رواية مصلحه وانتقام الفصل الثامن 8 بقلم هنا حسين


رواية مصلحه وانتقام الفصل الثامن 8
بقلم هنا حسين


 
في الصباح راح اركان على الشركه لان كان عنده اجتماع
كارم.... ايه يا عم الاجتماع هيبدا كمان نص ساعه
اركان.... ما انت عارف ان انا بكون جاهز في اي وقت
كارم بهزار..... ولا السهره كانت صباحي
اركان..... ما تحترم نفسك ايه اللي بتقوله ده
كارم..... هو انا بقول حاجه غلط يا عم في ايه
اركان..... خلينا في الشغل وبس
كارم.... تمام  الصفقه دي داخل فيها يوسف منافس
اركان..... وزي كل مره هيخسر
كارم...... ده اكيد
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم
عندي رقيه
كانت رايحه جايه بقلق
اسماء..... مالك في ايه وترتيني معاكي
رقيه.... ما فيش حاجه بس متضايقه شويه
اسماء.... من ايه ان شاء الله
رقيه.... اصل في مشكله مع بابا وانا متضايقه عشانه
 اسماء..... ربنا يحلها
رقيه.... يارب 
لا اله الا الله 
عند يوسف
يوسف.... مش قلت لك ان انا اللي هكسب المشروع ده
علي..... بجد ما كنتش متوقع منك كده
يوسف بغرور..... عيب عليك لما تستخفي بقدراتي
 علي.... بس بجد ضربه معلم المشروع كان قوي
يوسف.... نفسي اشوف وش اركان دلوقتي وانا مديه ضربه قويه بقلم هنا حسين

عند اركان
اركان بغضب..... انا عاوز اعرف ازاي حصل ده ازاي
كارم.... ايه ده يا اركان انا مش عارف ازاي ده حصل ويوسف سرق المشروع وقدمه بدالك ازاي 
اركان بزعيق.... هو ايه اللي ازاي اكيد حد اداهله
كارم.... هيكون مين يعني ورق المشروع معاك
اركان..... هو انت كمان معاك نسخه
كارم بزعل.... انت شاكك فيا معقول بعد السنين
دي وتشك في صاحب عمرك بجد مش مصدق منك ده يا اركان
اركان.... ماتزعلش مني بس انت شايف الخسائر اللي حصلت بسبب المشروع ده وما فيش غيري انا وانت اللي معانا ورق المشروع
كارم.... طب ما ممكن يكون حد من عندك اللي سرب له المشروع
اركان..... ما فيش حد علشان دخلت بيه على طول وطلعت اوضتي
كارم.... ممكن تكون رقيه
اركان.... ما اعتقدش لان رقيه لا تعرف يوسف ولا يوسف يعرفها بعدين ما تقدرش تعمل كده تخاف تعمل يا عم
كارم.... امال مين يعني
اركان..... انا هعرف بطريقتي 
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

راح اركان على البيت كانوا بيتعشوا
اسماء..... مالك يا حبيبي متضايق
اركان.... مشكله في الشغل يا ماما
اسماء.... مشكلتي  ايه دي يا ابني
اركان..... المشروع اللي مفروض اقدمه للشركه الصينيه حد سرقه واداه ليوسف وقدمه قبلي وسبب لي خساره كبيره
اسماء..... يا نهار ابيض طب مين ممكن يعمل كده
اركان.... مصيري هعرفه وقتها مش هرحمه
 رقيه بتوتر..... طب عن اذنكم هطلع انام
استغفر الله واتوب اليه
طلعت رقيه وقفت على البلكونه
واتذكرت اللي حصل امبارح
جتلها رساله من يوسف محتواها 
رقيه اركان جاي على البيت دلوقتي ومعاه ملف الملف ده في صفقه مهمه اول ما يدخل البيت هيحط الملف في الخزنه حاولي تلفتوا نظره باي شكل علشان ينسى يحطه وصوره لي وابعتيه ثابت رقيه التليفون وفكرت شويه وبعدين قامت راحت لفوق في الغرفه فتحت الدولاب ولقيت
لانجري كثير مسكت واحد ولبسته واستنيته لما جه واستغلوا دخوله للتواليت وصورت الملف وبعتته
رجعت من شرودها
رقيه... يا ترى اللي عملته صح ولا غلط بس انا حاسه بالندم بس لا هو زاني يستاهل 
دخل اركان بالغرفه ورزع الباب بقوه
انتفضت رقيه بخضه
اركان... ايه اتخضيتي
رقيه..... ايوه
اركان ..... مش قلتي هتنامي
رقيه.... ايوه هنام تصبح على خير
اركان بصلها بغموض ودخلت تولد ياخد شاور وطلع نام بقلم هنا حسين 
يتبع 
رايكم يا سكاكر 
🌷ماتنسوش تصلوا علي النبي 🌷


                    الفصل التاسع من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة