رواية عشقت ملاكي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي

الفصل الخامس والعشرون 25 

بقلم فرح محمد

فتحت عينيها بألم في رأسها بسبب عدم معرفتها بالنوم جيدا من البكاء 

ذهبت وغسلت وجهها وقررت أن تذهب له وتعرف لماذا فعل بها هذا 


..............................

بيسان بسعادة: ايواااا يا جمال واخيرا كلشي هيتحقق 

جمال : انتي مستعجلة ليه احنا نخلص منه بالاول 

بيسان: انتا هتقتلوا ازاي يا جمال 

جمال: ملكيش دعوة انتي 

بيسان: اوكي متل ما انتا عايز ،،،،انا هقفل لاني لازم اجهز 

جمال: باي 


...................................

كادت أن تفتح باب الغرفة ولاكنها رأته يصعد الدرج ،،،،،

    اختبئت في الزاوية رأته لم يدخل غرفته ،،،،،كان يمشي ل غرفتها 

وقفت ترى ماذا سيفعل ،،،،،، رأته يغلق باب الغرفة من الخارج 


نزلت دموعها على وجنتيها ،،،،،، إلى هذه الدرجة يكرهها لا يريدها أن 

تكون في هذا الفرح ،،،،، مسحت دموعها بسرعة ،،،،، واقسمت بأن الفرح لن يتم 

دخلت غرفته واختبئت داخل الخزانة تفكر بخطة 

..........................................

 بعد ساعات كان الكل جاهز  والعائلة ترحب بضيوف 

وزين راح ل يجيب بيسان

ومحمد كان مراقب الوضع منيح والشرطة كانت متنكرة برجال أعمال 

وملك لبست فستان ابيض مع شوز عالي بالون خمري وحجاب نفس اللون 

وكانت واقفة بالغرفة تستنى الفرح يبلش وبتفكر كيف رح تبهدل الفرح 

.........................................

وعمر قرر انو يروح ل سالي بكرا مشان يطلب ايديها رسمي 


.............................................

وصلوا بيسان وزين للقصر وذهبوا وجلسوا ل يتم كتب الكتاب 

المأذون : وين الشهود 

محمد: انا ومراتي يا شيخ 

المأذون : ايوا وين العرسان 

زين كتم ضحكته 

بيسان: احنا يا شيخ هو انتا مش شايفنا 

المأذون : هو انتي ،،،، يا بنتي انتي ليه عاملة بنفسك كده 

انتي متعرفيش انو الدهان يلي حاطاه على وجهك حرام

بيسان: دهان اي ده ميك اب يا شيخ بعدين فرحي عادي يا شيخ 

كاد المأذون أن يتحدث 

زين: اخلص يا شيخ ،،، يلا اكتب الكتاب بسرعة 

المأذون: بسم الله الرحمن ولاكن قاطعه صوت ملك

ملك بدموع: استنا يا شيخ 

شد على قبضته بغضب لأنه رأها كان لا يريدها أن تكون 

بسبب أن لا يصيبها اي أذى ولاكن كيف خرجت هو بنفسه قفل عليها

زين بغضب مكتوم: انتي تعملي ايه ومين فتحلك باب الغرفة 

ملك بسخرية : عايزة احكي معاك 

زين: بعدين 

ملك: انا مش عايزة افضحك بسبب الي عملته معي فخليني احكي معك على 

انفراد احسن 

زين: اقولي عايزة ايه بسرعة وهنا انا مش فاضي 

رفعت ورقة أمام وجهة 

زين بأرتباك : انتي لاقيتيها فين 

ملك بدموع: ده الي همك يا جوزي ،،، لقيتها فين قسيمة جوازنا 

الجميع اتصدم بدأ الكل يتهامس 

اقتربت منه بيسان

انتا جد متجوزها يا زين 

لن يهتم ل كلام بيسان ،،، اقترب من ملك بهدوء 

زين: ملاكي والله ،،،،،قاطعته تلك الملاك

ملك بدموع: انتا اتجوزتني ليه ،،،،اذا عايز تتجوز بيسان 

رد عليا يا زين 

زين : والله هفهمك كل حاجة 

ملك بدموع: عايز تفهمني ايه رد عليا 

سمعوا صوت طلقة من الرصاص ،،،، وانقطعت جميع الكهرباء 

وبدأت الناس تصرخ 

مسكت يده بسرعة بخوف 

زين : متخافيش يا ملاكي انا معك 

ملك بدموع: هو في ايه 

زين: هفهمك كل حاجة بعدين 


شعرت ملك بيد تسحبها من يد زين فصرخت 

زين بغضب: ملاكي 


رجع نور الكهرباء ،،،،،رأو جمال يضع المسدس على رآس تلك الملاك التي تبكي 

بخوف 

زين بغضب: اتركها يا جمال ملاكي مدخلهاش بحاجة 

جمال : دي السبب اصلا 

ملك بخوف: انا انا معملتش حاجة والله

زين: اتركها يا جمال والله هندمك 

بيسان بإببتسامة : جمال انا هاجي جمبك يا حبيبي 

أطلق عليها رصاصة قبل أن تمشي أي خطوة 

بدأو الجميع بصراخ ،،،،،وبدأت تلك الملاك تبكي 

زين بخوف : ملاكي اهدي متعيطيش 

زين بغضب وصوت عالي : انتا عايز ايه 

جمال: عايز اقتلك 

زين : طب اقتلني بس ابعد عن ملاكي،،،،،، انا يلي دخلت خالك السجن 

ابعد عن ملاكي 


جمال: انا خالي وائل يلي مات بسجن مفكر اني هسيبك من غير ما  تتعذب 

مات بسببك وبسبب خطف هاي الطفلة 

هو يلي رباني وأنا كبرت بس مشان اقتلك تشاهد ع روحك يا زين 

جاء أحد الشرطه من ورائه وبسرعة لفه له وضربه على وجهة وملك فلتت

من يده واسرعت إلى. زين 

حضنها بخوف كبير ،،، اهدي يا ملاكي خلص انا جمبك متعيطيش 

الشرطي: يلا يا جمال دا احنا مندور عليك من زمان

يا أمن خدوا على الحبس 

مسكوه الأمن وبدأ يمشي معهم 

زين: انا هجيلوا بعد اشوي ،،، دخلوا الاسعاف وأخذوا بيسان معهم 

كان جمال يمشي بهدوء وبحركة سريعة سحب المسدس  من رجال الأمن 

وأطلق رصاصة على زين ،،،، ولاكن تلك الملاك أبعدت زين بسرعة 

دفشته وإصابتها الرصاصة 


زين بصوت عالي وخوف : ملاكي


      الفصل السادس والعشرون من هنا 

     لقراءة جميع فصول الرواية من هنا


تعليقات