
رواية جوهرة المقنع الفصل السادس والعشرون 26
بقلم نجلاء فتحى
فى الصباح أرسل ياسين دعوة كتب كتاب أختة لشداد فى شركتة ،،،خطف شداد الدعوة من يد فتوح الذى قرأها لة،،وكعورها بقبضة إيدة
فتوح/ تسيبها تتجوز
شداد/ جوازة باطلة تتجوز أزاى وهى مراتى
فتوح/ نععععععععم أمتى وفين
حكى لة شداد طريقة الزواج
فتوح / هى متعرفش ،،كدة كتب الكتاب سليم ممكن هى تتحبس جامعة بين راجلين فى وقت واحد
شداد/ ياسين عايز يوقعنى ندل أستعمل أختة فى شغلة أسمع عايزك تعمل *****؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فتوح بمكر/ أوبااااااااااا كدة قشطه يا معلم
شداد/ لازم أوجب دى مراتى تتجوز واحد غيرى 😈
________
أتى يوم كتب كتاب جوهرة وأصر ياسين يكون عائلى فى المنزل جهزت جوهرة بفرحة وارتدت فستان بينك بكم وواسع وطويل وحجاب نعم فقد تحجبت،،، وملتزمة متقولش أسم العريس علشان أمها مش ترفضة ،، ،
كل هذا وشداد متابعها بالفون او اللاب توب
أقترب من البيت واوقف سيارتة وحين لمح المأذون يقترب للمنزل لحقة هو وقال :- حضرتك المأذون هتكتب كتب كتاب أخت المقدم ياسين
المأذون/ أجل
شداد رسم الأسى والحزن على وشه/ مفيش كتب كتاب المقدم ياسين أخو العروسة تعيش أنت
المأذون/ لا حولة ولا قوة إلا بالله لسة مكلمنى من ساعة
شداد بغل وتمنى / قضاء ربنا فرمته عربية ذى اللحمة المفرومة واتلم فى كيس ،،،،أظن وجودك ملوش لازمة تعال أوصلك عربيتى أخر الشارع
المأذون/ كتر خيرك
نظر شداد يمين شمال ثم خبط المأذون على دماغة وحملة للسيارة و نزل راجل تبع رجال المقنع وأخذ الدفتر بتاع المأذون وكدة كدة لابس الهدوم ثم ذهب لبيت جوهرة
رن جوال المأذون رد فتوح وقال انا ابن الشيخ هو دخل فى نوبة سكر وأبعت حد من المكتب بديل لية ثم أغلق الخط ، أعجب شداد بدماغ أخوة فهم غير متفقين على الكلام
______
رن جرس الباب وجد المأذون قد وصل رحب بيه ياسين ثم ادخلوه وجلس فى الصالة
ياسين / ماما نادى العروسة
الأم بفرحة/ عنيا
رن جرس الباب فتح ياسين وجد شداد رحب هو بيه وأدخلة
ياسين / قولت مش جاى
شداد/ أحترمتنى وبعدت الدعوة هى أختك رجعت أزاى
ياسين بكذب/ المقنع خاف منى المهم رجعت أعرفك عريس أختى عُدى أبن خالتى وبيحبها وهى بتموت فيه وبتعشقة 😈
عُدى بفرحة / أهلا يا باشا حضرتك ضابط شكلك مش غريب عليا
ياسين/ لا
جلس شداد على الكرسى كاتم غضبة ثم شاور للمأذون المزيف يكتب
المأذون/ أين العروس
ياسين/ طول بالك يا شيخنا
ملحوظة القائد الكبير وبعض من الضباط يجلسون كأنة معزومين بملابسهم العادية
【ذى كمين او فخ للشداد】
______
حضرت جوهرة وحين لمحت شداد وبدلتة الأنيقة لم تخجل بل نظرت لة بجراءة وعند وجود عُدى لماذا حضر ، خافت على شداد لماذا لم تعلم ،
المأذون/ أين بطاقة العروس والعريس
