رواية زينه البنات الفصل الواحد والخمسون 51 بقلم نجلاء فتحى


رواية زينه البنات الفصل الواحد والخمسون 51
بقلم نجلاء فتحى


بدل القاضى الأوراق وضرب بمطرقة خشب وقال بحدة/ الهدوء من فضلكم ،تغريد وأمها  وفايز ألتزموا فى قاعة المحكمة إلا أزود الحكم ممنوع الألفاظ البذيئه داخل قاعة المحكمة أنتم مش فى  سوق،    

نظر لأوراق وقال :- بالنسبة للمتهم عبدالله عصام وظهور الأدله الجديدة  وأعتراف المدعوه تغريد طليقته وأتهامها بخطف وقتل أبنها وبشهادة مديره دار الأيتام  الطفل حى يرزق وهذه مكيدة من طليقته بدافع الأنتقام  فكأنها لم تكن وبراءة المتهم  عبدالله  عصام  من هذة القضية المنسوبه إليه

زينه بلهفة/ دة محبوس عشر سنين يا عمو براءة الله يكرمك فيهم 

القاضى/ مكانك يا زينه من فضلك

رجعت هى مكانها ولم يفرح الجميع فمازال عشر سنوات مقيدة برقبه عبدالله 

القاضى / بعد أعتراف المدعو عبدالله عصام بما أرتكبه فى حق المدعو فايز وتسبب فى
 تشوه  عضو*ه  الخاص والذى آثر عليه  ومنعوه من ممارسه حياته الطبيعة  والانجاب ،،،،،والتى هى أساس بقاء البشريه ، ،والتعدى على المدعوه تغريد بالضرب  فى المخزن الخاص بيه ،،وأفتعاله فعل فاضح فى الطريق العام عن طريق ضرب تغريد  وأمها وتجردهم من ملابسهن أمام المارة فى الشارع واعترافة إيضا بفعلته وتم الحكم عليه بعشر سنوات سجن مشدد قضى منهم عامين وأربع أيام،،،

مش معنى أنك تخرج برئ من القضية دى أنك نجوت  ،إللى نفعك شهادة الشهود ،وأعتراف تغريد وتضارب فى الأدله والناقص فيها،،،ربنا سبحانه وتعالى  كتب تخرج لكن المرة القادمه ممكن تنهى حياتك فأحذر ،،أحنا معندناش مشكله للبراءة حتى لو ثغرة وتخرج عادى أتمنى تتعلم من أخطاءك

 لذلك قررت أنا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و هيئه أعضاء المحكمة الموقره
 يوم الأربعاء
 الموافق ٠٠ / شهر ٠/ سنه ٠٠٠٠ 
 الساعة الثانية عشر و١٨ دقيقة آن  المتهم عبدالله عصام  سوف نكتفي بمده حبسه خلال المدة السابقة على ما فعله بحكم الدفاع عن النفس 

زينه بلفهة/ يعنى إيه

أبتسم القاضى بقلب أب ليها/ براءة ،، جوزك براءة يا زينه، ،،ثم نظر لعبدالله وقال:- مراتك أحسن محامى  ،،ثم قال برسميه براءة للمتهم عبدالله عصام مما منسوب إليه  ويُخلى سبيله بضمان عمله  وتلغى البراءة لو على ذمه قواضى أخرى،،،،،،

ثم أخلى سبيل فردوس بغرامه ماليه 

 ،،رفعت الجلسة

جريت زينه وراضية وبهاء للقفص يباركوا لعبدالله  وزينه وراضية يطلقون الزراغيط وعلى الجانب الأخر عويل تغريد وأمها وفايز

لم يستطيع عبدالله التحدث دقيقة على بعضها بسبب أدخاله للداخل ،،،  

زينه/ الحمد لله يارب لولولولولولولى  لولولولولى
____________

      [فى بيت آيه وبهاء]

آيه بتوجس/ أبيه عبدالله عمل إيه

بهاء بتجاهل/ براءة ثم دخل غرفته 

دخلت آيه خلفة لغرفة النوم / لسه زعلان منى

بهاء بضيق/ جاى قرفان سبينى فى حالى مش ناقص غم

رغرغت عين آيه و بكت ثم خرجت برا الغرفة 

بهاء نفخ وتردد يذهب يراضيها  ثم خرج برا الشقة  للشارع ولم يأخذ قسط من الراحة
_____________
فرحت زينه  للغايه كلها أيام ويخرج حبيبها حين تنتهى الأجراءات، ،تركت أبنها مع أمها راضية وفتحت شقتها التى لم تدخلها بعد غياب زوجها غير لتهويتها فقط ،،،، 
وقفت أمام مرايه وقالت بفرحه:- خلاص يا زينه كفياكى لبس أسود ،،،،ثم فتحت الدولاب وبدأت تخرج ملابسها  الملونه التى هجرتها  منذو سجن زوجها وتقيسها  لأسف بسبب فقدان وزنها لم تضبط ملابسها ،،حملت ما تستطيع حمله وصعدت بيهم لأمها راضية تظبطهم عليها فهى لديها ماكنيه خياطة هوايتها رغم الجلطه التى أصيبت بيها لكن تعافت وتركت آثر خفيف  لا يعيقها، ،،،ثم نزلت زينه لشقتها بكل حماس تنظفها وتجهزها ومحتارة تعمل إيه لأستقباله  ،،وقررت تستشير أمها راضية أو آيه ،،تذكرت علاقة آيه ببهاء جافه أستبعدتها حتى لا تحرج صديقتها  
_________
فى منزل سيف تبدل طبعة وبعد زواج خطيبته وحبيبته بشاب أخر رغمآ عنها بأمر من أهلها ،،أصبح حاد وجاف المعامله، ،عصبى للغايه ،،يكره النساء ،،فأمه مخادعة،،، وأخته أخطأت،،، وحبيبته تركته ،،،،و زوجه أبيه شيطانه فى نظرة لأنها أخذت راجل من أولادة ،،تكون فى ذهنه أن بنات حواء ثعابين ،ماكرين، ،طرد أى أنثى لديه فى الشركه  و جعلها للذكور فقط وحصن نفسه ضد الأنثى وقطع عهد على نفسه يعيش للعمل فقط ويبنى أسمه حتى يندموا أهل عائشة على تركه  وطرده 
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
_____________
فاروق قرر يتزوج بعد فردوس التى كانت علاقته بيها فى الظلام منذو الصغر وما يسمى طيش شباب أو سن مراهقة أو غياب الأهل كل النتائج واحدة ،،،تزوج من فتاة عزاء أستغل فقرها  وأكتفى بكتب الكتاب فقط دون أى مراسم أخرى ،،كان يريد ونس وممرضة لعجزة حين يكبر فى السن هذا نيته،،،،، لأسف  عايرته الفتاة رغم فقرها لأنها  تريد حلال الله وشرعة وحقها الشرعي حاول يغريها بالمال والهدايا ويؤنب نفسة كيف أهان  نفسه بهذة الطريقة رجح هذا لكبر السن لكن مهلا الطب هو الحل وتابع مع دكتور فى الخفاء لكن المفاجأة أنه عقيم كيف!!!!!،،،،،،

 وزينه مش  بنته كيف ؟  وهو بالفعل ***** 🤭مع فرودس وهو طالب فى الثانوية ،،،عاد التحاليل والفحوصات فى مكان أخر والنتيجة واحدة وليس لها علاقة بالسن 
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
_____________
فى نهاية اليوم دخل بهاء شقته وبحث عن زوجته لم يجدها فى أنتظاره،،بحث عنها فى كل مكان فى الشقة ،،،، سؤال دار فى ذهنه هل ذهبت لزينه ،،،اتعصب فهى وعدته عدم الخروج بدون أذنه بعد خروجها وذهبها لتغريد وضربتها وكانت تتحبس  ،،،،،،ومنذو هذا اليوم وهو متجاهلها،،، فقال بغضب/ آيه

ظهرت لة وقال / بتزعق ليه

هدأ من منظرها/ كنتى فين

آيه/ فى فى أوضتى

بهاء/ دخلت ملقتكيش

آيه/ فى الدولاب

بهاء بعدم فهم/ مش فاهم

آيه/ متعودة لما أحزن وأعيط بقعد فى الدولاب برتاح نفسيآ

نظر هو ليه بترقب/ من أمتى الموضوع دة معاكى ،،أنا معرفش

مسحت آيه دموعها/ بابا مش بيحب صوت عياطى ويحكم عليا أدخل جوا الدولاب  وأقفل على نفسى وأعيط،،،، أتعودت على كده

بهاء/ كام مرة دخلتى الدولاب فى بيتى 

سكتت آيه ولم ترد

أقترب منها ببطئ وأخرج من جيبه سلسله فضة بأسمها

آيه/ بتاعه مين

بهاء/ غبيه ،،،،،شوفى الأسم

آيه/ علشانى أنا

بهاء/أمممم

آيه/ بمناسبه إيه

بهاء/بدايه صفحة جديدة بينا 

مدت هى إيدها ،،ألتقطتها،،ثم نظرت له / علشانى بجد 

بهاء/ هو فى حد أسمه آيه غيرك فى حياتى ،،،،عجبتك

آيه/ تحفة، ،حلوة أووى ،وأخذت تقبلها بعشق ثم واقفت أمامه وظهرها لية ورفعها شعرها لأعلى وقالت/ خلص بقا

بهاء بتوتر/ أعمل إيه

آيه بلهفة/ خد السلسه ولبسهالى

تنفس بهاء براحة وبالفعل فعلها ٠

جريت هى لمراية فى الصاله ترى نفسها وصرخت وقالت:- مش أقلعها أبدآ ،،ربنا يرزقك بالرزق الحلال وتدلعنى ،،

أبتسم بهاء و  يقسم يرى طفله مجنونه كيف زال حزنها وتحولت لطاقة نشاط فى ثانية،،،،،

  ترجلت هى  له وقالت بصدق / بحبك أوووى أوعا تسبنى

جملتها متعود عليها لكن هذة المرة وجعته ،،،تغلب على قلبه ووضع ربنا أمامه وقال لنفسة :- زينه فرحتها متتوصفش فى المحكمة بزوجها وفى غيابه حافظة كرامته وشرفة ومعتبرانى أخوها وأنا نيتى غير كدة كفايه لحد كدة،،،، الغلبانه دى لو سبتها ذنبها فى رقبتى. أنا عاشق ومشاعر آيه ليا عشق حقيقى 

آيه/ مش بترد عليا لية ،،فرحانه أوووى ،،أسعد بنت فى الدنيا ،تعرف لو كنت أنتحرت وموت كنت أندم وأنا ميته علشان مكنتش شوفتك ،،وكنت حرمت نفسى من جنتك

بهاء بلجلجة/ ممكن نتكلم لازم ننهى٠٠

آيه بخوف/ ننهى ،،ركعت على الأرض تقبل حذائه بذل وتبكى وتصرخ / عايز تتجوز أتجوز وأنا على أسمك خلينى خدامتك ،،أحبسنى ،،،أضربنى أنا قدامك ،،أجلدنى ،،،،بس خلينى فى بيتك 

بهاء بصدمه أوقفها أمامه وأخذ يهزها بقوة وبنبره بصوت عاليا/ لية بتعذبينى ، أخر مرة تعملى كدة الركوع والسجود لله فقط العبد لااااااااااء،  هى حصلت تبوسى جزمتى ، أنتى مجنونه مجنونه  ،،،    الست من مقام جوزها وأياكى تكررى الفعل دة سامعةةةةةةة،،ثم ترك زراعيها وأعطى ليها ظهرة يلتقط أنفاسه 
وهو ثائر وحين أنتبه لم يسمع لها صوت ،،،ألتف خلفة وجدها فاقدة وعيها كأن زراعه الساند ليها ،،،شعر بخوف حقيقى عليها لأول مرة  وبدأ يفوق فيها ،،،وجسدها يرتجف وتتنفض وتتشنج  ،،دخل بهاء المطبخ بسرعة وأحضر معلقة خشب ووضعها داخل فمها حتى لا تعض لسانها وتقطعة ،،جلس فى الأرض وضمها لحضنه ويعتذر لها ويقبل رأسها ويراضيها  ،،،،،لأسف الأمر ساء منه ،،أخلى أى شئ حولها ممكن يسقط عليها أو يأذيها وأتصل على الدكتور محمد الذى حضر على الفور 
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
_____________
بهاء/ خير يا دكتور

الدكتور محمد/ أنا قولت خرجت من المصحة ومش أتصلت بيا يبقا خير والدنيا تمام ،،أنما أجى والبنت فى نوبه أكتر من ساعة ونصف خطر على حياتها

بهاء/ هى نامت

الدكتور بضيق/ مش نايمه  ،،،أديتها حقنه مهدأ ،  أعصابها تهدأ ،،،،،،ممكن أعرف إللى حصل

بهاء بتهرب/ كنت تعرف لما تعيط وتحزن تدخل الدولاب وتقفل على نفسها

الدكتور/ لاء ،،أوقات وهى فى المصحة الممرضة تلاقيها جوا الدولاب ،،،أمرت يتشال وهى  تصرخ عايزة الدولاب فكرت تأذى نفسها جوا خصوصآ بسهوله تنتحر ،،،،،معرفش بتعيط جوا

بهاء بحزن/ بتستريح لما تعمل كدة

الدكتور/ لية عملت كدة أقصد مين قالها الفكره دى

بهاء بسخريه/ هو فى غيره إللى جبها عندك

الدكتور/ أبوها

هز بهاء رأسه بنعم

الدكتور/ حقيقى والدها مكانه السجن، ،،برضو مقلتش سبب النوبه،،اوعا تكون حبستها دى نقطه ضعفها 

بهاء لنفسه/ أنا مانع خروجها من البيت وهى ملتزمه ولم تتعرض لنوبات فقال بكذب حتى يداري فعلته/ عايزة تخرج لصاحبتها وانا منعتها

الدكتور/ مصدقش ،،آيه عقلها أكبر من التفاهات دى ،،  قولى يا أستاذ بهاء حضرتك اتجوزت آيه وأنا وكيلها وشاهد على العقد ،،حضرتك أقصد خلتها مراتك قدام ربنا ولا لسه 

بهاء أصتنع الغباء/ مش فاهم

الدكتور/ مراتك بنت لسة أكتر من كدة  أوضحها أزاى

بهاء/ شئ خاص بينى وبين مراتى محدش ليه دخل فية

الدكتور/ أنا دكتور مراتك ومن حقى أسأل السؤال دة

بهاء/ وأنا ليا الحق أجاوب أو لاء

الدكتور/ يبقا لسه، ،ودة إللى كنت خايف منه ،،مدام مش بتحبها علقتها بيك ليه ،،أحسن طلقها

بهاء/ أنت إللى بتقول كدة ،،دة أنت ياما ألحيت عليا أتجوزها

الدكتور بمكر/ كنت غلطان غلطت 

بهاء/ أفرض مثلا طلقتها ،،مصيرها إيه

الدكتور بمكر / تكون ذى الأول حته حاله مرميه  فى المصحة النفسيه بالإضافة تدمر أكتر عارف يعنى إيه شخص خذله أقرب الناس لية ولما وجد القشه إللى  فى وسط المايه وحارب علشانها ولما لقاها فرح وتعلق بيها خلاص نقذته وفجأة غدرت بيه وغرقته ونهت حياته فهمت قصدى يا أستاذ بهاء

بهاء بتوهان/ فهمت ،،صدقنى آيه كويسه وبنت روحها حلوه بس

الدكتور/ دايمآ مقتنع إللى محتاج جلسات نفسيه مش المرضى إللى عندى ،، إللى برا المصحة محتاجين جلسات تأهيل وأستشارات نفسيه 

جلس بهاء على الكنية  ونظر لأرض وهو مشبك اليدين 

الدكتور بلين/ ممكن أعتبر نفسى أخوك ،،صديق ،،وفضفض إللى جواك 

بهاء/ وقت حضرتك يسمح

الدكتور بأبتسامه/ مدام فى صالح وراحة وخدمه  إنسان أبقا فاضى

بهاء بتهرب/ أعملك شاى

الدكتور/ عندك بُن

بهاء/ أيوة ،،بس معرفش أعمل قهوه

الدكتور/ أنا أعملها المطبخ فين

بهاء/ لاء لاء حضرتك دكتور تدخل مطبخ أزاى ،،،أنادي على صبى القهوة تحت

الدكتور/ كلنا ولاد تسعة ،،،قهوتك إيه

بهاء بأحراج/ سكر زيادة أوووى

الدكتور / أنا عكسك ،،،مره أووووى
،،،دخلوا المطبخ والدكتور عمل القهوة وبدأوا  يدردشوا سوا  

الدكتور محمد/ كنت قايل آن حببتك ماتت.

تبرجل بهاء ،،،،

أرتشف الدكتور رشفة من فنجان القهوة وقال/
أنصحك كأخ ،،،لو حببتك عايشة وسابتك لأى سبب أو أتجوزت أنساها ومتخربش بيتها ،،،أنما لو ماتت خليك فاكرها بقلبك وأدعيلها،،،،،،،

 إياك آيه تعرف بحاجة ذى دى مش تتقبلها ،،،،آيه فيها حاجات حلوة كتير  ،،أنت عارف كويس جدآ هى مش مجنونه بس دة ميمنعش أن تكون عرضه للمرض النفسى متخليش الأوهام تسد حياتك،،،،صعب تلاقى حد يحبك فى الزمن دة ،،، تعرف نفسى ألاقى واحدة زى آيه تحبنى أوووى كدة  

بهاء/ أنا زعلتها أووى 

 وضع الدكتور فنجان القهوة فارغ/ مش عايز أعرف السبب يكفيك ندمان ،،،حاول تصالحها ومتقلهاش  أنا جيت و عارفت حاجة شكرآ على القهوة  ثم رحل 
___________
تنفس بهاء ودخل غرفتها الخاصة التى تقيم فيها بعيد عن غرفته وجلس ينظر لها 
____________
فى صباح اليوم التالى أستيقظت آيه من غفوتها وجدت بهاء نايم على الكرسى بأهمال أبتسمت على هيئته ،تذكرت  ما حدث أمس حزنت ،، وحين تململ  هو فى نومه ،،تصنعت هى النعاس 

فاق بهاء وتمطع  بألم ثم ترجل ليها وجلس بجوارها وربت على شعرها بحنان/ أسف حقك عليا  ،مقدرش أستغنى عنك ،،أنتى متسرعه أنا قصدى أمبارح أحنا ننهى علاقتنا دى ونبدأ صفحة جديدة ذى أى زوجين لأسف اتحولتى عليا  ،،لما قولت مجنونه كلمه عاديه دارجه فى لسان أى حد أنتى عارفة أنك مش مجنونه ،،،أنا مكسوف قدامك مجبتش شبكة ولا فرحتك ذى البنات بفرح حتى الشقة الرطوبه كَلت  جدرانها  أنتى رفضتى تعيشى فى الشقة إللى كنت واخدها لما سبت الحارة كانت حلوة، ،أمسك كف إيدها أبتسم حين أرتجفت 😘 قبل بطن كفها وقال:- كل حاجة تتحل ثم تركها فهو قاصد يحكى معها حين تأكد تصتنع النوم من حركه النن يتحرك تحت جفنها  المغلق

جلست نصف جلسه تلتقط أنفاسها  و حضنت كف إيدها التى ترك عليه قبلته وقالت :- مش زعلانه منك 

أبتسم بهاء فهو يراقبها خارج الغرفة وتأكد من عشقها ليه  وحقآ تمتلك من الطيبه قدر كبير  ثم دخل الحمام ثم غرفته وبدل ملابسه ونزل لعمله فهو مش بيحب يفطر الصبح وآيه كمان نفس طبعة ،،،وحين سمعت هى أغلاقة للباب  تركت سريرها بنشاط  
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات  
________________
 
أتى بهاء من الشغل يتغدأ  ويريح ساعتين فقط ويرجع تانى ليه  ،نده عليها خرجت هى لية ترتدى عبايه بيتى عادية ومسرحة شعرها يبدو أخذت شاور منعش فأكثر الوقت لم تسرح شعرها تتركه حر 

بهاء/ لسة زعلانه 

آيه/ أنسى أى حاجة نفتح  صفحة جديدة

بهاء/ إيه رأيك نعيش مع بعض فترة خطوبه

آيه بضيق/ لاحظ أحنا متجوزين وعايشين ذى الأخوات 

سكت هو ولم يرد

تنحنحت هى/هو إيه الكيس إللى معاك دة

توتر بهاء  وقبض على الكيس بأحكام / م مفيش

آيه بخداع/ مش عايز أعرف براحتك ،،،

تنفس بهاء براحه ثم تعصب وجرى خلفها لغرفتها فهى خطفت الكيس ،،، طرق هو بقوة وقال:- أفتحى الباب أوعى تبصى عليه ،،كنتى حرامية قبل كدة إيدك خفيفة ،، آييييييه

فتحت هى الباب ثم رمت الكيس فى وشه وأغلقت  الباب تانى ،، ثار بهاء وقال:- خليلك الكيس وهاتى إللى جواه

آيه بالداخل/ بعينك ،،ثم شهقت حين وجدت قميص نوم أبيض بروب وقالت بتلقائيه وصوت عالى سمعة/ يخربيت أبوك  
ثم فتحت الباب وألقته فى وشه وأغلقت الباب تانى تحاول تنظم أنفاسها المتوتره 

ألتقطه بهاء وسند رأسه على بابها/ عجبك يا مخفية

لم يجد رد منها

تنهد هو/ أول مرة أشترى حاجة ذى دى كنت محرج أوووى 

آيه / مجبتهوش أحمر ليه

بهاء/😲😲😲😲😲😲 أأأحمر

آيه وهى تلعب بخصله بشعرها/ أممممم بحبه اللون دة ،،أعمل إيه بالأبيض 

بهاء/ خلاص أبدله

فتحت هى الباب ونظرت له/ أتجنن عليك لو عملتها ثم خطفت الملابس وأغلقت الباب فى وشه  ،، هدأ وأبتسم حين سمع ضحكاتها 

بهاء/ طب أنا جعان

 فتحت هى الباب/ دقائق ويجهز ياقلبى ،،عملت حبه بطاطس بالخضرة  وسلطه حكايه ثم ذهبت للمطبخ ،،،،،،

[[ملحوظة عزيزى القارى بهاء بيصرف من الفلوس إللى أدخرها من شغلة فى شركه سيف ،،رغم تحت إيدة فلوس عبدالله ويقبض العمال ويشترى البضاعة لكنه لم يأخذ قرش لنفسة ،،،لذلك ظروفه المالية مش أفضل حال وهذا لم يفرق مع آيه بأقل المكونات تجهز طعام ]]"""""""""

تسلل بهاء للغرفة للبحث عن القميص لم يجدة  ،،،لماذا دايما يراودة أنها طفله تتصرف بطبيعتها هل فقدت الحنان أم هذا طبعها 
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
____________
مرت أربع أيام  أنهى المحامى الأجراءات  وأخيرآ عبدالله يخرج من السجن ويرجع لحياته الطبيعية ،،

زينه فى هذا اليوم جهزت الشقة كأنها يوم عرسها وطبخت كل ما تشتهى نفس عبدالله بمساعدة آيه التى تركها بهاء لتساعدها  وأخيرآ قلعت الأسود وأرتدت عبايه أستقبال الخاصة بيوم حنتها هى تمتلك الكثير والجديد لكنها أصرت على هذة  وضبطتها على قدها ،،، 

وأجتمعت أفراد العائله للترحيب بعبدالله  فقد أصر بهاء ممنوع حد يذهب له السجن وهو خارج 

_________
زينه تتهامس مع آيه وتحكى أشتياقها لزوجها و ملامح وجهها السعيدة شرحة حالتها 

فتاة بخبث/ عندك حق يا ماما العرايس أقدام   وعروستك يا عبدالله باينه 

آيه/ أهدى متعكريش دمك ،،مين خله السنان دى

زينه/ بنت خاله وتموت وتتجوزه  شفتها مرة فى فرحى وعبدالله طردها 

آيه/ أمممممم بتكرهك يعنى 

زينه/ أنتى شايفة إيه

آيه/ تجاهليها دة أنتى عروسه الليله عريسك يبات فى حضنك،،،، سيبك منها  أخرها كلام ،،عايزة أبيه عبدالله يشوفك حزينه مشبعتيش من الحزن

زينه بغل/ البت فرسانى 

آيه/ ولا يهمك أنا موجودة

زينه/ أوعى تعملى حاجة مصدقنا أبيه بهاء حلو معاكى

لوت هى فمها / القمر بتاعى يعاقبنى بالخصام ومش يكلمنى ،،نسيت أقولك طلع قليل الأدب

زينه بصدمه/ قرب منك

آيه بحسره/ دة جبله،،لاء طبعآ مقربش هو جابلى قميص نوم أبيض ونفسى يبقا أحمر وقولتله

زينه شهقت/ أبيه بهاء عمل كدة ،،،عادى عبدو أصلا كان بيشتري هدومى كلها من قبل متجوز وعارف المقاس هههههه بس أزاى تطلبى لونه أحمر

آيه بجراءة/ جوزى مع إيقاف التنفيذ عادى هو يرضى عنى ويقرب وأنا ألبس  كل يوم لون  

زينه / ربنا يهدى سرك ويسعدك

آيه بتمنى/يارب،،نظرت للفتاه وقالت:- البت دى رخمه أوى عايزة أضربها ،،أقولك وربى لخليها م تنطق ثم رحلت 

زينه بتوجس/ آيه آيه يانهار أسود دى مجنونه وتعمل أى حاجة ثم جريت خلفها 

يتبع


تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة