رواية رهفى الفصل الحادي عشر 11 بقلم امانى أشرف


رواية رهفى الفصل الحادي عشر 11 
 بقلم امانى أشرف



نبدأ بالصلاه على النبي صلى الله عليه وسلم 💙
شاهي بابتسامه خبث: نورتي يا رهف 
رهف: شاي سوري اقصد شاهي عامله ايه والله وليكي وحشه
شاهي بغضب: باين اني وحشتك فعلا 
زين: ازيك يا رهف عامله ايه منورة البيت
رهف بابتسامه: دا نورك يا زين امال فين عمو وطنط
زين قلبه دق لما سمع اسمه من غير القاب منها: جايين حالا اتفضلو 
دخلو وقعدو ودخل عدي عليهم 
وعيلة زين قابلتهم بترحاب 
سارة: فوفه حبيبتي منورة والله ووحشتيني اوي ووحشتني القعدة معاكي 
وفاء بضحك: لسه بتقولي فوفه يبنتي احنا كبرنا علي الدلع 
سارة بضحك: لا لسه صغيرين المهم طمنيني عنك لينا قعدة مع بعض 
وفاء: بخير يا سوسو من عنيا احلي قعدة كمان
شاهي دخلت عليهم
شاهي: ايه يا جماعه نسيتوني بالسهولة دي ولا مش عايزين تسلمو
رهف بهمس لملك وروز: ايه اللي جاب الحربايه دي هنا انا ما صدقت غارت رجعت تاني هتقرفنا
روز: لسوء الحظ رجعو انهاردة الصبح من كندا علشان عمو وراه شغل هو وطنط فهي جات علي البيت 
ملك بغيظ : البت دي غلسة اوي سبوها عليا بس بام لبسها اللي يعتبر مش لبس اصلا دا ومش هتاخد مني ثواني وهكون فرمتها 
رهف بضحك: يبت اهدي يخربيتك
شاهي: بتضحكو علي ايه ضحكوني معاكو 
ملك،رهف،روز: عليكي يا شاي ههههه
شاهي بغيظ وغضب: عمي لم بنتك وسابتهم ومشيت
احمد: عيب كدا يولاه زعلتوها
رهف: تستاهل يا عمو دي بت ملزقة مش عارفه طالعه لمين دا حتى عمو ادهم وطنط مرفت قمرات اوي
ادهم بابتسامة: حد بيجيب في سيرتي الله ايه الصدفة الجميلة دي كله متجمع 
رهف: عمو ادهم وجريت وحضنته ازيك عامل ايه وحشتنا
ادهم: رهف كبرتي ما شاء الله وبقيتي حلوة عامله ايه 
رهف: بخير الحمدلله يا عمو وهو راح سلم علي الباقي
رهف: حضنت مرفت ازيك يا طنط عامله ايه وحشتيني 
مرفت بابتسامه: ما شاء الله بقيتي جميلة اوي وعروس زي القمر انا اجوزك لمازن ابن اختي
وزين سمع الكلمه دي من هنا غضب جدا وبان عليه 
آسر: اهدي يا كوتش رهف مش هتوافق رهف بتحبك انت اطمن عدي: رهف بتحبك من زمان يا برووو ومستحيل تحب غيرك 
زين اطمن لما قالو كدا: بس مش قادر استعوب للحظه انها ممكن تكون لحد غيري انا اقتله واقتل أي حد يبصلها
آسر لعدي وبضحك: الواد خربانه معاه وولعت وضحكو
زين: علي اساس انها مش خربانه معاكو اتنيلو 
آسر وهو بيبص لملك: خربانه اوي وقربت اتجنن
عدي وهو بيبص لروز: قربت اروح مستشفى المجانين خلاص
وزين ضحك عليهم 
استووب نعرفكم 
ادهم: اخو احمد وطيب جدا وغلبان وبيحب مراته وبنته وشغله عنده 55 سنه بس مش باين عليه 
مرفت: مرات ادهم وبتحبه اوي امراه حنونه وطيبة وبتحب سلفتها سارة وبتحب وفاء كانو صحاب وبتحب بنتها ولكنها تعلم بطيشها فتحزن لأجلها عندها 50  سنة ولكن جمالها يغطى علي سنها 
شاهي: بنت جميله ولكن تغطي جمالها الطبيعي بالعديد من المكياج ولبسها الفاضح وشعرها يصل لخصرها واصغر فتاه طائشه ويجري الخبث في دمها وتعشق زين وتريده ملكها فقط عنده 25 سنة 
مازن: شاب وسيم ولكنه أيضا خبيث وطائش ويخبي طيشه عن خالته لذلك تعتقده طيب وحسن الأخلاق ولكنه العكس عنده 27 سنة 
نكمل..
رهف بتنادي علي آسر
رهف: يا آسوري آسوري يا آسوري  وراحت اتشعلقت في رقبته 
زين غار اوي واتعصب من تصرفها 
زين بغل وغيرة: ما كفايه احضان يا عم روميو 
رهف: وفي سرها دانا لسه معملتش حاجه استني عليا 
رهف: ايه اللي مزعلك واحدة وبتحضن اخوها
آسر بضحك: كيادة اوي عايزة يا رهف 
رهف: انا البنات جوا فكرنا نلعب فهما قالولي اطلع اقولكو نلعب هااا ايه رأيكو
آسر: اشطاا موافق وانت يا عدي انت وزين 
عدي: موافق هنخربها ههه
زين ابتسم بخبث: وفي سره والله لاوريكي موافق يا آسر 
آسر: روحي نادي البنات وتعالي نلعب في الجنينه 
رهف: اشطاا يا صاحبي ومشيت
آسر: البت دي هتجنني وربنا كأننا لاقينها علي باب جامع
زين: ماهي نسخه منك ياخي اتنيل 
وهنا البنات جت
زين: امال فين باقي العيله مش هيلعبو 
روز: سوسو وطنط وفاء وطنط مرفت وطنط مروة في المطبخ بيعملو الغدا 
ملك: وعمو محمد وعمو احمد وعمو ادهم بيتكلمو في الشغل وبيحكو ايام شبابهم هههه
رهف: يلا بقى يا شباب نلعب 
عدي بضحك: هنلعب ايه يا كابتن رهف 
وهنا دخلت عليهم شاهي
شاهي: ايه دا هتلعبو من غيري 
رهف بقرف: ايه دا شاي اقصد شاهي كنت بسأل عليكي علشان تلعبي معانا مش صح يا بنات 
كلهم ضحكو وقالو صح
شاهي بغيظ وحنق: والله فيكو الخير 
رهف: بصو بقا يا معلمين هنلعب الاول الاستغمايه هنعمل قرعه ونختار اللي يخبي عينه الاول 
وعملو القرعه وآسر اللي هيخبي عينه
آسر: دايما انا اللي بضحي كدا
وغمو عينه وقعدو يلعبو 
والبنات كانو عمالين يرمو ملك عليه(عيال مهزقين صحيح 😹)
وبرضو ممسكهاش ومسك عدي 
عدي: حظي منيل دانا مرمطك
آسر: واخيرا وقعت تحت ايدي يا دودو
روز بضحك: دودو اول مره اسمع الدلع دا ههههه
عدي بكسوف: الهي يخربيتك يا آسر فضحتني قدام ملكتي 
رهف: يلاا بقا هتفضلو تحكو دانتو رغايين 
وفضلو يلعبو لحد ما عدي مسك زين
عدي: وقعت يا زنزون ومحدش سمى عليك استني عليا 
رهف بضحك: زنزون هههه زنزون هههه لا بجد مش قادرة انتو فصلان 
ملك بضحك: واحد دودو والتاني زنزون فصلتوني هههه
شاهي: ما تخلصو بقا من جو الضحك دا (خنيقة البت دي ☹️)
زين بغيظ وكسوف: طب والله لاوريكو استنو عليا يا جزم وغمو عينه وفضل يدور حوالين نفسه 
لحد ما ملك وروز زقو رهف علي زين وزين حضنها(صحاب غدارة وربنا😑😹)
زين بابتسامة: مسكتك يا رهفي وشال الرباط من علي عينيه 
رهف بخجل: عرفت منين أن انا
زين: من دقات قلبي وريحتك لما قربت عليا 
رهف خجلت اوي وحطت راسها في الأرض 
شاهي بغيظ وغضب: مش عارف ايه جو المحن بتاعكو دا خنقتوني 
ملك بصتلها بقرف: معلش يا شاي خليها عليكي اوبس اقصد شاهي
وضحكو عليها وهي هتنفجر من الغيظ
شاهي في سرها: طب والله لاوريكي يا رهف استني عليا 
ملك غمت عين رهف ورهف فضلت تلف حوالين نفسها وهما عمالين يهوشو عليها وفجأه 
شاهي زقتها وكانت هتقع في البيسين وحد مسكها...

يا ترى مين اللي مسك رهف قبل ما تقع!؟


                 الفصل الثاني عشر من هنا 
تعليقات