رواية الصديق الخائن الفصل السادس 6 بقلم ملك ياسر الشرقاوي


رواية الصديق الخائن الفصل السادس 6
بقلم ملك ياسر الشرقاوي




عمار اتعصب و بدأ يضرب فيها و شدها من شعرها جامد لدرجة انه بيطقطع في أيده و جاب الحزام و بدأ يضرب فيها بعنف شديد و جسمها كله بقا مليان د*م و هي عماله تصوت و تقاوم بس مش قادره على قوته.... 

ليلى بقلق: بنتي حببتي مالك فيكي إيه... إيه عمل فيكي كده مش انا قولتلك اختك فيها حاجه ردو عليااا حصل إيه؟؟؟ 

أروى بهدوء: اهدي ي ماما حادثه بسيطه و الحمدلله عدت على خير متقلقيش انتي هدخل اريح شويه و بعدين هروح شقتي.. تصبحي على خير.

ليلى بصدمه: انت هتسيبها تمشي ي محمد... م ترد... انا بنتي مش هتمشي تاني و هتفضل في حضني انا ماليش غيركم... انتم فاهمين. 

محمد بشك دخل ل أروى و قفل عليهم الأوضه كويس و قال: هاا مش ناويه تقولي مين الحيو*ان اللي عمل فيكي كده؟ ولا اعرف بمعرفتي و أوريه مقاموو.... ردييي. 

أروى بخوف: واحد زميلي في الشغل كان معايا في البار امبارح. 

محمد بهدوء رهيب: ايوا بقا كان معاكي بصفتو إيه عشان افهم بس؟؟ 

أروى بتوتر: ب.. بحبو و بيحبني. 

محمد ضحك بصوت عالي... 

أروى بغيظ: انت بتضحك على إيه انا غلطانه إني قولتلك اصلا يلا اطلع بره. 

محمد: انتي بتضحكي على نفسك ولا بتضحكي على مين ي بنتي... انتي للاسف محبتيش غير عمار و بسس. 

أروى بدموع: يوسف قالي بحبك و فضل معايا طول الشهور دي و كان هيجي يتقدم بس انا كنت بصدو عشان فعلا بحب عمار بس زي م يكون كده يوسف كان حبل النجاه بتاعي مصدقت مسكت فيه عشان انسى اللي حصل و للاسف غدر بيا و كان بيحاول... ي...محمد خدها في حضنه و هي كانت منهاره و مش قادره تتكلم و قالت بعياط و صوت مبحوح: ملقتش حد قدامي غير عمار هو الوحيد اللي جه في دماغي رنيت عليه و جالي على طول و مترددش لحظه انا بقا مستغربه من كده. 

محمد:......... 

أروى بصدمه و فرحه: انت بتتكلم جد يعني هو مش بيحب سما هو عايز ينتقم منها بس عشان اهله. 

محمد: بالظبط و احنا بنظبط لخطه و بنفذها سما نفذت و قال بمكر..و انا نفذت الدور عليكي ترجعيه ليكي من تاني ي رورو. 

أروى: عملت إيه؟ 

محمد بثقه: حاجه بسيطه من حجاتي ولعتله في البضاعه الجديده في المخزن. 

أروى بصدمه: انت مجنون يبني ده انا كمان مشتركه في البضاعه دي. 

محمد: منا عارف بس انتي داخله بمبلغ بسيط و هو كمان المسؤول عن العمليه دي و المخزن تبعو كمان. 

أروى بخبث: فهمتك ي شبح 👻 المفروض إني ارجع شغلي من تاني ز افضل وراه اطهقوا في عيشته و أثبت إني كفائه اكتر منه لحد م يعترف و يستسلم صح؟ 

محمد بضحك: يبنت اللعيبه. 

أروى بضحك: من بعض م عندكم.. يلا طرقنا من هنا عايزه انام عشان بكره في حجات كتيررر لازم تتغير... سلامووز.

سما وشها كان متبهدل خالص و جسمها كلو جروح و عمار راح المخزن يشوف الباقي من البضاعه بس للاسف مافيش أثر ليها بقت عباره عن رماد و مافيش أثر لمين عمل كده بقا واقف هيتجنن و مش عارف يعمل إيه غير انه يجيب بضاعه جديده بس مش معاه الفلوس الكافيه لكده و قرر انه يشتغل على نفسو الفتره دي.... روح البيت و لقاها قاعده مكانها و ضامه رجلها ليها و دافنه وشها بين إيديها و عماله تعيط. 

عمار صعبت عليه و راح لها... 

عمار بحنيه: قومي معايا. 

سما مكنتش بترد عليه... 

عمار بعصبيه و صوت عالي: قولتلك قوومي معايا. 

سما اترعبت منه و خافت لحسن يعمل فيها نفس اللي عمله من شويه قامت وقفت لكن اول موقفت اغم عليها.... 
شالها بسرعه و حطها على السرير و مرضاش يفوقها غير لما يطهرلها جروحها و يغيرلها هدومها اللي كلها دم.... خلص و بدأ يفوق فيها و اكلها بالعافيه و ادلها العلاج و نيمها.... سما كانت في حاله صعبه و مقدرتش تقاوم وجوده. 

الصبح.... 

عمار بحنيه: تاكلي و تاخدي علاجك و تستريحي. 

سما بإستغراب: انت ازاي كده؟ 

عمار بإستغراب: ازاي يعني؟ 

سما: شويه حنين و كويس معايا و شويه حيوان... بصلها بحده و هي خافت و قالت بتوتر: مش قصدي بس تعاملك معايا مش عارفه احدده انت ازاي بوشين و شخصيتين كده؟ 

عمار: هتفهمي بعدين. 

و مشى و سابها.... 

أروى بثقه: كلو يجهز عشان في إجتماع مهم. 

السكرتيره: بس مستر عمار لسه مجاش ي فندم. 

أروى: حببتي انا و مستر عمار واحد ثانيا هو اتأخر و الوفد جاهز و مش لازم نتأخر و يلا كل واحد على شغله.

أروى بثقه: و بكده تكون العمليه هتم في المعاد المحدد ان شاء الله ي فندم و هنحاول نجيب البضاعه في أسرع وقت. 

الراجل: انا سمعت ان المخزن ولع و البضاعه خسرتوها خلو حكاية البضاعه دي عليا عشان خاطر عيونك انتي بس. 

دخل عليهم عمار و كانت عينه بطلع شرار ووو

مجهول: الخطه الجايه هتكون مساومه على تيا.... 


الصديق الخائن 🙂

بقلمي / ملك ياسر الشرقاوي 🌗




تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة