
رواية جوهرة المقنع الفصل العشرون 20
بقلم نجلاء فتحى
(بعد مرور ساعتين )
فتح باب الخوخ أتفزعت وصرخت بعلو صوتها أنت مين عمو المقنع ألحقنى
شداد/ أهدى دة انا ثم أبعد القناع الأسود من على وشة وتخطاها،، سارت خلفة بخطوات سريعة وقالت بتوجس جعانة
المقنع/ ألقى أمامها على الطاولة أرنب برى قد أصتادة لها
رجعت للخلف بأشمئزاز فهى تكرة الأرانب وهى حية فما بالك وهى هكذا ،،فقالت دة مقتو ل
شداد/ أيوة أصتادتة بالنبلة
جوهرة/ مينفعش ناكل لحم الحيوان الميت
نفخ هو / الضرورات تبوح المحظورات
جوهرة بأعتراض/ غلط ،،احنا على كلامك فى فرنسا اكيد فى محالات لأكل أمال ناسها عايشة أزاى
شداد/ أحنا فى غابة بينا وبين العمار مسافة كبيرة سفر أفهمى بقاااا مش عايزة براحتك ثم جلس على كرسى خشب وأخرج من حذائة 🔪 صغير وبدأ بسلخ الأرنب بمهارة ثم جلب إناء فخار ووضعة فية الأرنب بعد تنظيفة وخرج بية خارج الخوخ وهى خلفة ،،جثى على ركبتة وغسلة من مياة النهر الجارية ثم جهز بعض الأخشاب وأشعلها وأحضر عصا رفيعة وصلب عليها الأرنب ثم أمسكها وجلس بقرب النار يشوى ،،جلست بجوارة وقالت:- تاكلة أزاى من غير توابل
نظر لها وقال:- أى حاجة تنزل المعدة ولا أموت من الجوع
جوهرة/ جعانة ومش أكل دة
شداد/ قولتلك براحتك
زمت هى شيفاها بحزن وبدأت معدتها تصدر صوت تدل على جوعها
_________
(مر الوقت )
مد إيدة لها وقال/ أخر مرة بقولك كُولى مفيش غير دة
حاوطت هى بطنها بزراعها/ لا مش عايزة يع
أخلى هو قطعة لحم كبيرة ووضعها على ورقة شجر عطرية تنكهة اللحم وتذوقها طعمها غريب لكن لا بأس أحسن من مفيش لقمة التانية الثالثة لم تتبلع ليس من طعمها الغريب لا ،،لأن جوهرة جعانة أمامة ، شد شعرها بعنف وقرب وجهها لية ثم فتح فمها عنوة وأدخل جواة لقمة اللحم مع النبات العطرى وأمرها تأكلها إذا بثقتها يضربها ثم شد شعرها أكثر وألمها،،،،
غصب عنها بثقتها وتنططت أمامة وتقول/ طعمها وحش يع عايزة أكل مليش فية جعانننننة
تعصب عليها فهى أول مرة تطلب الأكل وقال/ اعملك إيه حد قالك عليا الخدام ولا الطباخ بتاعك أنتى مخطوفة يا بنت الوس**
جوهرة برجفة/ مامتى مش وس**
شداد/ دة الموجود مش عاجبك عندك الغابة دورى بنفسك على الأكل
زمزت هى شيفاها لامام بزعل وجلست على صخرة وظهرها لية تشهق من البكاء مثل الأطفال ((مقموصة )) وقالت زعلانة منك،،المقنع مقللللللب
نظر هو لأرنب بحصرة رغم جوعة الشديد لم يستطيع أبتلاع قطمة لحم صغيرة منة وجوهره جعانة ألقاة فى الأرض وترك المكان فى هدوء
_______
فى نفس الوقت فى القاهرة فتوح يحاول يتصل على أخوة يطمن علية فى إيطاليا فشل ،،اهداة عقلة يتصل على فلوريد وبالفعل اتصل وبلغة حصل هجوم على القصر وأتصاب وشداد وجوهره بخير وسافروا فرنسا [ثم كذب ]وقال :-ولم يعرف مكانهم بالضبط ،،،دعى فتوح ربة من قلبة كدا فى خطر على حياة أخوة المافيا تحاول تخلص منة وهذا ما يخشاة وتحقق هل يتصل بأخوة الكبير اللوا لكنة تراجع فلا وقت لذلك لابد من إدارة الأمور هنا بنفسة حتى يثبت انة راجل أعمال لأخواتة ويحمى مال شداد رغم أنة لسة طالب فى الجامعة
_____
(فى فرنسا)
ألتفتت جوهرة خلفها وهى حزينة لم تجد المقنع خافت من الصمت والليل وأصوات الحشرات تعلو وبعض الوقت الحيوانات دخلت داخل الكوخ ونامت فى منتصف السرير متكعورة فى وضع الجنين حزينة،،، حست الباب يفتح عليها أصتنعت النوم رفع هو ليها حاجبة فهى تهز رجليها ،،شعرت هى بشئ صلب يلقى على السرير. بجوارها أتنفضت وجلست نصف جلسة وجدت بعض من فاكهة التفاح الأحمر الزاهى اللون وسباطة موز ،،نظرت لة بعدم فهم ،،
شداد وهو يزيل التراب والحشرات من على جسدة من سباطة الموز ،،قال:- دة إللى موجود
نظرت بخجل لأسفل فهو عارى الصدر وقالت بإستحياء شكرا
ألتقطت تفاحة وجدتها مبتلة ،،
فهم هو حيرتها فقال :- غسلتهم
جوهرة بتسأل/ فى ماية هنا حنفية وكدة
كذب هو عليها فهو غسلهم فى النهر ،فقال:- المية نظيفة
بدأت تلتهم التفاح بشراسة وتأكل الموز شوية وتأكلة بقشرة من جوعها ،شعر براحة بعض الشئ ثم خرج برا الكوخ وأمسك الأرنب الذى أعدة نظف مع علية الحشرات والتراب وسخنة واكلة بشهية ،ثم شعر هو بالعطش وأتى فى بالة جوهرة ،،أنهى طعامة ثم ذهب لخلف الخوخ وألتقط علبة صفيح غسلها بالتراب والماية الجارية بالنهر ثم ملأها بالمياة وأحضر بعض من ورق شجر الموز الكبير وقام بثقبة بعود رفيع من الخشب ووضع الورق فوق بعضة وبدأ يسكب علية المياة حتى يفلتر وينقى المياة من الشوائب فى إناء أخر ثم وضعة على النار يغلى لقتل البكتريا ثم قام بتصفيتة مرة أخرى ،، وبعد تكرار هذة العملية أسطتاع ملئ إيناء فخار نظيف داخل الكوخ صالح للشرب هذة العملية شاقة وهو فعلها من أجلها ،،،
🤣عزيزى القارى لم أعلم تنقية المياة هذة حقيقى ام لا مجرد تأليف من خيالى علشان محدش يقولى غلط 🤣
شعر بالأرهاق دخل الكوخ وضع الإناء النظيف بالمياة وهو ينهج وجدها نايمة على السرير براحة وأكلت موز كتير وتفاح أبعد هذة الفضلات بأيدة واحتفظ بباقى الفاكهة فى مكان رطب لم يعلم كم من الوقت يمضى هنا ولا يوجد وسيلة أتصال ثم ألقى بجسدة بجوارها ووضع زراعة على عينة أما هى قالت بنعاس عمو المقنع ،،قال هو ليها بنعاس نامى متخافيش ،،
هى بنعاس/ مفيش نور
سحبها داخل حضنة وحاوطها،،وقال شبعتي ولا جعانة ، قالت هى بنعاس/ أمممممم، شبعت شكرا ،،،، وناموا فى ثبات عميق
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
_________
[فى القاهرة ]
فى قسم الأدارة العامة
شريف/أنتى مين
زينات بلجلجة/ واحدة يا باشا
شريف بربية/ تعرفينى
زينات/ أسمع عنك بس أعرف أخوك شداد وفتوح بية
شريف اتنفض من على كرسية وأغلق بابا مكتبة بالمفتاح ،،،،أمسكها من معصمها وقربها لية وقال :- واحدة شمال من بتوعة
،،، أغمضت هى عيونها بحزن وقالت:- أيوة بس مش بعتبر نفسى كدة كنت الأول ،،،وقلبى لما دق لأخوك حرمت على نفسى أى راجل غيرة يلمسني
نظر لها شريف نظرة تقييم/ حلوة وصغيرة خسارة تسيبى الكار ،بت فتوح قرب منك
زينات بحسرة/ كتييير
ضمها هو لحضنة بشهوة أبعدتة وقالت/ فى عرضك يا بية
شريف نفخ/ حلال لأخواتى وحرام ليا
زينات/ كان زمان يا باشا جلست على الأرض أمام قدم شريف وتقولة بترجى :- ألحق شداد ممكن يموت
شريف بسخرية / يموت جديدة لا متخافيش علية
زينات بأنهيار / ألحق أخواتك عندى إيدززززززززززز
أرتجفت رجل شريف وجلس على أقرب كرسى ثم شدها من شعرها أنتى قولتى محدش لمسك من فترة غير أخواتى يبقا جة منين انطقى قصدك حد من اخواتى حامل المرض
زينات/ معرفش بس أكيد محدش بيلمسنى غير شداد بقالى كتير
شريف/ أفتكرى كويس
زينات/ هو هو بقالة شهرين أقصد أقصد مارس طبعة السادى عليا ومفيش علاقة مقربش منى جايز عندة ومستخبى
شريف/ بتتعاطى حاجة
زينات/ أيوة
شريف / شرب ولا شم
زينات/ حقن
شريف بحيرة/ شداد معروف بعلاقاتة القذرة وفتوح كل فين وفين ملوش قوى لسة صغير،،، بت عارفة لو بتكدبى عليا
زينات/ وأكدب لية دة موت يا باشا خايفة على شداد اعرف هو فين وهاتة وعالجة دة أخوك الصغير
شريف/ أكتمى يا شمال يا بنت******** أنتى فى الداخلية يا ******** ،،أخذ الغرفة ذهاب واياب ويشد شعرة بعنف فى هذة الكارثة، ثم قالت لة هى أكشف على نفسك يا باشا
ألتف ليها هو وقال بلجلجة/ أنا لوا شرطة مليش فى الشمال
زينات بدموع/ البت سوسن بتاعة المعادى تعيش أنت طلع عندها والهانم إللى مسرحاها خلصت عليها علشان كدة خوفنا على نفسنا وكل إللى تعرف من البنات تكشف
بلع هو ريقة وقال/ أمتى
زينات/ الهانم صاحبة الشقة قالت سوسن بعد مخلصت من مشوارين وانت واحد منهم تعبت فاكروها مجهدة أو حامل كشفوا عليها طلعت مصابة خلصوا منها وخافوا يبلغوا الزباين إللى كانوا معها علشان علشان زبائن بيدفعوا حلو وكتير
أمسكها شريف بغضب وانهال عليها بالصفعات/ لا يمكن أموت الموتة القذرة دى لا يمكن أنا اللوا شريف إللى حفظت علية العمر كلة ينفضح فى لحظة. بتتتتتتتتتت مين زقك علينا
زينات بألم/ مفيش كدة كدة ميتة قولت أعمل حاجة اخلص بيها ضميرى قبل مأموت أنقذ نفسك واخوتك لو تعرف المرض تملك فى جسمى خلاص
شريف/ كدة كدة لازم تموتى أنتى عارفتى سكتى وسرى احب أقولك بقا يا حلوة أن المقنع إللى الدنيا مقلوبة علية يبقا شداد أخويا
زينات بخنقة/ مستحيل دة راجل أعمال
شريف بنظرة جنون/ لا المقنع ومعاة أخت ضابط عندنا وتلميذى ياسين تعرفية
زينات/ معرفهوش، ،أستنا شداد معاة بنت صغيرة عينها بنى وشعرها برتقانى وقصيرة وبتلبس نظارة دى أخت الضابط المخطوفة أزاى شفتها مرة واحدة فى الحفلة وبس حتى بعد كدة سألت عليها قالى أجنبية وسافرت
شريف/ كدب عليكى دى جوهرة أخت ياسين وهى معاة دلوقتى فى إيطاليا ،،،
بدأ شريف يقرب منها حتى دفعها على كنبة جلد وبدأ يخنقها وهى تتوسل لة
شريف/ عرفتى السر موتى بقا وكدة عامل واجب معاكى
____
[نرجع بالزمن نصف ساعة ]
قبل دخول زينات لمكتب شريف لمحها ياسين تسير تسأل المارين اعتقد فكرت وتريد التعاون معة ذهب لها لكنة وجدها دخلت غرفة اللواء مكنش عارف علاقتة بيها إيه فهو مثلة الأعلى والقائد،،،، شئ جعلة يصتنت على الحديث خلف الباب وسمع كل كلمة دارت بين اللوا وزينات كأنة فرد ثالث بالغرفة حالتة صدمة هياج داخلى كل إللى عملة بدهاء هو يريد زينات توصلة لأختة لابد تعرف الكثير ، كسر مقبض الطوارئ فى الممر بعد م أشغل جهاز الانذار بالغرف وقرب منة دخان سيجارة جعلت المكاتب يتتدفق منها المياة فى المكاتب من ضمنهم مكتب اللوا
شريف/ ضغط على رقبة زينات بشدة حتى فارقت الحياة ونظر حوالين منة بخوف فى حريق ولم يهتم بلم متعلقاتة الشخصية يكفية إنقاذ نفسة مثل الفأر الجبان ،،
حالة من الهرج والمرج بالمكان وأصوات الأنزار تدوى فى كل مكان أستغل ياسين هذا واقتحم غرفة اللوا شريف تفقد زينات وجدها بلا روح جسد ساكن ،،لمح جوال شريف واللاب توب حملهم واخفاهم وقبل خروجة من الغرفة تفقد نبض زينات تانى وجد نبضها ضعيف للغاية ،،،حملها على كتفة وسار بيها لجراج المبنى وكمم فمها وقيد إيدها وسار بيها للشارع المجاور سلمها لمستشفى خاصة لإيدز والأدمان وأستغل سلطتة وبلغهم عندها إيدز ولما تفوق يبلغوة، ،ثم رجع تانى لعملة وواقف وسط الجميع يصتنع الزهول وكان حريص يكون بجوار اللوا شريف حتى يعبد عنة الشبهات
____________
ياسين بمكر وصوت عالى حتى يثبت لزمايلة وجودة لهدف فى رأسة / مين يقدر يعمل
اللواء/ شوف بسرعة الموضوع دة وأعرف مين عمل كدة
ياسين/ حاضر يا فندم
تصنع ياسين البحث عن سبب المشكلة، وقال بعد مرور ١٥ دقيقة:- مفيش حاجة جايز حد دخن جنب جهاز الانذار ولا حاجة
اللوا/ أزاى حصل كدة كلنا مدخنين وبندخن أشمعنا المرادي جهاز الانذار الكبير ضرب وبهدل المكان من فوق لتحت
ياسين/ تأكدت من المكان حتى الحديقة مفيش حريق يمكن حد هزر حضرتك عارف المكان مش مقفول لينا لوحدينا أى حد من المواطنين بيدخلة أطمن كلة تمام
اللواء/ تمام إيه وزفت إيه الأوراق إللى على المكاتب زمانها عجيبة من الماية
ياسين / ربنا يستر ،،،اتفصل أوصلك مكتبك
اللوا بلجلجة ملحوظة / مكتبى لا،أقصد أقصد شوف أنت رايح فين وسبلى المكتب مش صغير ثم تركة
ياسين/ يلا يا جماعة كل واحد على شغلة جبرت كدة نهار أسود الضباط كلها برا أمال مين فى المكاتب جوا دى ماية مش حاجة يا بشوات
أنفض المولد وهو ينظر بنصر وسعادة عدل بنطلونة ثم ذهب بسيارتة للمصحة التى ترك فيها زينات
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
________
(فى فرنسا)
داعب ضوء مثل الشعاع مخترق أحد أخشاب الكوخ ومسلط على وجة جوهرة المستلقية على ظهرها على حرف السرير.
بدأت تتململ فى مكانها شعرت بثقل على قفصها الصدرى بكسل تبعد هذا الحمل من عليها فشلت ،،،،بدأت تفوق وجدت رأس المقنع هى تلك الحمل ، وزراعة قابض على خصرها بأحكام. نفخت ما هذا التقيد. بعدتها وتألمت فهو صحى ونومة خفيف وخبط رأسة على صدرها ،شدت شعرة وصرخت لأنة عضها بحركة جريئة وجلس يدلك فروة رأسة
دلكت هى مكان العضة فى صدرها وقالت/ قليل الأدب وقفزت من على السرير قبل الفتك بيها لكنها سقطت على وشها بسبب عدم أرتدائها للنظارة الطبية
شداد تتاوب/ كفاية عليكى الواقعة ثم خرج برا الكوخ ،،اعتدلت هى متألمة وألتقطت النظارة مكان م وضعتها وقالت هو نايم عليا 🤭، فتحت باب الكوخ لم تجدة ندهت علية وجريت ورا الخوخ وقالت بتعمل إي
شداد/ حمام تعالى أتفرجى
جريت هى للكوخ واغلقت بابة وواقفت وراة تتنفس بسرعة وقالت :- قليل الأدب خالص أتفرج على إي طب هو ولد وأتصرف وانا🥺🥺🥺
لف هو رأسة من تصرفها وقال:- عبيطة دى عادى دة حمام على الواقف بجد الأوزعة دى بلوة ،،أتى فى بالة أكيد محتاجة حمام نفخ لماذا مهتم بيها. بعد الانتهاء من قضاء حاجتة ذهب للكوخ ،،،،خبط على شباك الكوخ فقالت هى : مين
شداد بضيق/ هو فى حد غيرنا محتاجة حمام أستغرب مش بترد فتح شباك الكوخ مش لقاها وجد التى بجوارة وقالت بتزمر طفولى أنت عملت وانت واقف أنا بقا أزاى أنا بنوتة يا عم المقنع
مسح وشة بغضب/ عم ماشى أعديها ،،،،،،،روحى أعملى ورا الكوخ
جوهرة/ حد يشوفنى
شداد/ محدش هنا غيرنااااااااااا
جوهرة/ ممكن تبص عليا يا ذكى
شداد/ قولتلك مفكيش إللى يشد شداد
جوهرة بحزن/ خلقة ربنا. الحيوانات والطيور تبص عليا
شداد/ اعملى على نفسك غبية ،،ثم تركها
وضعت طرف اناملها فى فمها يدل على تفكيرها وقالت بصوت عالى :- محتاجة ماية
شداد/ انزلى أستحمى فى النهر
جوهرة بلجلجة/ أسمها أخد شاور ثانيا عايزة ماية وأتكسفت
شداد / شدها من إيدها لخلف الكوخ ثم قطف بعض من أوراق الشجر وقال اعملى حمام وورق الشجر ذى المناديل والنهر عندك يأتك القرف على الصبح وبعد متخلصى حطى علية تراب وقبليها اعملى حفرة فهمتى
جوهرة/ هو انا قطة اعمل حفرة ،،،،،، عايزة حمام دة قرف إللى بتقول علية
شدها هو من معصمها وقرب لوشها ياكلها وقال بين أسنانة/ دة الموجود يا أخت المقدم وتركها ورجع أمام الكوخ
،،،،،،دلكت هى مكان أمساكة لها ،وبطنها أصدرت صوت غازات تدل على القادم ليس سهلا وبالفعل بسرعة ألتقطت خشبة وبدأت تعمل حفرة وتقضى حاجتها بخوف يبدو تناول الموز أمس بكمية كبيرة تعبها خايفة من الصوت والريحة وبعد الانتهاء أغلقت الحفرة وشمت إيدها يع ،،ماذا تفعل فهذا وضع جديد عليها ترجلت لية وجلست على صخرة أمامة وهى قرفانه من إيدها فقالت/ معاك برفان
شداد ولم ينظر لها/ حد قالك طالعين رحلة وبعد ربع ساعة لفت نظرة منظرها وسألها فقالت بكذب إيدى بقالها كتير مش مغسوله وقرفانة منها ،، أبتسم وقال أعديها بمزاجى ، خدى شوية تراب افركية فى إيدك واغسليهم فى النهر
جوهرة/ مستحيل التراب مليان جراثيم وبكتريا
ثم نهضت
شداد/ رايحة فين الغاية واسعة
جوهرة/ خليك فى حالك
ضرب هو العصا التى معة فى الأرض بقوة منها، أما هى لفت ورا الكوخ وعملت ما قال علية وللأسف سقطت فى الماية وهى بتغسل إيدها والنهر ماية جارية بينتهى بشلال ضخم يصب على ارتفاع عالى وكلة صخور تحتة لو جرفها التيار أنتهت جوهرة. سمع صوتها وهى تنادى علية وتقول عمو ألحقنى ،،،أتنفضت وقال بصوت جهورى :- أنتى فين يا مخفية ،،،
جوهرة بصراخ/ البحرررررررررر
جرى ورا الكوخ بص يمين لا توجد بص شمال وجدها تنجرف اتجاة التيار جرى بسرعة حتى لحقها وبقت على مقربة منة سرع فى الجرى وتسلق شجرة فروعها تنزل فى الماية وقال أمسكى فى إيدى يا ****** لأسف نظارتها فقدتها وتخطتة
قفر على اليابسة وجرى وهى تبعد بسرعة نهاية النهر تنتهى بموتها ألقى بجسدة فى الماية وألتقاطها من خصرها وهى تعلقت فى رقبتة لف رجليها حوالين خصرة وقال :- مهما حصل أمسكى فيا جامد ،، حاول يعوم عكس التيار فشل نظر يمين شمال وعلى أخر لحظة وجد فرع شجرة خفيف امسكة بصعوبة والتيار يدفعة لنهاية النهر و حاول بالأيد التانية يرفع جوهرة لليابسة والغصن بدأ يتكسر صراع على البقاء وأول إيدة م لمست عشب اليابسة أنكسر الغصن وسقط فى الماية وأنجرف نحو الشلال خبط فى صخور وتهشم حاول حاول التسلق وأخيرآ نجح رمى نفسة على العشب يلتقط انفاسة فى لحظة كانوا انتهوا ثم جذبها لحضنة هى ترتجف وخايفة. ،،،، فقال هو بشهقات / هوووش خلاص مفيش حاجة أحنا بأمان
جوهرة/ أسفة كنت بغسل إيدى اتزحلت ونظارتى 🧐 وقعت
غمض عيونة ليتحكم فى غضبة/ كل حاجة تبقا كويسة خلاص ،،
دقائق استرد صحتة وطاقتة وحملها بين زراعة ورجع بيها للكوخ أشعل مجموعة من الخشب بطريقة بدائية ثم أعطى لها شوال صوف موجود بالكوخ تضعة عليها وأخذ ملابسها كاملة نشرها فى الشمس وهو إيضا ظل بالبوكسر ثم ندة عليها تدفى قدام النار كدة كدة هى مش شايفة وجدها ترتجف شدها أجلسها على فخدة وينفخ فى كفوف إيدها ويدلك جسمها حتى تحصل على مصدر الدفا هى مكسوفة ولم تشعر أنة بدون ملابس فالشوال عليها يعتبر عازل،، ثم عطست 🤧
شداد بضيق/ ماهى ناقصة تاخدى برد ،،،،،ظلوا على هذا الوضع وأكلها موز تفطر بية لأسف البرد ظهر أكثر وعلى المساء كانت جوهرة مريضة وحرارة جسدها عالية وتعبانة ،،،و هو إيضا مش متعود على كدة الان فى مسؤلية ماذا يفعل موقف أصعب من دور المقنع هو فى الغابة ومفيش أى شئ للمدنية🤔🤔🤔🤔
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
______
(فى المصحة النفسية لأيدز والادمان )
ياسين/ زينات زينات
فتحت هى عينها بتعب شديد
ياسين/ قادرة تتكلمى
زينات/ أنا عايشة
ياسين/ لأسف ،،،، مفيش وقت قولى أى حاجة تعرفيها عن المقنع أقصد شداد
زينات/إللى أعرفة ميهمش حضرتك ومقدرش أنطق ولا أسلمة ليك ولا لغيرك
ياسين / بلاش اتعصب عليكى فى حالتك دى أختى معاة ممكن أختى حملة المرض
زينات بسخرية/ أطمن شداد لا يمكن يقرب لطفلة ،،،إللى فهمتة البنت أختك دى كانت فى أخر حفلة عملها وكنت موجود وهى قدام عينك معرفتهاش ،أنا إللى اعرفك طريقها أزاااى
ياسين/ أختى مش طفلة دى عندها ١٩ سنة ،،،قولى فين مكانها
زينات/ معرفش مشفتهاش غير مرة واحدة بس. اخو شداد وهو بيخنقنى قال فى إيطاليا
شدها من شعرها قال/ المكان بالضبط
زينات/ أةةةةةةة شعرى شعرى معرفش معرفش اول مرة اعرف شداد لية مكان فى إيطاليا أسأل أخوة اللوا
تركها ياسين وهو غضبان وقال لازم تأخدى العلاج عايزك حية عايشة القضية كبيرة وحسابنا مخلصش
أرتجفت زينات ونهضت بتعب من السرير فتحت الشباك وجدتة كلو حديد فتحت الباب مقفول خبطت محدش رد عليها صرخت وقالت كدة كدة ميتة وجدت سرنجة فى الباسكت مسكتها وحاولت بيها تشق تجرح وريد إيدها،،،و وريدها النابض فى رقبتها جلست على كنبة جلد تنظر لخروج دمها وتنتظر الموت وأمام عيونها أحلامها الوردية مع شداد وبينهم طفل جميل يشبة أبية وهو يعاملها ملكة ،، لأسف لم تدرك زينات فى يوم أثناء عملها الغير شرعى تلك اللحظة والأسوء ختمت حياتها بأيدها جاهلآ على تلك الذنب التى فعلتة بروحها ولم تطلب من ربنا السماح والعفو خجلت منه بأفعالها الشنيعة سلمت الأمانة لخالقها 🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺
____________
فى مكان أول مرة نذهب لية
مكتب القائد الكبير
تقدم ياسين بعد أخذ الأذن وأدى التحية العسكرية بزية العسكرى الرسمى فزى العادى غير مسموح داخل هذا المكتب وعرف نفسة للقائد الذى تعرف علية ولدية علم أنة الضابط المكلف فى قضية المقنع بعد سرقة البنك وأشتغل مع والدة العقيد المتوفى فى فترة زمنية طويلة ،، وأمرة بالجلوس ثم بدأ ياسين بطرح كل ما يعرفة عن قضية المقنع من أول خطفة لأختة وسرقة البنك لحد دعوتة لأول مرة وهو مستغرب وعزمة على حفلتة لحد وجود زينات فى مكتب اللوا شريف وأعتراف أخوة هو المقنع ومحاولة أغتيال زينات وكيف خرج بيها من الأدارة وسلمها لمصحة تحت حراسة مشددة
كان القائد صامت لم ينطق ولا يقاطعة حتى أخرج م بجوفة وقال :- من وجة نظرك يا سيادة المقدم عايز تعمل إيه
ياسين بحدة / أخلص من المخادع القائد بتاعى على خداعى وأطهر الدخلية من امثالة ، كنت بعتبرة مثلى الأعلى ووالدى وبحترمة
القائد/ تفتكر دة حل ، دة أنت راجل قانون، ،وعارف مفيش حد فوق القانون الكل بيتحاسب حتى أنا ،،،،
كل مهنة فيها الخير والشر وفيها إللى بيستغل منصبة للخير وفية بيستغلة للشر ،،صدقنى اللوا شريف شاكك فى سلوكة الغير متزن من فترة ومكنش فى دليل عايزك تتعامل معاة عادى وحطة تحت عينك أديلة الأمان هدفنا يوقع متلبس
ياسين/ والمقنع
القائد/ لو عايش وممتش من الإيدز ليها حل
ياسين/ هو فى إيطاليا
القائد بتفكير/ الأول صعب تدور علية محدش عارف شكلة دلوقتى معروف ، لازم خطة عالية دى إيطاليا وأكيد لية أعوان أكبر مننا ومش بالساهل نتعاون مع الحكومة الأيطالية
ياسين بتفكير/ أكيد لية بيت
القائد/ أنت لسة صغير دى قضية دولية والمجرم مصرى الجنسية أو اللة اعلم بقا جنسيته إيه
ياسين/ لو المافيا فى إيطاليا تعاونت مع الحكومة و٠٠٠
ياسين/ دة فى الأفلام الاجنبى،،، الواقع ممكن حد كبير مأمن المافيا وجايز شداد ملوش علاقة بيهم
ياسين/ أختى معاة
القائد/ من معلوماتى أكيد قرب لأختك كذا مرة وممكن حاملة المرض
ياسين / أمى أقصد لو جرالها حاجة أمى تضيع وراها
القائد بدون رحمة / أختك من خدام مزاج المقنع بقت عاهرة وجسمها ملوث الموت رحمة وأمك فترة وتعدى عندك أمهات الشهداء حزينات لكن مش ماتوا عادى
ياسين/ الوضع مختلف ليا أخت ماتت ومعرفش ماتت أزاى كنت وقتها بعيد عن أهلى ومتربى بعيد بأمر من أبويا
القائد/ والدك خادم البلد ومعرفش معلومة ذى دى
ياسين/ كان ليا أختى مريم الكبيرة وفى يوم بابا جابلي عربية بالليل وأنا فى أولى ابتدائي وسافرت عند جدتي فى البلد ومرجعتش غير وأنا فى أولى كلية الشرطة كل السنين دى منزلتش مصر حتى أنصدمت أن مريم ماتت ومحدش رضا يقولى ماتت أزاى ولاقيت عندى أخت تانية جوهرة بتاع ٥ سنين مكنتش متقبلها بأمر من أبويا وبدأ هو يزرع جوايا خلفة البنات تضيع الكيان كلامة صح جوهرة أختى لوثت بدلتى
القائد بعدم أهتمام بكلامة عن حياتة/ المهم أنتظر منى الخطة ومش عايز مخلوق يعرف بزيارتك ليا
ياسين / تمام يا فندم،،،،
دة التليفون واللاب توب بتوع اللوا شريف ومش عارف أفتحهم
جايز تلاقى دليل ضدة،،،،،ألتقطهم القائد وقال:- عندنا وحوش تفك الصخر مش لعب العيال دة ،،ثم أدى ياسين التحية العسكرية ورحل
يتبع