وبدأ مراسم كتب الكتاب ،،،وشداد عيونة تأكل جوهرة بحجابها الذى نور وشها
المأذون المزيف/ أمضى يا عروسة ابتسمت لشداد ومضت، ،
المأذون/ أمضى يا عريس
شد عُدى وأمسك القلم ،شدت جوهرة الدفتر وقالت :- بتمضى ليه
نظر عُدى للناس / أنا عريسك يا جوهرة
جوهرة/ عريسى هو المق٠٠
وقطع جملتها ياسين وشد الدفتر وقال أمضى يا عُدى ونظر لشداد التى كانت ملامحة جادة عكس مشاعرة الداخلية الصارخة
أمسكت جوهرة كوب العصير وسكبتة على الدفتر متعمدة قبل كتابة أسم العريس وقالت ببراءة سورى الكوباية وقعت غلط
امها/ كفاية فضايح يا فضحتى أنتى اتجننتى
جوهرة نظرت لشداد بقوة كأنها تكلمة وقالت عايز تتجوزنى لية يا ابية عُدى
عُدى/ بحبك يا جوهرة وامك عارفة رغم أخوكى مطلع عينى وميفرقش أى حاجة حصلت ليكى وقابل صدقينى أعيشك ملكة مستعد أستحمل أخوكى لأخر العمر
جوهرة/ نظرت للشيخ وقالت :- قدام العيلة أهو بقول بحب واحد تانى هو معندوش كرامة علشان ساب حبيبتة لواحد تانى جباااان
شهق الجميع
أما شداد يود معاقبتها عقاب خاص بيها لكنة لم يتأثر أخرج سيجارة يتلذذ بيها على قطتة الشرسة صنع إيدة
اتغاظت جوهرة لأنه لم يرد عليها ،،،
ياسين مستغرب من رد فعل شداد ،،،،
كيف لا تتعرف اختة على إللى خطفها
عُدى/ مين حبيبك!!!!!!
جوهرة/ محدش ليه دعوة حياتى وانا حرة
القائد كأنة فرد من المعازيم فهو يريد شداد متلبس/ المقنع
جوهرة بثبات/ أخص أنا أحب مجرم لا طبعآ
ياسين/ لو شوفتى المقنع تعرفية
جوهرة/ أكيد شوفت وشة ،،وهنا شعرت جوهرة فى أستجواب خافت على شداد
القائد/ شكلك متعرفهوش لو تعرفى اوصفى شكلة كدة
جوهرة بثبات/ أبيض عينة ملونة وأقرع وفى وشة وشم غبى زية وبكرش وريحتة وحشة ولا سنانة تقرف
رفع ليها المقنع حاجبة فهو أسمر وعينة سودا وشعرة أسود وليس بجسدة وشم وجسدة رياضى وليس لة رائحة كريهة واسنانة نظيفة
ياسين تعصب/ وحيات أمك ،،ثم أمسكها من معصمها بقوة:- المقنع موجود هنا شاورى عليه
جوهرة بهجوم تفاجأ بيه الجميع الذى يعلم سلبيتها وضعف شخصيتها:- يهبب هنا إيه ثم لفت نظرها بالمكان وقالت:- مش موجود
القائد/ ركزى يا بنتى بأيدك تلفى حبل المشنقة حوالين رقبتة دة مجرم
جوهرة/ مين حضرتك اول مرة أشوفك
ياسين بكذب/ قريبنا من بعيد
جوهرة بصراخ / مش اتجوز يا عمو المأذون،،،، بحب واحد تانى هو طوبة بس بحبة ،،
صفعها ياسين على وشها ،،،
انطلق شداد لا يتحمل أكثر من ذلك وشد جوهرة وراء ظهرة بحماية أمسكت هى فى جاكت بدلتة من الخلف وقالت بصوت هامس سمعة هو :- وحشتنى يا مقنع
ياسين بهياج/اتحمقت عليها ليه
شداد رجع من تشتت ذهنة الذى سببه جملتها وقال:- علشان ميرضيش حد تضرب أختك،،، وأنت يا بتاع يا إللى عايز تتجوزها محمتهاش لية من أخوها
عُدى/ ملكش فيه
شد ياسين جوهرة من وراء ظهر المقنع وقبل لمسها أمسك شداد يدة بقوة جعلت ياسين من شدة الألم جلس على ركبتة على الأرض ،،
ياسين/ هو دة المقنع
جوهرة واقفت أمامة وقالت :- لا دة أمور قوى وعسل مش هو
ياسين/ انطقى يا زباله أنتى قولتى كنت قدامك فى الحفلة بتاعتة
جوهرة تصنعت البراءة / حرام عليك يا ياسين عمو دة أول مرة أشوفة أصلا
القائد/ متأكدة يا بنتى
جوهرة/ أيوة دة أنا حافظة شكل المقنع كويس وعمو دة مش نفس المواصفات التانى ،،،، المقنع بيتكلم لغة غريبة شكله مش مصري
تنهد القائد ونظر لياسين بيأس ورحل هو والرجال تبعة
شد ياسين جوهرة من حجابها ،أبعده على الفور شداد وقال بجوار أذنه بصوت هامس لا يسمعة أحد:- أختك بَعتك قدام القائد بتاعك وطلعت عيل أنا المقنع إللى بدور علية أختك مراتى على سنة الله ورسوله وانا حبيبها ثم أبتعد كأنة لم يفعل شئ
ياسين / يا بن ****** أقتلك
شداد / زقة فسقط ياسين على الأرض ورحل فى هدوء بعد ما غمز لجوهرتة وأرسل لها قبلة فى الهواء فى الخفاء، ،،سعادة أحتلتها فكرة حماها من أخوها عجبها لم يفعل عُدى ذلك ،،
جريت لغرفتها وفتحت شباك البلكونة وواقفت نظر لها وأبتسم شاورت هى وعملت لة حركة مجنون ،،هز رأسة بيأس منها ورحل ،،
انفض مولد كتب الكتاب ورحل المعازيم وعُدى أنسحب فقد اعترفت جوهرة قلبها يريد شخص آخر وأخذ يفكر لماذا لم يدافع عنها ترك أخوها يأذيها أما أمة فرحانة الجوازة باظت
_________
(فى غرفة جوهرة )
دخل ياسين وقال:- المقنع متجوزك
جوهرة بصدق / لا
ياسين/ قالى برا أنتى مراتة شرعى
جوهرة بعدم تصديق/ مش سمعتة وكدب
أمسكها من حجابها فقامت هى بلكمة فى معدتة وقالت بقوة :- إياك تمد إيدك عليا بعرف أدافع عن نفسى عايز تعرف أيوة شداد هو المقنع هو إللى تحميت فيه أيوة بحبة أيوة كنت بنام فى حضنة لكن عمرة مكسرنى ولا قرب منى حافظ عليا أنا بكرهك ومش بحبك أنت
ياسين/ يا بنت الكلااااااااااب مقولتيش كدة لية قدام القائد
جوهرة/ قائد مين
ياسين/ قريبنا من البلد
جوهرة/ قصدك إللى عامل قريب ويسأل ،،،،،،،،، مش عايزة أعيش هنا مكانى مش هنا مكانى فى بيت المقنع ،،،،،،،،،
جريت لكى تخرج من الباب للشارع لحقها ياسين وقيدها فى السرير وقال لازم اعاقبك وهى تبصق علية وتحاول تحرر نفسها
اتصل على شخص يحضر سيارة بسرعة
________
شداد متابع جوهرة على الفون وغضب الدنيا بداخلة رفض يرحل وظل فى السيارة بالقرب من المنزل
________
كمم ياسين فم جوهرة وقيد إيدها بكلابشات ثم أنزلها بالقوة وركبها السيارة وهى تعافر وتزوم ثم ركب جنبها ورحل
شداد انتقل لكرسي القيادة مكان فتوح وسار خلفة على مسافة بعيدة وقال ممكن يقتلها
فتوح نزل بسرعة من السيارة فى الطريق لم يهتم شداد ثم أتصل فتوح على شخص ما
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
________
توقفت السيارة فى مكان يشبة الصحراء وانزل اختة التى سقطت فى الأرض أخرج ياسين سلاحة وقال:- البنات تجيب العار لأهلها أبويا صح،،،،
ثم ضرب الرصاصة فى الهواء وقال بهستريا:- أنت فين يا شداد عارفك موجود أعد من واحد لثلاثة الرصاصة التانية فى قلبها كدة كدة هى ميتة
وااااااااحد ،،،اتنيييييين ،،،شد أجزاء السلاح ثلا٠٠٠
غمضت هى عينها ،،ظهر شداد وقال بعصبية/ أنا أهو قدامك إياك تقرب منها عايز تقبض عليا موافق ليا شرط فك قيودها
صرخت جوهرة/ ليييييية عملت كدة ضيعت نفسك لييييييية 😭
شداد لأول مرة ينطقها/ علشان حبيتك أنتى مراتى على سنة الله ورسوله من قبل سفرية شرم الشيخ
اتسعت عينها/ م م مراتك
صقف ياسين/ حلو الدراما دى ثم أستغل الوضع وضرب رصاصة فى كتف شداد
جلس على ركبتة عند تلقية الرصاصة التانية فى فخدة
جوهرة صرخت وزحفت بالقرب منة منهارة/ أنا السبب يا روحى ضيعتك سامحنى منك لله يا ياسين يارب تموووت
شداد كاتم ألمة/ لو مت أدعيلى فرحان أخر حاجة شوفتها أنتى
جوهرة/ أذاك فى إيه ليه تأذية 😭😭
ياسين/ مجرم حاول الهروب واصابتة
جوهرة/ كدااااااب هو مش حاربك ،،،خدتة على خوانة ،،أنت المقنع الحقيقى مش هو ,,,, شداد مش وحش جواة طيبة ,حنان 😭مش بيأذى حد مش قرب منه ولا أذاه
اقترب ياسين وضربها على رأسها فقدت وعيها ثم اخفاها فى شنطة العربية واتصل على القائد الذى حضر ومعة القوات وشاف شداد فاقد وعية وينزف من رجلة وإيدة وبعد الرحيل فتح شنطة العربية وأخرج أختة التى فاقت وضربها فى صدرها رصاصة حفاظآ على بدلتة ومنصبة ثم تركها فى الصحراء تلقى مصيرها تنازع الموت وقال :- الموت ولا العار يا خاطية
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
___________
ذهب فتوح وقتها لوكر المقنع وجمع الرجال وتابع السيارة التى قدها المقنع فهى مرتبطة بجهاز [GPS] وصل لمكان السيارة وجد بابها مفتوح نهش القلق بقلبة/ بسرعة يا رجالة أمسحوا الصحرا أكيد المقنع هنا ولا هنا ،، وبدأ هو يبحث معهم ،،أتى لة صوت أحد الرجال فقد وجدوا فتاة مصابة تنازع الموت أسرع هو لها على أساس ينقذها وربك عالم بظروفها جثى فى الرمل على ركبتة والرجال حوالين منه بالكشاف صعق هذة جوهرة ضرب بخفة على وجنتيها فتحت هى عيونها بتعب وقالت:' ألحق شداد ألحق أخوك،،، ياسين ضربة بالنار
اتسعت عين فتوح / لولا مرات أخويا وبيحبك كان إيدى لوثتها بالدم لأول مرة وقتلتك😡
جوهرة بدأت تكح ونفسها يهدأ رويدآ رويدا حملها فتوح على زراعة بعد وضع قميصة الذى خلعة وضغط بيه على جرحها المتدفق بدمائة، وأمر أثنين من الرجال يذهبوا للمكان الذى يعمل فية ياسين وبأى طريقة يعرفوا المقنع فين
________
أتت جلسة شريف العسكرية وكانت الجلسه سرية نظرآ لخطورة الموقف لأسف وجدوه داخل الزنزانة منتحر وقاطع شريانة بقطعة زجاج وأثر لكسر كوب. عاش خاين ومات كافر لم يستحمل يتهان والفضيحة وفى نفس الوقت المرض الذى نقل من سوسن ليه بدأ يظهر عليه ، لم يعمل حساب هذة اللحظة لما فعلة من أفعال شنيعة كان يعتقد ذكى ،، ونسى إذا اخطأ الشخص مهما كان منصبة الكل يحاسب لا أحد فوق القانون ،
___________
تنفس فتوح حين علم مكان أخوة وعلية حراسة مشددة ولابد من التمهل حتى ينقذة
__________
【مر أسبوعين 】
ياسين بهدل شداد ولم يراعى ظروفة الصحية التى هو سببها تحت مسمى واستغلال وظيفتة
فقد وضعة فى غرفة داخل مستشفى السجن وعلية حراسة برا الغرفة ومعة بالداخل والغرفة بيها شباك علية حديد قوى ومنع عنة التكيف فى عز الحر ، والزيارة ،،،ويوميآ يذهب لة شمتان ويدايقة وشداد متماسك وراسخ مثل الجبال
دخل ياسين الغرفة كالعادة وأخرج الحراسة برا وأغلق الباب،،شد كرسى وجلس علية وقال/ لسة صامد وعدت نفسى ألف حبل المشنقة حوالين رقبتك ونفذت
شداد/ لسة المشوار طويل مش سهل تكون نهايتى،،، أخدت منك أختك بأرتدتها ومزاجها ،،،مفيش دليل ضدى أثبت أنا المقنع ههههههههه
ياسين بسخرية / ههههههههههه ومين قالك بقاااااا معترف بيها أختى ،،،،،أصلآ معنديش غير واحدة وماتت والدليل لموتك ونهايتك معايا
شداد / هههههههههههه مريم
ياسين بعصبية/ لسانك القذر مينطقش أسمها
شداد بمكر/ عارف ماتت أزاى ولا الباشا وقتها نونو أسأل الست أمك أختك ماتت أزاى يا حضرة النونو هههههههه
ياسين بلجلجة/ موتة طبيعية
شداد غمض عيونة/ أمك عندها السر وشريف أخويا القائد بتاعك
ياسين بسخرية/ أخوك أمممممم متعرفش مات خاف يتحاسب ويتسجن انتحر عقبالك
شداد بعدم أهتمام/أهو ريح ،،فاضل أمك ألحق أعرف الحقيقة قبل متحصل أخويا ههههههه
نظر لة ياسين بغل ورحل فهو يعشق أختة مريم وشاكك فى موتها من سنين
_________
فى بيت ياسين شد أمه بعنف لم يراعى حزنها على أختفاء بنتها للمرة التانية،
ياسين/ مريم ماتت أزاى
لطمت الأم/ ارحمنى بقاااا كفاية جوهرة
ياسين بغضب/ مريم أختى ومعترف بيها جوهرة لااااااااااا
ضربت الأم على فمها بكفوفها حتى لا تنطق
ياسين/ أختى ماتت أزاى فى ثانية أنسى أمى وأتعامل بطريقتى
شهقت الأم/ هى حصلت منه لله أبوك سلمك لأمة وأبوة يربوك كرهوك فينا أنت أسوء من أبوك ياريتنى مت قبل مشوف اليوم دة عايز تضربنى يا أبن بطنى
ياسين بغضب جحيمى/ متغيريش الموضوع دة ،،، و دينى أفرغ السلاح فى راسك
الأم بحزن ودموع وكسره / أكسر عهدى مع أبوك وأنطق خلينى أرتاح مليش حظ فى زوج ولا عيال ،،أبوك اتجوز صغير وخلفنا مريم على طول علاقتى بية روتين حُبة لمريم مرضى كنت فاكرة دى حاجة طبيعية أكتشفت سماها على أسم حبيبتة معترضش وقولت طيش شباب لدرجة كنت بخاف على مريم منه خوفت ينسى بنتة ويقرب منها ويضيعها لما وجهتة أن بنتة مينفعش يتعامل معاها كدة خلى فى حدود يرفض ،،،
أتعاملت لا يمكن يأذيها حلويات ودلع وفسح وكانت مدلعة ودايما تنام فى حضنة وتقعد على رجلة قولت مدلعها حتى لما أنت شرفت الدنيا هملك ومكنتش فى راسة قوى ،، مريم وبس هى حياتة ،،،فى يوم مسك قضية المقنع وهو مقدم نفس رتبتك نتيجتها خطفوا مريم وهى بنت ١٢ سنة وأنا معاها ساوموا أبوك يسيب القضية أو يعتدوا علينا
ياسين بلع ريقة/ هو مسبش القضية
الأم ببكاء/ رجالة المقنع أعتدوا عليا قدامة وهو مهتزش أختك وقتها مش فاهمة فى إيه وتصرخ وابوك صمم يلف حوالين منهم حبل المشنقة ،المقنع مات قلبة وعمل فى أختك نفس إللى عملة فيا جاب ولد صغير رفض هو يقرب لأختك كسر دراعة وقال عقابك يا شداد أيوة فاكرة الأسم دة كويس هو مقربش لأختك. واحد تانى لابس ماسك اعتدى عليها قدامنا مش سابها غير وهى متصفيه
من وقتها معاملة أبوك اتغيرت واتعامل مع مريم واحدة خاطية عذاب وضرب وبرضو ماسك القضية أختك مش أستحملت الوضع رمت نفسها من البلكونة ونجت قعدت فى المستشفى كام يوم والأخر أبوك خَلص عليها وقال الموت ولا العار نفس جملتك أنت كنت صغير وروحك فى مريم، ،جاب عربية بالليل وسافرك لأمة وأبوة يربوك قبل متدخل المدرسة وحرمنى منك السنين دى كلها هو الوحيد يزورك انا ممنوع ويوم مرجعت للبيت سألت عن مريم قولتلك ماتت موتة طبيعية أبوك حرمنى اربيك وتحس يعنى إيه أم حتى لما رجعت للبيت دخلك كلية الشرطة وسكنك هناك وجوزك وفشلت فى جوازك
ياسين بصدمة/ عيشنى فى وهم مريم ماتت قبل سفري كل مرة أسأل عليها يقولى بخير يوم مرجعت البيت كنت خريج من كلية الشرطة لاقيت جوهرة قالى أختك مكنتش أعرف جات أمتى هو كرهني فيها
الام/ جوهرة مش أختك شقيقة ايوةةةةة مش أختك من أبوك بعد الحادثة أبوك عاقبنى ومقربش منى لحد لما ماتت ولما حملت نكر الحمل وعملت التحليل جوهرة بنت حد من رجال المقنع إللى اعتدوا عليا ولحد دلوقتى معرفش ابوها مين وقتها عاقبنى عقاب ولحد م مات يقولى يا خاطية أزاى والموضوع حصل قدامة وانا مربوطة علشان كنت بدافع عن شرفى. مش بمزاجى
ياسين بصدمة/ لية كتب جوهرة بأسمة
الأم/ خاف على وضعة أزاى المقدم مش حافظ على أهل بيتة زمايلة يسخروا منه كتب جوهرة بأسمة وللأسف شافت العذاب ألوان تخيل طفلة وهى سنتين تنضرب وتتكسر، ،دهن جسمها بالعسل وسابها طول الليل فى البلكونة للحشرات من غير سبب حبسها ولولا خاف حد يقولة مش متعلمة علمها وخوفها من كل حاجة ولما رجعت أنت زرع جواك الكره وكملت مشوار ابوك فى عذابها،، عينها أبوك السبب حط فيهم شطة نسى إللى حصل ليا وأختك هو السبب ونتجتها جوهرة علشان كدة مش شبة حد فينا مريم كانت خايبة فى التعليم جوهرة متفوقة ، عارفة دلوقتى بتبصلى بصة وحشة ذى ابوك 😭😭😭
أهتز ياسين من جواة لأول مرة يحس بالضياع فقد أذى جوهرة جامد فقال/ علشان كدة كنتى بتمنعينى أمسك القضية
الأم/ أيوة دور على جوهرة ملهاش ذنب فى الدنيا تعتبر أختك من أمك والمقنع خطفها ينتقم منها فى حاجة ملهاش ذنب
اتبرجل فهو قتلها كما يعتقد ترك المنزل ورجع المستشفى التى يرقد فيها شداد
_________
ياسين فتح باب الغرفة وأخرج الحراسة برا وأغلق الباب ثم أخرج سلاحة وشد أجزاءه/ مين ابو جوهرة
شداد بصدق ممذوج بسخرية/ أبوك
ياسين/ لا مقربش لامى بعد عملة أبوك السودة جوهرة أبوها واحد من إللى اعتدوا على أمى زمان
أتسعت عين شداد بقوة ما هذة المفاجأة الكبرى فقال/ أنت شارب مش معقول
ياسين / أنت شداد رفضت تقرب لمريم ولا واحد تانى
شداد/ كان عندى ١٥ سنة وأبويا هو المقنع الحقيقى صدقنى حاولت أمنعة هددني بالسلاح وقدم بنت صغيرة ليا خوفت ،،صراخها ،دموعها مقربتش ولا لمستها كنت صغير وأول مرة لحد دلوقتى مش بلمس الصغيرين ولا بلمس واحدة غضب بسبب مريم وأمك منظرهم صعب وهما بيترجوا أبوك ينقذهم وهو ثابت على موقفة ،،لما رفضت ألمس أختك أبويا كسر دراعى علشان عصيت أمرة ،،
ياسين بكسرة/ إللى نهشوا فى لحمى عارفنى طريقهم
شداد/ معرفش كنت صغير بس أعرف إللى ضيع أختك مريم
ياسين بترجى/ مين مين مريم دى حبيبتى أختى كانت حنينة عليا
شداد/ القائد بتاعك مثلك الأعلى
ياسين بهياج / شريف مستحيل
شداد/ أبويا اختارني أكمل طريقة ورفض يعلمني علشان قوى ،،
شريف كان جبان علمة وزرعة فى الشرطة يأمنا ولما عرف أبوك يقبض على المقنع خدها تار وقتها أبوك كان القائد بتاعة لما رفضت ألمس أختك ،،هو لابس ماسك وعمل، ،عمل فى طفلة أدام أبوها القائد بتاعة من يومها بكرهة ومش معترف أخويا وعلى خلاف أنت طول الوقت تحبة وواخدة مثلك الأعلى وهو قاتل وسرق شرف أختك ،، لما أبويا مات مسكت كل حاجة حتى لقبة عايز إيه من واحد اتربى على الدم والقتل بعد سرقة البنك جيت انت بتعيد أمجاد أبوك قررت انتقم أنا الشخص إللى اتهمت أختك زور وهى معاة اول يوم أمتحان يومها قررت اخطفها وأنتقم منها علشان تسيب القضية معرفتش حبتها ومستعد أضحى بعمرى علشانها أختك مقربتش منها قلبى منعنى أختك سليمة كتب كتاب فقط
ياسين بحيرة وتشتت/ جوهرة تعتبر أختى من أمى ، أنا أنا قتلتها
انجلطت عين شداد وأخذ يهز السرير فياسين مكلبش إيد فى مسند السرير لأعلى وقدم فى شباك السرير والزراع الأخر مصاب والرجل الأخرى مصابة / حراااااام عليك دة منعانى أقرب منك وأأذيك
ياسين بحزن/ شريف مات وإللى عمل فى أمى مسيرى اعرف طريقة ورحل وحزن الدنيا جواة وكره ابوة بشدة
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
صرخ شداد على أسم حبيبتة المظلومة فى الدنيا وندم أنة رجعها لأسرتها ،لم تفرق معة مين أبوها ولا هى جات الدنيا أزاى هو يريدها الأن،
وهى رحلت وتركتة رحلت برصاصة الغدر ضحية لنفس مريضة وشيطان لعين فقال:- جوهرتتتتتتتتى ضيعتك بأيدى ياريتى سمعت كلامك وفضلتى معايااااااااااا أةةةةةةةةةةة
يتبع