رواية تزوجت ملاك الفصل الثامن 8 بقلم نجلاء فتحي


رواية تزوجت ملاك الفصل الثامن 8
بقلم نجلاء فتحي




نورا فى الفترة الأخيرة على تواصل مع إيهاب رغم كل منهما فى بلد وإيهاب عندة الحب حاجة والمزاج حاجة تانية  وقرر الذهاب للمنصورة بحجة عيد الميلاد لكن نيتة صفية،،،،،،، ونورا حضرت لعلمها بوجود إيهاب  ومحمد حاضر لان ملاك بنت عمة وأختة فى الرضاعة وبيعشقها بحب أخوى ٠٠
______

        [[فى المنصورة ]]

صفية / ملاك كفاية رسم بقا تعالى شوفى مين وصل 

ملاك/ وهى نايمة على بطنها فى الأرض وبترسم ،بت أخرج ملاك أرسم فراشة جميلة 

صفية / عايزانى أخرج حاضر بس خلى بالك نورا بنت عمك هنا ولابسة هدوم حلوة أوى وأنتى هدومك عليها ألوان يلا خليها تقول ملاك كخ سلام 

ملاك/ أتنفضت ،،بت أستنى نورا عبيطة هنا لا لا ملاك مش كخ ملاك حمم ((تستحما ))أممممم ريحة حلوة صح وجريت على الحمام بسرعة مما جعل صفية تضحك من قلبها على ملاك وبعد وقت صفية علمتها علشان تغيظ نورا  تعمل إيه،،،    وطول الشور وهى بتجهز وتحفظها،،،،،،، ونزلوا من على السلم لسة ملاك بتجرى أمسكتها صفية وقالت خليكى ذى الأميرة سندريلا 

ملاك/ ملاك حب بت  ،،بت قول كلام حلو 

صفية أبتسمت ،،،،،،،،، 

نصار / بسم الله ماشاء الله ربنا يسعدك يا بنتى إيه الحلاوة دى 

ملاك/ ملاك حلوة وضحكت ضحكتها الحلوة ،وسلمت على محمد وأخذت منة كيس الحلويات وجلست بجوار نصار  ،،،
محمد ونصار لحظوا أنها  أتجاهلت نورا دة عادى،،،     أما اللى مش عادى تجاهل  إيهاب 

إيهاب/ مش هتسلمى عليا 

ملاك/ ساندت برأسها على كتف نصار وكأنها بتستخبى فية وبتاكل مصاصة وقالت:- هوبا خوف ملاك ،،هوبا 🛁 حمم (تستحما ) أضر"ب بنت

صفية لأنها فاهمة الموضوع سكتت ونظرت بتفحص لأيهاب 

إيهاب/ بهدوء مصتنع ،،مش عارفة جايبة الكلام دة منين 

نصار/ عيب يا ملاك أبن عمك مؤدب عمرة ما يمد أيدة على البنات وبعدين شوفتة فين وهو فى الحمام عيب لامؤاخذه يا إيهاب متختش على كلامها 

صفية بقوة/ لا يا سى نصار ، الهانم الصغيرة  مش بتتخيل اللى فى قلبها بتقولة يعنى لما بتشوف حاجة بتقولها معندهاش لوع ولا خبث ونظرت لإيهاب مما جعلة يود قت"لتها 

نورا / بتكبر، وأنتى بقا عاملة محامى ليها مبقاش اللى الخدامات اللى تعلى صوتها على أسيادها

صفية/ وضعت رأسها فى الأرض، ،أسفة يا ستى بقول اللى عارفاة الهانم ملاك مش عبيطة علشان مش ناخد على كلامها هى اللى بتشوفة بتقولة 

محمد/ مش عاجبة تصرف نورا لكنة سكت أحترامآ لعملة فهو صغير السن

نورا/ وقفت أمام صفية ،قصدك ان الدكتور إيهاب بيضر"ب بنات  لية دة دكتور ولية أسمة مسمحلكيش تتعدى علية بالكلام 

صفية/ عايزة تصر"خ و تقول موضوع الفيديو وانة مش بيضرب ذى ماهما فاهمين  لكنها تخجل ،،قولت أسفة يا ستى 

ملاك/ وقفت فوق الكنبة وقالت بصوت عالى ،، بت مش قول أسف( تقصد صفية ) نورا قول أسف    بت قول كلام حلو،،،،    نصاااااااار نورا هنا ملاك مش هنا عيد ميلاد ملاك مش عايز نورا ولا هوبا   ملاك عايز حمد (محمد) وبت بس نصار قول نورا هوبا براااااااا ونزلت من على الكنبة وطبطبت على صفية بحنان ،،بت مش أزعل  ملاك أطبخ بيض عصفورة أصفر بت أكل أضحك صح 

صفية / أبتسمت ،تانى بيض العصفورة مش بيتاكل 

ملاك/ لااااااا حلو بيض عصفورة بيض فرخة ملاك أكل وجذبتها للمطبخ  ثم جريت  وأخذت كيس الحلويات اللى محمد جابة ليها علشان نورا مش تاخدة وطلعت لسانها لنورا وتوجهت للمطبخ تانى وهو تقول بت قول شكولاتة كتييير مع ملاك 

محمد/ عمى نصار هى اللى كانت هنا ملاك ولا انا متهيألي 

نصار/ ملاك صفية نطقتها كانت كل حاجة تعيط دلوقتى لا ذى ما أنت شايف 

محمد ليغيظ نورا/ فكرتك يا دكتورة حرامية هتسرقى الحلويات هههههههه

نصار/ رغم الموقف والتوتر فلتت منة ضحكة طبعا نصار فى قمة سعادتة بنتة بتعترض وبتصالح وليها رأى 

إيهاب / لولا عمة وصاين العيش والملح  كان خلص من ملاك لكنة مستفيد منة وسوف نعرف فى الأحداث  تابعونى 

نصار/ طيب يا ولاد يلا على الغداء مش عايز زعل النهاردة دى عيد ميلاد ملاك ياعالم الواحد هيعيش للسنة الجاية ولا لا

محمد/ بتسرع ولهفة ربنا يبارك فى عمرك يا عمى أنت اللى مجمعنا

نصار/ تعيش يا بنى

إيهاب/ بعد الشر عنك يا عمى 
نصار/ الموت مش شر من أحب لقاء الله أحب الله لقاءة

نورا/ لم تعلق مما أغضب نصار ولم يبين 

_____
[[على السفرة ]]
يجلس نصار على مقدمة السفرة وعلى اليمين نورا وأمامها إيهاب  وبجوارة محمد ،،ف نصار أعجب بدافع بنتة عن حقها يريد معرفة كيف تتصرف عندما تشاهد نورا تجلس مكانها ،

نزلت ملاك وغيرت فستانها لأبيض برضو فهى تعشق الأبيض ولا تلبس غيرة بس موديل تانى وغيرت تسريحة شعرها علشان تغيظ نورا وصفية واخدها على قد عقلها مدام بيفرحها  نصار مراقب فى صمت  ومحمد لانة عارف دة مكان ملاك  بحكم بينزل المنصورة كتير غير إيهاب 

ملاك/ كانت هتعيط لكن  تذكرت كلام صفية وقالت، ،نورا قومى ملاك أقعد هنا

نورا/ أوووف أقعدى فى أى مكان 

ملاك/ ملاك جنب نصار 

محمد/ مكان ملاك يا دكتورة واللى ذى ملاك متمسكة بأشيائها  

نورا/ خليك فى حالك يا محمد 

إيهاب/ نظر فى الخفى لملاك  أقعدى فى أى مكان 

ملاك/ جريت لصفية ،،،،هوبا خوف ملاك 

صفية / متخليش حد يزعلك 

ملاك / شدت نورا وقعتها فى الأرض   وجلست مكانها وأمسكت طبقها رمتة فى الأرض أنكسر  ومسكت المعلقة ،وقالت يع  ،، وقالت بت مطبخ  تعالى ملاك  أكل،،، نصار ومحمد لم يمسكوا نفسهم  من الضحك ،وإيهاب  أسرع و قوم نورا من الأرض  مما جعلها تغضب على الاكل ومشيت وإيهاب وراها  

نصار / فهم ان صفية هى إلى قالت ليها كدا وكان طاير من السعادة ولم يجبر بخاطر بنت أخوة
__________

((فى الخارج )) 

إيهاب/ خلاص متزعليش ملاك ليها ظروف خاصة وانا وأنتى دكاترة عارفين اللى زيها بتتمسك بحاجتها كأنها روحها 

نورا/ سيبك من ملاك ،أحم خليك معايا أقصد عايزة أسيب شغلى فى القاهرة وأشتغل فى الإسكندرية فى المستشفى بتاعتك 

إيهاب / بتاعتى دى الناس عارفها لكن الحقيقة ملك لعمى نصار انا اللى ماسكها ومتسمية على أسم ملاك فهمتى 

نورا بدلع/ طب ينفع تنقل أوراقى عندك

إيهاب لنفسة :-يتمنى حب عمرة بجوارة و قال بعملية :-نورا أنتى فى القاهرة ماأنتى كليتك وأتعينتى وأشتغلتى وعملتى أسم صعب تهدى كل دة وتبدأى من الصفر 

نورا بحب /وأنا جنبك هكبر،،،،،
إيهاب  هو هو لية لحد دلوقتى مش أتجوزت

 إيهاب/ بحب ،خايف اللى بحبها تعاملني حب أخوى خصوصا السن قد بعض متفرقناش غير فى أولى جامعة أنا كليتى جات فى أسكندرية وهى فى القاهرة 

نورا بفرحة/ ،،مش يمكن هى كمان بتحبك ومفكرة نفس تفكيرك

إيهاب / بجد نورا تتجوزيني 

نورا/ موافقة طبعا

إيهاب/ جذبها لحضنة بحب ،،هبلغ عمى نصار بميعاد كتب الكتاب والفرح مفيش خطوبة  كفاية تضيع وقت من عمرنا  

نورا بغضب/ لازم عمى يعرف 

إيهاب/ إيوة  لعلمك أبوكى رفض يقبلى فى بيتة وانا عمرى ٧ سنين واللى قبلنى وربانى عمى نصار يعنى الدكتور إيهاب من خير عمى نصار  سامعة ولما بنزل المنصورة ماليش مكان غير بيت عمى البيت اللى أتربيت فية والراجل بنى مستشفى وسلمهالى أعض الايد اللى أتمدتلى حتى أبو محمد عمى كان عايزنى بس عمى نصار رفض حتى لما ملاك جات الدنيا قولت هيرمينى بالعكس حافظ وخلانى أبنة وبعدين مالك مضايقة لية ماهو عمك يا نورا

نورا / رغم غضبها ، حاولت تكون هادية وقالت ،،اللى تشوفة صح يا هوبا أعملة 

إيهاب بفرحة/ هكلم عمى بالليل بعد عيد الميلاد اكيد مش فاضى الان وقطع الحديت صوت الخدامة تبلغة ان عمة نصار عايزة 
ذهب إيهاب لنصار ٠٠٠٠٠
إيهاب/٠٠٠٠٠
يتبع 

                   الفصل التاسع من هنا 
تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة