رواية جوهرة المقنع الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم نجلاء فتحى

رواية جوهرة المقنع الفصل الثامن والثلاثون 38

بقلم نجلاء فتحى


[الأسماء ملخبطاكم ]


توقف شداد أمام حضانة الأطفال  وقال  دون النظر ليهم :- أتمنى مجيش فى مشكلة تانى 


شداد الصغير/ أسف يا عمى


شديد/ محدش طلب تجى  أحنا كبار نحل مشكلتنا يا بابا 


قبض شداد على إطار السيارة بغل من رد أبنه الوقح  حاول يتحكم بغضبة / فى ناس شكلها عايزه العقاب يتزود


شديد بعدم أهتمام/ عادى 


شداد الصغير/ عيب يا شديد دة باباك 


شداد/ أتعلم من أبن عمك حاجة يا أبن 🐕


شديد/ جيت ليه كدة الميس تقول عليا عيل 


شداد/ بالعند فيك داخل  ولو خايف على وضعك بلاش مشاكل تانى  يلا أنزلوا على الفصل 


شداد الصغير/  نازل معانا يا عمى 


شداد / لا ،شوية 


نزل الأطفال وهم يتهامسون بكلام غير مسموع ودخلوا الحضانة، ،عبث شداد فى إحدى الفتحات الخفية  للسيارة

 ( مكان المكيف ) وأخرج لافافة حشيش ولفها وتناولها وقال وهو ينثر الدخان أمامه/ حلاوة الأصتباحة بعركة بنت ناس ،،ثم أخذ نفس وأخرجة من السيجارة  وقال:- لية يارب أبنى مش زى أبن فتوح  ثم أبتسم طب أزاى وأبوة المقنع ،،ثم أنحنى لأمام وأخرج من الكرسى الذى يجلس علية علبة كانز بيرة وشربها  وبعد وقت من عدل مزاجة فتح باب العربية وهو يطمطع يستنشق هوا نظيف  ألطقت زجاجة برفان ونثر الكثير علية وأكل لبانة حتى يخفى آثر الأصتباحة ،،  أغلق باب السيارة الذى يخرج منه الدخان  ونظر للمراية الأمامية وعدل شعرة من الأمام  

ثم أرتدى نظارتة الشمسية  ودخل الحضانة التى أول مرة يدخلها فأخوة هو من قدم لأبنة فى هذا المكان ،،لم ينكر أن المكان على مستوى  ورائحة النظافة فى كل مكان   ،،وكان هو محط عيون الميسات التى تزيدة غرور من هيئتة لكنه لا يبالى فجوهرتة أجمل نساء العالم كله فى نظره ،، أقتحم مكتب المديرة دون أستأذن فهو لا يعرف أستأذن  بعد معرفة مكانها من أحدى العاملات  ،


المديرة أتسعت نظرها من طلت الشخص الذى يقف أمامها ،،كان يرتدى  بنطلون جينز أزرق فاتح ضيق،،، وتيشرت نصف كم أبيض ضيق، ،، مطبوع علية كلمة جوهرتى بالإيطالى  وكوتشى أبيض ونظارة شمسية مع تكوين عضلاتة وطولة الفارغ  و تصفيفة شعرة الذى قصة بعد رجوعة من إيطاليا  وذقنة المهذبة التى جعلتة أيقونه رجوله صارخة ،،،، 


بلعت المديرة تلك الشابة صغيرة السن ريقها من سيطرته عليها وحاولت تكون طبيعية وقالت :-المفروض تستأذن قبل دخولك


تجاهل كلامها وقال بعدم مبالاة/ أنتى الريسه بتاعة العربخانه دى


المديرة بين أسنانها/ مين حضرتك  علشان  أعرف بتكلم مع مين 


شداد بغرور جلس على الكرسى ووضع قدم على قدم/ شداد بية راجل الأعمال المشهور 


المديرة بأنبهار/ شداد بية بنفسة حضرتك  بطل وطنى فى قبضك على المقنع والمافيا رغم خبر موتك وسجنك المزيف   ،ساعدت الحكومة وضحيت بأسمك علشان الشبة بينك وبين المقنع  خدمت بلدك بجد كنت فترة حديث مصر 


شداد/ ومازالت حديث العالم 


المديرة بطمع / جاى تتبرع صح 


شداد/ لية لاقى فلوسى فى الشارع  ولا تاجر مخدرات ولا دى دار أيتام بعد الشر على أبنى وابن أخويا من اليتم 


المديرة بأنتباة/ حضرتك ليك طفل هنا


شداد/ أثنين وأتهانوا وأتعاقبوا وأنضربوا


المديرة بلجلجة/ معنديش هنا الكلام دة،،،، مش فى حضانة حكومى 


شداد/ ياريت دخلوا حكومى على الأقل يحترموا مكانه أبوهم 


المديرة/ أسم الطفل من فضلك 


شداد بغرور/ الأول شديد شداد أبنى ،،والتانى شداد فتوح أبن أخويا وفى مكانة أبنى برضو 


المديرة  بحدة/ شديد  دة مش مؤدب مش محترم ناقص تربيه والتانى حرامى 


كعور شداد إيدة بجوارة حتى لا يلكم هذة الراقصة التى أمامة بشعرها الأشقر الصناعى اللون ومكياجها الصارخ  وقال:' قولى بلطجية كمان 


المديرة/ لو شايفهم  كدة يبقا كدة 


تحول شداد من حالة الهدوء لغضب / مش بدافع عن أبنى كل فعل لية رد فعل ،،أبن أخويا أتهم حرامى وعلبة الأكل وأزازة الماية أتكسرت والعيال أنضربوا  وأتعاقبوا شديد ابنى دافع عن أخوة عايزاة يعمل إية


المديرة/ شوه وش الميس وقطع بنطلونها المفروض تعتذر للميس على الأقل 


شداد/ أناااا أعتذر  بعينكم  ،،،،، هاتى  ميس  العربى قدامى حالا 


المديرة/ كلامك معايا مش معاها 


شداد/ بلاااااااااااش تشوفى غضبى يا عر** 


شهقت المديرة/ أزاى تقولى كدة 


شداد / عينك عليا أنا بفهم نظرة الست بعينها  أهدى يا وس** 


تنفست بهدوء فقد كشف حالها أمامة/ عايز إيه دلوقتى ووطى صوتك


شداد/ مش تقوللى أعمل إيه ومعملش إيه  طلبى يتنفذ مش فاضى أرغى مع واحدة صا*يعة زيك 


المديرة/ غير قانونى طلبك،،،، وبلاش غلللللط


شداد / أنجزززززززززى بدل مفجر أم الزفتة دى وخليها كوم تراب الليلة


أتصلت المديرة على مشرفة الدور

على الفور أتت فتاة صغيرة السن تلف على نصف  وشها شاش طبى،،،،، وبشعرها وجسد متناسق مع ملابس حصرية وكعب عالى 


المديرة/ شداد بيه والد الطفل شديد 


شداد/ وعم الطفل شداد 


الميس بعصبية/ شوفت أبنك عمل فيا إيه بهدلنى 


تفحصها شداد من فوق لأعلى  بدأ يواجهها بما فعلته 


الميس/ كدب محصلش لا يمكن أضرب طفل هنا ممنوع


شداد/ قولتى على أبن أخويا حرامى وبكرة يكبر ويروح السجن 


الميس/ لا مقولتش هو فعلا سرق وأبنك همجى المفروض أطلبلة الأحداث تربيه


ضرب شداد بكفة على سطح المكتب،،، أتنفضت الميس والمديرة  ،،،،قبل أى كلمة فى زفت كاميرا للفصل ولا لا ودينى لو أبن أخويا حرامى أقطع إيدة دلوقتى ومعها إيد أبنى إللى مدها عليكى لو غلطانين أحنا بنربى مش بندلع لكن لو الميس غلطانة ياويلها منى

______

لم تملك المديرة خيار أخر فقد أخذتة لغرفة المراقبة وشاف شداد الفيديو صورة بدون صوت دخول أبن أخوة الفصل ثم جلس مكانه  وأخرج من شنطتة الانش بوكس وفتحة وأخرج العصير ثم شدة الولد وبعديها أخذ الولد حلويات شداد الصغير ،وحين بكى ضربتة الميس وعنفتة وهذا واضح من حركتها بعد شوية ظهر أبنة الذى حضر ومسح دموع أبن عمة  أتى نفس الولد وأفرغ اللانش بوكس فى الباسكت  وكسر الانش بوكس  و زجاجة المياة ،،،، اشتبك معاة شديد  بعدها وأمسك رأسك الطفل وضربها فى الديسك  من الأخر كلام الطفلين صح وفتوح ليس حرامى كل هذا داخل الفصل وهذة الميس تتحدث مع ميس أخرى متجاهلين صراخ

 الأطفال والفصل بية عشوائية والأطفال يتشاكسون مع بعضهم 


المديرة تنظر للميس بغل هذة كارثة وبلوة 


ألتفت شداد وقال بهدوء/ أعمل فيكى إيه الطفل دة مش لابس ذى الأطفال الزى لية


المديرة بتوتر / دة أبن النانى


شداد بعدم فهم/ يعنى إيه 


المديرة بلجلجة/ الدادة


شداد بغضب/ أبن مين يا 

(***** لفظ خارج) شد الميس من شعرها وقال بين أسنانة/ كنت مستعد أنفذ تهديدى وأقطع إيد العيال ،،بقا أبن الخدامة يهين عيالى وأنتى واقفة 


الميس/ أبنك بوظ وشى وقطع بنطلونى


صفعها هو  على وشها بقوة  سقطت فى الأرض ،،،وقال :- دة القلم إللى ضربتيه لأبنى والكاميرا لقطتك ولو فى صوت كان كل حاجة بانت أكتر 


المديرة/ مينفعش كدة 


شداد / عندك حق ثم خلع حزامة وضرب بية الميس وهى تحت قدمة لأنها ضربت وأهانت العيال وقال:- عيالى الاثنين مقامهم من مقامى يا بنت &&&&&&&& ،،أديتى شداد درجة مش حلوة وهو حل صح لية 


الميس ببكاء/ كنت بعاقبة الحرامى دة 


شداد بغل/ تانى مصممة حرامى ثم ركلها فى بطنها بقوة 


المديرة/ كفاية البنت تموت

أرتدى شداد الحزام وقال :- أحنا أخر الترم ومش من حقى أخد فلوس السنة ،،بس أخدها 


المديرة/ فلوس إيه


شداد/ فلوس تقديم السنة ٢٠٠ ألف جنية 


المديرة/ مينفعش 


شداد/ أخدها،،،، ليا عندكم ٤٠٠ ألف جنية للطفلين ،،،،أولادى ميشرفهمش يقعدوا فى مكان يتهانوا فية وفى ١٠٠ ألف جنية تبرعات مفروضة إجباري على ولى الأمر تلزمني  وعيالى الاثنين ٢٠٠ ألف جنية ،،، يبقا المجموع ٦٠٠ ألف جنية تلزمني،،،، وكل ٣٠٠ ألف فى ظرف كبير يا حرامية يا صيييييع


المديرة/ أنا صاحبة الحضانة وبقول لحضرتك مش تتكرر تانى وأبنك وابن أخوك فى حمايتى  والميس دى تترفد ملهاش مكانى عندى المهم رضا سيادتك


شداد/ رعايتك وأنا فين ،،،،ضحيتى بالميس علشان الفلوس يا مادية يا بنت

[ **** لفظ خارج ]،،،، بهدوء  قدامك ربع ساعة بالكتير الفلوس تكون عندى ،،،بدل أخليكى تمضى تنازل للحضانة ليا أختارى الفلوس دول حقى ولا التنازل ،،،،، ثم خرج وذهب للفصل الذى يوجد فيه  الأولاد  بعد م سأل على مكانهم  راقب الفصل لا يوجد أحد مسؤول وحالة ضوضاء بالمكان وغير نظيف عكس باقى الأجزاء  الخارجية  أبتسم على أحتضان شديد لأبن عمة شداد وبيمسح دموعه ويحاول يأكلة من الحاجة الحلوة بتاعته،،   دخل الفصل وشاور ليهم ثم حمل الأطفال حقائبهم  


شديد/ لسة بدرى نروح لية


شداد/ أكتم يا زفت مزاجى مش حلو 


شداد الصغير بخوف/ معملتش حاجة مش حرامى يا عمى 


شداد/ تحب تقضى اليوم مع شديد النهاردة


شداد الصغير/ ياريت،،،،،وبابا


شداد/ خلى عندك شخصية ذى الزفت دة ،،،ثم شاور على أبنة 


شداد الصغير/ بابا يزعل منى ممكن تتصل علية تقوله


شداد بحدة/ كلمتى تتنفذ


شداد الصغير بتوجس/ بابا وافق أروح معاك قال لا خلاص 


شداد بأعجاب / ماشى ثم نظر لأبنة وقال :- أتعلم، ،


اتصل شداد على فتوح  ووافق ثم رجع بيهم الفيلا عند جوهرتة بعد ما أخذ الفلوس وذهب للشركة وأعطى لفتوح فلوس أبنة وحكى لة ما دار  وقال:- شوفلنا حضانة تانية بنت ناس الفصل وس*  ،،،خالص ومفيش رعاية ميغرقش الدور الأول والواجهة

بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 

___________

      (أتى المساء )

          (فى بيت ياسين )


الأم / تانى مرة أسخن الأكل 


ياسين/كنت  بكلم واحد صاحبى ،،،ثم جلس على السفرة وقال:- هند فين 


الأم بمكر/ جات من الشغل تعبانة ورجعت مرتين يارب يكون إللى بالى 


قطم هو لقمة عيش/ يعنى إيه 


الأم / حامل


شرق ياسين ثم ترجل لغرفة نومة وفتح الباب وجد هند تكلم شخص وتقول:- ههههه علشان تعرف قيمتى أممممم أنت حبيبى لأخر العمر وحشتنى أوووى لا فى الشغل مش بعرف أتلم عليك ،،،،،،،خطف منها الفون وقال بحدة  مين أنت يا ندل يا جبان 


الأب/ ياسين نهارك مطين على دماغك


أتبرجل ياسين / لا مش حضرتك معايا معايا مكالمة تانية وهند أداتنى التليفون مقدرش أغلط يا ريس


الأب/ أعديها أدينى هند 


وبعد أنتهاء المكالمة الحنونه بين هند وأبيها عكس علاقتهم الرسمية فى العمل 

فياسين لم يعلم بوجود   علاقة حب نظيفة بين الأب وبنته فى هذا الزمن،،،،، لم يجرب هذا الشعور ،،،ألقت هى الجوال على السرير وربعت إيدها على صدرها وقالت:- بقا أنا أديتك التليفون تكلم بابا ،،،كداب أوووى ،،،،،وإيه الدخلة دى بكلم واحد مثلا أكيد مش أعمل كدة قدامك بالعكس زمايلى الشباب بكلمهم قدامك  ،،غلطت فى بابا جامد ثم تركته 


ياسين/ فكرتك بتحبى واحد وموعداه 


ألتفت لة/ لية شمال ،،،على زمه راجل وبعرف غيرة ،،،فوق يا حضرة الضابط  مش كل البنات ذى طليقتك مقدرش أغلط فيها على كلامك كانت صريحة معاك من أول دقيقة أتقفل عليكم باب فيها،،


تجاهل كلامها/ ماما بتقول حامل


أتسعت عينها وقالت بثبات / هى الحامل تتشقلط ،،،النهاردة كنت بدرب المستجدين وسيادتك شوفت بنفسك قسوة التمرين لو  حامل مقدرش أعمل كدة ،ومش حاسبتك وأنت مجرجرنى ذى البهيمة وراك ،،،،مش مدينى وضعى ،،ثم قالت بسخرية الأسم متجوزة والفعل محصلتش أختك يمكن الأخوات يحنو لبعض ويتكلموا بأدب،،،،،،،، الحاجة عندك للج*س،،،،،ميته ملكش فى الحريم 


ياسين بثبات/ أطلبى الطلاق 


هند بحب/ وأعيش ندمانة عمرى كلة 


ياسين / أريحك، أنتى طال،،،،


وضعت هى كفها على فمة قبل نطقه لكلمة الطلاق / أنت غبى متخلف شداد الجاهل حافظ على أختك ومازال يعاملها بنت ١٦ سنه ذى أول يوم شافها فيه ،،حس بيا بقااااااا حرام عليك مفيش بنت تجوز نفسها وأنا عملتها وعرضت عليك الجواز،،، مقربتش منى وفى الصباحية بلغت أبويا كلة تمام لحد النهاردة يسألني مفيش أطفال أقولة مأجلة الموضوع وأوعا تفاتح ياسين مش عايزة أطفال ،،،نزلت دمعة شاردة من عينها وهى من نوعية الفتيات مقتنعة الدموع ضعف ،،الأن تمردت عليها دموعها بل أنهمرت وقالت:- أنت جباااااان عايش دور الضحية خلاص أنخدعت فى أبوك وشريف أخو جوز أختك وكنت بتحبهم وطلعوا ولاد ستين فى سبعين، ،جربت حظك فى الجواز وفشلت ،، دافن حياتك لية عيييش سنك  ،،،أختك حياتها جوزها،،، وأمك رجليها والقبر،،،، وأنا بحبك أسفة مش بتحب الكلمة دى منى عايز نطلق وتبقا لوحدك،،،،، أنت بصحتك مش حاسس وبتخدم نفسك،،،، حادثة العربية كانت مثال ليك كنت محتاج حد معاك ،،،مش مقتنع صح ،،،،،شغلك مش يفيدك كله ترقيات وأسمك يسجل من ذهب فى السجلات دة حلمك علشان بصحتك تعال كدة أطلع مهمة وتتصاب بعاهة مستديمة هوب تطلع معاش مبكر ،،،،ولو رفضت إجباري تطلع ،،،عارف لية علشان الأسد لية هيبة ملك الغابة الناس تهابه وأول م يمرض أو ينصاب  يبحثوا على حد غيرة  يحل مكانه  ،،،،أقف قدام المرايه شوف دفعتك فى حياتهم الشخصية والاجتماعية عاملة أزاى متجوزين ومخلفين وليهم أصحاب أنت ملكش ,,,,,,ياسين باشا فى الداخلية مغوار وشعارات فى حقة ،،حياته الاجتماعية صفر فرحنا محدش حضر من أهلك غير أمك وأختك وجوزها بس أصحابك مفيش وإللى تعرفهم جم علشانى مش علشانك ،،،،فوووووووق من الوهم بقااااااا كفاية سلبية أنا رايحة عند بابا  النهاردة بحجه، أدرس معاة قضية الواحات بعد المهمة لو عايزنى فى بيتك عارفنى مش عايز أبعت ورقة طلاقى مبقاش ليا قعدة هنا وأنا تقيلة عليك ملعون أبو الحب يا شيخ  ،،ثم ألتقطت شنطة سفر وبدأت تلم حاجتها بدموع.   


يريد هو بقائها بجوارة فهى فاهمة طبعة ومستحملاه، لكن كبريائة يمنع ذلك فقال بتوجس/ قولت مفيش مهمة 


هند بخنقه من البكاء/ ملكش حكم عليا والشغل مفهوش حكم أنت ضابط وعارف القوانين ،،،،والمهمة محتاجة أنثى الملف عندك أهو شوفه سلام 

    

         ((فى الصالة))


الأم بعتاب/ كدة برضو سايبة البيت 


هند/ أبنك أتهمنى حامل وهو مقربش منى 


الأم/ يقطعني يا بنتى أنا السبب أصل قولتلة رجعتى وتعبانة يمكن حامل 


هند / ليييييية عملتى كدة دة أنتى عارفة السر 


الأم بصدق/ نيتى خير ،،جايز ربنا يقربه ليكى 


هند بحسرة/ يبقا مش فاهمة طبيعة أبنك المعقد المحروم من الحب ومتعود على الغدر والخداع من أقرب الناس لية أنتى خربتى بنت أبنك سلام


الأم بتوسل/ علشان خاطرى أستنى 


أبعدتها هند برفق وخرجت برا الشقة متوجه لبيت أبوها وهذة أول مرة تغضب 

بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 

____________

يجلس شداد على الأرض  فى الأستراحة العلوية التى كانت فى الأول غرفة نومة فهذا مكانه المفضل ويرتاح فيه ،،ألقى الريموت الإلكتروني الخاص بالتلفاز  ونفخ ،،،،يلعن نفسة بشدة فقد طلب أبن أخوة يقضى ساعات مع أبنة فى البيت وعندما أتى فتوح بعد أنتهاء العمل ليأخذ أبنه ،،أحرجة شديد وطلب بقاء شداد الصغير  أعترض فتوح فهو لا يريد تعويد الطفل على ترك المنزل ويبات برا ،،،،لكن المقنع تمسك بالطفل فرحل فتوح بيتة بدون أبنة ،،وجوهره من وقت رجوعة من الشغل مع الطفلين حتى وجبة الغداء مهتمية بيهم وهو لا ،،،أعتدل فى وقفتة وذهب   لغرفه أبنة وفتح الباب أنتباة لة الأطفال شاور ليهم يسكتوا ثم شدهم من قفاهم خارج الغرفة وقال بصوت منخفض / ألعبوا فى الجنينة


شديد/ ممنوع بالليل دة كلامك


شداد/ روح لقائد الحرس يكون معاكم غور ياض أنت هو 


شداد الصغير/ خالتى جوهرة تلعب معانا


شداد بين أسنانة قال بكذب / ميعاد الحقنه بتاعه خالتك دلوقتى يلا ألعبوا ولا أرجع فى كلمتى 


شديد/ قشطه نلعب بمسدسات المايه

شداد بحزم/ البسين ممنوع لو لمحتكم من غير حرس تتعاقبوا ،   قفز الأطفال بفرحة للحديقة  ،،دخل شداد غرفة الأطفال وأغلق الباب بالمفتاح ونظر لجوهرتة التى ترتدى بجامة حرير واسعة نصف كم ،لونها بينك وعليها فراشات صفرا وعاملة شعرها البرتقالى الذى طول ورجع لطولة وكثافته مثل الاول  ،،ضفيرة وعلى عنيها طرحة تلعب أستغمايا


جوهرة/ ههههه أعملوا صوت خلينى أمسك واحد فيكم هههههه


بدأ شداد/ يلمسها بجراءة 

جوهرة/ عيب كدة يا عيال بلاش قلة أدب 

أبتسم شداد بمكر وأمسك مكان عندها شهقت وقالت شداد وأبعدت الطرحة من على عينها نظرت لم تجد العيال قالت/ كنت مفكرة العيال وعملتك  دى أنت 


شداد/ عملت إيه لو جدعة قولى مسكت إيه


جوهرة بتوتر / دى لمستك أصلا ،،العيال فين 


شداد بهزار / رمتهم من البلكونة علشان سبتيني علشانهم ،٠٠٠٠٠٠٠


جوهرة/ ٠٠٠٠٠٠٠

 ثم قال هو بهياج جوهرةةةةةةةةةةة جوهرةةةةةةةةةةةةةةةةةة 

ماذا حدث ؟🤔🤔🤔🤔🤔

___________

       ((فى بيت فتوح))

 

يجلس فى الأرض ببنطلون بيتى مريح وفنلة داخلية على الأرض  فقد أستغل عدم وجود أبنه وشرب شيشة وأمامة صنية كبيرة فاكهة ،،،،وطبق حلويات  شرقية،،وتسالى عبارة عن كاجو وبندق ،وحاولين منه أشياء خاصة بالشيشة  ،،،وهو يسحب النفس ويخرجة فقال :-تفاحتى حضرى كرسى معسل تانى ،،أتت زوجتة التى ترتدى ملابس لم ترتديها غير لما أبنها ينام ويكون فى غرفتهم ،،،الأن فى حرية ،،،كانت الملابس عبارة عن عباية ستان  ضيقة للغاية بيها ترتر من كل مكان وطويلة وبيها فاتحة من الجنبين لحد ركبتها وليهم دلايات على شكل نصف جنية فضة   ونصف كم  وفتحة تحت الأبط ومقدمة الصدر فتحة كبيرة مزينة بدلايات نصف جنبة فضة ،،، وعلى رأسها منديل أو (إيشارب) من نفس خامة العباية ونازل من مقدمة  رأسها من المنتصف دلاية كبيرة وشعرها كان على جنب واحد  ،،وزينه الوش كحل عريض ثقيل و روج  وعلامة الوشم  على زقنها الثلاث شرط أفقية أو  رقم (ا) مكرر ثلاث مرات وبينهم نقطتين فوق بعض فهذة  عادات بنات الجبل منذو ميلادهم هذا الوشم الأبدى فهذا هو أستيل تفاحة فى الملابس التى تبسط بيه زوجها ،،،


 أخرجت تفاحة لافافة نايلون من جزعها العلوى وقضمت حتة من الحشيش ووضعتها فى المعسل ثم  ركبتها فى الشيشة أمسكت الخرطوم من جوزها وأخذت نفس وأخرجتة ثم أعطت فتوح الخرطوم وقالت/ جاهزة يا سيدى  


فتوح/ بلاش سيدى دى ولا سى فتوح ،،فتوح بس


تفاحة/ عوايدنا الحرمة تجول لجوزها سيدى وسى فلان غير إكدة ملعونه وتترجم 


 أخرج  فتوح نفس دخان/ عوايدكم صعبة ،،أمال أبوكى لو عرف بتشيشى معايا يعمل إيه 


تفاحة/ واةةةة مين يجولة أنا مش بنفخ( بشيش) يدوب أحطلك مزاجك وأسحب نفس أسلكها وبينى وبينك أنت أصرت أخذ نفس حبتها


فتوح/ بلاش علشان صدرك كفاية نفس  واحد الليلة 


تفاحة/ حبيتها


فتوح/ متعوديش نفسك ،،متخلنيش أندم خليتك تجربيها  بصى مزاجى وهى ملغمة تعدل النفوخ ،،،وهى شيشة عادية بتعب منها تصدقى 


تفاحة/ حافظ على صحتك 


فتوح/ سيبك من صحتى الواد بايت برا فرصة قومى أرقصي وشغلى الأغانى بصوت عالى بلاش صوت واطى الواااااااد مش هنا يا مزتى


تفاحة/أرجص تانى ما أنا لسه راجصة


فتوح/ وعاشر بقولك فرصة لوحدينا 


تفاحة/ لا تعبت كفاية إكدة 


فتوح بلهفة/ مالك  يا بنت عبد الجليل  


تفاحة/ همدانه 


فتوح/ ملاحظ أكلتلك قلت


تفاحة/ خلاص أرجص متشغلش بالك


فتوح بأعتراض/ مفيش زفت 


تفاحة/ سيدى أمر لازم كلمته تنفذ ،،ثم ترجلت للسماعة الصب وأشغلتها على أغانى بدو مطروح ورقصت عليها ،،،وبعد ٤ دقائق 


فتوح بخوف وصرااااخ/ تفاااااااحة ،مالك يا بت فوقى  أنتى يابت 

،،،أخويااااااا هو يلحقنى 


ماذا حدث؟؟


               الفصل التاسع والثلاثون من هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة