رواية حب المراهقه الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم نور ربيع


رواية حب المراهقه 
الفصل الواحد والعشرون 21
بقلم نور ربيع


نور طلعت من البيت تشتري حاجات
طول الطريق حاسه بضيق شديد جواها حاسه بالوحدة دموعها كانت تنزل منها بكسرة 
_________________________
ليلي كانت في صدمه كبيره من رساله خالد ليها مش قادره تستوعب الطلب ده. لقت الفون رن. كان هو فتحت 
خالد؛ هاا قولتي اي عايزني اروح اقولهم كل حاجه وافقتي 
ليلي بدموع: بس بس ده طلب صعب مقدرش اوافق عليها حرام عليك 
خالد بخبث: يبقي متبعتيش حاجه تاني و تقولي قول الحقيقه تمام سلام 
ليلي بسرعه وعياط: بالله انا عاوزه اعرف مين اللي عمل فيها كده مين اللي عايز نور يحصل فيها كل ده اكيد انت مش هتجي من نفسك كدا و تعمل كل ده علشان انت اصلا قولت حتى اسمها متعرفوش انت ازاي ازاي عرفت انها صحبتي 
خالد بغضب: بقولك اي انا مش فاضي ليكي و ل الصداع ده كلو 
ليلي بهدوء و دموع: طب مين طيب و ازاي عرفت؟؟؟ 
خالد: اللي قالتلي واحده من البيت ده 
فلاش بااك_________________
خالد بدأ يحكي و فاكر اليوم ده 
كنت قاعد بالصدفة علي القهوة. كنت قاعد انا و صاحب الشغل بطلب منه فلوس بتاعتي قالي مفيش الشهر ده انا اضايقت منه كنت محتاج ل الفلوس دي علشان الايجار بتاع الشقه 
خالد بغضب: انت كل شهر كدا هو انا بشتغل علشان خاطر تاكل عليا امبارح الفلوس انا محتاج ل الفلوس دي يا عم جمال 
صاحب الشغل: الشهر الجاي ان شاءلله 
خالد بغضب: بالله عليك كل شهر كده انا زهقت من الحوارات بقا.  
اتنهد فاضل ساكت شويه. 
بصيت في الجنب التاني شوفت حد بيشاور ليا بأيده. 
خالد باستغراب: انا.. وقتها هزت راسها قالتله اه. … راح 
بصيت ليها وقتها كنت مستغرب كانت لابسه اسود في اسود و نقاب 
خالد باستغراب: انتي مين؟ 
ميار: سمعت انك محتاج فلوس … فلوسك عندي بس عايزك في موضوع 
خالد: اي انا مش فاهم حاجه 
ميار بغضب: بقولك اي شغل دماغ الجموسه دي شويه … انا محتاجه حد يوقع واحده في مشكلة كبيره وانت محتاج فلوس 
خالد بخبث: اممم قولي كدا و انتي بقا عاوزه توقعيها  ليه؟ 
ميار بعصبيه: اقسم بالله لو سألت ع حاجه تاني اقتلك موافق تمام مش موافق في كلاب غيرك كتير 
خالد بغضب: وليه الغلط ده بقا خلينا حلوين مع بعض احسن … فكر ل ثواني:  انا موافق … كمل بخبث: بس انا عايز مبلغ كبير  فى الموضوع ده 
ميار بقرف: وانت عايز كام ان شاءلله
خالد: عايز 5000 جنيه 
ميار بصدمه: ياا نهارك ابيض لا لا انا اشوف واحد غيرك احسن وانا اجبلك منين شايفني قاعده على بنك المصري هنا ولا ايه
خالد بخبث: ايه مش معاكي ولا ايه مش معقول واحده زيك كده  وعايزه توقع واحده في مشكله يبقى مش معاها المبلغ ده كله
ميار بغضب: بقولك اي هي 500 جنيه
خالد بصدمه: اي لا طبعاً هي 3000 جنيه 
ميار دارت ضهرها بعصبيه وقالت: بقولك ايه انت شكلك مش نافع سلام في احسن منك كثير
خالد بسرعه:  2000 جنيه
ميار وقفت لثواني وقالت: هي ما فيش غيرها زي ما قلت ليك كده
خالد بزهق: طيب الف ونص
ميار بصت لي: اخر كلام عندك 
خالد: طب 1000 جنيه والله ما هتنازل اكتر من كده
ميار فضلت ساكته شويه وقالت: تمام هات الرقم بتاعك علشان ارن عليك و اقولك على اللي انت هتعمله بالظبط
خالد طلع كرت ليها في الرقم
خالد: ده الرقم 
 اخذت مني الرقم ولقيتها طلعت الفلوس اديتها ليا وراحت مشيت
بعد يومين لقيتها رنت عليا قالتلي  اعمل اي بالظيط  ادتني عنوان البيت و قالتلي ازاي ادخل البيت و دخلت من الشباك بتاع الاوضه بتاعتها. 
ساعتها دخلت عند البنت ليها لقيتها متخدره خالص وهي كانت مش مركزه كانت بتعمل تصرفات وهي مش حاسه ع نفسها نهائي كانت بتضحك جامد 
نور من غير تركيز لي شيئا و ضحك هستيري: حبيبي انت وحشني 
خالد وقف قدام السرير بصدمه: يا نهار ابيض هي ادتها اي علشان تعمل كل ده.. 
في الوقت ده سمعت صوت حد داخل الاوضه … و عملت الحوار كبير عليهم بعدها انها هي تعرفني و قالتلي تعال و و و و 
________________ارض الواقع
ليلي بصدمه كبيره: انت انت ازاي عملت كدا ازاي انت مش خايف من ربنا و غضبه عليكي 
بسخرية: سبت ليكي الخوف انتي يا شيخه ليلي 
ليلي بدموع: حرام عليك علي الأقل خاف علي اختك الصغيره مش عارف ان ممكن يحصل ليها كده يوم من الأيام مش خايف عليها من الدنيا دي 
خالد بغضب: ااناا مش  عااايز صداع قولتلك.
