رواية زوجة تانيه الفصل العاشر 10بقلم شيماء ناصر


رواية زوجة تانيه الفصل العاشر 10
بقلم شيماء ناصر



مازن: عشششق سبيهااا خلاص

مديحة: هو محدش قادر عليكي سبيها 

عشق:خدتي جوزي مني ياخطافة الرجالة اي مفيش واحد احلو في عينك غير جوزي 

ريم بصويت: اااه سيبي شعرييي وجوزك ده هو الي جالي وكلمني انا لا خطافة رجالة ولا حاجه ياهانم.... وزقتها واكملت.. 
ما هو لو كنتي بتخلفي مكنش كل ده حصل ميبقاش فيكي العيب لا وكمان بتاوحي علي اي بدل ما تشكرني وتحطيني فوق راسك.... 

عشق:انتي تخرسي خالص 

ريم بنهجان وصوت متقطع:لو كان حد غيري.. كانت خلته يخدلها بيت برا بس انا بنت اصول ومضغطش عليه ورضيت اعيش معاكي بس مؤقت لحد ما تمشي... 

مازن بزعيق: بس بق كفايه اسكتي

ريم: اسكت لي... هي متعرفش الي فيها

عشق: معرفش اي

مديحة: يابنتي خلاص متحكيش حاجه 

مرڤت: هو في اي

عشق:ما تخلصي وتقولي في اي 

ريم:في ان جنابك هتطلعي من البيت ده اول ما احمل في العيل 

عشق بصت لي مازن: اه بق انتو متفقين مع بعض عليا

مازن: بص لي ريم بحظر اسكتي بق

عشق: لي تسكتها الواضح انها خلاص كده مليش وجود هنا وانا مش هستناك لما ترميني برا....طلقني وابعتلي ورقة طلاقي... 
ولفت لي مديحة.... 

=من ساعت ما دخلت بيتك وانتي مفيش ذرة حب ليا جواكي رغم ان المفروض تعمليني اني بنتك بس معملتيش كدا وسمعتيني كلام اي واحده غيري.... 
كانت تطلب ان جوزها يعيشها برا احسن من بيت العيلة ورغم ان الكل حظرني من بيت العيلة والمشاكل الي بتحصل انا قولتلهم لا حماتي بعتبرها امي وهي هتعاملني احسن من بنتها بس انا كنت غلطانه مبروك عليكي خلاص انا هخلصك مني سلام

مازن: عشق استني عشق

ريم: رايح وراها لي ما تسبها تمشي خلينا نستريح منها 

مرڤت بصت لي مديحة:مبسوطه ياحماتي وبعد كل ده ابقي قبليني لو ابنك الي عملتي علشانه كل ده هيبق مبسوط ولا لا... 
تصبحي على خير 

مازن بص لي مديحة: انا مش عايز اخسر عشق 

مديحة: عشق مين دي روح راضي مراتك التانية وسيبك من عشق بق هي كانت فدتنا في حاجه غير المشاكل الي بتعملها

مازن: سبها ومشي

مديحة: ياخرابي حتي كوبايه القهوة الواحد مش عارف يتهنا عليها..... بس كويس انها هتمشي 

مازن طلع لي ريم وشدها من دراعها: انتي غبيه انا مش قولتلك تسكتي كذا مرا 

ريم ببرود: انت شايف شكلي عامل ازاي انا شكلي مش بيوحي لحاجه غير ان منظري بق منظر شحاته..... وسبني بق كدا عشان هروح اخد دش واروق علي نفسي 

مازن:احنا متفقناش انك تتكلمي وتقوللها كل حاجه 

ريم حطت اديها علي وشه وملست عليه بحب: حبيبي دلوقتي او بعدين العيل هجبهولك ان شاءلله وكدا كدا عشق هتمشي خليها تروح نستريح منهاا... انت مزهقتش يعني 

مازن: بس انا لسه بحبها ومش هطلقها

ريم: يووه وبعد كل الي عملته فيا لسه بتحبها علي خيبت اي مش فاهمه 

عشق جهزت شنطتها واتصلت علي محمد... 
الوو 

محمد:الو ياعشق انتي كويسه 

عشق: الحمدلله يابابا ابعتلي مراد يجي ياخدني بالعربية

محمد: بس الوقت متاخر استنا لبكرا وانا بنفسي هاجي اخدك 

عشق: لا ياحبيبي انا مش هستنا في البيت ده دلوقتي ابعتلي مراد او زين يجو يخدوني 

محمد:حاضر هبعتلك حد منهم بس قوليلي حصل اي اتخانقتو 

عشق: لا مفيش مشاكل انا هستريح من كل ده وطلبت من مازن الطلاق 

محمد بزعل:طلاق لي حتي لو انا كنت عايز كدا بس ميردنيش ان بيتك يخرب 

عشق بسخرية: بيت اي بق ما خلاص.... 
قول لي مراد ميتاخرش 

محمد: حاضر سلام 

عشق: سلام.... 
قفلت معاه وقعدت تعيط علي كل الي مرت بيه. 
معقول بجد يكون انا فيا عيب عشان كدا مش بخلف 




تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة