
رواية جوهرة المقنع الفصل التاسع 9بقلم نجلاء فتحى
_______
وبالفعل أتى لة أتصال من آحد رجالة بلغة فى فتاة نفس المواصفات كانت هنا مع شخص ربما تكون هى ،،ألتقط ياسين مفاتيح السيارة وأنطلق لمستشفى الحكومى وقابل مدير المستشفى وأعلن هويتة ،،مما جعل المدير يساعدة بنفسة
______
مدير المستشفى/ المطلوبة للعدالة نفس البنت إللى فى الكاميرات
نظر لة ياسين نظرة مرعبة وقال:- البنت إللى بدور عليها مش مجرمة دى أختى ومخطوفة
توتر الطبيب/ أسف
تمعن ياسين فى شاشة الكمبيوتر التى تعرض ما سجلتة الكاميرات وكعور إيدة بالفعل أختة بحوزت ذالك الشخص الذى مأمن نفسة جيدآ ولا يظهر منة شئ من وجهة ،شعر بغيرة حين رأى أختة داخل أحضانة يحملها ويسير بيها فقال بهدوء رغم بركانة الداخلى،،،عايز الدكتور إللى عمل ليها النظارة
مدير المستشفى/ هى أختك ٠٠
ياسين/ سمعت قولت إيه ،أخلص
مدير المستشفى بضيق/ ثوانى ويكون عند حضرتك
ياسين/ لسة أستنا ثوانى،،تعال معايا ورينى مكانة
مدير المستشفى لنفسة/ عدى اليوم على خير يارب ،،،،،أحم أحم اتفضل يا باشا ورايا
ياسين بتكبر/ لا أنت ورايا
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات، ،،دخلوا غرفة الكشف الخاصة بالعيون وجدوا الطبيب يجلس على الكرسى وزمايلة حوالين منة
مدير المستشفى بصدمة/ مالك مين إللى عمل كدة فيك
طبيب العيون/ واحد ذى الحيطة كسر إيدى وبهدل وشى أةةةة
مدير المستشفى/ لية
طبيب العيون بألم/ أفترى ،،،أةةةةة ،،هاتلى حقى يا دكتور
مدير المستشفى/ أكيد
ياسين بمقاطعة / شوفت البنت دى النهاردة
الطبيب نظر لجوال ياسين/ أيوة دى إللى أتبهدلت بسببها أقصد سبب إللى حصلى
ياسين/ أفهم من كدة تقدر توصف الشخص إللى شوفتة مع البنت
الطبيب/ أكيد
تنهد ياسين بأمل ،،ثم شد الطبيب من لياقة قميصة متجاهل ألمة ومنع الحاضرين لة وسحبة لقسم الشرطة الذى يعمل فية حتى يكون لة حرية أكثر معة ،،،،،
___________
بعد عودة المقنع وجوهره من المستشفى و
أجلسها داخل قبو المنزل وأعطى لها النظارة الطبية بدأت تعود عينها عليها واحدة واحدة وهنا شافت أثنين أمامها. قالت بتوجس :- عمو المقنع وعيونها تحوم بينهم
فتوح بسخرية/ عمو ،قال عمو قال الله يرحم ،،،ثم سعل من ضربة المقنع لة فى بطنة
جوهرة/ نظرت لفتوح صاحب العشرين عامآ وأطالت النظر لة وهو ينظر لها بأرف ،شعر المقنع بشئ من الغيرة ،،،،،،
حاولت جوهرة نظرها للمقنع وأتسعت عيونها وفمها أتفتح
نظر المقنع لأخوة بعدم فهم
جوهرة/ أنت بقا المقنع إللى محدش عارف شكلك!!!!!!
المقنع بسخرية/إيه مش عجبك شكلى
أرتعشت جوهرة من صوتة/ صورتك معايا على التليفون
المقنع😡/ نعععععععم أزاى وأمتى وفين
جريت جوهرة تحتمى وراء ظهر فتوح وهى تتنفض،،،،
نفخ المقنع من تصرفها وقربها لأخوة بهذا الشكل ثم شدها من وراة وحملها على كتفة وراسها تتدلى لأسفل وصعد السلم فتح غرفتة وألقاها على السرير بقوة ألمتها ثم خرج برا الغرفة ،،سمع صوتها وهى تقول أةةة ظهرى منك لله يا عمو بكرهك أنت وأخويا وأبويا وبكت ،،أخذ السلم طائر من آثر كلمتها لمح أخوة فى وشة فقال بصوت جهورى/ أياك ألمحك تقرب من الأوزعة إللى فوق سااااااامع
هز فتوح رأسة بأيجاب وخوف،،،،ثم قال لنفسة:- وأنا مالى مش طايقها أصلا هى إللى لازقت فيا ،،ثم جلس على الكرسى يلتقط أنفاسه بشدة ويبلع ريقة،،،،، لان أخوة بوجود هذة الفتاة يعرض نفسة للخطر لكن لا يقدر على التصرف بأى شئ دون أذن المقنع،،،، بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
________
داخل القسم يجلس ياسين على كرسى مكتبة وأمامة طبيب العيون يرتجف
الطبيب/ بعمل إيه هنا المفروض مجنى عليا مش متهم
ياسين/ جبتك هنا أتكلم معاك بأسلوب متحضر
الطبيب / كل البهدلة دى ومتحضر
ياسين بملل/ حد جية جنبك ،،،،
أوووف أقعد أدامى
الطبيب جلس / عايزنى أتكلم أقول أي!!!!!!!!!!!
ياسين / شكل إللى ضربك
الطبيب / طويل ،،عريض،ضخم من بتوع المصارعة ،،لابس أسود فى أسود
ياسين بملل/ شكلة ،ملامح وشة
الطبيب/ مشفتش وشة أقصد لابس على راسة بتاع الجاكت ومنزلة على وشة ولابس نظارة شمس
كعور ياسين إيدة بغل وقال بين أسنانة/ أنت قولت تعرف شكلة
الطبيب بتوتر/أيوة ووصفتة هو ،،،مين دة،،،، دة كسر إيدى، ،البنت إللى معاة دى مين
ياسين تذكر أختة/ كانت عاملة إيه البنت معاة
الطبيب/ إيدها ورجليها مربوطين بشاش طبى تقريبآ فيهم جر*ح ،،،والبنت شكلها خايف ومش بتتكلم غير بأشارة منه، ،،وفى كدمة جنب عينها و وشها وارم
ياسين تجاهل ذلك / ضربك لية
الطبيب أنكر معاكستة لجوهرة
وقال بكذب/ حاولت أساعد البنت الصغيرة واجب أنسانى منى
ياسين/ غور من وشى
الطبيب بفرحة/ أمشى
ياسين بضيق/ غوووور ،،فتح الطبيب الباب وفر هاربآ
ياسين رجع بكرسية للخلف يفكر
وقال/ حويط يا مقنع مصيرك تقع تحت إيدى وإللى أبويا مقدرش علية أنا إللى ألف حبل المشنقة حوالين رقبتك
،،،ثم ذهب لبيتة بيأس
____________
أتى الليل
وصل المقنع الفيلا ودخل غرفتة ورزع باب غرفتة فهو غير معتاد على وجود فتاة معاة ،،تذكر جوهرة نظر ليها على السرير وجدها :- ٠٠٠٠٠٠٠
________
فى شقة ياسين
الام/ عارفت مكان أختك
ياسين/ ٠٠٠
لقراءة جميع فصول الرواية من هنا