رواية الحب أم الغرور الفصل السادس 6 ج 2 بقلم ملك أحمد


رواية الحب أم الغرور الفصل السادس 6 ج 2
بقلم ملك أحمد



في اليوم التالي نزل آدم .... ظل يبحث عنها بعينيه ولكن لم يجدها .... 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@ 

في غرفة اجتماعات....

ـ كان آدم يجلس علي الاريكه  يضع يده عليها واليد الأخري يمسك بها الهاتف ....
ولكن فجأة دخل إياد ....
ـ آدم : انت بتعمل اي هنا ؟
ـ إياد : انا صاحب شركة **** يعني أنا إلي هعمل الصفقه معاك ...
ابتسم آدم ابتسامة سخرية قائلاً: اتفضل .....
ـ إياد: ثانيه واحده بس ....
ـ يلا يا حبيبتي.... 
دخلت توانا وهي ترتدي فستان سماوي ومعه هيلز ابيض وتاركه شعرها منفرد...
ثم امسك إياد يدها ...

إياد: اقدملك توانا خطيبتي !
ـ وقف آدم من الصدمه ....
ـ آدم : اي خطيبتك ؟
ـ إياد : اه هيبقي اعزمك علي الخطوبه بتاعتنا .... 
ابتسمت توانا وهي تقول بداخلها: والله يا آدم هوريك مين هي توانا ...
ـ جلس آدم وقال بهدوء عكس النار المشتعله بداخله : تمام مبروك .... أظن كفايه تعارف ويلا علي الشغل...
ـ إياد : تمام يلا ....
طوال الاجتماع كان آدم ينظر لتوانا بغضب .... ولكن توانا كانت تتجنب النظر إليه....

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

بعد انتهاء الإجتماع...
إياد : تمام انا هبعت باقي التفاصيل في Massage 
ثم وقف إياد قائلاً لتوانا : يلا يا حبيبتي....
نظرت توانا لأدم الذي كان ينظر لها بحده ثم نظرت لإياد وابتسمت ووضعت يدها في يده...
خرج إياد وتوانا ـــــــــــ

جلس آدم وعقد أصابعه وهو يفكر.....
ـ دخل حازم ـــ
ـ حازم : انت شفت إلي انا شفته بره ...
ـ آدم : حازم ابعد عن دماغي ...
ـ حازم : مش ندمان أنها ضاعت منك ؟
ـ آدم : وانت مين قالك اصلا إني كنت هرجع لها تاني...
ـ حازم وقو يعقد ذراعيه : كنت عارف ...
ـ ابتسم آدم بسخريه ....
ـ آدم: دي واحده بتدور علي الفلوس وبس واول ماعرفت إن إياد بقي معاه فلوس ف اليوم التاني بقت خطيبته ....

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند إياد وتوانا ـــــــــــ 
ـ توانا: تفتكر الخطه نجحت ؟
ـ إياد وهو يضع كوب القهوة: اكيد ....

Flash back ـــــــــــ 

قبل يوم واحد.....
ـ توانا : طيب واي المغزي ف اني أمثل إني خطيبتك ؟
ـ إياد: أولاً إن آدم يعرف أنه ضيع جوهره من ايده ثانياً احنا لازم نعرف مين سرب الاشاعه ....
ـ توانا: انا نفسي يعرف بجد ان مش انا .....
ـ إياد : هيعرف يا توانا هيعرف ....

Back __

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

كانت جوليا تمشي في الممر الخاص بالفندق ....

ـ جوليا : انتي لو كنتي شفتي شكلها.... كان بيضحك اوي .... بس يا يارا الفيديو تحسيه حقيقي اوي .... انتي عملتيه ازاي ده ؟ 
ـ يارا: وديته لحد متخصص 

جوليا : كان لازم توانا تعرف هي بتلعب مع مين .....
ـ التفت جوليا وهي تبتسم ولكن وجدت شئ جعلها تتصنم في مكانها وجدت آدم يقف ويقبض يده ويقترب ....
ـ جوليا : ماشي يا مامي هبقي اكلمك بعدين....
أغلقت جوليا الهاتف ...
ـ جوليا : اي يا حبيبي ... انت ...
لم تكمل حديثها حتي نزلت علي وجهها صفعه قويه ....
ـ آدم : كنت حاسس إنك عامله حاجه .....
ـ جوليا : انت ازاي تعمل كده وتمد ايدك عليا ....
ـ آدم : انا حذرتك وقولت انك لو عملتي حاجه تاني مش هتكوني بخير ....
ـ جوليا : انت فاهم غلط انا ...
ـ آدم :لا انا مش فاهم غلط انتي الغلطانه وخلتيني اظلم بنت بريئه معايا ....
ـ جوليا : كانت عايزني اعمل اي يعني وانا شايفه حبك ليها وانك مش قادر تنساها عايزني اقف واتفرج ؟
ـ آدم : انت إلي عرضتي عليا اني ارجعلك  انا ناسيها من زمان .... بس استحملي بقي غلطك ....
ثم تركها وذهب ....

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ 

في اليوم التاني كان آدم نائم استيقظ علي رسائل علي هاتفه وعندما استيقظ وجد المفاجأة ــــــــــ


                  الفصل السابع من هنا 



تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة