رواية حب المراهقه الفصل الثامن والعشرون 28 ج2 بقلم نور ربيع


رواية حب المراهقه 
الفصل الثامن والعشرون 28 ج2
بقلم نور ربيع


________________ارض الواقع
شهد بانهيار: بعدها اتجوزني غصب عني والله العظيم و سفرنا كان ليل نهار ضرب فيا مكنش بيرحمني أبداً والله
امال بدموع: كفايه يا شهد عياط كفايه ربنا ينتقم منه 
اميرة اخدتها في حضنها بدموع: بس يا حبيبتي كفايه عياط هو هيندم علي كل ده والله في السجن هيتعلم كل حاجه 
شهد بعياط شديد: يا مرات عمي اللي كان بيعمله فيا لا يتوصف ابدا دا وحش والله العظيم و انسان همجي اوى
سميره بحزن: اوعي يكون يا شهد قرب منك اوعي تكوني سمحتي لي بكده؟؟ 
امال بخوف: شهد 
شهد طلعت من حضن اميرة بدموع و توتر شديد 
اميرة بهدوء: هو مش متجوزه علشان خاطر تتخلل عنده 
يا امال انتي و سميره
سميره بغضب: ردي يا شهد 
شهد بعياط وتوتر: والله العظيم هو اللي اغتصبني والله انا كنت بضرب منه ضرب موت بسبب كدا 
امال بصدمه و دموع: وانتي كنتي راضيه عن كدا يا شهد 
شهد بعياط قالت بسرعه: والله يا ماما لا والله العظيم مجبورة.كان بيموت فيا كدا والله
اميرة مسحت دموعها بحزن: بس يا شهد عياط اللي حصل حصل المهم انك رجعتي لينا مفيش اي حاجه فيكي وحشه الحمدلله 
شهد بعياط وكسرة: اكتر من كدا يا مرات عمي 
اميرة بحزن شديد: شهد انا عارفه ان اللي حصل ده كأن اااكبر ضمار ليكي و كسرة بس قولي الحمدلله انك رجعتي لينا مش بعد الشر موتك ولا حاجه وتبقي كده فعلاً ميته ميته
أمال بدموع: انا انا كنت بموت كدا عليكي يا شهد انا و ابوكي و الكل كنا. مش قادره اوصفلك في اي بالظبط. بعياط وحزن: موتك ابوكي قالي بسببك انتي علشان كنت بسيبك 
شهد بعياط وحزن: ماما انتي ملكيش ذنب في حاجه وانا لما بابا يرجع و اعمامي هقولهم تاني  اني مليش دعوه ييه مكنتش اعرفه والله بسبب واحده منها لله وقعتني فيه
سميره بحزن: كل حاجه هترجع زي الاول ان شاء الله يا شهد يا حبيبتي ما تزعليش نفسك وهو والله هياخذ حكم كبير وهيندم على كل ده بس انت ما تزعليش نفسك وان شاء الله ربنا هيعوضك بالاحسن وهيعوضك بالايام الجميله انسي اللي فات وخليكي في اللي جي 
امال بدموع وحزن: مش عارفه ازاي هتنسي كل ده اصلا اللي  حكيت لنا عليه ده هيخليها طول عمرها تحلم بيه حسبنا الله ونعم الوكيل فيه حياتنا اتدمرت بسببه ازاي واحد زي ده يعمل كل ده فينا ومفكرين  انها ميته طول السنتين  دول
شهد بدموع وقهرة: المهم ان هو طلع من حياتي خلاص على كده يا ماما مش عايزاه يرجع تاني لحياتي خلاص على كده انا يمكن انا هفضل احلم طول عمر بيه واللي حصل ومستحيل اتقبل اي حاجه حلوه تيجي في حياتي بس المهم ان هو انا خلاص ما يدخلش حياتي ثاني ده اهم حاجه عندي
اميرة اتنهدت وقالت بحزن: هتنسى وهيخرج من حياتك وهترتاحي والله واحنا كلنا حواليك هنخليكي تنسي كل حاجه وانا وابوك واعمامك كلنا موجودين معاكي مستحيل حد يسيبك فينا يا حبيبتي هنخليك تنسى كل حاجه باذن الله المهم تكوني انتي مرتاحه وقلبك مرتاح
شهد بعياط اقوي: ايوه عاوزه انسي الحيوان ده. بصو عامل بطاقه ليا بــ اسم كذب علشان خاطر محدش يعرفني من الاسم اني عايشه من الحكومة والله العظيم بسببه كرهت حياتي. . شوفو الضرب اللي فيا و لا السكينه كأن يذبحني ولا ايدي كنت انتحر بسببه والله 
امال بصت على رقبتها بصدمه: اي دا يا شهد 
سميره مسكت ايدها بصدمه: و ايدك كمان هو عمل فيكي اي بالظبط الحيوان ده
شهد قامت بانهيار بدأت تشيل الهدوم عنها: شوفو جسمي عامل ازاي من ضرب الحزام شوفي يا ماما شوفو جسمي عامل ازاي
اميرة بصدمه وحزن: اي كل ده يا شهد هو ازاي حيوان كده 
امال بدموع وحسرة عليها: حسبي الله ونعم الوكيل فيه ليه كل ده عملو فيكي احنا عملنه لي اي علشان يعمل كل ده عاوزه افهم 
شهد بانهيار: علشان بحب احمد عمل فيا كل ده من الاول و الصور و كل ده علشان بيكره احمد علشان بحبه
سميره بصدمه: بتحبي أحمد؟ 
امال بصدمه: بتحبي أحمد دا من امتي ان شاءلله؟ 
شهد بعياط وتوتر: انا بحبه من زمان والله من ساعه لما كنت في اعدادي كمان وهو كان في ثانوي. بخوف  وعياط: كنا كمان بنتكلم مع بعض يا ماما في السر بس اوعى تزعلي مني بالله عليك انا انا كنت بحبه كنت خايفه ان انا اقول ما حدش  يرضى عن كده  وتزعلو مننا 
امال بصدمه وغضب: يا فرحتي بيكي يا شهد بقى كل ده من ورا ظهري كان معاه حق ابوكي انا اللي سبتك سايباكي
شهد بعياط وخوف: يا ماما والله العظيم انا اسفة انا كنت بحبه اوى
سميره بغضب: هو كدا بقا هيتجوزك يا فالحه
شهد بعياط: اه هو بيحبني والله 
اميرة بهدوء: اهدي يا شهد بس عياط وانتي بس انتي وهي في اي مالكم.. بحزن: لما كانت مختفيه من حياتنا فاكرين انها ميته كنا بنموت عليها كنا بنقول يارب ترجع لينا من تاني مش هنزعل منها من اي حاجه او نغضب عليها؛ بعتاب ل امال: وانتي اكتر واحده علشان انتي كنتي قاسيه عليها لما كانت تبقي زعلانه ولا تشفيها تعيط كنتي تزعقي ليها من غير لما تعرفي فيها اي او. مالها
امال بحزن شديد وعياط: بس انا مكنتش عارفه هي مالها والله العظيم كنت اقولها مالك تقولي مخنوقه مكنتش بتقولي فيها ايه 
شهد بعياط: كنت خايفه منكم يا ماما خايفه من بابا و من عمي والله
سميره بحزن: لو كنتي جيتي قولتي لينا اللي جواكي مش كنا نديكي حل يا شهد بدل اللي العذاب اللي جواكي ده
شهد بحزن وكسرة جواها و دموع: مش عارفه مش عارفه انا كنت والله العظيم في تشتت كنت من جوايا بموت شئ من حبي ل احمد و شئ  من تهديد مهران ليا: بدأت تنهار جامد حطت ايدها على وشها بعياط: عقليييي فييي ناااااار حيااااتييي  بااااظت بسببب كككل  حاااجههه والله العظيم سامحوني علشان ضميري وجعاني ربنا عقبني بــ فتن مهران و اللي عملو فياا دههه علشان ذنب والله وانا تبت خلاص مش هعمل كده تاني  
امال شألت ايدها من علي وشها بسرعه حضنتها بدموع: اهدي يا شهد اهدي انا مش زعلانه منك والله مش زعلانه قلبي مش قادر يزعل منك انا ما صدقت انك رجعتي ليا مش عاوزه اخسرك تاني مستحيل اسيبك علي كدا تروحي مني دا انا روحي رجعت ليا تاني من بعد ما شوفتك يا بنتي 
اميرة حطت ايدها على ضهرها بحزن: بس يا شهد احنا مش زعلانين منك احنا عاوزينك سليمه اهم حاجه اللي حصل حصل  احنا مش عايز نخسرك  من تاني يا بنتي
شهد بعياط وهي في حضن امال: انا بموت كده من جوايا والله العظيم انا تعبت تعبت اوى والله سامحوني محدش يزعل مني 
سميره بحزن: مش قادرين نزعل منك والله يا شهد انتي روحنا اللي رجعت لينا من بعد ما شوفنكي قدمنا والله
امال فضلت حضنه شهد بدموع وحزن شهد جواها 
شهد بدموع وقهرة: ماما انتي زعلانه مني صح؟ انا عارفه انك زعلانه والله بس انا لما بابا يجي هقوله كل حاجه علشان ضميري يرتاح مش عاوزه مشاكل اكتر من كدا في حياتي والله والله.. شهد طلعت من حضنها قالت باست خدها: متزعليش منى يا ماما انا ما صدقت جيت ليكم وانتي شوفتكم كنت بموت والله العظيم كدا وانتوا بعيد عني 
امال بحزن شديد: المشكله اني مش قادره ازعل منك كدا مش قادره انتي روحي اللي رجعت ليا بعد سنين يا شهد 
شهد بدموع: عمري ما زعلك مني يا ماما ولا حتي هسيبكم خلاص كدا اهم اللي جي يكون خير ليا
سميره بتفائل: خير ان شاءلله والله ونخلص من الشر اللي في حياتنا 
اميرة بحزن: لعله خير لينا ان شاءلله احنا مبسوطين انك لسه موجوده في الحياة احنا مش مصدقين والله العظيم الحمدلله يارب 
شهد اتنهدت وقالت بدموع و حزن: انا نفسي مش مصدقه اني عايشه اصلا من اللي حصل في حياته منه.
شهد بصت حواليها باستغراب: اومال فين ميار و احمد و نور طيب بابا و اعمامي وليد معروف ان الوقت الشغل ده بتاعهم طول بقا فين 
اميرة بحزن شديد وحسرة: البيت بقا فاضي من بعد ما انتي اختفيتي من حياتنا يا شهد حياتنا بقت في سواد البيت ما بقاش في حد اصلا
شهد بــ قهرة و دموع: في ايه يا مرات عمي انا مش فاهمه حاجه في حاجه حصلت ولا ايه انا عارفه ان الحال اتقلب من بعد ما انا طلعت من البيت اكيد كلكم:بعياط اقوي.. حصل حاجه بسببي وحصل مشاكل حتى بابا وماما بسببي حالهم متقلب وبابا بيعمل  مشاكل بسببي  مع ماما اكيد حاجه حصلت بسببي صح؟
امال بحزن: لا لا مفيش حاجه حصلت بسببك بلاش تحط اللوم عليكي يا بنتي اللي بيحصل ابتلاء من الله لينا والله ما يمكن خير لينا. فكرت ل ثواني افتكرت كلام ميار واحمد وقالت: نور ليها علاقه في موضوع اخو امينه ده وهي اللي متفقه هي واخوها و نور انه يتكلم معاكي من الأول يا شهد؟ 
شهد باستغراب: اي لا يا ماما هي واحده كانت معايا في المدرسة اسمها لمياء هو اللي كان بعتها هي اللي متفقه معاه من الأول انها توصلني لي 
اميرة بحزن منهم: اومال احمد و ميار قالوا ليه انها هي اللي متفقه معاه هي و اخته امينه 
شهد بصدمه وحزن. فكرت ل ثواني وقالت: لا حرام نور ملهاش دعوه بحاجه اصلا هي اللي كانت عامله نفسها اخته البنت دي انتوا فاهمين غلط.. بصدمه جواها من ميار: ازاي ميار تقول كدا هي اكتر واحده كانت عارفه كل حاجه عني كنت بقولها علي تهديد  مهران ليا..بسخرية: و قولتلها كمان علي اللي كانت عامله فيها اخته انها هي السبب هي اكيد افتكرت امينه هي السبب انا لما بس اعرف هي فين هعاتبها على اللي هي عملته ده عشان حرام الظلم
سميره: يعني نور ملهاش دعوه كل ده؟ 
شهد بحزن: اه يا مرات عمي والله 
امال بحزن: اومال ليه ميار واحمد قالوا كده منها هي السبب بس انا والله ما حكمتش عليها ولا حاجه انا سالتها بس وما زعلتهاش مني ولا حاجه ربنا يعلم ما تزعليش مني يا اميره 
اميرة بحزن شديد:  اللي حصل بقى حصل  اهم حاجه بس هي ترجع لينا مش عايزه حاجه اكتر من كده والله العظيم 
شهد باستغراب: ليه هي فين.؟ بزهق شديد وحزن: وبعدين فين ميار و احمد 
اميرة بدموع وحزن مالي قلبها: بعد ما انتي اختفيتي من حصل مشاكل كتيره هنا نور وقعت كبيره هنا ما اعرفش مين السبب لحد دلوقتي وبعدها هي اختفت من حياتنا تماما اتظلمت من الكل هنا وميار سافرت عشان الجامعه بتاعتها واحمد احمد اللي اتغير تماما 180 درجه بدا ايه اللي حصل معاكي وافتكر انك انتي ميته زينا كده احمد بقى قاسي بقى وحش بعد التخرج من الجامعه راح على الكتيبه في السكن
شهد بعياط وحزن: اي كل ده حصل وانا مش موجوده ليه ليه حصل كل ده انا مش فاهمه حاجه
امال بدموع: الحياه اتغيرت معانا وبعد ما انتي اختفيتي من حياتنا يا شهد
اميره حزن شديد: نور حياتها باظت زي زيك  كده يا شهد نور اظلمت وراحت بيت ابوها بعدها راحت هناك تعبت وحياتها باظت بسبب امينه وابوها نفس الشيء ما شفتش راحه ولا هنا ولا هناك ولا في مكان.. بدموع: انا عايزه ترجع على حضني عايزه اعرف هي راحت فين دلوقتي ولا راحت فين والله العظيم قلبي هيموتني عليها من الخوف
شهد بدموع: انا عايزه افهم كل حاجه انا مش فاهمه اي حاجه وايه اللي حصل
_________________________
في قسم الشرطه
احمد باحترام: كنت حضرتك عايز اشوف مهران 
الظابط برافض: لا يا احمد 
احمد بهدوء: بس انا عايز اشوفه ضروري لازم اشوفه...بحقد: ده انا ما صدقت وصلت لحد هنا  لازم اشوفه ضروري ارجوك توافق
الظابط اتنهد وقال: مش فاهم زيارتك لي يعني هتفيدك بأي ولا انت عايز منه اي بالظبط عموما تمام ربع ساعه بالكتير وتخرج
احمد: تمام يا فندم
_________________________
احمد دخل عند مهران بشماته كبيره وقلبه مالي بالفرحه والشماته فيه والابتسامه مرسومه على وجهه والشماته ظاهره عليه
مهران بصدمه منه:انت بتعمل ايه هنا ها؟ 
احمد ضحك بسخرية: ههه انت نسيت ولا ايه يا صاحبي ان احمد كان بيعافر في ثالثه ثانوي عشان خاطر كليه الشرطه يصل ليها لما كنت انت دايما تقول يا بختك يا احمد بدماغك وبالمذاكره اللي انت بتذاكر فيها دي يا ريت لو كنت زيك بس لو شويه صغيرين اتعب كده على نفسي.. بفخر من نفسه: وانا اهو بعد اربع سنين من كليه الشرطه وصلت ل هنا وبقيت اكبر ملازم وبنفسي انا اللي وصلتك لهنا
مهران بالرغم الصدمه اللي فيها مهتمش ل كل ده علشان ما يظهرش قدامه انه مصدوم و اي حاجه. قال بابتسامة سخريه:تصدق يا احمد علي قد ما انا اكبر منك بــ ثلاث سنين بس انت دماغك ازقي مني بــ كتير كنت دايما ابص ليك في كل حاجه. بصيت في ذكائك و في حبك و و و  في كتير اوي والله يا بختك
بشامته هو ايضا فيه: اه فعلاً وصلت ل كل حاجه بتحبها لكن الي حاجه واحده معرفتش تصل ليها وتخليها ليك 
احمد فاهم قصده. لكن فاضل في الجمود علشان ما يظهرش عليه هو كمان حقدة لي من هنا 
مهران بشامته: وهي شهد شهد عمرها ماكنت ليك 
احمد بغير اهتمام: و اي يعني و اي يعني ماهو الرخيص ملهوش الا الرخيص يا غالي فاكر انك كدا قدرت تخليني احس بالكسرة او انك اخذتها مني لا عمره احمد ما احس بالكسرة ولضعف..بــ قسوة: عمره قلبي حب قلبي او عقلي مكنش فيه اصلا حد علشان تبقي عارف 
مهران بسخرية: واضح واضح اوي فاكر لما قولتلك هات شهد ليا و رقمها لما انت كنت في تالته ثانوي كنت في الجامعة لما قطعت علاقه الصحاب اللي مابينا علشانها كنت قد اي هتموت عليها من الغيرة كان جواك نار دا ل يثبت أبداً كل كلامك ده 
احمد بغضب وعصبيه: بقولك اي كلامك ده ولا هيقدام ولا هياخر معايا اصلا 
.. بــ قسوة عليهم: كده كدا هي انتحرت بسبب اللي انت عملته معاها وانا دلوقتي جبتك جبتك لحد هنا علشان تاخد عقابك بالقتل.. بشامته وكره: بالمخدرات كمان.. ضحك جامد بغل وحقد: شوفت بقي انا عملت اي وصلتك ل فين 
مهران بصدمه كبيره: اي انت اللي عملت كدا حطيت المخدرات.. بغضب شديد: كنت حاسس والله العظيم بس مكنتش اعرف ان احساسي في مكانه مكنتش اتوقع منك ابدا 
احمد بسخرية وشماته: مش تتوقع ليه لا اتوقع اتوقع اكتر من كدا. دا انا شر بيجري جوايا.. بغل: ولا نسيت عملت اي
مهران ببرود عكس اللي جواه: لا مش ناسي المهم اني اخدت اغلي حاجه عندك منك. احب اقولك بقا اني هطلع من هنا 
احمد بسخرية احلم براحتك 
مهران: مش مصدق صح؟..بحبث: انا فعلاً هطلع. و اللي هيطلعني من هنا وهي مراتي حبيبت قلبي
احمد بسخرية: مراتك وتبقى مين بقى مراتك دي عشان تطلعك فين الدليل اللي يطلعك من قضية القتل ولا قضيه المخدرات ها فين؟
مهران بلا مبالاة: ليه هو انت ما تعرفش هي مراتي مين. بقلب جاحد: هو انت ما تعرفش ان حبيبتك اللي انتحرت قدام عينك دي تبقى هي اللي مراتي
احمد بصدمه وغير  استوعاب: انت بتقول ايه بتقول ايه الكلام اللي انت بتقوله ده
مهران ضحك بغل: ياااه علي الصدمه وملامح وشك اللي اتغيرت يا احمد  في  لحظة يا احمد اومال بقى لما تشوفها  قدام عينيك هيحصل ليك اي 
احمد بعدم تصديق وغضب: انت كداب هي ماتت قدامنا  و دفناها احنا ازاي عايشه
مهران ببرود: مش مصدق صح روح شوف انت بــ عينك روح علشان تصدق 
احمد بقى مصدوم جامد ما كانش مستوعب اي حاجه حواليه الدنيا جواه مصدوم ومش مصدق اللي بيقوله
مهران بشامته فين: اه كمان نسيت اقولك مراتي اللي هي كانت حبيبتك بنت عمك حامل مني دلوقتي اه والله مش مصدق روح روح وانت تشوف كل حاجه حقيقه قدامك
احمد دماغه  واقفه تماما عن التفكير مش مصدق اي حاجه مش مصدق انها عايشه وان هي تبقى مراته.. رجع خطوتين لورا دار ضهره وراح راح  بسرعه طلع من المكتب ماشي والدنيا سودا في وشه مش شايف اي حاجه   حواليه 
احمد وهو طالع من المكتب وجه كلامه العسكري. بغضب شديد مش حاسس اي حاجه حواليه: حولو الحيوان ده على المديريه الليله
العسكري باحترام: بس حضرتك لسه 
احمد بص لي بغضب معمي جواه قطع الكلام و بصوت عالي جدا: سمعت قولتلك ااي اسمع اللي بقول عليه خد  من اللواء اذن وروح اعمل اللي بقولك عليه 
العسكري بخوف: تمام حضرتك تمام 
احمد من جوه قلبه نار وانتقام لي
_________________________
طلع الشارع ركب العربية بتاعته وهو عقله مشتت ومصدوم من جواه ومش مستوعب اي حاجه حواليه مش حاسس غير في نار وانتقام جواه لي
احمد بتشتت و صدمه: ازاي ازاي عايشه ازاي اومال مين اللي ماتت دي قدام عيوننا اللي دفنها بايدينا دي مين مين.  بغضب وتشتت: جيت اعمل لي فخ انا اللي شكلي وقعت فيه شكلها كدا جت على دماغك ياا احمد.. بعد تصديق: لو كانت فعلاً هي يبقي كل حاجه راحت عليا مستحيل اعرف انتقام منه مستحيل.. بقنع لنفسه: لا لا انت ازاي تصدق الكلام ده ازاي كل ده كدب مش حقيقي ازاي عايشه يبطل هبل بطل هبل يا احمد... مره واحده افتكر امال مرات عمه لما 
قالت بثقه جواها: شهد عايشه شهد بنتي عايشه والله هي اتكلمت معايا قالتلي يا ماما صدقوني مش مهووس اصدقوني بقا
احمد اتنهد جامد على وشه بتشتت في عقله. افتكر اتفاق ما بينه هو ومازن
فلاااش باااك---------------------------
مازن: احمد انا جبت رقم اللي اسمه مهران
احمد بفرحه وشر جواه: اخيرا... فكر ل ثواني. وقال: مازن عايز منك طلب معلش 
مازن بابتسامة: بس كدا قول اللي عندك يا صاحبي وانا طبعاً اعملو ليك في خلال ثواني
احمد بابتسامة: تسلم يا غالي.. اتنهد وقال: رن علي مهران قوله ان اختك تعبانه. بتفكير وغل: لا قوله انها ماتت بالمرة علشان يصدق و ينزل القاهرة 
مازن باستغراب وفضول: بس ليه كل ده و اي ا الحكايه بتاعته
احمد بسخرية: و لاحكايه ولا روايه؛ بكره: هو عدوي وقاتل
مازن بصدمه: قتل قتل مين وازاي عدوك يا احمد عايز افهم 
احمد اتنهد وقال بحزن مالي قلبه: هتعرف كل حاجه بعدين ان شاء الله المهم 
مازن بسرعه: المهم طلبك اعتبره خلص 
_________________________
مازن بخبث: الو 
مهران باستغراب: مين؟ 
مازن بسخرية: ولا مين ولا غير مين.. بتصنع القلق الشديد: اختك المدام امينه اتوفت 
مهران بصدمه شديدة: انت بتقول اتوفت ازاي ازاي وانت مين؟ 
مازن ببرود: زي ما بقولك مش هي بس هي و مولدين الجداد  
مهران بصدمه وخوف شديد: انت كداب انت مين اصلا هااا 
مازن: لو مش حابب تصدق براحتك  بس هما الله يرحمهم برحمته الواسعه يارب 
مازن بص ل احمد.. 
احمد شور لي يقفل. مازن .قفل في وشه بعدها قفل الفون
خالص 
مازن بهدوء: احمد افرض ما صدقش الكلام ده و الخطه راحت علينا 
احمد اتنهد وقال بضيق: مافتكرش بعد ما عرف الخبر الكدب  ده مايصدقش و ماينزلش القاهرة يا مازن 
مازن بهدوء: كمان ساعه ونشوف الصبح في المطار ان شاءلله 
احمد بكره جواه: ان شاءلله. المهم انت طبعاً مش عارف مهران هبعتلك صوره لي علشان تبقي عارف كويس 
مازن: تمام يا احمد 
_________________________
مازن واقف بعيد عنه بــ شويه
بيكلم احمد في  الفون 
مازن: احمد وصل اهو 
احمد بكره: تمام اعمل اللي عليك بقا 
مازن: اعتبرة حصل. سلام وقفل
مازن راح اول لما الشنط وصلت من غير ما حد ياخد باله حد الشنطة اللي فيها مخدرات مع الشنط بتاعته
ماشي بعيد من غير ما حد ياخد باله منه تمامأ نفس الشئ
الظابط بدأ يفتش في الشنط علشان تخرج من المطار
الظباط رفعت الاسلحة عليه
الظابط بغضب: سلم نفسك 

مازن بشامته بابتسامة خبث: افرح يا صاحبي عدوك اتمسك 
احمد بكره جواه وفرحه: يااااه اخيرا 
مازن ضحك جامد بشامته فيه: لا دا انت شكلك كدا جواك انتقام كبير لي يا احمد 
احمد بكره: اوى اوى نفسي اقتله كده اقسم بالله العظيم 
مازن بهدوء: اهدي يا احمد اهو بقا في ادين الحكومة طالما في اديهم خلاص علي كده 
.. بص علي اللي طالعه تجري من الشرطه برعب جواها
مازن بصدمه جواه: هي مين دي مش دي مراته هربت من الشرطه
مازن: سلام يا احمد 
احمد: سلام.. وقفل 

مازن بصدمه: بس هي ملهاش ذنب في كل ده لو اتمسكت مستحيل تعرف توصل لاهلها ولا لا هيوصلو ليها انا لازم اهربها
طلع بسرعه من المطار ركب العربية بتاعته.. فضلت تجري شهد لحد لما وصل ليها واقف بالعربية
مازن شاور ليها من شباك العربيه انها تركب.. راحت ركبت بسرعه 
_________________________
مازن: احمد الو انا هربت مرات مهران 
احمد باستغراب: مراته مين؟؟؟ و  هربتها ازاي؟
مازن: شفتها هربانه من المطار منهم علشان هي ملهاش ذنب هربتها يا احمد اتمنى انك ما تزعلش مني
احمد بهدوء: تمام تمام هربت ما هربتش مش مهم المهم هو يكون اتمسك
مازن: تمام يا صاحبي هو في ايدين الشرطه دلوقتي اطمن..مازن باستغراب: احمد بس مراته قالت لي وصلني على بيت بتاعكم مش فاهم هي تقرب ليكم ايه او هي عايزه ايه من البيت علشان تروح هناك
احمد باستغراب هو ايضأ: البيت بتاعنا مش عارف والله يا مازن ليه اتت وصلتها على هناك
مازن: اه هي نزلت اهي دي لسه ماشيه في الشارع انا لسه واقف في الشارع بالعربيه 
احمد باستغراب شديد: مش عارف والله. دخلت البيت ولا ايه؟ 
مازن وهو باصص عليها: دخلت اه 
احمد: تمام هروح دلوقتي البيت اشوف في ايه او مين دي.. بكره جواه وحقد: بس بعد ما اروح عند عدوي  الاول
مازن. شغل العربيه علشان يمشي: تمام خد بالك من نفسك  سلام 
احمد: ما تقلقش يا صاحبي سلام
وقفلو
ارض الواقع ________________
احمد فصدمه كبيره وغير استوعاب 
احمد بصوت عالي وقلب مالي بالشر: لا مستحييييل تكون هيي مرااااته مستحيييل ااازاييي عايشههههه ازااااااي.. خبط ايده جامد في العربيه وهو بيسوق وقلبه مليان شر وغضب من كل حاجه حواليه
مهران بشر وغضب معمي: اقسم بالله لو طلعتييي اااانتي ماااا هرحمكككك مش هرحمككك نهااااائي. عاااااايشهههه ازاي. على سرعه العربيه على اعلى درجه وبقى ماشي مش شايف اي حاجه حواليه. لا يدخل في كل حاجه حواليه
_________________________
في السعودية عند نور 
نور كانت خلصت كل حاجه بعدها الاكل على البوتاجاز وبعدها راحت قعدت
جرس الباب رن نور استغربت جامد مين اللي جاء في الوقت ده مش معاد كريم ولا سارة انهم يجو دلوقتي
قامت فتحت باستغراب. كان كريم 
كريم بابتسامة: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
نور بابتسامة بسيطه وهي وباصه الارض: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
كريم داخل بابتسامة عليها 
نور قفلت الباب و دخلت باستغراب
نور باستغراب: غريبه جيت بدري من الشغل يعني النهارده في حاجه ولا ايه.؟ 
كريم اتنهد و راح قاعد علي الكرسي قال بمرح: اي اي في ايه حيلك انتي مش عايزاني اجي ولا ايه
نور بتوتر: احم لا مش قصدي والله بس استغربت انك جيت من الشغل  خفت احسن يكون في حاجه ولا حاجه 
كريم بابتسامة: لا يا جميلتي مفيش حاجه بس جيت علشانك
نور بخجل: احم احم حمد لله على السلامة. انا بعمل الاكل اهو ثواني وهيكون جاهز على ما تغير هدومك
كريم قام: تمام يا جميلتي. راح داخل الاوضه بتاعته 
________________________
بعد شويه 
نور حطت الاكل على السفرة قعدت هي و كريم عشان ياكلو
 كريم وهو بياكل بابتسامة: تسلم ايدك يا جميلتي  الاكل جميل اللهم بارك 
نور بابتسامة وخجل: تسلملي الف هنا 
كريم بابتسامة: الله يهنيك يا قمر 
نور خجلت اكتر لما قالها يا قمر.
بقت تاكل وهي متوترة من جواها
كريم حاسس انها متوترة منه راح اتكلم بــ لطف: جميلتي انتي لسه زعلانه مني 
نور بحزن: لا مش زعلانه 
كريم باستغراب: اومال مالك 
نور بدموع غصب عنها: انا خايفه منك 
كريم بصدمه: خايفه مني انا خايفه مني ليه يا جميلة هو انا هاكلك ولا اي مش فاهم؟؟ 
نور بدموع: انت جيت بدري ليه انهارده من الشغل؟ انا بخاف منك اوي ومش بحب نقعد انا وانت في مكان واحد لوحدنا كدا 
كريم اتفهمها وقال هدوء: سنتين واحنا مكتوبين على بعض وانتي من جواكي مش بترتاحي ليا خالص وبتخافي مني مش فاهم ليه كل ده انا مش هاذيك ولا حاجه والله يا جميله او هعمل ليكي حاجه
نور بحزن و دموع: متزعلش منى بس مش عارفه انا ليه كده جوايا ضعيفه والله بخاف من اي حاجه حواليا.. بحزن شديد: خصوصا بقى من بعد ما انت زعقت ليا جامد و كمان اخدت مني حياه وانا بخاف منك اكتر 
كريم بحزن وندم: حقك عليا خوفي عليكم والله ما تزعليش مني. امسحي دموعك بقا يلا 
نور مسحت دموعها بحزن. 
كريم بص ليها بمرح: هتفضلي حزينه كده كتير ولا  اصالحك بمزاجي
نور بسرعه وخجل.: لا مش زعلانه 
كريم بخبث: بجد؟ 
نور بتوتر: والله والله 
كريم ضحك: والله والله طيب هعمل نفسي مصدق
نور بغضب: صدق بقا 
كريم بضحكه: ماشي 
نور بزعل منه وببراءه: لو بعد كدا زعلتني والله مش هسامحك وياك تاخد مني تاني حياه احسن انا المراه دي هزعلك 
كريم تصنع الخوف وضحكه: لا و على اي خلاص يا جميل عمري ما هزعلك ابدا في حياتي
نور بزعيق وبراءه: ااايوووههه كدااا
كريم بص ليها بتحزير: صوتك اوعي يعلي اقطع لسانك
نور بخوف: تاني بتزعلني انت اللي بتزعلني اهو والله مش هسامحك تاني بقى
كريم بهدوء: في بنت عقله محترمه  كده تعلي صوتها لو مش بس كده رقيقه وهاديه كمان
نور: خلاص مش هعلي صوتي تاني اخر مره
كريم: شطوره 
نور بغيظ: انا مش طفله
كريم بغيظ!: والله طفله غصب عنك 
نور بغيظ: بدأت اتعصب اهو ها 
كريم: لا وعلي خليكي ساكته احسن كلي وانتي هاديه
نور: شبعت الحمد لله.. نور بتوتر وخجل: كريم؟ 
كريم: امم 
نور بخجل وتوتر: ه هو انت انت بتحبني بجد؟ 
كريم بص ليها اتنهد وقال: ولو حبيتك يعني فيها ايه؟ 
نور بحزن: بس انت  في قلبك بس حياه مراتك الله يرحمها
كريم بحزن: الله يرحمها ويجعل مثواها الجنة يارب. بس غصب عننا الانسان بيحب صح ولا غلط؟ القلب مش بيبقى في ايدينا 
نور اتنهدت وقالت بحزن: صح معاك في كده والله بس بس.. من هنا فضلت ساكته.. بدموع: مش عارفه اقولك ايه والله الواحد مخنوق اوي 
كريم اتنهد وقال بزهق وحزن: يووه اهو الزهق بقا رجعت تاني والملل والعياط هيرجع ليكي تاني حاولي تمسكي نفسك شويه اللي انتي فيه ده يا جميلة 
نور بحزن و دموع: غصب عني والله
كريم بحزن: اطمني مش بحبك يا ستي
نور مسحت دموعها بحزن مالي قلبها.: اصلا انا مش عارفه انا زعلانه علي اي ولا علي اي كل حاجه فيها زهق والله
كريم اتنهد و راح قام.: شيلي ا السفره يلا يا جميله
نور قامت: حاضر.. بدأت تشيل في السفره وتروق فيها
كريم داخل يغسل ايده
_________________________
كريم قاعد في الصالون. 
نور حصلت بعدها. جت تدخل الاوضه 
كريم نادي عليها: جميلة تعالي 
نور بصت لي: نعم 
كريم :  تعالي يا جميله انا مش سايب الشغل وكل حاجه وجي ليكي يبقى تيجي تقعدي معايا
نور راحت قعدت على الكرسي
نور بهدوء: مش فاهمه ليه سبت الشغل وجيت عشاني
كريم بابتسامة: عشان اصالحك
نور: مش زعلانه بس انت اوعى تزعق ليا او تاخد مني حياه بعد كده
كريم: لا يروحي مش هزعلك في حياتي خلاص على كده
نور بصت لي بذهول من كلمه روحي 
قالت نور: اي روحي؟ 
كريم بتوتر: احم. بيلطف في الموضوع: انتي عارفه ان انا متعود ان انا اقول ل ساره وحياه يا روحي عشان كده نسيت قلت ليكي بالغلط
نور بتوتر: اه طيب 
نور قالت بحزن: متزعلش منى علشان مشيت من غير ما اقولك و كمان نمت وسبتها بس والله غصب عني 
كريم بهدوء وحنان: بس انا مش زعلان منك خالص كنت خايف عليكم بس والله.. بص ليها: ممكن بلاش الزعل ملامحك الحزينه دي عشان مش بحب اشوفك كده أبداً 
نور بابتسامة بسيطه: حاضر 
كريم ضحك: ايوه كده ابتسمي بحبك وانتي بتبتسمي وبتضحكي كمان
نور بخجل: بطل 
كريم بضحكه: هو انا قلت حاجه غلط
نور بغيظ: كلك غلط في غلط؛ ضحكت جامد غصب عنها: اه والله كلك غلط في غلط معايا انا بالذات
كريم ابتسم وهو شايفها بتضحك كده. بابتسامة: مش بقولك بحبك وانتي بتضحكي
نور قامت بخجل وتوتر: استغفر الله لا انا هقوم من قدامك احسن
كريم بسرعه وضحكه: لا استني استني تعالي مش هقول حاجه تاني تعالي اقعدي
نور بخجل: لا هروح ادخل جوه بقا 
كريم بسرعه: مش نفسك تروحي الملاهي
نور بفرحه: اه اوي والله 
كريم بابتسامة عليها: يبقي اقعدي علشان  نتفق نروح امتى
نور بتوتر: تمام بس احترم نفسك علشان خاطري ماشي 
كريم بضحكه. عليها: ماشي ماشي اقعدي يا بنتي خلاص 
نور قعدت بتوتر وخجل. 
كريم حط ايده  على خدها ابتسامه
نور نزلت ايده من عليها بزعل: بس بقا احسن هزعل والله منك 
كريم بابتسامة: خلاص و على اي انا ساكت اهو.. عاوزه نمشي امتي بقي 
نور بصت لي بفرحه بابتسامة: انهارده 
كريم بص على ملامحها الجميله. الفرحه اللي ظاهره في عيونها
نور خجل شديد بعصبيه و دموع: كررررييم بقاااا الله.
كريم بمرح: حقي اقع في حبك غصب عني اعمل ايه  قمر يا ناس قمر
نور جابت المخده  وضربت بيها. بكسوف منه: احترم نفسك بقا وبس احسن اقوم أنا والله و اسيبك تقعد لوحدك
كريم بضحكه: ماانا ساكت اهو انتي اللي ظلماني 
نور بغيظ : ايوه انا واحده ظالمه مفتريه وحشه كمان 
كريم بابتسامة وغزل فيها: لا انتي عسل يا عسليه
نور بزعل: وربنا انت غلس اوي 
كريم ضحك: خلاص خلاص بلاش زعل يا جميلتي خلينا في المهم.
نور بغيظ: ايوه كدا 
كريم ضحك عليها.: عاوزه تمشي انهارده 
نور بــ سعادة: اه اه 
كريم بابتسامة: حاضر لما سارة و حياة يجو نمشي بإذن الله 
نور بابتسامة وفرحه: باذن الله.. قامت بفرحه هروح بسرعه اجهز ليا انا و حياة فساتين حلوة 
كريم بضحكه: مش رايحين فرح يا جميلتي ها 
نور بضحكه وفرحه: هنخرج و هنروح احسن مكان و نتفسح لازم ابقي قمر  انا و بنتي بقا 
كريم بابتسامة: انتي قمريه من غير حاجه 
نور بخجل و بابتسامة: شكرا.. قالت بسرعه : هروح ابقي اجهز كل حاجه 
كريم بابتسامة: ماشي يا جميلتي روحي 
نور دخلت بسرعه بفرحه جواها 
كريم بابتسامة جواه: اد اي وانتي فرحانه و تضحكي جميلة اللي يشوفك وانتي بتعيطي و زعلانه ما يشفكش وانتي طايره من الفرحة و السعادة يا جميلتي.  بابتسامة: بموت في فرحتك دي والله عمري ما زعلك تاني يروحي
_________________________ 
في المستشفى 
هاني دخل عند امينه قاعد الكرسي اللي قدام السرير بحزن مالي قلبه
اتنين من الممرضات دخلو معاهم الاطفال
هاني قام بسرعه بفرحه.
واحده منهم بابتسامة: اللهم بارك ربنا يباركلك فيهم يارب.. مدت ايدها ادته الطفل
هاني بفرحه جواه. اخده منها بابتسامة 
الممرضه التانيه بابتسامة: ربنا يباركلك فيهم يارب و يبقو  من الذريه الصالحه يارب.. ادته الطفله بابتسامة
هاني شأل الاتنين بفرحه كبيرة جواه
بقي يأذن  ليهم هما الاتنين بفرحه و بابتسامة 
امينه بدأت تفوق من البنج 
هاني راح حطهم جنبها بابتسامة ليها
هاني قرب منها باس رأسها بابتسامة: حمد لله على سلامتك يروح قلبي
امينه بتفتح عيونها ببطئ و تعبانه بشده
امينه بتعب شديد: الله يسلمك يا حبيبي.. بلهفه عليهم: الأطفال الأطفال كويسين 
هاني بسرعه: اهدي ياقلبي متخافيش الاطفال الحمدلله مفيش فيهم اي حاجه الحمدلله.. شال طفل. ادها ليها بابتسامة
امينه اخدتها في حضنها  بسرعه بفرحه تعب. بقت تبوس فيها وهي هتموت من الفرحة
هاني اخدها منها. ادها الطفل التاني 
و امينه حضنته بفرحه بابتسامة بيهم
امينه بفرحه ودموع: مش مصدقه اني شوفتهم قدامي والله يا هاني مبسوطه اوى اوى 
هاني بابتسامة وفرحه: الحمدلله يروح قلبي الحمدلله في كل وقت علي النعمه اللي دخلت حياتنا دي 
_________________________
تسريع الاحداث 
امينه بعياط  وتعب : حقك عليا انا اعتبري اللي حصل ده فيكي كلو منه مني انا بس بلاش اللي انتي بتعمليه ده 
شهد بانهيار: مش مسامحه اخوكي علي اللي عملو فيا ده انا بكرهه بكرهه مستحيل اخلي حاجه جوايا منه مستحيل انا حياتي ادمرت بسببه حياتي باظت حسبي الله ونعم الوكيل فيه 
امينه برجاء وعياط: بالله عليكي بلاش تاخدي القرار الغلط ده مهران هخليه يطلققك والله العظيم بس روحي روحي اشهدي في المحكمة ان مهران مش هو اللي خطفك او المخدرات دي بتاعته بالله عليكي و الحمل بلاش تنزلي حرام عليكي هتندمي والله العظيم دا حته منك
شهد قامت من علي الكرسي بتعب شديد جواها وانهيار و قهرة جواها
شهد بانهيار وكسرة: مستحيل اعمل اللي انتي بتقولي عليه حتى لو اي انا خسرت كل حاجه حتي اللي بحبه ظلمني وقالي أسوء الكلام هو اخد مني كل حاجه بحبها في حياتي انسي كل اللي انتي قولتي عليه ده 
امينه بعياط: شهد بالله عليكي بلاش اللي انتي بتعمليه ده بالله عليكي 
شهد درات ضهرها من غير اي اهتمام ليها وهي في إنهيار جواها
الدكتوره بحزن: ياريت تفكري كويس ازاي عاوزه تنزلي البيبي
شهد بتعب وانهيار: انا جاهزة ل العمليه يا دكتورة 
امينه بحزن وعياط: اي اللي انتي بتعمليه ده انتي حاسه علي نفسك 
شهد هزت راسها من غير اي تركيز ل نفسها وتعب
الدكتوره بحزن: تمام يلا علشان هبدأ بالعمليه حالا 

يتبع





تعليقات