
الفصل الخامس عشر 15
بقلم نور ربيع
منزل السيوفي كان مالي بالناس اللي لابسه الأسود و الحزن و البكاء الشديد علي ابنتهم
أمال كانت بتعيط و تصراخ علي ابنتها الوحيدة
اميرة و سميره و البنات نفس الشئ في البكاء الشديد و الحسرة و الوجع عليها.
امال كانت بتبكي بشده قالت: بوجع جواها اه يا بنتي يا وجعه قلبي عليكي ليه تعملي كده فيا كانت بتبكي بشده
اميره حضنتها وهي بتبكي
اميرة بدموع: كفايه يا امال الله يرحمها يارب ادعي لها ادعي لها وبس
سميره بدموع: هي كانت كويسه وكان في أمل انها تقوم منها بس لولا النار اللي حصل في المستشفى دي اه يا ربي"الذين اذا اصابتهم مصيبة قالوا انا لله وانا اليه راجعون "
نور كانت حزينه من جواها وبتبكي على فراق شهد ما قدرتش تتحمل الكل حواليها بيعيط بالطريقه دي والجو في توتر قامت دخلت الغرفة بتاعتها وهي بتبكي بتعب جواها
قعدت على السرير وهي بتبكي جامد
قالت بدموع: انتي بجد كنت طيبه وانا كنت بحبك اكتر من اختي الله يرحمك يا شهد حطت دماغها على المخده وهي بتبكي
________________________احمد قام من وسط العزاء بحزن شديد جواه مش مصدق اي حاجه من دي كلها اللي بتحصل حواليه
فضل ماشي لحد ما بعد عن العزاء خالص
قال بحزن: انا مش فاهم اي اللي حصل ده في يوم و ليلة حصل كل ده... اتنهد بحزن قال: هو اللي بيحصل قدامي ده حقيقي معقول واقع مبقتش عارف مين الكذاب و مين الصادق في ده كلو والله
كل حاجه بقت قدامه مره واحده في نظرة الصور و موت شهد و الحريق اللي حصل مره واحده من غير سبب و النااس اللي ماتت من غير ذنب دي في الحريق ده
دماغه بقى تجيب وتودي في ميت حاجه وميت سؤال اي اللي حصل مره واحده ده ومين ده
فضل ماشي من غير تركيز و وعي في الشارع وهو مش عارف هو رايح فين وبيفكر في ميت حاجه
_________________________
في منزل امينه.. امينه عرفت خبر موت شهد حزنت جامد
امينه بحزن: معقول بنوته صغيره في السن ده تموت كده لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم اتنهدت بحزن وقالت: الله يرحمها يا رب ويصبر اهلها يارب
التليفون بتاعها رن لما شافت الرقم استغربت.. وفتحت
امينه باستهزاء: عاش من سمع صوتك يا غالي
هو بإبتسامة: وحشاني يا ميمو
امينه بدموع: انت اكتر كدا متسألش عليا المدة دي كلها اخص عليك
هو اتنهد وقال بإبتسامة كلها سخريه: حقك عليا يا ستهم اصل كنت مشغول في عروستي الجديدة بقا
امينه بذهول و عصبيه: هو انت اتجوزت كمان من غير ما اعرف ليه مكنتش بتسأل عليا ولا حتي قولتلي انك اتجوزت هاا
قال بهدوء: اهدي يا ميمو كل حاجه جت مره والله والله وبعدين انا مش متجوز من زمان يعني دا لسه من فتره صغيره يعني
امينه بسخرية: والله اخص عليك بقا متقولش حاجه ولا ترن ع اختك الوحيدة اللي ربتك طول السنين دي كلها و ياتري كمان بقا عندك عيال ولا لسه
بإبتسامة سخريه: اه دا انا بقا بيتي مالي بالاطفال يا حبيبتي
امينه بغيظ: عايز حاجه
قال بهدوء؛ انا رنيت علشان اسال عليكي و اطمن مش علشان نتخانق مع بعض
انتي داخله فيا شمال من ساعه لما رنيت قولتلك حقك عليا عاوزه اي تاني
المهم انتي عامله ايه و حشاني والله
امينه بحزن،: الحمدلله بخير يا خويا انت عامل اي
" الحمدلله والله انا بخير طول مانتي بخير يا حبيبتي اخبار هاني اي
امينه: الحمدلله
" مالك انتي زعلانه ليه كدا صوتك كانه حزين جدا؟؟
امينه بحزن: عادي مش زعلانه ولا حاجه
بزهق: لا والله زعلانه مالك
امينه بدموع: انا زعلانه منك جامد ولا بتسأل ولا حتي عاوز تنزل القاهره تشوفني من سنين حقيقي مش عارفه اشوفك
" انا كنت في القاهرة من يومين
امينه باستغراب: اي من غير ماتجي ليا كده
" معلش بقا كنت جي علشان شغل رجعت علي طول تاني ان شاءلله قرببأ اوى هجي
امينه بغيظ: تجي اي بقا ما انت الست الحسن و الجمال اخدتك بعيد مني خلاص
ضحك: مالك و خداها و نزله بيها الأرض كدا ليه دي طيبه خالص حقيقي لما تشوفيها هتتصدمي منها
امينه: اتصدم ليه؟
المجهول بص علي شئ و قال بتوتر: احم امينه عاوزه حاجه ابقي اكلمك بعدين سلام
امينه بسرعه: هتقفل ليه كدا هو انا لحقت اتكلم معاك اصلا.. قبل ما تتكلم كان قفل. اضايقت منه جامد
قالت بحزن: خليك كدا الدنيا لهياك بعيد عني خالص براحتك
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بعيد خمس ايام تقريباً..
الكل كان حزين جدا علي فرق شهد البيت بقا عبارة عن حاجه اسمها حزن شديد ع الكل و وجع جواهم علي فراقها
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
فى منزل السيوفي.. في غرفة ميار تحديدا
ميار كانت قاعده على المكتبه بتاعتها كانت بتحاول تذاكر مش عارفه من كتر الحزن اللي جواها والدموع اللي في عيونها ع شهد كل تركيزها في اللي حصل في يوم وليله ده دمر حياة الكل
بدات تتذكر اللي حصل في المستشفى لما احمد جه وكانت بتبكي جامد..
فلاش باك.................. اليوم اللي كانوا في المستشفى ميار كانت واقفه مستنيه احمد اول لما شافته بصت لي بعيون مليئه بالدموع
قالت قهرة: احمد شهد بتموت جوه يا احمد شهد ما عملتش حاجه شهد مظلومه من كل دي ده والله
احمد من غير استوعاب: انا مش فاهم حاجه ايه اللي بيحصل في ايه بالظبط
ميار حضنته وهي بتبكي جامد ومنهاره: شهد يا احمد في واحد اخد صور وكان بيهدد فيها جامد احمد غضب: يعنييي هو كل دههه معملتش حااااجه ما كانش حقيقي ااالصور و ااالكلام
ميار بعياط: والله هي مظلومه يا احمد صدقني مره.. واحده النار شعلت في المستشفى كلها والاوضه بتاعه شهد في حاجه فيها وفجرت جامد
ميار صرخت بانهيار: شهههههد احمد شهد ياااا احمد جوه
احمد بكسرة جواه ب صوت عالي جدا: شهههههههد
------------------------------------------
بعد وقت الدكتور.. طلع ب وجه حزين طلع وقال: البقاء لله للاسف المريضه ماتت في الحريق
الكل بقى في انهيار الكل بقى يعيط على موتها
________________ ارض الواقع
مياره اتنهدت بحزن شديد من قلبها و هي بتبكي بانهيار عليها قامت دخلت الحمام تغسل وشها بعدها طلعت حاولت تذاكر
_________________________
نور طلعت من الاوضه بتاعتها بحزن جواها من كل اللي بيحصل حواليها كانت اميره قاعده في الصالون قاعده جنبها بصت ليها بدموع
قالت بحزن و دموع: خالتو انا مخنوقه اوى اوى
اميرة بصت ليها بحزن: مخنوقه من اي يا نور يا حبيبتي بس
نور بدموع: مش عارفه من كل حاجه حواليا انا زهقانه و مخنوقه اوى
اميرة حضنتها بحزن شديد. اتنهدت وقالت: معليش يا حبيبتي انا عارفه ان الجو هنا ما خليكي متوتره و خايفه من كل حاجه استغفر الله طول ما انتي قاعده علشان متحسيش ب كل ده
نور حضنتها جامد بدموع: انا مخنوقه من كل حاجه بتحصل حواليا والله
اميرة بدموع: فتره كل ده يعدي ان شاءلله يا حبيبتي
نور بعياط: بس عمرنا ما ننسئ الأشخاص الغاليين علينا ابدأ
اميرة: ده اكيد هما معانا مش يتنسون أبداً حتى لو اي.. اميرة طلعتها من حضنها.. يلا قومي البسي عندك درس انهارده
نور بملل: حاضر.. وقاامت تلبس
------------------------------------------
بعد ربع ساعة
نور: خالتو انا ماشيه عايزة حاجة يا حبيبتي
اميرة: سلامتك يا نور عيني خدي بالك من نفسك كويس
نور راحت حضنتها بإبتسامة حزن جامد
باستها من خدها: مش تزعلي نفسك بقا حبيب قلبي انتي اميرة حضنتها بإبتسامة قالت بهدوء: انتي كفايه انك في حياتي يا نور عيوني انتي المهم بلاش تتأخري ماشي يا حبيبتي
نور: حاضر يا روحي.. قامت من حضنها.: عاوزه حاجه
اميرة: سلامتك يا حبيبتي
نور مشيت علي الدرس.
اميرة قامت دخلت عند امال في الاوضه بتاعتها
امال كانت قاعده علي سجادة الصلاة بتقرأ في المصحف و في عيونها دموع بتنزل بشده
اميرة قعدت جنبها قالت بحزن: أمال لحد امتي هتفضلي كدا يا حبيبتي انتي كدا بتخليها تتعذب والله انتي بدل ما تدعي ليها علشان ترتاح في قبرها تعملي كل ده
قفلت المصحف بصت ليها بعيونها مليئة بالدموع: عايزني اعمل اي يا اميرة يا ختي عايزني اقعد افرح ع موت بنتي الوحيدة اللي راحت في غمضه عين قدامي مقدرتش اعمل حاجه ليها
اميرة بحزن شديد: لا الا اله الله مش قصدي حاجه والله انا مش عاوزك تحطي في نفسك بس والله ادعيلها ادعيلها علشان تبقي مرتاحه صدقيني الميت بيبقي حاسس بينا كويس وهي شايفك قد اي انتي تعبانه و عامله في نفسك كل ده زعلانه علي منك بسبب كل ده
امال بقت تعيط اقوي
قالت ب كسرة جواها: اااه يا بنتيي كنتي في حضني في لحظة لقيتك عبارة عن جثه قدامي اااااه
اميرة بحزن و دموع محبوسه: هوني علي نفسك يا امال علشان لو حصل حاجه ليكي محدش ينفعك والله يا ختي استهدي بالله كده و ادعيلها كتير
سميره دخلت قعدت جنبهم قالت بحزن: هتفضلي لحد امتي كدا يا أمال هي ماتت و اللي حصل حصل خلاص ولا العياط ولا الحزن و الصريخ و لا الوجع ولا وووو حاجه ترجع لك بنتك تاني من تحت التراب هوني علي نفسك شويه يا حبيبتي هي في المكان الاحسن من ده ب اكتير والله
امال بانهيار: قلبي وجعني عليها اوي قلبي واجعني بنتي وحشاني اوي عايزاها ترجع ليا لو مره يا رب يا رب
اميره حضنتها بدموع بقت تطبطب عليها: كفايه يا أمال كفايه بقي بالله عليكي. فضلت وقت تهدي فيها هي و سميره بحزن شديد..
_________________________
في منزل كريم المحمدي.
ساره وحزن: كريم شهد اتوفت بنت عم وليد
كريم بحزن: عارف ربنا يرحمها يا رب ويجعل مثواها الجنه يا رب هي وجميع المسلمين
ساره بدموع: دايما الاشخاص الغاليين علينا هم اللي بيروحوا زمانهم اهلها دلوقتي بيموتوا عليها هي صغيره اوي لا حول ولا قوه الا بالله العظيم يا رب ارحمها يا رب
كريم اتنهد بحزن وقال: الموت مش بينقي الكبير ولا صغير والله الموت علينا حق يا ساره
صح والله ربنا يطلعنا منها على خير يا رب
كريم بص ليها: وبعدين بقى في الدموع دي مش بحب اشوف ف عيونك دموع خالص يا سارة
سارة مسحت دموعها بحزن:غصب عني والله كل حاجه في الحياة تحزن الواحد يا كريم
كريم اتنهد وقال بحزن شديد: هي الحياة كده يا سارة
يوم فرح يوم حزن دا لازم علشان الحياة تمشي والله
ساره حضنته بحزن: صح والله الحمدلله على كل شئ في الحياة
كريم حضنها بابتسامة بأس رأسها
حياة بدأت تقوم من النوم و تعيط
ساره بصت لي بضحك: بنتك الزنانه صحيت اهي
كريم ضحك قال بحب: احلي زنانه والله اللي منورة حياتنا دي
سارة بابتسامة؛ طبعاً يا كيمو. راحت شألت حياة بابتسامة: حياتي انتي
حياة كانت بتعيط جامد
سارة باتشدد منها: يا ربي يا كريم ع بنتك دي خد علي ما اعمل الببرون ليها
كريم اخدها بابتسامة: تعالي يا حياتي انتي يا اللي فصلتي سارة.. وضحك
سارة ضحكت بابتسامة: والله فصلتني يا كريم لما بتعيط مره واحده كدا بتعمل ليا قلق ليا بنتك دي
راحت دخلت المطبخ. وهي بتضحك
كريم بابتسامة: تعيش و تعمل اكتر من كدا دي روح قلبي يا ناس
سارة وهي راحه ع المطبخ: طبعاً طبعاً ماهي ست حياة
كريم داخل عندها بابتسامة: انتي وهي روح قلبي طبعاً يا حبيبتي
سارة بضحك؛ دا كده كدا اصلا
كريم ابتسم..
سارة: المهم انت رنيت عليهم عزيت عليهم
كريم اتنهد: ايوه رنيت عليهم
سارة بحزن: هما اكيد زعلانين عليها جامد والله
كريم: اوى والله دي بنت عمي عبد الله الوحيدة برضو
سارة: ربنا يرحمها ويجعل مثواها الجنه يارب
كريم: امين
_________________________
بعد وقت نور كانت طلعت من الدرس
نور كانت ماشيه في الشارع كانت زهقانه جامد مش حابه تكمل الطريق
كان في كافية قدامها راحت دخلت قعدت فيه بحزن و ملل
قالت بدموع: ماما و حشاني اوى حاسه انها بعيدة عني من زماااااان نفسي اشوفها اخدها في حضني لو مره بس
سندت ايدها علي الطربيزه بدموع حطت ايدها على خدها بحزن وهي بتبكي....
الوقت بقا يسرقها وهي قاعده
_________________________
عند احمد.. كأن قاعد في المكان المفضل لي اللي دايما بيقعد فيه وقت حزنه..وهو البحر نفس القعدة ع الثور.
كل حاجه في دماغه التفكير و الحزن لحد دلوقتي عايز يعرف مين مهران و هل شهد مظلومه او ده حقيقي
اتنهد بشده وقال: وبعديييين بقااا هفضل كداا ع طول ولا ايي دماغييي خلاص ساحت من كل حاجه تعبت من ام التفكير..
طلع الفون مسكه فتح نفس الشات
بعت رساله " انت مين؟
ظاهر لي نقطة واحده " يعني قفل نت
قال بملل و فضول: لسه هستني لما تفتح و يا عالم هتفتح امتي بقي يا مهران بيه انت.. فاضل وقت قاعد مستني كان بيبص علي الشات يشوف فتح او لأ
_________________________
ميار كانت قاعده هتموت من القلق ع نور
سميره بزهق: هي راحت فين دي كمان معاد الدرس خلص من ساعتين يا اميره
اميره بقلق: معرفش.دا انت قولتلها بلاش تتأخري
سميره: طيب رني عليها طب
اميره كانت بترن: رنيت ميت مره الفون مقفول
_________________________
في غرفه ميار..
قالت باستغراب: رحت فين البت دي اليل داخل خلاص.. كملت بقسوة: تروح ما ترجع هو احنا عاوزين منها اي البلوة دي.
قامت من ع المكتب طلعت بره
قعدت جنبهم قالت بزهق: بلاش تقلقي عليها كدا اوي يا ماما هي لو خايفه ع خوفك مكنتش تتأخر كدا بره الله و اعلم بتروح فين و تجي منين دي
اميرة بغضب: بسس يااا ميييار هييي اييي بتروح فييين وتجيي منين ديي هي اكييد عن واحده من اصحابها ولا حاجه
ميار بلا مبالاه: لا يا ماما هي مفيش عندها صحاب اصلا دي مش بتاعت صحاب والله
اميرة مهتمتش بالكلام بقت ترن علي نور.
ميار بغل: ان شاءلله يارب ما ترجع يارب كدا ولا ليها لازمه معانا اصلا
_________________________
نور الوقت سرقها وهي قاعده من غير ما تحس طلعت الفون من الشنطة علشان تشوف الساعة.
لقت الفون فصل شحن
بزهق نور: يووههه بقا انت فصلت من امتي.. فكرت ل ثواني قالت: ياربي خالتو اكيد قلقانه عليا لازم امشي الليل جه وانا قاعده من غير ما حس
__________________
احمد بص علي التليفون نفس الشئ مفتحش اتنهد بزهق قام نزل من علي الثور راح علي البيت
_________________________
في المنزل
وليد رجع
وليد: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الكل: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
وليد باستغراب: في حاجه ولا ايه؟
ميار بخبث: هيبقي في اكتر من كدا الست نور محدش يعرف راحت فين من الصبح راحت الدرس لحد دلوقتي مجتش البيت
وليد بهدوء: اكيد عند حد من اصحابها ولا حاجه
سميرة بغضب: حد من اصحابها. اي بس طول اليوم هو اييي ده هي ملهاش كبيير ولا ايي البت دي عاوزه تروح و تجي براحتها
وليد بزهق: اهدي يا امي اي رنو عليها
اميرة بغضب: مالك يا سميرة انتي و ميار لمي لسانك بقا مش وخدها بالك انتي وهي انكم مزودين الموضوع
وليد بعصبيه: مرااات عمييي همااا معاااهم حق هيي ازاييي تتاااخر كداااا برههه عديمة الاصل دييي هييي مش عارفههه ان البيت دههه في قوانييين مفيش تأخير برههه نهااائي لكل واحدههه هناااا
اميرة: وليد انا مقولتش حاااجه انا بقول اللي لازم يتقال ولا انت مش واخد بالك من الكلام
ميار بعصبيه: ماماا هييي لو متربيه مكنتش تتأخر كدة وتقفل الفون بتاعها الله و اعلم هيي فين دلوقتيي
اميرة بغضب: اخرسيي يا ميييار ياا اللي مولعهه الدنيا في بعضهاا انااا عارفه اانك قلبك اسود مش بتحبي البشر و نورر دي بنتي اشرف من ايي حد علشااان تبقييي عااارفه بس
ميار الكرهه و الحقد زاد في قلبها اكتر و اكتر من الكلام ده ل نور و حلفت من هنا ل تنتقم منها وتخليها تأخر من البيت لو حتي علي موتها
وليد بنفي: واثقه فيها اوى يا مرات عمي طيب هي فين طب كل ده فيين هيي دلوقتييي
اميرة بهدوء: هتيجي ان شاءلله و هعرف هي اتاخرت كده ليه
_______________________
احمد جه. قعد معاهم
باستغراب: مالكم
اميرة بهدوء: مفيش حاجه
احمد: ببرود: تمام. راح داخل الاوضه بتاعتها
ميار راحت ورا
_________________________
احمد كان هيقفل الباب ميار بعصبيه: بتقفل الباب في وشييي
احمد بملل: اصل انا عارف ام الصداع بتاعك.. اتنهد كمل: بالله عليكي انا راسي وجعني لو عاوزه تقولي حاجه اجليها ل الصبح
ميار دخلت بغضب: عملت اي في موضوع اللي اسمه مهران ده عرفت هو مين
احمد قاعد ع السرير قال
بضيق: لا
ميار: ليه ان شاءلله؟؟
احمد بغضب: معرفش محدش فيييينا عارف عنه حاجه كلنااا كدااا بندور عليههه محدش يعرف عنهه حاجه تمام اهدييي بقيييي
ميار بعصبيه: مالك بتعصب كده لييه انت
احمد بسخرية و برود: معليش انا حيوان و ليه قاعده معايا بقا اطلعي بره طالما احمد عصبي
ميار بعند: طب والله ما هطلع انا قاعده مش قاعده علي دماغك اناا
احمد قام داخل الحمام يبدل هدومه
فضلت قاعده بغيظ منه لحد ما طالع..
احمد مسك الفون بص علي الشات مكنش فتح حط الفون بغضب علي السرير
قعد ع السرير بص ل ميار
قال: هتفضلي قاعده كدا كتير قومي اطلعي عايز انام
ميار بعند: لأ
احمد بغضب: انتييي حد سلطك عليييا انهاردهههه ولا اييييي مش فااااهم ااانااا
ميار بضيق: أحمد عاوزه اقولك حاجه سيبك من كل ده البت اللي اسمها زفته نور دي من الصبح طلعت من البيت محدش يعرف حاجه عنها حاجه أبداً التلفون بتاعها مقفول
احمد باستغراب: ليه راحت فين. يمكن رحت.. قبل ما يكمل.
ميار بغضب: لا هي مش راحت عند حد اصلا
احمد اتنهد: وانا اقول هما مالهم في البيت كدا. امم
ميار. بغضب: مش عارفه الكل هم بيحبوها على ايه والله اعلم هي راحت فين وجت منين دي
احمد بملل: هتكون راحت فين يعني سيبك
ميار بخبث: بس يا احمد انت متعرفش حاجه هي اكيد بتروح تقابل حد علشان كدا بتغيب بره ع طول
احمد: اي هي ع طول كدا؟؟
ميار بكدب: اه
احمد بقا غضبان اكتر من نور و افتكر. لما قالت" انا كمان بحبك يا والله
ميار بخبث: صدقيني هي في وراها حاجه البت دي ع طول قاعده لوحده في الاوضه مش عاوزه تقعد مع حد فينا اه حقها ماهيه عايشه مع حبيبها قصه الحب اللي في السر.. كانت تقول ل شهد و ليك حرام حرام و تتكلم في الدين عامله فيها شيخه وهي اصلا الله يسهل ليها بقا
( قبل ما توقعو حد في فتنه كبيره زي دي مش حصلت اعرف ان ربنا شاهد عليكم ليوم القيامه وهيجي يوم ويحصل فيكي نفس الفتنه دي كما تدين تدان يا غاليه.. فكرو كويس قبل ما تقع حد في فتنه ربنا كبير وشاهد عليكم)
الشك زاد في دماغ احمد اكتر و اكتر
بقا غضبان منها متاكد من الكلام جامد صدق ميار.. سمع صوت نور انها جت بره
ميار بغل: جت الصايعه الحيوانه قوم اقتلها علشان نخلص منها
_________________________
اميرة قامت بسرعة لما شافت نور قدامها اطمنت جامد
اميرة بخوف شديد عليها:نور كنتي فين كل ده
نور اتوترت لما شافت الكل كده
نور: انها اسفه يا خالتو علشان خليك تقلقي كدا عليا انا طلعت من الدرس كنت مخنوقه راحت كافية والله
اميرة حضنتها بدموع: الحمدلله يارب انك بخير الحمدلله انت قولت بعد الشر حصل حاجه ليكي
سميره بغضب: روحتي كافية ولا روحتي فين بالظبط عاوزه تتاخري بره البيت كدا و تروحي كل مكان عاوزه يبقي عند ابوكي هنا مش هنا
وليد بغضب: بصييي ياا بت انتيي علشااان اناا مش بصدق ايي حاااجه منك اقسم بالله لا تتاخري تانييي برههه ما هدخلك تانييي البيييت فاااهمهه ولا لا
أميرة طلعت نور من حضنتها قالت بتصنع البرود : اللي عندكم اعملو عادي اللي عايز يصدق يصدق مش عاوز براحته عادي يعني
نور بدموع: والله مش مصدق ليه شايفني كل يوم ماشيه مع واحد علشان تقول عليا كدا علي فكره بقا انا كنت فعلا في الكافيه انا مكنتش حابه ارجع دلوقتي علشان كنت مخنوقه من جو البيت انا عندي اكتأب من ساعه موت ماما الجو ده بيتعب نفسيتي اصلا
احمد طلع بغضب معمي من الاوضه بتاعته قال: كفااااييييه كدب ااااكتر من كداااا يا نورررر علشااااان اناااااا عاااارف ان كل دهههه حوااااار منك انا عارف كل الحقيقهه بتاعتك ااااصلا
الكل بصدمه
نور بصدمه و عدم فهم: حقيقه حقيقه اي مش فاهمه يا ابن خالتو دي كمان
وليد: حقيقه اي يا احمد؟؟
ميار بعصبيه: نوررر بتحب وااااحد و ماشيه معاااااه كماااان
اميرة بغضب و صدمه: انتي بتقولي ايي اخرسيييي قطع لسانك ياا ميييار
نور با انهيار: والله العظيم انتي كذابه يا حيوانهههه
سميره بصدمه و غضب: وهي تكدب ليه ما انتي زي ابوكي حقك تعملي اكتر من كدا يا زبالة
وليد بزعيق: اناااا اااصلا كنت حاسس من شكلككك انككك واحدهههه شماااال عاااامله فيها بنت محترمهههه و ملتزمهه و انتي كلك على بعضك شماااال من شكلكك أصلا حقيقتك ظاهرة ع من الاول الكل.. كمل بسخرية: ماهو انتي دمك زي دم ابوكي حقك بقااا مش بعيد عليكي والله
نور جواها انكسرت جامد من كل كلمة اتقالت عليها مكنتش تتوقع من اي حد منهم حاجه زي كدا
اميرة بغضب: علشاااان خاطر اتاخرت شويه بس برهه كلكم جيتو عليها اخص عليكم كلكم مكنتش اعرف ان في قلوبكم حقد كده ليها بس الحمدلله ان ده حصل دلوقتي علشان اعرف اللي جواكم ليها. كملت بحزن: انا جبتها هنا علشان خاطر تعملو فيها كده الله يسامحكم
نور بعياط جامد: انا معملتش حاجه و بابا اللي انتوا كل شويه تقولوا عليه كدا هو احسن من حد اصلا
وليد بسخرية: احسن من حد فعلاً راجل محترم مكنش سابك توصلي لحد كده يا محترمه
سميره بسخرية: ايوه والله ما هي البنت هتكون لمين مش ل ابوها
نور بوجع جواها. قالت بعصبيه: ااانت الليييي مش محترم والله وانااا محترمههه غصب عنك و عن الكل كماااان
وليد متحملش الكلام ده و بكل غضب ضربها بالقلم علشان وشها جامد
احمد شد نور من الحجاب بتاعها بغضب: غورييييي امشيييي من هناااااا. راح زقها جامد علي الأرض
نور جواها انهارت اغمي عليها في لحظة
اميرة جريت عليها بصرايخ: نوررررر
حطت راسها علي رجلها بدموع:نورررر منك الله يا احمد
ميار بشامته جواها قالت: تستاهل انتي لسه شوفتي حاجه دا انا هعمل اكترر من كدااا فيكييي ياا غالييه
احمد ببرود: مش هتموت هي سبيها. راح داخل الاوضه بتاعته ببرود ولا كانه في حاجه..
وليد بقا جواه غضب الدنيا و القسوة عليها.. زق الكرسي برجله بغضب راح طلع بره البيت خالص
أمال طلعت علي الصوت من النوم: في اي يا اميرة اي اللي حصل
اتصدمت: في اي مالكم
اميرة بصرايخ: هاتو مايه بسرعة نور مش راااضيه تفوق مش عارفه حصل ليببها اي منك لله ااااحمد
ميار عملت نفسها زعلانه راحت تجيب مايه ليها
أمال بحزن: اسنديها معايا يا اميرة
اميرة سندتها هي و امال.
ميار جبت المايه
ميار بتصنع الحزن: خدي المايه يا ماما
اميرة شدت جامد منها المايه بغضب
ميار ب حقد جواها: كل ده عشانها ان شاءلله تموت ونخلص منها
________________________
بعد شويه كانت نور فاقت من الاغماء
بعياط وانهيار وتعب: خالتو والله العظيم كل ده مش حقيقي والله انا كنت في الكافيه الفون فصل مني شحن ما اخدت بالي والله
اميرة بحزن: عارفه والله يا نور انا واثقه فيكي من غير حاجه بلاش تبرري حاجه لاي حد هنا مهما حصل
نور بعياط: عاوزه امشي عاوزه عاوزه امشي من هنا حاسه اني هموت وانا في البيت والله العظيم من الصدمات اللي بتحصل ليا كل يوم والله مكنتش اتوقع منهم كده والله محدش بيحبني هنا ابدا ليه كدا. كملت بعياط جامد و حزن شديد: مع اني حبيتهم اوي اوي والله واتعلقت بيكم بس معرفش ليه كده كل النااس وحشه اللي في حياتي
أمال بحزن: متزعليش علي حظك يا نور انتي اقرب حد ليكي هياذي فيكي ي بنتي انتي لسه صغيره هتشوفي اسوء من كده و ده اختبارات من ربنا مش كل النااس اللي تتعلق فيهم حتى لو ابوكي نفسه
اميرة بدموع: نور كفايه وانا مش هخلي اي حد هنا يقرب منك او يقول ليكي اي حاجه اكتر من كدا انتي احسن منهم كلهم هنا والله
نور بعياط: محدش عايزني هنا محدش بيحبني والله.. افتكرت كل كلمه طلعت من وليد. انهارت اكتر من العياط: حتي الشخص اللي حبيته من قلبي مكنتش اعرف انه قاسي و وحش كده انا مش عارفه اصلا ازاي حبيته و هو وحش كدا بس بعد كل ده والله مش قادره اني اكرهه.
في لحظه دي مكنش في غير اميرة و امال و ميار
اميرة بخوف بتحبي مين يا نور ها ؟؟
أمال: هو مين ده يا نور؟
ميار الغل جواها كان يزيد عاوزه تشوف رد فعل نور
نور بعياط بشده من غير تركيز
بالكلام قالت: انا بحب وليد اوي اوي والله العظيم اتمنى ان هو يجي يوم و يحبني نفس الحب ده لو مره واحده علشان انا مش استاهل كل العذاب منه انا مش عارفه ازاي بحبه بعد كل ده مش قادره اكرهه والله والله انا عاوزه يبقي جوزي
اميرة بصدمة وغضب: نوررر انتي لسه صغيره اي الكلام ده وبعدين وليد مش بيحبك ولا هيحبك
ميار بعصبيه وغيرة: ولا فيييي حياتههههه كلهاااا هييييفكرك يييبص لوحدهههه زيييك ااااصلا
نور بصدمه من الكلام جواها انكسرت اكتر و اكتر من كل اللي حواليها مقدرتش تادي اي رد فعل ل كل الكلام ده غير ان كل دموعها مليئة وشها
أمال بهدوء و حزن.: انتي لسه صغيره يا نور سيبك من الحب و كل ده انتي لسه قدامك الطريق طويل ان شاءلله يا حبيبتي حب اي دلوقتي طلعي اي افكار من دي من دماغك علشان انتي مش قد ده كلو ولا قد مشاكل ولا فتنه من الحياة اكتر من كدا ومتعصيش ربنا
نور بدموع و كدب ع نفسها: ا ا انا انا خلاص اصلا مش بحبه والله اصلا هو طلع من قلبي علشان علشان هو فعلاً من جواه وحش جدا معايا مع اني مش استاهل كل ده من حد والله
اميرة حضنت نور بحزن شديد عليها: ايوة كدا و بلاش تزعلي نفسك مش كل الأشخاص اللي يستاهلو انك تكوني في حياتهم يا نور خدي بالك من نفسك طلعي من جواكي المشاعر الكدابه دي مجرد اعجاب مش حقيقي انتي لسه صغيرة خالص والله نور حضنتها اقوي وهي بتبكي جامد
________________________
يوم جديد علي الأبطال..
تحديدا في غرفه نور
الفون كان بيرن قامت بزهق قالت نور بغيظ: يارب علي اللي بيرن عليا بس وانا نايمة دلوقتي محدش يعرف يرن عليا وانا قاعده زهقانه ابدا ولا حول ولا قوة الا بالله وربنا ارمي ام الفون واخلص عالم بارده اصلا
نور بغضب: الووو
امينه بابتسامة: صباح الخير يا نور عيني
نور بعصبيه: حرااام علييكي حرام بجد يعني انتي لما بابا الصبح يصحيكي علشان تعملي لي فطر مش بتبقي عاوزه تقومي تصوتي بالله
امينه ضحكت ببرود: يا نور عيني انتي صحيتك معليش حقك عليا
نور بغضب،: لو سمحتي انا مش بحب الاسلوب ده عاوزه اي الصبح انتي كدا
امينه: مالك بس يا نور عيني متعصبه ليه كده على الصبح
هاني: تليفون يا امينه
امينه: خد مش عارفه متعصبه ليه كده بنتك دي
نور بغضب: انتي غلطانه وكمان تقولي ليا متعصبه ليه
هاني: نور اهدي في ايه ينفع كده تغلطي في اللي اكبر منك
نور بغيظ ودموع: هي اللي بتصحيني من النوم كل يوم وانا ببقى عاوزه انام
هاني بهدوء: حقك عليا انا يا نور عيني ما تزعليش احنا بنصحيك علشان خاطر نتكلم معاكي المهم طمنيني عليك انتي عامله ايه
نور بتعب اتنهدت وقالت: الحمد لله بخير انتوا عاملين اية
هاني باستغراب منها:نور انتي دايما كده زعلانه يا حبيبتي وباين من صوتك انك زعلانه في ايه مالك قولي ليا
نور بدموع حزن شديد: انا الدنيا كلها مزعلاني وجايه عليا.. بدات تعيط بانهيار
هاني: خلاص خلاص اهدي يا حبيبتي ايه كل الحزن ده والعياط مالك قوليلي انتي مالك اي اللي مزعلك
نور بدات تمسح دموعها في بحزن شديد: لا عادي ما فيش حاجه انا كويسه
هاني بحنان قولي لي بس مالك يا نور عيني والله وانا اهو معاكي انا مش ابوكي
نور بحزن: لا
هاني بحزن من الكلمه: لا اي يا نور يعني انتي بتعتبرني مش ابوكي
نور بسرعه: مش قصدي كدا انا بقول مش حابه اقول والله لكن انت بابا اصلا غصب عن اي حد
هاني فرح جامد منها قال بابتسامة: طيب اي رايك اجي اخدك نفسي اشوفك والله صدقيني هخليكي سعيده مش هزعلك ابدا ولا انا ولا امينه
نور ب تفكير: طب انا مش عارفه انا محتاره جامد: كملت بحزن وفاكره كل حاجه حصلت معاها مش هاين عليا هسيب خالتو الكل هنا انا بحبهم أوي
هاني بابتسامة كلها حنان: اوعدك ان انا هخليكي كل فتره تيجي ليهم مش هحرمك منهم ابدا
نور بدموع: بجد
هنا بابتسامه: والله يا نور عيني
نور بحزن جواها جامد: حاضر هفكر واقول ليك تاجي تاخدني امتى
هاني الفرحه كبيره: حبيبه قلبي يا نور عيني اي وقت هتلاقيني عندك على طول خدي قرار بسرعه انتي بس
نور: حاضر
_________________________
أمال طلعت من المطبخ راحت علي الاوضه كان في ايدها اكل ل عبد الله جوزها
دخلت حطت الأكل قدامه علي السرير كأم قاعد علي طرف السرير
قعدت بهدوء. بصت لي شايفة قد اي ملامحه كلها حزن شديد علي بموت شهد
قالت بحزن: عبد الله
عبد الله ____
امال بهدوء و حزن جامد: انا ذنبي اي في كل ده احنا من اسبوع ع الحاله دي بتروح و تجي مش بتتكلم معايا خالص.. كملت بدموع: لو شايف ان انا السبب في ده كلو ياريتك تعاتب فيا و تقولي اني انا السبب بدل السكوت ده و الخصام اللي ما بينا مع اني والله كنت دايما موجوده معاها اقولها مالك فيكي اي.. بقت تعيط اكتر: بس فعلاً انا يمكن اكون انا السبب مكنتش بتكلم معاها بالهدوء دايما اتعصب عليها جامد مكنتش بفهم هي عاوزه اي
عبد الله بغضب: هيي وصلت نفسهاااا ل الحالة دييي بسببككك انتييي و بسس كنتييي دايماااا مخليهااا بعيييد عننااااا لوحدها لو كنتييي بتحسييي بيهاااا مكنتش توصل ل كدههههه يااااا هااااانم كل دهههه بسببككك(الأبناء مسؤلية الآباء والأمهات الطرفين لازم بيتحملوا المسؤلية سوا)
امال بانهيار: بلاش الكلام ده علشان انا مكنتش اعرف انها فيها حاجه او كل ده والله انا كمان قلبي وجعني عليها اووي زيك هي بنتي زي ماهي بنتك برضو كانت هي روحي والله
قال بغضب معمي: انتي لو بتحسي او صدقه في الكلام ده مكنتيش تخلييييها توصل ل كداااااا ابداااااا
قام بغضب كبير جواه يطلع بره الاوضه
امال قامت بسرعه وقفت قدامه بعياط شديد: ااانت ككل مرههه كدااا توجع قلبي بالكلام وتسبني انا اللي اموت كده من جوايا
عبد الله ب قسوة من شده حزنه: تموتي تعيشي انتي ولا تشتغلي بالي علشان اللي احنااا فيهههه دههه بسببككك انتيي
أمال بعياط: عبد الله بالله عليك بلاش قلبك يبقي قاسي كدا دا ربنا هو اللي عايز كدا والله..
طلع من الاوضه من غير رد عليها وهو جواه حزن مالي قلبه..
أمال بعياط جامد،: يارب استغفر الله العظيم استغفر الله العظيم يارب يارب اللهم ارحم بنتي يارب
فضلت تعيط بحزن جامد جواها
_________________________
ميار دخلت ل نور الاوضه بتاعتها بتمثيل الحزن و الندم..
لقت نور بتصلي. راحت قعدت علي السرير لحد ما تخلص.. ميار كانت واخده بالها جدا من نور وهي بتصلي قالت جواها بغيرة: بالرغم من انك كنتي بتلبسي البنطلونات و كل لبسك مش راضي ربنا أبداً و الميكب و كل ده بس مش سايبة الصلاة أبداً دايما تقوليلي بصلي من وانا و صغيره عمري ما سبت فرض واحد كدا حتى لو كنت بلبس كده من ساعة ما جيتي ما شوفتك مره كدا سبتي الصلاة او تزهقي أبداً.. كملت بسخرية: و غيرتي من لبسك كمان و من شكلك و كل حاجه في حياتك. بقيتي حرفيأ شيخه في نفسك و ملتزمه...
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
احمد مسك الفون علشان يشوف مهران
لقي رساله منه.. فتح الشات بسرعة
" انا مين لحقت تنسئ صحبك يا ابو حميد بالسرعة دي. بس حلو اوى اوى اقولك انا مين يا غالي.. انا مهران ابرهيم صاحب العمر يا صاحبي اللي كان طلب شهد في يوم وانت قطعت علاقتك بيه علشان خاطرها ورجع دلوقتي علشان ينتقم منك بيها
احمد بصدمه قال جواه: مهران ابرهيم مهران ابرهيم ااها افتكرتك دلوقتي. معقول انت انت السبب في كل ده يااا ابن ايي مش قادر اصدق ان انت ده..
افتكر اللي حصل من كام سنه
_________________________
فلاش بااك......................احمد كان في تالته ثانوي
مهران و احمد في الوقت ده كانو صحاب
مهران كان معجب بيها جدا شهد لانه كأن يعرف كل حاجه عنها من طريق احمد لما يجي يتكلم معاها وهو موجود في الوقت ده
مهران بخبث: احمد اي رايك تديني بنت عمك دي ليلة
احمد بغضب معمي وصدمه منه: اديك ميييين يااا لا انت عبيط
مهران ببرود: اهدي علي نفسك يا ابو حميد هو انا لولا اني شايف انها شمال مكنتش قولت كدا.
احمد ضرب مهران جامد في وشه: ميين ديي اللي سيبههه ياا حيوااان دييي اااشرف من اهلك
مهران بسخرية: ماهو واضح فعلاً اومال هي بتتكلم معاك ليه علشان تاخد درس ديني مثلا منك
احمد بقا الغضب مالي قلبه من ناحيته. بقا يضرب فيه جامد وهو مستسلم للضرب متصنع البرود بشدة
احمد خنقه جامد قال بغضب معمي: صدقنييييي انااا هقتلك لو تحاول تقرب بس منهاااا كدااا شهد ديي حبيبتي وانت ولا صاحبي ولا اعرفك خلاص علي كدا انا كاني اعرفك اصلا من دلوقتي
مهران زقه بعنف قال بغضب: تمام يا صاحبي طالما انت بتعمل كل ده علشان خاطر واحده.. كمل بحقد: وانا صدقني شهد دي هتبقي ليا يوم من الأيام وهوجع قلبك عليها وهتشوف هعمل ايي علشان تبقي تعمل كل ده معايا انا
_________________________
ومن بعد اليوم ده الكرهه بقا ما بينهم و الحقد مالي قلب مهران لي هو و شهد.
ارض الواقع...........................
احمد بصدمه: انت معقول و لحد دلوقتي لسه شايل في قلبك ليا كل الحقد
بعت ريكورد مهران.
احمد فتح. قال بحقد: شوفت بقي انا عملت اي حبيبتك في الاخر بقت معايا وانت شوفت ب عينك الصور يعني كل حاجه تاكد كدا وفي الاخر انت اللي خسرت و هي برضو مبقتوش لبعض نهائي. ضحك ضحكها كلها شماته.. قد اي مبسوط و فرحان في كسرة قلبك ي حميد يارب تكون عرفت انا مين بقا انا المهرااان
احمد بقا قلبه مالي بالقسوة لي و الكرهه بقا اكبر في قلبه مش مصدق ان كل يطلع منه هو.
بعت ريكورد: وعزة وجلالة الله مش هرحمك يااا مهراااان انت عدوي و من دلوقتي بدأ الحرب ما بينا وانا مش هسيبك غير و انت في السجن كدا و هجيبك حتى لو ميت سنه و رحمة الغاليين علياااا ما هسيبك.. كمل بكرهه اكبر.:لو شوفتك صدفة قداميييي كدااا بسس صدفههه صدقنييي مش هرحمكككك منن أيديي
________________________
مهران سمع الريكورد.
بعت ريكورد لي في و كل كلمه فيها سخرية و شماته: بقيت قاسي او كدا ليه يا احمد حقيقي اللي عملتو حبيبتك ده فيك كسر قلبك خلاك بقيت انسان وحش من غير قلب.. بس مش مع بقا. المهم اني فرحان فيك يسطا حقيقي. تستاهل اكتر من كدا منها والله للاسف مش كل اللي بنحبهم هيكونو لينا ي صاحبي والله.
احمد سمع اخر ريكورد. اتعصب جامد منه و كان بتمنى لو يبقي قدامه دلوقتي ل كأن قتله بدم بارد.
بعت رساله " قريبأ اوي تتحسر علي نفسك الحق عيش حياتك فتره حلوه كدا علشان في اي لحظه الموت هيجيلك ان شاءلله وانت مش حاسس علي نفسك... و عمل بلوك.
مهران قال ل نفسه ببرود: اعملو اللي انتوا عاوزينه مستحيل اني اشغل بالي بيكم او اخاف من حد في الدنيا دي. انتوا ولا حاجه في حياتي من الأساس.
-------------------------------------------
احمد بكرهه:هجيبك حتى لو اي لو بعد سنين هيفضل الكرهه اللى فى قلبى ليك انت وهي لحد اخر يوم في عمري
_________________________
نور خلصت صلاة فضلت قاعده علي السجادة الصلاة تسبح.
ميار قعدت جنبها في السجادة اللي علي الأرض
قالت بتمثل الحزن: نورر انتي زعلانه مني صح؟
نور ____
ميار: نور ردي عليا انا عارفه انك زعلانه مني والله بس حقك عليا انا مكنش قصدي حاجه والله
نور كانت في عيونها دموع و حزينه جدا من جواها..
ميار بتمثيل العياط: نورر صدقيني انا مكنتش قصدي حاجه ابدا انا واثقة فيكي انك اشرف من اي حد في الدنيا دي و انك بنت صالحة و ملتزمه والله
نور بصت ليها بدموع و عتاب: ليه ليه عملتي كدا فيا قولتي عليا كدا وانتي اصلا اكتر واحده عارفه انا جوايا اي وانا مش اعرف اعمل اي حاجه من دي نهائي اصلا
ميار بكدب: حقك عليا يا نور عيني والله عملت كدا علشان خاطر كان في بالي حاجه كدا
نو بدموع: في بالك اي ان شاءلله؟
ميار بكدب: بصي انا من فتره كدا شايفك متغيرة و كدا قولت انك بتحبي حد و كانت مرات عمي سميره بتقول كلام مش كويس عليكي كنت حابه انك تثبتي كده ل كل واحد هنا.
نور بعياط: انا ربنا يعلم جوايا اي دلوقتي مش محتاجه اثبت لاي حد حاجه او ابرر ربنا وحده يشهد عليا
ميار بتمثيل: نور صدقيني عملت لما قولت كدا علشان خاطر زي ما بقولك مش قصدي حاجه. المهم اللي حصل حصل بقا انتي خلاص مش تكلميني خلاص ع كده
نور اتنهد بحزن و دموع: نور مش بتزعل من حد والله يا ميار
ميار بتمثيل الابتسامة:: يعني انتي مش زعلانه مني خلاص والله
نور بحزن: لا
ميار بملل: طب احلفي طب كدا
نور بصت ليها بابتسامة كلها حزن: المهم انك انتي احلفي انك عمرك ما هتعملي فيا اي حاجه وحشه تاني مستحيل تزعليني منك
ميار قالت بكدب و تمثيل: اوعدك يا نور عيني مستحيل ازعلك ع طول هنفضل صحاب و اخوات انتي غاليه عليا
نور بابتسامة بسيطه:مسامحك اصلا عمري ما ازعل منك يا روحي انتي
ميار حضنتها بابتسامة كلها حقد ليها و كرهه و كلها تصنع الحب ليها.
قالت بحقد: شوفتي وليد عمل ايه مش عارفه تحبيه ع اي مع انه بيعيرك ب ابوكي دايما يمد ايده عليكي و يهزق فيكي والله طلعيه من قلبك بقا
نور بدموع: اللي بيحب من قلبه مستحيل يعرف يكرهه شخص او يطلعه من قلبه وانا مش قادره حقيقي بحبه غصب عني والله
ميار بغل جواها: هخليكي تطلعي حتى اسم وليد من بالك خالص و عد مني استني بس عليا يا غالية
_________________________
تسريع الاحداث...
ميار دخلت عند احمد
قالت بملل: انت هتفضل كده طول الوقت قاعد في الاوضه مش بتأخر ولا بتروح في مكان صدقني انت كدا هتتعب يا احمد اي اللي انت بتعمله في نفسك ده الكليه ثالث جواب ده يجي ليك علشان خاطر مفيش اي اهتمام العميد رن ع ابوك انهارده
اتنهد وقال: تمام انا هنزل من بكرا ان شاءلله
ميار قعدت جنبه قالت: انت برضو لسه معرفتش مين مهران ده؟ حتي وليد و عمك محدش يعرف حاجه عنه أبداً الكل محدش عارف لي اي اثر نهائي
احمد قال بسخرية: مهران ابرهيم اتعرف اللي كنت بقول عليه صاحب عمري. قال صحاب قال
ميار باستغراب: عرفت طب هو مين ده و صحابك ازاي. و افتكرت حاجه في لحظة. قالت بصدمة: احمد مهران يبقي اخو مرات ابو نور امينه. هما السبب في كل حاجه بتحصل معانا و في موت شهد معقول
احمد بصدمه: انتي بتقولي ايه هو ازاي اخوها
ميار بعصبيه: صدقني اخوها. و اكيد هي عارفه كل حاجه عن اللي اخوها عملو. كملت بكدب: نور نور كمان عارفه كل حاجه بس مش عاوزه تقول لحد علشان خاطر ابوها خايفه عليه منها تجيب لي مشاكل هي و اخوها
أحمد: ميار انتي مين قالك الكلام ده
ميار بكدب: نور قالتلي ان مرات ابوها امينه كانت حكت ليها عن مشكله بتاعت اخوها لما انت قولت ان اسمه مهران ابرهيم عرفت دلوقتي ان هو اخوها و ده اللي نور قالت عليه
احمد بقا مصدق كل كلمه اللي ميار بتقولها
قال جواه بصدمه: في اي الكل بقا مالو كده ياكلو في بعض ليه.. قال ب قلب قاسي.: المره دي ياا انا يا انتي يا نور و هتشوفي
_________________________
امينه كانت بتحاول ترن علي مهران اخوها كان الفون مقفول
قالت بزهق،.: يوهه علي طول مقفول الله يهديك بقا يا اخي
_________________________
اميرة كانت داخله الاوضه عند نور
اتصدمت صدمه كبيره
نور بصت بصدمه و صرخت بخضه: انت مييييين
سمعت صوت عالي جدا يهز اركان المكان مالي بالغضب: نوررررررررر
نور بصت حواليها و هي مش فاهمه اي اللي بيحصل حواليها. قالت بعياط شديد: خالتوو الحقينيييي
اميرة بصدمه و دموع
يتبع....