رواية حب المراهقه 2 الفصل الرابع عشر 14 ج1بقلم نور ربيع


رواية حب المراهقه 2
الفصل الرابع عشر 14 ج1
بقلم نور ربيع


استغفر الله العظيم واتوب اليه ❤️

امال بعد ساعات كانت طلعت من العمليات و الكل كانو مبسوطين بالبيبي الجديد
شهد كانت قاعده شايله البيبي مش راضيه تسيبه لحد من كتر الفرحه
امال بابتسامة تعب: شهد طيب اديهم الولد يشيلو شويه 
شهد بفرحه: لا لا انا مبسوطه جدا خليني معاه شويه بس 
وليد بزهق منها: لا حول ولا قوة الا بالله 
نور بضحك: يا بنتي كمان 3 شهور و يجي ابنك ان شاء الله  سيبي لينا بقا الولد 
شهد : انتي كمان كمان شهور هتبقي ماما ان شاءلله سيبو بقا ليا 
عبدالله بابتسامة وفرحه: شهد هاتي شويه
ابو وليد بضحكه: لا الله يكون في عونكم معاها بقا
مهران قرب من شهد راح اخد منها الطفل بابتسامة وحب 
مهران بابتسامة: اللهم بارك ربنا يباركلكم فيه يارب 
شهد بغيظ منه: انا قولتلك تاخده 
مهران بابتسامة: معلش عاوزين نشوفه … مهران  اده الطفل ل محمد  بابتسامة 
محمد بابتسامة: بسم الله ماشاء الله ربنا يباركلك فيه يا عبدالله ويجعله ابن صالح باذن الله 
عبدالله بابتسامة: يارب 
اميره بابتسامة: ربنا يباركلك فيه يارب
سميره بابتسامة: ربنا يبارك فيه يارب هتسمو اي بقا.؟ 
شهد بابتسامة: اسلام 
امال بابتسامة: جميل اسلام برضو 
وليد بابتسامة:الله المستعان نسمي اسلام 
_____________________________
في السعودية في تحديدا في منزل كريم
كريم: ساره انا ماشي عاوزه حاجه 
ساره بتنهيد: سلامتك يا حبيبي 
كريم بص ليها قائلا: مالك يا ساره 
ساره بزهق شديد: مفيش بس زي ما انت شايف طول الوقت لوحدي من الجامعه ل البيت  من البيت ل الجامعه لما زهقت والله 
كريم اتنهد راح قاعد جنبها 
كريم ابتسم: خلاص افكر اجوزك طالما زهقتي من حياتنا دي 
ساره بحزن شديد منه: وانا بقولك كدا علشان تقولي كدا.؟ مش قصدي خالص كدا بس زهقانه الفتره اللي قعدت فيها في القاهرة اتعودت وقتي يكون مع العائله و البنات و اخرج هنا و هنا هنا زهق حتي حياة مش معايا 
كريم بهدوء: خلاص يا ستي متزعليش من كلامي يا قمري... سكت ل ثواني، و قائلا بجديه: بس فعلاً بفكر اجوزك خلاص سنه هتتخرجي باذن الله 
ساره بخنقه: لما يجي النصيب ان شاءلله يا خويا 
كريم: ساره انا بيجي كتير يتقدملك وبطنش الموضوع ده اللي بيجي بمشي من بره بره علشان مش عايز اضيقك بحاجه او اجبرك الراي ليكي برضو
ساره بحزن: كريم لو زهقت مني خلاص عادي انا موافقه علي اي حاجه انت بتقولها معنديش اي اعتراض 
كريم بعتاب: والله.؟ هو ده رد يا ساره يا بنتي انتي علشان بقيتي بتزهقي و طول الوقت لوحدك هتفكري في كده الله يهديكي يا ساره انا عايز مصلحتك مش هتفضلي طول عمرك كده من غير جواز يعني و لوحدك انا مش دايم ليكي …راح قام راح تجاة الباب:سلام يا ساره … راح ماشي
ساره دموعها نزلت منها بحزن شديد و خنقه جواها بصت حواليها بشده ضيق
ساره بحزن شديد و دموع: من كام سنه كان معايا حياة الله يرحمها برحمته الواسعه ويجعل مثواها الجنه يارب كانت صحبتي واختي طول الوقت مع بعض …بعياط وحزن شديد: للاسف ماتت ربنا بعت ليا حياة بنت كريم و بعدها نور الاسف هما كمان مش موجودين معايا دلوقتي هما في مكان وانا في مكان و اخويا طول الوقت مشغول بعيد عني اما بدات احب حبيت شخص غامض اوي معرفش هنكون لبعض يوم من الايام ولا لا…مسحت دموعها راحت قامت تتوض و تصلي ركعتين علشان قلبها يرتاح من الحزن
_____________________________
في بيت ليلي 
ليلي كانت تذاكر بدات تسرح
ليلي وهي بتكلم نفسها جواها: وبعدين يا ليلي انتي بتحبي فعلاً.؟ فعلاً انا حبيت من اول مره …بدموع ويأس: المشكله اني انا اللي بحب دايما لكن انا مش بتحب.!!! انا اللي قلبي بيتعلق لكن محدش بيتعلق فيا قلبي دايما يحب …بعياط وقهرة: انا 
ليه محدش بيخترني في حياته لي محدش عمره حب انه يكون معايا و في حياتي ما انا مش وحشه والله العظيم …بوجع وقهرة: انا فعلاً اه مش وحشه والله عملت اه ذنب كبير بس ربنا هو اللي ابتلاني بكدا غصب عني عملت الذنب ده وانا مش بنت وحشه ولا حاجه يارب
مسحت دموعها بتنهيد وجع في قلبها
ليلي بوجع وقهرة: يارب اكتبلي كل حاجه بتمناها وبطلبها منك من نصيبي يا رب نجحني وحققلي حلمي واكون محاميه عشان خاطر ماما و كريم يكون من نصيبي يا رب يا رب يوم من الايام حققلي امنياتي دي يا رب و سامحني اهم حاجه يارب ولا تشمت فيا عدو يارب يارب اللهم ابعد عني كيد الشيطان يارب يا ارحم الراحمين 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في الوقت ده نور كانت قدام بيت ليلي جت ليها 
نور بابتسامة ل وليد: شكرا علي التوصيله يا حبيبي 
وليد بابتسامة ضحك: عدي الجمايل يا جميل… بص ل حياة بحب: حياتي اجبلك اي وانا جاي بالليل ان شاءلله 
حياة بابتسامة: شوكولاتة فسار 
نور بضحك: حبيبي حبيبي المهم متنساش مراتك حبيبتك ام عيالك 
وليد بضحكه: مراتي حبيبتي اه لكن لسه مش ام العيال يا دوب لسه في بطنك حتى ما تكونش من اي حاجه
ل حياة بحب: حاضر يا حياتي باذن الله 
نور ضحكت راحت نزلت هي و حياة 
وليد بجديه: ما تتاخريش يا نور ساعه ارن عليكي تكوني في البيت 
نور: حاضر في امان الله 
وليد: في امان الله يا حبيبي …راح ماشي بالعربية
نور راحت رنت علي جرس البيت بهدوء

ليلي قالت ل نفسها بقهرة: انتي بتحلمي بأي يا ليلي و بمين انتي فين وهو فين دا شوفي هو يبقي اي و انتي تبقي اي بصي حياتك عامله ازاي عايشه ع بمجرد معاش و بيت صغير خالص حياته هو غيرنا مش هيبص ليكي اكيد …بسخرية وجع: اهو بنحلم وخلاص
قامت من علي كرسي المكتب بتنهيد مسحت وشها من الدموع واخذ الطرحه من على السرير وراحت طالعه في الصالون لما سمعت جرس الباب رن
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
حياة بابتسامة: للوستي
ليلي بابتسامة: يا عيون للوشتك
حياة جريت عليها ليلي شالتها بابتسامة حب ليها 
حياة بابتسامة طفوليه: وحساني اد كدا
ليلي حضنتها بابتسامة وحب: انتي اكتر يروح قلبي انتي 
نور بابتسامة: وحشاني يا للوشتي 
والده ليلي بابتسامة: نورتنا يا بنتي اتفضلي  
نور بابتسامة: يزيد فضلك يا طنط … و دخلت و قعدو 
ليلي بابتسامة بسيطه: انتي اكتر ي نور العين عامله ايه طمنيني عليكي 
نور بابتسامة سعادة: حبيبتي يا للوشتي انا الحمدلله بخير و زي الفل يا غاليتي
ليلي بابتسامة تنهيد: يروحي علي السعادة و الوجه جميل اللي ظهر عليه الابتسامه الجميله دي ربنا يديم السعادة لقلبك وحياتك يارب 
نور بابتسامة: يارب يروحي انا وانتي … بصت ليها بحزن منها:فينك كده بكلمك يا في الجامعه يا تذاكري وطول الوقت صوتك تعبان مالك بقا 
ليلي بتنهيد: موجوده ياقلبي اهو بس انتي عارفه انا في تانيه اهو خلاص باقي سنتين على التخرج
والده ليلي بتنهيد:طيب انا هقوم اعمل حاجه تشربيها يا بنتي وانتي اتكلمي مع ليلى براحتكم ادخلو الاوضه بتاعتها وانا خلو معايا حياه
نور بابتسامة:  ما تتعبيش نفسك يا طنط خليكي قاعده
ليلي قامت: خليكي يا ماما انا هعمل بدالك ما تتعبيش نفسك
والدتها بهدوء:تعبك راحه يا بنتي والله…لليلي: انا هدخل انا اعمل خليكي انتي مع صاحبتك تعالي يا حياه 
حياة نزلت من كرسي الانتريه مسكت ايد والده ليلى وراحت دخلت معاها المطبخ بابتسامه
_____________________________
نور وليلى دخلو اوضتها
نور قعدت على السرير بتنهيد:ليلي مالك شكلك تعبانه اوي ملامحك بهتانه جدا دبلانه
ليلي قعدت قصادها على السرير
ليلي اتنهدت جامد بحزن شديد: نور سيبك مني انا طمنيني على حياتك عامله ايه انتي وجوزك
نور بحزن منها: معرفش 
ليلي بهدوء: زعلانه منى ليه طيب انتي عايزه تزعلي نفسك مني وخلاص عايزه تزعلي نفسك على حياتي انا مش عايزه كده
نور بحزن: بس انا عاوزه كدا …بعتاب: انتي ليه ما بقتيش تتكلمي زي معايا زمان ولا تحكيلي اي حاجه عنك انتي ما بقتيش عايزاني في حياتك ما بقتش عايزه الصداقه اللي ما بينا دي..؟؟ 
ليلي بدموع وضيق شديد: نور انتي بتقولي اي مش كدا خالص انا كفايه عليا حزني هتبقي انتي كمان توجعي فيا بالكلام ده 
نور بحزن شديد عليها: ليلي انتي بتحبي صح.؟ 
ليلي بدموع وحزن: نور 
نور قطعت كلامها: انا عارفه انك بتحبني با ليلي ساعه لما سألتك من شهر لما كنتي عندي قولتلك انتي بتحبي حد قولتيلي لا وانا كنت عارفه انك بتكذبي و زعلانه و تعبانه من جواكي لكن انا تجاهلت بمزاجي لحد لما تيجي تحكيلي اللي جواكي… بدموع وحزن منها: عمومأ يا ستي عادي ما تقوليش حاجه ليا ولا تحكي همومك ل اختك ولا تتكلمي معايا … راحت قامت بدموع وحزن منها 
ليلي بدموع وندم: نور انتي فاهمه غلط مش موضوع حاجه انا علشان بس مش عاوزه ازعلك عليا انتي لسه يدوب من شهرين متجوزه مش حابه انكد عليكي 
نور بدموع وحزن: ياريت ما بقاش ليكي كلام معايا تاني … راحت دارت ضهرها طلعت من الاوضه 
ليلي بعياط وحزن شديد: نورر استني …راحت طلعت وراها 

والده ليلي طلعت من المطبخ في الوقت ده 
والداتها باستغراب: راحه فين يا بنتي اقعدي 
نور بتنهيد: لا لازم امشي بقا يا طنط سلام …مسكت ايد حياة راحت ماشيه 
ليلي بدموع وحزن: نور خلينا نعرف نتكلم بلاش تمشي 
نور مشيت مردتش عليها بحزن مالي قلبها منها 
والداتها ليلي حطت الصينيه علي الطربيزه قالتلها: في اي يا بنتي حصل اي 
ليلي بعياط وحزن: ماما نور مش عاوزه تتكلم معايا يا ماما علشان مش بتكلم معاها 
والداتها بغضب وحزن منها: تستاهلي هي دي اللي اسمها صداقه 
ليلي بعياط وقهرة: ماما انتي كمان بتزودي عليا الله 
_____________________________
في شقه مهران 
كانو جم من المستشفى و امال خرجت 
شهد بعصبيه: انت ليه بتخليني اجي غصب عني ها انا كنت عاوزه افضل معاها 
مهران بغضب: وطي صوتك يا شهد 
شهد بعند: لا مش هوطي طالما انت بتعمل اللي علي مزاجك انا كمان اعمل اللي علي مزاجي 
مهران اضايق منها جامد راح ضربها بالقم علي وشها 
شهد بعياط وغضب: انا بكرهك والله العظيم 
مهران مسك دراعها بعنف وشده غضب قائلا: اخرصي احسنلك علشان انا جبت اخرى منك خلاص من لسانك طويل ده 
شهد بعياط وحزن منه: طلقني يا مهران طلقني علشان مش عاوزك بكرهك مستحيل اقدر احبك او اقدر اعيش مع واحد زيك وحش 
مهران زهقا بعنف دار ضهره بشده حزن ويأس قائلا بجديه: انتي طالق يا شهد
شهد بصت لي بصدمه من رد فعله: انت بتقول اي..؟
مهران بسخرية وعدم تصديق منها: اي مصدومه بالله با شيخه اوعي تعملي فيها المصدومه علشان مش داخله دماغي…بحزن متملك قلبه: عملت اللي انتي عايز اتمنى اني ما شوفش وشك في حياتي تاني 
شهد بانهيار وصرخه فيه: ااانت اازي طلقني هاا انت طلقتني و اخدتني من اللي بحبه طيب ليه كدا خليت حياتي في جحيم …بوعد وعياط: والله العظيم ما هتاخد مني ابني والله العظيم ما هتخدو كدا …بقسوة: حتي لو مبقاش قدامي حل غير اني اقتلك اقتلك علشان خاطر اللي في بطني يبقي ليا مش ليك
مهران بغضب معمي: مش انتي اللي عاوزه كدا مش انتي هاا اهو نولتلك اللي في بالك …بحزن شديد وخنقه جواه: لو علي الولد خليه ليكي خليه …اخد بعضه راح ماشي من الشقه بشده تعب وتشتت في دماغه وحاسس بالضيق جواه

شهد قعدت بقت تعيط بشده قهرة جواها قالت بانهيار: اااه يارب ييسر لي امري  …حطت ايدها بوجع علي بطنها شديد

مهران ماشي في الشارع بحزن متملك قلبه يأس منها وحاسس بالضيق وعدم التنفس من حزن
مهران بحزن وتعب شديد جواه: واحده عديمة الاحساس مفيش حاجه عندها اسمها ضمير نهائي ل بتحس بالحب ولا نار الغيرة اللي جوايا تجاها ولا اي شئ
بزعيق وصوت عالي وشده خنقه: ااااهو عملت اللي اللي انتي عاوزه من زمان ياااريت تغوري من حياتي نهائي ريحتك.منييي نهاااائي يااا بنت عبدالله يااا مغرورة يااا متكبرههه
اتنهد جامد بحزن شديد منها:عملت اللي في دماغك وخلصتك مني يا شهد اهو بس مش هكرهك ولا هستسلم برضو اكيد هيجي يوم وهتكوني ليا برضو مستحيل تبقي ل احمد مستحيل …بيأس وخنقه: علشان لو ده حصل لو شوفتك معاه اموت فيها حقيقي
_____________________________
في المساء 
فى شقه وليد 
وليد قاعد جنب نور باستغراب منها ع السرير
وليد: نور مالك 
نور بصت لي بحزن: مفيش بس نعسانه 
ليد بعدم صدق: لا والله فيكي حاجه اومال اي الملامحه الحزينة دي..؟ 
نور بدموع : ايوه انا زعلانه و مخنوقه كمان 
وليد اخدها في حضنه بحنان: مالك بس يا نوري مين زعلك 
نور بدموع وحزن: من ليلي 
وليد ضحك: عملت ليكي اي المصيبه دي 
نور بغيظ: زعلانه منها وخلاص 
وليد طلعها من حضنه مسح دموعها بحنان: بلاش تزعلي نفسك يروحي و مهما كان المشاكل اللي ما بينكم لازم تتحل بهدوء مينفعش يبقي في خصام ما بينكم مش هينفع كدا دايما انتي وهي مش صحاب كدا وخلاص دا انتوا اخوات عارفه يعني اي اخوات دا كانت مستعده تضحي بحياتها علشان ترجعي ليها ساعه فقدان الذاكرة و جت ليا قالتلي كل حاجه …بحزن وندم: بس الاسف انا ما صدقتش و زعقتلها و طرتها 
نور طبقت ايدها راحت ضربته بغيظ في دراعه
نور بتوعد: عارف لو زعلت صحبتي تاني هعمل فيك اي هقتلك انا بقولك اهو 
وليد بضحكه: لا اله الا الله طيب ليه بس خلاص اللي فات مات يروحي 
نور بغيظ: دي حبيبت قلبي فاهم اياك تزعلها تاني … راحت راقضه على السرير …قالت بنوم: وليد ابقي صحيني الفجر باذن الله 
وليد بغيظ: بعد كل ده عاوزه اصحيها … راح راقض هو ايضأ 
نور راحت شدت دراعه نامت في حضنه بابتسامة
_____________________________
في يوم جديد 
في منزل السيوفي 
شهد بعياط: حسبي الله ونعم الوكيل والله واحد مفتري 
اميره بحزن عليها: اهدي يا بنتي استهدي بالله كدا بلاش تزعلي نفسك هو زعلان برضو منك يا شهد 
سميره: حقه يا شهد علشان انتي زعلتيه كتير
شهد بصت ليهم بغضب: انتوا اي عالم مفيش عندها قلب ابدا مش حاسين باللي حصل ليا منه ولا اي
عبدالله بعصبيه: وطي صوتك يا بت انتي اتكلمي بأدب يا تسكتي خالص مش ده اللي انتي روحتي علشان تعيشي معاه بمزاجك…كمل بسخرية: هو طيب يا بابا حنين يا بابا بيحبني يا بابا مش بيزعلني ولا حاجه يا بابا؛بزعيق: مش عارف اااي يا بابا 
شهد بخوف منه: خ خلاص يا بابا صلي على النبي… راحت قامت بسرعه دخلت الاوضه عند امال 
اميره بتنهيد: اهدي يا خويا يا عبدالله ان شاءلله خير بلاش تزعقلها بالطريقة دي علشان خاطر متزعليش مننا 
سميره بهدوء: لو هنجي عليها يبقي هترجع حالتها زي الاول مش هترضي تقول لينا حاجه تاني و تخاف 
عبدالله اتنهد بضيق من شهد 
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
في غرفه امال 
امال بتعب: طيب اهدي بلاش تعيطي معلش يا حبيبتي 
شهد بدموع وتعب: ماما انا مخنوقه اوي يا ماما مخنوقه و تعبانه 
امال بحزن شديد عليها: حقك عليا يا حبيبت قلبي حقك عليا متزعليش تعالي في حضني
شهد حضنتها بعياط وحزن شديد حواها …امال اخدتها في حضنها بحنان وجواها حزن شديد عليها و بقت طبطب عليها 
امال بحنان وتعب: صدقيني كل تتحل من عند ربنا ربنا يجبر بخاطرك جبر جميل و هتشوفي بس انتي سبيها علي ربنا وا دعي خلي عندك ايمان في ربنا 
شهد بعياط وقهرة: ماما انا قولت اديه فرصه و خلاص طلعت كل حاجه من جوايا بس هو اللي صدق و زهق مني…بعدم صدق وكره لي: بيكذب مش بيحبني اصلا عارفه اللي بيحب مش بيعمل كدا ولا حتي يأذي
امال حزن شديد: خلاص يا شهد متزعليش خلاص لو في نصيب ترجعي لي ترجعي والله متزعليش نفسك علشان خاطري يا بنتي وتتعبي في نفسك علشان ابنك كده بيتعب من حزنك ده 
شهد بدموع وحزن شديد: انا مش مسامحه اي حد وجعني في حياتي والله العظيم خلاص علي كده 
امال بتنهيد وحزن: متسامحيش بس اهدي بقا 
شهد طلعت من حضنها مسحت دموعها بحزن شديد
الطفل بدأ يعيط 
شهد بابتسامة تعب وحزن:حبيبي انت صحيت 
امال بابتسامة تعب: صحي اهو هاتي ليا يا شهد كدا 
شهد حملته بابتسامة حب حضنته بابتسامة وحنان..: حبيب قلبي انت يا ايسو لما عمر يجي عاوزك مش تبقي خال و ابن الاخت لا عاوزكم تبقي اخوات و اصحاب كده كده انتوا فرق السن اللي ما بينكم. ثلاث شهور يروحي 
امال ابتسمت بحب: باذن الله يا حبيبتي يجي بالسلامه ان شاءلله ابنك علي حياتنا 
_____________________________
بعد شويه كانت نور عندهم 
سميره بابتسامة:طمنيني عليكي يا نور عامله ايه الحمل عامل معاكي اي يا حبيبتي 
نور بابتسامة: الحمدلله يا طنط …ضحكه خوف:اهو لسه بنقول يا هادي ربنا يسترها من اللي جاي 
سميره بابتسامة: يا حبيبتي ربنا يكمل الحمل بالستر معاكي و دايما اشوفك بخير انتي و وليد و اللي في بطنك يارب
نور بابتسامة: يارب يا طنط 
اميره بابتسامة ل حياة: قوليلي بقا يا حياة.! انتي بتغلبي ماما نور؟ 
حياة بطفوليه: لا انا حلوه ماما حبيبتي يا تيته
اميره بابتسامة: يا عسل انت انت شطوره يا حياة 
نور بابتسامة: هاديه والله يا خالتو اوي اللهم بارك 
شهد بابتسامة بسيطه:بتروحي الحضانه يا حياتي 
حياة بابتسامة: اه 
شهد بابتسامة: شطوره يروحي انتي
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
نور كانت شايله اسلام الطفل بابتسامة
نور بابتسامة وحب: اللهم بارك قمر اوي يا شهد اخوكي ده 
شهد __
نور بصت ليها باستغراب: مالك يا شهد سرحانه في اي بكلمك يا حبيبتي 
شهد بصت ليها بتعب شديد: تعبانه شويه معلش مش واخده بالي والله 
نور بقلق: طيب سلامتك طيب رني علي مهران يجي ياخدك ل دكتوره ولا حد فينا يجي معاكي 
شهد بدموع وخنقه: نور مهران طلقني اصلا خلاص 
نور بصدمه وحزن: اي ليه طيب حصل اي
شهد مسحت دموعها بضيق: اللي حصل بقا 
نور حطت اسلام جنبها براحه راحت اخدتها في حضنها بحنان
نور بابتسامة: متزعليش نفسك يا حبيبتي هو لو بيحبك هيفضل وراكي و مش هسيبك دا عمل المستحيل علشانك اكيد واحد زيه ب الجبروت بتاعه ده يسيبك بالسهل كدا …طلعتها من حضنها مسحت دموعها بابتسامة
نور بابتسامة: اتفائلي خير مهما كان السبب اللي وصلكم ل كدا ان شاءلله يتحل متزعليش 
شهد بحزن وتعب: ان شاءلله خير يا نور 
نور: ان شاءلله… بابتسامة: بقولك تجي معايا الشقه تقعدي كام يوم تغيري جو اهو حتى تفكي عن نفسك شويه بدل ما انتي زهقانه 
شهد: مش هينفع يا نور والله 
نور: لا ينفع وليد بيجي علي النوم من النوم ل الشغل انتي عارفه قاعده طول الوقت انا و حياة وحدنا
شهد بتنهيد: ان شاءلله سبيها على الله لما اشوف من هنا ل اليل 
نور: ونعم بالله يروحي تعالي بقا نقوم نعمل حاجه في المطبخ عن خالتو و مرات عمك و نشوف حياة راحت فين 
شهد قامت: يلا ياقلبي 
في الوقت ده فون الارضي رن بتاع البيت 
نور: شهد روحي انتي المطبخ علي ما اشوف مين بيرن طيب 
شهد شالت اسلام: طيب يروحي وانا هدخل اسلام ل ماما هشوف حياة عندها كده ولا فين

نور راحت فتحت الفون. و كانت ميار 
في الوقت ده هما الاتنين قالوا الو في صوت واحد 
الاتنين اتصدمو و فضلو سكتين ل ثواني و الصمت بتاعهم عمي المكان
نور اتكلمت بشده حزن منها: عاوزه اي يا ميار..؟ 
ميار بحقد: عاوزه روحك 
نور بدموع بتلمع في عيونها:الله يهديكي. 
ميار بحسرة و انهيار: وحيات رميتي في المستشفى الامراض النفسية ل اقتلك يا نورر هقتلك 
نور بصدمه و دموع: مستشفى الامراض النفسية.؟ 
ميار بشر: اوعي تعملي نفسك مصدومه دا انا هقتلك يا نور هوجع قلبك هخلي كل العالم تتحسر عليكي علي كل حاجه عملتيها فيا 
نور بدموع وزعيق: معملتش حاجه ليكي يا جاحده انتي اللي دمرتي نفسك 
ميار بوجع و انهيار:العبي بالكلام بتاعك بعيد عني حطيت حاجه في دماغي خلاص علي كده لازم اعملها …راحت قفلت الفون بقت تعيط جامد و تصرخ بانهيار الدكتور دخل ليها بسرعه في الوقت ده

نور دموعها بقت تنزل منها بشده حزن شديد من اللي هي بتعملو ليها فيها
_____________________________
في المساء في شقه وليد 
وليد بسخرية: و اي اللي حصل علشان يحصل كدا يا غاليه من الاول 
شهد بزهق: اسكت علشان انا مخنوقه مفيش حد قدامي اطلع في اللي جوايا غيرك ف خليك سكت احسنلك 
وليد بزعيق: انتي يا عاوزه تقعدي تتكلمي وتحبي بالسر من ورانا يا تخربي حياتك 
شهد بدموع وضيق: انت بتزعق كده ليه متزعقش ليا وبعدين متقولش كدا الله يسامحك 
نور بخضه: وليد اهد في اي خضتني هتصحي حياة كدا الله 
وليد بعصبيه: متعرفش تعيشي نفسك ابدا يا شهد متعرفش تلمي لسانك الطويل ده تجنبي غضب جوزك أبداً 
شهد بدموع: انا محدش حاسس بيا والله العظيم اللي حصل ليا منه مش ما خليتي طايقه نفسي 
نور بحزن عليها: وليد اتكلم براحه معاها بلاش تزعق كده تاني وبعدين هي حقها هو عمل فيها حاجات مش كويسه حقها تفكر في كده و تعاتب فيه كل شويه 
شهد بعياط وحزن: انا عمري ما كنت اتخيل ان يحصل ليا كدا غير اني بحلم اكون مرات احمد و يتجوزني و اعيش معاه لكن الاسف كان اللي جواه من ناحيتي كان فعلا مجرد اعجاب في سن المراهقه لكن انا كنت صغيره كنت هبله اوي لما كنت في اولي اعدادي كنت متعلقه فيه زيادة عن اللزوم و بتكلم معاه علي احساس اننا هنتجوز معرفش انه حرام و ده كله ذنب كنت فعلا صغيره عمري ما كنت اتوقع ان هيبقي في حياتي انسان اسمه مهران او انه يحصل ليا كدا بسببه
نور بحزن وعتاب فيه: عجبك كدا اهو بتعيط انا بقا مش هكلمك بس
وليد بهدوء: طيب اهدي بلاش عياط انا هتكلم معاه و نحل الموضوع ده علشان ترجعو لبعض ان شاءلله تنسي كل حاجه وتحبيه زي ما هو بيحبك طالما هو ندمان خلاص انسي بقا 
شهد سمحت قالت بسرعه: لا اوعا تتكلم معاه …بعدم صدق وحزن: هو مش بيحبني لو بيحبني مكنش عمل كدا 
وليد بتنهيد: يا بنتي بطلي بقا عند و تفكيرك ده لو مش بيحبك هيعمل كل ده ليه ها؟ هو عمل كدا علشان خاطر ينتقم من تصرفاتك و تكبيرك عليه وهو ندم خلاص و قالك سامحيني و عاوزك انتي و الولد
نور بحزن شديد: يا شهد اللي فات مات كلنا حياتنا ادمرت من ثلاث سنوات احنا فعلاً رجعنا من الموت انا وليد عمل فيا عمايل محدش عمره عملها فيا و ضربني و بهدلني و ظلمني 
وليد قام بسرعه: احم طيب تصبحو علي خير نامو بلاش سهر اكتر من كدا الوقت اتاخر 
شهد ضحكت غصب عنها: عند كده يتهرب 
نور بصت لي بحزن في عيونها: الحمدلله المهم ان كل ده فات خلاص راح من حياتي 
وليد بصلها فاهم نظرة عيونها. اتنهد و راح داخل الاوضه بتاعته
نور بصت ل شهد: يلا يروحي قومي صلي قيام الليل و نامى بقا و سبيها على الله بلاش نكد على نفسك لعله خير باذن الله 
شهد اتنهدت بحزن شديد: ان شاءلله يارب حاضر هقوم اهو 
نور بابتسامة: عاوزه حاجه بقا انا كمان هصلي و انام لو عاوزتي حاجه مني خبطي على باب الاوضه وانا اخرج ليكي 
شهد بضحكه بسيطه: لا عيب يا ستي انا مش عاوزه حاجه انا هصلي وانا ان شاءلله 
نور بضحكه: المهم البيت بيتك بقا براحتك يلا تصبحي على احلام سعيدة 
شهد: يارب انا وانتي ي نوري 
_____________________________
بعد ما خلصو صلاة و القراءة في القرآن راحو على النوم 
شهد راقضت على السرير 
شهد بدموع وحزن: الخناق مع بعض وحشني والله اوي انت متعوده علي المشاكل معاه و الزهق فيه انت مش مسامحك برضو خالص يا مهران 
اغمضت عيونها مليئة بالدموع و قلبها مالي بالحزن
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في غرفه التاني غرفه نور 
نور قعدت على السرير بتفكير وسرحان في 
نور بتفكير جواها: ميار فعلاً تعبانه ولا اي في المستشفى.؟ بس ازاي محدش عارف حاجه زي كدا معقول محدش بيتواصل بيها أبداً محدش عايز يعرف حاجه عنها حاجه علي كدا…سكتت ل ثواني.. قالت ل نفسها: انا لازم اسأل و اعرف كل عنها … بصت ل وليد لقته كان نايم نوم عميق 
نور بحب: حبيبي انت نمت بسرعه دي
قربت منه باست خده بابتسامة وحب
اتنهدت قالت جواها: اعرف ازاي ازاي.؟ مين عارف اخبارها يارب مين؟. في لحظه افتكرت احمد
نور قالت: احمد اه ممكن يكون عارف انها حاجه ما هو اللي مسؤول عن القضيه دي صح بس اوصل لي ازاي
مسكت فون وليد راحت دخلت علي الوتس بعتت رساله لي
" السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عامل اي بقولك ايه انت متعرفش حاجه عن ميار اي اخبار كدا عنها
احمد كان في الوقت ده لسه صاحي فتح النت. راح رد عليها…عليكم السلام ورحمة الله وبركاته الحمدلله يا غالي انت عامل ايه طمني عليك

احمد باستغراب: غريب بيسال عليها ليه وليد هو في اي … بعت رساله؛  وانت بتسال ليه معلش 
نور بعتت بسرعه لما لقت رد: انا نور عاوزه اعرف ميار عامله ايه او حياتها ماشيه ازاي علشان عاوزه اتنازل عن القضيه دي 
احمد شاف الرساله اتنهد راح بعت …تمام يا نور ميار طبعاً ما حكوم عليها 7 سنين لو احنا اتنزلنا عن المحضر دي اوقف محامي و تخرج في اي لحظه وهي مش في السجن هي في المستشفى الامراض النفسية تعبانه خالص 
نور شافت الشات. بعتت: ممكن تعبت عنوان المستشفى
احمد بعت: انتي عاوزه اي بالظبط عايز افهم.؟ 
نور ردت: والله ولا حاجه حابه اطمن عليها مش اكتر بس و اقولها علي الموضوع ده 
احمد بعد ما شاف الشات راح بعت راح قفل
نور فتحت الشات لقت لوكيشن بعدها راحت قفلت
نور راقضت هي ايضا
نور بتنهيد جواها: لازم اروح ليها و اشوفها لازم …غمضت عيونها و نامت بسرعه
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
في الصباح 
في منزل السيوفي. تحديدا في غرفه امال 
عبدالله بتنهيد: رني علي شهد قوليلها تجي مش هينفع تفضل عند وليد و نور 
امال بهدوء: وليد هو اللي طلب امبارح بالليل تجي معاهم ما راضيش يسبها ولا هو ولا نور انا هشوفها اقولها تعالي لو رضيت تجي تجي بقا 
عبدالله: تمام المهم راحتها هي 
امال بتنهيد: ان شاءلله خير …بصت ل اسلام بابتسامة: هو احنا هنسمي اسلام خلاص علي كدا ان شاءلله 
عبدالله ابتسم: باذن الله مش شهد عاوزه كدا خلاص 
امال بابتسامة: حلو اسلام برضو 
اميره خبطت دخلت 
اميره بابتسامة: عملت ليكي الفطور يلا يا حبيبتي 
امال بابتسامة: تعبكي معايا انتي و سميره والله سامحوني 
اميره بزعل منها: اي اللي انتي بتقوليه ده اسكتي بالله عليكي هزعل منك يا شيخة
عبدالله بابتسامة: ربنا يديم المحبه اللي ما بينا يا ام احمد 
اميره بابتسامة: يارب يارب 
امال بابتسامة: تسلميلي يا اميره 
____________________________
في شقه وليد
نور طلعت من المطبخ في ايدها الاكل حطته علي السفرة بقت تنادي علي وليد و حياة 
نور: وليد حياة يلا 
وليد خرج من الاوضه قائلا: حياة صحيت ولا لسه 
نور: راقضه مش قادره تقوم بتقولي نعسانه سبيني 
وليد: انا اجيبها استني
نور: ياريت تحاول معاها احسن مش راضيه لبست و مش راضيه تقوم علشان الحضانه 
وليد داخل اوضه حياة

وليد قاعد جنبها السرير بقا ينغش فيها
حياة بنعس: عمو سبني عاوزه انام 
وليد بابتسامة: لا يروحي قومي علشان نرن علي بابا تتكلمي معاه قبل ما تمشي يلا قومي علشان اجبلك الحاجات الحلوه اللي انتي بتحبيها بقا يلا 
حياة بزهق: نعسانه بقا 
وليد شالها بابتسامة: لا لا قومي يلا علشان الحضانه يا قمري انتي
خرجو قعدو علي السفرة 

نور وهي بتاكل بغيظ: مش عاوزه تقومي و الحضانه تروح و ابوكي يقولي انتي مش بتهتمي في البنت يجي ياخدك مني صح 
وليد: عاوزه تروحي مع بابا يا حياة و ساره ولا تقعدي معانا 
حياة بسرعه: لا عاوزه ماما جميلتي 
وليد بابتسامة: يبقي تسمعي كلام ماما بلاش غلبه فيها و ان شاءلله كلها ايام تعدي و يجو القاهره ان شاءلله 
نور بحب ليها: حبيبتي وانا عاوزك معايا طول العمر مش عاوزه اشوفك قدام عيني علطول كدا يا حياتي كلها
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بعد شويه كانو خلصو اكل وليد مسك ايد حياه 
حياة بابتسامة: سلام مامي
وليد بابتسامة سلام يا نوري عايزه حاجه
نور بابتسامة: سلام يا روح قلب مامي حاجه سلامتك يا حبيبي في رعايه الله
نور بتفكير: اه صح ما تنساش بقى يا حبيبي تتكلم مع مهران وتحاولو تحل الموضوع ده مع بعضكم عشان خاطر شهد وابنهم مش هينفع يعيشو كده في البعد ده 
وليد بهدوء: ان شاءلله هتكلم معاه انهارده علي بعد الضهر كدا علشان دلوقتي صبح 
نور: ماشي باذن الله يا حبيبي
ومشيو نور دخلت بقت تلم السفره وتروق بقى دماغها شغاله في التفكير جامد
كانت واقفه في المطبخ واقف على الحوض تغسل المواعين وبالتفكير قالت: انا لازم ازور ميار في المستشفى دلوقتي 
بتروه بسرعه ودماغها شغاله في نفس التفكير وبعد وقت كانت خلصت دخلت تصحي شهد علشان الدروس بتاعتها
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
فتحت الستاره بتاع البلكونه وبقت تصحي فيها
نور: شهد شهد اصحي عندك درس ولا ايه دلوقتي قومي
شهد بدات تصحى بقلق
شهد بنعس: نور نور اقفلي الستاره يا نور ما عنديش درس دلوقتي لسه بعد الظهر
نور: ماشي يا حبيبتي طب كملي نومك هي دلوقتي الساعه 7:00 اهي
شهد بنعس: لسه بدري اوي يا نور خليني انام شويه
نور راحت تقفل الستاره: تمام يا حبيبتي نامي انا خارجه ومش عارفه انا هاجي امتى دلوقتي خدي بالك بقى من نفسك
شهد بنوم: ماشي يا نور خدي بالك من نفسك انتي يا حبيبتي
____________________________
وبعد وقت نور نزلت من التاكس وكانت ماشيه على اللوكيشن اللي احمد بعته في تليفون وليد وبعته ليها هي على الوتس … وقفت قدام المستشفى بجمود جواها … وبعد ما اخدت الاذن سمحو ليها بالدخول والزياره ليها

الممرضه فتحت الباب دخلت غرفه ميار 
ميار بصت ليها 
الممرضه: في حد جايلك الزياره تعالي معايا
ميار باستغراب: مين؟ 
الممرضه: مش عارفه هي واحده
ميار قامت باستغراب وطلعت مع ممرضه في جنينه المستشفى وهي بتسال نفسها مين يكون اللي جه ليها 
نور  بصت ناحيه ميار اللي جايه فيها  وميار قدمت خطوتين وقربت ليها وراحت وهي مصدومه من زياره نور ليها
الممرضه: بلاش تاخير خمس دقائق وزياره تنتهي لو سمحتي
نور هزه راسها بمعنى تمام
. الممرضه راحت ماشيه
ميار بتمسك في اعصابها: اي عاوزه اي جايه ليه جايه تشمتي فيا  وفي حالتي اللي انا وصلت ليها بسببك
نور بجمود: انتي بتقولي ايه انا جايه اشوفك و اطمن عليكي ازاي تقولي كدا اشمت فيكي وبعدين انا مش سبب حاجه انتي السبب في حالتك دي 
ميار بغل جواها: وايمانات المسلمين لو اطول دلوقتي اشرب من دمك هشرب من دمك وبلاش تعملي فيها البريئه اللي ما لكيش ذنب في حاجه انتي سبب كل حاجه لو ما كنتيش دخلتي على حياتنا ما كانتش حياتي تبقى كده من الاول 
نور بجمود عكس ال جواها: النصيب اللي يخليني اجي ويحصل كل ده انا ما ليش ذنب في حاجه
ميار بغضب معمي: لو ما كنتيش دخلتي على حياتنا ما كانتش كل ده يحصل فيا ما كانش وليد يسيبني ما كانش اللي في بطني يموت ما كانش اهلي يتبارو مني ويسيبوني ما كانش كل ده حصل انا هنتقم منك يا نور
نور بدموع وحزن: ياااه للدرجه دي بتكرهيني انا ذنبي اي ها قوليلي انتي اللي وصلتي نفسك كده يا ميار انتي لوحدك
ميار بكره وحقد: كلمه بكرهك قليله اوي انا هقتلك ومش هسيبك وانتي السبب وذنبك في كل حاجه حصلت ليا و ااهلي زي ما اخدتيهم  مني وكل حاجه هاخدها منك بالساهل وهحسرك على نفسك اكتر واكتر
نور مسحت دموعها بجمود وحزن: تمام تمام قولي واعملي اللي انتي عايزاه انتي ما تقدريش تعملي اي حاجه وهتشوفي مستحيل يحصللي حاجه اكتر من كده اكتر من اللي حصلي بسببك…بصت ليها بشماته وابتسامه كلها نصر عليها: احب اقولك بقى ان انا اللي ربحت عليكي في الاخر واخدت كل حاجه كنت بحلم بيها وانتي اللي خسرتي خسرتي يا ميار شرك وحقدك وغضب ربنا عليكي خلاني انا اللي ربحت واخدت كل حاجه كنتي بتتمنيها من زمان الشر عمره ما بيدوم أبداً انا عمري ما أذيتك بس ربنا اخد حقي ثالث ومتلت منك وصلك لكده وخسرك كل حاجه
ميار في لحظه دي الغل و الكره والحقد زاد في قلبها ليها وجوهها بقى نار من ناحيتها وبقت تبص شمال ويمين حواليها بشر وتوعد ليها 
نور بعده خطوتين اللي ورا بعيده عنها بخوف على البيبي
نور بنظره كلها شماته: فاكره لما وقعتني في فتنه كنتي بتكرهي فيا وليد واحمد واهلي كلهم ونظرات الشماته كانت في عيونك والملامح الخبيثه اللي كانت مستخبيه ورا الوجه البريء هي انا دلوقتي نفس الشيء على رايك زي ما انتي بتقولي كده جايه اشمت فيكي…حطت ايدها على بطنها بكل سعاده: واه صح انا حامل حامل يا ميار جوايا حاجه حلوه من اللي بحبه انا محافظه عليها ومحافظه على اللي بحبه مش زيك بجري ورا الشر والشر يجري ورايا
ميار اتصدمت اكتر لما سمعت الكلمه دي النار جواها زادت اكتر واكتر اللحظه دي كانت عايزه تقتلها قربت منها خطوه بشر في الوقت الممرضه جت
الممرضه: زياره انتهت
نور ببرود تماما عكس اللي جوه قلبها ليها: اخر حاجه..!! انا اتنزلت عن المحضر بتاعي والقضيه بتاعتك هتسقط قريب ربنا رحمك شويه وربنا يعافيكي ويهديكي… دارت ضهرها وراحت ماشيه بدموع جواها وحزن شديد
ميار بقى تتمسك اعصابها جامد وبقى جواها مش عايزه حاجه في اللحظه دي غير انها تموت نور قالت بتوعد وشر وكره: وانا احب اقولك بقى اخر حاجه.. شاورت على بطنها بايدها وهي ماشيه: اللي في بطنك ده هحسرك عليه وهاخده منك وهحطه جنب اخوه وهتشوفي عمل اي فيكي و يا انا ي  انتي هقتلك بس الاول يا نور هحسرك على اغلى حاجه في حياتك
نور سمعت الكلمه وهي ماشيه خافت جامد على البيبي فضلت مكمله طريقها ما رضيتش ترد ولا تبص عليها ولا تهتم ليها لكنها جواها توتر وخوف على البيبي
و راحت اتجاه الشرطه علشان تتنازل عن القضيه
_____________________________
في شقه وليد عند شهد 
ليلى كانت في الوقت ده واقفه بترن الجرس
ليلي باستغراب لا حول ولا قوه الا بالله ربع ساعه وانا ارن على الجرس واخبط على الباب ايه ده وما فيش حد ولا ايه… رنت الجرس تاني
شهد صحيت على الجرس وراحت فتحت بخضه
ليلي باستغراب: هو انا جيت العنوان غلط ولا ايه
شهد بغيظ: لا صح خضتيني بترني كده ليه على الجرس وتخبطي 
ليلي دخلت هي وشهد وراحت قفلت الباب
ليلى بصت في الشقه حواليها باستغراب: يا بنتي فين نور انتي بتعملي ايه هنا انتي كنت نايمه ولا ايه
شهد قعدت على الكرسي وقالت: انا هنا من امبارح بالليل ونور مش هنا
ليلي قعدت جنبها: اه ماشي يا ستي اومال نور راحت فين كده
شهد: مش عارفه والله من الصبح قالت ماشيه مش عارفه راحت فين … شهد بصت على الساعه اللي في الحيطه كانت الساعه 11:30
ليلي طلعت الفون من الشنطه: انا هرن عليها ونشوف هي راحت فين
شهد قامت تمام انا ادخل الحمام عشان لسه صاحيه اغسل كده وشي واتوضا واصلي وهلبس عشان عندي درس يكون نور جت الساعه 1:30 ان شاءلله 
ليلي: ماشي يا حبيبتي ربنا معاكي
رنت علي نور 
____________________________
ونور بعد وقت كانت وصلت
في مكتب الظابط
الظابط باستغراب: انا عايز اعرف انتي جايه تحت التهديد ولا ايه الموضوع مش معقول تتنزلي عن المحضر بعد الوقت ده كله
نور بهدوء: ولا تحت التهديد ولا من اي ولا امر من حد ولا اي حاجه انا جايه حابه ان انا اتنازل مش عشان حاجه صدقني هي قريبتي وانا عايزه اخرجها من الموضوع ده
الظابط بهدوء: تمام محضرك هيسقط والمحامي هيقف وهنشوف المحضرين اللي عليها وان شاء الله هتخرج قريب اوي
نور بتنهيد: تمام … قامت لقت الفون رن كانت ليلي قفلت معاها لحد لما تمشي
____________________________
 عند وليد في الشركه تحديد في المكتب بتاعه
وليد مسك الفون من على المكتب فتحو دخل على الوتس بالصدفة شاف شات احمد و الكلام اللي ما بينهم و السوأل علي ميار 
وليد بغضب: انتي اللي جبتي ل نفسك معايا يا نور مش هرحمك على اللي انتي عملتيه ده استني بس عليا
_____________________________
في منزل هاني 
امينه بحزن شديد: ايه اللي حصل طيب فاهمني ليه كل ده
مهران بحزن شديد: انسانه جاحده اوي مش شايفه ل الحب اللي بحبها ليها ولا شايفه اللي بعمله ليها ولا شايفه اي حاجه من كل ده مش بتحب غير نفسها وعايزه 
تنكد على نفسها وعلى طول الوقت وبس طول الوقت في النكد طلقني طلقني طلقتها ريحتها مني نهائي يا ريت تبقى عايشه مرتاحه كده
امينه بحزن: الله يهديها يا مهران متزعلش نفسك انا هتكلم معاها يكون تقتنع بكلامي وترجعوا لبعض وان شاء الله خير وتحبك وكل حاجه هتتحل وتحاول تنسى كل حاجه هي حقها انت عملت فيها حاجات مش كويسه ما كانش ينفع انت تعملها فيها كبنت 
مهران بحزن متملك جواه: صدقيني عملت كده عشان خاطر بحبها مش عايزها لحد ثاني غيري ولا عايز اشوفها مع حد غيري وانا كنت عايز اطلعها من كل ده لكن هي مش قابله انا لو كنت سبتها لحد ثاني كنت مت يا امينه انا مش بحبها حب عادي كده وخلاص
امينه اتنهدت بحزن: خلاص استهدى بالله وانا هتكلم معاها واحنا نحل كل حاجه مع بعضنا ما تزعلش نفسك يا حبيبي ان شاء الله ترضى
مهران بجمود: انا هسافر يا امينه كم شهر كده هسيب الشقه اللي انا قاعد فيها اسلمها لصاحبها واحاول افتح المشروع اللي كنت بحلم بيه طول عمري … اتنهد بامل: لو في امل شهد تحبني وتقبلني زوج فيحياتها يبقي ا انا كده حققت ليها كل اللي هي بتحلم بيه كده عملت ليها كل حاجه هي بتحبها ومش هبقى حارمها من حاجه ولا هي ولا ابني زي ما كانت عايشه في بيت اهلها عيشها برضو في حياتي كده
امينه ابتسمت بحزن: ايوه يا مهران بص ل كده يا حبيبي اتوكل على الله وسيب كل حاجه على ربنا والايام هي جايه وهنشوف ايه اللي هيحصل ان شاء الله فيها كلها خير باذن الله ليك يا حبيبي انت وهي 
مهران بتنهيد وامل: ان شاء الله يا امينه ان شاء الله
في الوقت ده التلفون رن كان وليد…مهران فتح 
مهران بابتسامة: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
وليد بابتسامة: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
تسرع الحديث ما بينهم 
وليد بجمود: تمام اللي اتفقنا عليه ان شاء الله خير
مهران بتنهيد: ان شاء الله هسافر الاسبوع ده
_____________________________
شهد خرجت من الاوضه
شهد: ليلى بعت رساله ل نور وقالت انها جايه اهي تحت انا ماشيه بقى علشان انا عندي درس عايزه حاجه يا حبيبتي
ليلي بتنهيد: تمام سلامتك يا يا روحي ربنا معاكي… بضحك: خدي بالك من عمر
شهد ضحكت بابتسامة: ما تخافيش عمر في بطني انا خايفه بس انا على نفسي عشان هو تاعبني والله
ليلي بابتسامة: على امتى وياجي بقى علشان خاطر يخفف عنك شويه يا روحي معلش كلها ايام وباذن الله تولدي وياجي على حياتك ينورها انتي و جوزك 
شهد اتنهدت بحزن: جوزي هو فين جوزي ده يلا ان شاء الله خير
ليلي باستغراب: هو في حاجه ولا ايه و شكله في مشاكل اللي خلاك قاعده كده هنا
شهد بحزن: هبقي اقولك بعدين لازم امشي دلوقتي عشان متاخرش بقى
ليلي: ماشي يا حبيبتي ان شاء الله خير في حفظ الله 
شهد ان شاءلله: في حفظ الله …راحت ماشيه
_____________________________
بعد خمس دقايق نور كانت جت 
ليلي بحزن: وحشاني يا نور 
نور خلعت النقاب و الخمار من غير رد 
ليلي قامت حضنتها بدموع وحزن
ليلي بابتسامة و دموع: حقك عليا متزعليش منى يا نور عيني انا مش عاوزه اوجع دماغك بالمشاكل بتاعتي والله 
نور بحزن منها: مش هاين عليا ازعل منك او اخصماك اكتر من كدا والله و مش هاين عليا اختي و حبيبتي مش بس صحبتي زعلانه من حاجه او فيها اي حاجه 
ليلي بحزن شديد: انتي حبيبتي يا نور العين مش عاوزك تزعلي مني والله غصب عني بزعل و الحزن مسيطر عليا جامد 
نور حضنتها جامد بحزن: اي اللي مزعلك ياقلبي مين اللي شاغل بالك بالطريقة دي علشان تبقي بالحاله دي قوليلي بلاش تحطي حاجه جواكي ولا تكتمي اكتر من كدا انتي بتموتي نفسك بالبطئ 
ليلي بدموع وحزن شديد: مخنوقه و تعبانه اوي يا نور والله العظيم 
نور طلعتها من حضنها مسحت دموعها بحزن عليها شديد
نور بدموع وحزن عليها: بس يروحي بلاش عياط فهميني مالك فيكي اي 
ليلي بحزن وضيق شديد: مخنوقه مش قادره اقوم كل ده والله العظيم 
نور بتنهيد وحزن: طيب احنا هنتكلم دلوقتي و نشوف مالك وانا هخليكي غصب عنك يبقي عندك ايمان في ربنا و اللي انتي عاوزه من الدنيا دي هيكون ليكى باذن الله ربنا عمره ما ما يخزل حد ابدا ويسيبه كده في حيره واكيد بالصلاه والدعاء وذكر الله وبالايمان كل حاجه تبقى في ايدك شفتي انا انتصرت ازاي في الاخر ياقلبي  متزعليش وسيبيها علي الله …بابتسامة وحب: و عاوزه اقولك حاجه ان شاءلله تفرحك طلعك من ده كله انا حامل 
ليلي فرحت جامد الابتسامه اترسمت على ملامحها لما سمعت الكلمه
نور بابتسامة: شفتي بقى الخبر الحلو ده خلي الابتسامه ترجع تاني ازاي 
ليلي بفرحه و بابتسامة: نور بجد يعني انا هبقى خالتو والله
نور بضحكه و بابتسامة: والله العظيم حامل و هتبقي اجمل خاله باذن الله قريب اوي يا روحي
ليلي حضنتها بفرحه و سعاده ليها في قلبها … نور بدلتها الحضن بابتسامه وفرحه
ليلي بابتسامة فرحه: مبارك مبارك يا روحي مبارك ربنا يتمملك على خير الحمل وتبقى احلى ماما ان شاء الله يا احلى نور وتقومي لينا بالسلامه يا رب
نور بابتسامة وحب: الله يبارك فيك يا روحي عقبالك كده لما تتجوزي وتبقى حامل يا رب وتبقى انت كمان احلى ماما باذن الله وافرح بيكي كده يا روح قلبي يا للوشتي..





تعليقات