ليلي بدموع: طيب هي مين دي طيب ولا حتي تعرف اسمها اي 
خالد ببرود: لا سلام فكري كويس في كلامي لو عاوزه احكي الحقيقه ليهم توفقي علي الشرط 
ليلي بخوف شديد و دموع: انا انا مقدرش اتجوزك عرفي زي ما انت بتقول كدا انا ممكن اموت فيها لو عملت كدا وربنا مقدرش اعصيه
خالد بلا مبالاه: انا قولت اللي عندي موافقه موافق صحبتك حقها يرجع 
ليلي: اخر حاجه ازاي عرفت انها صحبتي؟؟ 
خالد: شوفتها اكتر من مره معاكي وقتها عرفت انك تعرفيها قولت يبقي صحبتك. بس … راح قفل
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ليلي بعياط و صدمه: يارب ازاي ازاي في حد يعمل كدا فيها والله العظيم دي مش تستاهل كل ده حسبي الله ونعم الوكيل في اللي عمل كدا ربنا ينتقم منك اشد الانتقام … بخوف و حيره جواها: بس بس هعمل اي دلوقتي يارب اعمل اي يارب انت عالم بيا اني لازم اوفق علشان خاطر يقولهم الحقيقه يارب ما تجيب غير كل خير يارب يارب انا مش عاوزه كدا يارب … فضلت وقت تعيط بالطريقة دي و جواها حيرة كبيره و خوف مش عاوزه تغضب ربنا بالطريقة دي ("وٌلَآ تٌحًسِبًنِ آلَلَهّ غُافُلَآ عٌمًآ يَعٌمًلَ آلَظُالَمًوٌنِ) 
_________________________
نور كانت راجعه البيت كانت جبت الحاجات
مره واحده كانت عربية ماشي بسرعه كبيره خبطت ايدها وقعت كل الاكياس منها… قالت بوجع: اااه … بغضب: حاسب ياااا اللي مش بتشوف اااانت
فضلت من شده الوجع. و الاكياس اللي وقعت منها
راجع ل ورا بالعربية تاني. نزل بسرعة من العربية
نور بصت لي بصدمه وهو ايضأ
نور بصدمه: احمد 
احمد بغضب: لو اعرف انك انتي والله العظيم ل كنت خبطك موتك فيها
نور بدموع: اي الحقد و الكرهه ده انا عملت ليك اي علشان كل ده حرام عليك 
احمد ب قسوة: واحده زيك تستاهل اكتر من كدا … كمل بسخرية: شكلك نسيتي عملتي اي
نور بدموع و غضب: انا معملتش حاااجه معملتش حاااجه ااافهمو بقاااا انااا مظلومه والله العظيم
احمد بسخرية: تصدقي صعبتي عليا اوى و  مظلومه اوى اوى واضح علي وشك الظلم حقيقي
نور بصدمه من الكلام قالت: انت بتتكلم كدا ليه. علي فكره انا مظلومه فعلاً … بعياط: انا عمري ما اعمل كدا عمري وانا ربنا يعلم بيا ان في حد وقعني في كل ده لو علي موضوع شهد و اللي اللي اتقلي اني انا السبب فانا مليش دعوه بحاجه فعلاً وانا عمري اصلا ما كان ليا كلام مع اللي اسمه مهران ده ولا حتي اخته.. بوجع جواها شديد: يا اخي دا انا من ساعة … لما دخلت البيت وانا مش عارفه اخد نفسي من المشاكل بتاعتها ليا كل يوم كل خمس دقايق نكد 
احمد من غير اقتناع: هعمل نفسي اني مصدق موضوع انك ملكيش اي علاقه في موضوع شهد ده نهااااائي … بهدوء رهيب: اللي كان في الاوضه عندك ده كان بيعمل اي كان بيديكي  درس مثلا ولا لما سمعتك بتقولي لي بحبك انا كمان يا حبيبي ده مين اخوكي مثلا!؟؟ كل ده اي ها ملوش مبرر علي فكرة اللي حصل منك ده كان اكبر صدمه لينا … بعتاب:  حقيقي محدش كان يتوقع من نور كده ابدا لما عرفتي ان في كلام ما بينا انا و شهد عملتي حوار كبير علي فاضي حرام و حلال و زنا و و و وانتي اللي مقضيها مع ده و ده و ده 
نور بانهيار عاوزه بأي طريقه يفهم ان كل ده محصلش.: صدقني صدقني والله انا ما عملت حاجه نهائي ولا حتي حصل مني حاجه وحشه والله والله والله انا … من هنا سكتت بوجع شديد في قلبها مكنتش قادره تتكلم او تبرر اكتر من كدا حاجه بقت تتنفس بالعافيه قالت بعياط: ا ا ان انا. م م مش عارفه ا انا اقول  انا خلاص قلبي هيقف علي ك كدا والله العظيم انا مظلومه من كل ده 
احمد بعد اهتمام ليه او تصديق دار ضهره و قال: لو انتي فعلاً زي ما بتقولي كدا مظلومه اومال ده مين و ازاي قال كل ده … بصدمه اكبر من غير استوعاب: المشكله انك انتي كنتي بتقولي حبيبي و و و و و …بصوت اعلي بغضب: ازايييييي مظلومهههه هااااا قوليييي احناااا شوفناكييي و سمعناكي مش جايبين حاجه من برههه ياااا ست نورررر 
نور با انهيار: بس انا مكنش عارفه مالي والله العظيم مكنتش اعرف اي اللي بيحصل ليا.انا مش مش فاكره حاجه اصلا … بدأت مسح دموعها بتعب: انا كمان مكنتش فاكره وليد لما بقا يضرب فيا مكنتش عارفه هو مين والله 
احمد فاكر كل حاجه كانها قدامه دلوقتي. بقا دماغه مش قادره تستوعب اي حاجه … ازاي مظلومه ازاي كانت بتقول كدا ل وليد ده اللي بأكد انها فيها حاجه … حاجه تاني تقوله انت شوفت و سمعت كل ده حوارات. حط ايده علي دماغه قال بصداع جامد: انا دماغي خلاص مش قادر مبقتش فاهم مين المظلوم و مين الظالم ف ده كلو … لو عندك دليل يثبت انك فعلا مظلومه اثبتي
نور قالت بسرعه: اه اللي هو عمل كدا ده انا اقدر اجيب العنوان بتاعه و نروح لي 
احمد باستغراب منها: ازاي 
نور: انا واحده صحبتي تعرفه هما جيران في الشارع بتاعهم شوفته بالصدفة 
احمد ضحك كلها سخريه،: والله انا فاهم دماغك كويس عادي يعني ما انتي ممكن تتفقي   معاه تقوليله قول كل اللي انتي عاوزه عادي يعني 
نور بصدمه: انت بتقول اي انا مش بتاعة الكلام ده والله 
احمد: عادي مانتي عملتي الأكبر من كدا فلازم تعملي اكتر من كدا 
نور بدموع: بالله عليك صدق بقا صدق علشان انت تعبت اوى.… اتنهدت و قالت بيأس شديد: طيب بص ساعدني اننا نجيبه والله انا محتاجه حد يكون معايا انا شوفته من كام شهر بس محتاجه حد يكون معايا علشان نعرف نخليه يحكي كل حاجه
قدم خطوه ل قدام وقال برفض: ساعدي نفسك بنفسك لو انتي مظلومه بس كل كلمه صح ساعدي نفسك اثبتي ان كل حاجه غلط عكس اللي حصل قدام عيونا كلنا … بسخرية وعدم تصديق: مع اني  عارف و واثق  انك اصلا كدبه و كل ده حوارات منك بس اهو برضي عقلك التعبان وخلاص مش هتعرفي ترجعي ثقه حد فينا تاني فيكي نهائي… ركب العربية علشان يمشي 
نور قالت بغضب شديد: ااانااا مش كذابهههه ااناا كل كلمههه طالعههه منييي حقيقييي انتوا اللييي مش عاوزين تصدقوني تماااام مش تصدقو هيجيي اليييوم اللي كلكم هتندمو فيه علي كل حاجه واانا واناا حقيي هيرجع و عند ربنا
شغل العربية قال بسخرية: لما نشوف يا قادره هتعرفي تجيبي حقك ازاي انتي اصلا كلك علي بعضك تافهة و ملكيش حقك اصلا يا بتاعت الحوارات
راح ماشي بالعربية بسرعه اقوي ما عنده 
نور بدموع: يارب برضو محدش عايز يصدقني لحد اعمل ايه بس يارب ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم يارب
_________________________
في اسكندريه. تحديدأ في شقه ف الفندق عند هاني و امينه
امينه بفرحه: الله يا حبيبي انا مبسوطه اوى اوى اي الحلاوه اللي هنا دي انا هفضل علي طول هنا 
هاني ضحك: مبسوطه اوى انتي كدا. ان شاءلله 
امينه بفرحه؛ اوى اوى والله. يلا ننزل بقا
هاني:  طيب شويه كدا بقا لسه جايين يا حبيبتي
امينه بعلث: لا دلوقتي يلا ننزل مش جايين نقعد احنا 
هاني بغيظ منها: يلا يلا يا امينه
امينه مسكت ايدها بابتسامة: يلا يا حبيبي … و نزلو
_________________________
في منزل السيوفي 
ميار: ماما انا جهزت يلا 
سميره باستغراب: رايحين فين كدا؟ 
اميرة؛ نشتري حاجات ل ميار علشان السفر بقا 
سميره: امم طيب ربنا معاكم 
اميرة: امين … راحو مشو
-------------------------------------------
في الشارع 
 اميرة: هتجيبي اي يا ميار 
ميار بابتسامة: هغير استيل البس يا ماما و كل حياتي علشان انا بقيت طالبه جامعه طب خلاص و هروح أروبا 
اميرة باستغراب: ازاي تغيري؟؟ 
ميار:  هجيب كل الهدوم بنطلونات   وتشيرتات و ميكب و الحاجات دي و كدا
اميرة بصدمه: ميار انتي بتقولي اي انا الجامعه و السفر ده جه ليا منين انتي ازاي عاوزه تلبسي كدا
ميار بهدوء عكس اللي جواها:ماما مفيش انسان في الدنيا دي كلها مش بيتغير نهائي وانا اخدت قرار لازم اغير من نفسي بقا انا كمان سنة هبقي دكتورة باذن الله 
اميرة بحزن: مش غلط ان الإنسان يغير من نفسه بس يتغير الأحسن مش الي الاوحش يا بنتي فكري كويس يا ميار بعقلك قبل اي حاجه علشان متندميش بعدين يا بنتي 
ميار بعدم اهتمام: عمري ما اندم ع حاجه ابدأ وانا عارفه مصلحتي كويس والله يا ماما انا مش صغيره 
اميرة بحزن انتي راضيه عن نفسك كدا طيب و ربنا يا ميار هاا. مش كفايه انك بعيده عنه مش عاوزه حتى كده تصلي لو مره يا بنتي 
ميار بزهق: ماما بالله انتي شايفه اني واحده شمال علشان تقولي كل ده 
اميرة اتنهدت وقالت:  لا مش شمال يا ميار بس ربنا مش هيرضي عنك ابدا هتقولي اي ل ابوكي و ليهم في البيت ها 
ميار بهدوء: عادي هما مش هيكونو موافقين بس انا هخليهم  يوافقوا علشان خاطري 
اميرة اتنهدت بحزن عليها بقوا ماشين (اعملوا حساب ربنا في اي حاجة هتتحاسبوا  علي كل حاجة والله يوم القيامة محدش هينفعك خلي الناس تتعلم منك وابقي قدوة ليهم  مش كل الناس هتدخل الجنة لازم تدفعي تمنها الاول اما ربنا يسألك انا بعتلك حد عشان ينبهك وانت اتريقتي عليه اما يقولك انت كنت عارفة ان الحاجة دي  حرام وعملتيها هيكون ردك ايه اتقوا الله والله ما هتتحملوا ثانية في جهنم الدنيا فانية وكلنا هنموت افتكري انك هتدخلي قبرك لوحدك  )
_______________________
في بيت كريم 
ساره قاعده تلعب  مع حياة 
ساره بابتسامة: ماما قولي ماما يا حياتي 
كانت تبتسم و تلعب برجلها 
سارة ضحكت: يلا اتكلمي قولي يا ماما بقا و اكبري بسرعه يا حياتي انتي 
طب قولي بابا اي حاجه 
حياة بدأت تعيط 
سارة بسرعه: خلاص خلاص متقوليش حاجه يا ختي خليكي احسن ساكته و العبي 
كانت بتعيط قامت  
سارة قامت تعمل ليها اللبن …قبل تخرج بره من الاوضه سمعت حياة وهي تعيط
حياة وهي تعيط: م ما 
سارة بصدمه و نفس الوقت فرحه
حيااااااتي انتي بتقولييي ماماااا 
حياة اتخضت من الصوت العالي عيطت اكتر ساره بزعل من نفسها: يا عيوني انتي اتخضيتي راحت شالتها بسرعه ودخلت غرفه اوضه كريم … حقك عليا يا حياتي انت انا مبسوطه انك قولتي يا ماما… دخلت على كريم بسرعه وقالت باعلى صوت كييييمو حياااااة بتقول مامااااا…
 كريم اتخض هو ايضا قال  بخضه: في ايه يا ساره
ساره فرحه: حياه بتتكلم وبتقول يا ماما انا مبسوطه اوي اوي 
كريم بغضب: انتي وقعتي قلبي يا شيخه كل ده  عشان خاطر حياه بتتكلم ده انا قطعت الخلف بسببك يا ساره 
( دي هتموتهم  بسبب انها قالت يا ماما.😂)
سارة ضحكت جامد: مالك انت وبنتك اتخضيتوا مني كده ليه  انا هموت من الفرحه ومبسوطه وانتو تتخضوا 
كريم ضحك: كل ده علشان بتقول ماما اومال لما تمشي هتعملي ايه يا سارة بقا 
ساره بّـــــــ ضحك:  هعمل فرح
كريم ضحك جامد … انتي ملكيش حل والله … بص ل حياة بّـــــــ بابتسامة… قام شالها بّـــــــ بحب… يا حياتي يا روح قلبي انت بتقولي ماما مش مصدق ان حياتي  بتكبر قدامي كده يا ناس
حياه ابتسمت لي ابتسامه حلوه
كريم شالها وحضنها بحب بقى يبوس فيها
ساره  بّـــــــ بضحك: اللي يشوف حياه وهي مخضوضه مني ما يشوفهاش دلوقتي هي بتضحك ليك
كريم بغيظ: يعني البت كمان كنتي هتموتيها من الخضه يا خرب عقلك يا سارة 
سارة بتمثيل الزعل: الله في اي يا كيمو ماانا مبسوطه ان حياتي بدأت تتكلم و تقول ماما انا غلطانه اني مبسوطه بيها عاوزه تتكلم و تكبر بسرعه يعني
كريم: لا مش غلطانه يا حبيبتي طبعاً 
ساره بثقه: كنت عارفة اصلا 
كريم بص ليها بّـــــــ طرف عينه: مش شايفه انك نرجسيه شويه 
ساره ضحكت: لا يا كيمو 
كريم  بّـــــــ بغيظ:  بطلي كيمو بقا دي بلا كيمو بلا زفت 
ساره : حاضر يا كيمو 
كريم ضحك: برضو
ساره بّـــــــ بمرح : اه
حياة كانت مسكه ايد كريم في ايدها و بتلعب 
كريم ضحك بابتسامة : حبيبه قلب ابوها دي هي اللي منوره الدنيا علينا و محلياها  والله 
ساره بابتسامة: ان جيت الحق ف ده حقيقي هي السعادة بتاعتنا اصلا 
كريم  بّـــــــ سعاده كبيره بيها: حياتي اليوم اللي عرفت فيه انك بنوته  كنت اسعد واحد في الدنيا دي كلها كنت مستنياك تيجي بفارغ الصبر عشان اخدك في حضني … كمل بحزن شديد: بس للأسف حياة امك ما لحقتش تفرح بيكي ولا انتي لحقتي تفرحي بيها وتحسي بحنان الام منها الدنيا خدتها منك قبل ما تشوفيها  وتفرحي بيها
ساره بزعل: كريم وحد الله في قلبك
كريم اتنهد بحزن:  لا اله الا الله
ساره: متزعلش نفسك يا كريم الموت نصيبها والله ونصيب كل واحد فينا وكل واحد فينا هيروح لمكانه الحقيقي
كريم  بقا يفكر كل لحظه ما بينهم حلوة هو وحياه  الحزن مالي قلبي بشده ومش قادر ينساها ولا يطلعها من قلبه ولا تفكيره
سارة:  كريم 
كريم:___
سارة بدموع:  كريم انا عارفه انك جواك حزين جامد لكنك بتحاول انك مش تظهر الحزن والزعل عشان خاطرنا بس عشان خاطري انا وحياه بلاش تزعل نفسك عارفه انك ما لحقتش تفرح بيها
كريم اغمض عيونه هي فيها دموع اتنهد جامد وقال: حقيقي انا ما لحقتش افرح بيها من كام سنه بس دخلت حياتي كنت مبسوط وفرحان بيها جامد مره واحده لقيتها اختفت مني و من الحياه
سارة حضنته بدموع: مهما طالت السنين مستحيل تطلع من قلوبنا حياه هي كانت الحياه حقيقي هي كانت الحياه والسعاده  لينا وكانت كل حاجه لينا حلوه في الدنيا دي 
كريم حضن ساره وحياه بحزن شديد
كريم بحزن: ربنا يرحمها ويغفر لها ويسكنها فسيح جناته ويجعل قبره روضة من رياض الجنة اللهم امين
سارة طلعت من حضنه مسحت دموعها بحزن قالت:  امين
سارة اخذت حياه من كريم وراحت رقدتها على السرير تلعب
قالت بهدوء: احم كريم انت مش ناوي تتجوز
كريم اتنهد تنهيده طويله من قلبه:  لا يا ساره حياه كانت حبي الاول والاخير وكانت كل حياتي مستحيل حد يعرف ياخد مكانها في قلبي نهائي او اعرف ادخل حد حياتي أبداً 
ساره بفهم: فاهماك يا كريم والله بس على الاقل عشان خاطرك و علشان خاطر حياه انت مش هتفضل كده عايش لوحدك طول العمر
كريم بهدوء: بس انا مبسوط كده يا سارة ولا انا هقدر احب واحده تاني ولا انا اقدر اجيب واحده على البيت تكون ام بنتي وهي يا ريت هتكون ام ليها هي هتعملها انها بنت جوزها وبس مش زي بنتها ولا حب يا ريت هتحبها او في اهتمام او حب او  حاجه  ده  انا مستحيل اضحي بنتي حياه
ساره:  مش يمكن ربنا يبعتلك واحده تكون ام ليها وتحبك وتبقى كل الصفات اللي انت عايزها
كريم اتنهد: مش حابب كل ده يا ساره سيبيها على الله
ساره: ونعم بالله
كريم بص ليها بابتسامه: وبعدين ما انتي ام ليها اهو وكل حاجه لينا انتي ربنا يديمك لينا يا حبيبه قلبي
ساره بابتسامه وحب: طبعا انا امها لازم اربيها واهتم فيها واحبها دا انت كنت اب ليا وكل حاجه لازم لازم بقى ارد ليك الجميل ده وربنا يقدرني واعرف اسعدك انت وحياه يا رب 
كريم بابتسامه انتي مش مخليانا محتاجين حاجه ابدا والله يا ساره انتي  بنوته عظيمه يا سارة ربنا يسعدك ويبعت ليكي ابن الحلال اللي يقدر يسعد قلبك ويعوضك عن كل التعب اللي انتي تعبتيه معانا ده
سارة بزعل منه: ايه اللي انت بتقوله ده يا اخويا تعب اللي انت بتقول عليه انا ولا تعبت معاكم ولا حاجه والله انا بالعكس مبسوطه اوى معاكم كده ومش شايفه اني تعبانه ولا حاجه انت وحياه روحي كده ولازم اعمل اكتر من كده … كملت  بّـــــــ مرح:  وبعدين عايزني اتجوز ليه علشان واحد يقعد يقرف فيه هو انا ناقصه
كريم ضحك:  هو يقدر دا انا اقتله يا حبيبتي
سارة بابتسامة: طالما عندي اخ زيك سند ليا في الحياة مستحيل حد في الدنيا دي يعرف يؤذيني ابدا
كريم بابتسامة: اكيد هفضل سند دكتور العمر يا جميلتي انتي 
سارة حضنته بابتسامة:  ربنا يديمك ليا يا حبيبي  ويديم حياه في حياتنا يا رب
كريم:  امين يا حبيبي … المهم انا طالع شويه خدي بالك من نفسك و من حياتي 
سارة:  ماشي يا حبيبي 
_______________________
عند ليلي كانت لسه في نفس الحيرة و العياط … جت في بالها فكره… رنت بسرعه علي خالد …هو فتح
خالد بخبث: بالسرعه دي حبيبي اخذ قرار مش مصدق يا ناس
ليلي جواها كانت عايزه تتعصب عليه لكن عايزه تاخد الموضوع بهدوء علشان يقولها على اللي هي عايزاها قالت بكذب و هدوء: انا هرد عليك في اي وقت لكن لو  كذبت  عليا صدقني انا مش هسامحك طول عمري
خالد بوقاحه و خبث: لا طبعاً يا حبيبي هو انا اقدر اني اكذب عليكي انتي بس وافقي على الشرط اللي قولتلك عليه علشان اعرف اتمتع بيكي حلو وبعد كدا اروح اقول الحقيقه و بعد كدا اسيبك بقا 
ليلي بكره  جواها واستحقار منه…قالت: قد ايه انا كنت مخدوعه فيك يا قذر كنت بحب واحد زيك في القذاره دي: بّـــــــ قهرة و دموع: حبيت واحد زيك ازاي بس حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا زبالة… اتنهدت وقالت بحزن: ازاي كنت مخدوعه فيك طول الفتره دي  كلها ازاي
خالد بلا مبالاه: محدش ضربك على ايدك  و قالك تحبيني او تتكلمي معايا انا لو كان بأيدي اعمل اللي انا عايزاه فيكي كنت عملت من زمان بس للاسف كنت مستني انتي اللي تعملي كده بارادتك عشان اخليكي تندمي
ليلي بّـــــــ قهرة و استحقار:  انا بكرهك بكرهك بكرهك انت واحد زباله ولو اطول اقتلك هقتلك يا زباله
خالد بغضب وتهديد:  اوعى لسانك يغلط اكتر من كده ما تنسيش ان في ما بينا اتفاق يا غاليه وممكن في اي لحظه اقول لك لا على كل حاجه ومش هقول اي حاجه ليهم عشان تبقى عارفه بس
ليلي بدموع، بوفاء ل نور: انا عشان خاطر نور متحملاك بس عشان انا  اديها روحي كده المهم ان انا اشوفها سعيده
خالد ببرود:  للدرجه دي بتحبيها يا لالوشتي 
ليلي بابتسامة كلها قهرة و دموع:  دي حبيبت قلبي دا انا اديها روحي كده هي اللي خلتني اخد بالي من كل حاجه كويس واعرف حقيقتك هي اللي صحتني من الغفله ومن المعاصي بتاعتي اللي كنت بعملها بسببك 
خالد بسخرية: وانا اقول البت ليلى بقت شيخه كده ازاي … اممم … المهم كل ده ما يشغلش راسي اصلا 
ليلي بحزن شديد: اكيد مش هتفضل كده طول عمرك يعني هيجي يوم عليك وربنا يخليك تندم على كل حاجه تتحسر على حياتك على اغلى حاجه في حياتك… مسحت دموعها و قالت:  الرقم اللي كانت بتكلمك من عليه البنت دي اسمه اي؟؟ 
خالد: ليه؟ 
ليلي بتوتر:  عادي بسأل 
خالد ببرود: تمام تمام بس ما تحاوليش تشغلي دماغك اوعى تفتكري انك كده يعني تقدري بقى تجيبي وتعرفي الحقيقه عموما هو ما حدش هيصدقك اصلا مهما عملتي واسم الرقم ميار محمد
ليلي اتصدمت جامد من الاسم …قالت جواها بصدمه:  هي مش ميار دي تبقي بنت خالت نور اه هي والله اسمها كانت قبل كدا حكت ليا عنهم كتير
خالد بسخرية: شغلي دماغك حلو علشان تعرفي تروحي تقولي ازاي ل نور ونور تروح تقول لاهلها هو ما حدش هيصدقك ولا هيصدقها اصلا سلام…و قفل
ليلي من كتر الصدمه الفون وقع من ايدها على السرير مش قادره تستوعب الكلمه  وهو بيقولها ان الاسم ميار محمد… قالت بدموع و خوف ع نور:  انا مش قادره اصدق ولا استوعب ان هي اومال هي بقي حبيبتي يا نور والله انا خايفه يحصل ليكي حاجه لما تعرفي الحقيقه دي… مسكت الفون علشان ترن عليها تقولها 
والدتها دخلت ……
والدتها باستغراب:  بتعيطي ليه يا ليلي؟ 
ليلي بدموع وجع:  ماما نور يا ماما 
والدتها بقلق:  مالها 
ليلي كانت بتعيط جامد سبت الفون من ايدها من كتر العياط 
والدتها بعصبيه: انتي بتعيطي ليه و مالها نور عاوزه افهم في اي مالك … راحت شدت الفون منها بغضب … بصت في الفون لقت رقم مش مسجل
والدتها بغضب معمي:  رقم مين ده يا ليلي هاا 
ليلي بتوتر و عياط:  ماما دا دا
والدتها ضربتها بالقلم علي وشها بعنف:  بتتكلمي مع مييين من ورايا يا ليلييي قوليييي.
ليلي بعياط و خوف منها: ماما والله انا اسفه انا كنت بحبه حقك عليا انا كنت مخدوعه فيه والله 
والدتها بصدمه:  هو ميبببن مييين دهههه
ليلي مره واحده بطنها بدأت توجعها جامد…ليلي بوجع شديد:  ا ااه ا م ماما بطني بطني فيها نار ااااااه … صرخت جامد 
والدتها بخضه:  ماما يا ليلي فيكي اي مالك 
ليلي كانت تصرخ بشده و تعيط مكنتش قادره تتكلم … من كتر الوجع وقعت علي السرير 
ليلي بصرايخ و عياط:  الحقينييي يااا مامااااا بطنيييي هتموتنييي من ااااالوجع  ااااااااه 
والدتها بدموع و هتموت من الخوف عليها:  قومي بسرعه نروح المستشفى البسي علي ما رن علي عمك بسرعة 
ليلي حطت راسها علي السرير ساكته خالص من شده الوجع بوجه شاحب وظاهر عليها التعب الشديد وروحها بتخرج منها 
والدتها راحت بسرعة ترن علي عمها وهي بتعيط بشده و خايفة عليها و مش قادره تتحكم في نفسها من كتر الرعب اللي جواها عليها
_________________________
عند امال في بيت والدتها 
والدتها بحزن شديد عليها: والله ماانا عارفه اي اللي حصل ليكي يا بنتي انتي و بنتك بيتك اتخرب و بنتك ماتت مش عارفه كان متشال ليكي فين كل ده بس يا رب(احمدوا ربنا في السراء والضراء ) 
امال بدموع: انا بنتي راحت مني وبيتي اتخرب يا امي حياتي باظت خلاص مكنتش اعرف ان كل ده هيحصلي في يوم و ليله كده مكنتش اعرف مكتوب ليا كل ده
بحزن و حسرة عليها: نصيبك كدا يا بنتي نصيبك ينكتب ليكي كده
امال با انهيار:  طيب وبعدين والعمل حياتي هتفضل كده طول عمرها من غير بنتي وحياه خربانه ومشاكل ما بيني انا وعبد الله انا كده هموت والله العظيم متحسره على نفسي انا مفيش حل قدامي غير اني اموت نفسي ولا اعمل اي  بس يارب 
والدتها بدموع: استغفر الله العظيم اي يا بنتي اللي انتي بتقوليه ده كلامك ده ذنب والله عليكي …الموت مش حل أبداً عاوزه تخسري دنيتك و اخرتك ولا حول ولا قوة الا بالله يا بنتي خسرنا بنتك اللي هي حته مننا مش عايزه اخسرك انت كمان يا بنتي استهدي بالله واستغفري ربنا وادعي دائما وصلي ربنا يحل كل المشاكل دي ويهونها عليكم ويعوضكم بّـــــــ عيل ان شاءلله
امال بعياط شديد:  استغفر الله العظيم يارب استغفر الله لا اعتراض علي امرك يارب غصب عن الواحد والله العظيم غصب عن الواحد بيطلع منه الكلام الواحد خلاص جاب اخر ما عنده والله
والدتها حضنتها بقت تطبط علي ضهرها: عارفه انك من جواكي بتموتي بالبطئ بس هوني علي نفسك يا بنتي كل ده مش هيرجعلك بنتك والله …هي في المكان الاحسن دلوقتي والله ادعيلها يا بنتي ادعيلها و بلاش تعب في نفسك اكتر من كدا و عبدالله حاولي معاه يرجع يتكلم معاكي تاني و تهدو السر كدا بلاش تخسري كل حاجه في حياتك يا امال اكتر من كدا كل حاجه في أيدك انتي في ايدك ترجعي جوزك ليكي والله
امال حضنها بدموع و يأس جواها من كل شئ بالحياة…قالت بّـــــــ حسرة:  من يوم ما بنتي رحت مني وانا روحي  راحت مني يا امي مش قادره خلاص علي ده كلو والله العظيم
والدتها طلعتها من حضنها قالت بحزن: كفايه يا بنتي كفايه عياط وجع في نفسك قومي كده استهدي بالله ورجعي البيت ان شاءلله والله خير جي ليكم باذن الله تعالى يارب
امال خبطت رجلها بتعب: خير اي بس خير اي هيجي منين الخير بس في ايامي دي يا امي 
والدتها بغضب:  كفايه يا بنتي اي كل ده حرام عليكي نفسك انتي اي مفيش عندك أيمان بالله أبداً ولا حول ولا قوة الا بالله 
امال بعياط:  عايزني اعمل اي قوليلي عايزني اعمل وانا شوفت بنتي بتموت قدام عيني ولا خراب البيت ولا ولا ولا كل ده عايزني اهدي يارب انحسرت علي نفسي و علي بنتي و علي حياتي اللي باظت استغفر الله العظيم 
والدتها حطت ايدها على راسها بتعب منها: مش عارفه اقولك ايه يا بنتي طالما عاوزه تموتي نفسك كدا بالبطئ موتي محدش ينفعك والله لو حصل ليكي حاجه 
امال اتنهدت بحزن وتعب شديد … قامت تلف الخمار علشان تمشي وهي مش حاسه بشئ حواليها
والدتها بحزن:  يا بنتي كفايه نحر في نفسك و اهدي كدا
امال بدموع:  انا هبقي كويسه يا امي هبقي كويسه ان شاءلله خير …لازم امشي دلوقتي علشان خاطر القاعده هنا مش هتنفعني بحاجه والله
درات ضهرها مشيت عند الباب: سلام يا امي … راحت ماشيه
والدتها بحزن شديد علي حالها اللي هي فيها …قالت:  يارب اهدي الحال ليها يارب يارب 
_________________________
ليلي وهي راقضه علي السرير وهي بتبكي بوجع شديد … كانت بتحاول تمسك الفون علشان تبعت رساله ل نور …مسكت الفون بأيد واحده وهي كل ترتعش من شده التعب … بعتت رساله ليها بالعافيه و الفون علي السرير…اغمضت عيونها بروح تعبانه بشده تتنفس بالعافيه. … مش قادره تتحرك  من الوجع 
_________________________
نور كانت ماشيه تعيط جامد حاسه انها خلاص بقي عندها يأس من الحياة حاسه ان مبقش ليها شغف لاي شئ بالحياة نهائي 
نور صرخت جامد بّـــــــ كسرة: ااااااااااااه كلككككم جييييتو عليااااا لييههههه حسبي الله ونعم الوكيل فييييي كككل الليييي ظلمنيييي ربنااا ينتقم ااااشد الانتقام منهههههه
بدأت تتنفس بسرعه قالت… بوجع جواها: لازم اعرف لازم اعرف مين اللي قاله يعمل فيا كدا مش مش هقف اتفرج علي حياتي وهي بتتخرب كده مستحيل كفايه لحد كدا بقا غباء مني كفايه 
_________________________
اميرة و ميار كانو راجعو من بره 
ميار: ماما هدخل اكلم وليد علشان  اصور لي الهدوم علشان يشوفها 
اميرة بحزن منها جامد:  تمام 
ميار بصت ليها: ماما انتي زعلانه ليه علي فكره انا يعني مش بقول هخلع الحجاب وبعدين انا كبيره عارفه مصلحتي والله 
اميرة بحزن.:  مش بالعمر يا بنتي 
ميار بعدم اهتمام: ماما الكل هيوفق  انتي كمان وافقي بقا 
اميرة:  هتجيبي ل نفسك المشاكل يا ميار والله 
ميار:  ولا مشاكل ولا حاجه …بثقه: وليد بيحبني يوافق والله علي كدا… راحت دخلت الاوضه بتاعتها
ميار قعدت علي بتعب و حزن شديد علي أولادها …قالت بحزن: يارب مبقتش عارفه هما ليه بيعملو كدا لحد امتي يارب لحد امتي والله العظيم تعبت اوى …حطت ايديها  الاتنين علي راسها بحزن: ربنا يهديكي يا ميار انتي واحمد يا رب مش عايز غير كدا وبس والله يارب يارب اهديهم يا رب واصلح حالهم
________________________
ميار دخلت حطت الحاجات علي السرير بدأت ترن علي وليد مكالمه فيديو…فتح وليد 
وليد بابتسامة:  السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
ميار بابتسامة: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته عامل ايه 
وليد: انا بخير والله الحمدلله انتي عامله ايه 
ميار بابتسامة: والله وانا بخير دامك بخير 
وليد: الحمدلله علي النعمة الخير و الصحة
ميار:زاد الله حمدك … احم انت فاضي دلوقتي يا وليد 
وليد:  ليه؟ 
ميار:  جايبه هدوم عاوزه اورهلك اخد رايك 
وليد بابتسامة و حب: لو مش فاضي عادي ابقي فاضي علشانك انتي 
ميار بابتسامة:  ربنا يديمك ليا يارب
بدأت تفتح الحاجات … و فتحت الكاميرا ـ … بدات تفرجه علي الهدوم
ميار:  كانت بتفرجه علي كل حاجه
وليد باستغراب:  ميار لمين الهدوم دي؟ 
ميار:  ليا انا 
وليد بصدمه منها مكنش يتوقع انها يوم من الأيام تلبس الهدوم دي و خصوصأ في عمرها ده …قال بهدوء عكس اللي جواه:  ميار بس انا مش موافق علي كدا 
ميار بزعل:  لا انا لازم اغير من نفسي مفيش واحده تعيش ف وسط ناس أجنبية و تبقي دكتورة تبقي لبسه دريسات و تبقي هبله في نفسها كده والله
وليد:  مين اللي قال كدا بالعكس انتي اللهم بارك جميلة اوى كدا احمدي ربنا اننا مش زي اللي انتي بتقولي عليهم دول احنا احسن منهم احمدي ربنا انك مسلمة و دينك دين محمد ﷺ … اتنهد وقال برفض: وانا مش موافق علي حاجه زي كدا يا ميار … اوعي تغيري نفسك علشان خاطر حاجه اانا عايزك كده بّـــــــ كل تفصيلة فيك   …كمل بحزن: مش كفايه انك مش بتصلي انا مش عارف انتي ليه كدا يا ميار عامله ف نفسك كدا ليه اي اللي يخليكي تبعدي عن ربنا ناقصك اي  انتي 
ميار بدأت تعيط قالت بعصبيه : وليد انتوا كلكم ليه عليا كدا كل ده علشان خاطر بقول هلبس بنطلونات … لو علي الصلاة انا هصلي كل واحد بيجي عليه وقت و يصلي والله يقرب من ربنا 
وليد بهدوء:  اهدي ليه كل ده انا خايف عليكي والله عايز ربنا يبقي راضي عليكي عايز دائما يبقي طريقك فيه نور و بس مش عاوز ربنا يبقي غضبان والله منك ابداً … و مفيش حاجه اسمها كل واحد بيجي  عليه وقت و يصلي الصلاة لازم الصلاة دي فرض علينا كلنا افهمي
ميار بدموع: وليد سلام 
وليد اتنهد وقال: لو شايفه كدا انك تقفلي تمام … بس عايز اقولك حاجه واحده بس لو غيرتي من نفسك اللي جوايا هيموت مع ميار القديمه علشان اكيد. ميار الجديد مش هتبقي عجباني سلام … راح قفل
اتنهد بحزن:  ربنا يهديكي يا ميار مش عارف انتي اي بالظبط بتعملي في نفسك اي بالظبط انتي صعبه والله صعب التعامل معاكي اوى
_________________________
ميار رمت الفون علي السرير بعصبيه راحت رمت كل الحاجات علي الأرض
بعياط و عصبيه: والله لو انت بتحبني مكنتش رفضت ليا الطلب اللي انت عاوزه و بحبه اصلا …مسحت دموعها قالت بعصبيه:  والله هخليك برضو توافق بس علشان الكل كمان هنا يوافق 
_________________________
عند نور … كانت رايحه البيت ماشيه بالعافية مش قادره تاخد نفسها من التعب اللي جواها… 
_________________________
عند هاني و امينه 
هاني كان اخد امينه و نزلوا علشان يفرجها علي اسكندرية 
امينه كانت مبسوطه  و انه بيعمل ليها كل حاجه بتحبها
امينه بابتسامة:  انا مبسوطه اوى انا بحبكك كتييير علشان مش بتحب تزعلني أبداً و دايما لما بطلب حاجه بتكون عندي علي طول 
هاني بحب: وانا بموت فيكي ياروحي انتي انا لو اطول اجبلك نجمة من السماء اجبلك والله علشان خاطر عيونك الحلوين 
امينه بحب:  ربنا يديمك ليا وميحرمنيش منك ابدا ياروح قلبي 
هاني:  حبيبت قلبي و يخليكي ليا … المهم يلا بقي كفايه كدا يا نطلع بقي علشان الجو برد اكتر كمان علشان ترتحي شويه علشان كنتي تعبانه امبارح 
امينه بابتسامة:  حاضر يلا بس هننزل تاني ها؟ 
هاني:  اكيد باذن الله 
راحو علشان يطلعوا… هاني وقف قال:  امينه اطلعي علي ما ارن على نور اطمن عليها 
امينه:  تمام ٍ راحت. طلعت
هاني رن علي نور مكنتش بترد … رن كتير مفيش رد 
هاني بقلق:  مش بتردي ليه بس. رن مره تانيه 
_________________________
نور كانت مش سامعه الفون مكنتش قادره تبص علي الفون الشغف من عندها راح نهائي لكل حاجه من حياتها كانت ماشيه مش حاسه بنفسها
الفون كان رن كتير فتحت من غير ما تبص علي الرقم
نور بتعب شديد:  ا الو 
هاني بعصبيه:  مش بتردي ليه هاا ساعه وانا ارن 
نور بعدم اهتمام و يأس: اسفة يا بابا
هاني باستغراب: مالك يا نور ماله صوتك انتي تعبانه؟ 
نور بسخرية:  لا لا تعبانه اي  اي اللي يتعبني انا كويسه بلاش تقلق عليا انا تمام المهم بس انت انبسط في حياتك انت و مراتك 
هاني بغضب:  نوررر مالك اظبطي كلامك احسنلك اي كلامك ده
نور بلا مبالاه: اعتبرني مجنونه بلاش حد ياخد علي كلامي 
هاني بغضب معمي: لا انتي مش طبيعية خالص ااانتي فيكييي حاجه انا ليا كلام معاكييي تااااني خااالص ااانتي عاوزه تتربييي من اول و جديييد اقسم بالله لسانك ده عايز قطع
نور بدموع و قهرة: علي ما تجي يكون نور ماتت اصلا 
هاني باستغراب منه الكلمة … راح فصل في وشها الفون بغضب علشان مش عايز يغضب عليها في اللحظه دي
_________________________
نور جت تقفل الفون شافت رساله ليلي
نور بّـــــــ اكبر صدمه في حياتها …قالت و هي تقرأ:  نور ميار هي السبب في كل حاجه حصلت ليكي ميار هي اللي قالت ل خالد يعمل فيكي كل ده … ميار بتكرهك يا نور اوى عارفه انك مش هتصدقي بس لازم تصدقي علشان انا رجعت اتكلمت مع خالد كنت متفقه معاه علشان خاطر يقولي مين اللي عمل فيكي كدا و يروح ي قول ل أهلك عارفه اني خلفت الوعد اللي مابينا بس سامحيني سامحيني يا نور عملت كدا علشانك والله روحي يا نور روحي خدي حقك منها اوعي تسبيها هي اخدت منك كل حاجه حلوة عارفه انك مش مصدقه و انك مصدومه بس ده حقيقي عارفه هي عملت فيكي كده ليه فكري كدا شويه  بّـــــــ عقلك ليه علشان خاطر ال بتحبه علشان خاطر مرات ابوكي اخوها السبب في موت بنت عمها علشان خاطر انتي قاعده عندهم متنسيش انها قالتك انتي السبب في موت شهد انتي و مرات ابوكي وانتي ملكيش ذنب في كل ده خدي حقك منها الظالمه الشيطانه دي… سامحيني متزعليش حقك عليا انا منها الله حسبي الله ونعم الوكيل فيهم كلهم …انا بموت يا نور انا نفسي ابقي كويسه و مش عاوزه يحصل ليا حاجه علشان خاطر افضل معاكي علي طول و اشوفك وانتي بتاخدي حقك منهم كلهم اوعي تسيبي حقك ليهم. سلام يا رفيقتي
نور بصدمه عارمه: ازاي ازاي الكلام ده م ميار هي السبب كل ده لا مستحيل مستحيل كله اللي ميار ميار انا بثق فيها كويس …بصت ل الشات قرأت الرساله من تاني وهي مصدومه مش مصدقه اي حاجه مش قادره تصدق مش قادره تستوعب اي شئ
كل حاجه معلقه في دماغها ميار هي السبب ميار عملت كدا علشان بتحبي اللي بتحبه قالت انك سبب موت شهد
كل حاجه مره واحده قدامها و صوت ميار بيتردد في اذنها وهي تقول: نور هي سبب موت شهد هي و مرات ابوها … نورررر وليد مستحيييل يحبك مستحيل يحب واحده زيك بصي ل نفسككك فييي المرايههه هو عايز واحده من نفس المستوي مش عاوز واحده كدا وخلاص زيكك… انتي اصلا محدش هيحبك مين هيحبك انتي …  … نور انا لازم اعاقبك علشان بتكذبي و تقولي انتي مش زعلانه و علشان كذبتي علي ميار هعاقبك  محدش يكذب ع ميار نهائي انتي فاهمه … روحي ادي الاكل ل احمد في الاوضه بتاعتها… خلاص يا نور الحقيقه بتاعتك انكشفت خلاص انا عارفه و فاهمه دماغك كويس انتي تستاهلي الموت انا شوفتك بّـــــــ عيني و انتي بتتكلمي مع واحد في التلفون سمعت كمان بطلي كذب بس يا كذابهههه 
نور  بّـــــــ ضحك هستيري و مش مستوعبة  اي حاجه حواليها: ههههههه هههههه هههههههه ااااااد ااااي طلعتيييي غبيهههه يااااا نورررررر ااااد اااانت غبييهههه: بّـــــــ إنهيار و اكبر صدمه في حياتها كلها: ميار ميار ازاي ازاي دا احنا اخوات ازاي اخت تعمل كدا في اختها… اه اه مش من الام و الاب واحد بس ولاد خالات.  لازم  نبقي اخوات …ازاي هان عليكي تعملي فيا كدا كل ده علشان خاطر حبيت وليد اللي انتي بتحبيه علشان خاطر مهران يبقي اخو مرات ابويا اللي هو سبب موت بنت عمك …جبتي كل حاجه فيا …هونت عليكي يا ميار… بكرهه وحقد:  حسبي الله ونعم الوكيل  حسبي الله ونعم الوكيل ربنا ينتقم منك روحي ااشد الانتقام في كل لحظة في حياتك تبقي في سواد يا بنت خالتى 
قعدت في الأرض با إنهيار اكبر: لييههه لييييه ااانتي يااا مياااار ليييه يطلع منككك انتي كنتيي اخر واحده انتي اتوقع منهااا كده ليه يا شيخه حرام عليكي عملت ليكي اااي … بّـــــــ قسوة و قلب مالي بالكرهه:  بكرهككككم كلككككم بكرهكككم حسبي الله ونعم الوكيل حقيييي هيجييي لحد عندييي بكرهههه تشوفو نورررر اللي انتوا جيتو عليهااااا دييي حقهاا يجيي لحد عندهاا  وهي قاعده… بّـــــــ قهرة و هتجو تعتذرو مني وانا وقتها هسامحكم… إنهيار اكتر:بس مش مش علشان انا غبيه زي ما انتو شايفين لا علشان انا طيبه و عمري ما قلبي يجي علي حد ابدأ زيكم
من غير تركيز و عقلها في شده تعب مش حاسه بّـــــــ نفسها و نفس الانهيار … عمري ما هسامحك يا ميار ولا اسامحك يا وليد ولا حتي انت يا احمد كلكم بهدلتوني و ظلمتوني جيتو عليا خلتوني اعيش في السواد الله لا يسامحكم ابدأ… ليه كدا يا ميار تعملي في انا كدا مكنتش اعرف ان قلبك ميت من ناحيتي والله
الفون رن وهو جنبها بصت لي كانت ميار… ضحكت نفس الضحكه  بّـــــــ هستيرية من غير واعي: ههههه ههههه بترني عليا علشان تعرفي موت ولا لسه من الحسرة علي نفسي اه فعل فعلاً بترني علشان كدا و علشان تشمتي فيا …مسكت الفون بّـــــــ كل قوتها راحت ضربت الفون في الأرض … قامت ماشيه و كل جسمها مشلول تمامأ عن الحركه…ماشيه بروح ميته حرفيأ مش حاسه بّـــــــ اي شئ بالحياة
-------------------------------------------
في المستشفى … كانت تصراخ بّـــــــ اعلي صوت علشان حد يلحق ابنتها اللي ميته منها من شده الوجع
" دكتوررر بنتييي بالله عليك حد يجي بسرعة 
 الدكتور والممرضات جت حواليها بسرعة
والدة ليلي با إنهيار: دكتور بنتي بتموت مني بالله عليكم شوفوها مالها بسرعه اكتر من ساعه ميته علي نفسها بالطريقة دي 
الدكتور بهدوء: اهدي يا مدام انا هكشف عليها هشوف مالها و طمنك ان شاءلله خير… وجه الكلام ل الممرض:  بسرعة دخلوها غرفه
الممرضه:  تمام يا دكتور … الممرضات دخلوها غرفه من غرف المستشفى
هي ولا حاسه  بّـــــــ بالحياة
والدة ليلي بعياط:  يارب يارب ما يكون فيكي حاجه وحشه يا بنتي يارب بلاش توجع قلبي عليها يارب

 
_________________________
عند هاني و امينه 
امينه مره واحده صرخت بّـــــــ وجع: اااه هاااني
هاني بخضه عليها: مالك يا امينه فيكي 
امينه بّـــــــ وجع شديد صرايخ:  هااااني  الحقنيي اانااا هموت من ااالوجع
هاني بخوف شديد عليها: اهدي اهدي  هنروح  المستشفى  خدي نفس كدا … شالها بسرعة راح بيها  ع المستشفى
امينه من شده الوجع و الصرايخ اغمي عليها وهي بتنزف جامد

يتبع.


تعليقات