×

رواية رهفى الفصل التاسع 9 بقلم امانى أشرف


رواية رهفى الفصل التاسع 9 بقلم امانى أشرف




نبدأ بالصلاه على النبي صلى الله عليه وسلم 💙
رهف: مين حضرتك 
احمد: انا دكتور احمد في الجامعه هنا (احمد معيد في الكلية عنده 26 سنة وسيم وحلو وعيونه زرقاء)
رهف: خير يا دكتور فيه حاجه
احمد: ممكن رقم والدك 
رهف: ليه هتشتكيني عليا الطلاق ما عملت حاجه 
احمد بضحك: ههه لا يا رهف هاخد ميعاد واجي اتقدملك 
زين بصدمه وغضب: في سره لا مستحيل رهف تروح مني انا ما صدقت رجعت وراح ليهم حضرتك هو انا كوز درة واقف 
احمد: دكتور زين اهلا بحضرتك ليه بتقول كدا
زين: اصل الانسه رهف تبقي خطيبتي وهنخطب قريب ومتنساش تيجي الخطوبة 
رهف بفرحه دارتها بالغضب: انت بتقول ايه يا بنأدم انت خطيبتك ايه 
احمد بإحراج: انا اسف يا دكتور زين مكنتش اعرف 
زين: ولا يهمك عادي 
واحمد مشي وهو محرج وزعلان لانه حب رهف من اول سنة شافها في الكليه 
رهف: انت يا بنأدم قولت ايه من شويه خطيبتك منين وبعدين انا موافقة عليه انت مالك
زين حس بنغزه في قلبه: مستحيل يا رهف تبقي لحد غيري انتي ليا انا وبس والأيام جايه وهنشوف ومش هتستحملي لحظة بعيد عني 
رهف: ماشي هنشوف
ودا كله وملك فاصله وهتموت من الضحك 
ملك: انتو فصلان والله العظيم فصلتوني ههههه
رهف بغيظ: طيب يلاا يختي وابقي اشحني علشان متفصليش 
ملك بضحك: حاضر ههههه
وركبو العربية في المقعد اللي ورا وزين بيسوق 
زين: زاد في السرعه والله أما وريتك يا رهف مبقاش زين الجارحي 
رهف: براحه يبنأدم انت هتموتنا وقلبي ضعيف مش مستحيل كفاية مستحملك بالعافيه
زين مردش بس هدى السرعه 
رهف بغيظ وبترجمه: طب والله لاوريك استنى عليا 
زين: بتترجمي تقولي ايه 
رهف: مبقولش وخليك في سواقتك
وصلو الشركه وملك جريت علي مكتب روز فصلانه ضحك 
روز: مالك يبت بتضحكي ليه كدا ضحكيني معاكي 
ملك حكتلها كل حاجه من اول ما رهف اتخانقت مع هنا بحد ما وصلت الشركه 
روز: يخربيتك يا رهف هموت ههههه
ملك بضحك: انا راحه علي مكتبي 
روز بضحك: تمام 
ملك مكتبها في قلب مكتب آسر وكانت داخله بتضحك
آسر: تاه في ضحكتها وفي سره يخربيت ضحكتك هتعملي فيا ايه تاني وبعدين اتكلم ما تضحكيني معاكي 
ملك حكتله برضو 
آسر بضحك: رهف عمرها ما تتغير هي وزين طول عمرهم كدا ههههه ناقر ونقير
ملك: ايوا علشان بيحبو بعض بس هما بيكابرو 
آسر: طب يلا علي الشغل
ملك بابتسامه: حاضر 
دخل عدي علي روز وشافها بتضحك وسرحانه 
روز حكتله كل حاجة
روز: انا افتكرت ايام ما كانو بيناقرو في بعض كدا برضو هههه وكانو بيغيرو علي بعض اوي
عدي: هموت ههه رهف دي فظيعه ولا كميه برود زين هههه يلا ربنا يحنن قلبهم وقلبك ههه
روز بخجل: هاا بتقول حاجه 
عدي بابتسامه: لا كملي شغلك 
روز: تمام وفي سرها ونبي حانن بس مستني كلمه منك 
عند زين ورهف 
رهف: هااا اشتغل ايه من سعت ما جينا وانا مقعدني مبعملش حاجه مش هموت يعني
زين بابتسامه: لا علشان ميحصلش زي المره اللي فاتت 
رهف: مش هيحصل المره اللي فاتت كان شغل تقيل المرادي مش هعمل حاجه هجيب الملفات واراجعها وهتواصل مع العمال 
زين: تمام بس لو احتجتي اي حاجه قوليلي 
رهف: ماشي وفي سرها سبحان مغير الاحوال كنا بنتخانق من شويه دلوقتي خايف عليا
وعدي اليوم عادي من غير اي احداث
وملك وروز ورهف ماشيين 
آسر: استني يا رهف هتمشي معايا انتي وملك
رهف: ماشي يا آسوري وجريت عليه حضنته
زين بغضب بان علي وجهه: في سره كيدي فيا يا رهف بتخليني اغير اصبري بس عليا وبرعب يلاا يا روووز 
روز: يلهوي ماله دا جايه اهو منك لله يا رهف لازم تتسهوكي يختي
ملك: متبقاش رهف لو معملتش كدا 
رهف: ايوا يبنتي امال دانا هوريه
وكلهم ضحكو 
ومشيو ووصلو البيت

في بيت رهف 
رهف وآسر
رهف بصوت عالي: يا اهل البيت ياااا بشرررر
وفاء: مالك يا زفته انتي وطي صوتك
رهف: واقعه من الجوع يا فوفه هاتيلي اكل حاجه ألم بيها عظمي
آسر بسخريه وضحك: عظمك ولا بطنك
رهف: ملكش في وطلعت لسانها
وفاء: يارب صبرني علي اللي هتدخلني مستشفي المجانين
رهف: متقوليش كدا يا فوفه إن شاء الله اللي يكرهوكي 
وفاء: طب ادخلي صلي وغيري لحد ما اخلص اكل يا آخره صبري وانت كمان يا آسر يا حبيبي
وفاء بضحك: الحب ولع في كوز الدرة فينك يا مودي مراتك بتحب في ابنها 
محمد كان لسه داخل 
محمد: انا هنا يا مجنونه هههه
رهف: مودي حبيب قلبي وحشتني
آسر: وتقوليلي الحب ولع في الدرة اصمالله عليكي يا عنيا
رهف: حبيبي يا برووو 
آسر: مجنونة ههه
ودخلو غيروا وصلو وطلعو يتغدو

في بيت زين 
روز: يا اهل البيت انا جيت
سارة: نورتي يا حبيبتي 
روز: نورك يا سوسو يا قمر 
سارة بضحك: يلا ادخلي غيري وصلي لحد ما احضر الاكل يا بكاشه  
روز بضحك: من عنيا يا سوسو
وزين لسه داخل 
سارة: نورت يا حبيبي
زين: نورك يا ست الكل 
سارة: اطلع غير هدومك وصلي لحد ما اجهز الغدا
زين: حاضر يا ست الكل 
وغيروا ونزلو وقعدو علي السفرة 
احمد: عامل ايه في الشغل يا زين وفي الكليه
زين: بخير الحمدلله يا بابا كله تمام
احمد: ربنا يقويك يابني عمك محمد وعيلته جايين والواد عدي  هيجو يقضو اليوم يوم الجمعة (عدي أمه وأبوه اتوفو وهو عنده 12 سنة في حادثة وخالتو وفاء هي اللي ربته)
روز اول ما سمعت اسم عدي قلبها دق وفرحت اوي
زين: تمام يا بابا ينورو هاخد إجازة من الشغل إن شاء اللّه
روز: هييي رهف هتيجي بابا ممكن اقول لملك ومامتها يجو
أحمد: طبعا يا حبيبتي هتيجي انا قولت لمحمد ورهف هتقولها
روز: الله هيبقى احلي يوم ربنا يخليك لينا يا بابا 
احمد: ويخليكي ليا يا حبيبتي وهنعيش كلنا في بيت واحد كمان بس هما يوافقو
روز: إن شاء الله هيوافقو 

تاني يوم الصبح 
رهف فطرت وخلصت وجهزت ونزلت
رهف: انا ماشيه يا فوفه
وفاء: ماشي يحبيبتي بالسلامه 
رهف وهي نازله: ملك مش جايه الكليه علشان تعبانه هروح لوحدي ازاي مبحبش اروح مكان من غيرها يلاا اتعود علشان لما تتجوز 
رهف وصلت عند الكليه وهي ماشيه لقت اتنين شباب قدامها 
الشاب1: علي فين يا مزة ما تسيبك من الكليه وتيجي معانا
رهف بخوف بس دارته بشجاعه: حيلك وسع من قدامي يا بابا علشان متندمش 
الشاب2: الله الله القطه طلع ليه ضوافر وبتخربش كمان
رهف: ايوا بخربش تحب تجرب وسابته ومشيت 
الشاب1 مسك ايديها: علي فين يا قطه 
رهف بخوف: سيبني يا حيوان 
وفجأة لقي اللي بيمسكه ويضربه

يا ترى مين اللي ضربه!؟ 


                  الفصل العاشر من هنا 



للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة
تعليقات