رواية عشقت ملاكي
الفصل السابع 7
بقلم فرح محمد
ماسه: اسف يا زين على كلشي صار بسبي
زين بعصبية: اعتزري ل ملاكي وإياكي بس تحاولي تفكري تفكير فيها يا ماسه
ماسه: اسفه يا ملك سامحيني
ملك ببرأه: خلص محصلش حاجه
ابتسم زين على قلب هذا الملاك الذي يسامح بسهوله
انحنى على ركبتيه وقبل جبينها
زين: ملاكي الشطوره
ملك: جعانه يا زين مش هتأكلني
زين: عيوني يا ملاكي يلا
ابتسمت ملك
وبعدها ذهبوا للشركه ملك وهي جالسه بحضن زين
ملك: زيني
زين: قولي يا ملاكي
ملك: انتا هتبعتني المدرسه
زين: ايوا يا ملاكي
ملك بفرحه: بحبك يا زيني
زين: وانا اكتر يا ملاكي
ملك: هروح امتا
زين:من بكرا يا ملاكي
ملك: ماشي يا زيني
زين: ملاكي انتي شطوره وبتسمعي الكلام
ملك ببرأه: ايوا يا زيني
زين: انا عندي اجتماع مهم انا هروح الاجتماع وانتي هتبقي هنا
ملك بحزن: انا رح ازهق يا زيني لوحدي
زين: طب هعمل ايه مينفعش اخدك الاجتماع معايا ومش هزعلك طبعاا
ملك بخبث: زيني انا عندي فكره
زين: فكره ايه
ملك بخبث وبرائه : اعطيني تلفونك يا زيني انا هنزل عليه العاب والعب بيه ل حد ما تيجي ممكن
زين: مينفعش يا ملاكي هو عليه مكالمات بتخص الشغل يعني مش هينفع
ملك: اوووووف روح يا زيني روح
زين: مش هروح محل
ملك : روح يا زيني انا هبقى هنا ارسم على الورق ده
زين: نعممممممم ترسمي على ايه ورق الشركه المهمه هترسمي عليه انتي هدمرينا يا ملاكي
ملك بعصبية: طب هعمل ايه يا زيني
زين يصطنع الحزن: بقيتي بتعلي صوتك عليا يا ملاكي
ملك بصدمه وحزن: زيني والله مكنتش اقصد اسفه
زيني رد عليها والله اسفه يا زيني بدأت ملك تبكي
زين: ملاكي تعيطيش والله بهزر معاكي
ملك بحزن : يعني مش زعلان
زين: لا يا ملاكي
اقتربت منه تلك الملاك الصغير وطبعت قبله في وجنتيه
ملك: اسفه
زين: خلص يا ملاكي سامحتكك
ملك: يعني مش زعلان
زين : لا يا ملاكي مش زعلان وامسكي ورقه وقلم ويلا ارسمي ل ارجع من الاجتماع هشوف رسمتي ايه
ملك: حاضر
...........................................................................
في المساء على طاولة الاكل
محمد: انا في موضوع عايز افتحه معك يا يابا
عبد الرحيم: قول يا محمد
محمد: عايز اتجوز
عبد الرحيم: مين
زميلتي من وقت ما كانت بالجامعه انا اعترفتلها بحبي من احنا بالجامعه وقلتها اني لازم أسس حالي بعدها رح اتجوزها
وهي وافقت وانا بدي اياك تطلبلي إياها يابا
عبد الرحيم: اسمها واسم عيلتها
محمد: مسك محمد ضرغام والدها متوفي وهي وحيده
عايشه هي وامها تشتغل في الشركه معنا سكرتيرتي الخاصه
اسماء: يا حبيبي يا ابني ألف ألف مبروك
محمد: يعني هنطلب ايديها نروح
اسماء: اكيد يا ابني انا عايزه افرح
عبد الرحيم بهدوء : عايشه فين
محمد: في حاره ؟؟؟
اسماء بعصبيه: بتقول ايه يا محمد انتا مضروب على راسك بدك تخطب وحده مش من مستوانا
زين لا يريد ملاكه تسمع حديثهم التافه لانه رأها ركزت معهم وليس بالاكل كعادتها
زين قاطع حديثهم: ملاكي اشبعتي
ملك بأنتباه: اااه الحمدلله يا زين
زين : يلا مشان تنامي هتروحي المدرسه بكرا
ملك: يلا
حملها زين وصعد بها للأعلى ووضع ملاكه على الفراش ووضع الحاف عليها وقبلها من جبينها ووجنتيها
زين: نامي يا ملاكي انا هنزل تحت اشوي وهرجع
ملك: مش هعرف يا زيني
زين: هتعرفي يا ملك غمضي عيونك ونامي
ملك: ماشي
في الصالون
محمد: يما بكفي اني بحبها شو دخل المستوى بالموضوع
عبد الرحيم: واحنا من امتا يا اسماء منفكر التفكير المتخلف ده
محمد اطلب معاد من امها والوقت يلي يناسبهم نروح ل عندهم
محمد بسرعه: بكرا الساعه 6 المساء اخدت المعاد من امبارح
عبد الرحيم: شايفك مخلص الموضوع
عمر بمزاح: يبختي عليك يا خويا لو ملكاش أهل كان اتجوزتها بكرا
محمد بأبتسامه: يا ريت
زين: يا ريت ميكونش عندك أهل طلعت واطي
عمر: واطي ولا عالي هههههههههه
عبد الرحيم: خلص انتا وياه ماشي الكل بكرا يجهز مشان نرحلهم
هتيجي يا زين
زين: اكيد محمد ده حبيبي
لقراءة جميع فصول الرواية من هنا