رواية حب المراهقه 2 الفصل الخامس عشر 15 بقلم نور ربيع


رواية حب المراهقه 2
الفصل الخامس عشر 15
بقلم نور ربيع


سبحان الله 🧡

اللهم خفف عني ثقل هذه الايام حققلي جميع الاحلام اللهم اني احاول فأعني واني اتعثر فأقمني و دلني اللهم قوني ولا تضعفني وعوضني لا تخيبني اللهم انك تعلم وهم لا يعلمون وانك قدير وهم لا يقدرون 💚

على ما اظن ان انا مدلعكم على الاخر اهو لايكات حلوه بقى زيكم كده تفرح قلبي 💚🫶

في المستشفى 
وليد بجمود:طمنيني يا دكتوره شهد كويسه في حاجه لا قدر ليها او ل البيبي 
الدكتوره: هي للاسف الولاده مبكرة بتاعتها لازم اليله الولادة علشان حالتها خطرة 
نور بقلق شديد: دكتوره شهد في اخر السادس ازاي هتولد البيبي كدا 
الدكتوره بهدوء: الولاده مبكرة البيبي هيفضل في الحضانه لحد لما يبقي كويس هيخرج هيتولد مفيش اي حاجه لي ولا في اي حاجه اطمني بس ده معاد الولاده الوجع ده طلق الولاده 
وليد بتنهيد: ابدائي بالعمليه يا دكتوره اكيد مش عاوزين نخسرهم 
الدكتوره: تمام ادعولها … راحت تجاة غرفه اللي فيها شهد
نور بدموع وقلق: وليد خايفه عليهم والله اوي 
وليد مسك ايدها بطمانيه: متخافيش متخافيش هما ربنا عالم بيهم و بالحاله بتاعتها دلوقتي ربنا هو في ايده كل حاجه عليكي بالدعاء وبس يا نور 
نور بدموع: يارب… نور في لحظه دي افتكرت حياة 
نور بصدمه وعياط شديد: وليد وليد حياة في البيت 
وليد بصدمه وحزن: يا نهار ابيض… راح ناحية الباب خروج المستشفى وهو مسك ايدها..قال بلهفه… بسرعه يا نور بسرعه روحي على البيت يلا وانا معاها هنا هرن علي مهران و عمي يجو 
نور بخوف شديد و دموع: وليد الدنيا ليل الوقت متاخر اوي رن عليهم مش هينفع نسبها كدا 
وليد: ماشي بس خدي بالك من نفسك متابعك على الفون طلعو بسرعه واقف ليها تاكس نور راحت علي البيت وليد رن عليهم
------------------------------------------------
في منزل السيوفي 
عبدالله بقلق:انا جاي حالا يا وليد خليك موجود معاها بالله عليك لحد لما اجي 
وليد بهدوء: عمي انا مش هتحرك ولا هسيبها موجود معاها والله اهو 
عبدالله قام.: انا جاي اهو سلام … وقفل 
امال بقلق وخوف شديد: عبدالله ازاي الولاده مبكره كدا دا كده حالتهم هتبقي صعبه 
عبدالله بقلق: معرفش …بص ليها بهدوء: المهم خدي بالك من اسلام بس وانا معاها انا و وليد هناك 
امال بدموع وخوف: طيب اخد اميره معاك ولا سميره حد اكيد نور في البيت علشان حياة 
عبدالله: هقول ل اميره تجي و اخد محمد و سميره اهي موجوده في البيت بس اهدي 
امال بتنهيد وخوف: ماشي ابقي طمني بالله عليك 
عبدالله: ان شاءلله ادعيلها تقوم بالسلامه هي و ابنها 
_____________________________
اميره بقلق عليها: لا حول ولا قوة الا بالله ربنا يقومها بالسلامه ان شاءلله 
ابو وليد: احنا جايين معاك و سميره تفضل هنا 
محمد بهدوء: خير ان شاءلله يا عبدالله اتفائل خير يا خويا 
عبدالله بتنهيد: يارب يارب 
اميره: طيب انا هدخل اجيب هدوم علشانها هي و ابنها و اجهز نفسي 
محمد: بسرعه يا اميره 
اميره: حاضر … راحت دخلت الاوضه 
سميره بقلق: اجي معاكم 
ابو وليد: لا لازم تبقي هنا علشان سلفتك و خدي بالك منها يا سميره هي و الولد الصغير
سميره: حاضر لو عاوزين حاجه رنو وانا اجي ليكم و ابقي طمنوني عليها هي و ابنها
عبدالله: انا خرج علي ما ام احمد تجي
محمد بهدوء: تمام استهدى بالله كده وادعيلها بلاش قلق
عبدالله: ان شاءلله خير 
_____________________________
في السعوديه تحديدا في منزل كريم 
ساره: كريم هي حياة خلاص علي كدا هتسيبها مع نور و وليد في القاهره.؟ 
كريم: مش عارف والله يا ساره انتي شايفه اي 
ساره بتنهيد: شايفه ان حياة عاوزه تفضل معاهم علي طول مش عاوزه تجي هنا انغصبنا عليها هتتعب بسببنا وهي لسه صغيره
كريم بتنهيد: يبقي نسيبها بقا وهي مع الوقت هتكبر وهتعرف لما توحشنا هتيجي لينا
ساره اتنهدت: ان شاءلله 
 كريم قام من على كرسي الانتريه بنعس
كريم: ان شاءلله خير هدخل انا بقا اصلي قيام الليل و انام يا حبيبي تصبحي على خير وانتي نامى عشان عندك جامعه الصبح ان شاء الله
ساره بابتسامة بسيطه:  وانت من  اهل الجنه يا حبيبي ماشي ي حبيبي ما تنسانيش وانت بتدعي ادعيلي معاك 
كريم بابتسامة: عيوني يا قمر
ساره: تسلملي 
_____________________________
نور كانت وصلت قدام العماره نزلت بسرعه
نور ل صاحب التاكس: لو سمحت ممكن تفضل هروح معاك تاني عشر دقائق بس
صاحب التاكس: تمام براحتك 
نور: شكرا … راحت دخلت بسرعه و ركبت الاسانسير لانها هي في دور عالي … كان وليد بيرن عليها

نزلت من الاسانسير وفتحت الشقه ودخلت بسرعه اوضه حياه
بصت علي السرير لقت حياة نايمه 
نور حطت ايدها على قلبها بدموع وشده خوف وقلب هيخرج من شده الخوف عليها 
نور بطمني ودموع: يارب الحمدلله …راحت بسرعه شالت حياة في حضنها راحت خرجت من الشقه وقفلت و نزلت مشيت
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
صاحب التاكس ماشي 
نور فتحت علي وليد 
نور بتعب شديد: الو ايوه يا وليد حياة كانت نايمه الحمدلله انا في الطريق اهو جايه 
وليد بطمانيه جواه عليها: ياالله الحمدلله بلاش تجي يا نور خدي بعضك و روحي على البيت الكبير 
نور بتنهيد: لا يا وليد لازم اجي عشان شهد بالله عليك 
وليد بهدوء: لا بالله عليكي انتي تروحي ع البيت زي ما بقولك علشان خاطر حياة و علشان انتي حامل الجو هنا مش حلو اعمامي و خالتك جايين هما معانا هنا 
نور بحزن: ماشي يا وليد ابقي طمني من الوقت للتاني و رن على مهران يجي علشان هو يبقي ابو الولد في الاول و الاخير 
وليد بتنهيد: باذن الله هطمنك برن عليه مش بيرد اكيد نايم 
نور: حاول تاني  
وليد: تمام يلا سلام خدي بالك من نفسك و من حياة 
نور: حاضر سلام يا حبيبي 
_____________________________
في شقه مهران فون مهران كان بيرن ورا بعض مكنتش بيفصل خالص وليد بيرن ورا بعض لحد اما يصحا و يرد
مهران بدأ يصحا من النوم علي الصوت
مهران بضيق ونوم: مين اللي بيرن دلوقتي …مسك الفون بص علي الساعه كانت 2:00 لاقي وليد
مهران فاق بسرعه رفع راسه من ع المخده بقلق علي شهد يكون فيها حاجه
مهران بقلق: الو السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
وليد: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
مهران بقلق شديد: هو في حاجه اي الرن ده كله شهد كويسه؟؟؟ 
وليد بهدوء: شهد في المستشفى يا مهران مش كويسه تعبانه ياريت تجي علشان خاطر تبقي موجود معاها في الوقت ده هي محتاجك جنبها 
مهران بشده خوف: تعبانه تعبانه من اي مالها حصل اي 
وليد: اهدي ولادة مبكره ان شاءلله خير طمن قلبك 
مهران قام بسرعه من ع السرير بلهفه و خوف شديد عليها
مهران بسرعه: ابعت عنوان المستشفى بسرعه 
_____________________________
في منزل السيوفي 
في غرفه امال 
سميره بحزن: يا امال اهدي كفايه عياط والله هتبقي كويسه ان شاءلله ادعيلها بس انتي 
امال بدموع وخوف عليها: خايفه عليها اوي والله العظيم خايفه يحصلها حاجه هي و ابنها 
سميره اتنهدت بحزن: هي في لحظه دي ما بين ايدين ربنا يعني تسبيها علي الله هي مش هتقوم منها غير اما نصلي و ندعي ليها وربنا عايز كدا ف ياريت تدعي ليها و كفايه بقي اتفائلي خير ليها
امال مسحت دموعها بحزن شديد وقلق مالي قلبها عليها 
سميره: اهدي والله هتبقي كويسه ان شاءلله 
امال بحزن شديد: يارب ان شاءلله 
في الوقت ده جرس الباب رن 
امال باستغراب: مين اللي جاه في الوقت ده.؟ 
سميره قامت من جنبها: مش عارفه والله هشوف كدا … راحت خرجت 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
نور كانت بتكلم وليد 
وليد بزعيق: رني كمان علي الجرس اخلصي الوقت متاخر يا نور 
نور بصت حواليها بخوف: طيب بخبط اهو والله…سمعت خطوات في الصاله 
نور ندت: ياا طنط سميره افتحي انا نور 
سميره فتحت بسرعه بصدمه
سميره بغضب:انتي جايه لوحدك في الليل ده ازاي 
نور ادتها حياة اللي نايمه سميره اخدتها منها و دخلو قفلو الباب

نور: سلام يا وليد اطمن انا في البيت اهو 
وليد اتنهد:نامى  بقا و ارتاحي سلام 
نور بابتسامة بسيطه:حاضر سلام و قفلت
سميره بغضب: فاهميني انتي جيتي ازاي لوحدك كدا في الليل ده انتي مش خايفه علي نفسك و علي البنت 
نور بحزن شديد: انا كنت في المستشفي يا طنط شهد لما تعبت مره واحده كدا نزلت بالاسدال اللي عليا زي ما انني شايفه لبست الخمار و النقاب محدش فينا واعي ل حاجه من الخوف عليها نسينا حياة في البيت رجعت تاني اجبها لوحدي و وليد فاضل مع شهد هناك قالي ما تجيش وانا خايفه و قلقانه علي شهد والله العظيم ممكنش ينفع ارجع تاني لا ان وليد دفع هناك الفلوس وانا مش معايا فلوس ادفع لي نسيت اجيب فلوس من البيت 
سميره بحزن! لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم يا بنتي
الحمدلله انك دلوقتي موجوده و سترها ربنا عليكي في الوقت ده انتي و حياة ان شاءلله خير قومي يلا غيري هدومك و شوفي ان كنتي هتنامي ولا هتعملي ايه انا قاعده مع امال جوه لحد لما تنام احسن مش مبطله عياط 
نور بحزن عليها:هي خايفه عليها هدخل ليها…  راحت قامت: هتعبك معايا يا طنط دخلي حياة الاوضه
 سميره: بطلي ي بت انتي دي حفيدتي  
_____________________________
في المستشفى الوقت اللي شهد تدخل في غرفه العمليات
الدكتوره ل شهد: جاهزه للعملية يا مدام شهد..؟ 
شهد بدموع وخوف شديد: انا خايفه خايفه اوي 
الدكتوره بهدوء: ممكن اعرف اي سبب الخوف 
شهد بتعب شديد: خايفه خايفه من العمليه خايفه علي البيبي خايفه اني اموت بسبب العمليه 
الدكتوره بطمانيه: وانا احب اقولك ان العمليات دي مفيش فيها موت ولا اي حاجه الموت ده مش مستنيكي والله ممكن لا قدر تموتي بعد ما تبقي كويسه و ابنك يبقي ف حضنك في متخافيش لو علي موضوع البيبي خايفه عليه برضو مفيش خوف ولا حاجه ولاده مبكره دي ولا فيها اي حاجه كل المشكله ان ربنا امر ان يبقي كدا البيبي يجي في الوقت ده علشان سبب 
شهد بعياط وجع جواها: دكتوره ابدأئي بالعملية يلا 
الدكتوره ابتسمت: سبيها علي الله ان شاءلله هتقومي منها انتي و البيبي 
شهد بتعب و دموع: يارب يارب ان شاءلله 
_____________________________
الكل منهم كان موجود جواهم توتر و خوف شديد عليها
شهد خرجت وهي راقضه علي النقاله وهي حاسه انها في عالم تاني و دموعها بتنزل منها من غير ما تحس علي نفسها. كانت الدكتوره و ممرضين حواليها 
عبدالله قرب منها بسرعه مسك ايدها بخوف وحزن متملك قلبه عليها
شهد بعياط وتعب وعدم تركيز: بابا بابا ما تسيبنيش خليك جنبي لحد اما اخرج بالله عليك 
عبدالله بحنان وخوف عليها: انا معاكي معاكي اهو يا حبيبتي متخافيش احنا كلنا هنا.…بابتسامة طمانيه: هنستنكي لحد لما تفوقي من العمليه و تخرجي  تقومي بالسلامه انا مستني اشوف حفيدي بتشويق والله بس انتي اجمدي كده متخافيش 
اميره ابتسمت ليها بحزن شديد:   متخافيش يا شهد انتي دلوقتي اذكري ربنا في لحظه دي هتبقي في عالم تاني خالص بعدها هتقومي هتلاقي نفسك زي الفل و معاكي اجمل نعمه من عند ربنا 
محمد: احنا موجودين معاكي اطمني بلاش خوف وقلق يا بنتي 
الدكتوره: يلا 
شهد بدموع وحع: ادعولي ادعولي كتير. 
ابو وليد: هتقومي منها يا بنتي ان شاءلله و هتشوفي ابنك وهو بيكبر قدام عينك باذن الله يوم علي يوم 
وليد: هندعيلك بس اجمدي انتي كدا يلا لا اله الا الله 
شهد بشده وجع: ان شاءلله محمدا رسول الله 
و دخلت غرفه العمليات وهي في عيونها دموع و الالم جواها 
في الوقت ده كان مهران وصل المستشفى بسرعه بص تجاة الغرفه لقها اتقفلت 
مهران بخوف ولهفه: شهههد…راح بسرعه علشان يدخل قبل العمليه 
وليد بسرعه: مهران استنا العمليه خلاص هتبدا مش هينفع تدخل 
مهران واقف بحزن شديد: الاسف انا وصلت متاخر اوي
عبدالله بغضب: انت اي اللي جابك عايز اي مننا تاني مش كفايه اللي بنتي وصلت لي بسببك 
مهران بعصبيه وحزن. جواه:جاي علشان خاطر مراتي و ابني 
ابو وليد بغضب: ياريت وانت بتتكلم وطي صوتك يا بيه انت 
عبدالله بزعيق:كانت كانت دلوقتي لا ياريت تاخد بعضك كده و تمشي من هنا في ستين داهيه كفايه اللي احنا فيه و بنتي اللي بقت بالحاله دي بسببك
اميره: اهدو يا جماعه في اي احنا في اي ولا اي دلوقتي 
وليد بهدوء: يا جماعه اهدو بالله عليكم بلاش خناق اهدو كدا ادعولها بدل اللي بيحصل ده احنا في مستشفى و الحاله في خطر الله 
محمد بغضب: اسكتو انتوا هتعملو حرب هنا قاصد بعض مش انت مش شايف حاله بنتك ولا اي يا عبدالله مش وقت الكلام ده
عبدالله بغضب شديد: اطلع بره يلا غور من حيات بنتي نهائي مش عاوز اشوفك ولا اشوف وشك 
مهران بغضب: تمام همشي بنتك عندك اهي كده كده اطلقت خلاص بس ابني هاخده الاول 
عبدالله بغضب معمي: ملكش عندناا عيااال 
محمد بغضب شديد: بسس يا عبدالله انت مش عامل ليا اعتبار أبداً ولا اي 
ابو وليد بغضب: ملكش عيال و امشي بقا ي بني 
وليد اخد مهران بسرعه راحو طلعو بره. 
عبدالله بغضب: واحد عديم الاصل
ابو وليد: اهدي يا عبدالله وهو هيزهق ويطلع من حياتها خالص 
اميره بحزن: لا حول ولا قوة الا بالله استهدو بالله كده 
____________________________
وليد خرج بيه بره المستشفى 
وليد: بلاش تحط راسك براس اللي اكبر منك بالله عليك و اهدي بلاش عصبيه بالطريقة دي
مهران بحزن وعصببه: انا مكنتش عايز اعمل مشاكل ولا اتكلم بس الاسلوب بتاعه هو اللي خلني اتعصب و اتكلم كدا يا وليد 
وليد بتنهيد: لا اله الا الله اهدي طيب صلي على النبي كدا 
مهران مسح وشه بشده غضب وحزن جواه: عليه افضل الصلاة والسلام
وليد بهدوء: روح يا مهران صلي ل شهد و دعيلها تقوم بالسلامه لو انت فعلاً بتحبها من قلبك ادعي بالهدء في حياتك و يهدي شهد عليك و توافق انها تكون زوجه بجد
مهران بتنهيد وحزن شديد: حاضر حاضر 
_____________________________
بعد ساعات من العمليه 
في صباح مبكر
في منزل السيوفي 
نور بفرحه:اخيرا خرجت من العمليه. طمني عامله ايه هي و البيبي 
وليد بابتسامة بسيطه: الحمدلله هما كويسين يا حبيبي اطمني و طمني مرات عمي و امي والولد داخل الحضانه اهو ان شاءلله خير  كام شهر هيخرج ان شاءلله 
نور بابتسامة: الحمدلله يارب حاضر هقولهم انا هجي طيب علشان اطمن عليها 
وليد: لا هي لما تفوق هنجبها و نجي ان شاءلله
_____________________________
مهران ل اميره: عايز ادخل اطمن علي شهد 
اميره بهدوء: ماشي بس بالله عليك لحظه علشان مبقاش في مشاكل دلوقتي 
مهران بتنهيد: تمام

محمد بتنهيد: حمد لله على سلامة بنتك يا عبدالله الحمدلله انها بخير 
عبدالله بابتسامة بسيطه: الله يسلمك يا خويا 
ابو وليد بابتسامة: حمد لله على سلامتها و يخرج بالسلامه ان شاءلله ابنها يا عبدالله و تشوفه كدا قدامها بيكبر يارب 
عبدالله بابتسامة: يارب الله يسلمك عقبال لما تشوف كدا ابن وليد ولا بنته يا خويا و تفرحو بيه 
ابو وليد بابتسامة: يارب
_____________________________
امال بفرحه و بابتسامة: الحمدلله يارب الحمدلله انها بخير هي و ابنها عقبال اما يخرج من الحضانه يارب يارب كده 
سميرة بابتسامة: الف شكر يارب الحمدلله يخرج بالسلامه ان شاءلله الولد يارب يا امال 
نور بابتسامة: الحمدلله الف سلامه عليها يا طنط 
امال بابتسامة: يارب الله يسلمك يا حبيبتي عقبال لما تشوفي بنتك ولا ابنك كدا في حضنك قريب يارب 
نور بابتسامة: يارب يارب يا طنط
_____________________________
مهران داخل الغرفه اللي فيها شهد بهدوء …بص ليها كانت لسه نايمه من البنج راح قاعد جنبها بهدوء علي طرف السرير …
مهران بابتسامة حب: أخيراً مش مصدق انك جبتي لينا عمر اللي كنا بنحلم بيه من زمان …بحزن شديد: هو اه اي نعم في الحضانه لسه ثلاث شهور علي ما يخرج بس الحمدلله هو كويس مفيش اي حاجه فيه 
شهد بدأت تفوق من البنج بدأت تفتح عيونها بالبطئ 
مهران ابتسم بحب: فوقي يا قادره عايزك تقومي تزعقي ليا وتتعصبي قبل ما اسيبك و امشي عارف والله العظيم اني هوحشك اوي بس غرورك مش عايز يثبت كدا ابدا 
شهد حست بيه فتحت عيونها بدموع وتعب شديد: مهران مهران البيبي فين 
مهران بابتسامة: البيبي زي الفل انتي بس قومي يلا
شهد بوجع و دموع: ابني عاوزه ابني دلوقتي
مهران بسرعه: اهدي اهدي الولد كويس مفيش اي حاجه فيه والله …قام بحزن شديد جواه  بابتسامة كلها حزن. قائلا :  يا شهد خدي بالك من نفسك و من ابننا و متزعليش ولا تخافي عمر هيخرج هيبقي كويس و هيكبر في وسطنا والله قدام عيوننا…بحزن شديد: سلام يا شهد … راح دار ضهره راح خرج من الغرفه و ماشي 
شهد كانت مش مركزه في رؤيه اي حاجه حواليها من البنج شايفه من بعيد بدموع في عيونها وجع جواها
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
 🌼 اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺
بدات الايام تعدي على الابطال في الايام ورا بعضها 
نور كانت مبسوطه خالص بالحمل بتاعها هي و وليد كانت طول الوقت في سعاده وهنا معاه و وليد ايضأ
حبهم لبعض كان بيزيد يوم علي يوم 
مهران سافر علي ايطاليا من تاني ساب كل شئ في القاهرة ورا ضهره وجواه حزن و هموم علي شهد و علي ابنه الصغير لكنه كأن طول الوقت بيدي  نفسه امل في كل شيء بقا ملتزم في الصلاة بقا جواه ايمان بالله رجع ل شغله القديم زي الاول مع الايطاليين 
شهد كانت طول الوقت في الحزن و القلق ع ابنها طول الوقت خايفه و قلقانه ل تخسرو فقدة الامل من كل شئ حواليها كانت مستنيه بفارغ الصبر ثلاث شهور يعدو علشان ابنها يخرج
اصبحوا حالا بعد فتره من ثلاث شهور 
_____________________________
نور اصبحت في الشهر الثالث من حملها 
في شقه وليد 
نور بقرف: وليد عاوزه ارجع 
وليد بزهق: نور انتي من امبارح علي الحال ده عاوزه ارجع عاوزه ارجع قرفانه مش قرفانه طيب انا اعمل دلوقتي قوليلي 
نور بزعيق فيه: انت بتتكلم معايا كدا ليه ها 
وليد اتنهد بهدوء: يا بنتي انا قولت حاجه انا بقولك علي اللي حصل منك 
نور بدموع وخنقه: وليد انا مخنوقه بقا 
وليد بلطف: طيب عاوزه اي وانا اعملو ليكي طيب.؟ …قام من جنبها من علي السرير مسك البرفان بقا يرش
وليد بهدوء: اللي انتي عاوزه قولي عليه علشان اريحك لو عايزة تخرجي نخرج انهارده بالليل اما اجي من الشغل ان شاءلله …قرب منها راح حضنها بحب 
نور بقرف منه: يع يا وليد ريحتك وحشه ابعد كده 
وليد بصدمه: انا دا انا حتي لسه و خد شاور و حطيت برفان كمان 
نور بقرف وزهق: رايحه دي وحشه حتى الشنبوي كمان 
وليد كتم ضحكته:الله يهديكي يا نور عيني الله يهديكي انتي قرفانه و كل حاجه وحشه قدامك علشان خاطر الحمل الشهر الثالث خلاص ده الهرمونات مش هتخليني اشوف الراحه أبداً منك والله
نور بعصبيه و دموع وضيق: انت بتضحك عليا و بتستهزء كمان انت مش بتحبني صح علشان كدا بتتريق 
وليد بتنهيد: لا حول ولا قوة الا بالله اهدي يا نور انتي شكلك تعبانه يا حبيبتي اهدي كدا صلي على النبي في قلبك 
نور مسحت دموعها بغيظ:عليه افضل الصلاة والسلام
في الوقت ده حياة خبطت على الباب
وليد باس راسها بابتسامة وحب:اهدي يروح قلبي كدااحنا مشين احنا و حياة عاوزه حاجه
نور بزهق: لا عاوزه سلامتك 
وليد بضحك: حتى سلامتي مش عاوزه ترحميها أبداً يا حبيبي 
نور بغيظ منه: وليد 
وليد بسرعه وهو بيضحك: خلاص خلاص بهزر معاكي خولقك بقا ضيق كده ليه 
نور: امشي يا وليد امشي يلا 
وليد بضحك: عيوني سلام … راح تجاة الباب فتح ل حياة 
حياة بابتسامة طفوليه: صباح الخير 
وليد بحب: صباح الفل يا عيوني …باسها بابتسامة من خدها 
نور بغيرة: وليييد
حياة بخضه: بتزعقي ليه يا مامي 
وليد ضحك جامد: يلا يلا يا حياة احسن نار الغيرة. تولع فينا …مسك ايد حياة راح تجاة الباب 
حياة بابتسامة: سلام مامي …بعتت بوسه ليها في الهواء
نور بغيرة وغيظ منه: والله يا وليد لما تجي بس علشان تبقي تخليني اغير عليك من بنتي كدا و مش عارفه ارد على حياة بسببك بسكدا
_____________________________
في منزل السيوفي 
اميره كانت قاعده حضنه شهد بحنان عليها و تهون عليها
اميره بهدوء: لما انتي هتفضلي كدا ليل نهار في العياط و الحزن و النكد و اليأس طيب و ابنك ابنك اللي هيخرج بكرا ولا بعد بكرا و يبقي معاكي كدا و تبقي بالشكل اللي انتي فيه ده ابنك مش هيحس بالحنان منك و هيتعب والله 
شهد بدموع وحزن شديد: انا مخنوقه و تعبت من كل حاجه حواليا يا مرات عمي والله العظيم كل حاجه بتمناها مش بتكون ليا أبداً 
اميره بحزن: بس دا خير ليكي والله 
شهد بدموع: طيب لما هي مش ليه ربنا بيخليني اتعلق فيها من الاول ليه ليه بس 
اميره:بصي يا حبيبتي ربنا بيختبر صبرك والله كل دي ابتلات ولله ربنا بيختبارك في كل ده اهو بيخفف عنك ذنبك بالاختبارات دي تصبري ولا لا خلي عندك ايمان بالله و تفائلي لعله خير ابنك هيخرج هيكون في حضنك ان شاءلله و هتفرحي بيه لما يبقي معاكي …سكتت ل ثواني. كملت: لو انتي بتحبي مهران و عاوزه يبقي ليكي ادعي و لما يرجع قوليله مش عاوزه ننفصل عن بعض بحبك و عيشي معاه انتي و ابنك اديه فرصه اللي هو عاوزه
شهد بعياط وحزن شديد: لا يا مرات عمي هو اللي زعلني و قالي انتي طالق يبقي هو اللي يجي يعتذر مني لو في ايده انه يريح قلبي من اللي فيه بسببه يعمل كدا عشان انا مش مسامحه اصلا
اميره بتنهيد: طيب اهدي با بنتي اهدي ليه كل ده سبيها علي الله كفايه نكد علي روحك يا حبيبتي …مسحت ليها دموعها بحزن عليها 
امال طلعت من الاوضه معاها اسلام
امال بحزن عليها: وبعدين يا شهد في اللي انتي بتعملي في نفسك ده بقا 
شهد اتنهدت بحزن شديد: انا كويسه يا ماما مفيش حاجه 
امال بزعيق: فين ده؟ 
اميره بهدوء: اهدي يا امال هي تهون علي نفسها و تتفائل بلاش زعيق ليها كده وتتعبي نفسك 
امال بتعب وحزن: مفيش فايده فيها أبداً والله العظيم البت دي
_____________________________
عند وليد كأن وصل حياة الشغل راح على شركته
في الوقت ده  رن مهران 
وليد بابتسامة: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
مهران بابتسامة: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته عامل اي يا وليد 
وليد: الحمدلله بخير عساك بخير 
مهران: دامك بخير يارب انا بخير الحمدلله 
وليد: يارب وياك يارب ديما اشوفك بخير يارب 
 مهران بتنهيد: طمني اي اخبار الدنيا عندك شهد عامله ايه و الولد مش كويس كدا 
وليد بابتسامة: الدنيا الحمدلله ماشي حالها والله اهي اما شهد بقا انت عارف النكد بتاعها و عارف اللي جواها الولد الحمدلله يا مهران متقلقش عليه خلاص هيخرج من الحضانه كل اسبوع بنروح لي هو زي الفل والله اطمن 
مهران ابتسم بتنهيد: الحمدلله يارب خلاص هانت اهي كلها يومين او يوم بالكتير يخرج ان شاءلله …بسخرية وحزن: بنسبه بقا ل شهد ف هي مش هتتغير ابدا هي طول عمرها كده بالطبع ده و النكد
وليد: ربنا يهديها متزعلش نفسك لما ابنها يبقي معاها كدا و تشوفه قدامها قلبها هيرتاح والله من كل هموم بس انت خد بالك من نفسك و من الشغل كويس و ركز في حياتك وهي معانا هي متقلقش
مهران: يارب ان شاءلله خير يارب. كنت عايز ابعتلك فلوس تبعتها ليها يا وليد احولها 
وليد بابتسامة: يمكن لما تشوف انك بتتعب علشانها و عايز تشوفها في الاحسن يمكن قلبها يحن و تهدي من اللي هي فيه يا مهران اتفائل خير دايما ادعي بكدا 
مهران بابتسامة حزن: مش عايز غير كدا ربنا يعلم 
وليد بابتسامة: عارف والله المهم ربنا يهديها يارب و ترجع بالسلامة ان شاءلله 
مهران بابتسامة: يارب عايز طلب منك اخير لما باذن الله عمر يخرج من الحضانه عاوزك تصور ليا و تبعتلي صور علشان عايز اشوفه و احس بيه ان عندي ولد و ان هو ابني 
وليد بابتسامة: بس كدا ماشي يا معلم هصورلك و بعتلك كمان كل فتره ان شاءلله 
مهران.: تسلم ياغالي 
_____________________________
في شقه نور 
نور كانت بتروق الشقه وهي بتكلم البنات مكالمه فيديو جماعيه  
نور بابتسامة تعب: عاملين ايه يا بنات وحشتوني والله العظيم اوي 
ساره بابتسامة: الحمدلله بخير جميلتي انتي عامله ايه يقمري لا اوحش الله لك قلبا ولا قبرا
شهد بابتسامة كلها حزن وتعب: الحمدلله يا نور انتي عامله ايه
ليلي بابتسامة بسيطه: بخير الحمدلله كلنا يروحي المهم انتي طمنينا عليكي عامله ايه عساك بخير وبيبي 
نور بابتسامة لطيفه: دوامكم بخير يا رب يا حبايب قلبي واشوفكم في احسن حال يا رب انا بخير الحمد لله انا والبيبي والله
شهد بابتسامة: حبيبتي احنا وانتي يارب 
ليلي بابتسامة: يارب دائما اشوفك كدا بخير انتي و البيبي و اشوفك سعيده دائما كدا يارب 
ساره بابتسامة: ادام الله حمدك وجعلك الله من الحامدين الشاكرين يا روحي
نور: حبايبي يا رب
ليلي: طمنيني عليكي يا شوشو و ابنك عامل ايه…بابتسامة طمانيه: خلاص هانت فات كتير مفيش غي القليل يقمري و ابنك هيكون في حضنك علطول
شهد بحزن شديد: الحمدلله ياقلبي 
ساره بحزن عليها: ليه زعلانه كدا اي مزعلك يا قمر 
نور بحزن شديد عليها: يروحي انتي زعلانه ليه بس قوليلي مالك و احنا معاكي اهو والله 
شهد بعياط غصب عنها: انا انا مخنوقه مش مرتاحه في حياتي جوايا كائن كئيب هيخلص ليا
ليلي بحزن عليها: لا اله الا الله حبيبتي اهدي في اي كل حاجه في الدنيا دي ليها و اكيد اللي انتي مش مرتاحه منه ده لي حل والله
ساره بحزن شديد: اهدي يروحي اهدي بلاش عياط قوليلنا مالك طلعي اللي جواكي عشان ترتاحي
نور بحزن عليها: ما تعيطيش يا شهد  اهدي كل حاجه وليها حل يروحي 
شهد عياط بشهقات وحزن: ابني في الحضانه خايفه عليه مش معايا مش في حضني…بعياط اقوي وحزن: و مهران مهران طلقني سبني لوحدي بعد كل الاحباط ده اللي هو سببهلي اتعلقت اتعودت عليه مكنتش بحبه اه و بعمل معاه مشاكل لكن مش عاوزه يروح من حياتي خلاص اتعلقت بيه والله 
نور بدموع تلمع في عيونها وحزن:يا شهد ابنك كويس صدقيني هيخرج ان شاءلله خلاص مهران بيحبك هيرجع ليكي غصب عنه والله مش هيقدر يعيش من غيرك اكيد اكتر من كدا 
ليلي بحزن: هو اكيد مش بعد كل ده هيستسلم هيرجع ليكي برضو و مش هيضعف بالطريقه دي يا شهد اهدي وما تيأسيش هو سابك يمكن دلوقتي علشان خاطر سبب محدش عارف 
ساره اتنهدت بحزن: طيب بصي اقولك حاجه بقا ابنك كدا كدا كويس و مفيش اي حاجه لي كل المشكله ان داخل الحضانه دي علشان خاطر ناقص الرحم انفتح من عند ربنا ربنا عايز كدا والله  كان المفروض يبقى مولود في الميعاد بتاعه التاسع لكن الاسف. الولد اتولد قبل الاكتمال بنسبه ل مهران لو انتي بجد بتحبيه عاوزه من قلبك يبقي انتي قوليله مش عاوزه كدا خلينا نادي فرصه تانيه لبعض
شهد اتنهدت جامد من قلبها بشده حزن مسحت دموعها بحزن
نور: مش حاسه بالراحة دلوقتي ان في امل بعد الكلام ده من جواكي 
ساره بابتسامة كلها امل: صدقيني ولا الحزن و لا الهموم بيدوم يا قمر كل حاجه بتعدي في لحظه زي كدا بتبقي قاعده تدعي بشئ و جواكي يأس تحسي بالراحة ربنا كدا علم بيكي هيحقق طلبك والله
شهد با امل رغم الحزن: يعني في امل والله كل حاجه بتمناها المره دي ليا 
ليلي بطمانيه: ان شاءلله لعله خير والله ان شاءلله يروحي بس انتي ادعي الحاجه اللى مش بيكون لينا في الاول مش بتكون شر لكن الحاجه اللي بندعي ليها بتتاخر تكون من نصيبنا شويه دي بتكون خير بس ربنا بيختبر صبرنا
نور بابتسامة حزن: ان شاءلله ياقلبي كل حاجه بتمناها انتي و ساره و ليلي هتكون ليكم قريبأ اوي بس شويه صبر ربنا بيختباركم والله هيشوف تيأسو ولا هتفضلو بالإيمان
ساره بابتسامة امل: صح الحمدلله على نعمه الاسلام والله 
_____________________________
عند ميار. في المستشفي 
ميار كانت راقضه على السرير سرحانه و كل كلام احمد في دماغها بيتردد
احمد: ميار خلاص هانت احنا اتنزلنا عن القضيه كلها ايام تخرج و هحجز ليكي ان شاءلله بعد ما تخرجي
قالت ل نفسها بدموع وكسرة: بعد اي بعد اي بعد ما ميار اتكسرت!!!  حطت ايدها على وشها بقت تعيط جامد
ميار بصرخه وعياط: مش مسامحههه ااي حد سبب وجعي ده والله ما مسامحه…شألت ايدها بغرور مسحت دموعها بقت تهدي نفسها
ميار بحسرة وتعب: اهدي اهدي اهدي يا ميار هوني هوني على نفسك خلاص خلاص هانت والله هتخرجي من كل العذاب ده بقا خلاص …بتنهيد شديد وحسرة: خلاص خلاص خلاص هانت يا ميار هانت
_____________________________ 
في المساء 
في منزل السيوفي 
امينه كانت بترن علي شهد 
شهد فتحت مسكت الفون بتعب شديد فتحت من غير ما تشوف الرقم
شهد بتعب: الو 
امينه حزن: عامله ايه يا شهد طمنيني عليكي 
شهد بحزن منها: الحمدلله يا عمتي 
امينه: ادام الله حمدك يا حبيبتي
شهد بتنهيد: يارب 
امينه بحزن شديد: زعلانه مني يا شهد صح؟ 
شهد بحزن: انا مش بزعل من حد 
امينه: حقك عليا يا حبيبتي والله العظيم مش قصدي اني كان ازعق ليكي او ازعلك بالطريقة دي اتمنى انك متزعليش منى 
شهد بدموع وحزن: لا عادي براحتك والله انا مين اصلا علشان خاطر تقوليلي كدا براحتك خالص اعتبري.انها ما حصلتش
امينه حزن وندم: شهد صدقيني انا في الوقت ده زعقت ليكي كده علشان خاطر اعرفك قيمه مهران عندك و انك عايزه مهران بجد بس انتي مش عايزه تعترفي لنفسك زعقت عليكي عشان  نفسك عشان خاطر تراجعي نفسك كويس زعلتك مني علشان خاطر تبصي غلطك يا شهد احنا عايزين ايه غير اننا نعيش في سعاده سوا وحب لبعض عايزين ننسى اللي فات ننسى اللي حصل ونخلينا بقى في الحلو والسعاده وننسى اللي فات الدنيا متفاته وهيجي يوم وهنتفارق كلنا والموت اللي هيفرقنا والله العظيم
شهد. بتنهيد و دموع وقلب متعب: يااا الله على الحياه المتعبه
امينه بحزن شديد علي الحال: ربنا يريح قلبك ويجبر بخاطرك يا شهد وابنك يخرج بالسلامه من الحضانه ويبقى في حضنك وتشوفي كده بيكبر قدام عيونك يوم على يوم يا رب ويهديكي ربنا وتحبي مهران زي ما هو بيحبك كده يا رب يا رب مش عايزه غير كده والله 
_____________________________
في شقه وليد و نور 
نور كانت رقده على السرير وسندها راسها على كتف وليد
نور بحب: وليد انت نفسك في اي ولد ولا بنوته
وليد ابتسم بتفكير: اممم ولد ولا بنوته بصي الولد ولا البنت مش هتفرق الاتنين زي بعض و دول نعمه من عند ربنا طبعاً. في انا اتمنى الاتنين و اكتر من كدا اكتر البنات و اولاد كتيره زي بعض يأملوا علينا البيت 
نور بابتسامة: يعني انت عاوز دلوقتي بقا طيب 
وليد بابتسامة: اي حاجه يا نور كله نعمه والله كل اللي يجيبه ربنا حلو.. بص ليها بحب: اتمنى لو بنوته تجي بنوته علشان تبقي زي امها كده قمر و قلبوظه 
نور ابتسمت بخجل شديد: وانا بقا اتمنى ولد كدا من ربنا عارف لي.؟ علشان خاطر يبقي قمر زيك كدا …و ضحكت جامد بخجل 
وليد ضحك بابتسامة: يا حلوة علي القمر اللي بيخجل ده من اي حاجه يا ناس عسل ياعسل انت 
نور بخجل: بس بقا الله 
وليد بضحك: ساكت اهو 
نور بابتسامة: وليد بص نفسي في حاجه حلوه دلوقتي 
وليد: نفسك في اي وانا اجبلك 
نور بتفكير: نفسي في رانجه و مشبك 
وليد بصدمه: لا لا بصي انتي تنامي كده دلوقتي يا حبيبي يلا 
نور بزعل: لا جعانه نفسي في حاجه حلوه قومت هات رنجه دلوقتي 
وليد بزهق: يا نور انتي كنتي من اسبوع لحد انهارده قرفانه حتى مني انا ازاي عاوزه تكلي رنجه بقا 
نور: الرنجه احلي منك اصلا 
وليد بزعيق: والله 
نور بخوف: في اي …بعبث: لو زعقت ليا مش هكلمك خالص بس
وليد بتنهيد: لا و علي اي النكد انا اقوم اجبلك رنجه بس لو لقيت محدش فتح براحتك بقا الساعه1:00 وبعدين احنا لسه و اكلين من ساعه بس 
نور: لف الدنيا يا حبيبي …بغيظ: انا جعانه برضو الله
وليد قام يلبس.. قال بزهق: ماشي يا نور الف علشان خاطر و مالو. 
نور بسخرية: من قلبك اصلا بس عادي 
_____________________________
بعد ساعه ونص 
وليد كان جاه فيه الوقت ده 
راحت نور فتحت 
نور بسرعه: وليد اوعدني انك هتاكل معايا قبل ما تدخل 
وليد بزعيق فيها: نورر انا لفيت ليكي في الدنيا كلها و تعبت في نفسي و جايه دلوقتي توقفي فيا بالطريقة دي و تقوليلي مش عارف اي 
نور بحزن منه: بس اوعدني طيب 
وليد بغضب: وعد هطفح معاكى 
نور ابتسمت. اخدت منه الكيس نسبت راحت تقفل و ليد داخل بسرعه
وليد بعصبيه: لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم يا بنتي انتي هتموتيني  
نور حطت الكيس علي السفرة راحت قعدت وهي بطنها وجعها علي الكرسي.
وليد بقلق: مالك يا نور …قفل الباب راح داخل بسرعه ليها 
نور بدموع وتعب: انت مش زعقت ليا و تعصبت عليا ملكش دعوه بقا بسكدا اوعا تتكلم معايا 
وليد بزعل من نفسه باس راسها بحب: متزعليش منى والله مش هزعلك تاني اخر مره 
نور بدموع وحزن: وليد انت زهقت مني خلاص مش عايزني في حياتك علي كدا صح؟ 
وليد بغضب وعتاب: والله نور تصدقي انتي اللي بتشتري النكد عاوزه تحرقي دم اهلي و خلاص بالله يا عالم دا كلام نور انتي شكلك مش عارفه انا بحبك قد اي شكلك مش بتثقي فيا 
نور بحب: لا بثق فيك اوي اوي كمان و بحبك اد الدنيا دي كلها كلها كلها يروح قلب حبيبتك متزعلش منى 
وليد ابتسم بتنهيد وحب: وانا بحبك يا اجمل بنوته في العالم ده كله
نور بابتسامة: تاكل معايا بقا صح 
وليد بغيظ: هاكل هاكل 
نور بضحكه: حبيبي اصلا بحبك قوم بقا جهز انت علي ما اطمن علي حياة متغطيه حلو ولا لا 
وليد مسك اعصابه راح قام بغيظ شديد منها... قال بنرفز: الصبر يارب… داخل يجهز ليها في المطبخ 
نور بقت تضحك جامد بسعادة جواها..



تعليقات