رواية زوجة تانيه الفصل الثامن 8 بقلم شيماء ناصر


رواية زوجة تانيه الفصل الثامن 8 
بقلم شيماء ناصر


تاني يوم✨
ريم بانفعال دخلت المكتب وقفلت الباب وراها..... 
اي مشكلتك معايا عايز مني اي تاني مش كفايه الي في حياتي عمال بترن عليا لي كل شويه 

=لي متضايقه قوي كدا امسكي كوباية الماية واشربي كدا واهدي 

ريم مسكت الكوبايه منة ورمتها في الارض كسرتها.... 

=اوووف اي يابنتي اهدي اعصابك 

ريم بجدية ممزوجة بتوتر: عايز اي مني 

=هعوز منك اي يعني وحشتيني قولت اطمن عليكي 

ريم: واطمنت ابعد عني بق وعن حياتي 

=لي!.... انتي مبقتيش بتحبيني 

ريم: انا بكرهك

=تؤتؤ.... في واحده تكره ابو ابنها برضو ده كلام 

ريم بغضب: ابنك؟؟؟؟ دلوقتي افتكرت المصيبة الي عملتها وافتكرت ان ليك ابن!!!!!..... 
وطول الوقت الي فاتت ده نزلت ابوس ايدك تتجوزني وتستر عليا عشان الي في بطني وانت رمتني بي ايدك بره المكتب ده وبرا حياتك..... ورمتني رميت الكلا/ب..... 
جاي دلوقتي لي 

=انتي بقيتي رغاية لي كدا صدعتيني..... بس انتي احلاويتي لي كدا علشان فرحك بليل 

ريم بخوف: وانت اي عرفك 

=ياقلبي انا عارف عنك كل حاجه 

ريم بتوتر: خليك بعيد عني 

=مش هيحصل ياقلبي بقولك ايه انا عاوزك انهارده تعاليلي علي الشقه الي في مدينة نصر 

ريم بزعيق: ده انت بني ادم تافة..... خلي بالك لو فاكر انك بتلوي دراعي ف احب اقولك ان شركتك الي انت متفشخر بيها دي لو الكلام الي عندي وصل لحد من الصحافة شركتك هتتقفل 

=بس انا مش بخاف وريني هتعملي اي وهستناكي انهارده وريني مش هتيجي ازاي اختاري بق انا ولا سي السيد الي هيستر عليكي.... 

ريم:بص لي اول واخر مره خليك بعيد عني 

=اه صحيح انتي عرفتيه انك حامل من غير جواز؟... 
تؤ اكيد لا انتي بتخافي اصلا... اهو بق لو حد عرف محدش هيفكر يتجوزك ياقلبي 

ريم:انت لي بتلف بالكلام تاخد فلوس وتبعد عني 

بغضب جحيمي: فلوس مين يا معفنة انتي نسيتي نفسك ولا اي 

ريم: عيش حياتك وسبني اعيش حياتي 

=بس صعبان عليا الي هيتجوزك هياخد علي قفاه وانا ميردنيش 

ريم بضحك سخرية: خلاص خليك راجل ولو مره في حياتك واتجوزني ولو مش عايزني تاني طلقني

قام مسكها من طرحتها وايده التانية مسكها من عند رقبتها: انا ارجل من علتك فاهمه 

ريم دموعها غلبتها ونزلت غصب عنها وبقت بتحاول تفلت منة وهو عينه بقت جريئة وبيبص علي جسمها.... 
ريم زقته وفتحت الباب وجريت علي برا

قعد علي الكرسي:هما الحوامل بيحلوه قوي كدا 

مرڤت: مااازن مازن 

مازن: هاا خير

مرڤت: متتجوزشي ريم باين عليها بنت مش كويسه 

مازن: اه وانتي شوفتيها ازاي وانت لسه جايه 

مرڤت: شوفت صور الخطوبة مش باين علي شكلها انها كويسه مش مستريحه ليها

مازن:ما انتي لزم تقولي كده عشان تقفي مع عشق

مرڤت: هو انت لي مش شايف ان اكترنا معترض علي الجوازه دي 

مازن:انا عارف مصلحتي كويس.... وسبها ومشي 

مديحة:الماذون هيجي بليل علي 8 جبت جاتوه ولا لا 

خالد:لا مجبتش 

فرح بلهفة: انا هكلمهم يبعتو اتنين علي البيت

خالد بص لي فرح باستغراب: انتي مالك مبسوطه لي مش كنتي تعبانه روحي اقعدي في اي حتة وخليكي ساكتة 

فرح: يوووه بق ما تسبني 

خالد:امشي

فرح:هووف طيب 

مديحة: في اي يابني ما تسبها علي راحتها ده هي الوحيدة من مراتات اخواتك بتسمع كلامي 

خالد:بطلي بس تدلعيها عشان الدلع ده ميجيش علي دماغي في الاخر انا رايح اكلم المحل يبعت الجاتوه.... هتعوزي حاجه تاني من عندهم 

مديحة: لا يا حبيبي 

فرح: كل شويه اقعدي اقعدي محدش مستحمل كلمة مني لي 

مرڤت بضحكة سخرية:اه صحيح لي ياترا يمكن عشان لسانك الي عايز قطعة

فرح بانفعال:مرررڤت لمي نفسك وانتي بتتكلمي معايا اه انتي اكبر مني بس متتكلميش بالطريقة دي 

مرڤت: اي زعلتي 

فرح سبتها ومشيت..... 

عشق: في اي مالها انتي اتخنقتي معاها

مرڤت: تستاهل انا مبقتش بحبها بقت مستفزه قوي مش طايقها

عشق: معلش 

مرڤت: مش فاهمه ازاي مستحملاها

عشق: كبري دماغك وسيبك منها 

مرڤت: بصي مش عوزاكي تزعلي مازن شكله مصمم علي ريم حولت اغير رايه مفيش فايده 

عشق:طيب 

مرڤت:انتي لي اتاخرتي فوق كده استنيتك كتير واخر ما زهقت رحت اتخنقت مع حماتي شويه 😂

عشق:مقهوره قوي ومكنتش عاوزه انزل 

مرڤت: معلش 

عشق: تخيلي ان حماتي شيفاني معنديش د/م ولا مشاعر وازاي انا راضية عن الزل ده وساكتة ولو كانت واحده غيري كانت سابت البيت ومشيت....
بس ده الي هما عوزينه وانا مش هسيبهم يشمتو فيا 

مرڤت:ايوا كدا 

مديحة: بتوشوشو بعض في اي 

مرڤت: ولا حاجه الساعة قربت علي 8 فين المأذون 

مديحة: اي مستعجلين قوي كدا زمانه جاي... 

عشق بهمس: هنعمل اي

مرڤت: لما يجي الماذون هخلي وليد يتكلم معاه ويقوله يقنع مازن انه ميتجوزشي... او نعمل اي حاجه متقلقيش 

عشق:طيب ربنا يستر 

بعد ساعات من التوتر الي عشق عيشاها من جوازة مازن.... 
عشق: وليد مازن رد عليك 

وليد: لا تلفونه مقفول

عشق: طب وبعدين هو اتاخر لي 

وليد: اكيد زمانه جاي 

مرڤت: والي اسمها ريم دي راحت فين مش المفروض هي عروسة ولا غيرت رايها 

عشق بصت لي مرڤت بامل كبير: يارب تكون غيرت رايها 

خالد: هاا في اخبار جديده 

وليد: لا 

مرڤت بهمس: بس غريبه يعني حماتي مش قلقانة وقعده مبسوطه وبتشرب الشاي ولا كان في حاجه حصلت 

عشق: فعلا انا خدت بالي ان مزاجها كويس ومتخنقتش معايا زي ما بتعمل 

وليد: لا ميغركوش الهدوء بتاعها ده.... امي وانا عارفها اكيد في حاجه 

خالد:مش قلقانه علي مازن ولا سالت هو اتاخر لي 

عشق بفرحة: مازن جه.... وسابتهم وراحت لي مازن... 
حبيبي اتاخرت لي كدا انت كويس 

مازن ببرود: اه الحمدلله 

عشق لسه هتكمل كلامها شافت ريم داخلة البيت مع اهلها...... بصت لي مازن بامل عشان يغير راية  
=مازن فكر تاني ياحبيبي عشان خاطري 

ريم: يفكر في اي احنا اتجوزنا خلاص 

عشق بصدمة:اي! 


                     الفصل التاسع من هنا 



تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة