكتب ع خروج دلوقتي انت شايف حالتها مش بتقدر تقوم ولا حاجه في كسور في جسمها
اريان جواه قائلا: انتي شكلك نسانه صعب معاكي التعامل ولا اي.. ممكن اشوفها طيب
الممرضه: اه اتفضل حضرتك
اريان داخل ليها
اريان قاعد ع الكرسي اللي قدام السرير
اريان بهدوء: عامله ايه دلوقتي
ميار __
اريان: تمام بلاش تردي بس ممكن اعرف انتي كنتي عاوزه تموتي نفسك ليه. في بني ادمه تعمل كدا في نفسها
ميار بتعب شديد و دموع: لو سمحت اخرج بره انت ملكش كلام معايا. انت كنت عايز تعمل معايا خير مش عايز تسبني و تمشي بعد ما وقعت قدام عربيتك. و علشان خاطر ممكن يتعمل ليك محضر انا كويسه في امشي بقا يلا مش عاوزك هنا
اريان بتنهيد: لا ولا محضر ولا غيرة انا مش بخاف من كل ده علشان انا اصلا ظابط و عمومأ انا. مش عاوز اعرف حاجه بس عايز دلوقتي رقم حد من اهلك علشان خاطر اصل ليهم. علشان يجو عليكي
ميار اتكلمت بعصبيه: ا انت ملكش دعوه مين يجي ليا مين مش جي ملكش دخل طلع نفسك من دا كله بقا
اريان بغضب شديد: اتعدلي في الكلام احسنلك بدل ما اعمل ليكي محضر حلو يدخلك كام سنه سجن هناك هيخلوكي تعرفي تتكلمي عدل
ميار بقت تعيط جامد بتعب شديد
اريان بعصبيه: انتي حكايتك اي يا بنتي هاتي رقم اهلك حد قريبك عايز اوصلك لاهلك عشان ييجو ليكي يشوفوكي يطمنو عليكي. زمانهم قلقانين عليكي خليهم يجو يعرفو يشوفو بنتهم اللي عايزه تموت نفسها المريضه دي
ميار بغضب شديد: اانا اهلي ماتوا معنديش اهل بقاا. كفايه كلام اخرج بره.. شدت المحلول من ايدها بغضب معمي بقا غضب الدنيا جواها منه
اريان قام بسرعه بغضب منها: انتي بتعملي اي انتي مفيش فايده معاكي في الكلام
ميار مبقتش قادره تتكلم ولا تقول اي رد فعل. قالت بالعافيه.: ا ا اخرج ل لو عايز اب ابقي كويسه و افضل هنا ي يلا
اريان بعصبيه: تمام تمام.. راح خرج بشده غضب وضيق منها. راح ماشي من المستشفى نهائي
الممرضه دخلت بسرعه علقت ليه المحلول. ادتها حقنه مهدئه
_____________________________
في منزل هاني
امينه كانت قاعده تتكلم مع رهف
امينه بابتسامة: رهوفتي بتحبي بابا ولا ماما
رهف بابتسامة طفوليه: بابا
امينه بغيظ: بتحبي بابا ي جزمه اومال انا خليتي ليا اي لما انتي بتخبي ابوكي
رهف ضحكت
امينه بضحكه وحب: ي عيوني انتي بتضحكي.. فاهمه الكلام ي قرده. اللي يشوفك يقول عندكم ثلاث سنين. و انتوا عندكم سنه ونص بس ما شاء الله لا قوة إلا بالله .. حملتها اخدتها في حضنها.. يلا نامى بقا ابراهيم لسه نايم اشمعنا انتي صاحيه من دلوقتي. رقدتها وغطتها في حضنها جنبها وبقت نايم فيها
في الوقت ده الفون رن بتاعها.. اخدته من جنبها
امينه باستغراب من الرقم: دي اميره غريبه بترن عليا.. راحت فتحت
امينه بابتسامة: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اميره: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته عامله ايه
امينه بابتسامة: الحمدلله بخير يا حبيبتي انتي عامله ايه و كل اللي عندك
اميره: ادام الله حمدك. وغفر ذنبك. احنا بخير الحمدلله
امينه: امين دوما يارب في الخير والسعادة
اميره: يارب بقولك عاوزه رقم مهران اخوكي
امينه باستغراب: ليه
اميره بهدوء: عاوزه علشان موضوعه.هو و شهد
امينه بابتسامة: ماشي هبعتلك الرقم دلوقتي. اميره هو انتي مسامحني صح
اميره بتنهيد: سبيها علي الله
امينه بحزن! ونعم بالله. بدأت تديها الرقم
_____________________________
اميره كانت اخدت الرقم بعدها قفلت بدأت ترن ع مهران
اميره: الو السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عامل ايه ي مهران
مهران باستغراب: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته الحمدلله بس مين
اميره: انا ابقي اميره اميره ام احمد مرات عم شهد
مهران ابتسم: امم عرفتك عامله ايه يا ام احمد
اميره بابتسامة بسيطه: الحمدلله ي ابو عمر انت اخبارك ايه
مهران بابتسامة: انا بخير الحمدلله
اميره: زادك الله حمدا يا رب دائما تكون بخير
مهران بابتسامة: امين ولكم بالمثل يارب
اميره: يارب. احم المهم بقا ندخل في الجد خليك معايا
مهران ضحك بسيط: معاكي اهو سماعك
اميره بابتسامة: انت عايز شهد بجد و بتحبها او لا؟
مهران ابتسم بصدق من قلبه: اولا كده عارف ان انا عملت حاجات وحشه كبيره اوي قدامكم ودي يثبت ان انا انسان وحش و مش يستاهل بنتكم. و ان حلفت ع اي محدش هيصدق اني توبت. تاني حاجه مهما قولت انا اد اي بحب. شهد حقيقي عملت فيها كل ده علشان خاطر تبقي ليا مش عاوز تبقي لحد تاني. و قولت يمكن يجي يوم تحبني. مستني اليوم ده لحد دلوقتي بحبها عملت علشانها المستحيل محدش برضو هيصدق
اميره بابتسامة ثقه: لا لا مصدقه علي فكره وانا لولا اني عارفه انك بتحبها و انك انت شاريها مكنتش اصلا كلمتك دلوقتي علشان خاطر اقولك حل الموضوع اللي ما بينكم علشان خاطر هي بتحبك فعلاً عاوزك بتبكي جواها كدا بقهرة بسببك علشان خاطر فاكره انك مش عايزاه بعد ده كلو
مهران بصدمه سعاده: اي والله العظيم بتحبني ..؟
اميره ضحكت بابتسامة: امم والله العظيم دا حقيقي بس خليها هي برضو تطلع اللي جواها ليك انهارده لازم تردها قدام ابوها و اعمامها بقا لازم تبقوا لبعض كفايه بقي لحد هنا لازم يبقى في حل ل الحكايه بتاعتكم و علشان خاطر ابنكم الصغير ده
مهران قام بسرعه بسعاده وهو بيضحك
مهران بضحك جامد: لا لا سلام دلوقتي انا هروح اقعد ليها من دلوقتي قدام المدرسه. سلام
اميره ضحكت: ربنا معاك سلام.. وقفلو
اميره اتنهدت جامد رغم حزنها لكنها فرحت ل شهد. في عيونها دموع
_____________________________
بعد وقت من اليوم.
عند شهد. شهد كانت طالعه في الوقت ده من الامتحانات. كأن مهران موجود
شهد بدموع محبوسه في عيونها قالت جواها: وبعدين بقي في النكد ده وقفي عقلك بس لو خمس دقايق هتجنني كدا ابو شكلك ي مهران بسببك حالي ده اصلا قبل كدا كنت ببكي بحسرة بسبب انك خراب حياتي دلوقتي ببكي قهرة بسبب حبك
مهران نادي عليها: شههد
شهد باستغراب وهي ماشي: هو كمان بني ادم ده عامل ليا هوس في دماغي بقيت بحس انه بينادي عليا في كل مكان كدا ليه. بس: بتنهيد وحزن شديد: يالله ارحم ضعفي استغفر الله العظيم الذي لا إله إلا هو الحي القيوم
مهران واقف قدامها: مش بنادي عليكي ي بنتي مش بتسمعي
شهد وقفت بخضه: لا دا انت حقيقي بقا مش كذاب فعلاً
مهران بحب صدق: شهد انا بحبك عاوزك في حياتي طول العمر انا عايزك ي شهد انا عاوز شهد بعقلها و قلبها مش عاوز شهد الجسد بلا روح.
شهد سكتت ل ثواني بدموع في عيونها قالت وهي بتبكي: انا كمان عايزاك والله العظيم.. بغضب وعياط في نفس الوقت جواها حب لي قوي: يا بارد ي اللي تعبتني في حياتي
شهد بسعادة و. دموع: فاكر المكان ده نفسه لما كنت بتجي لي تقولي بحبك هنتقم منك هاخدك من اللي بيحبك و من اهلك هخليكي ليا
مهران بسعادة وحب: فاكر فاكر كل حاجه كانها قدامي دلوقتي والله العظيم بس بعد كدا ده مين اللي. كسب
شهد بدموع: انت اخدتني في الاخير خليتني احبك غصب عني رغم كل ده
مهران بابتسامة سعاده مسح دموعها.
مهران بفرحه: تعالي تعالي يلا علشان اردك قدام اهلك واجيب المأذون و اخدك انتي و عمر الفيلا الجديده اللي انا جبتها ليكي
شهد ابتسمت بسعادة: يلا.. راحو مشيو
_____________________________
بعد شويه
في منزل السيوفي
عبدالله باستغراب: رنيتي عليا قولتي تعال جيت اهو في اي بقا
امال بتوتر: بص و مهران عاوزين يرجعو لبعض و ده بعد اذنك انت طبعاً
عبدالله بغضب: هو انتي و بنتك عاوزين تموتوني هو انتي اي مش بتحسي
امال بحزن: بس شهد بتحبه انت توقف قدام ساعدتها
اميره بهدوء: يا خويا ي عبدالله شهد بتحب جوزها عاوزة ترجع حرام انك تجي عليها علشان خاطر حتى ع الاقل ابنها يعيش ازاي من غير اب
في الوقت ده شهد هي و مهران جم
عبدالله بص ليها بغضب: تعالي تعالي
شهد بخوف شديد منه: يا بابا بلاش تتعصب ولا تزعق افهمني قبل اي حاجه بالله عليك
مهران بهدوء: عمي والله العظيم انا بحبها ربنا يعلم بكل حاجه جوايا و من الاول عملت كدا ليه
عبدالله بغضب: شهد معقول بعد اللي عملو فيكي كل ده برضو عاوزه تفضلي معاه تاني بعد ما طلقك برضو عايزاه
شهد بدموع: علشان انا بحبه ي بابا غصب عني. حبيت متنساش ان في ما بينا ولد كمان
مهران بصدق جواه: عمي انا مستعد. اعمل ايه حاجه انت عايزها في اللحظه دي. لو عايز اني اثبتلك بطريقه حتى لو فيها موت اثبتلك عادي بس المهم تصدق و تدي فرصه ليا و توفق ان شهد ترجع ليا نكون لبعض طول العمر
امال بابتسامة رضا: شوف هما بيحبو بعض تكره ان بنتك تحب بعض كل اللي حصل في حياتها ده و ما صدقت انها حبت مره تاني بلاش توجع قلبها تاني بالله عليك
سميره بابتسامة:دا عشان خاطر ابنهم والله حرام يتربى من غي اب
شهد بدموع: بابا انا مش مصدقه اني حبيت مهران وافق بقا بالله عليك علشان خاطر عمر لو بتحبه
عبدالله بجمود: وانت بقا عندك اي بقا ان شاءلله يا امان حياة بنتي و حفيدي
مهران بثقه: انا بشتغل في ايطاليا شغل كبير و ده شغل صناعات. وانا عندي فيلا جديده و عربيه كمان.. بغرور: يعني مش ابوها بس عنده الحمدلله
شهد ضحكت غصب عنها
عبدالله بعصبيه: ياريت تتعدل وانت بتتكلم بلاش غرورك ده ي غالي عليا انا
اميره ضحكت: قولت اي وافق حرام بقا العذاب ده
عبدالله بتنهيد: قولت لا اله الا الله
الكل: محمداً رسول الله
مهران بصدق حزين: رغم اني جيت عليها كتير علشان خاطر هي تكبرت عليا. كانت بتعند فيا و عملت فيها كل ده علي اد ما انا بحبها في لحظه دي فرحان فرحه لا توصف اه فعلاً علشان خاطر ابني اللي هو منها و علشان هي بقت تحبني و عاوزه تكمل باقي حياتها معايا
شهد بابتسامة بحب: وانا بحبك علي فكره والله مسامحك صدقني ي بابا وهو كمان علشان خاطر هو صدق والله انت عارفه
امال بابتسامة: شوف فرحتها اللي في عيونها
عبدالله بهدوء رهيب: تمام رضا عن كدا بس قسم بالله العظيم لو شهد جت يوم من الايام زعلانه ولا عمل فيها اي حاجه هي ولا حفيدي المره انت اللي تحكم ع نفسك بقا.. حاجه كمان تكتب ليها الفيلا باسمها هي و عمر. كل حاجه تمتلكها انت
سميره: ايوه بس احنا مش عاوزين كده ليها عاوزين الراحه البال و الحب بجد
عبدالله: بس انا عايز كدا علشان لو فكر بس لو تفكير واحد. يزعلها ولا يطلقها يبقي كل حاجه با سم بنتي
مهران بحب ليها: كدا كدا كل حاجه ليهم كتبتها من ساعه ما اشتريتهم والله العظيم و من غير ما زعلها ولا حاجه تاخد انا اشتغلت علشان خاطر تبقي كل حاجه ليها هي و ابني انا مستعد اموت كده علشانهم صدقني
شهد بابتسامة: مكنتش عاوزه كل ده انا كنت عاوزه ازهق فيك اصلا بابا انت موافق صح علشان خاطري
عبدالله ابتسم بتنهيد: علشان خاطرك انتي و ابنك بس انتي اغلي حاجه عندي انتي و ابنك
شهد حضنته بابتسامة سعاده:بحبك اوي يا بابا والله
احمد في الوقت ده جاه
اميره بصت ل بابتسامة: احمد اهو جاه يبقي هو يبقي انت و احمد شهود ع رد مهران ل شهد ي مهران وجابوا الماذون
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
كان مهران رد شهد بالفعل كده قدامهم بسعاده ليهم جواهم
امال بابتسامة:ربنا يسعدك في حياتك انتوا الاتنين يارب يا حبيبتي
سميره بابتسامة: خدي بالك من نفسك و من جوزك و بيتك ي شهد ربنا يسعدكم ي حبيبتي
شهد بابتسامة سعاده: يارب دول في عيوني والله
عبدالله بابتسامة: امانه اسعدهم
مهران بحب: دول في عيوني دا انا ربنا ادني نعمه و هي شهد و عمر
اميره بابتسامة: ربنا يسعدكم و يهنيكم ببعض يارب خدو بالكم من بعض بقا
احمد ابتسم جواه بتنهيد: احسن حاجه انك تقدم الحلو ل اللي بتحبهم حتى لو عنيت بسببهم.. قائلا ليهم بابتسامة صدقه: ربنا يسعدكم و يحفظ ليكم عمر
مهران بابتسامة: يارب تسلم ياغالي
شهد بابتسامة: يارب
مهران اخد عمر من اميره. مسك ايد شهد بسرعه
شهد بخضه: في اي
مهران ضحك بفرحه: هخطفك شويه ليا انتي و ابني
شهد ضحكت بسعادة: معاك في اي مكان
مهران اخدهم راح ماشي تجاة الباب
مهران بابتسامة سعاده: سلام سلام نشوفكم ع خير يا اهل السيوفي
اميره بصت ل احمد بابتسامة حزن:
احمد بص ليها بوجه مبتسم من جواه
عبدالله بابتسامة لي: ربنا يسعدك ويفرح قلبك يا احمد قريب باذن الله
احمد بابتسامة: اللهم آمين يا عمي
_____________________________
مهران اخد شهد و عمر الفيلا الجديده بتاعتهم.. بعد وقت وصلو هناك
شهد نزلت من العربيه بابتسامة سعاده جواها.
مهران نزل في ايده عمر بابتسامة سعاده هو ايضأ بيهم
شهد بصت حواليها بسعادة علي الجنينه الجميله و الورود ع حمام السباحه
دخلو جوه الفيلا بقت تتفرج عليها مهران بقا متابع كل خطوه ليها. سب ايد عمر عمر بقا يلعب في كل مكان يجري في الفيلا
مهران كان حط لي العب كتيره و عربيه لعبه في الصالون الكبير بقا يلعب بيهم
مهران بابتسامة: عجبك الفيلا.؟
شهد بسعادة: عجبني اوي اوي
مهران بحب: اتمنى اكون كده قدرت اعمل ليكي كل حاجه انتي كنتي عاوزه من زمان و حققت ليكي اللي نفسك فيه
شهد بصت لي بحب: انا بحبك ي مهران وانا كمان اتمنى اكون حققت اللي نفسك فيه من زمان
مهران حضنها بحب ليها: وانا بعشقك ي احلي حاجه في حياتي
مهران حضنته جامد بحب: تعال نصلي ركعتين شكر الله
مهران بص ليها راح باسها بحب: يلا يعمري. ربنا يديمك ليا ل اخر العمر يا شهد انتي و عمر
_____________________________
بعد مده من السنوات
في جنينه المنزل البيت الكبير وهو منزل عائلة السيوفي.
كانت تركض ورا حياه الجميله. اللي اصبحت عمرها تسع سنوات. كانت تركض ايضأ ورا صغيرها اللي اصبح خمس سنوات اكرم
نور وهي تبحث عليها: حياتي حياتي انتي فين
حياة طلعت راحت جريت من قدامها بسرعه وهي صوت ضحكتها مالي البيت كله: امسكيني يا مامي امسكيني لو عرفتي بقا
نور جريت وراها بسرعه وهي بتضحك جامد: هعرف هتشوفي.. ياا ااكرم اانت فين انت و اسلام
اسلام مسك ايد اكرم طلعو يجرو بسرعه و هما بيضحكو
( اسلام و عمر اكبر من اكرم بــ تسع شهور)
اسلام بضحكه طفوليه: مس تعرفي تمسكين
اكرم ضحك بطفوليه: تعالي مامي امسكينا مس تعرفي.. جريو بسرعه
نور طلعت تجري وراهم وهي بتضحك
حياة وقفت وهي بتضحك: انت اهو امسكيني
نور جت تمسكها راحت حياة جريت
راحت جريت ورا اكرم و اسلام
مسكتهم.. و نور ضحكت جامد
نور حضنتهم بضحكه: مسكتكم انتوا الاتنين.. ضحكت جامد: فاضل حياة القرده
حياة وقفت بضحكه: مش هتعرفي اصلا تمسكيني..
اكرم طلع من حضن نور جري عليها
نور طلعت اسلام من حضنها راحت بسرعه مسكت حياة
نور بضحكه: يس يسسس مسكتك
حياة ضحكت بزعل: عمومأ انا كدا كدا طول عمري بربح عليكي بس
نور بابتسامة:معلش يا حياتي بقا ما انتي اللي بتكسبي الله
حياة بتفكير: مامي صح؟ للوشتي انهارده راحه تشتري الشقه الجديده رني عليها مامي علشان نشوفها عملت اي..
نور: اه صح طيب تعالي. تعال ي اسلام تعال يا اكرم نقعد.. راحو قعدو علي التربيزه اللي في الجنينه
_____________________________
عند ليلي
ليلي دخلت الشقه بابتسامة سعاده جواها بقت تتفرج عليها علي كل ركن فيها باعجاب
ليلي بابتسامة: الشقه دي عجبني جدا اللهم بارك. هاخدها
الراجل بابتسامة: مبارك عليكي الشقه الجديده ربنا يباركلك يارب
ليلي بابتسامة: الله يبارك فيك
الراجل راح ماشي
ليلي بقت تبص حواليها بسعاده
( ليلي في الخمس سنوات دول اصبحت محاميه كبيره من ثلاث سنين اصبحت تمتلك كل حاجه في ايدها اتمناتها)
ليلي لقت الفون رن.. فتحت
ليلي بابتسامة: حبيبت قلبي عامله ايه
نور بابتسامة: حبيبتي انا الحمدلله بخير طمنيني عملتي ايه في موضوع الشقه السمسار لقي الشقه في **** اللي انتي كنتي عاوزاها
ليلي بسعاده: اه يروحي الحمدلله لقيت الشقه جميله جدا عجبني والله
نور فرحه ليها: مبارك ي عمري. بجد مبسوطه ليكي ربنا يسعد قلبك كمان و كمان يارب
ليلي بابتسامة: الله يبارك فيكى يروحي و يسعد انتي كمان دايما يارب
نور بابتسامة: يارب ياحبيبتي.
ليلي الفون كان بيرن: نوري ماما بترن هقفل علشان اقولها تجهز نفسها علي ما اروح ليها
نور بابتسامة: ماشي ي للوشتي خدي بالك من نفسك لما تبقي فاضيه ابقي اكلمك ان شاءلله
ليلي: انتي تجي ليا انتي اول واحده من بعد ماما في الشقه انتي و عيالك طبعاً
نور قالت جواها بتفكير: دا انا مش هاجي لوحدي طبعاً. هاجي معايا حاجه ليكي حلوه كان قلبك بتمنها من زمان يروح قلبي.. قالتلها: ماشي يروحي باذن الله سلام.. قفلو
ليلي بصت حواليها بسعادة: يااه كنت بحلم بالحياة الجميله دي من زمان.. اتنهدت بحزن رغم السعادة: اتمنى ان كريم يبقي ليا يارب زي حلمي ده كده يارب. هبقي اسعد اكتر و اكتر.. فتحت كلمت والدتها
_____________________________
في فيلا مهران
شهد كانت بتكلم مهران في التلفون فيديو كول
شهد بحب: انت وحشني كتير اوي والله مش ناوي تيجي ان شاءلله قريب
مهران بابتسامة: باذن الله ي حبيبي قريب اوي هجي ان شاءلله
شهد بحزن: طيب امتي انت من اربع سنين هناك والله العظيم طول الوقت بتبقي وحشني اوي ببقي زهقانه من غيرك انا و عمر دايما نبقي قاعدين نتفكر الذكريات الحلوه اللي كانت ما بينا.. قبل السفر
مهران ابتسم بهدوء: حبيبي متزعليش عارف ان طول الوقت مشغول حتى. عنكم وانا هنا مش عارفين حتى نتكلم سوا بس انتي عارفه انا مشغول ازاي يا حبيبي. معلش. هحاول اخد اجازه ان شاءلله
شهد: لا خلاص مش زعلانه طالما هتيجي بقا باذن الله
مهران بابتسامة: بجد مش زعلانه ي روحي
شهد بابتسامة حب: اه والله بس وعد تجي قريب ان شاءلله
مهران بابتسامة: وعد باذن الله
شهد باسته في الهواء بضحك: بحبك
مهران بحب: انا اكتر يعمري اومال فين عمر كده
شهد: حبيبي نايم
مهران: لحد دلوقتي نايم طيب صحي روحي يلا
شهد قامت: حاضر خليك معايا علشان تتكلم معاه علشان كان بيقولي بابا وحشني امبارح كان عاوز يكلمك
مهران ضحك بابتسامة: حبيب قلب بابا. هو اللي وحشني موت والله العظيم
شهد بعبث: طيب تعال بقا الله
مهران بحب: عيوني حاضر والله
_____________________________
عند احمد في قسم الشرطه.. تحديدأ في المكتب بتاعه
احمد بجحود: بسسس وعز وجلاله الله لو ما احترمت نفسك منك ليها لرميكم في السجن انتوا الاتنين
الراجل بخوف: يا باشا. انا عايز ترمي الوليه دي في السجن علشان هي. اللي سرقت مش انا والله
الست بغضب: لا هو مش انا والله هو اللي سرق عاوز يخرب عليا الشغل الراجل النصاب ده
الراجل بغضب: لا انتي مش انا وانا اسرق ليه انا مليش دعوه بحاجه
الاتنين بقا شدين جامد في الخناق مع بعض.. احمد اضايق بغضب شديد اكار منهم راح قام بغضب معمي
احمد بغضب و صوت عالي جدا:يااااا عسكريييي
العسكري داخل لقي التحية لي
العسكري بحترم: تمام ي فندم
احمد بغضب: خد الاتنين دول حطهم في السجن
الست بخوف شديد: انا مليش دعوه بحاجه دا هو
احمد بصوت عالي: ابقي قولي كدا قدام المحامي بتاعك.. يلا خدهم
العسكري اخدهم طلعو
احمد قاعد بزهق شديد. حط ايده علي راسه بصداع
احمد بصداع جامد: يا نهار ابيض اي دا. العالم دي مينفعش معاهم الهدوء أبداً عاوزين العنف وبس
( احمد بقا اخد ترقيه. من كام سنه بقا نقيب)
_____________________________
في فيلا اخر
طالع من الغرفه بابتسامة مرسومه ع وجه.. قاعد جنبها
اريان بابتسامة: صباح الخير
ميار بابتسامة: صباح الفل.. بصت لي باستغراب: عندك انهارده مهمه صعبه جدا المفروض تبقي قلقان و خايف
اريان ابتسم براحه جواه: ياااااه اقلق و اخاف. انا مش بخاف من الموت انا بخاف من رب العالمين.وبس لكن الموت تؤتؤ الموت علينا حق يا حبيبي
ميار ابتسمت بتنهيد شديد:انت اي بالظبط
اريان: انتي اللي اي بالظبط.!! بجدية: مش هتقوليلي اي حكايتك بقا بالظبط انتي عارفه انا متجوزك من كام سنه؟ و بنحب بعض اد اي. و صابر عليكي.. قائلا. بأحساس جواه: انا حاسس اني هموت علي فكره عايز اعرف اي حكايه ميار الغامضه دي
ميار درات وشها بدموع محبوسه في عيونها. عدم رد: اريان ليه بتقول كدا دلوقتي انت مش قولتلي انا قبلك بكل حاجه قبل ما اعرف حكايتك ليه دلوقتي بتجيب السيره دي. طيب
اريان بحزن منها: علشان عايز اعرف انتي مين بالظبط مين اهلك اي الحكاية بتاعتك عايز اعرف
ميار بدموع في عيونها وحزن: لما ترجع هقولك باذن الله
اريان بسخرية:ضمنتي عمري.
