
رواية جوهرة المقنع الفصل الثالث والعشرون 23
بقلم نجلاء فتحى
هند/ بقالنا أسبوع ومفيش جديد حضرتك لازم تغير طريقتك
ياسين بين أسنانة/ قصدك أنى فاشل
نفخت هند/ حضرتك عايز خناق كل شوية ، ادينى فرصة وأسمع خطتى
ياسين/ خطتك تقضى علينا
هند/ حكمت من غير متعرف
ياسين بغل / الأنثى دماااااار للى زى يهينوا بدلتى العسكرية متخلفات غبيااااااات حيوانات للشهوة، رخيصات بتوع مصلحتهم وأنتى أنثى
هند بحدة/ تبقا حكمت على أمك وأختك ولو متجوز تبقا بنتك ومراتك كدة
صفعها ياسين على وشها،،،،، ،،وضعت هند إيدها على وشها وضيقت عينها ولم تبكى وبكل كرامة وغل وقوة صفعتة على وشة صفعة من شدتها لم تتوقع من أنثى ،،أحمرت عيون ياسين ولكمها فتفادت هى اللكمة بمهارة وهنا بدأت الحرب لم تلكمة بل تسدد ضربتة بليونة ومهارة فائقة وهذا يجعلة يجن معروف عنة ماهر كيف لم يصيبها ،،،رفع رجلية يركلها أسفل بطنها ،،،أمسكت هى قدمة قبل لمسها ولفتها فسقط ياسين على وشة وبطنة فى الأرض جثت على ظهرة بركبتها وحاوطت رقبتة بزرعيها وجذبتها للخلف بقوة مألمة وقالت:- أظن سبت حضرتك تعمل إللى عايزة كفاية كدة ولا إيه
كاتم هو ألمة حاول يحرر نفسة فشل فقال لكى يداري ضعفة أمامها "- دة اختبار يا سيادة الرائد ، ابتعدت هى عنة وقالت بتوجس:- أزاى طريقتك شروع فى قتل معايا مش أختبار
واقف أمامها ينهج / بشوفك تقدرى تحمى نفسك ولا لا
هند/ ونجحت
ياسين بين أسنانة/ أيوة ثم تركها وخرج للشرفة يجن من تفوقها كيف!!!!!! ،،، هذة أنثى معقول تكون شاب متحول لا هذا غير مقبول لدينا ،،هل لديها قوة خارقة نحن فى زمن لا يوجد فية خارقين ،،هل لديها جينات ذكورية تجعلها هكذا ،، مستحيل فهى تملك قدر من الجمال المقبول ،، نفخ وأخرج غضبة فى دخان السجارة 🚬 ٠
أما هى بالداخل أدركت أنه مجنون فهو كان يضربها بغباوة ولولا سيطرت على الأمر فكل ضربة قاتلة او عاهة مستديمة لها ويقول تدريب هزت رأسها بعدم أهتمام وطلبت أكل من أدارة الفندق من هاتف الغرفة وجبة واحدة فقط لنفسها ٠
___________
【فى فرنسا】
بطلى زن ومخك مش يتأكل دى قملة صغيرة
جوهرة 😭/ الصغيرة دى جات أزاى أكيد ليها بابا وماما وأخوات وعيلة احتلوا شعرى ويخرموا دماغى وياكلوا مخى
شداد😡/ مين أبن ****** إللى فهمك كدة
جوهرة بصوت عالى/ ماما وعيب بلاش ألفاظ نوتى
شداد أتسعت عينة شوية وينقض عليها من غضبة / صوتك عالى عليااااااااا. أنا بقول ألفاظ يا بنت ********
جوهرة/ أنت عارف نفسك بقااااااا أتصرف شعرى بااااااظ بسببك أياك تغلط فيااااااااا
شداد/ تانى بتعلى صوتك عليااااااااا،ثم شدها من شعرها ولفة على كف إيدة ،، صرخت هى وقالت سيب شعرى كل شوية تشدني منه ثم تذكرت تعليمة ليها كيف تدافع عن نفسها وبحركة خفيفة ضربت قدمة برجليها ولكمتة فى منتصف بطنة فحرر شعرها وقال :- هو أنا بعلمك علشان تضربينى
جوهرة أخذت الثقة فى نفسها/ أيوة وإياك تضربنى تانى ولا تشدني من شعرى فاااااااااااااهم يا مقنع وأقول مقنع من غير عمو عااااااااادى مش ماسك عليااااااا زلة
شداد أعجب بقطتة الخجولة التى حولها لشرسة قال بأستفزاز/ لو جدعة قولى بضربك وبعضك فين
شهقت هى ومن تلقاء نفسها وضعت إيدها أسفل ظهرها ثم أدركت نفسها فقالت بشجاعة مصتنعة وبصوت عاااااالى / شداااااااد قليل الأدب ومش محترم وإيدة مش متربية
وفى أقل من الثانية زقها فى كتفها تعرقلت وسقطت فى الأرض على ظهرها لم تتأذى فأوراق الشجر الجافة الكثيفة كانت الحماية ليها او بمعنى أصح هو قاصد يدفعها عليها ، ألقى بجسدة عليها بحركة جريئة وقال:- تحبى تشوفى قلة الأدب من رأئى أثبتلك معنديش مانع بدل الملل إللى أحنا فيه
توترت هى وقالت بنبرة رقيقة/ أهون عليك وأنت عمو المقنع الطيب ضميرك مرتاح
شداد بلع ريقة يكاد تجن بأفعالها/ الضمير ميعرفش المقنع
جوهرة نظرت لعيونة وقالت:- بصدق لمس قلبة ،،صح ميعرفش المقنع بس يعرف شداد وحنان شداد وقلب و روح وعقل شداد ،
أنسحر شداد بكلامتها الرقيقة النابعة من القلب أقترب مقصدة شيفاها التى يدفع عمرة ليتذوقها لمرة واحدة ،،أبتسمت هى وفهمت ماذا يريد فهو الأن ضعيف ، زقتة هى من عليها بقوة فأنقلب على ظهرة وهى اعتدلت فى وقفتها وألقت فى وشة أوراق الشجر الجافة وقالت بحدة وشراسة متهزرش معايا تانى يا شداد هزارك رخم ،، وتركتة وهى جواها سعادة وفرحة علشان شافت فى عينة حب ليها ،،أما هو فاق من تشتت عقلة وبثق أوراق الشجر التى دخلت فمة وقال بتلذذ/ كبرتى يا جوهرة واتعلمتى تلعبى بيا ثم جرى وقفز فى النهر يبرد نارة التى أشعلتها صغيرتة فهذا تعليم إيدة كيف يعترض ٠
أما هى لم تكرر فعلتها حين قدمت نفسها لية لكى تراضية ونتجتها ضربها وعضها وشبها بالعاهرة وجعتها الكلمة قررت تحافظ على نفسها معاة رغم حبها لية فهى فهمت مختلفة عن البنات إللى يعرفهم وغالية دة كلامة لذلك ستكون غالية للنهاية حتى تكون حلالة أبتسمت وقالت ، يارب جوزنى شوشو قلبى أنا بحبة يارب ،،،، وضعت إيدها على وشها من الكسوف حين تذكرت وضعهما منذو قليل وكان يكاد يقبلها قبلتها الأولى أخذت تطوف حوالين نفسها بسعادة ونسيت موضوع شعرها 😃
____________
بعد ساعة فتح شداد باب الكوخ فهى منذو م حدث وهى حبيسة الكوخ بمزاجها، ،وجدة مغلق
شداد/ أفتحى
جوهرة/ مليش مزاج
لف شداد وركل الشباك، ،قفز للداخل شهقت هى وفتحت الباب وجريت وهى تضحك
شداد/ فاكرة كدة أنتصرتى يا أوزعة رجلك صغيرة
جوهرة/ لو جدع أمسكنى يا عم العملاق هههههههههه
أبتسم بمكر ثم اختفى وهى تجرى وتتعمق داخل الغابة ،،توقفت فجأة لم تسمع صوتة ولا تراة خافت نظرت حوالين منها أشجار عالية كثيفة ولم تركز أى طريق سلكتة ، ندهت بصوت عالى مرتجف / شداااااااااد ضعت منى
يجلس شداد فوق شجرة عالية حتى يراها ويتابع تحركاتها فقال:- بقا أنا إللى ضعت ماشى يا أوزعة. ألقى عليها تفاح وكاتم ضحكتة رفعت عيونها لأعلى لا يوجد أحد غير شجرة تفاح. ندهت علية مرة أخرى ،،ألتقط هو سحلية وألقاها علية صرخت وقالت ديناصور يا مامى شداد عارفة انت هنا مستحيل تسبنى قلبى هيقف من الخوف يغمى عليا
قلد شداد صوت أسد ،جريت هى داخل الغابة أكثر لكى تختبأ وهو ينتقل وراها فى الأعلى على فروع الشجر حتى لا تتوه منه وما زاد البله طين لمح شداد غوريلا 🦍 تتجة لجوهرة وجوهره تجرى فى أتجاها. قفز على الأرض ثم شدها وجثى على الأرض و حملها على ظهرة ثم تسلق الشجرة وأختبأ بين فروع الشجر. مرت الغوريلا بسلام شهقت هى وقالت ممكن تاكلونى
شداد/ مش عايز أسمع صوتك قولتلك الغابة فيها حيوانات مفترسة مصدقتنيش
جوهرة بأبتسامة/ كنت متأكدة مش تسبنى انت بطلى الخارق ، هز رأسة منها بيأس ثم رجع الكوخ بسهولة وطبعآ هى على ظهرة رفضت تنزل
وعند وصولهم للكوخ سمع صوت أشخاص اعتقد فلوريد أرسل لة دعم. لكن لابد من التريث حتى يتأكد
فقال/ جوهرة شكلنا مش لوحدنا لحد متأكد عايزك قوية وشجاعة لو جرالى حاجة استخبى هنا ولما الدنيا تهدأ ارجعى الكوخ وفلوريد يجيلك فى تليفون لاسلكي فى الطيارة أستعمليه
جوهرة بخوف / بلاش كلامك دة
شداد/ خليكى هنا
تمسكت فية واعترضت لا يملك غير أنة أخذها معه.
تسحب هو وهى معاة وجد طائرتين وأشخاص ملثمين فهم تبع المافيا. ثم سار بأتجاة طيارتة الخاصة رفعها للداخل ثم قفز وبدأ يشغل المحرك أنتبة الملثمين لمصدر الصوت وأطلقوا الرصاص أختل توازن الطائرة حاول شداد بكل الوسايل تغير أتجاها للنهر غير ذلك تسقط محطمة وهما بالداخل
جوهرة لم تبكى كاتمة دموعها منظرة تعبها فقال :-واثقة فياااااااا
هزت رأسها بقوة بمعنى نعم
حضنها ولف رجليها على خصرة وإيدها على رقبتة وفتح باب الطيارة الهيلوكبتر التى تتأرجح فى الهواء وبالأسفل ضرب النار عليهم قفز على شجرة ومنها للنهر لكنة أخطأ الاتجاه كان مقصدة اليابسة ،،حاول يسبح بهدوء وخفة حتى أختبأ فى مكان فى النهر كثيف الأشجار وشاف الطيارة أصتدمت فى شجرة وسقطت وبعد دقائق أنفجرت بووووووووم
جوهرة / كنا زمانا ميتين
المقنع/ هوووووش،،، وضع كفة على فمها فهناك ملثمين لا يقتنعون أن الطيارة سقطت وهما فيها بدأوا يمسحوا المكان
غطس هو بيها تحت المياة، ،ولأن جوهرة غير متعودة على ذلك تريد تنفس ،قبلها وليست قُبلة عادية بل تنفس حتى ينقل الأكسجين من رئتة لرئتها وهى مكسوفة وتبعد، ثبتها ،،،،وعيونه تنظر لأعلى وهو يرى انعكاس الملثمين على اليابسة ينظرون داخل المياة ، قفز واحد منهم للمياة والجميع رحلوا يبحثوا فى مكان أخر ،،،اقترب المثلم لمكان المقنع ،بدأت جوهرة لم تتحمل الوضع تحت المياة، ،
فصعد بيها للهواء مما جعلها تشهق وأخذت نفس بصوت عالى انتبة لها الملثم بلعت ريقها ولم تجد المقنع ،
وقبل أقتراب الملثم من جوهرة أنسحب تحت الماء بقوة لأسفل ثم تحولت المياة للون الأحمر وضعت هى أيدها على فمها من المنظر وجدت من يسحبها للخلف ويعوم بيها وجدتة شداد فقالت فى تمساح فى المايه أكل الراجل
شداد/ متخافيش دة أنا
جوهرة بخوف/ قتلتة
شداد/ د*بحتة
جوهرة/ ملوش ذنب دة روح
شداد بين أسنانة/ مكلف يخلص علينا وخصوصآ أنتى
بكت جوهرة دموع من غير صوت وتنظر لأيدة التى تقبض على خصرها وعقلها غير مستوعب فعلتة مع الملثم ،،
أنتبهت أن التيار يدفعهم بقوة وشداد عدل وضعها ولف رجليها على خصرة وزراعها على رقبتة ،،أمسك بفرع شجرة نازل فى الماية وبدأ يتمرجح حتى يطلع على اليابسة ومع كل مرة يفشل فيها ،،،جوهرة كاتمة صراخها الشلال تحتة صخور وبعد عدة محاولات أمسك الغصن وللأسف أنكسر وسقطوا هما الاثنين فى نهاية النهر تعتبر مسافة عالية فهو شلال صعدت جوهرة من الماية تكح وتبحث عن شداد نظرت حوالين منها وجدت صخور مدببة يبدو حظها حلو ولم تسقط على واحدة منهم لكن شداد أين هو هل تأذى المسافة كبيرة وعالية اعتدلت فى وقتها فالمياة ليست عميقة مثل النهر كانت مثل المجنونة تبحث عنة وتنادى علية فرحت حين وجدتة فى المياة على ظهرة فاقد وعية حضنتة وتهزة لكنة لم يفوق ضربت على صدرة بقوة / متسبنيش لوحدى علشان خاطرى فتح عينك أنت الحاجة الحلوة فى حياتى شداااااااااد
شداد/ أةةةة براحة يا أوزعة ,,,, عايشين !!
هزت دماغها بفرحة وحضنتة وقالت/ ربنا حمانا
سكت هو ولم يرد حاول يعتدل فى وقفتة وجسمة وجعة من شدة أختراقة المياة من هذا الارتفاع الشاهق فقد ألقى بجسدة حتى يأخذ هو الصدمة ولا تتأذى هى بجسدها الضعيف
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
________
[فى فيلا شريف ]
احجز على أقرب طيارة لندن ومش عايز حد يعرف بسفرى ،،وبيع كل أملاكى فى السر وحول فلوس البنك لبنك فى لندن ، بسرعة عايز أسافر فى ظرف أسبوع ،، أغلق الهاتف ،،وهو مرعوب ، لأنة علم أن ياسين كشف أخوة وكشفة
_________
(فى إيطاليا )
ياسين/كنتى فييين
هند/ حضرتك صدقت أحنا فى شهر العسل ولا إيه الوقت بيضيع وحضرتك تلف تلف ومفيش نتيجة ورافض تسمع خطتى اتصرفت
ياسين/ أنا القائد يا هاااااانم
هند بشراسة/ عندى أوامر أعرض خطتى لحضرتك ولو رفضت أتصرف
ياسين/ من قال كدة
هند بثبات/ القائد الكبير
ياسين بين أسنانة/هببتى إيه أكيد فشلتى
هند/ الفشل ليه ناسة أقصد سألت الناس أشهر المعالم هنا البيوت المتاحف
ياسين بسخرية/ ناوية تتفسحى
هند تجاهلت حديثة الساخر/ عارفت فى قصر ملك لراجل أعمال مصرى تحفة فنية من كلام الناس
ياسين/ واحنا مالنا
هند/ تبع شداد أقصد المقنع لأسف من فترة أتفحم ومحدش نجا
ياسين/مش فاهم
هند/ الحادث ذى عندنا بيرحوا دماغهم ويقولوا ماس كهربائى، انا شاكة بفعل فاعل غريبة يتفحم فى نفس الوقت إللى أخت حضرتك مختفية وكمان هو مختفى ومحدش عايش لية معنى كدة الناس إللى فية أتحبسوا وأتعلم عليهم ،،معروفة أى حاجة تحصل على الاقل حراسة البيت منها للشارع تعيش لا محدش عايش اكيد فى سر للحادثة دى من رأى نروح هناك أحنا مدربين على أعلى مستوى ممكن نلاقى طرف خيط
ياسين مبهور من تفكيرها/ عارفتى كل دة من خروجة واحدة
هند بثقة/ ربك مع الغلبان ها موافق
ياسين/ ندور فى كوم تراب
هند/ والدهب بيستخرج منين من الطين والتراب والصخور والجبال وجوة الكهوف لو رفضت أنا أنفذ
ياسين/ أبقى كسرى كلمتى ثم رحل
هند/ غبى ، متخلف،،،ماشى يا أنا يا أنت يا ياسين ربنا رحم أختك من وشك
___________
(أتى الليل )
رجلى وجعتنى
شداد/ قربنا نوصل فرنسا
جوهرة/ نععععععم أمال الكوخ دة إيه
شداد/ على الحدود بين فرنسا وإيطاليا ،،هانت خلاص أخر الطريق دة نكون جوا فرنسا مقدرش أدخل بيكى مباشر مفيش أوراق محفظتى فى الكوخ
جوهرة / رجلى 🥺
شداد/ بلاش دلع
جوهرة/ شيلنى
شداد/ أمشى يا بت
جوهرة جلست فى الأرض/ شيلنى أو نستريح شوية
شداد/ مفيش وقت ،،ثم جثى على ركبتة وهى صعدت على ظهرة وأكمل طريقة ،
وبعد أربع ساعات يحملها وهو يسير على الأقدام طلبت النوم فحملها على زراعة داخل أحضانة مثل طفلة صغيرة، ،، أخيرآ وجد قرية صغيرة مثل قرى الأرياف لدينا تعتبر ضمن فرنسا ، نزل من على تل أخضر كبير وطرق باب المنزل خرج لة رجل مسن تحدث معة شداد بالفرنسية وقال :' كانوا فى عطلة بمناسبة زواجهم وظلوا الطريق مع فريق الرحلة وطلب أقامتة وافق الراجل و
رحب بيهم وأعطى لهم غرفة بالمنزل كل هذا وجوجو بتاعتنا نايمة.
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
_______
فتوح فى القاهرة لم يقرب لفتاة ،بسبب عنصر الوقت عقلة ملهى فى العمل والدراسة وأخية الغائب الذى لم يعرف عنه شئ، ، عمل تحليل حمد ربنا جسدة لم يصيبة مرض من زينات قرر عدم لمس أى أمرأة قطع عهد على نفسة فقد عاش الرعب أيام حتى ظهرت نتيجة التحليل
________
فلوريد تعافى صحيآ حاول يتوصل للمقنع بالجهاز المتوصل بالطائرة الخاصة فشل أدرك فى كارثة ولأنة عارف مكان الكوخ [المخبأ السرى] قرر الذهاب له
____________
أستيقظت جوهرة لمست الفراش لا ترى فقالت بتوجس شداد
أتى لها صوتة و قال نظارتك جنبك على المخدة.
جوهرة/ أحنا فين فندق
شداد/ لا بيت ولية أصحاب واحنا ضيوف
جوهرة/ فرنسا
شداد/ قرية تبع فرنسا
جوهرة بيأس/ يعنى إيه
شداد/ نصف ساعة بالعربية تكونى جوا فرنسا
جوهرة/ يلا نروح هناك
شداد بين أسنانة/ ليكى حد هناك أهمدى بقا الناس هنا شكلهم بيحبوا الهدوء مش عايز دوشة
مطت هى شيفاها بيأس/ ممكن حمام
شداد/ افرحى الحمام هنا أحسن من الكوخ
جوهرة/ بذمتك بتاع الكوخ حمام كنتى حاسة نفسى قطة وإللى بنى الكوخ معملش حمام ،،،،،،،
شداد لينهى ثرثارتها/ الباب دة حمام
قفزت هى بفرحة للداخل ثم خرجت تانى وفى إيدها عبوة شامبو وقالت :- مش عارفة دة إيه شامبو
شداد / معرفش أقرا ولا أكتب
جوهرة شهقت/ جاااااااهل
أمسكها من معصمها وقال / الكلمة دى بتعصبنى ،،دخل صاحب البيت فترك شداد جوهرة وتحدث بالفرنسية
نظرت هى لة وقالت/ أنت اتكلمت لغة إيه
شداد بغرور/ فرنساوى
جوهرة/ أزاى
شداد/ بالممارسة، العلبة طلعت شامبو للشعر
جوهرة/ يا فرحتى ثم دخلت الحمام تنعم بشاور محترم
أتت لة سيدة وأعطت له ملابس ليهم وهو شكرها بشدة
خبط هو على باب الحمام وقال :- مدى إيدك لبرا يا أوزعة
جوهرة بالداخل/ متقولش اوزعة
شداد بعصبية/ شكلك مش عايزة هدوم نظيفة
فتحت هى الباب وأخرجت رأسها فقط وعليها رغوة الشامبو / بجد فين
شداد تابع بعيونة رموشها التى تتساقط منها المياة ونقاط المياة على وشها وشيفاها الوردية المبلولة وتقدم لها مسلوب الإرادة خطفت هى منة الملابس ورزعت الباب فى وشة وقالت بصوت عالى/ شداد قليل الأدب🤣
أنتبه لحاله ودلك أنفة من أثر خبطة الباب وقال :- لما تخرجى يا جوهرة الكلب ثم أبتسم لأنها جردتة من لقب عمو ،وحب جملة قليل الأدب منها ،
___________
بعد وقت خرجت جوهرة وهى ترتدى فستان كبير عليها وتضحك وكأنها فى رحلة وهو فلت منه ضحكة رجولية لا تظهر إلا ليها فقال/ شكها الهدوم بتاعة الست صاحب البيت هههههههه
جوهرة بهيام/ ضحكتك حلوة حبتها،،شدها هو من زراعها للخارج ، ولم يعلق ولحسن حظها ضبطت السيدة الفستان على مقاسها وكان طويل وحمالة رفيعة ،،وقماشة قطنية ،،و شعرها صنعت لها السيدة رابطة شعر من نفس قماش الفستان زاد بيه جمال جوهرة الربانى ،أما شداد كان يستحم وارتدى ملابس نظيفة لا تحتاج تعديل
أترك لكم الخيال مشاعر شداد المنحرمة فى هذا الوقت أتجاه جوهرتة الثمينة
🌷🌷سأحتفظ بيكى داخل ضلوعى وأجعل قلبى حارسآ لكى 🌷🌷
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
________
[فى إيطاليا ]
ياسين/ أهو أحنا جينا ضيعتى وقتنا وخلاص دة تراب البيت خراب
هند/ أكيد نلاقى حاجة
ياسين/ أخر مرة أسمع كلامك
هند/ القَيدات قالوا مدام عندك شك هتوصل للى أنت عايزة وأظن حضرتك كنت شاكك شداد المقنع وطلع صح مجتش عليا
ياسين بملل/ تحبى تدورى فين فى كوم التراب دة ولا شوية الخشب المتفحم دة ولا الشجر إللى النار كلتة ،،ولا الحديد المتكوم على بعضة
هند/ بلاش تريقة من فضلك بص حضرتك لو الخدامين موجودين وحصل الماس الكهربائى أكيد يخرجوا على الأقل ربعهم القصر كبير ولية أكيد مداخل ومخارج اكتر صح ،، بص حضرتك الخشب رمادي معنى كدة البيت ولع محدش طفاه هو طفى مع نفسة،، ومجاش علية نقطة ماية ولا فى أى أثر للمادة البيضة بتاعة طفى الحريق يبقا شخص ليه هدف من كدة بص كدة النخلة دى متفحمة من فوق معنى كدة النار عاليا وجاية من فوق مش من تحت البوابة بتاعة الشارع بغض النظر عن الحراسة إللى المفروض يهربوا برا ومحدش نجا يبقا أتحبسوا هنا والمسافة بين الباب والقصر كبيرة يبقا أزاى النار وصلتلة أكيد حصل حاجة والنار دارت إللى حصل بقايا الحديد بتاع السور الأثر بتاعة حديد قوى صعب ينصهر من النار بسهولة
أكيد فى مادة أستعملت للحريق
ياسين بأهتمام/ أزاى فكرتى لكل دة معقول الحكومة الأيطالية غبية
هند/ وليه متقلش حد كبير قابض تمن سكوتة. حضرتك بص القصر حوالين منه فاضى مفيش غابات ولا كابلات كهرباء والمكان طقسة مناسب مش حر ،،علشان نقول الضغط الجوى والحرارة دى لعبة معلم
دماغة متكلفة بس مش عليا أقصد علينا دة أحنا إللى مربينا أسود الداخلية
أنبهر ياسين داخليآ كيف للأنثى تكون على هذا القدر من الذكاء لم يعلق مما جعلها تغضب منه. وبدأت تبحث عن وهم ربما تجدة وهو يدخن سيجارة فى انتظار أعلان فشلها
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
___________
[فى القرية ]
جوهرة/ المكان حلو قوى عامل ذى الأفلام الاجنبى البيت الخشبى والمساحة الخضرا الواسعة والتل حاسة بحلم
شداد/ لية بتنبهرى من أى حاجة
جوهرة نظرت لأرض بخجل/ معاك بشوف الدنيا بعين حلوة رغم جو الأكشن إللى لحد دلوقتى مش مصدقاه كوخ وطيارة ونهر وهنا وحاجات تانية حساك طالع من رواية بتعمل كل حاجة حتى الشلال ربنا نجانا كل الأحداث محدش يصدق عشتها وأهم حاجة الغوريلا أنت بتحمى جوهرة ،،،،ضمت رجليها لصدرها وهى تنظر لة بهيام وقالت
🌷ستظل بطلى وأميرى الاسطورى للنهاية🌷
تمعن هو بجملتها ماذا هل تراة أمير ،، بطل ،،،كيف والعالم يراة مجرم ،لا يستحق العيش ولا الحياة بسبب أفعالة، ،بعينها رأتة أسطورة هل ما تقولة نابع من قلبها أم مراهقة وتزول أم فتاة ساذجة تعيش فى عالمها الوردى
شداد/مستحقش إللى قولتية
جوهرة/ مليش دعوة بأخلاقك مع غيرى المهم معاملتك ليا ،،وأنت إيه معايا ،،، كلنا فينا عيوب والشاطر يصلحها قبل فوات الأوان، ،،، اقتربت منه حد الخطر وقالت:' لهفتك عليا وقت الخطر
حضنك أمااااااان ليا
بتحاول تعمل وتتعب نفسك علشانى عارف لو بتعمل كل دة علشان تعلقنى بيك وتنتقم من أخويا، أحب اقولك نجحت ، لو دخلت مقارنة مع أخويا أختارك أنت
صرخ فيها/ عجبك فيااااااا إيه القتل ولا الاجرام ولا الوس***,,مع البنات وعلاقتى معاهم
قالت بدموع/ المهم معايا عامل إيه ،،، عجبنى حنان وقلب شداد ،،،وقوة وشجاعة المقنع حبيت الشخصيتين ومتقبلاهم أنت خليت جوهرة تتولد من جديد أنت نصيبى الحلو يا شداد
شداد بعصبية/ وهممممم خيااااال أنتى صغيرة وأنا كبير أنتى ملاك وأنا إبليس أنتى نقية وأنا ملوث
جوهرة ببكاء / بحبك ثم حضنتة من ظهرة وتمسكت فية كأنها تقول ملكى حقى بتاعى انا وبس
لفها ليه وحاوط وشها / طبعى وحياتى صعبين مفيش انتقام يا جوهرة وعد منى ارجعك لأهلك سليمة لو بموتى
جوهرة بعدت إيدة عنها بقوة وبشجاعة ممزوجة بصراخ/ بيتى هو بيتك مع عمو فتوح مش حابة بيتى مش عايزاة دة سجن ، مش صغيرة مستعدة أعيش معاك فى اى مكان كفاية عندى الحماية وأنتى حمايتى ، الامان وانت أمانى ،،الحب وأنت حبيبى ، أمسكت إيدة بترجى / خلينى جنبك اعتبرني واحدة من بتوعك.
شداد قطع جملتها فى قبلة صارخة حالمة ملتهبة عاصفة رعدية فى صحراء جافة. ثم هدأت هذة القبلة وتحولت لنعومة مثل نسمات الهواء الباردة المنعشة كان يتلذذ بيها كأنة أول مرة يقبل فتاة ويقرب منها، كأنها قطعة ماس يخشى خدشها .
أبتعد وسند جبينة على جبينها وهى مثل الصنم حتى لم تبادلة القبلة وقتها ، عقد بين حاجبة وقال جوهرة جوهرة
جوهرة بصدمة / أنت أنت بوستنى ثم وضعت إيدها على وشها من الكسوف قالت:'كان نفسى تكون بعد كتب كتابنا
شداد سكت ولم يرد. عايز يقول أنتى مراتى لكنة رفض فقال أنتى قولتى واحدة من بتوعك لسة موافقة تعيشى معايا وممكن أعمل فيكى أكتر من كدة ومن غير جواز أنا مش بتاع جواز عشيقاتى ينفذوا رغباتى أنا أنا سادى
جوهرة بتوجس/ يعنى إيه سمعتها عنك الكلمة دى ومعرفش معناها
تنفس هو وشرح ليها المعنى بطريقة صعبة دون مجاملة ولا تجميل للكلمات وبكلمات بزيئة غير لأئقة حتى تكره واعترف فى بنات لم تتحمل وتفقد حياتها والبيت إللى هى حباة مجرد مقبرة لفتيات الليل واوقات يتلذذ بقتلهم بين إيدة
عزيزى القارى اوقات فى لحضة نخرج م فى قلوبنا لشخص ولا ندرك وقتها نتيجة تهورنا
جوهرة /
يتبع