رواية مصلحه وانتقام الفصل الثاني عشر 12بقلم هنا حسين


رواية مصلحه وانتقام الفصل الثاني عشر 12
بقلم هنا حسين



بعد مرور شهرين رقيه واركان كانوا قريبين من بعض بسبب الحمل كانت رقيه في شهرها الرابع كانت بتحس بيه بيكبر كل يوم كانت مبسوطه بالحمل لكن كلما تذكرت انها في يوم من الايام ستتركهوترحل قلبها ينقبض 
بينما اركان حس ان رقيه انسانه جميله حب روحها ومرحها بس في دايما احساس بيمنعه
انه يقرب منها 
وفي يوم كان راجع اركان من عمله طلع لفوق فتح الباب لقي قدامه رقيه متجهزه ومستنياه
رقيه..... يعني تاخرت
اركان..... بتسالي ليه
رقيه..... عادي كنت مستنياك اصلك وحشتني وقربت منه علشان تبوسه لاكن هو ابعدها عنه بغضب وصفعها بقوه 
اركان بغضب.... انت فاكره حركاتك الرخيصه دي هتخيل عليا تاني تبقي بتحلمي 
مسكها من درعها بقوه وقال 
اركان.... انطقي بتتفق عليا مع يوسف علشان تسرقي ملفاتي يا وس*خه
رقيه بدموع...... اسمعني انا والله مش زي ما انت فاهم
اركان..... اخرسي مش عاوز اسمع صوتك يا خاينه قسما بالله لو لانك حامل لكنت ما خليت حته سليمه فيكي بس ملحوقه تولدي وهتشوفي هعمل فيك ايه
رقيه..... طب اسمعني الاول
اركان..... اطلعي بره 
وشدها وخرجها وقفل الباب وفضل يكسر كل اللي يقابله ويقول
اركان..... انا غبي غبي ازاي افكر احب واحده زي دي بقلم هنا حسين
فكر لما كارم صاحبه يتفق معاه انه يستنى شويه لما موضوع الصفقه اللي اتسرقت تتنسي ويطلع بواحده جديده ويروح بيها البيت ووقتها يكتشف الحقيقه وطبعا ده اللي حصل لما رقيه استنيته زي المره اللي فاتت وخيبه ظنه
غير هدومه وطلع من الفيلا كلها بقلم هناحسين 
صلوا على شفيع الامه

رقيه كانت موجوده في غرفتها تبكي بحرقه على اللي حصل واتذكرت من يومين لما اكلمها يوسف
يوسف..... ورقيه في صفقه شغاله عليها اركان
رقيه..... انا خلاص ما بقتش في اللعبه دي
يوسف بصدمه...... يعني ايه مش فاهم
رقيه.... يعني انا مش هاذي جوزي ثاني فاهم ولا لا ويا ريت ما تتصلش عليا تاني
يوسف...... انت اتجننتي انت ناسيه ان في اتفاق بينا
رقيه...... بل واشرب ميته انا خلاص مش عاوزه انتقم من اركان
يوسف...... لا يا حلوه دخول الحمام ازاي وخروجه انا ممكن اخفيك من وش الدنيا انت واهلك
رقيه...... اعلى ما في خيلك اعمله انا ما بتهددش
يوسف..... صدقيني هتندمي
رقيه..... ابقى خليني اشوف
وقفلت السكه في وشه فاقت من سرحنها على دخول اسماء
اسماء..... في ايه كنت سامعه كان بيكسر في اوضته وبعدين خرج
رقيه راحت عندها وحضنتها وفضلت تعيط لحد ما هديت
اسماء..... اهدي يا حبيبتي قولي لي في ايه حصل حاجه
رقيه..... انا ليه بيحصل معايا كده ليه انا بالذات اتالم
اسماء..... قولي في ايه قلقتيني
ورقيه قالت لها كل حاجه
رقيه..... انا عارفه اني غلط بس غصب عني غضبي من اركان كان اقوى
اسماء...... رقيه انت عملت حاجه مستحيله اركان يسامحك عليها في واحده تروح تتفق على جوزها مع عدوه 
رقيه..... ما عرفتش افكر وقتها
اسماء..... انت تحمدي ربنا انه ما قتلكيش
رقيه..... ممكن اسالك سؤال
اسماء.... اسالي 
اذكروا الله 
رقيه..... هو فعلا اركان اذى يوسف وخد خطيبته منه
اسماء..... اكيد هو اللي ملا دماغك بالكلام ده بعدين هو ما كانش خاطب ولا حاجه ده ضحك على البنت وعمل معاه علاقه غير شرعيه
والبنت حملت وطلعت بنت غلبانه وما لهاش حد ما لقيتش غير اركان ابني يساعدها طبعا بعد ما ضحك عليها وخلاها تنزل الجنين
ولا كان سعادها وقتها وخلاه يكتب عليها وبعدين طلقها ساعتها اخذ البنت مكان بعيد حتى يوسف ما يعرفوش  وسكنها في
رقيه..... بجد اركان عمل كده انا ما كنتش متوقعه ان يكون كده
 اسماء.... يا حبيبتي اركان مفيش اطيب منه ولا احن منه بس انت اللي ما عرفتيش تكسبيه دلوقتي هسيبك ترتاحي وبعدين نتكلم
ولا تسمعه ورقيه فضلت تفكر في اللي عمله اركان ابتسمت بحب لكن تلاشت ابتسامتها فور ما تذكرت حملها نونه كان عمره ما يسامحها على اللي عملته وشعورها بالامومه سيطر عليها
طلعت فونها واتصلت برقم ما حتى اتاه الرد
زياده..... اهلا بالست هانم
رقيه.... اهلا يا زياد عامل ايه
زياد..... الحمد لله لسه فاكره ان كان بينا عيش وملح
رقيه...... معلش يا زياد انت عارف الموضوع ده بالنسبه لي ايه انا مهما كان متجوزه راجل
زياد..... امال متصله بيا ليه اكيد يعني ما وحشتكيش
رقيه..... عاوزاك تشوف لي مكان بس اوعى حد يعرف عاوزه اهرب من هنا في اسرع وقت
زياد..... طب اديني فرصه كده يومين واكلمك
يتبع


تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة