
رواية أسير الأحلام الفصل الثامن 8 بقلم جمال المصري
بسم الله ولا حول ولا قوه إلا بالله العلي العظيم
سارومان .. بيدي الاذن لاعدام سنان
جهور .. امر مولاي سارومان وبيدي الاذن للجنود لتنفيذ الاعدام
امريتا .. بتتقدم بسرعه وبتسحب سيفها
.. وفجأه الساحه بتتقلب وعاصفه رمليه كبيره بتدخل الساحه والاميره امريتا بتوقع علي الارض ولمى بتجري عليها والكل مش شايفين حاجه ..
سارومان .. بيصرخ جهور ازاي اركون وصل هنا
جهور .. اركون ليه سنين مختفي انا كنت فاكره مات لكن راجع وبكل قوته
سارومان .. نفذ الاعدام وقبض علي اركون بسرعه
جهور .. امرك يا مولاي وبيحاول يقوم لكن العاصفه بتكون جامده اووي
سارومان .. استدعي وحوش الجحيم
جهور .. امرك يا مولاي
جنثار .. مولاتي الاميره لازم تمشي من هنا بسرعه قبل سارومان ما يعرف انك هنا
امريتا .. بس سنان
جنثار .. ما تقلقيش اركون هنا وانا هساعده عشان يهربه يلا ارجعي علي القصر
امريتا .. يلا يا لمي وبيختفه
اركون .. مولاي الامير سنان خد وبيرمي خنجر النور المقدس
سنان .. بيحس بطاقه غريبه بتدخل جسمه وبيكسر سلاسل اللهيب وبيمسك الخنجر بايده وبضربه وحده بيقضي علي الجنود الي حواليه
اركون .. بيوقع علي الارض
سنان .. بيجري علي اركون وبياخده وبيختفي من الساحه
جنثار .. بيخفي اثارهم وبيقضي علي جزء من الجنود وبعد كده بيوقع علي الارض وكانه فقد الوعي
سارومان .. بيقوم ومش بيلاقي سنان وبيتجنن
قائد وحوش الجحيم .. استدعيتني ليه
سارومان .. اركون قدر يحرر سنان من ايدينا
قائد وحوش الجحيم .. يعني القوات الي هجمتنا كانت من جيش اركون
سارومان .. اركون رتب كل حاجه ٠٠٠٠٠ جهور
جهور .. مولاي
سارومان .. بيسحب سيفه وبيحطه علي رقبة جهور كل ده بسبب فشلك ولازم تدفع التمن
جنثار .. بيقوم من علي الارض مولاي اركون استخدم قوته كلها في الهجوم ده واكيد دلوقت بيموت وانا بترجاك تعفو عن حياة القائد جهور واوعدك خلال ايام هيكون سنان وكل اعوانه في قبضتنا المهم انه ما يوصلش لسيف النور المقدس وإلا هتكون نهايتنا
سارومان .. مستحيل يقدر يوصله يا كبير الحكماء وانت يا جهور انا هعفي عن حياتك لكن مع اول غلطه هتكون نهايتك
جهور .. انا خادمك المطيع يا مولاي الملك وروحي ملكك
سارومان .. يلا اختفي من قدامي
جهور .. بيختفي
سارومان .. بيدخل القصر وهو غضبان و قائد وحوش الجحيم .. بيرجع علي الحدود وبيلاقي جيشه قدر يقتل كل رجال اركون
جهور .. بيقرب من جنثار انا بشكرك يا كبير الحكماء انك ادخلت في الوقت المناسب واوعدك من دلوقت انا تحت امرك
جنثار .. ما فيش شكر بينا يا جهور احنا اصدقاء
جهور .. لو احتاجت اي مساعده انا تحت امرك بستاذنك للانصراف
جنثار .. اتفضل
سنان .. بيوصل مغاره ما حدش يعرفها غيره هو وبس اركون اتحمل
اركون .. انا خادمك المطيع يا مولاي الامير سنان يا امير السبع ممالك وحفيد الملك نعمان وابن الملك برمال انا كده هموت وانا مرتاح
سنان .. لسا في قدامنا حرب كبيره يا اركون ولازم تكون معايا
اركون .. انا عشان اقدر انقذك اكلت العشبه المسمومه الي بتدي طاقه كبيره لكن بعد كده الي اخدها بيموت
سنان .. انا مش هسيبك تموت وبيحط ايده علي صدر اركون وبيديله من طاقته
اركون .. مولاي احتفظ بطاقتك انا خلاص هموت
سنان .. لو هتموت يبقا هنموت سوا انا مستحيل اسيبك انا عملت ده كله عشان اوصلك
اركون .. انا مجرد خادم لكن انت الوريث الوحيد للسبع ممالك ولازم تعيش عشان تنقذ شعبك من لعنة سارومان
سنان .. ما تتكلمش وبيكمل
جنثار .. بيظهر مولاي الامير سنان
سنان .. جنثار اركون بيموت لازم نلحقه
جنثار .. امر مولاي الامير وبيحط ايده هو كمان علي صدر اركون وبيديله من طاقته
اركون .. بيطلع دم من بقه
سنان .. الحمد لله السم بيخرج من جسمك
اركون .. استعاد قوته خادمك المطيع بيشكرك يا امير سنان وبيشكر جنثار
جنثار .. اخيرآ اتجمعنا من تاني يا اركون
اركون .. اخيرآ يا جنثار وقريبآ هنقضي علي سارومان وكل اعوانه
سنان .. نهايتهم قربت اوي المهم لازم نفكر ازي هنوصل للسيف المقدس
جنثار .. بيشوف خنجر النور المقدس ازاي الخنجر وصل لسموك
اركون .. انا لما هربت اخدت الخنجر معايا وطول السنين دي كنت محتفظ بيه ومستني رجوع الامير سنان
سنان .. الخنجر اداني قوه كبيره لكن لازم نوصل للسيف
جنثار .. اكيد يا مولاي لان السيف في قوة ابوك الملك برمان وجدك الملك نعمان و بالسيف هنقدر نجمع جيش سيف النور المقدس
سنان .. انا هلاقي طريقه عشان اجبر سارومان انه يروح مكان السيف
جنثار .. اليوم الي كان رايح فيه انا رقبته لكن فجأه اختفى عند بحيرات الظلام ممكن يكون السيف عند جبال الاشباح السبعه
سنان .. المكان هناك تحت حماية وحوش الجحيم يعني مش هنعرف ندخل المنطقه دي بسهوله
جنثار .. فعلآ كلامك صحيح يا مولاي
سنان .. انت خليك جنب سارومان يا جنثار وانا واركون هنلاقي حل
جنثار .. امر مولاي مطاع وبيختفي
سنان .. ارتاح يا اركون
اركون .. انا من بعد ما شوفتك يا مولاي وكاني كنت ميت ورجعت للحياه طول السنين الي فاتت كنت بس عايش علي امل انك هتعود
سنان .. انا كنت في عالم البشر انسان عادي كل الي كان بيربطني بالممالك السبعه مجرد حلام اتضح انه هو الحقيقه الوحيده الي في حياتي
اركون .. انا حولت كتير اوصلك لكن ما عرفتش وما توقعتش ان الاميره امريتا تنقذ روحك وتبعتها لعالم البشر
سنان .. امريتا ضاحت بكل حياتها عشانى وجه الوقت اننا نتحد سوا عشان ننتقم للشعب من سارومان
اركون .. انا تحت امرك يا مولاي وهفديك بحياتي
سنان .. ارتاح دلوقت وانا هروح للاميره امريتا
اركون .. امر مولاي مطاع
سنان .. بيختفي وبيظهر في قصر امريتا
امريتا .. اخيرآ جيت يا امير
سنان .. امريتا ليه خاطرتي بنفسك وجيتي في الساحه
امريتا .. روحي فداك يا سنان
سنان .. قولتلك قبل كده خلاص ما فيش حد هيضحي الوقت ده وقت الانتقام للممالك السبعه من سارومان الخاين الي اتحد مع وحوش الجحيم عشان يستولي علي الحكم
امريتا .. سنان جه الوقت الي لازم تحيا فيه من تاني تعالي معايا
سنان .. بيمشي وراء امريتا
امريتا .. بتنزل في السرداب
.. جيش النور بيركع وبصوت واحد جيش النور في خدمة امير الممالك السبعه الامير سنان ..
امريتا .. بتكمل وبتدخل غرفه سريه وبتقرب من سرير
سنان .. ايه ده معقول يا امريتا ازاي قدرتي تعملي كده..
عباد_الله_اذكره_الله