رواية حقى أكون أب الفصل السابع عشر 17بقلم نجلاء فتحى

رواية حقى أكون أب

الفصل السابع عشر 17

بقلم نجلاء فتحي 



أتى إسلام فى وقت متأخر وهذا ليس طبعة وجد أمة فى بهو المنزل منتظرة ،،


إسلام بلهفة/ كويسة 


أبتسمت الأم/الحمد لله، ،،طبعآ عايز تعرف صاحية لية لحد دلوقتى أقولك ،أمبارح جينا من العزبة وطول اليوم  حضرتك برا ومتعرفش أميرة أكلت ولا لا والنهارده طول اليوم رفضت تاكل والخدم قالولى مكلتش أمبارح برضو 


إسلام مسح وشة بضيق/مش فاضى  لشغل العيال،،،هى حرة


ناجية/ أميرة عاقلة ،،،،عزيزة النفس وكرامتها فوق كل شئ ،،،تلاقيها حاسة وسطنا عالة علينا كلمها ،، مهما كان دة بيت جوزها وكل حاجة تحت أمرها


إسلام بعتاب / معملتيش كدة مع مرفت


الأم/ بكرة تفهم ،،،،،،،ثم أعطت لة صنية طعام وقالت:- مجهزها أتعشوا  أول يوم يتقفل عليكم باب مش ذى أمبارح ،ربنا يسعدك يابنى ويرزقك بالخلف الصالح،،،أبتلع إسلام غصة فى حلقة فلن تتحقق أمنية أمة، ،، صعد على السلم وطرق باب غرفتة ودخل بعد سماع صوتها وقال/ السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 


أميرة/ وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته، ،حمدالله على السلامه 


إسلام  / الله يسلمك ثم وضع صنية الطعام على الطاولة وفتح الدولاب


أميرة/ الحمام جاهز أول مرة أجهزة لغير بابا لو حاجة ناقصة بلغنى 


إسلام أغلق الدولاب / عارفتى منين بموضوع  الشاور دة


أميرة بلجلجة/ خالتى ناجية ،قالت حضرتك بعد المستشفى أو المركز بتحب تاخد شاور كامل وتغير ،ثم أنهت جملتها بكسوف ونظرت  للأرض ،،،،،،أبتسم ليها وهى لم تراها،،،،شكرا 


أميرة/ العفو 


نظرت أميرة لصنية الطعام  طاقتها نفذت يومين بدون طعام ،،فقالت :- أبدآ أنا أميرة عبد الحميد  مقبلش أشحت ربنا يصبرنى ثم بسرعة رفعت عبايتها السمراء وشدت الطرحة التى على بطنها من الجوع  شدتها قوى ،،

،،،،،،أمسكت سبحتها صديقتها المقربة و تذكر الله ،، حتى تقوى عقلها متلخبط هل وجودها معاة حرام ولا حلال رغم زواجهم 

🌷[أذكروا الله كثيرآ]🌷


خرج إسلام من حمامة وواقف أمام المراية يصفف شعرة وعيونة على أنعكاس أميرة أمامة وهى تسبح فقال أنسة أميرة تعالى،،،

قامت هى من على سجادة الصلاة وواقفت أمامة فقال لابسة عباية وطرحة  سودة لية 


أميرة/ أبويا ،،طولة العمر والصحة لحضرتك


إسلام/ الله يرحمة ،،،،أقعدى على حرف السرير جنبى 


أميرة/ لية


إسلام/ نتعشى


أميرة/ شكرآ مليش نفس


إسلام غمض عينة / أية رأيك نتعامل هنا فى الأوضة  أنتى أختى الصغيرة وأنا أخوكى الكبير 


أميرة ببراءة / بعتبرك كدة


إسلام/ عظيم جدآ،،وبرا أسعد زوجين 


أميرة/ عارفة مش عايزنى زوجة وبتحب الدكتورة طلقتك و٠٠


إسلام/ مش عايز أتكلم طول اليوم مصدع ونسيت الدوا بتاعى فى العربية تحت ومكسل أجيبة 


أميرة بلهفة/ ينفع كدة والأسم دكتور ومهمل فى نفسك 


أتسعت عينة وقال / أنا مهمل


أميرة بلجلجة/ لا ،،أقصد أأنا٠٠


أبتسم إسلام/ حتى لو تقصدى مقبولة من أختى 

أبتسمت هى براحة ،،،،أوعدني تحافظ على علاجك أحم هو علاج أي


إسلام بتنهيدة / عندى الضغط  


أميرة/ حضرتك صغير علية


إسلام/ أنا ٤٥ سنة يا أختى 


أميرة/ ماشاء الله  فكرتك فى التلاتينات 


إسلام/ تعالى كولى 

وبدأوا ياكلوا ،،،وعقلة شارد التحدث معها مريح ،،لماذا شعر بسعادة  من كلامها على عمرة 

ولاحظ تناول وجبتها بهدوء  بنهم شديد من جوعها،

           ،،أتى وقت النوم ،،،


إسلام/ مكانك على السرير ومكانى على الكنبة دى


أميرة/ مش مريحة لحضرتك 


إسلام/ مفيش حضرتك لازم تقولى أسمى وأنا أناديكى بأسمك ،وعادى أشوفك بشعرك وتقعدى أدامى براحتك  مفهاش حاجة مش معقول طول اليوم حابسة نفسك فى الأسود والنقاب 


أميرة/ لا 


أسلام/ بفكرك مكتوب كتابنا والمفروض حياتنا ذى أى اتنين متجوزين تصبحي على خير يا أميرة 


نظرت لة نظرة بلهاء  لأول مرة يناديها بدون ألقاب بنعومة  ممزوجة ببحة صوت رجولية حانية ، هادية ما هذا السحر الذى ألقى عليها ،أنتبهت لنفسها ثم تسطحت على السرير  ودثرت على نفسها غطاء ونامت بكامل ملابسها وحجابها ،،،أما هو تسطح على ظهرة ووضع  زراعة على عينة، ،،،


مر الوقت كل منهما  يظن الأخر نائم ،،،بعدت أميرة الغطاء عنها وتسللت لخارج الغرفة ،،،وهنا شك إسلام فيها معقول تسرق أبوة  أم طلعت شيطان بينهم 

بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 

______


 إياد/ألو مين 


والدة مرفت/ أنا مامت الدكتورة مرفت طليقة أبن خالتك إسلام


إياد بنعاس/ النمرة غلط


والدة مرفت/ أنت إياد 


إياد بنعاس/ أيوة الزفت 


والدة مرفت/ أستنا بس،، ممكن نتعرف و٠٠٠


إياد بعصبية/ عبيطة حضرتك، ،ولا شربة حاجة ،خلاص الأوز الصغير خلص أروح للغربان مخلصة خدمة


والدة مرفت/ تقصد أي


إياد/ الساعة كام يا هانم  عايز أناااااااااام ،،،كفاية عليا الصوات والزن من المرضى والإهالى والممرضات اللتاتة  طول النهار ،،


والدة مرفت بغيظ/ ممكن نتقابل


إياد/ ياهانم مليش علاقة بسيادتك وعمرى م شوفت حضرتك وأسمع عنك كلام من خالتى أقصد أقصد كلام حلو طبعآ سامحنى سامحنى يارب ،،تصبحى على خير


والدة مرفت/ عايزاك


إياد بعصبية  / أقفلى يا مرااااااااااااا


والدة مرفت/ ألو ألو ،،،،أوووف بيئة أوى أنت وخالتك وأبنها ،،،وبعدين بقا خلاص كدة كل حاجة راحت مستحيل لازم يحصل إللى فى بالى ،،بهنساوى مودرن هو دة 

بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 

(ملحوظة )إياد هو نايم محدش ياخد على كلامة ولما يصحى مش فاكر هو قال أي آصلآ 🤣🤣

______

مر الوقت شعر إسلام هى تفتح الباب رجع لتصنع غفوتة تانى ، أقتربت منة على أطراف أصابعها وضعت طاولة صغيرة جنية عليها زجاجة مياة وكوب فارع وعلاجة ثم أغلقت المكيف المسلط فوق زوجها ورفعت رأسة وهو ساعها ووضعت تحتها خددية صغيرة مريحة خاصة بالسرير،،،، وشغلت الراديو على محطة القرأن الكريم بصوت منخفض  غير مزعج ودعت لة شوية ثم رجعت لمكانها ونامت بسرعة ،،،أبتسم لها أفتكر وهو صغير كان ينام وصوت القرأن فى أذنة كم هى طيبة القلب هذة الفتاة ونقية ربنا يسعدها بشخص من سنها ويسعدها ،،،،،


_____

          [أتى الصباح]


دكتور دكتور صباح الخير الساعة ٨ 


تململ إسلام فى نومة/ صباح الخير 


أميرة/ صباحك رضا معطر برضا الرحمن  حمامك جاهز وفى طقم خروج أختارتة على ذوقى خد راحتك  أنا تحت بجهزلك الفطار 


إسلام بنعاس سحرى /  شكلى أتعود على الدلع ومتعود أعمل كل  حاجة لنفسى ،،،،،أميرة بلاش دكتور دى


أنحرجت هى وخرجت مسرعة للخارج 

،، أتنفض متألم من الكنبة  وألتقط علاجة الذى أتت بية بالليل وتناول حباية ثم وقع نظرة على السرير النظيف  وتهوية الغرفة المنعشة بهواء الصباح الغير ملوث لم تفتح البلكونة كاملة بل أكتفت بالتهوية فقط حتى لا يدخل الذباب ويدايقة ،،،،،،، ثم دخل الحمام لم يجد الملابس التى كانت علية أمس وجدها فى سبت الغسيل والحمام جاهز من كل حاجة ،،قال لنفسة:- اي عشية الملوك دى 

____

                   [فى المطبخ]


 أميرة /طنط زوبة  المربى فين 


زوبة بأبتسامة/ التلاجة 


أميرة/ لا خلى حضرتك مستريحه دة فطار مش عايز حاجة يعنى 


زوبة/ مينفعش يا مدام تشتغلي بأيدك


أرتعشت أميرة من كلمة مدام ،،،، ها عادى لازم أجهز  فطار جوزى وباباة ومامتة دة أول فطار ليا بأيدى وحضرتك قولتى فطار مش محتاج حاجة ، نظامهم هنا أي،،


زوبة بحب لتلك الفتاة  الطيبة/ الحاجة ناجية جبنة قريش وخيار ولو مفيش خيار يبقا حبتين زيتون مخلل ورغيف فلاحى هى بتخبزة بأيدها 


أميرة بأنبهار/ خالتى بتخبز


زوبة/ فى أوضة للفرن وراء الفيلا متحبش العيش الاسكندراني ،،،والحاج بهنساوى  طبق الفول بالسمن البلدى وطبق المخلل البلدى بتاع الحاجة ناجية وطبق المربى ،،،دة فطار ثابت مش بيتغير وبعديهم مباشر كدة الشاى،،


أميرة بلجلجة/ الدكتور 


زوبة /أهم حاجة خلى بالك من الملح مريض ضغط وعمرة ميكسفك وياكل  و نفسة حلوة،، حتى لو  الأكل مش عاجبة 


أميرة / حيرتينى أكتر 


زوبة/ يفطر أى حاجة مش بيعترض اهم حاجة فنجان القهوة بعد الفطار شئ مقدس


أميرة/الغدا والعشاء 


زوبة/ الغدا فى إيد الحاجة ناجية هى إللى بتحددة والعشاء  كمان 


أميرة بتوتر/ الدكتور بياكل كل الأكل 


زوبة تعلم ظروف أميرة من ناجية وحابت تساعد وتخدم الست إللى دايمآ تعتبرها أختها فقالت:- الدكتور إسلام دة لو تعرفى الناس بتقول علية بتشهد بأخلاقة وكرمة 


أميرة/ أشتغلت معاة كام شهر جواة أنسان راقى ونظيف صدقينى حزينة علشان طلق مراتة هو بيحبها


زوبة تنهدت/ ربنا عايز كدة ،،بلاش تفكرى كتير شوفى الحياة قدامك شكلك بتعرفي ربنا ،،


أميرة/ على قدى


زوبة/ المهم تعرفى فى ربنا ،،دلوقتى أنتى ست متجوزة و  فى رقبتك جوزك  ومش مراهق دة راجل كبير وبالغ ولية وضعة وأنتى أشتغلتى معاة وظروف جوازكم خاصة ،أى حاجة يشوفها ذى شعرك وشك أى حتة حلال  وأنتى كمان أى حاجة عندة حلال وستر وغطا على بعض أنا متجوزتش وفضلت وحيدة عارفة لية علشان كنت بصحتى وبقول قوية وبشتغل ولما كبرت ندمت أوعى تغلطى غلطتى صحيح كل فترة بقعد عند أخواتى علشان كدة لما الحاجة تعبت كنتى أنتى معاها محدش بلغنى أرجع من الأجازة ،،،،صدقينى عيلة الحاج بهنساوى بلاقي فيها راحتى عن أهلى وأى حد من الخدم يفديهم بحياتهم  ،  فى شنطة خدناها معانا فى البلد فيها هدوم عرايس أحطها فى الدولاب 


أميرة بتوتر / لا خليها فى الشنطة


زوبة/ مينفعش العمر مفهوش دلع بيجرى أحنا بنسابق الزمن


أميرة/ هو أنتم جوزتونى للدكتور علشان الخلفة وبس وخجلت تكمل وتقول أنة أعترف ليس لة فى الجواز يبقا أزاى يخلف


زوبة فهمت الكلام/ لو على الخلفة يتجوز أى واحدة مش مهم ،،،الحاجة ناجية وجوزها عايزينك من زمان قبل حتى كتب كتابك الأول على إللى ربنا ينتقم منة ،،وأنتى أكيد عارفة لسان الدكتور ممكن تقول كلمة تزعلك لكن افعالة حاجة تانية ،،الرجولة أفعال ،،لما طردك أو أنتى فهمتي أنة طردك من العزبة ومشفتيش حالتة أزاى وأنتى بين إيدة ،،،،وأزمة وفاة أبوكى ليها حق مراتة بعدتة عنك كنتى جوة حضنة وفوقك على السرير 


لطمت أميرة/ أمتى وفين


زوبة/ يا حبيبتى كنتى عايزة ترمى نفسك من البلكونة وعندك صحة كتفك مش فى ضميرة شئ وبينى وبينك غسل وتعصب على مرفت علشان رفضت تساعدك ودة صدمة لينا،،،الدكتور فى صراع جواة أصبرى علية وعوضية جايز ربنا يكتب ليكم السعادة وكفاية تعاسة كدة ورحمة أبوكى يا أميرة أسعدى قلبين خالتك ناجية وعمك بهنساوى كفاية حزن عليهم كدة 


أميرة/ سبيها للظروف 


بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات


ناجية تتابع فى صمت كلام زوبة من خلف الباب ودموعها تجرى على وجنتيها فقد أتفجأت بالكلام ودعت ربها يكون بالفايدة


بعد دقايق دخلت ناجية المطبخ مصتنعة أنها بخير وقالت بتعملى هنا اي


زوبة/ مش عايزة حد يساعدها ينفع 


ناجية / سبيها يا زوبة تعمل إللى هى عايزاة دة بيتها وبيت جوزها


أميرة بحب/ حبيبتى يا خالتى كلة تحت إشرافك


ناجية/ لسانك سكر ،،،،ثم قالت بمكر يا مرات أبنى 


أتى بهنساوى/ الحاجة بتضحك على الصبح يانهار أبيض  جعان 


ناجية/ صباحك فل يا حاج أميرة مصممة كل م تدخل المطبخ مش عايزة حد يساعدها


بهنساوى/ بتفكرني بناس ههههههه


ناجية/ هههههههه كان زمن دلوقتى راحت يدوب باخد نفسى بالعافية


بهنساوى  بحب/ الوردة البلدى لو دبلت ريحتها فيها ،،الدهب مهما يقدم قيمتة فية 


ناجية/ كلامك حلو يا حاج


أميرة بكسوف أعطت ظهرها ليهم وهما ضحكوا عليها ،،،،  


ناجية/ نسبقك على السفرة بقا 


بهنساوى/ متنسيش الفول بالسمنة يا بنتى دة مزاج وطبق المخلل


أميرة/ عنيا يا عمى  والمربى ههههههه


بهنساوى/ تسلمى يا بنتى ،ربنا يرضى عنك 

__________

أتجمع الجميع على سفرة الطعام 


إسلام/  الفطار مختلف النهاردة 

شيك وشهى 


ناجية بأبتسامة/ أميرة صممت تعملة كلة قال أية دة أول فطار لجوزى ،،،تقريبآ يا حاج عندنا عريس أمبارح وعروستة مبسوطة النهاردة أزرعط


إسلام/ أمى من فضلك بلاش كدة، ،،البنت مبسوطة وخلاص


ناجية بتمنى / يعنى حصل


إسلام/ أهى أميرة جات  ممنوع الكلام،،


ناجية / شاطرة يا أميرة، 


أميرة/ دواك يا عمى أنت وخالتى الأول 

ثم جلست بجوار إسلام وقالت :- دواك قبل الأكل ولا بعدة 


إسلام/ على الريق وقبل العشاء 

،،وأخذت الصبح


أميرة/ بالشفا،،ثم تناولوا الطعام  ولفت نظر إسلام حب أميرة وأهتمامها لوالدية

فهم دائما ينسون جرعة الصبح من العلاج وهو إيضا،،


إسلام/ ياةةة يدوب ألحق شغلى 


أميرة/ أستنا، ،،،بعد خروجها من المطبخ أعطت لة كيس أبيض بية لافتين فويل 


إسلام/ اي دة


أميرة/ سندوتش 


إسلام/ هههههههههه أنا دكتور مش عيل 


أميرة بأحراج/ دول بانية  تتغدا بيهم حضرتك مش جاى على الغدا عارفة مواعيد حضرتك ،،،، كنت شغالة معاك 


ناجية/ متكسفش البنت بقا شكل أمبارح ليلة مفترجة يا حاج هههههه


إسلام/ وضعهم فى شنطة يدة ،،   ،،شكرآ 


أميرة/ الشكر لله وحدة مع السلامة


إسلام/ عايز حاجة وأنا جاى


أميرة/ ينفع أروح لشقة بابا الله يرحمه عايزة أجيب حاجات


إسلام / حاضر أوديكى وأنا معاكى مينفعشى تروحى لوحدك النهاردة بالليل نروح سلامو عليكم 


ناجية وبهنساوى/ أمطروا علية عبارات الدعى،،،رجعت أميرة لحزنها وتلهو عقلها فى التنظيف والتحدث مع الخدم و زوبة وقدرت تقتحم قلوب الجميع معدآ دكتورنا المُبجل

بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 


🌷ساكن الفؤاد مجروج  

🌷ساكن العين مهموم وحزين 

🌷وطبيبهم محتاج طبيب 

فاهمين حاجة يا حلوين 🤔

بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 

___________

 

إياد/ أهلا يا دكتور شرفت ،،ثم اقترب بجوار أذنة وقال جاى شغل ولا دردشة يا عريس


إسلام بحدة / شغل ،،،ودردشة


إياد/ خلينا فى الشغل ونتكلم رسمى  خير 


إسلام/ فى طفل هنا جاى فى حادثة وفى غيبوبة ممكن أشوفة المستشفى كلها بتتكلم عن حالتة


إياد/ مخبيش عليك عايز معجزة ألهية لسة مش عارفين أهلة فين ومفقش 


إسلام/ ممكن تفاصيل عن الحادث والطفل 


إياد/ تقريبا عمرة ٥ سنين أو ٤ ونصف،،، هو الطفل الوحيد الموجود فى العربية وعدد أفردها  خمسة  ٢ ستات واتنين رجالة المسعف قال لما راح كانوا ماتوا والطفل فى نبض وغيبوبة  


إسلام/ مفيش بطاقات


إياد/ لا تقريبآ حد ولاد حرام سرقهم وبلغ لما لقى الطفل فية نبض  


إسلام/ لا حولة ولا قوة إلا بالله، ،طبعآ الجثامين فى المشرحة لحين  ظهور أهاليهم 


إياد/ أيوة


إسلام/ الطفل 


إياد/ معرفش 


إسلام بضيق/ أزاى يا دكتور فى تحليل أتتين رجالة واتنين حريم اكيد فيهم أبوة وأمة 


إياد/  لأسف محدش فيهم  أبوة و لا أمة منهم والتحليل أتعمل ،،والطفل وشة فية كدمات حتى لو أتصور وأتنشر صورتة صعب حد من أهل أمة ولا أبوة يعرفة  ومفيش بلاغ فيها مفقدين يمكن برا الإسكندرية ودة صعب تلاقى أهلة عايز الإعلام يدخل وينشر والنت ،،


إسلام/ يكون مخطوف مثلا ،،طيب التحاليل مطلعش أى صلة قرابة من الجثامين للطفل اوووف ،،،عايز أشوف الطفل بيقولوا عضمة متكسر ،ودة تخصصى


إياد/ غرفة  ١٤ ،،،أستنا دكتورة مرفت معاة ،،،،تيبث جسد إسلام مجرد ذكر أسمها جدد حبها بقلبة نظر أمامة لم يفصل بينة وبين طليقتة حبيبتة سوى باب فقط 


إياد بتفهم / تعال مكتبى لحد متخلص 


أنتبة إسلام لنفسة/ ميعادها مش النهاردة ،،


إياد/ بعد طلاقك منها طلبت تبقا موجودة فى المستشفى هنا على طول حتى يوم الجمعة ،،والطفل دة مهتمية بية ،،سبحان الله الكل شهد بحنيتها علية


إسلام غمض عينة وقال لنفسة/ حرمتها من الأمومة ،،خلاص هى حرة تقدر تتجوز وتخلف 

_______

فى مكتب دكتور إياد يريد يطمن على أميرة ومنع نفسة الأن زوجة أبن خالتة الذى يعتبرة أخوة الكبير، ،،وبدأوا يتحدثون فى شتى المواضيع ،،،،والأخر أطمن إسلام على الطفل وأمر يكون فى المركز  بتاعة الخاص وليس المستشفى الحكومى.   حين يفوق فعظامة تحتاج تخصصة اما الأن صعب ينقلة 

ملحوظة إياد ومرفت نفس التخصص ونفس القسم، ،،،،

بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 

_________

مر شهر والحال هو الحال وللأسف لم تذهب أميرة لبيت أبوها بسبب ضغط شغل زوجها ،،


ناجية/ أجهزى إسلام أتصل تروحى بيت أبوكى


أميرة/ أخيرا ،،،،لا خلية يستريح الأول وبكرة الجمعة أجازنة  أتصلى علية بقا


ناجية بحب/ ربنا يكملك بعقلك

_________

أتى يوم الجمعة وصممت أميرة تذهب بعد صلاة الجمعة حتى يستريح زوجها وقت كافى ويصلى،،وأخيرا وصلت بيت أبوها وتعتبر أول خروجة مع إسلام لوحدهم ،،نزلت من السيارة وتعلقت عيونها على مكان قتل أبوها فى الشارع،،،،،،،،،،،،  فهم هو نظراتها أمسك كف إيدها لأول مرة وقال/ يلا على فوق،،كانت ترتجف بين إيدة،،أخرج إسلام المفتاح الذى أعطتة لة والدتة وفتح الباب ودخلوا  الشقة ثم  أغلقوا الباب،،بكت بشدة وقبل جلوسها فى الأرض أسندها زوجها ثم  أجلسها على أقرب كرسى ورفع نقابها فهى لديها ضيق نفس ،،،،حاولى تاخدى نفسك علشان كدة صممت أكون معاكى 


أميرة/ بابا وحشنى قوى وحيات أغلى حاجة عندك أقعد هنا  البيت وحشنى وأنهارت،،،،ضمها فى حضنة وهى تكعورت داخلة  تعلم يعاملها أخت وهنا شعر إسلام بشئ غريب شئ مثل الذى يريدة من زوجتة السابقة، ،،أبعدها برفق حالتة خطر عليها فى ضعفها وأنب نفسة ،،،نظر لعيونها الحمراء وملامحها الجميلة جلس على كرسى أخر وما زاد حالة سوء حين خلعت حجابها وظلت بشعرها  وعباية بيتى بنصف كوم قد بدلت ملابسها لملابس بيتية فضفاضة  من دولابها وبدأت تفتح الشقة وتنظف  أشعل هو التلفاز يلهو عقلة ،،لكن الشيطان يجبرة ينظر لها هو متعود يشوفها كدة خلال الفترة الأخيرة لكن اليوم مميزة لماذا لم يعلم حاول بأعجوبة يتغلب على شيطانة ،،،،،،،


إسلام/ نازل أشترى غدا


أميرة/ هاتة نى وأجهزة


إسلام/ عيبة فى حقى،،أتعبك عايزة سمك ولا مشويات


أميرة/ إللى تاكل منة هو غدايا


إسلام/ أقفلى على نفسك ومتفتحيش لحد ثم غمز لها بمشاكسة 


أميرة بأبتسامة/ حاضر


نظر لها وسرح بتفاصيلها ثم نفخ ونزل للشارع،،فهو يعتبرها أختة كيف فكر فيها هكذا، ، والسؤال الأهم لدية عجز كيف يكون بهذا الحال 


[أفهم يا غبى بقا المتابعين شايفينك٠٠٠ ولا بلاش اخلص يا عم  وأنجز ههههه ]


أميرة/ أنت لحقت أكيد نسى حاجة، ،،،  أيوة يا دكتور جاية فتحت الباب ثم أغلقتة بسرعة حاولت تغلقة لكن شخص واضع رجلة ويدفعة يريد الدخول ،،،صرخت هى صوت حيانى لأنثى 

تثتغيث  وقالت يالهووووووووى حد يلحقنى 

أبعد عنى ،،،وهنا سقطت فى الأرض وشدت عبايتها البيتى على رجليها ،،زحفت للخلف وتكعورت وهى تبكى وحاضنة نفسها ،،أبوس رجلك سبنى 


الشاب برغبة/ مستحيل، ،، متأكد ترجعى أتاخرتى بس جيتى أنتى وعشيقك 


أميرة/ كفاية إللى عملتة


الشاب/ حلال لية وحرام ليا طلعتى حلوة 


أميرة/ جوزى والله العظيم جوزى 


الشاب/ عليا تعالى هنا انا أعرف متجوزة ولا لا تحت إيدى كلة يبان واقترب منها


أميرة/ زقتة هى بكل طاقتها وتصرخ  وتصوت


_____________

               [فى غرفة الطفل ]


مرفت/ محتاج حقنة *****


الممرضة/ حاضر 


 أصبحت الغرفة خالية ،،،،جلست هى بجوار الطفل على كرسى  تقبل إيدة وتبكى فقد حرمت بواحد زية مدى الحياة بسبب أنانية أمها

أتنفضت حين 


                     الفصل الثامن عشر من هنا 


لقراءه جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات