رواية عشق بين بحور الدم الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسماء السيد

 

رواية عشق بين بحور الدم الفصل التاسع عشر 19
بقلم أسماء السيد



عمران بهدوء:مالك يادهب

دهب بتوتر:ها لاء مفيش يا ابوي اني تمام 

عمران بهدوء ناعم:لسا بتحبيه يادهب

دهب بتتوتر وبعفويه:وانا هحبه ليه ما يول..... لما تقدر علي تكمله الكلمه حتي اتاها غصه في قلبها... 

عمران بإبتسامه هاديه:يبقا لسا بتحبيه يابت عمران 

دهب بتصنع الجمود: اني مهحبش حد ياعمران بييه لا هو ولا غيره اني مبقتش قادره اتعب تاني نكمل الي كنت جايه علشانه

عمران بضحكه خفيفه:نكمل يا بش مهندسه.... 

وبتبدأ تكمل شغل وهيا بتخفي توترها وبتمنع النظر في عيونه وهو بيبتسم عليها لانه متأكد انها لسا تحب ذاك القاسي،، البارد... 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الجارحي.... وتحديدا في الصالون... 

كانت تجلس صفيه وعايده وجواهر الذي تحمل الصغير.. وتماره.الي رجعت بعد معرفتها برجوع ادهم... 

تماره بلهفه:هو مجاش لييه 

صفيه ببرود:اتنيلي يجي براحته.. 

عايده بسخريه:عاش من شافك كنا مرتاحين في غيابك والله... 

تماره بغل:اني كنتي مرتاحه بس خالتي هتموت عليا وبتحبني

صفيه بسخريه:والله محصل انتي الي بتيجي من غير استأذن ومينفعش اقولك حاجه اصل امك هتلوي بوزها واني مش ناقصه سدت نفس.. 

بتبصلهت عايده وبتضحك هيا وجواهر... 

تماره بغيظ ووحقد:كدا ياخالتي ماشي... 

لمحت ادهم داخل ووبيده التابلت وبجانبه عرفه.... 

ادهم ببرود وضيق:اسمع ياعرفه حالا يكون النوع بتاعي ده تحت ايد المهندسين الي في المصنع.. 

عرفه بإحترام:تحت امرك يازعيم بس عندنا اخبار مش تمام

ادهم:اممم

عرفه بجديه وتوتر:عامر الجمال وحاتم الرازي وشريف الانصاري طلعوو هما الي عاملين ال. ال. الجريمه اياها

بيبصله ادهم بشده وبروود قاتم:تمام.

بيتصدم عرفه من ردت فعله الغير متوقعه ولكنه بيترعب من برووده اكثر واضعاف غضبه.... وبيلف ويخرج

بتقرب تماره عليه بإبتسامه وهو بيبص فوق ببرود... 

تماره بلهفه:عامل اييه يا ادهم

ادهم ببرود قاتم:كويس.. 

تماره بضيق:وحشتني.

ادهم بسخريه وبروود اكبر:متشوفيش وحش.. وبكمل طريقه لفوق وهيا بتبصله بغضب وغيظ... 

عايده بتضحك بقوه:ااه علي كسفتك يابت صباح هههه 

بتبصلهم بغيظ وغضب وبتطلع من القصر.... 

_________في جناح ادهم.... 

بيدخل وبيقلع جاكيت بدلته وبيرميه علي الكنبه وبيقرب من الدريسنج وبيدخل وبيرتدي فنله رجاليه بحملات سوداء وبنطال اسود رياضي.. وبيقرب من خزنه صغيره سريع بلون الاسود خلف الملابس وبيحط بصمه اصبعه وعينه 

 وبيقول بصوت رجولي وبلإيطالي:"Senti, io sono Adham El-Garhi. Io sono il capo, l’Adham!"
( سيري انا اكون ادهم الجارحي انا الزعيم الادهم) 

بيطلع صوت من الخزنه:"I miei saluti a Lei, Signore. Le chiedo la password."
(تحياتي اليك سيدي ارجو منك الباسورد) 

بيرد ادهم بتعب وبدأ يتعرق:
"La password è 8691,42."
(الباسورد هو8691, 42) 

رد الصوت الاتي من الخزنه:Sei stato verificato, Signore. Prego."
(تم التحقق من هويتك سيدي تفضل) 

اتفتحت الخزنه الذكيه وهو فتحها وظهر بداخلها ملف اسود واسواره من الالماس وبعض الملفات واهم شيء هو علبه دواء لونها ابيض ويكتب عليها بلاسود وكان شكلها غريب.

 وفتحها بسرعه واخد قرص وحطه تحت لسانه وبدأ يمتصها ببرود وظهر علي ملامحه انزعاجه من مراره الدواء ورجع العلبه وقفل الخزانه مره اخري وقفل الدولاب تاني

وبص علي الدولاب الذي مزال بداخله ثياب دهب.. وكانها تغسل دائماً.. اقترب منهم وامسك بتوب يخص بيجامه دهب ونظر له بكل بروود اعصاب وهدوء قاتم واتنهد وسابه مكانه

 واتجه للغرفه في الدور وكانت غرفه التدريب خاصته وبها احدث الالات واوزان ثقيله جدا وبدا يتدرب بكل قوته وهو يفكر في شيء.... 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء في قصر العميري_______وتحديدا في غرفه دهب.. 

كانت تجلس علي سجاده الصلاه وتصلي فرض العشاء بكل خشوع ويقين وترتدي اسدال اسود قطيفه ..... 

دهب بهدوء:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته السلام عليكم ورحمه الله وبركاته... 

وبتستغفر قليلا وبتقوم تلم السجاده وتطبقها وتضعها علي ذراع الكنبه. وبتحس برتياح رهيب وبتقعد علي المكتب الصغير الي في زاويه الغرفه وبتبدأ تشوف الشغل وتذاكر.. 

دهب بغيظ طفولي:يختي اييه الهم دا الواحد قرف من المذاكره والقرف يارب الكتب والدراسه تولع قال طلب علم قال دا طلب وجع ضهر وحزن مغلي... 

(انا معاكي اه والله الواحد ركبه وضهره بقي واحده عجوزه في ال80🙂) 

بيتفتح الباب وبتدخل نواره وهيا تحمل صينيه صغيره..... 

نواره بضحك:بتكلمي مين يابت

دهب بإبتسامه:بكلم نفسي المذاكرة لحست دماغي

بتضحك نواره :تب خودي عشان تركزي 

وبتحط امامها الصينيه الي كان عليها بطاطا مشويه مسقيه بشربات العسل.وكوب لبن عليه كاكاو.. 

دهب بفرحه:بطاطا الله... اكملت ببعض االقرف:لبن انا مش بحبه 

نواره بتنهيده:حطالك فيه كاكاو وشوكلاته سايحه اتنيلي اشربيه عشان تكبري شويه... 

بتضحك دهب ونواره بتلف وتخرج.. ودهب بتمسك الكوب وبتبص عليه شويه وبتشمه وبتبدأ تشرب وبتلاقي طعمه شوكولاته فبتشربه.... 

بعد مده دامت 4ساعات ..... في الساعه 1مساءً

خلصت دهب مذاكره والشغل وقامت وهيا بتهمهم بغيظ... 

دهب بألم:ااه ياضهري ياني ياما يخربي ااه.... 

وبتتجه للسرير وبتقلع الاسدال وبتنام علي بطنها بتعب وبيجلها ذكري لادهم وبتبدأ دموعها تتجمع... 

بس بتقوي نفسها وبتنام مكانها من التعب بسرعه. بيتفتح باب الغرفه وبيدخل عمران وبيبص عليها يلاقيها نايمه ووواضح عليها التعب. بيتنهد وبيغطيها وبيقرب يبوس راسها.. وبيلف ويخرج بعد مابيطفي النوور... 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح.....وتحديدا في غرفه دهب... 

بتصحي دهب بكل نشاط وبتبص حواليها بتلاقي الشمس
طلعت بتنزل من علي السرير وبتتمغط بطفوله 

دهب بإبتسامه:صباح جديد عليكي يادهب صباحك عسل ان شاء الله.... 

وبتلف تتجه للدولاب وبتاخد هدوم وبتتجه للحمام... 

بعد مده...... بتخرج دهب وهيا ترتدي دريس ازرق فاتح وطرحه سوده وكوتش ابيض في ازرق وكانت جميله جدا

وبتاخد شنطه ظهر متوسطه وبتحط الكتب والملفات وبتلبسها وبتاخد موبايلها وبتبص علي اسمه وبتبتسم بسخريه وبتنزل تحت......... 

بيتفتح الباب وبيدخل امير وبيقفل الباب كويس وبيبص في الاوضه وبيقرب للسرير وبيمسك المخده وبيشم فيها بطريقه مخيفه ومهوسه واتجه للدولاب وفتح درج صغير بداخل وكان فيه ملابسها الداخليه وبدأ يمسكها ويشمها بطريقه مقرفه و قذره.... 

امير بتوعد وشهو*ه:والله يادهب لهاخدك بلحلال او بالحرام انا لازم اجربك بأي شكل 

وبيرجع كل حاجه مكانها وبيلف ويخرج بحذر بس في حد بيشوفه..... 

_______تحت علي الفطار.. 

كان متجمع الجميع علي الفطار..... 

دهب بهدوء:صباح الخير

الجميع:صباح النور. 

بتقرب وبتبوس ايد ابوها وبتقعد علي يساره ف العلاقه بينها وبين جليله متوتره لحد كبير.. 

عمران بإبتسامه:دخلت لقيتك نايمه امبارح

دهب بهدوء :انا فعلا تعبت امبارح بس خلصت جميع الحسابات والموارد الي هنحتاجها في شركه القاهره.. 

جليله بغضب:وتفهمي انتي مالك يا بت في شغل الرجاله وبتدخلي فيه لييه عاد .... 

دهب بتبصلها بقوه وبهدوء:اني مبقتش صغيره وافهم في شغل الرجاله اكتر منيهم كمان وانتي لييه بتدخلي في شغل ابوي في الكبيره والصغيره مع انك متفهميش فيه حاجه.... 

بيتصدم الجميع من ردها وقوتها ودهب تذكرت جمله 
"وانتي هتفضلي جبانه اي حد يزعقلك او يشتمك تسكتيله"
 "انا محبش مراتي تكون ضعيفه"
انا محبش مراتي تكون ضعيفه "
"انا محبش مراتي تكون ضعيفه"

اترددت الكلمه في ودانها كذا مره وابتسمت وبصت لجدتها بكل قوه ... 

جليله بجبروت:اتحشمي يابت عمران اوعك تفكري نفسك عشان كبرتي اني هسكتلك اني ممكن اجيب رقبتك تحت رجلي..... 

ضحكت دهب بسخريه:انتي علي دماغي ياستي ومش خوفاً منك لا دا احترام عشان اني تربيه راجل محترم

وبتقوم وبتبص لعمران:عن اذنك يا ابوي ورايا محضارتين النهارده هخلصهم واجي اوريك الشغل الي ورايا الي خلصته تمام شغل الرجاله سلام... 

وبتلف وتمشي ونواره وعمران باصيين عليها بفخر ومني وجليله بغل ومراد ورانيا ورقيه كاتمين الضحك ومصدومين. وخلف مهتمش وكان بيبص لعمران بغل وتوعد وامير كان نازل وبصلها بشهو*ه وقرب قعد.... 

جليله بغضب وجبروت:مرضي انت من عمايل بتك ياعمران

عمران بهدوء وابتسامه:معلش ياما امسحيها فيا انا اول ما هشوفها بنت الكلب دي هربيها من اول وجديد معلش

بتبصل برضا وجبروت وبتكمل اكل.... 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الجارحي..... كام متجمع الجميع علي الفطار حتي عرفه معادا ادهم....... 

زيدان بهدوء:صحيح ياعرفه ياولدي هو انت منين

عرفه بهدوء:اني من الاقصر

زيدان بستغراب:من انهي منطقة هناك 

اتوتر عرفه:مش لازم يعني من الاقصر وخلاص يا حاج.. 

زيدان:تمام.... 

بينزل ادهم وهو يرتدي بدلته السوداء الرسميه وبيقرب ويقعد علي الكرسي الرئيسي.... 

ادهم ببرود:عرفه

عرفه بسرعه:اؤمرني يا زعيم... 

ادهم بهدوء:خلصت اكل.. 

عرفه بهدوء:ايواا

ادهم بحده بارده:جهز العربيات يلا... 

بيقف عرفه وبإحترام:تحت امرك يازعيم حالا.. وبيتجه للخارج 

صفيه بإبتسامه:انت خارج بردوو

ادهم وهو يأكل ببرود:ااه

اميين بهدوء:شوفت مراتك

ادهم ببرود:اشمعنا.. 

امين بإنبهار:دي بقت بتقف قصادنا في المناقصات وبتكسب وابوها ممسكها اكبر ثفقات في الشركه دلوقتي..

بيبصله ادهم شويه وبيكمل اكل:ااه تمام.. 

تماره بعفويه وغل:هو انت هترجعها تاني ولا اييه 

ادهم بكل بروود الكوكب:ميخصكش

بتضايق تماره وبتكمل اكل بغل وتوعد..... 

صفيه بتنهيده وهدوء:ينفع اسألك علي حاجه ياولدي

ادهم:اممم

صفيه بضيق وتنهيده:هو انت من يوم ما اتجوزت بت العمايره وكرهتني فعلا ومبقتش عاوز تقعد وياي

بيبصلها ادهم ببرود وهدوء:مين قالك كدا.. 

بتبص صفيه لتماره الي اتوترت:عادي بسأل

ادهم بهدوء:اولا دهب عمرها ماجابت سيرتك في اي حاجه ثانيا مترميش ودنك لأي حد ولأي عقربه تقولك حاجه 

بتبتسم صفيه وبتكمل اكل بفرحه..... 

بيدخل عرفه بإحترام:العربيات جاهزه يا زعيم. 

بيقف ادهم وبيتحرك وخلفه عرفه وبيخرجو من القصر وبيركبو العربيات وبينطلقو..... 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

بتتصدم دهب وبتبصله بذهول:شرطه انا عملت اييه

بتتتكلم زميلتها والي اسمها سميره ودهب مأخدتش بالها منها اساساً

سمره بغل:عشانك حراميه

دهب بعصبيه:اخرسي قطع لسانك مين دي الي حراميه

سميره بغضب:وكمان بجحه ياحراميه

دهب بغضب:انتي اتجننتي يابت انتي متعرفيش انا بت مين انا ابوي عمده الصعيد دا انا دهب العميري

بتتوتر سميره وبحقد:وكمان عريتي ابوكي ياخساره يافضيحتو

فجأه بينزل قلم قوي علي وجه سميره اتصدم الجميع

دهب بحده:اخرسي قطع لسانك ...

العميد بحده:وكمان بتتعدي عليها قدامي بعد ماسرقتيها

دهب بغضب:بقولك اييه يا عم انت انا مسرقتش حتحه هو انا اخدت اييه اصلاً

العميده بقوه :سميره بتتهمك انك سرقتي منها موبايلها الايفون الي ب50الف وكمان اخدتي سلسه دهب فيها الماسه ...

دهب بصدمه وحده:بس انا مأخدتش حاجه ..

العميد بسخريه:ازاي واحنا مطلعين الحاجه من خزنتك من وسط حجاتك يا استاذه.

دهب بعصبيه :وانا بقول اني مأخدتش حاجه

سميره بغضب وغل:يا حقوده مبتحبيش الخير لغيرك وطمعتي في حاجتي وكمان مديتي ايدك عليا ..

دهبب بتبصلها بتوهان وهيا مستغربه كل الي حواليها وبتفكر تطلع نفسها ازاي

بتقرب منها سميره ورفعت ايدها بكل غل  وقوه عشان تضرب دهب بس فجأه لقت ايد صلبه وقويه مسكت ايدها

بتبصله سميره وبتترعب من بنيته وهو بيبصلها بحده وكل بروود

دهب بصدمه:ادهم

العميد بتوتر:ادهم بييه نورتنا هو

بيرمي ادهم ايدها بقوه لدرجه انها كانت هتتخلع وبحده:ايدك دي لاكل والشرب بس انما لو فكرتي ترفعيها علي حرم ادهم الجارحي هتكون واقعه جمبك..

بيتصدم الجميع بشده وخصوصاً دهب وسميره بتترعب من كلامه

العميد بذهول:مراتك

سميره بغل وتوتر:بس مراتك سرقتني ..

دهب بتبصله بدموع متجمعه في عيونها :ادهم صدقني انا

بيحط اصبعه السبابه علي شفتيها:ششش انا مصدقك من غير متتكلمي ..وبيحط ايده علي كتفها وبيقربها منه وكان شبه حاضنها وهيا مكنتش مركزه بس حست بأمان رغم كل شيء

ادهم بحده:عرفه ....

بيدخل عرفه وهو يحمل التابلت وبيمده لادهم الي بيعطيه للعميد..وبيكون فييه سميره وهيا بتفتح خزانه دهب وبتبص يمين وشمال وبترجع تقفلها تاني وبتتطلع تاني..

بيبصلها العميد بغضب وهيا بتترعب:انتي مطروده براا

ادهم ببرود:استني اتأسفلها ااول واترجيها تسامحك

بتبص سميره لدهب الي ابتسمت بنصر وقربت منها برعب وتوتر من ذاك الغاضب

سميره بتوتر:انا اسفه يادهب سامحيني ارجوكي ..

دهب بهدوء:هسامحك بس بشرط والا هخليه يعلقك في الاوضه الضلمه

بيبصلها ادهم باستمتاع وسميره ببترعب اكتر:اييه

دهب بطفوله:هتطلعي قدام الكل وتقولي انك حيوانه وقذره وكلبه بلدي واتهمتيني ظلم ولا يحبسك

بتوتر سميره اكثر وادهم بيبصلها بهدوء وعرفه بيبتسم

سميره بتبص لادهم برعب وتوتر:حاضر..

وبتطلع سميره براا وهم خلفها ودهب بعدت ادهم وبصتله بحده وهو بصلها ببرود وطلع وراها..حتي العميد

في الخارج في الساحه الكبيره

سميره بصوت عالي وغل وخوف:ياشباب يابنات

بيتجمع الجميع امامها .وهيا بتبص لدهب المتحمسه

سميره بتوتر :انا اتهمت دهب العميري ظلم وبعتذر ليها

بيتصدم الجميع ودهب بتبصلها وبطفوله:والباقي انجزي

سميره بتبص لادهم الي بيبصلها بحده وبررود وبتخاف:وكمان حابه اقول اني حيوانه وقذره وكلبه بلدي جربانه .

بيبصلها الجميع وبينفجر في الضحك وسميره بتعيط وبتتطلع تجري خارج الجامعه

دهب وهيا بتضحك بقوه:ههههه هموت ههههه

عرفه ضحك بقوه:كلبه بلدي هههههه

بصله ادهم ببرود وهو فخور بيها:بعيد الشر عليكي يادهب

دهب بتبصله بحده:بقولك اييه انت اييه الي جابك يلا سكت السلامه ...وبتسيبه وتدخل المحاضره الي بدأت

بيتنهد ادهم وبيبتسم بخبث وبيخرج وهو وعرفه الي مزال بيضحك..

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد ساعات .....في مكان يبعد عن البشريه بلقرب من الجبال ..

توقفت سيارات ادهم ...امام مكان ضخم وامامه عدد حرس هائل ...

بينزل الرجال وبينتشرو في كل مكان وادهم بينزل وبيدخل وخلفه عرفه وبعض الحراس..

في الداخل كان مصنع كبير جدا وهو مصنع اسلحه الادهم

بيبص ادهم علي كل حاجه بدقه شديده وكان يقف جميع العمال امامه بإحترام

ادهم ببرود:خلصتوو

احد العمال بتوتر:لسا ياباشا التصميم الي حضرتك باعته صعب اووي ومعملناش منها ولا حته حتي..

ادهم بيتنهد وبيقرب وبيقلع بدلته وقميصه وبتظهر الفنله السوداء الداخليه وبيطلع علبه سجايره وبيولع واحده

وبيتصدم الجميع وبيقرب ويمسك قطعه من الحديد وبيبدء يشكلها امامهم في الالات وبيشرحلهم كل حاجه وهما مركزين معاه جدا وكان محترف في صناعه الاسلحه لدرجه انه عمل اول سلاح في ربع ساعه فقط ...


                 الفصل العشرون من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة