
وقفنا البارت إللى فات لما نصار أتخانق مع أبن عمة أو عمتة بسبب وجود أختة فى بيتة دون علمة ،،، وسكت لما وجد حور خافت منة ،،،ف مسح وجة بضيق وتوجة ليها وقال بكل حنان :-مالك واقفى لية تحبى تاكلى المربى مانجا ولا مشمش
حور / مشمش
نصار/أعملك سندوتش فروالة🍓 أنتى مش بتحبى المانجا ولا المشمش وأنطلق للمطبخ تحت صدمتها
حور/ مدام عارف بأكل إيه بيسأل لية أوووف ،،،ونطت جنب أخوها وقالت:- شوفت مش عايزنى
سليم/ يا شيخة أمال بيجهز الفطار لمين يلا أدخلى حمامك وأجهزى نصار هيخدك فى طريقة للمدرسة وركزى عايزين مجموع لكلية الطب
حور / مش عايزة أكون دكتورة ،،،نفسى أدخل معهد الموسيقى
سليم لأنة كان نفسة يدخل كلية الهندسة وأبوة رفض ودخل طب لمس حزنها وقال:- مش يمكن إللى بابا أختارة يكون أفضل ليكى
حور/ أنا مش بتاعة دم وعمليات بخاف أووى
سليم/ سبيها على الله
__________
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات
[[فى ايطاليا]]
نورا/ تابعى شغل المستشفى أنا الفترة الجاية فى موتمر طبى و مسافرة الجزائر
حب بعملية /OK أمتى علشان أنا كمان عندى مؤتمر فى مصر
نورا أنفزعت ووقع منها فنجان القهوة وأعصابها أتجمدت / م٠٠م٠٠مصر لية
حب/ نفسى أفهم لية كل ما أجيب سيرة مصر تعملى كدة أنتى مصرية المفروض ننزل زيارات من يوم ما أتولدت نفسى أنزل أشوف أهلى أشوف بابى كل إللى أعرفة أسمة ووظفتة أرجوكى لية مخبية عنى ،،عمايلك دى تدل أنى أنى بنت حر"ام
نورا غمضت عيونها لتلك الحقيقة وقالت بكذب /لا أنتى شرعية كل الحكاية بباكى توفى من سنين
نورا/ كل دة عارفاة عايزة الجديد
نورا بثبات / دى الحقيقة وأنتى مش مصدقة أنتى حرة،،، أنطلقت لعملها هروبآ من بنتها
حب/ الله يرحمك يا بابى يا ترى شكلك إيه
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات
_______
[[وتمر الايام ]]
فى المنصورة
أحمد/ أأأنا جيييت يا بشر
جريت ملاك من على السلم كأنها طفلة وليست أمراة كبيرة أختلط شعرها الأصفر بالشيب وقالت/ أحمددددد وحضنتة ،، نونو فين
أحمد / مجاش
ملاك خرجت من حضنة وجلست ترفص فى الأرض وتصرخ /ملاك عايز نونو أةةةةةةة
أحمد/ يا نهار أزرق والله بهزر بابا يبهدلنى نصار بيركن العربية برا
ملاك نظرت لة بأعين دامعة / أحمد أضحك على ملاك
أحمد/ أيوة
ملاك / أحمد عبيط ذى هوبا،،،،،، وجريت للجراج فى الخارج
أحمد/ الحمد لله بابا مش هنا وتوقف على صفعة أسفل رأسة من إيهاب وهو يقول :- ميت مرة أقول بلاش هزارك دة مع ملاك وقلبها تعبان أهى شتمتني
أحمد برعب/ بابا مفيش حمدالله على السلامه ولا إيه
إيهاب/ أخوك فين
أحمد/ بيركن العربية ونظر لأثر أبوة وخبط كف على كف وقال:- يا حول العالم كأنى بايت فى حضنهم وأسرع يبحث عن أمة صفية
توقف إيهاب وهو يرى نصار وهو يحمل ملاك على إيدة مثل الطفل الصغير وبيلف بيها حركة دائرية تحت ضحكهم حاول التحكم فى غضبة فهى أمة وتوجة ليهم
ملاك/ نونو تانى طيارة فوفوفوووو
نصار/ نفذ طلبها،،،ههههههههههههه ولف حركة دائرية وهى رفعت إيديها لأعلى وشعرها يتطاير حولها
إيهاب/ أوعا ياض دى بتاعتى،،،، فسلمها لة إيهاب بدون أعتراض وقال:- حمدلله على السلامه، ،أخلع بقا
ملاك/ نونو،، ملاك عايز طيارة
إيهاب/ تعالى يا مجننانى ودخلوا الصوبة الزجاجبة وقال :-أنتى حلوة أوعى النهاردة
ملاك/ هوبا حب ملاك ولا صفية
إيهاب/ جلس وهى مازال داخل أحضانة وقال بصدق :-هوبا بيحب صفية وبيعشق ملاك و قبلها 😘،،، نسيبهم بقا شوية 😉🤫
______
وفى المساء أجتمع إيهاب بزوجاتة وأولاده أحمد ونصار وأدم
نصار بنفس غرور إيهاب كأن إيهاب هو الذى يتحدث / عامل إيه فى شغلك يا آدم
آدم فهو أيضا قريب من شخصية نصار رغم أنهم أخوات من الأب فقط /بخير وبسعى وراء حلمى
أحمد وهو بياكل تفاحة ومربع رجلة على الكرسى وفمة مليان أكل/ لية التعب يا بنى فلوس بابا كتير يبني ١٠٠ شركة مش شركة واحدة
آدم بغضب / لااا
ملاك أمسكت ذقن إيهاب ولفتها لة وقالت /هوبا أعمل لأدم لعبة كبيرة علشان يضحك أمممم وطبعت قبلة سريعة على خدة ( تقصد يبنى شركه فهو مهندس )
صفية تنظر للموقف وتتمنى ذلك فهى تعلم مدى تأثير ملاك على زوجها
إيهاب لنفسة / منك لله يا ملاك بتخلينى مراهق معاكى ،،،تنحنح وقال :-هو رافض
آدم/ أيوة لازم شركتى من تعبى
نصار توقع تفكير أخوة لأنة نفس دماغة وحاوطة وخرج للحديقة الخارجية للبيت
أبتسم إيهاب على أولادة وشعر بالأمان
وقال/ أترزع مكانك
أحمد/ رايح معاهم وبعدين أنا تؤام آدم مش عيل دايما محسسنى أصغر منهم لية
ملاك/ عيط كتير زن زن أجع راس ملاك وعبيط بس بقا ،،،،،،هوبا ملاك عايز بوسة
صفية أعتدلت فى وقفتها لكى تذهب لغرفتها فتوقفت على إيهاب وهو يجذبها لحضنة لانة لمس حزنها وكان الوضع صفية وملاك فى حضنة أما مشاعر إيهاب لملاك فقط
وبفعلتة رضا صفية وانصرف أحمد من المكان بأشارة من أبوة
___________
[[فى الحديقة ]]
جلس نصار ووضع رجل على رجل وقال :-الخير دة كلة بفلوس أمى ملاك حتى بابا مش يمتلك غير مستشفى هنا فى المنصورة دى اللى بناها لما كنا صغيرين وبرضو بفلوس أمى والفيلا والشقة بتاعت الإسكندرية والاملاك والاطيان ملك لامى يعنى بتاعتى لوحدى و٠٠٠
آدم/ ٠٠٠٠٠٠
يتبع