رواية أحببت زين الصعيد الفصل السابع عشر 17بقلم فرح


رواية أحببت زين الصعيد

الفصل السابع عشر 17

بقلم فرح

جه يوم السبوع الصبح 

زين: صلاح ادب*ح العجول يلا 

فرح ندهت عليه من البلكونه و مخدتش بالها انها بشعرها 

زين بصلها و هي دخلت تجري طلعلها فوق 

زين: عارفه انا مش هنكد عليكي دلوقت بسبب اللي عملتيه بس هحاسبك بعدين 

فرح: حبيبي والله مخدت بالي 

زين بحده: عاوزه ايه انجزي 

فرح بزعل: مش عايزه يا زين 

زين: يكون احسن و نزل و سابها 

ريم طلعتلها لبسو الولاد و هي لبست و نزلو كان الليل جه و السبوع بدأ 

فضلو يغنو و الناس تدي فرح هدايا

حمزه اداها انسيال و قال بابتسامه: مبروك يا مرت اخوي يتربو في عزكم حبايب عمهم 

فرح بابتسامه: الله يا حمزه جميل عقبال ما اجيب ل مراتك يارب 

حمزه ابتسملها: ربناا يخليكي يارب 

زين جه و طلع سلسله دهب مكتوب عليها يزن و ياسين

فرح بصتله بسعاده: الله تعيش و تجيبلي يا حبيبي 

زين اداها السلسله: هلبسهالك فوق بقا و غمز و امه و ريم ضحكو و هو طلع بره

السبوع خلص و هما خدو الولاد و طلعو 

فرح: ااه تعبت مش قادره بالله مش قادره و جعانه 

زين: انتي مكلتيش اكيد عارفك والله مهمله هنزل اجيب تكوني غيرتي انتي و الولاد و نزل 

فرح قامت غيرت هدومها و لبست بجامه و غيرت للولدين و حطتهم في سرايرهم كان زين جه 

زين: يلا تعالي 

فرح راحت قعدت جنبه و كلو

زين: اه كان بينا حساب بقا انك طلعتي بشعرك 

فرح باستعطاف: زين والله مخدت بالي و اخر مره والله والله اخر مره 

زين:تؤ تتعاقبي عقاب بسيط كده علشان تفتكري 

فرح:طاب الصبح بس خلينا ننام دلوقت تعباانه 

زين:امم ماشي و شالها حطها عالي السرير وخدها في حضنه و نامو شويه و يزن عيط زين قام علي عياطه بص علي فرح لقاها رايحه في النوم قام شاله لحد ما نام و حاطه في سريره و نام هو كمان 

الصبح 

زين: فرح قومي حضري هدومي علشان امشي 

فرح بنوم: بالله حضرهم انت مش قادره 

زين بزعيق: فرح قووومي 

فرح قامت نطت من علي السرير و حضرت لبسه و هو لبس و باس رأسها و مشي و هي كملت نوم 

عدي أسبوعين و فرح نزلت تحت و كانت بتقعد معاهم لحد ما زين ييجي عشان يساعدوها 

زين: بما انكم كلكم متجمعين كده انا قررت اننا نخطب ل حمزه رضوي بت مسعود 

حمزه بصدمه: كيف يعني ياخوي انا مبحبهاش 

زين: هتحبها بعدين يا حمزه 

حمزه بزعيق: علي جثتي لو اتجوزتها سامع

زين قرب منه و ضرب'ه بالقلم: بتعلي صوتك عليا وبتقف قدامي ايه رايك بقا هتتجوزها غصب عنك

حمزه بصله مشي بغضب من قدامه 

سميحه: تعالي يا زين جوه و قامت و هو راح وراها 

سميحه بلوم: بتض'رب اخوك قدامنا منظره ايه بقا لما يرجع هو مش عيل صغير يا ولدي هو غلط لما علي صوته بس مكنش يصح 

زين بندم: والله ياما مقصدتش حاجه حمزه و مالك عيالي انا مربيهم بس ميقفش قصادي انا كلمتي بتمشي علي الكبير و الصغير في البلد 

سميحه قاطعته: عارفه ياولدي و لما ييجي هخليه بتأسفلك بس انت كمان راضيه 

زين انتهد: حاضر ياما هطلع اشوف العيال 

طلع و فرح طلعت وراه لقته قاعد علي الكنبه و حاطط ايده علي دماغه نيمت الولاد و راحته حضنته

فرح: حبيبي مكنش ينفع كده 

زين: عارف بس هو غلطان و البت كويسه و حلوه 

فرح بغيره و بعدت عنه: و حضرتك شوفتها فين بقا ان شااء الله 

زين ضحك بغلب و شدها تاني: تعالي بس والله ما يملي عيني غيرك يا ام العيال 

فرح ضحكت: امم بحسب يلا قوم بس خد دش و تعالي 

زين: ماشي طلعي هدوم يلا 


تحت سميحه قاعده مستنيه حمزه لقته داخل 

سميحه: حمزه تعالي 

حمزه راحلها: نعم ياما 

سميحه: ينفع اللي حصل ده 

حمزه: ياما انا مش عيل صغير تجوزوني غصب عني

سميحه: انت شوفتها والله غلبانه و هتحبها قوي قوي والله اخوك مبيخترش غير الحاجات الحلوه اسمع مني 

حمزه بتنهيده: ماشي ياما 

سميحه بحنان: قوم بقا راضي اخوك مكنش ينفع تقف قصاده اكده ده هو اللي مربيك 

حمزه: ماشي ياما طالعله 

و طلع خبط عليه زين فتحله و بص بعيد

حمزه: اسف ياخوي و انا موافق و اللي تأمر بيه و لسه هينزل زين شده حضنه 

زين: انت ابني يا حمزه انت و مالك عيالي 

و كمل و انا كمان اسف اني مديت ايدي عليك 

حمزه بابتسامه: ولا يهمك ياخوي انت ابويا هنزل انام بقا 

زين بابتسامه: ماشي 

حمزه نزل و زين قفل الباب....


           الفصل الثامن عشر من هنا 

      لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة