رواية تزوجت ملاك الفصل الاول 1 بقلم نجلاء فتحي



رواية تزوجت ملاك الفصل الاول 1 بقلم نجلاء فتحي 



فى فيلا من التراث العتيق فى محافظة المنصورة ، يوجد بيها حديقة صغيرة ويحرسها حراسة تسمى(( الغفير )) وبسبب أسوارها العاليا تحجب الفيلا تلك القطعة  الثمينة والتى تشعرك أنها متحف فما بالك بالداخل  تعالوا ندخل البيت مع بعض ونشوف قصة أهل البيت دة أيه

        [[فى الحديقة ]]

تجلس فتاة فى الأرض ترتدى فستان نصف كوم أبيض ومنقرش بالتريكو الأبيض على مقدمة الفستان  ضيق من الصدر وواسع لحد أخرة  وكان واصل لحد الركبة وترتدى شراب أبيض طويل وكوتشى أبيض فهذا هو لونها المفضل وشعرها على هيئة قطتين  وفى  كل ناحية معمولة كحكة  وبتضحك 

الغفير/ يا ست البنات جومى من الروبة  دى هدومك أتلطخت

ملاك/ لا 

الغفير/ أستغفر الله العظيم، ، جومى معايا 

ملاك/ ببكاء ،،أنت نوتى  وحش  أهئ أهئ

الغفير/ يا نهار مش فايت يا ولاد  لا يا ست البنات بلاش دموعك دى ،الحاج نصار يقطع عيشى 

ملاك/ قامت  من الأرض بطريقة طفولية وجريت على الفيلا وتقول بابا اااا بابا اااااااااا   وتبكى 

خرج نصار من غرفة الضيوف  يجرى على صوتها وأستقبلها داخل أحضانة  ،،،مالك ومين اللى مطينك كدة ووجد الأرض كلها طين من أثر حذائها ،،

ملاك/ ببكاء ،،عمو دة 
نصار أحمرت عيونة/ أنت أتخبلت فى مخك ولا أيييه 

الغفير/ بلع ريقة ،،وحكى له الحوار وأنصرف بأمر من نصار 

نظر لبنتة الوحيدة ملاك ووجهها تلطخ من الطين من أثر أديها وكانت تهز رأسها يمين وشمال حركة أكتسابتها وكأنها لم تبكى من شوية، ،حزن على حالها ،،،ملاك 

ملاك/ أممممم

نصار / أسمها نعم

ملاك/ عيونها على الشباك

نصار/ ملاك حبيبة بابا بتبصى على إيه 

ملاك / جريت للشباك  هية هية فراشة بابا أمسكها هههههههه تعالى بقا أنا ملاك أنتى أسمك إيه

نصار/ مينفعش كدة وطى صوتك فى ضيوف هنا 

ملاك/ بتضحك    ، فراشة 🦋 
 فوووووو  فووووووو ،،أمسكها نصار  جيدآ بسبب أديها التى تحمل بقايا الطين وتنقلة للمكان  ،إيه رأيك تروحى مع الدادة تغيرك وتجبلك شكولاتة 

ملاك/ شكولاتة كتييير  والفراشة 

نصار/ راحت تاكل 

ملاك/ ماثى  فراشة 🦋 جميلة فوووووو 

نصار/ نرجس خديها مش عايز أشوف منظرها كدة  وخلى حد ينظف المكان 

نرجس/ يا سيدى كل  منغير هدومها تلوث نفسها  دى مغيرة يجى ٩ مرات لحد دلوقتى وأحنا لسة الظهر

نصار بغضب/ وأنتى لازمتك أيييييية يا مراااااا بتعدى عليها أظن مش بتشتغلى لله  أخفى من وشى، ،ونظر بحنان لملاك ،،أسمعى كلام الدادة ونظر ليها  وهى تجرى على سلم الفيلا الداخلي وبططنطت وتغنى كلمات غير مفهومة ونظر لملابسة التى تلطخت من الطين وذهب غرفتة وأستبدلها بأخرى وبعد وقت دخل للضيوف وأعتذر عن التأخير 
👼👼👼👼👼👼👼
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
         [[فى الإسكندرية ]]

      (فى مستشفى خاصة )
أيه الشغل الخ**،،،، دة  فين إللى مسؤوول عن الحسابات 
وبعد وقت حضر الموظف أفندم يا دكتور إيهاب 
إيهاب بغضب / الدفاتر  مش مظبوطة عايز تفتح عين الضرايب عليا دا أنا هطلع م**** أبوك دلوقتي  أنطق يا روح أمك

الموظف/ يادكتور الحسابات مضبوطه

إيهاب/ أعتدل فى وقفتة وضر"بة بالبوكس  لازقة فى الحائط 

محمد/  أبعد أيهاب عن الراجل الذى يركلة برجلة  وأنصدم ٠٠٠
👼👼👼👼👼👼
{{أستوب نعرف الشخصيات }}

نصار / يبلغ من العمر ٧٠ عام لكنة بصحة جيدة تاجر أنتيكات وسمسار عقارات   مشهور  فى المنصورة وصاحب زوق عالى فى شغلة ولدية عمارات كتيرة فى المنصورة والأسكندرية  ورغم الثراء لم يملك من الأبناء غير ملاك أبنتة  صاحبة ٢٠ عام أنجبها  بعد بلوغة الخمسين عام ورفض الزواج وهو صغير بسبب حبة لزوجتة التى تعانى من مشكله فى الأنجاب وتدخل عملية حقن مجهرى وتفشل كتييير وحين أستسلم لقضاء  الله  رزقة الله  بطفلة وبسبب كبر سن زوجتة والعمليات التى تعرضت لها  أثر عليها صحيأ حاول معها  تنزيل الجنين لكنها تمسكت بية وعند ميلادة قبل ميعادة أخبرة الطبيب بوفاة زوجتة وأعطى طفلته التى علم أنها من ملازمة دارون  حملها وضمها لصدرة وتقبل هدية ربنا وسماها ملاك وحزن على حب عمرة زوجتة التى رحلت دون رؤية طفلتها 
 
إيهاب/  طبيب أبن أخو نصار  يبلغ من العمر ٣٠ عام وبيحب بنت عمة نورا لكن لم يعلن  وتربى مع عمة نصار  منذو كان عمرة السابع سنوات وكان يحب عمة نصار ومراتة بشدة بسبب المعامله الطيبة ف نصار تولى ترييتة بعد أخوة ما توفاه الله  وجعلة أبنة رغم أمة على قد الحياة  وسوف نعرف السبب فى الأحداث  شخصية شر"سة وكل تعاملة بالأيد  والسب ولة علاقات نسائية كثيرة ومحمد بيداري علية ويعشق النساء بشدة لسبب معين أكيد حضرتكم فاهمين قصدى 🔞  أما أمام عمة وبنت عمة ملاك  أنسان هادى  وملتزم 

محمد/ أبن أخو نصار أخوة التانى وأخو ملاك فى الرضاعة وفى كلية الطب فى٢  طب وصديق إيهاب رغم فرق السن ومثلة الأعلى ومقيم فى الإسكندرية مع إيهاب فى شقتة وبسبب كليتة وعكس إيهاب فى طباعة  ولدية نظرية ان القلب يعشق واحدة بس لازم يحافظ على نفسة للأنسانه  اللى هيحبها ويجرب معاها الحاجة الخاصة بحلال ربنا ودى نقطة الخلاف بينة وبين إيهاب  

نورا/ بنت عم أيهاب و   وتبلغ من العمر ٣٠ عام  دكتورة قلب  وتعمل فى مستشفى حكومي فى المنصورة تعشق حب طفولتها إيهاب والذى بعد عنها وهو عمرة ١٩ سنة بسبب كليتة فى الإسكندرية  وهى كليتها فى القاهرة لكن القلوب تعشق وكل منهما يعتقد الأخر لم يحبة  شخصية مغرورة ومتسلطة ولا تراعى ضميرها فى عملها  وبتقرف أوى وعند أجتماعها فى مكان مع ملاك بنت عمها  تحاول البعد والنفور منها  وتستعر منها رغم 


                     الفصل الثاني من هنا 
تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة