
رواية الحسناء والليث
الفصل الواحد والعشرون 21
بقلم حنين محمد
رودينا: مفيش قولت اجيبلك أكل يا بيبي ولا انت مش عاجبك......
رامي: قلب البيبي بتاعك يلا بقي اكلينى عشان جعان موت........
رودينا: أنت صغير... .....
رامي : يااااا..... انتي ليه كده بتقطعي كل لحظه رومانسيكيه يا روحي.......
رودينا: هو ده كده رومانسيكية............. طب يلا يا أخويا علشان تأكل
رامي : اخوكي....!!!!!!!😕
رودينا: خلاص يلا يا حبيبي عشان تاكل يا قلبي........
رامي: لأ لو كدة أجي اكل..........
وفعلا رودينا بدأت تأكل رامي
(نسيبهم بقي ونروح لحسناء وليث)
ليث:oh my god...... قلب الوحش هنا.........
حسناء: اه يا وحشي ابو عضلات انا جيت.....
ليث: طب فين حضني بقي ؟؟
حسناء: لا مفيش احنا في الشركة يا استاذ......
ليث شدها لحضنه وهمس في ودنها:
قلب الوحش بتاعك....... بحبك......
حسناء: ممكن تفضل تقولي الكلمة دي لانيبحس ان قلبك لسه بيدق علشاني......
ليث: وهيفضل يدق ليك يا وحش.. ...
حسناء: لا يا ليث متبدلش الألقاب..... انت الوحش وانا قلب الوحش ابو عضلات ......ok......
ليث: OK .....يا قلب الوحش......
حسناء: صح نسيتني اقولك اني جبتلك اكل علشان تأكل يلا بقا. ......
ليث: غريبة يعني.....
حسناء: خلاص همشي......
مسكها من ايديها ليث: تمشي أبه بس تعالي هنا يا شطورة علشان تأكلي معايا......
حسناء: طب يلا......
قعدوا يأكلوا فعلا مع بعض......
(في مكتب رامي)
رامي ورودينا بتاكلوا دخلت السكرتيرة (بنت اللي هيا كدة لابسة قصير ومتشيكة ولا كأنها رايحة فرح)
المهم دخلت
هي: مستر رامي اسفة جدا.......
رامي : لا يا حلا تعالي تعالي.......
حلا: بصراحه كنت عايزه اوري لحضرتك شويه حاجات......
رامي: اعرفك مدام رودينا مراتي.........
حلا: اهلا مدام رودينا عامله ايه؟!
رودينا بزهق: الحمد لله يا اختي..... بس انت جئتي الشركه امتى...... افتكر اني ما شفتكيش قبل كده.....
حلا: انا لسه جايه من شهر يا مدام رودينا.......
المهم حلا قربت من رامي علشان توريه الملفات
رودينا شافت كل ده ولعت من جوة......
رودينا: حبيبي مش كفاية كدة وتبقي تشوف باقي الملفات بعدين......
رامي : حلا...... خلاص روحي انتي ونبقي نكمل بعدين...
حلا خرجت.....
رودينا وشها أحمر وانفجرت في وش رامي:
انت ايه يا رامي....... مقولتليش ليه انك جبت سكرتيره جديده........
رامي : هقولك ليه يا حبيبتي دي مجرد سك........
وقبل ما يكمل كلامه
رودينا: والله... ....وتقولي ليه صح........انا مش مهمة...... أساساً شكلها بنت مايصة كدة أساساً......
وكمان أزاي تقرب منك كدة.....
انت عطيتها الحرية يا اخويا على الأخر...... خلاص......
انا مليش لازمة في حياتك أساساً....... انا همشي......
همشي من حياتك خالص....... انت مش بتحبني صح؟!..........امال اتجوزتني ليه....... خلاص روح بقي يا رامي....... انا ماشيه.....
رامي ضحك لما عرف انها غيرانة وجاية ماشية مسكها من أيديها وشدها لحضنه: يا سلام....... على الغيرة يا سلام.....
ايه الحب ده با قلب البيبي بتاعك.. .....
طب اقولها لك كام مرة......... بحبك..... بعشقك...... انتي روحي..... وعقلي..... وقلبي.......
رودينا: اه يا حبيبي ثبتني بقا بالكلمتين دول......
رامي: طب القمر بتاعي عايزني اعمل ايه دلوقتي عشان يضحك ويبطل غيرة......
رودينا بعصبية: اطرد البت الي اسمها حلا المسهوكة دي...
وهات سكرتير ليك مش لازم بنت يعني...... عادي الشغل هيمشي لو جبت واحد........
رامي : طب خلاص اللي هيرضي القمر انا هعمله......
خلاص كلامك اوامر با قلب البيبي بتاعك.......
طب اقولها لك كام مرة علشان تصدقيني..... بحبك...... بعشقك.........يا روح قلب رامي .......
رودينا: رامي بس.......
رامي : اهدي بس..... بيحبك.... والله العظيم رامي بيحبك......
رودينا: تمام قول للبيبي بتاعي اني بحبه وبعشقه وبغير عليه وهقتله واقتل نفسي واقتل السكرتيرة كمان لو شفتها تاني........ وبحب البيبي بتاعي علشان بيخاف على زعلي وهيجيب سكرتار......
رامي: ايه الوحش ده 😂😂......خلاص بقي فكي..... ممكن ضحكة...
رودينا: لأ......
رامي: طب ممكن حضن.....
رودينا: برضه لأ......
رامي :خلاص بقي في ايه...... خلاص يا ستي لو مت اهون عليا من ان القمر ده مسامحنيش.....
رودينا حضنته: رامي قولتلك مليون مرة...... متجيبش سيرة الموت..... صح ؟!......خلاص بقي مادام هتغيرها تمام....
مش زعلانة بحبك.......
رامي: ايوة كدة هو ده الكلام....... بعشقك يا قلب البيبي بتاعك......
المهم اليوم خلص بقي
وعدي اسبوع كمان وأتنين وتلاتة.......
وفي يوم حسناء كانت رايحة لليث تديله الاكل ودخلت عليه المكتب لقت بنت في مكتبه وهو قاعد جنبها
وبيهزروا وبيضحكوا مع بعض......
حسناء دخلت وقفت قدامه......
ليث: حسناء حبيبتي كنت.. .......
حسناء : مين دي يا ليث......
حسناء مشيت وليث طلع يجري وراها
ليث: طب استني طيب.....
حسناء: لا مش هستني انت مش بتحبني....
ليث: استني هفهمك......
حسناء : امشي يا ليث بقي وسبني......
ليث: يا بت اهدي انتي ايه قطر... اجري بالراحة....
حسناء : مش انت ابو عضلات.... كمان متجريش ورايا وامشي بقا وسيبني
ليث: يا بت والحمد لله قدر يمسكها من ايديها
ليث: يعني من قلبك تقولي للوحش بتاعك ابو عضلات أمشي وسابني هعيش ازاي بقي.....
طب استني تعالي نطلع وانا هفهمك. .....
حسناء : مش عايزة افهم انت زهقت مني صح... ....ايوة انا عارفة......
ليث : بصراحة يا حسناء دي........... يتبع.......
بحبكم في الله 💛💛
مقولة النهاردة
(لا تحكم على مستقبلك من الآن، فالأنبياء عليهم أفضل الصّلاة والسّلام رعوا الغنم ثم قادوا الأمم 😍😍)...
لقراءة جميع فصول الرواية من هنا