ميار بدموع: اريان.. في الوقت ده ابن اريان خرج من الغرفه بتاعته
زين ابن اريان بابتسامة: بابا ماما صباح الخير
ميار مسحت دموعها بحب لي: صباح الورد يا حبيبي عليك
اريان بابتسامة: صباح النور والسرور يا بطلي
زين قاعد جنبهم باستغراب: خير حاسس ان في حاجه
اريان ابتسم بهدوء: مفيش اي حاجه عاوزك ولا تشغل نفسك بحاجه. خد بالك من المدرسه بتاعتك وبس علشان تبقي احلي حاجه في الدنيا دي عاوزك تبقي ظابط زيي او تبقي مثلا. دكتور
زين بابتسامة: مثلا ابقي حتى دكتور زي ماما كدا
ميار بابتسامة: اوعا تقلق ع زين يوم من الايام انا هربيه هاخد بالي منه هعلمو احلى علام في الدنيا دي ان شاء الله
اريان ضحك بابتسامة: يعني حاسه اني هموت
زين بصدمه: تموت بعد الشر عليك ان شاءلله انا وانت لا ي بابا
ميار بدموع وحزن: انت بتقول كدا ليه بس انت عارف لما بتقول كده انا جوايا بيحصل ليا اي دا انت مصدر قوتي في الدنيا دي لولك مكنتش عارفه هعمل ايه
اريان قام بابتسامة: الشكر لله هو اللي وصلك ل كدا انا كان واجب عليا اعمل كدا.. فتح درعه ليهم بحب
زين قام حضنه بحزن شديد وخوف عليه
ميار قامت حضنته بدموع وحزن شديد وخايفه احسن تخسرو هو ايضأ
اريان حضنهم جامد بحب: بحبكم اوي بحبك يا ميار مش عارف اشكرك ازاي الخمس سنين دول اخدتي بالك من. زين ابني علمتي تعليم حلو. كنتى انتي اللي بتاخدي بالك منه ليل نهار وانا اللي كان عقلي شغال عليه زمان دلوقتي اصبح عنده ام وهو انتي. خليتيني ما بقتش شايل همه.زين حبيبي انا بحبك اوي والله العظيم ي بني سامحني علي كل لحظه سبتك فيها وانت صغير غصب عني و شغلي مش اهم منك طبعاً ي بطل انت كل حاجه ليا. عاوزك تاخد بالك من نفسك كويس و خلي بالك من مامتك ميار اوعا تحسسها يوم من الايام انها مش امك
ميار حضنته اقوي بعياط: انا كمان بحبك والله العظيم و انت هترجع لينا ان شاءلله ان شاءلله والله
زين بدموع في عيونه وخوف: انا كمان بحبك وانا مش زعلان منك طبعاً يا بابا. والله العظيم
اريان طلعهم من حضنه ابتسامه مرسوم على وجهه: وانا بحبكم اوي يا حبايب قلبي سلام.. بعد خطوتين ل ورا بضهره وراح رفع ايده وقالهم سلام وشاور ليهم دار ضهره وراح ماشي
رفعو ايديهم شاورو لي بــ سلام بدموع في عيونهم و جواهم حزن وخوف عليه
ميار مسكت ايد زين بحنان وراحت حضنته بابتسامه كلها حزن ودموع في عيونها وزين حضنها حزن
_____________________________
في منزل هاني
امينه دخلت المطبخ بصدمه
امينه بصدمه: رهف بتعملي ايه؟
رهف بصت ليها بابتسامة: بعمل الاتل يا ماما
امينه بضحكه: و انتي هيفضل نص كلامك كدا طاير من عندك. هتعرفي تعملي
رهف نزلت من ع الكرسي. اللي كانت واقفه عليه على البوتاجاز
رهف سعاده من نفسها: بثي بثي عميت اي بقي عميت الثيطه ثويت الفرخه كمان
امينه. دخلت تشوف الاكل بابتسامة فخر منها.. قالت بابتسامة: الله الله على بنوتي الشطوره.. بضحكه: لا دا انت البنات عندك شطرين جدا ي هاني اللهم بارك
رهف: اومال فين ابياهيم
امينه ضحكت جامد: طيب فين ال ر ي بنتي طيب
رهف بزعل: هزعل منك والله
امينه بضحكه: لا متزعليش بهزر معاكي تعالي تعالي سيبك من المطبخ تعالي نشوف هو راح فين الود ده
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
خرجو لي في الجنينه
ابراهيم كان قاعد يلعب بالتلفون
جم قاعدين جنبه
رهف بابتسامة: ابياهيم عميت اكي جميل جداً مامي نور هي اللي علمتني
ابراهيم بص ليها بابتسامة: شطوره يا رهوفتي.
امينه بابتسامة: اي رايكم نروح عند نور يا ولاد
رهف بفرحه: يس يس ماسي
ابراهيم بفرحه: ماشي يا ماما
امينه بابتسامة: هفكر نروح امتي ان شاءلله و نقول ل بابي
(ابراهيم و رهف اصبح عمرهم ٧ سنين الا شهرين)
_____________________________
في المساء
في شقه وليد
وليد كان جاه من الشغل
قرب باس حياة و اكرم بابتسامة
نور بابتسامة: يلا عملت الاكل يا وليد انت و حياة و اكرم
حياة بحزن شديد: ماما هو بابا جاي صح
وليد بهدوء: حياة حبيبتي ليه زعلانه متخافيش مش هياخدك
اكرم بزعل: لا مس ياخدك انا مس هعرف اقعد من غيرك والله
حياة بدموع وحزن: ولا انا كمان اقدر امشي اسيبكم
نور قربت منها حصنتها بحنان: يا حياتي اهدي
وليد اخد حياة من حضن نور راح حضنها بهدوء: مش هياخدك ما تخافيش احنا هنخليه يعيش هنا باذن الله معانا هو وساره
اكرم بحزن: خلي عمو كريم هو يجي علسان حياتي تفضل علطول هنا
نور بابتسامة: حاضر يا حبيبي بلاش تخافو مش هتمشي ان شاء الله
وليد طلع حياة من حضنه مسح دموعها بابتسامة حنان. و حمل اكرم
وليد بابتسامة: تعالو تعالو ما تخافوش مش هتمشي يا حياتي ان شاء الله.. قعد على السفره ونور ايضا
نور بابتسامة: اي رايكم بقا نعمل حاجه حلوه في حياتنا عاوزين نفرح بالله
وليد بص ليها باستغراب: اي..؟
حياة ابتسمت بحزن عدم فاهم: مش فاهمه يا مامي نعمل اي
اكرم: خلي عمو كريم يقعد هنا عسان حاضر حياة ي بابا
وليد بابتسامة: حاضر هحاول معاه باذن الله يا حبيبي
نور حطت الاكل: يلا الاول ناكل بس يلا بعد كدا هقولكم علي اللي في راسي
وليد بحب: معاكي ي حبيبي حاسس ان في حاجه حلوه في راسك فعلاً و ده خير
نور هزت راسها بابتسامة سعاده ل اللي جاي
بداوا في الاكل بحب وسعاده
_____________________________
في منزل السيوفي
اميره كانت قاعده ع سجاده الصلاة تصلي قيام الليل بدموع في عيونها وحزن شديد و جنبها اسلام بيصلي
اميره بدموع جواها وحزن: يارب ياتري عامله اي دلوقتي ي ميار ياتري حياتك ماشيه ازاي. مبسوطه ولا لا. بقيتي دكتوره ولا لا حياتك عامله ازاي دلوقتي.. دلوقتي يالله
اسلام بص ليها راح مسح دموعها
اسلام بزعل: ليه بتعيطي ي مرات عمي انتي زعلانه
اميره بصت لي بابتسامة حزن: انا مش زعلانه ي حبيبي
اسلام: لا زعلانه والله بتعيطي
اميره اتنهدت بحزن: لا مش زعلانه خلاص اهو علشانك
اسلام داخل في حضنها بابتسامة:بحبك مش تزعلي
اميره حضنته بابتسامة حب: حبيبي انت بحبك اكتر مش زعلانه اهو علشان خاطرك والله
اسلام باس خدها بابتسامة
محمد داخل في الوقت ده الاوضه قاعد ابتسم ل اسلام: منور يا حبيبي
اسلام قام حضنه بابتسامة.. محمد حضنه بابتسامة حب
اميره قامت بابتسامة: اي رايك تنام معايا انهارده هنا علشان اصحيك ل الفجر مع عمك
محمد بابتسامة لي: ايوه لازم تصلي الفجر معايا ي بطل
اسلام بابتسامة طفوليه: ماشي بس اقول ل بابا يارب يوافق ان شاءلله
_____________________________
في فيلا اريان
في الوقت ده ميار و زين كانو بيصلوا يدعوا في كل سجده ان ربنا يحمي اريان ينصره في المهمه دي
ميار وهي بتدعي بدموع جواها:يارب احمي يارب من عندك اريان يارب اللهم انصرهم في كل لحظه علي الاعداء يارب.. احمي من عندك يارب.. بدموع وحزن شديد: يارب انت عالم ان هو الشخص ده لولا كان زماني دلوقتي ميته فعلاً لولا مكنتش ابقي كده و مكنتش حققت حلمي يارب. بلاش توجع قلبي ما صدقت نسيت كل حاجه وهو عوضني يارب
اريان رفع ايده بحزن وخوف شديد جواه ع ابوه: يارب بلاش تحرمني من ابويا يارب احميه من عندك انصره علي كل عدو خبيث.. بلاش تحرمني منه زي ما اتحرمت من امي من زمان يارب اللهم ارجعه لينا منتصر علي كل عدو يارب. هو و كل شخص معاه يحمي الشعب. يارب
في الوقت ده الفون رن.. ميار قامت راحت فتحت
ميار بتوتر وخوف شديد: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
"عليكم السلام ورحمة الله وبركاته البقاء لله يا مدام المقدم اريان استشهد
ميار الكلمه نزلت عليها زي ما يكون نار نزلت عليها حقيقي مبقتش قادره تستوعب اي شئ حواليها من الصدمه
زين قام بقلق شديد: في اي يا ماما مين اللي بيتكلم. معاكي
ميار وقعت من ايدها التلفون بصدمه ودموع في عيونها في لحظه دي
ميار بصرخه و صدمه: اااااريان
زين بصدمه وخوف شديد: بابا مالو يا ماما.!؟