رواية حب المراهقه الفصل السادس عشر 16بقلم نور ربيع


رواية حب المراهقه 
الفصل السادس عشر 16
بقلم نور ربيع



ميار من ساعة لما احمد قال انه يعرف مهران بقا كل تفكيرها في شهد. افتكرت لما قالت ليها
فلا بااااك __________________
ميار بقلق: مالك يا شهد بتعيطي ليه؟
شهد بعياط: ميار كنت بتكلم مع واحد علي اساس انه واحده 
ميار بصدمه: اي و انتي ازاي مكنتيش وخده بالك من كدا 
شهد بعياط: والله العظيم انا مكنتش اعرف خالص هي واحده اعرفها اوى مش عارفه ازاي هي تعمل كدا فيا تضحك عليا. تخلي اخوها هو اللي يتكلم معايا. علي اساس انها هي قالتلي ده رقم جديد و اخوها هو اللي كان بيتكلم معايا فترة دي كلها مش عارفه هي ازاي تعمل فيا كدا اصلا الحقيره دي 
ميار بغضب: اصلك غبيه  ازاي تخلي واحده زي دي تضحك عليكي تديكي رقم ل اخوها تخليكي تتكلمي معاه ع اساس انها انتي لو بتعرفي تشوفي مين الحلو و الوحش في حياتك مكنتيش تبقي مغفله كدا
شهد بدموع: كفايه يا ميار انا ذنبي اي 
ميار بعصبي:  ذنبك انككك انتيي تخليي واحدههه زيكك زيهااا تضحكك عليكييي يااا غبيهه
شهد بعياط شديد: ميار بالله عليكي اوعي تجيبي سيرة ل أحمد احمد مستحيل يصدقني ان انا مش اعرفه والله. 
ميار بغضب: لا مش هقول حاجه اطمني ياا ست شهههد خليي كداا النااس تضحكك عليي عقلكك ياا غبيهه
ارض الواقع ________________
ميار بتفكير: مهران اخته اللي هي تبقي امينه...؟؟؟.. قالت من  غير تصديق: معقول هم السبب متفقين عليها في كل ده امينه هي اللي خلت شهد تتكلم مع  اخوها. كملت بغضب: كل ده بسبب قريب الست نور هي السبب في كل ده و اكيد هي كمان متفقه معاهم. 
بحقد وغل: هخليكي تندمي علي اليوم اللي دخلتي فيه البيت ده يا نور
مسكت الفون و جابت رقم. بدات تتكلم في التليفون بتوعد ل نور. وحقد
_________________________
في الصالون نور كانت قاعده مع اميره
قالت بنعس: خالتو انا ادخل انام عاوزه حاجه 
اميره باستغراب،: لسه بدري هتنامي من دلوقتي وبعدين انتي من امتي بتنامي دلوقتي 
نور بملل: عاوزه انام والله بحاول انام بدري.: كمان لسه اكلم مع بابا شويه 
اميره بابتسامة،: انتي بتتكلمي معاه من امتي كدا 
نور بابتسامة: مش من زمان والله 
اميره بابتسامة: ربنا يباركلك فيه يا نور عيني يارب طيب روحي رني عليه بقا 
نور: حاضر و قامت. مشيت علي الاوضه
ميار كانت واقفه عند الاوضه بتاعتها اول لما نور دخلت الاوضه بتاعتها دخلت المطبخ بسرعة تجيب حاجه
_________________________
نور قعدت علي السرير بابتسامة: انت كمان و حشاني يا بابا
هاني بابتسامة: طمنيني عليكي عامله ايه و اي اخبار الدروس بتاعتك يا حبيبتي 
نوم بهدوء: الحمدلله والله كلو تمام اهو. 
ميار فتح الباب و دخلت كانت  في  ايدها  عصير. قالت  
بابتسامة خبث: ممكن ادخل 
نور بابتسامة: تعالي يروحي. 
هاني باستغراب: في حد جنبك ولا ايه يا نور؟ 
نور: دي ميار بنت خالتو 
هاني بابتسامة: طيب روحي اقعدي معاها لما تخلصي ابقي رني لو مش هتنامي 
نور بابتسامة: حاضر يا بابا عايز حاجه 
هاني: سلامتك ياقلبي. وقفل
هاني قال بابتسامة جواه: انا لازم اجيبك بقا انا نفسي اشوفك يا نور عيني و تبقي معايا كدا في بيت واحد علشان اشبع منك و ابقي مطمن عليكي اكتر. اخد قرار انه لازم يروح يجيبها بكره. 
_________________________
ميار بكدب: نور ماما بتقولك اشربي العصير ده 
نور: لا انا مليش نفس بردانه اوي عاوزه انام. شدت البطانيه واتغطت
ميار بضيق: نور خدي اشربي بس شويه صغيرين. يلا 
نور بنعس: لا بالله يا ميار هموت من البرد روحي ذاكري سبيني انام 
ميار بعصبيه: نورررر بقولك قومييي اشربييي دهه
نور قامت بسرعه: انتيي فيي ايي هاتي ياا ست. 
نور شربت شويه صغيرين. لقيت طعمه غريب. 
قالت بقرف: يع اي ده خدي استغفر الله 
ميار. مسكت الكوبايه قعدت تشرب نور بالعافيه. قالت بغضب: اشربي اخلصييي بقاااا 
نور كانت بتشرب بالعافيه. لحد نص الكوبايه. قامت بسرعه قعدت ترجع في الحمام العصير. 
ميار بخوف: مستحيل كده المفعول يشتغل معاها بسبب انها جبته كلو اعمل اي دلوقتي. 
راحت دخلت الاوضه بتاعتها
_________________________
نور بقرف: يع اي ده استغفر الله العظيم هو ده اي بالظبط ده عليه تقريباً برسيم ولا ايه طعمه مر جداً 
قعدت علي السرير. بدأت تدوخ بشده 
نور بدوخه وتعب: اه هو انا مالي النعس قصر فيا لدرجه
نور دماغها بدأت تبقي في عالم تاني 
_________________________
ميار دخلت اوضه نور بصت ليها بابتسامة كلها حقد و غل. و شايفه انها بدأت تعمل تصرفات مش كويسه قدامها. قالت بشماته: انتي لسه شوفتي حاجه يا غاليه دا انتي موتك هيبقي اليلة علي ايد اللي انتي بتحبيه.. راحت علي الاوضه بتاعتها
مسكت الفون رنت ع الرقم. قالت تحذير: الكل لازم يعرف ان ده فعلا حقيقي والله لو عملت حاجه غير اللي قولت عليها والله ل اقتلك.. قالت بتحذير شديد و تهديد: لو حد عرف ان حد كلمك من الرقم ده او انا اللي قولت تعمل حاجه صدقني مش هدفنك  غير وانت عايش. يلا ادخل 
وقفلت الفون.
_________________________
بعد ربع ساعة الكل موجود في الصالون. 
ميار بخبث: ماما روحي صحي نور قوليلها تجي تقعد معانا 
احمد بغضب: بلا نور بلا زفت مش عايز اشوفها ابدا تقعد معانا 
وليد طلع من الاوضه قعد معاهم 
اميرة بعند فيهم قامت و قالت:اللي مش عجبه يروح ينام علشان بكره ليهم يوم طويل. 
راحت دخلت ل أوضة. نور 
فتحت الباب. و كانت الصدمه 
اميرة بصدمه و الدنيا بقت سودة في وشها: نورررررر اييي دهههه 
نور بصت ليها وهي بتضحك جامد من غير تركيز: حبيبي ده يا خالتو 
قاام من علي السرير و قال بخبث: حبيبتي مش تقولي ان في حد في البيت هنا كنت جيت في وقت تاني ولا انتي كنتي جيتي ليا زي كل مره.
اميرة في الوقت ده مكنتش قادره تستوعب اي حاجه قدامها 
دخلت بابتسامة كلها حقد و شماته ليها و كل نظرتها خبث. وكل كلمه طالعه منها خبيثه: نورررر اييي اللي انتي بتعمليه دهه و ميين ده. قالت ب اعلي صوت: ياااا باباااا ياااا عمي. يااا وليد يا اااحمد 
اميرة راحت بسرعة علي نور بصدمه و رعب عليها: نوررر نورر مالك ا اي ال اللي. و ساكتت مش قادره تكمل من كتر الصدمه و دموعها بتنزل منها. 
نور من غير واعي: هو حبيبي يا خالتو هو جه علشاني
الكل في الوقت ده داخل. و بقا مصدوم منها و من الشخص ده 
محمد بصدمه عارمة: اييييي اللي بيحصل دههه 
احمد بصدمه وغضب،: حقككك مش بنت هانييي بقا  محدش كان يتوقع منك  كدا. راح بسرعة مسك الشخص ده
عامل نفسه هيهرب من  الشباك.احمد مسكه بسرعة.. 
احمد ب قسوة و غضب: اوعاااااا تفكرر انكككك هتخرج من هنااا مش هتخرج غيير علي موتكككك انهاردههه يااا كلب 
وليد راح شد نور جامد من شعرها من علي السرير: ياااااااا زبالههههه
نور صرخت جامد: ااااانت مييين سبنيييي يااااا خالتوو الحقيني 
 سبنييي ااانت ميييين 
اميرة مسكت نور جامد شدتها من وليد: اوعااااا ااابعد كدااااا 
ابو وليد بغضب: والله كمان علي اخر الزمن واحده زي دي تجي  في قلب البيت وتنيل كل دهه فيهه 
محمد بغضب معمي: انتييي ملكيش غيييير انككك تموتيييي 
وليد شد نور بعنف  من اميره من شعرها..بقا يضرب فيها بقوة 
اميرة مقدرش تتمسك اعصابها و سابت نور من ايدها و كانت. عاجزة مش قادره تعمل اي حاجه غير انها شايفه وليد بيموت فيها وبس قدام عيونها. 
-------------------------------------------
الكل كأن مصدوم صدمه كبيره 
محدش لا كأن قادر يتكلم ولا يقول اي حاجه او اي رد فعل منهم اللي كان عايز يعرف هي عملت كدا ليه من وراهم و شايفين انها واحده مذنبه و منهم اللي كان مبسوط من جواه و نظرت شماته فيها جامد. و هي كانت ميار
امال بدموع: اميرهه نورر هتموت في ايده. 
راحت علشان توقف ل وليد. 
محمد قال بغضب: عبد الله طلع مرااااتك من الموضوع دههه 
عبد الله شدها من ايدها جامد اخدها و طلعو بره 
امال بعياط: حرااام عليك البت هتموت في ايده يااا عبد الله 
قال بغضب ونرفز: اللييي يموت يعيش بلللاش تدخلي نفسككك بلاش وجع دماغ
امال بعياط: حرام عليكم بلاش ظلم نفس اللي حصل مع شهد هتعملو فيها 
عبد الله بحزن شديد: الله يرحمها يارب. احنا شايفين ب عيون كلنا يبقي طلعي نفسك من ده اللي يموت يعيش مدخليش نفسك
راح دار ضهرة و مشي 
_________________________
اميرة راحت بسرعة شدت نور بغضب: سييييب بنتيييي اوعااااا تقرررب منهااااا 
نور وقعت في حضنها مغمي عليها
محمد بغضب: اميرههه انتييي و بنت اختككك ملكمش مكان في البيييت دهه انتييي فاااهمههه 
وليد بغضب معمي: عايشهههه معانااااا و كانهاااا بريئهههههه الزبالة. بص ل الشاب بغضب. بقا يضرب فيه بعنف شديد. 
كأن بيحاول يعمل نفسه عايز يهرب لكنه بيعمل زي ما قالتله
سميرة بغضب: دي خسارة فيها الحياة والله العظيم يعني احنا نحافظ عليها هي تعمل كدا فينا في وسط البيت
ابو وليد بغضب: ميين اللي سمح لك تدخل البيييت  ياااا كلب اااانت
قال بتصنع الخوف:بنتكم انا و نور بنحب بعض و نعرف بعض هي قالتلي تعال وانا جيت عند علشان اشوفها. 
احمد ضربه جامد في وشه: دااا ااانت جييت ل موتككك برجلكك هناااا
وليد فاضل يضرب فيه بعنف ويطلع كل الكرهه اللي في قلبه ل نور فيه.
-----------------------------------------
اميرة ب إنهيار: يااا نوررر 
امال جبت ليها مايه. بسرعة بدأت تحط علي وشها مايه 
نور بدأت تفوق 
نور بدأ مفعول المخدر يروح. 
اميرة بعياط: نورر نورر  
نور بصت ليها و هي مش فاهمه اي اللي بيحصل و حاسه ان كل جسمها في نار من الضرب. بصت علي نفسها بتعب و دموع:اه  في اي يا خالتو انا مالي. اتصدمت لما شافت الحجاب مش عليها و الهدوم بتاعتها متبهدله خالص و قدامهم وهي بالشكل ده..
محمد بغضب و استحقار: أنتي مش طبيعية ابدا كنتي من شويه عامله ازاي و دلوقتي مصدومه محدش فاهم عقلك فيه اي 
نور كانت مصدومه من الكلام
اميرة كانت هنتكلم 
راح الشخص المجهول اتكلم. بنبرة كلها خبث: نور انا قولتلك ان حد ممكن يعرف اللي ما بينا بلاش اجي قولتلي لا تعال محدش هيعرف اللي ما بينا ابدأ تعال انت وحشني 
نور بصت ل الصوت بصدمه: ا انت مين اصلا؟ 
وليد شايف في نظرة ان نور بتمثل مقدرش يتمسك اعصابه. راح شدها بعنف من شعرها.؛ اييييي فااااكرههه ااان كلل الحواراااات دي تخيل  علينااااا ولا ايييي ياااا زبااالة انتيي 
نور اتخضت جامد منه قالت بعياط: و والله والله انا انا مش فاهمه حاجه مش فاهمه ايي اللي بيحصل ده صدقني 
اميرة
بعياط،: بالله عليك سيبها وانا وانا هتكلم معاها سيبها بالله عليك 
احمد بغضب و قسوة: بالله عليك يا امي كفايه انتي طلعي نفسك من كل ده دي هي سبب اللي احنا فيه و سبب موت شهد و كل ده و هي عاوزه تصيع علي حل شعرها 
و هنا الصدمه بقت صدمتين عليهم 
أمال بدموع: ازاي ازاي هي السبب 
ميار بخبث وحقد: ايوه يا مرات عمي هي السبب هي تعرف مهران اهو مهران يبقي اخو مرات ابوها امينه هما كانو متفقين مع بعض
نور بصدمه و عياط: والله والله العظيم ك كل ده محصلش و وانا وانا معرفش انو هو يبقي اخو امينه والله. بصت ل وليد ب عيون مليئة بالدموع جواها ماتت من كل حاجه حواليها؛ صدقني انا معرفش ايي حاجه عن عن اللي بيحصل ولا فاهمه ولا اعرف اي اللي حصل انا انا حاسه اني في حلم حقيقي و مش قادره اقوم منه حرفيأ
وليد شاف قد في عيونها الكسرة و انها منهارة من جواه غصب عنه حس بالندم و ل اول مره.  راح دار ضهرة  قال بغضب و زعيق: ارجع مش الاقيكي هنا 
 و ده اخر انظار ليكي بقولك اهو اجي مشوفو وشك هنا نهائي 
 طلع من الصالون خالص بعيد عن نظرت عيونها اللي خلته  يضعف غصب عنه 
احمد بحقد و كرهه: قد اييي بكرهككك و بكرهه اسمككك و بكرهه شكلككك صدقيني لو اطول اقتلك هقتلكك دلوقتي ياا زبالة ياا رخيصة 
نور بكسرة وجع: الله الله يسامحك بس مكنتش اعرف انك شايل في قلبك كره كده ليا و الحقد ده كلو عمري ما في في حياتي كرهت او حقدت علي حد علشان حد اللي يكرهني والله
بصت ل ميار بعتاب شديد. قالت بحزن:  ياااه بجد قد انتوا و حشين لدرجه دي انت وحشه علشان كدا انتوا بتكرهوني يا اهو اتعلمت اكبر درس في حياتي منكم 
اميرة نزلت جمب نور في الارض بعياط: نور قوليلي مالك اي اللي انتي كنتي بتعمليه ده انا حاسه انك كأن فيكى حاجه مش طبيعية 
محمد كان جواه غضب الدنيا مالي قلبه كأن قال بهدوء رهيب:انا هرن ع ابوكي وهو يجي بقا يشوف هيعمل فيكى اي يتصرف معاكي انتي وهو
سميره بغضب و كره: دي المفروض يدبحها والله تستاهل الموت 
نور قاامت برعب اول لما قال هيرن ع ابوها قالت با انهيار لي: بال ب بالله عليك ي يا عمي ب بلاش بابا بابا ممكن يموتني والله والله وانا مش عملت حاجه ولا اعرف مين ده حتي. 
بصت لي بعياط شديد: قول الحقيقههه قول بالله عليك انا اعرفك ولا عمري شوفتك قول يلا
قال بكدب،: بلاش تكدبي يا نور احنا نعرف بعض من زمان و احنا بنحب بعض ولا نسيتي اللي ما بينا 
نور بعياط وعصبيه: يااا زبااالة هو انا اعرفككك علشان يبقي في ما بينا حاجه منك الله منكك الله ربنا ينتقم منك يااا شيييخ
محمد بسخرية؛ هو يبقي يعرف كل ده بقا بتكدبي او لا احنا ملناش دعوه بيكي اكتر من كدا 
نور بصت ل اميرة بعياط شديد: خالتو بالله بالله عليكي بلاش تخليه رن ع بابا هيموتني والله معملتش حاجه والله
اميرة بدموع: طيب فهميني مين ده يا نور انا واثقه فيكي والله بس ازاي ده دخل البيت و كان اللي بيحصل ده قدامي قوليلي علشان ابقي عارفه 
الشخص المجهول بص ليهم كلهم. راح جري بسرعة علي بره 
احمد جري عليه علشان يجيبه معرفش كان اختفى في لحظة 
احمد بغضب: يااا حيوان
دخل البيت نور مسك نور جامد من شعرها فاضل يضرب فيها بعنف 
اميرة بغضب.: ااااحمد كفاااايه  سيبهاااا 
نور بعياط و صرايخ: ااابعد عنييي سبنييي 
محمد وقف قدام احمد شدها منه راح زقها بعنف علي الأرض قال بغضب: سبها احنا محدش فينا يدخل اكتر من كدا فيها احنا نجيب أهلها يجي يخدوها. كمل بسخرية: دا ان كأن ليها اهل اصلا 
نور با انهيار: انا مصدومه حقيقي من كل حاجه حواليا كل ده يحصل فيا
اميرة بعصبيه: اوماااال ازايييي دخل البيييت فهمينييي وهو بيقول ان انتي قولتله يجييي هنااا كنتيي بتقولييي كلام مش مفهوم فهمينيي فيي ايي  
محمد بغضب: كل حاجه واضحة قدام عينك اهي عاوزه توضح ليكي اي اكتر من كدا 
نور بعياط: صدقوني انا مش فاكره قولت اي او عملت اي والله العظيم انا ما عرف انتوا بتقولوا اي
امال بحزن شديد: اللي يشوفك يقول انك فعلاً مظلومه. و اللي يشوفك من شويه يقول انك انتي فعلاً تعرفيه انا مبقتش فاهمه مين صادق و مين الكادب في كل ده. بس عاوزه اقولك حاجه واحده بس لو انتي فعلاً ليكي يد في اللي حصل ل بنتي انا مش مسامحك  لحد اخر يوم في عمري علشان دي بنت زيك زيها. 
مشيت من قدامهم راحت الاوضه بتاعتها في عيونها دموع
ابو وليد بعصبيه: رن علي ابوهاا يا محمد من هنا ل الصبح مكنش موجوده هنا علشان و اقسم بالله العظيم لو هتفضل اكتر من كدا هنا انا ل امشي علشان محدش بقا مضايق يقعد من واحده زي دي في البيت 
احمد بحقد،: انتي تستاهلي الذبح لو ابوكي سابك من غير ما يعاقبك  يبقي ولا هو راجل اصلا 
نور بصت لي بصدمه و قالت با انهيار و عصبيه من غير تركيز بالكلام: شوفو مييين الليييي بيتككككلم دلوقتييييي الليييي بيضحكك علييي بناااات الناااااس اللي فييييهم هيتجاب فياااا بقااااا  بسسسس علشاااان مطلللعش الييي عنديييي يااا اااحمد 
اميرة حطت ايدها علي بوقها بسرعة قبل ما تكمل الكلام 
بخوف و عصبيه،: نوررر اسكتييي امشييي ادخلييي جوههه تعالييي. 
كانت بتشد فيها علي الاوضه نور كانت بتحاول تشيل ايدها من عليها علشان جواها كانت منهارة من كلام أحمد. 
احمد بغضب: ايييي يااا زباااالة علشااان تطلعيييي نفسكككك من ككككل دههه تهددي فياااا ولا اييييي 
محمد بعصبيه: هيي البت دي بتقول اييي اي هو اللي تقوله و انت انا مش قولت كفايه
احمد جواه غضبان بشده من. راح شدها بعنف من شعرها. بقا يشدها جامد من شعرها علشان يطلعها من البيت 
اميرة بغضب و إنهيار في احمد: ااااحمد سيبهااااا بقاااا كفاااااي
نور كانت واقعه في الأرض احمد بيشد فيها من شعرها.كانت بتصرخ جامد: ااااه سبنييي بقااا سبنييي حراااام عيييك عملت ليييك اييي ياااا حيوااان
ابوه وقف قدامه بغضب: اااانا مش قولت كفاااايه سيبهاااا ولا هييي مسكهههه علييك زله يعنيييي بيييومككك دههه. 
اميرة بصرايخ: منكككك الله ياا اااحمد.. زقت احمد بعيد. 
نور بقت في حاله إنهيار شديدة 
اميرة اخدت نور راحت بيها علي الاوضه 
_________________________
كانت تتفرج بوجه كله خبيث قلب مالي بالحقد وجه خبيث و ظهور الحزن عليها بالكذب. اتنهدت من قلبها بفرحه شديدة وهي شايفه قد اي الكل يكرهه وهي تكرهم بشده قالت جواها بالكره و القسوة عليها: يااااه مكنتش اتوقع ان الكل هيعمل فيكى كدا ياا نور مش مصدقه اخيراً جه اليوم ده من بكرا مفيش و جود ليكي يا ست نور في البيت
_________________________
اميرة قعدت نور علي السرير بغضب: كفااااايه بقا فوقييي من اللي انتي فيهههه دهههه. بكل قوتها ضرب نور بالقلم علي وشها 
نور من شده العياط حطت ايدها علي وشها و قالت بصرخه شديدة من الألم اللي جواها: ااااااااااه ااااااااهه اااااااااااااه ااااااااههه مش مساااااامحهههه اييييي حد فكر يأذينيييييي مش مسااااامحههه ككككل شخص وجعععععع نوررررررر ييييوم من اااالايام
اميرة شألت ايد نور من علي وشها و حضنتها بدموع: حقك عليا يا نور عيني حقك عليا والله مكنش قصدي امد ايدي عليكي بس وانا واثقه فيكي والله اوي بس ازاي ده و مين ده 
نور فضلت تبكي بشده في حضنها مكنتش بتقول حاجه غير انها بتعيط وبس
اميرة دخلت بخبث و قعدت علي قالت بثمثيل الحزن و بحقد: اي اللي انتي عملتيه ده يا نور ازاي تجيبي واحد علي البيت طب بتحبيه ماشي بس مش لدرجه دي تعملي اللي انتي بتعمليه 
نور طلعت من حضن اميرة قالت بغضب: اخرسي انا اشرف من اي حد وانا مش ضعيفه علشان اروح اعمل كدا و الحيوان اللي عمل كل ده و دخل البيت و قال كل ده عليا هيجي يوم و الكل يعرف هو مين ربنا مش هيسامحه علي الفتنه دي حتي لو بعد سنين 
اميرة بحزن:  ازاي دخل البيت كده و المشكله انك انتي كنتي بتقولي كلام معرفش كان مالك. لما اغمي عليكي رجعتي ل طبيعتك 
ميار بنفس الخبث: نور انتي كنتي بتقولي كلام مش مفهوم خالص و تقولي علينا ده حبيبي كنتي بتقولي ل وليد انت مين انتي تحسي انك كنتي مش في العالم
و ده اللي كان ما خليني اقولك كدا يعني انت مصدومه فيكي والله و لحد دلوقتي مصدومه فيكي حقيقي غصب عني مفيش اي مبرر عندك أبداً كلامك و الشخص ده و و و كل ده يصدق
نور من غير تصديق: ليه انا عملت اي ولا قولت اي علشان
الهجوم ده يحصل كدا عليا. ازاي مش فاكره اي حاجه كدا. بصت علي نفسها بدموع: و مين مين اللي ضربني كده الضرب ده وانا متبهدله كدا ليه انا مش فاكره مش فاكره والله حاجه انا معملتش حاجه والله صدقوني صدقوني معرفش ازاي ازاي كل اللي انتوا بتقولوا عليه ده حصل مني
اميرة بدموع: نور يعني انتي مش فاكره حاجه خالص او مش عارفه هو ده مين ولا حتي فاكره مين اللي ضربك كده 
ميار بغل: عارفة يا نور انا حاسه انك كنتي شاربه حاجه دا انتي كنتي شبه السكرانه  احنا لما دخلنا عليكي بالشكل ده اللي انتي كنتي فيه انتي و الحيوان ده وليد فضل يضرب فيكي جامد لحد ما اغمي عليكي و بعدها لما قومتي مكنتيش عارفة مين ده بقا. كملت بخبث: مع ان انك كنتي مبسوطه معاه الشخص ده و كانك فعلاً تعرفو بعض انتوا كنتو في وضع يلا بقي ربنا يسامحك لو كنتي بتمثلي علينا 
نور بعياط و صدمه: اي اللي انتي بتقوليه ده والله العظيم انا مش فاكره حاجه انا انا عملت اي بالظبط.. ياربي ازاي ازاي مش فاكره حاجه. بدأت تنهار في العياط 
اميرة بحزن: نور اهدى يا نور 
نور با انهيار: و والله والله انا معملتش حاجه والله يا خالتو ولا اعرف ازاي ازاي دخل الاوضه والله العظيم
اميرة حضنت نور علشان تهدي فيها:اهدي انا عارفه انك انتي معملتش حاجه والله اهدي انا واثقه فيكي و واثقه انك مش فاكره كمان يا حبيبتي
نور بعياط شديد: والله والله معملتش حاجه ولا اعرف حاجه عن كل ده صدقيني 
اميرة بحزن و حنان: عارفه يا نور عيني عارفه والله انك مستحيل تعملي كدا في حياتك
نور مسكت فيها بقوة بعياط.. 
ميار بكرهه: نور ازاي تقعدي هنا من بعد انهارده و الكل اصلا نزلتي من نظرهم  
نور من كتر العياط و الوجع اللي جواها مش عاوزه تتكلم خالص فضلت تبكي وبس. نور حست مره واحده الجرح اللي في وشها بقي ينزل دم منه 
طلعت من حضن اميرة وهي بتبكي قالت بوجع:  ااه اي ده. حطت ايدها علي وشها لقيت دم نزل من وشها بصدمه و عياط: الجرح اللي في وشي اتفتح ازاي الدكاترة حذروا من الجرح ده ممكن يسرح في وشي كله والله. كانت بتعيط بشده 
اميرة بخوف عليها: ميار هاتي بسرعة منديل 
ميار جواها بحقد: تستاهلي ده من الضرب اللي كان بينزل ع وشك انهارده من اللي كنتي بتحبيه.. قامت بغل جابت من منديل. 
اميرة اخدت منها بدات تمسح الدم
نور كانت بتعيط بوجع جامد 
اميرة بحزن شديد عليها و دموع: حقك عليا انا يا نور عيني عارفه انك اتأذيتي اوى فى حياتك حقك عليا انا.
نور بوجع و إنهيار: اناا فعللاً تعبت تعبت جاامد والله العظيم لو كانت ماما عايشه مكنش يبقي حالييي كدا اااااه انا قلبيي وجعني عليي نفسيي اويي والله 
اميرة بدموع: كفايه يا نور كفايه الله يرحمها ربنا مستحيل يسيب حقك أبداً والله 
ميار بغل علشان تكرهه نور فيه: الحق علي وليد لو مكنش ضربك مكنش الجرح ده يرجع ينفتح مره تانيه حقيقي يا نور وليد انهارده شبع فيكي ضرب وأنتي يا عيني عليكي ولا في العالم ده كله من الاساس. كانت كل كلمه شماته فيها
نور بوجع جواها قالت بعياط: هو السبب معقول ليه حكم ماخلنيش ابرر او ادافع  عن نفسي ليه مسألش نفسه. و قال انها مش ف واعيها من كلامي و التصرفات المفروض كنتو تقولوا أنها فيها حاجه ليه ليه بهدلني بالطريقة دي. كملت با انهيار اكبر: ولا احمد احمد هو كمان ضربني دي بقا كنت بالكامل وعيي شوفته ب عيوني وهو بيضرب فيا جامد لا و المشكله انها مش اول مره ياااااه ولا جوزك يا خالتو بيقول هقول ل ابوها هو بقا يعرف يتصرف معاها و يقتلهااا و حقيقي انا قلبي انكسرر و دي مش أول مره دي تاني مره اصلا. بكسره و إنهيار:حتى اللي بحبه حتى اللي بحبه كسرني من جوايا انا انا امتي حبيته امتي ياريت مكنتش حبيت من الأساس انا انا قلبي وجعني اوى علي نفسي اويي..
_________________________
نور حست فعلاً بالخذلان و الكسرة جواها حاسه انها الدنيا كلها سواد في وشها. مصدومه و منهارة و حزينه تعبانه كل الشعور السئ بقا في حياتها من لحظة دي
اميرة بحزن وخوف عليها: نور كفايه هيحصل ليكي حاجه بسبب انهيارك ده 
ميار بتمثيل الحزن: نور طالما انتي واثقه من نفسك ليه بتعملي كل ده كفايه يا حبيبتي و احنا بالله واثقين فيكي يا ست البنات  و لو علي وليد و انك زعلانه انه عمل فيكي كل ده قدام الكل.مكنش ينفع يعمل كدا  انا مش عارفه هو ليه كدا اصلا انا بخاف منه و من غضبه غضبه وحش اوى. بس والله بيخاف علي اللي منه في قلب بيته يا حبيبتي 
نور ___
اميرة بحزن: يا نور ردي عليا 
نور بتعب و دموع؛ اطلعو بره علشان انا عايزة انام 
اميرة بحزن: نور قومي اغسلي وشك و صلي يا حبيبتي متنميش كده طب 
نور ___
ميار: خلاص يا ماما سبيها انتي عارفه انها لما بتبقي زعلانه و تعبانه بتحب تنام غصب عنها سبيها ان شاءلله بكره تبقي كويسه 
اميرة اتنهدت بحزن؛  متزعليش نفسك يا نور ان شاءلله الشخص ده يتعرف هو مين ربنا مش بيسيب حق حد والله ان شاءلله بكره خير 
قامت طلعت بره هي و ميار 
نور كانت حاسه بيأس جامد جواها بتعب بكرهه ل كل حاجه حواليها
حطت راسها ع المخده با انهيار و اغمضت عيونها اللي ملئيه بالدموع: لا إله إلاّ أنت  سبحانك اني كنت من الظالمين. دموعها كانت بتنزل بشدة " وٌلَآ تٌيَأسِوٌآ مًنِ روٌحً آلَلَهّ أنِهّ لَآ يَيَأسِ مًنِ روٌحً آلَلَهّ آلَآ آلَقُوٌمً آلَکْآفُروٌنِ 🥹 [ سورة يوسف. ﴿٨٧﴾ ] 
-------------------------------------------
اميرة دخلت بتوتر الاوضه بتاعتها 
محمد كان قاعد جواه غضبان بشدة 
اميرة قعدت جنبه بهدوء علي السرير جواها حزن الدنيا علي نور 
 اميرة بتوتر: محمد انا عارفه ان اللي هقوله ده دلوقتي مش يعجبك بس انا و ثقه ان بنتي نور مستحيل تعمل اي حاجه زي كدا
محمد بغضب: انتي عاوزه دلوقتي يعني عاوزه تقولي ان بنت اختك كمان مظلومه بعد كل ده ولا ايه 
اميرة بهدوء وحزن: بالله عليك فكر بعقلك كويس و خد بالك من حاجات كتيره. نور لو عملت او قالت اي حاجه من ده كلو خد بالك بالله انها كانت مش مركزه دي قالت مش فاكره اي حاجه انا عملت اي ولا فاكره مين اللي ضربها و بتقول ل وليد انت مين 
احمد بغضب وعدم تفهم: بسسس كفااايه بقااا تصدقي منهاااا ايي حاجه دي اكبر كدبه هي ازاي قدرت تضحك ع عقلك كدا هاا 
اميرة بحزن: بس انا وثقه فيها انها مستحيل تعمل اي حاجه تغضب ربنا حتى لو اي ده فخ من حد 
محمد بعصبيه: من مييين يعني فاهميني انااا مش عااارف وبعدين بقا الحورات بتاعت بنت اختكك مش هتخلص اللي كل يوم احنا فيها دي ولا ايه 
اميرة بحزن شديد: معرفش بس كل اللي اعرفه ان هي مظلومه في حد عمل فيها كده علشان سبب هو كمان اللي داخل الشخص ده ع البيت بالطريقة دي  وخلي دماغها تبقي مقلوبة بالشكل ده 
محمد بسخرية: و ليه مكنش شاربه حاجه كمان. ما هو مش غريب عليها زيها زي ابوها. و نفس اللى ابوها بيعملو بنته دلوقتي بتعملو ربنا طلع فبها كل حاجه دلوقتي
اميرة اتنهدت بحزن:  كلكم علشان شايفين انها بنت هاني حاطين في دماغكم انها مش كويسه هي و ابوها. كل حاجه ابوها ابوها مالو ابوها. انتوا الله يهديكم"ولا تزر وازرة وزر اخري"
محمد بغضب: عمومأ الكلام ده كلو ولا يقدم ولا ياخر  ابوها يجي يخدها و يعرف اللي عملتو ده 
اميرة بهدوء شديد عكس اللي جواها: نور مش هتمشي من هنا وهي معملتش حاجه علشان ابوها يعرف و احنا هنعرف مين اللي عمل كدا و مين ده ليه عمل كدا 
محمد ببرود: تمام يبقي انتي وهي تمشي من هنا علشان مش عايز واحده زي دي تقعد اكتر من كدا معانا هي السبب في خرب حيات بنت اخويا.. كمل بغضب:  ولا انتي مش خايفه ع بنتك ميار تتعلم منها كمان 
اميرة بدموع منه: تتعلم منها خلاص حطيت فى دماغك ان هي واحده مذنبة و انها مش كويسه 
محمد بقسوة: ده اللي عندي اختاري لو مش عاوزه تمشي يبقي خدي بعضك انتي وهي من هنا علشان مش عايز و جع دماغ اكتر من كدا في البيت 
اميرة بدموع: مقدرش اخلي نور تمشي او اقولها تمشي مقدرش والله 
محمد بغضب،:  انا اللي عندي قولته وخلاص لو شوفتها الصبح في البيت هيقي في كلام تاني. كمل بغضب و قسوة اكبر: ايييي مش شاااايفه اللييي. بيحصل فييي البيييت منهااااا ولا ايييي. ايييي انتييي كلاميييي مش فيييي دماغككككك ابدااااا ولا اييييي 
اميرة بدموع وحزن شديد: اهدي ليه كل ده 
محمد قاام بغضب طلع بره الاوضه 
اميرة بدموع: يارب استغفر الله العظيم
_________________________
احمد كأن قاعد في نفس المكان اللي بيقعد فيه دائما. كان كل تفكيرة في اللي بيحصل
اتنهد بحزن وقال: ليه زعلان كدا ليه بتفكر هي تستاهل اكتر من كده. كمل بسخرية: لما اكتشفت ان الست شهد بتتكلم معايا كانت عامله فيها مصدومه و تتكلم عن الحلال و الحرام و الزنا و ان كل ده ذنوب وهي اللي مضورها. بكرهه و استحكار: شهد و نور. انتوا الاتنين اكبر أعداء  لو الزمن يرجع يخليكي تعيشي هخليكي تموتي تتمني الموت يا شهد. و نور  دي اللي جبت واحد ع البيت و عامله فيها محترمه لو كنت طولت اقتلها اليله كنت قتلتها بقا تهدد فيا بالطريقة دي بنت. و من هنا و ساكت بغضب وحقد جواه
ضرب ايده بقوة في الثور بغضب... بقسوة: محدش يستاهل ولا الحزن و الشفقه في الدنيا دي
_________________________
نور من وجع قلبها و جسمها مكنتش عارفه تنام كل لما تحس انها بتروح في النوم تفكيرها يروح في وليد 
بدموع وجع: في نظرك و نظر الكل واحده مذنبة واحده مش كويسه م متربية. حطت ايدها على وشها ب قهرة وخجل وعياط شديد: ازاى ازاي حصل فيا كد لا و المشكلة ان اتصدق فيا كدا هو هو ضربني و بهدلني بالطريقة دي بحمد ربنا اني مكنتش بالكامل واعيي مشوفتش وهو يبهدل فيا كدا.. بوجع شديد: انا اتأذيت جسديا و نفسيا خلاص مستحيل ارجع نور القديمه مره ثانيه. انا انا مش قادره ابص بعد كدا ل اي حد. ياتري في نظرة اي دلوقتي بعد اللي شافه ده مني والله والله انا معملتش حاجه ولا اعرفه يارب
حست ان دم نزل من وشها مره تانيه. شألت ايدها بوجع: ااه وبعدين في الجرح ده يارب
قامت مسحت الدم بصت في المراية وهي بتبكي بشده: قد ايي جوايا خجل منك يا وليد قد اي جوايا انكسرت من كل شخص في الحياة دي اول واحد انت علشان اللي انت عملتو ده فيا قدام الكل. مش مسامحه مش مسامحه ايي حد والله العظيم مش مساامحه."احساس انك تحب شخص وهو طول الوقت يأذي فيكي من غير رحمة ومن غير قلب رحيم صعب اوي 💔
قعدت في الارض با انهيار صوت العياط و الشهقات بتاعتها كانت بتزيد بشده قالت ب قهرة: ااااااه ااااااه. حطت ايدها على قلبها بوجع وهي بتبكي بكسرة"‏بكاءك الصامت والخفي بجوف الليل لاتظنّه يروح هدر عند الله. "
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في يوم الصبح المبكر 
في منزل هاني
هاني قال وهو طالع من المنزل. 
مسك الفون.: امينه انا مشي سلام
هاني بعت رساله ل نور. ركب العربية و راح ماشي 
♕__________♕_________♕
امينه قعدت في الصالون بزهق: نور جايه ان مش عارفه ازاي هنقعد في بيت واحد يارب بلاش تخليني اغير او اي حاجه تبقي ضد نور هاني مش هيقبل كل ده مني علشان خاطرها هي بنته في الأول و الاخر برضو والله
اتنهدت و قامت دخلت الاوضه بتاعتها 
قعدت علي السرير مسكت الفون تشوف مهران.. فتح الفون ولا لسه 
بضيق جامد: وبعدين بقي هو راح فين ولا بيروح فين ده ياربي. الخط بتاعه مش بيفتح ابدأ. 
حست بخنقه و حاسه بملل جامد 
قالت بدموع: مالك يا امينه اشمعنا بقي حالك دلوقتي لما نور قرارت انها تجي. قالت بغيرة جواها: نور هتيجي تاخده مني انا عارفه وانا ولا معايا أطفال ولا هيبقي هاني كمان وبعدين بقي. 
قامت مسحت دموعها بغيره كبيره. قعدت قدام المراية علي الكرسي بتاع التسريحة. 
مسكت الروج بدأت تحط 
بعدها حطت مسكرة حطت بالفرشة احمر خدود. 
اتنهدت وقالت بثقه: مش امينه اللي تحس ب كل ده يوم من الأيام ولا نور ولا غيرها تقدر تاخده مني حتى لو اي هو حبيبي و ليا. زي ماهي بنته برضو..
-------------------------------------------
نور كانت راقضه علي السرير. لما سمعت صوت الفون بعت رساله بصت علي الرساله.. كانت من هاني
الرساله فيها: صباح الخير يا نوري يلا جهزي نفسك علشان انا في الطريق جي اخدك يا حبيبي 
نور كان في عيونها دموع. مسحت دموعها.. قامت بوجع شديد ف جسمها من غير اي التفكير حتى. دخلت الحمام تاخد دش.. بعدها طلعت لبست اسدال الصلاة بعدها صلت. و هي مكسورة جواها قهرة و دموع. كانت بتدعي في كل سجادة وتحسبن. 
خلصت و قرأت الأذكار بعدها. قامت بدأت تلم كل الحاجات بتاعتها في الشنط 
_________________________
هاني بعد وقت. قرب يصل رن عليها. نور فتحت
هاني بابتسامة: اوعي تقوليلي انك لسة مش موافقه ولا و اخده القرار يا نور عيني 
نور بهدوء: انا خلاص خلصت كل حاجه هلبس بس يا بابا 
هاني بقا مبسوط بشده: يعني انتي موافقه يا نور عيني انك تجي مش زعلانه 
نور بحزن شديد: اه أكيد انت قدامك قد اي؟ 
هاني: ربع ساعه باذن الله هكون عندك يا نور 
نور: تمام هلبس في ثواني هطلع استناك بره الشارع 
هاني: تمام يا حبيبي. وقفل. 
 $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
نور خلعت الاسدال. خدت الدريس من ع السرير ولبست. الدريس. اللي عبارة عن" دريس زيتي واسع لبست عليه خمار اصفر.. قعدت ع السرير تلبس الكوتش في عيونها دموع و حزن ظاهر في عيونها جامد
قامت. بصت علي السرير بدموع ع الدبدوب قالت: انت كمان هاخدك معايا يا صاحبي مستحيل اسيبك هنا ل الوجع و الغدر..
مسكته حطته في الشنطة من ضمن الشنط.. شألت الشنط. طلعت في الصالون اميرة كانت داخله ليها 
اميرة بدهشة: نور انتي راحه فين كدا و خدها الشنط بتاعتك يا حبيبتي 
نور بتحاول تتمسك دموعها: ا ا انا ماشيه يا خالتو متزعليش منى 
اميرة شدت منها الشنط بغضب:انتي بتقولي ايه مفيش طلوع من هنا أبداً 
نور بدموع: خالتو بالله عليكي سبيني بقا مش هينفع اقعد اكتر من كده هنا انا في نظر الكل واحده. بعياط اقوي: واحده عامله عمله كبيره بقيت عامله زناا اللي هو من الكبائر في نظرهم انا واحده زانية يا خالتو في نظر كل شخص هنا. خلاص خلاص مستحيل حد هيقدر يبص في وشي حقيقي مش اني والله العظيم ربنا شاهد عليا انا معملتش حاجه 
اميرة بدموع وحزن عليها: نور صدقيني الكل هيعرف الحقيقة والله بلاش تمشي علشان خاطري انا يا نور 
نور بعياط: اسفه مش هينفع والله اكتر من كدا انا مقدرش اخرب بيتك اكتر من كدا متزعليش مني اهم حاجه. مسحت دموعها بوجع: والله المكالمات مش بتبعد حد أبداً ولا بتخلي الواحد بعيد عن حد صدقيني. حضنتها بدموع: سامحيني بقا قولي ل ميار تسامحني اني مقولتش ليها او سلمت عليها. بس مفيش وقت هبقي اتكلم معاها فون باذن الله. خدي بالك منها. كانت بتحاول تتمسك دموعها مش قادره: هي و احمد يا خالتو اهم حاجه 
اميرة دموعها كانت نزله منها بشده.. 
نور طلعت من 
حضنها بدموع: بلاش تزعلي نفسك صدقيني انا كدا هبقي مرتاحه والله 
اميرة بدموع: نور انا مش هسامحك و هفضل زعلانه منك لو مشيتي ده مش حل انك تتهربي من كل حاجه حواليك بالطريقة دي كدا كده بتثبتي ليهم انك عملتي كدا فعلاً و انك خايفه 
نور دموعها بوجع: كلو عند ربنا ربنا عالم ب كل حاجه والله. لعله خير بإذن الله
اميرة بغضب و حزن: نور ده مش حل والله انا مش راضيه عن اللي انتي بتعمليه ده. 
نور اتنهدت مسكت الشنط: صدقيني وانا مقدرش اعمل مشاكل ليكي اكتر من كدا انا بابا زمانه وصل دلوقتي. اتمنى انك مش تزعلي مني سلام يا خالتو. 
بقت ماشيه في عيونها دموع بتبص في كل ركن ل البيت بحزن. بقت تقتكر اول يوم لما جت هنا و قعدت في الصالون و تخضت من وليد. تفتكر كل لحظة ما بينها هي و ميار قد اي هي كانت مبسوطه. اعتبرت كل شخص من البيت أهلها.
اميرة كانت بصه عليها بحزن شديد و عيونها مليئة بالدموع و شايفه وهي بتبعد من البيت طلعت بره خالص. 
_______________________
نور كانت طلعت بره قالت بدموع: انا لما جيت البيت ده جيت غصب عني فيها. اهو لما طلعت منه طلعت غصب عني.. طلعت وانا وانا في نظرهم واحده خطيئة. طلعت علشان خاطر خلاص مقدرش افضل مع الأشخاص اللي اعتبروني بنتهم واحده منهم بس بس والله وحيات كسرة قلبي دي ربنا مش هايسمح اللي عمل فيا كدا.. مكنتش حابه اني امشي او يحصل كل ده بس الله لا يسامح اللي ظلمني 
بدأت تمسح دموعها بحزن شديد 
فضلت واقفه مستنيه هاني. 
_________________________
بعد خمس دقايق... 
هاني كان وصل وقف بالعربية قدام نور بابتسامة نزل.
هاني حضن نور بابتسامة وحب: نور عيني مش مصدق والله انك قدامي دلوقتي 
نور حضنته بحزن شديد و دموع محبوسه: علشان خاطرك يا بابا والله 
هاني بص ليها بابتسامة قال باستغراب: نور مالك كدا اي كمية الحزن اللي في عيونك دي انتي ظاهر عليكي الحزن ليه كدا يا نوري 
نور بتوتر: لا يا بابا ولا حزن ولا حاجه عادي انا انا بس يمكن ظاهر ع عيوني التعب من السهر اصل بسهر كتير
هاني بابتسامة: امم بس مش بينا كده خالص المهم يلا بينا. امينه قاعده مستنيه من بدري كل شويه ترن عليا 
نور بهدوء: يلا يا بابا. 
هاني حط الشنط في العربيه نور ركبت بعدها طلع بالعربية. 
_________________________
في المنزل السيوفي...
اميرة كانت قاعده في عيونها دموع من نور انها مشيت قالت: ليه كدا يا نور تمشي انا مش عارفه هعمل اي دلوقتي انا مش عارفه ازاى هقعد هنا ابقي مطمئنة عليكي وانتي في مكان بعيد عني
ميار طلعت من الاوضه بتاعتها.. قالت.: ماما انا ماشيه عا.. قبل ما تكمل استغربت من انها بتبكي. قالت بقلق: ماما مالك في اي اي اللي حصل؟ 
اميره اتنهدت: نور مشيت يا ميار 
ميار بفرحه شديده بجد 
اميرة بصت ليها باستغراب 
ميار زالت الابتسامة من ملامحها بسرعه قالت بتصنع الحزن: بجد يا ماما مشيت ازاي تخليها تمشي كده 
اميرة بحزن: معرفش لقيتها طلعه من الاوضه في ايدها الشنط و ماشيه.. ابوها كان مستنيها 
ميار بفرحه جواها قالت بتمثيل: قد اي هي جبانه  يا ماما ازاي تمشي. كدا و تستسلم لكل ده هي كدا بتثبت لينا انها عملت كدا و انها خايفه لا لا نور مش عجبني اللي هي عملتو ده يا امي 
اميرة اتنهدت بحزن فضلت ساكته حزينه جدا من انها نور مشيت 
ميار قامت بأست راسها بابتسامة: ولا تزعلي نفسك هي هتبقي مرتاحه في بيت ابوها احسن من هنا ب كتير صدقيني. كملت ب غل: و حتى كمان احسن ليها طول ماهي قاعده هنا وليد هيبقي قدامها هي هتتعب اكتر تحس بالوجع جواها علشان بتحبه.متنسيش اننا قريبأ  باذن الله انا وهو هيبقي في خطوبه. 
اميرة بحزن:  يلا خير إن شاءلله لعله خير يا بنتي. 
ميار درات ضهرة: سلام يا ماما. 
قالت ب قسو: فعلاً لعله خير يا امي طالما هي مشيت خلاص. انسئ حاجه تخليني اشغل بالي او اي حاجه صدقيني يا نور هتتصدمي صدمه عمرك كمان لسه اكتر من كدا لما تسمعي احلي خبر و ان وليد اللي انتي بتحبيه انا وهو بقينا لبعض يا ست نور 
_________________________
نور كانت سنده رأسها ع الكرسي ل ورا بتاع العربية بحزن شديد بتفكر في كل حاجه. بتحاول تتمسك دموعها مش عاوزه تعيط التفكير مش عاوز يروح من بالها و كل اللي حصل و وجع جسمها.... 
هاني بص ليها بابتسامة: نور مالك ساكته كدا يعني مالك سرحانه في اي 
نور انتبهت لي: هاا لا مش سرحانه ولا حاجه يا بابا 
هاني بفضول: اومال مالك بقا يا حبيبي؟؟ 
نور بابتسامة بسيطه جدا: صدقني انا معاك اهو مش سرحانه. بس نعسانه شويه 
هاني بابتسامة: طيب يا حبيبي ان شاءلله نصل و تروحي تنامي براحتك 
نور بنفس الابتسامه بسيطه: باذن الله يا بابا
هاني ركز في السواقه. و سرع في السواقه 
نور  اتنهدت سندت راسها علي الكرسي ل ورا اغمضت عيونها مليئة بالدموع. 
_________________________
بعد وقت طويل. 
كانو وصلو هاني ركن العربية. 
و نزل هو و نور. 
امينه بصت من الدور الثاني من البلكونة. عليهم بهدوء. راحت نزلت
فتحت بابتسامة مليئة بالهدوء
نور بصت ليها اول لما فتحت 
 امينه بابتسامة: نور حبيبت قلبي حمد لله على السلامة يروحي حضنتها.. بابتسامة: نورتي بيتك يا حبيبت 
نور بدلتها الحضن بهدوء: الله يسلمك 
هاني داخل بابتسامة ليهم.  داخل الشنط. 
امينه مسكت ايدها و دخلو. قفلت باب
قعدوا في الصالون: والله نورتي البيت يروحي
نور بابتسامة بسيطه: دا نورك ياقلبي 
امينه بابتسامة: مبسوطه انك جيتي يا نور عيني عارفه دا انا مجهزة ليكي الاوضه بتاعتك و الاكل و كل حاجه علشان خاطر عارفه انك جايه تعبانه ي قمري 
نور بصت ليها بابتسامة: تسلميلي يا عمري 
هاني كأن قاعد باصص ليهم بابتسامة. شايف ان امينه مبسوطه بيها و ان نور بتتكلم معاها 
نور بدأت تسرح  و ملامحها ظاهر عليها الحزن 
امينه بهدوء: مالك يا نوري انتي زعلانه ليه؟؟ 
نور انتبهت ليها قالت بحزن: لا مش زعلانه ولا حاجه... قامت: ممكن توريني الاوضه بتاعتي علشان عاوزه اغير هدومي علشان كمان عاوزه اصلي 
هاني بابتسامة: امينه وريها الاوضه بتاعتها قومي 
امينه قامت بابتسامة: حاضر تعالي معايا يا نور عيني. 
شألوا الشنط...وراحو علي الاوضه بتاعتها.

"ولا تحسبن الله  غافلا عما يعمل الظالمون،إنما يؤخرهم ل يوم تشخص فيه الابصار "

يتبع..



تعليقات